Dat is drie keer hetzelfde principe.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:18 schreef TNA het volgende:
slurf
1. Neus van een olifant
2. Voetgangersbuis van een vliegtuig
3. Pielemuis
Bankquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:57 schreef k_man het volgende:
Er zijn natuurlijk tientallen, zo niet honderden woorden met twee totaal verschillende betekenissen. Denk aan woorden als bank, aftrekken, stelling, et cetera.
Tof.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:11 schreef DaMart het volgende:
Loper
Betekent onder andere:
1. Iemand die loopt
2. Een schaakstuk
3. Sleutel die op verschillende sloten past
4. Lang en smal tapijt (de rode loper)
5. Tafelkleedje
Hoezo? Zowel schuilde als school mag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:55 schreef Moonah het volgende:
School
Leerinstituut
School vissen
Verleden tijd van schuil oeps, beetje dom!
quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:35 schreef Manke het volgende:
Natuur
1. Buitengebied
2. 60 minuten blije vrouw
3. Kijken
Ah, 2 is een mislukte cryptische omschrijving van nat-uur en ik denk dat 3 dan na-tuur is, van turen, dus kijken.quote:
Grappig wel!quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ah, 2 is een mislukte cryptische omschrijving van nat-uur en ik denk dat 3 dan na-tuur is, van turen, dus kijken.
Heel vergezocht in elk geval.
1 deel; brok, gedeelte: aan stukken slaan; een stuk vlees; een stuk(je) verantwoordelijkheid; stukje bij beetje geleidelijkquote:Op maandag 8 augustus 2016 17:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik op school ooit heb geleerd dat het woord 'stuk' op 12 manieren kan worden gebruikt.
Je zou ook kunnen redeneren dat dit allemaal dezelfde betekenis is, behalve die van kapot.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:20 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
1 deel; brok, gedeelte: aan stukken slaan; een stuk vlees; een stuk(je) verantwoordelijkheid; stukje bij beetje geleidelijk
2 grote hoeveelheid, maat: ruziën dat de stukken eraf vliegen in hevige mate; (dat) stuk verdriet (die) ellendeling; groot van stuk van gestalte
3 (meervoud: stuks) voorwerp; eenheid, exemplaar; tien euro per stuk; dertig stuks vee; een stuk of tien mensen
4 vuurmond, kanon: een stuk geschut
5 (schaken) figuur
6 geschrift, akte, oorkonde, aandeel enz.
7 daad, handeling: aan één stuk door zonder ophouden; (België) op het stuk van … voor wat betreft …
8 kunstwerk: toneelstuk, muziekstuk, prozastuk
9 tekst: een ingezonden stuk in een krant, ingezonden door een lezer
10 (informeel) bijzonder aantrekkelijk(e) man, vrouw, jongen, meisje
1 plat, rond schijfje of min of meer halfbolvormig voorwerpje van been, hout, metaal enz., dat aan kleren of andere gebruiksvoorwerpen genaaid wordt, hetzij tot sieraad, hetzij als een middel om ze te doen sluiten of met een deel van hetzelfde of met een ander stuk te verbindenquote:
Een kanon is een aandeel?quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen redeneren dat dit allemaal dezelfde betekenis is, behalve die van kapot.
Opvallen != vallen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:57 schreef k_man het volgende:
Waar viel je op?
Mogelijke antwoorden, afhankelijk van de betekenis:
1. Ik viel toen op hele ordinaire meisjes.
2. Ik viel op toen ik in driedelig pak naar Pinkpop ging.
3. Ik viel keihard op m'n snufferd.
Bij een kanon is het een deel van een numeriek geheel. Van een batterij, van een artillerie, van een slagorde of hoe dat ook allemaal in het leger heet. Als ergens één kanon staat en je noemt het een stuk dat weet niemand waar je het over hebt. Als twee militairen het over vuurkracht hebben slaat 'hoeveel stuks?' op het aantal kanonnen, maar zonder een dergelijke context heeft het die betekenis gewoon niet.quote:
Ah, over het hoofd gezien omdat het een langere post had moeten zijn.quote:
wat dacht je van Gangbangquote:Op vrijdag 2 september 2016 00:39 schreef Eenskijken het volgende:
al ik dit zo lees kan ik begrijpen dat het voor buitenlanders moeilijk is om bepaalde woorden te leren gebruiken :p
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |