abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:06:09 #1
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_164277469
Zoals de titel al luidt, snap ik niet hoe mensen zo enorm gemakkelijk doen over donor worden.
'' Ja je redt er toch levens mee''
''Je bent toch al dood dus wat maakt het nog uit wat er met je gebeurd''

Persoonlijk, als ik aan het beeld denk dat iemand in mij loopt te wroeten wanneer ik dood ben, dan krijg ik daar absoluut geen fijn gevoel van. Alsof ik dan niks om mezelf geef en mezelf tekort doe ofzo... heel vreemd, ik kan het niet zo goed uitleggen.

Ik heb dat eigenlijk ook met je laten cremeren.
Ik hoor wel eens mensen zeggen, '' anders loop je ook maar weg te rotten onder de grond''
Ik krijg bij dit precies het zelfde gevoel. Ik bedoel, je laat jezelf toch niet zomaar weg branden alsof je nooit bestaan hebt? Wat is dat nou voor onzin.

Ik ben daar eens dieper over gaan nadenken, en ik vraag me dan af; hebben de mensen die totaal geen problemen hebben om donor te worden of zichzelf te laten cremeren dan geen eigenwaarde?
Of vinden mensen het gewoon stoer om te zeggen dat ze zichzelf laten cremeren?

Ik heb het ook een beetje in mijn omgeving gevraagd, en wat ik opvallend vond was dat de mensen die ''succesvol''' zijn in het leven veel moeilijker antwoord gaven op de vraag of ze donor of gecremeerd willen worden. En meestal als ik het antwoord had, was het het geval dat ze niet gecremeerd willen worden, en negatief deden over donor worden.

De mensen die wat minder ''succesvol'' zijn deden er juist veel gemakkelijker over, ''ajoh je bent toch al dood, dan kun je net zo goed je organen weggeven''
En ik geef die mensen absoluut geen ongelijk, daar niet van.
Maar het komt dan echt op me over alsof die mensen niks om zichzelf geven, alsof ze gewoon geen eigenwaarde hebben.

Of zou het toch misschien komen omdat de ''succesvollere'' personen een beetje egoistisch zijn? Hier geloof ik zelf niet helemaal in maargoed... het kan wel natuurlijk.

Hoe denken jullie hierover?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:12:51 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164277719
Ik vind juist dat iemand die zijn of haar organen afstaat om hergebruikt te worden veel eigenwaarde heeft.

Zo iemand beseft hoe waardevol zijn of haar organen voor hem/haar zijn geweest en door her te laten gebruiken (of een nieuw leven te geven), kunnen diezelfde organen een ander persoon van waarde zijn. Gezonde organen zonder pardon in de grond stoppen of laten verbranden, dát vind ik dan weer geen eigenwaarde hebben :).

Voor wat betreft begraven of cremeren, wat mij betreft om het even. Of je nu verbrand wordt of rot in de grond, beide een vorm van vergaan en het staat imo los van eigenwaarde :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164277748
Omdat sommige mensen rationeel kunnen nadenken. En ja als je toch al dood bent en je neemt de onderdelen waar iemand anders z'n leven mee gered kan worden mee de afgrond in dan ben je gewoon echt het toppunt van een egoïst. Om nog maar te zwijgen over die kneuzen die denken dat ze 'compleet' bij de hemelpoort moeten aankomen om naar binnen te mogen :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:13:56 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_164277751
Ik denk dat de meeste mensen het geen fijn idee vinden; dat ze organen moeten afstaan na hun dood... Voor die gene die wel donor willen zijn zal het idee dat ze er anderen mee helpen alleen zwaarder wegen.

Zelf vind ik het ook een vreselijk akelig idee... Toch ben ik donor.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_164277782
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:13 schreef embedguy het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen het geen fijn idee vinden; dat ze organen moeten afstaan na hun dood... Voor vele zal het idee dat ze er anderen mee helpen zwaarder wegen.
ja dit dus :P

nee ik kick niet op het idee dat ze alles eruit snijden maar ja je bent dan toch al dood en jij vindt het ook fijn als iemand waar je om geeft kan blijven leven omdat er donoren zijn dus ja waarom niet
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164277795
Als je onder verdachte omstandigheden sterft dan gaan ze toch wel in je wroeten :P maar goed ze kunnen alleen organen gebruiken die nog goed doorbloed zijn geweest, en alles heeft een houdbaarheidsdatum, dus de kans is groot dat een donor niet eens wat kan doneren.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:21:15 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164277982
Als je een orgaan nodig zou hebben vanwege een ziekte, zou je dan een donororgaan weigeren?
Indien antwoord ja is, hoef je geen orgaandonor te worden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164277988
Hoeveel zouden jullie vragen voor je organen?

Ik denk 100.000 voor m'n hart en dan 20.000 per long of zo
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:22:15 #9
408143 Vlinderbom
pi_164278010
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:12 schreef Samzz het volgende:
Ik vind juist dat iemand die zijn of haar organen afstaat om hergebruikt te worden veel eigenwaarde heeft.

Zo iemand beseft hoe waardevol zijn of haar organen voor hem/haar zijn geweest en door her te laten gebruiken (of een nieuw leven te geven), kunnen diezelfde organen een ander persoon van waarde zijn. Gezonde organen zonder pardon in de grond stoppen of laten verbranden, dát vind ik dan weer geen eigenwaarde hebben :).

Voor wat betreft begraven of cremeren, wat mij betreft om het even. Of je nu verbrand wordt of rot in de grond, beide een vorm van vergaan en het staat imo los van eigenwaarde :).
Lastig... betreft het cremeren.
Ik snap gewoon echt niet hoe je met het idee kunt leven dat je jezelf laat verbranden alsof je nooit bestaan hebt, vind het echt een vreselijk idee.
Echt, ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo makkelijk over doen. En kan dan alleen de reden bedenken dat je dan gewoon een lage eigenwaarde hebt...
pi_164278069
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:21 schreef Baas_bas het volgende:
Hoeveel zouden jullie vragen voor je organen?

Ik denk 100.000 voor m'n hart en dan 20.000 per long of zo
Dat is tijdens je leven, neem ik aan. :P
pi_164278083
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is tijdens je leven, neem ik aan. :P
nee dan heb ik ze toch nog nodig
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:24:28 #12
408143 Vlinderbom
pi_164278088
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Als je een orgaan nodig zou hebben vanwege een ziekte, zou je dan een donororgaan weigeren?
Indien antwoord ja is, hoef je geen orgaandonor te worden. :)
Ik voel me zelf wel gedwongen om orgaan donor te worden, precies om de reden die jij eigenlijk zegt.
Ik zou het erg egoistisch vinden als je geen orgaan donor bent, maar wel een orgaandonor nodig hebt...

Maar het idee dat na je dood iemand respectloos in je zit te wroeten... dat idee overheerst teveel op de een of andere manier.
pi_164278132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:24 schreef Vlinderbom het volgende:
iemand respectloos in je zit te wroeten
ja dat is wel jammer ja, meestal zijn ze ook nog dronken en maken ze grappen over hoe erg je stinkt
pi_164278141
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:22 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Ik snap gewoon echt niet hoe je met het idee kunt leven dat je jezelf laat verbranden alsof je nooit bestaan hebt, vind het echt een vreselijk idee.
Echt, ik snap werkelijk niet dat mensen daar zo makkelijk over doen. En kan dan alleen de reden bedenken dat je dan gewoon een lage eigenwaarde hebt...
Je vindt het niet prettig dat er na je dood in je gewroet wordt om je organen te oogsten, maar je vindt het wel een fijn idee dat je lichaam ligt te ontbinden in de koude, vochtige grond, waar je wordt aangevreten door allerlei vieze beestjes? Die mogen wel in je wroeten?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:26:17 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164278158
quote:

[..]

Ik voel me zelf wel gedwongen om orgaan donor te worden, precies om de reden die jij eigenlijk zegt.
Ik zou het erg egoistisch vinden als je geen orgaan donor bent, maar wel een orgaandonor nodig hebt...

Maar het idee dat na je dood iemand respectloos in je zit te wroeten... dat idee overheerst teveel op de een of andere manier.
Hoe kom je erbij dat dat respectloos gebeurt?
pi_164278166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:24 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

nee dan heb ik ze toch nog nodig
Wat ga je na je dood dan met het geld doen? Een mooie nieuwe auto kopen? :7
pi_164278225
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat ga je na je dood dan met het geld doen? Een mooie nieuwe auto kopen? :7
oja

naja dan mijn nabestaanden
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:28:15 #18
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164278265
quote:

[..]

Waarom heb je een lage eigenwaarde als je kiest voor cremeren? Cremeren of begraven is in essentie hetzelfde, het één is alleen sneller dan het andere, maar uiteindelijk ga je in rook op.

Vroeger geloofde men dat met de verbranding de ziel met de rook mee naar de hemel steeg.

Vind dat wel een mooie gedachte, eigenlijk :).
pi_164278429
Vlinderdom dus.
Verder grotendeels wat Samzz al aangeeft.
pi_164278508
quote:

[..]

Ik snap echt waarom je je druk zou maken over wat er na je dood met je gebeurd. Wat heb je er zelf aan wat er dan nog met je gebeurd?

En als je begraven wordt ben je uiteindelijk ook helemaal vergaan, duurt alleen een stuk langer dan bij cremeren.

Snap overigens totaal niet wat het met eigenwaarde te maken heeft, eerder met een gebrek aan rationaliteit.
pi_164278558
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat vind ik ook vreemd. Vooral omdat Vlinderbom bij ziekte wel een orgaan wil ontvangen. Of is er daarbij ook de angst voor een respectloos implantatie? En gebrek aan respect bij operaties in het algemeen?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:35:01 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164278561
Ik ben donor, geen moment over na hoeven denken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:36:02 #23
408143 Vlinderbom
pi_164278620
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Je vindt het niet prettig dat er na je dood in je gewroet wordt om je organen te oogsten, maar je vindt het wel een fijn idee dat je lichaam ligt te ontbinden in de koude, vochtige grond, waar je wordt aangevreten door allerlei vieze beestjes? Die mogen wel in je wroeten?
Ik vind dat idee inderdaad veel vrediger ja...
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zegt mn gevoel dus... dat beeld heb ik ervan. Zeker weet ik het natuurlijk niet.
Maar iemand bij wie het zijn baan is om donors uit je lichaam te halen, kan ik me voorstellen dat iemand er na het duizendste lichaam te ontleden, het echt niet met zoveel respect doet als bij de eerste keer. Maar dat weet ik dus niet. Niemand.

Uberhaupt... wat zijn dat voor mensen die als baan hebben om organen te verwijderen uit een lichaam... of je gezicht eraf te snijden...
pi_164278662
Mijn broer had een donorhart nodig, hij kwam op een wachtlijst en is overleden voor er een hart beschikbaar kwam. Dat gun ik niemand, dus als ik ervoor kan zorgen dat dat leed iemand bespaard blijft doe ik dat zonder aarzeling.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:38:13 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164278726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:36 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

[..]

Dat zegt mn gevoel dus... dat beeld heb ik ervan. Zeker weet ik het natuurlijk niet.
Maar iemand bij wie het zijn baan is om donors uit je lichaam te halen, kan ik me voorstellen dat iemand er na het duizendste lichaam te ontleden, het echt niet met zoveel respect doet als bij de eerste keer. Maar dat weet ik dus niet. Niemand.

Uberhaupt... wat zijn dat voor mensen die als baan hebben om organen te verwijderen uit een lichaam... of je gezicht eraf te snijden...
Tuurlijk gaan die mensen respectvol met het lichaam om. Weet je hoe waardevol organen zijn? Niemand is erbij gebaat dat een transplantatie bij het 'oogsten' al mislukt.

En natuurlijk zijn er mensen die weten hoe dat gebeurt. Alles is aan zeer strikte regels onderworpen. Het is niet dat ze met een soeplepel door je ingewanden gaan. Misschien moet je je wat beter inlezen in orgaandonatie en hoe het gebeurt? Of vraag het eens aan een chirurg die transplantaties doet.

En dat zijn mensen die alles in het werk stellen een ander mens een beter leven te geven.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:39:35 #26
408143 Vlinderbom
pi_164278787
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:32 schreef Juup© het volgende:
Vlinderdom dus.
Verder grotendeels wat Samzz al aangeeft.
Waarom vlinderdom? :P
pi_164278819
quote:

[..]

[..]

Je gezicht gaat nergens heen hoor :')

En na het duizendste lichaam denk je hooguit -oh weer een lichaam- je went eraan maar dat betekent niet dat je meteen respectloos bent.
Tenzij je je lichaam aan de wetenschap doneert gebeurt er niks respectloos met je (want in de wetenschap kom je vaak op de snijtafel terecht bij studenten en naja... studenten :') ) .

En daarbij zijn er nog meer opties dan alleen begraven en cremeren. Je kan jezelf ook laten uitdrogen en dan verpulveren, je kan jezelf laten oplossen, je kan begraven worden in zo'n natuurlijk bos-achtig gebeuren (geen begraafplaats setting en geen grafstenen). Er zijn nog best veel opties :P
pi_164278853
Op mijn donorcodicil staat uitgezonderd mijn ogen en huid.
De huid bleek toch niet met een kaasschaaf alles weggehaald te worden dus dat pas ik ooit aan ;)

Mocht ik echter ooit een gezin hebben met kinderen, trek ik mijn codicil in.

Mijn beste vriend is (na zijn vader) op zijn 17e zijn moeder verloren na een hersenbloeding.

De moeder moest 'verplicht' 18 uur aan de beademing blijven om haar organen te verwijderen tot er mensen van een organisatie kwam om ze op te halen.

Ja erg fijn om na 8 weken een brief te krijgen dat er 2 mensen meegeholpen zijn met summiere details, maar ik vond het afscheid daardoor wel extra lang, pijnlijk en onnodig voor de nabestaanden (2 kinderen in deze, ben er heel de dag bij geweest).

Ook de gedachte dat er een mens in de kist lag met ontbrekende organen vond ik voor hun een onprettige gedachte.
Sterf ik alleen, zal het mij een zorg zijn.
Hell To The Liars
pi_164278996
quote:

[..]

[..]

De operatie wordt uitgevoerd door 'gewone' chirurgen die ook levende mensen opereren.

Hoe kom je erbij dat ze je gezicht verwijderen? Zelfs als je alles doneert kun je nog steeds gewoon een open kist begravenis hebben.. Je ziet er nog helemaal normaal uit..
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:50:46 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164279246
quote:

[..]

Heb je wel een punt.
Respectloos valt wel mee, en dood is dood.
Ze doen maar. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164279374
Wellicht doet de dokter wel iets minder zn best voor je als je donor bent en heeft hij wat contacten en kan misschien wel wat regelen voor iemand die wat organen nodig heeft. Dus donor, nee dankje.
pi_164279497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:53 schreef wuuht het volgende:
Wellicht doet de dokter wel iets minder zn best voor je als je donor bent en heeft hij wat contacten en kan misschien wel wat regelen voor iemand die wat organen nodig heeft. Dus donor, nee dankje.
Dat is bullshit :')

http://www.transplantatie(...)/doodgaan-en-donatie
pi_164279777
Ik geloof ook best dat zo'n chirurg lekker grappen maakt boven je dode lijk en de uitvaart verzorger ook.

Toch logisch..
Hell To The Liars
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:08:53 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164279886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:04 schreef Droopie het volgende:
Ik geloof ook best dat zo'n chirurg lekker grappen maakt boven je dode lijk en de uitvaart verzorger ook.

Toch logisch..
Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?
pi_164279977
quote:
hahaha je kan nooit zeggen dat dat absoluut niet kan gebeuren.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:12:38 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280008
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurt niet. Pertinent niet.
pi_164280022
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Gebeurt ook tijdens je levensreddende operatie. Ook maar niet meer ondergaan?
Niet..ik snap dat 100%

anders worden het echt banen die niet te doen zijn
Hell To The Liars
pi_164280027
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:11 schreef wuuht het volgende:

[..]

