SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FAQ
POK / Pokémon Go FAQ
je moet hoeveelheid dust invullen die nodig of voor Power upquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 03:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niks van IV berekenen. Elke keer als ik alles invul krijg ik: "No combinations found for those entries. " Op deze website dus: https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Ik vul gewoon naam, CP, HP en 10.000 dust in (want ik heb veel meer dan dat en dat is max). En dan krijg ik elke keer weer "No combinations etc"
Ja, dat heb ik nog even toegevoegd, want dat had ik ook al geprobeerd. Zelfde resultaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 03:37 schreef Mortaxx het volgende:
je moet hoeveelheid dust invullen die nodig of voor Power up
Je vult dan iets verkeerd in want het werkt wel gewoon:quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 03:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik nog even toegevoegd, want dat had ik ook al geprobeerd. Zelfde resultaat.
Hopelijk hou je het lang genoeg vol voor de coinsquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 02:56 schreef Molurus het volgende:
Gyarados in gym gezet... nu voor het eerst dat ik een pokemon langer dan een half uur in een gym heb. Paar uur inmiddels. Zal wel aan het tijdstip liggen.
Ja lukt best. Heb ook een Pikachu in huis gevangenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja soms als je de tijd voor hebt he
Lukt het wat met pokemon vangen? Ik moet nodig weer eens een ronde gaan doen want zit alweer paar dagen thuis. Alleen de gps wil niet echt meewerken.
Nee, bepaalde levels of kopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:13 schreef GwaiLow het volgende:
Krijg je zo'n Incubator soms ook bij stops? Nee toch?
Die zie ik hier maar heel weinig tot niet helaasquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja lukt best. Heb ook een Pikachu in huis gevangen![]()
Mijn gps wijkt af, zit er 10 tot 20 meter naast. Als ik op de stoep loop langs het water dan lijkt ik net god in het spelquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat is er aan de hand met de gpsAfgelopen weken kon ik vanaf de bank bij de pokestop hier achter mn huis, maar nu ineens niet meer
. Ik zal toch niet
naar buiten moeten
?
Klopt wel ja. Soms zwaaien ze ook helemaal af en dat een paar keer achter elkaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:23 schreef Fera het volgende:
Great balls zijn echt waardeloos. Wilde ze gebruiken op een Butterfree en een Fearow met hoge CP, maar ik had ze pas te pakken toen ik voor de lol een pokeball tussendoor gooide.
Lijkt elke keer zo te zijn.Ik bewaar de great balls juist voor Pokémon die ik nog niet heb of met een hoge CP. Maar telkens vang ik ze met een pokeball.
Blijkbaar wel als je het topic gaat opzoeken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het verkeerd schrijven geeft de interesse aan.
Het komt gewoon langs. Zoals vaker op een forum. Net als een selfie stick zie ik het als iets voor de domme mens. En daar zijn er veel van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:47 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Blijkbaar wel als je het topic gaat opzoeken.
Het is wat meid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het komt gewoon langs. Zoals vaker op een forum. Net als een selfie stick zie ik het als iets voor de domme mens. En daar zijn er veel van.
En wat houden die drie percentages van 64,4% in? Heb jij nou je snorlax maximaal omdat ie op 64,4% van de 64,4% zit of had ie ook 100% kunnen zijn en heb je dus eigenlijk een matige snorlax?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 05:54 schreef Azpilicueta het volgende:
Heb nu 22 gym's
[..]
Je vult dan iets verkeerd in want het werkt wel gewoon:
[ afbeelding ]
Yup. Hij zit op 64,4% van de 100%. Matige snorlax dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:07 schreef carebaer het volgende:
[..]
En wat houden die drie percentages van 64,4% in? Heb jij nou je snorlax maximaal omdat ie op 64,4% van de 64,4% zit of had ie ook 100% kunnen zijn en heb je dus eigenlijk een matige snorlax?
Lol. Want in je eentje achter je PC continue een topic volgen die je haat is natuurlijk beter dan de mensen die buiten lopen en door een spelletje met anderen in contact komen. Way to go vriend.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het als iets voor mensen met een erg lage opleiding. En daar zijn er veel van.
Maar staat er ook niet bij dat het maximum haalbare 64,4% is?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Hij zit op 64,4% van de 100%. Matige snorlax dus.
QFTquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik er in het begin ook mijn bedenkingen bij had. Maar ik besloot om het toch even te proberen voordat ik een oordeel vormde en ben vervolgens blijven spelen.
Precies hoe een maat van mij ons eerst ook liep af te zeiken tot ie het zelf kon downloaden en proberen. Vervolgens vertelde hij met een klein beetje schaamte dat hij opeens drie straten had gelopen in plaats van één die hij in gedachten hadquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik er in het begin ook mijn bedenkingen bij had. Maar ik besloot om het toch even te proberen voordat ik een oordeel vormde en ben vervolgens blijven spelen.
Volgens mij kun je dat niet achterhalen, bij sommige pokemon is er 1 "possible combination" , en bij andere is het een lijstje van 10 mogelijke IV's en kan het goed of slecht zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:33 schreef carebaer het volgende:
[..]
Precies hoe een maat van mij ons eerst ook liep af te zeiken tot ie het zelf kon downloaden en proberen. Vervolgens vertelde hij met een klein beetje schaamte dat hij opeens drie straten had gelopen in plaats van één die hij in gedachten had![]()
Nog even over die IV: ik heb de gegevens van mijn slowpoke ingevuld namelijk..
657 cp
118 hp
3000 dust
niet gepowered
Dit is het resultaat: https://postimg.org/image/f0lmi8spj/
In het beste geval kan hij dus 68.9% zijn en is het slechtste geval 55.6%. Maar hoe zie ik nu hoeveel % die van mij is?
En BNW dat pokemon een manier is van de overheid om informatie van burgers te krijgen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:05 schreef luckass het volgende:
[..]
Ja. En nu ga ik even in OUD melden dat ik kinderen haat en in F&F melden dat ik honden haat.
Gr Gr
Nee joh. Je moet ook naar je CP en de aanvallen kijken. Slechte aanvallen met een goede IV is alsnog waardeloos.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:35 schreef GwaiLow het volgende:
Eigenlijk alle Pokemon met stats van onder de 80% IV kan ik aan de prof geven toch? Degene die je wil evolueren zitten toch minimaal boven de 80%? Of niet?
Laatste week een Pinsir en Lapras gevangen. De rest troep idd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef carebaer het volgende:
Vinden jullie trouwens wel eens wat leuke nieuwe pokemon ipv altijd dezelfde crap? Heb paar dagen niet gespeeld omdat het begon te vervelen, nu weer genoeg zin om straks weer even te spelen.
Gisteren ineens een wilde Slowbro in de buurt die ik heb gevangenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef carebaer het volgende:
Vinden jullie trouwens wel eens wat leuke nieuwe pokemon ipv altijd dezelfde crap? Heb paar dagen niet gespeeld omdat het begon te vervelen, nu weer genoeg zin om straks weer even te spelen.
Zolang die radar niet werkt, maar heel zelden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:45 schreef carebaer het volgende:
Oke, en hoe weet je of iets een sterke aanval is?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:40 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee joh. Je moet ook naar je CP en de aanvallen kijken. Slechte aanvallen met een goede IV is alsnog waardeloos.
Ik zou die IV lekker negeren en naar de aanvallen / CP kijken.
Rond Kraayenstein komt ook wel eens wat leuks tevoorschijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:02 schreef Afhaalchinees het volgende:
Jongens, zijn er nog leuke spots in Den Haag? Ga ff stukje fietsen nu, kijkduin is misschien iets te ver, maar als er onderweg genoeg te vinden is misschien wel
hm, en rond het centrum? Hofvijver, binnen/buitenhof enzo? Normaal liep ik alleen in mijn eigen wijk namelijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Rond Kraayenstein komt ook wel eens wat leuks tevoorschijn.
Kun je dat niet zien aan de dust die nodig is om hem sterker te maken?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Leuk. Twee exact dezelfde dratini... maar 1 met 81 iv de ander met 60...
Mja.. welke is nou welke?
Ook hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kun je dat niet zien aan de dust die nodig is om hem sterker te maken?
Hmm, dan vraag ik me af hoe het kan dat de IV afwijktquote:
Waarschijnlijk omdat iv een wassen neus blijkt te zijn?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hmm, dan vraag ik me af hoe het kan dat de IV afwijkt
Of handiger, bedenk ik zelf ook netquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:13 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik zou 1 upgraden en dan nogmaals de check doen. 50% kans dat je de goede hebt.
Dat is inderdaad het gemakkelijkstquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Of handiger, bedenk ik zelf ook net, naam aanpassen en pokeadvisor opnieuw openen.
[quote]Kan het zijn dat die van 60 minder upgrades aan kan? Dan maakt hem minder goed (ie. lager IV)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Leuk. Twee exact dezelfde dratini... maar 1 met 81 iv de ander met 60...
Mja.. welke is nou welke?
Ik ben gisteren lv 20 gewordenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:24 schreef KaBuf het volgende:
Level 20![]()
Nu eindelijk ook ultraballs.
En wat extra incubators gekregen, dus vanmiddag nog ff een rondje doen.
Alles gewoon evolven. Dat doet Ash ook (behalve bij Pikachu dan).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zit een beetje te dubben...
Eigenlijk wil ik van elke pokemon 1 houden in mn 'voorraad', maar dan duurt t bij sommige zo lang voor ik verder kan evlueren.
Ik vind t alleen niet leuk om bv mn enige Poliwhirl te evolueren naar een Poliwrath (toch?) als dat betekent dat ik daarna geen Poliwhirl meer heb en nog weken moet sparen om een nieuwe te kunnen maken.
Ik heb dus van alle nog te evolueren pokemon 2 stuks tot nu toe. Die Poliwrath is de eerste waarbij ik twijfel, want dat duurt best lang en ik wil m wel graag hebben
Dilemma's
Ik kom ook niet veel sterke Pokemon tegen hoor.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik ben gisteren lv 20 geworden
Ik kom alleen niet van die hele hoge pokemon tegen en ik kan geen curveballs gooien (ik mis altijd) Is daar een techniek voor?
Geen idee. Ze zijn allebei identiek. Zelfs gewicht en grootte zitten vlak bij elkaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:24 schreef wdn het volgende:
[..]
[quote]Kan het zijn dat die van 60 minder upgrades aan kan? Dan maakt hem minder goed (ie. lager IV)
Echt rondjes gaan draaien?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik kom ook niet veel sterke Pokemon tegen hoor.
Ik draai altijd met mijn rechterduim rondjes met de pokebal met de klok mee, en gooi de bal dan naar links. Door de curve gaat de bal dan met een bocht naar het midden toe en krijg ik een curvebal
Ja, maar dan mis ik dus mn Poliwhirl!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Alles gewoon evolven. Dat doet Ash ook (behalve bij Pikachu dan).
O, gewoon ernaast mikken dus? En raak je m dan ook?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik kom ook niet veel sterke Pokemon tegen hoor.
Ik draai altijd met mijn rechterduim rondjes met de pokebal met de klok mee, en gooi de bal dan naar links. Door de curve gaat de bal dan met een bocht naar het midden toe en krijg ik een curvebal
Maar wat heb je aan een Poliwhirl als je ook een Poliwrath hebt?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar dan mis ik dus mn Poliwhirl!
Gewoon eerst lekker sparen. Lucky egg aan. Hop dubbele punten voor een nieuwe pokedex toevoeging. Daarna lekker alles weggooien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zit een beetje te dubben...
Eigenlijk wil ik van elke pokemon 1 houden in mn 'voorraad', maar dan duurt t bij sommige zo lang voor ik verder kan evlueren.
Ik vind t alleen niet leuk om bv mn enige Poliwhirl te evolueren naar een Poliwrath (toch?) als dat betekent dat ik daarna geen Poliwhirl meer heb en nog weken moet sparen om een nieuwe te kunnen maken.
Ik heb dus van alle nog te evolueren pokemon 2 stuks tot nu toe. Die Poliwrath is de eerste waarbij ik twijfel, want dat duurt best lang en ik wil m wel graag hebben
Dilemma's
Ik ben een verzamelaar, ik wil ze niet alleen in mn pokedex hebben, maar ook gewoon zoquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan een Poliwhirl als je ook een Poliwrath hebt?Niets.
Ik doe niet aan powerlevelenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gewoon eerst lekker sparen. Lucky egg aan. Hop dubbele punten voor een nieuwe pokedex toevoeging. Daarna lekker alles weggooien.
Alleen de sterke interessante bewaren voor je gym gevechten. Al dat voetvolk aan pokemons alleen gebruiken voor je xp opkrikken.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik ben een verzamelaar, ik wil ze niet alleen in mn pokedex hebben, maar ook gewoon zo
Naar kijkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]Ontzettende vrouw. Wat moet je met die prutspokemon?
Waarom zou je niet powerlevelen? Je komt daarna betere Pokemon tegen...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik doe niet aan powerlevelen
Gewoon rustig aan omhoog. En ik vind t juist leuk om vanalles te hebben, dat is de reden dat ik t spel doe, vechten in gyms doe ik alleen maar voor de coins
Ik doe dat ook hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Omdat ik alle tijd van de wereld heb en het me niet zoveel uitmaakt om langer te wachten en omdat ik geen zin heb om zoveel te sparen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zou je niet powerlevelen? Je komt daarna betere Pokemon tegen...
Inderdaad, sommige Pokémon wil je ook alleen maar voor de schattigheidquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik ben ook een vrouw! Ik vind ze lief!
Behalve Staryu en Starmie, die zijn gewoon stom.
Poliwrath is hoge IV staat toch echt in de S tier volgens mij.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nee jij!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik ben ook een vrouw! Ik vind ze lief!
Behalve Staryu en Starmie, die zijn gewoon stom.
Bedoelde dat ze graag een Poliwhirl en andere troep wil houden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Poliwrath is hoge IV staat toch echt in de S tier volgens mij.
Haha ja. Dat is voetvolk. Poliwags kom ik vaak tegen. Dus die spaar ik voor evolven. Maar verder... weg er mee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bedoelde dat ze graag een Poliwhirl en andere troep wil houden.
Maar Poliwag is schattig!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:40 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Haha ja. Dat is voetvolk. Poliwags kom ik vaak tegen. Dus die spaar ik voor evolven. Maar verder... weg er mee.
Niet als ie boos dood en je pokeballs afkaatst.quote:
Mijn IQ is getest toen ik 17 was en zat ruim boven gemiddeld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:
Ik wil graag een Rakoenoeloe vangen als volwassen man.
Het speel heet dan ook niet voor niets Pokkemonquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Niet als ie boos dood en je pokeballs afkaatst.
Geef je hem.een snoepje doet ie daarna lelijk.
Pokkebeest..
Ook als ie lelijk doet ziet ie er schattig uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Niet als ie boos dood en je pokeballs afkaatst.
Geef je hem.een snoepje doet ie daarna lelijk.
Pokkebeest..
Ik ook. En ik doe niet mee en heb een mening.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mijn IQ is getest toen ik 17 was en zat ruim boven gemiddeld.
Fijn voor je. Als je niks serieus bij te dragen hebt, dan kun je beter weg gaan, Jaroon.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:
Ik wil graag een Rakoenoeloe vangen als volwassen man.
Is dat een compliment?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:45 schreef KingRoland het volgende:
Als ik nog een jynx zie dan noem ik haar JaniesBrownie
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Mooie pokemon wel veel zwaktes
Haha neequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]![]()
Nou, dank je dan.
Ik neem tenminste aan dat je doelt op m'n zwakte dat ik Pokemon wil houden en m'n mond niet kan houden soms?![]()
quote:ATTENTIE! Lieve schatten van Pokémon GO: het is nu klaar met deze onnodige, sfeerverpestende discussies. Gedraag je normaal, negeer elkaar en stop vooral dit ontzettend irritante gedoe!![]()
Allemaal leuk en aardig, maar verklaar dat maar aan Niantic als ze je oppakken voor spoofen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:58 schreef Miffy1 het volgende:
GPS is een beetje van slag de afgelopen dagen, mijn ava is maar aan het rondrennen terwijl ik gewoon op de bank zit.
Even bewaren voor een meet dan. Of een druk plekje zoeken en lekker met anderen gaan babbelen tijdens het wachten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:15 schreef liesje1979 het volgende:
Heb nog 3 lures maar merk dat ik er een beetje te ongeduldig voor ben om ergens een half uur te wachten.
Dat lukt met mijn Vaporeon (2119) ook wel. Gisteren weer een Dragonite van 29xx verslagen er mee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 11:48 schreef KingRoland het volgende:
Mijn lapras en snorlax staan al klaar om die dragonites hier aan te pakken
Daarom neem ik altijd mijn dochtertje mee als ik ergens alleen een Lure ga aanzetten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Even bewaren voor een meet dan. Of een druk plekje zoeken en lekker met anderen gaan babbelen tijdens het wachten.
Dat doe ik tenminste. Half uur kan best lang zijn anders.
Ja, in het begin ging ik trouwens nog rustig een half uur ergens tussen zitten hoor, beetje kletsen enzo, kom ik nu een lure tegen blijf ik vaak wel even staan maar niet meer tot hij uit is. Naja vandaag misschien even naar Schollenpop, gooi ik er daar wel 1 aan, beetje mensen kijken ondertussen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Even bewaren voor een meet dan. Of een druk plekje zoeken en lekker met anderen gaan babbelen tijdens het wachten.
Dat doe ik tenminste. Half uur kan best lang zijn anders.
Lapras veel makkelijker. Die is ice-type dus extra bonus damage voor ice beam bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat lukt met mijn Vaporeon (2119) ook wel. Gisteren weer een Dragonite van 29xx verslagen er mee.
Zo'n lure lijkt me ook alleen maar tof met meerdere mensen of als je ergens toevallig toch al zit. Anders zijn die 3 pidgeys en 1 weedle de moeite ook niet echt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:15 schreef liesje1979 het volgende:
Heb nog 3 lures maar merk dat ik er een beetje te ongeduldig voor ben om ergens een half uur te wachten.
True. Maar die heb ik nog niet. Wel een Cloyster met Ice Shard en Blizzard.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Lapras veel makkelijker. Die is ice-type dus extra bonus damage voor ice beam bijvoorbeeld
Ja precies. Zit je dan, op het bankje, bij de speeltuin. Een half uur lang.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo'n lure lijkt me ook alleen maar tof met meerdere mensen of als je ergens toevallig toch al zit. Anders zijn die 3 pidgeys en 1 weedle de moeite ook niet echt.
Komt bekend voor.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:15 schreef liesje1979 het volgende:
Je moet het ook op een drukke plek doen waar meerdere stops bij elkaar staan. Dan komen er vanzelf andere mensen langs die misschien ook nog een lure inzetten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:15 schreef liesje1979 het volgende:
Ja weet ik wel, maar zo heel vaak kom ik ook weer niet op dat soort plekken. Heb ook wel eens een lure in het park aan gezet, kwamen ook wel veel mensen op af, maar merkte dat ik wel dacht pff hoe lang nog?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Je moet het ook op een drukke plek doen waar meerdere stops bij elkaar staan. Dan komen er vanzelf andere mensen langs die misschien ook nog een lure inzetten.
Haha dat had ik net. Dacht ga even zitten en een lure aanzetten. Komen er later wel een paar mensen bij, maar het blijft gewoon akward als je daar een half uur gaat zitten haha. In eerste instantie zat ik er alleen en dan heb ik ook niet heel veel geduld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:24 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja precies. Zit je dan, op het bankje, bij de speeltuin. Een half uur lang.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:33 schreef MisterHandyNL het volgende:
[..]
Haha dat had ik net. Dacht ga even zitten en een lure aanzetten. Komen er later wel een paar mensen bij, maar het blijft gewoon akward als je daar een half uur gaat zitten haha. In eerste instantie zat ik er alleen en dan heb ik ook niet heel veel geduld.
Kijkduin is leuk inderdaad, alleen daar raak je je lures ook niet kwijt want binnen een paar tellen heeft iemand er alweer nieuwe op gezet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:34 schreef soapie het volgende:
Gister op Kijkduin was heerlijk, lekker in het zonnetje, 4 stops, constant lures aan en erg gezellig. Hele zooi nieuwe binnengehaald!!!
U bent goed bezig geweest.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:38 schreef Unites het volgende:
Zo, topic is flink opgeschoond. Mochten er reacties van je spontaan verdwenen zijn, dan weet je waarom.
* OscarMopperkont gaat woensdag misschien naar Kijkduin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[..]
Kijkduin is leuk inderdaad, alleen daar raak je je lures ook niet kwijt want binnen een paar tellen heeft iemand er alweer nieuwe op gezet.
Jammer dat je dan ook altijd het topic ineens kwijt bent uit MyAT :/quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:38 schreef Unites het volgende:
Zo, topic is flink opgeschoond. Mochten er reacties van je spontaan verdwenen zijn, dan weet je waarom.
Nice!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:22 schreef DaMart het volgende:
Een Scyther uit mijn 10 km-ei met CP 750 en IV van 82,2%.
Die Pokemon had ik nog niet gezien.
hier zit n scyther spawn in de buurt, maar geen idee wanneer ik er moet kijken. Ben er nu 2 x geweest dat ie er wel zat, en 10x ofzo dat ie er niet zatquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Niet de állerzeldzaamste, maar wel zeldzaam
Vooralsnog ziet het er goed uit... het is alweer middag en hij zit er nog samen met een Snorlax van een vriend. (allebei zijn ze bijna 1700 cp.)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 07:45 schreef Unites het volgende:
[..]
Hopelijk hou je het lang genoeg vol voor de coins
Ik wil ook naar kijkduin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:34 schreef soapie het volgende:
Gister op Kijkduin was heerlijk, lekker in het zonnetje, 4 stops, constant lures aan en erg gezellig. Hele zooi nieuwe binnengehaald!!!
Echt leuk plekje is dat. Niet zozeer vanwege de lures, dat heb je op wel meer plaatsen.. maar vooral vanwege het grote aantal verschillende pokemons dat daar spawnt. Erg nice.quote:
Vriend overgehaald. We gaan vanavond.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Echt leuk plekje is dat. Niet zozeer vanwege de lures, dat heb je op wel meer plaatsen.. maar vooral vanwege het grote aantal verschillende pokemons dat daar spawnt. Erg nice.
Hopelijk is het droogquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vriend overgehaald. We gaan vanavond.
Scyther heb ik al 3 keer in het wild gevangen. Toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik ook ''wauw, super zeldzaam!'', maar als je m dan af en toe voorbij ziet komen denk je: ''hmm''. Maar toch is ie redelijk zeldzaam denk ikquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Niet de állerzeldzaamste, maar wel zeldzaam
Ik heb hem echt nog nooit gezien. Het is er vermoed ik wel 1 die gebonden is aan specifieke plaatsen. Maar als je op de juiste plaats zoekt kom je hem vast vaak genoeg tegen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:07 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Scyther heb ik al 3 keer in het wild gevangen. Toen ik 'm voor het eerst zag dacht ik ook ''wauw, super zeldzaam!'', maar als je m dan af en toe voorbij ziet komen denk je: ''hmm''. Maar toch is ie redelijk zeldzaam denk ik
Volgens de voorspellingen wel.quote:
Ja, dat zou het kunnen zijn inderdaad! Is lastig als je niet bij zo'n plaats in de buurt woont. In de grote steden is het toch het makkelijkst spelen denk ik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb hem echt nog noot gezien. Het is er vermoed ik wel 1 die gebonden is aan specifieke plaatsen. Maar als je op de juiste plaats zoekt kom je hem vast vaak genoeg tegen.
Als je echt coins wil kopen? Volgens mij niet... maar nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Trouwens, als je zelf geld zou willen storten voor coins, zelfs dan moet je eerst in een gym hebben gevochten of iets he?
Nee hoor, gewoon geld betalen -> coins in je account. Al een paar keer gedaan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:12 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, dat zou het kunnen zijn inderdaad! Is lastig als je niet bij zo'n plaats in de buurt woont. In de grote steden is het toch het makkelijkst spelen denk ik.
Trouwens, als je zelf geld zou willen storten voor coins, zelfs dan moet je eerst in een gym hebben gevochten of iets he?
Het lijkt me wel handig voor Bag Upgrade en Pokemon Storage Upgrade. Dat is iets wat blijvend is toch? En hoeveel extra ''ruimte'' krijg je eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:19 schreef picodealion het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon geld betalen -> coins in je account. Al een paar keer gedaan.
Dan moet je ook 21 uur lang een Gym bezitten toch, of werkt het niet zo? Of je moet iig 1 of meerdere gyms bezitten op het moment van die 21 uur oid? Zelf nog niks gedaan met gyms dus daar moet ik nog meer over te weten komenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je echt coins wil kopen? Volgens mij niet... maar nog nooit gedaan.
Ik zit vooral te wachten op het collecten van mijn gratis coins. Dat kun je maar 1 keer per 21 uur ofzo doen.
Bag Upgrade en Pokemon Storage beide verhoging van 50quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:30 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het lijkt me wel handig voor Bag Upgrade en Pokemon Storage Upgrade. Dat is iets wat blijvend is toch? En hoeveel extra ''ruimte'' krijg je eigenlijk?
Stuk verderop is vanavond ook Schollenpop, leuk gratis strandfestival.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens de voorspellingen wel.Ik wil wel eens zien of het daar echt zo erg is met mensen die Pokemon spelen.
En ik hou gewoon van het strand.
Je mag 1 keer per 21 uur coins collecten. Als je een gym verovert mag je dat meteen doen, maar de eerst volgende keer dat je dat kunt doen is weer 21 uur later.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dan moet je ook 21 uur lang een Gym bezitten toch, of werkt het niet zo? Of je moet iig 1 of meerdere gyms bezitten op het moment van die 21 uur oid? Zelf nog niks gedaan met gyms dus daar moet ik nog meer over te weten komen
Oh tof! Thanks. Daar gaan we ook zeker ff heen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Stuk verderop is vanavond ook Schollenpop, leuk gratis strandfestival.
Beetje brakke moveset misschien? Welke moves heeft je magmar? En wat is z'n IV score?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:39 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wtf, noem mij amateur, maar ik kan met mijn magmar cp9xx niet winnen van een scyther met cp8xx? Terwijl alles super effective is
Moet binnenkort maar eens een team gaan kiezen voor een gym. Zit nu op level 18, dus nu kan het zo'n beetje wel, al ben ik vast nog niet sterk genoeg. Welk level zit jij?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je mag 1 keer per 21 uur coins collecten. Als je een gym verovert mag je dat meteen doen, maar de eerst volgende keer dat je dat kunt doen is weer 21 uur later.
Ik had gisteravond als coins gecollect, dus nu moet ik wachten. Maar de 21 uur ga ik zo te zien wel halen dus.
Wat voor mij ook nieuw was: je kunt maar 1 pokemon in een gym zetten. Dus prestige gainen is wel leuk, maar dan moeten er ook meer spelers zijn die er pokemons in kunnen zetten, anders heb je er weinig aan.
Wij dachten even een lvl 5 gym te kunnen maken en die vol te kunnen zetten, maar dat valt tegen dus.
iv score geen idee eigenlijk. Mijn verhaal klopte niet helemaal, ik heb een 828 magmar en het was tegen een 7xx scyther.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beetje brakke moveset misschien? Welke moves heeft je magmar? En wat is z'n IV score?
Bijna 22.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:46 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Moet binnenkort maar eens een team gaan kiezen voor een gym. Zit nu op level 18, dus nu kan het zo'n beetje wel, al ben ik vast nog niet sterk genoeg. Welk level zit jij?
IV score 40%-51%. Is geen heel geweldige. OK, maar ik zou niet te veel stardust investeren in het boosten van deze.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
iv score geen idee eigenlijk. Mijn verhaal klopte niet helemaal, ik heb een 828 magmar en het was tegen een 7xx scyther.
[ afbeelding ]
ohquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
IV score 40%-51%. Is geen heel geweldige. OK, maar ik zou niet te veel stardust investeren in het boosten van deze.
Zie:
https://pokemon.gameinfo.io/tools/iv-calculator#126,828,67,1600,1
Elke pokemon is uniek en heeft bepaalde interne stats die niet direct zichtbaar zijn. Je kunt ze wel afleiden uit de andere stats, en dat is precies wat IV calculators doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ohdit is 1 van mn hoogste qua cp
wat zegt dat IV dan?
Ik heb wel eens zo'n gym aangeklikt, maar bij het eerste zinnetje van prof Willow gelijk weer weg gegaan. Ik had altijd het idee dat je voor level 20 nog maar beter niet kon gaan vechten omdat je dan toch te zwak bent, vandaar dat ik ervoor koos om nog niks met gyms te doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bijna 22.