Kan jij bewijzen dat het wel gebeurt dan of kom je hier alleen angst zaaien?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:13:47 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280047
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niet..ik snap dat 100%

anders worden het echt banen die niet te doen zijn
Precies :). Maar dat heeft verder niks te maken met respectvol omgaan met de patiënt/donor :).
pi_164280154
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Precies :). Maar dat heeft verder niks te maken met respectvol omgaan met de patiënt/donor :).
Ik kan me voorstellen dat er ook grappen over een lijk worden gemaakt. Dat is niet respectvol, maar je merkt er niets van.

Als je smorgens een autoptie moet uitvoeren op een jong kind, vind ik dat er smiddags best een grap over het formaat tieten of een geslachtsdeel gemaakt kan worden.

Ze zullen idd niet met een set nieren gaan jongleren 😂
Hell To The Liars
pi_164280265
Degene die een autopsie doet en degene die de organen uit je lichaam haalt zijn niet dezelfde persoon overigens :P
pi_164280289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:19 schreef Elvi het volgende:
Degene die een autopsie doet en degene die de organen uit je lichaam haalt zijn niet dezelfde persoon overigens :P
Nee??
Vertel
Hell To The Liars
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:23:09 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164280382
Ik vind het geen enkel probleem als ze na mijn dood mijn bruikbare organen gebruiken, gecremeerd worden vind ik daarentegen wel weer een probleem.... en dat is niet vanwege religieuze overwegingen, ik wil gewoon begraven worden, maar of dat nou inclusief m'n hart, nieren of wat ze ook kunnen gebruiken is maakt me weer niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164280392
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:06 schreef Vlinderbom het volgende:
''Je bent toch al dood dus wat maakt het nog uit wat er met je gebeurd''
Dit is dus een hardnekkig misverstand. Als je echt dood bent kun je juist geen organen meer geven. Al een paar seconden (minuten?) na de dood zijn de organen al waardeloos door zuurstoftekort.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:23:23 #45
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280395
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.

Om het ingewikkeld te maken O+.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:28:47 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164280627
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee??
Vertel
De kans lijkt me klein dat een patholoog anatoom de donororganen verwijdert, dat doet een chirurg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164280660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:
Autopsie = patholoog anatoom, transplantatie = chirurg. Een patholoog anatoom is een chirurg, maar een chirurg is niet per se een patholoog anatoom.

Heel zwart/wit.
De patholoog kan je hart eruit halen om te kijken wat er fout ging, maar wil je hem hergebruiken moet een chirurg dat netjes doen.
Hell To The Liars
pi_164280699
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee??
Vertel
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:23 schreef Samzz het volgende:

Dus dat. Bij een autopsie is het niet nodig dat je organen doorbloed zijn (liever niet denk ik :P ). Het rottingsproces is al begonnen. Iemand die dood is gevonden met een donorkaart kan dus geen donor meer zijn. Je gaat geen rottend orgaan in een mens stoppen.

Bij een transplantatie moeten je organen nog doorbloed zijn en zuurstof krijgen; je hangt dan nog aan allerlei slangetjes en je hart en longen worden kunstmatig in actie gehouden. Pas op het moment dat de organen die nodig zijn (dus niet ALLE organen, misschien een nier, een lever, en een long) zijn verwijderd, worden de apparaten uitgezet. En begint het rottingsproces pas. Je hart stopt dan pas met kloppen, niet eerder.

En afhankelijk van de doodsoorzaak kun je dan alsnog bij de patholoog terecht komen, maar dat is dan in een ander deel van het ziekenhuis en ook een ander persoon.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:30:53 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164280700
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Heel zwart/wit.
De patholoog kan je hart eruit halen om te kijken wat er fout ging, maar wil je hem hergebruiken moet een chirurg dat netjes doen.
Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.

En als je t antwoord al wist, waarom stel je de vraag dan :+?
pi_164280815
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Zou een patholoog ook heel goed kunnen. Maar dat is niet het werk van een patholoog.

En als je t antwoord al wist, waarom stel je de vraag dan :+?
Ik geef hem aan de hand van jouw voorbeeld :)

Ik wist het namelijk echt niet
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')