Wow, lvl 18 en nog geen team gekozen? Dat moet je toch doen de eerste keer dat je een gym aanklikt? Of kun je dan nog uitstellen? Weet ik eigenlijk niet eens.
Welk team ga je voor?
Myraelaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:53 schreef Myraela het volgende:
Ik blijf dat IV maar verwarrend vinden.
Is het ook wel een beetje, maar als je het eenmaal een beetje door hebt is het simpel. Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die er heeuuull veel verstand van hebbenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:53 schreef Myraela het volgende:
Ik blijf dat IV maar verwarrend vinden.
Haha grappigquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Myraelaeven random dit haha, wist je nog dat we met een groep Fok!ers gingen skypen in 2010 ofzo?
![]()
ik zie nu random je Username daarom herinner ik me dat ineens
![]()
Die skype nachten waren geniaal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Myraelaeven random dit haha, wist je nog dat we met een groep Fok!ers gingen skypen in 2010 ofzo?
![]()
ik zie nu random je Username daarom herinner ik me dat ineens
![]()
Je moet met een paar dingen rekening houden:quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:56 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zo'n gym aangeklikt, maar bij het eerste zinnetje van prof Willow gelijk weer weg gegaan. Ik had altijd het idee dat je voor level 20 nog maar beter niet kon gaan vechten omdat je dan toch te zwak bent, vandaar dat ik ervoor koos om nog niks met gyms te doen.
Ehm, heb me er nog niet echt in verdiept eigenlijk. Moet nog even bekijken wat de meest optimale keuze is (als die er al is?)
Kost je dan veel meer stardust in elk geval. Maar kan alsnog de moeite waard zijn als je een 96% IV score hebt en helemaal voor Magmar wil gaan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Mn andere magmar is iets van 300, dan kan dat toch nooit de moeite waard zijn om die te levelen als hij wel een goede iv heeft?
en kan ik ergens makkelijk zien welke veel cp hebben?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kost je dan veel meer stardust in elk geval. Maar kan alsnog de moeite waard zijn als je een 96% IV score hebt en helemaal voor Magmar wil gaan.
Je zou hem in theorie kunnen boosten, en dan zou hij voor hetzelfde level hoger uit moeten komen dan je huidige Magmar. Maar zoals gezegd: dat boosten kost veel dust.
Maar je bent sowieso nog aan het levellen, wellicht kun je beter wachten tot je een betere pokemon vangt. Stardust is kostbaar spul.
PS: 80%+ pokemons zijn behoorlijk zeldzaam. de cp waarmee je ze vangt is vaak wel een indicatie of ze goed of slecht zijn, maar het is geen gouden regel.
Deze tool (onder IV rater) geeft ook max theoretical CP weer:quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
en kan ik ergens makkelijk zien welke veel cp hebben?
Dat laatste.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:17 schreef Ferdii het volgende:
Maakt het voor Pokemon nog uit op welk lvl/cp je ze vangt? Of als de iv goed is kan je ze vanzelf met veel Candy/dust omhoog krijgen ( net zo hoog als dezelfde Pokemon gevangen met hoger lvl/meer cp)
Nog wat tegen gekomen? Als ik hier door het natuurgebied loop heb ik stukken dat de radar leeg blijftquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:30 schreef KaBuf het volgende:
Rondje (10km ofzo) gelopen door een natuurgebiedje hierzo. Net als ik in de auto stap om terug naar huis te gaan, een dragonair op de radar. Nog wat gezocht maar niet kunnen vinden helaas![]()
Ik ging op een gegeven moment op een plek waar Pokemon Go niet meer wist dat er een weg was, en toen bleef de radar ook leeg ja. Pas toen ik weer terugliep verschenen er plots veel Pokemon.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:38 schreef esv7 het volgende:
[..]
Nog wat tegen gekomen? Als ik hier door het natuurgebied loop heb ik stukken dat de radar leeg blijft.
Aaa ja jammer, veel lekkerder om daar te lopen dan door de stad of zo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:41 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ik ging op een gegeven moment op een plek waar Pokemon Go niet meer wist dat er een weg was, en toen bleef de radar ook leeg ja. Pas toen ik weer terugliep verschenen er plots veel Pokemon.
Ja kloptquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:45 schreef Luppie0110 het volgende:
Maar in de stad vang ik iig tien keer meer. Ook een overload aan Pokestops.
Ik heb hier mijn twijfels, 2 mobiels en alle 2 geven een heel ander pokemons, golduck b.v vind mijn telefoon niet maar die van mijn vriendin wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:53 schreef Fascination het volgende:
Heb het idee dat de nearby nu wel beter werkt. Vind steeds de Pokemon die ik nog niet heb en bij nearby staan.
En niet van zolder af geweest natuurlijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Level 9 gym tegenkomen in een fucking gehucht die vol zit met alleen maar level 30+ en sterkste pokemons.
Hoezo cheaters.
Ja dat hebben mijn vriend en ik ook inderdaad. Dat mijn telefoon bijvoorbeeld een Dratini in de buurt ziet, maar zijn telefoon niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn twijfels, 2 mobiels en alle 2 geven een heel ander pokemons, golduck b.v vind mijn telefoon niet maar die van mijn vriendin wel.
Daarnaast snap ik helemaal niks van die radar, is de 1ste pokémon nou het dichtstebij of de middelste, en in welke range moet ik dan aan denken?
Nee. Wel trainen, zo de prestige van een gym verhogen en een extra Pokemon erin zetten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:21 schreef Ticootje het volgende:
Kan ik in een gym van mijn eigen team een pokemon eruit vechten en mn eigen erin zetten?
Ah dan ben ik dus niet de enige gelukkigquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja dat hebben mijn vriend en ik ook inderdaad. Dat mijn telefoon bijvoorbeeld een Dratini in de buurt ziet, maar zijn telefoon niet.
Ik heb wel het idee dat wanneer een Pokémon hoger komt te staan in de nearby lijst je dichterbij komt, maar zeker weet ik het niet. Mijn vriend denkt dat het gewoon willekeurig is.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah dan ben ik dus niet de enige gelukkigen veel onduidelijkheid dus over die radar, het is maar wachten op de grote update
Kreeg net deze radar ervoor, s
Die stomme weedle als die nou was ingeruild voor de pidgey was het plaatje helemaal compleet geweest
[ afbeelding ]
Weet niet zeker of jullie em kunnen zien anders upload ik em even ergens anders
Waarom zou deze Snorlax matig zijn? Het is nog altijd een 2200+ Snorlax, maar hij is 35,6% slechter dan een Snorlax met 100%. Maar die zijn heel zeldzaam, een goede zou zijn 80%+, maar het verschil is niet zo heel erg groot dat ik mij daar druk om maak. Het verschil gaat dan ook om slechts een paar punten, dat is bijna verwaarloosbaar gezien de huidige opzet van het vechten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:07 schreef carebaer het volgende:
[..]
En wat houden die drie percentages van 64,4% in? Heb jij nou je snorlax maximaal omdat ie op 64,4% van de 64,4% zit of had ie ook 100% kunnen zijn en heb je dus eigenlijk een matige snorlax?
Dus de CP telt wel gewoon zwaarder dan dat percentage?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:42 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Waarom zou deze Snorlax matig zijn? Het is nog altijd een 2200+ Snorlax, maar hij is 35,6% slechter dan een Snorlax met 100%. Maar die zijn heel zeldzaam, een goede zou zijn 80%+, maar het verschil is niet zo heel erg groot dat ik mij daar druk om maak. Het verschil gaat dan ook om slechts een paar punten, dat is bijna verwaarloosbaar gezien de huidige opzet van het vechten.
Ik heb een Gyrados van 1600 met 95% IV, maar daar ga ik nooit wat mee doen omdat hij te slecht is qua CP. Dus ik heb liever gewoon Pokemon met hoge CP
Je CP is een combinatie van Attack, Defense en Stamina stats. Een IV 64% zou betekenen dat deze Snorlax nooit zijn maximale potentieel kan uitoefenen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dus de CP telt wel gewoon zwaarder dan dat percentage?
Maar je cp kan je ophogen. Je IV niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:42 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Waarom zou deze Snorlax matig zijn? Het is nog altijd een 2200+ Snorlax, maar hij is 35,6% slechter dan een Snorlax met 100%. Maar die zijn heel zeldzaam, een goede zou zijn 80%+, maar het verschil is niet zo heel erg groot dat ik mij daar druk om maak. Het verschil gaat dan ook om slechts een paar punten, dat is bijna verwaarloosbaar gezien de huidige opzet van het vechten.
Ik heb een Gyrados van 1600 met 95% IV, maar daar ga ik nooit wat mee doen omdat hij te slecht is qua CP. Dus ik heb liever gewoon Pokemon met hoge CP
Mee eens, hoge cp is heel belangrijk. Blastoise met 23,3% IV is nog altijd Mega sterkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:42 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Het is meer een afweging die je zelf moet maken. In de praktijk zal het hooguit een verschil zijn van 10/20% want 90%+ is zeldzaam. Dan heb je het over een verschil van een paar combat punten. Niet heel significant grootquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 16:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dus de CP telt wel gewoon zwaarder dan dat percentage?
Super! Thnx voor de uitleg. Hier ga ik zeker wat mee doenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet met een paar dingen rekening houden:
- IV score dus. Let op: IV score verandert niet bij evolve. Dus als je, zeg, een magikarp gaat evolven kijk dan naar de IV score van de magikarp.
- de moveset. Wat is het type en de kracht van de moves die je krijgt? Die zijn wel random na evolve... dus dat is een beetje geluk hebben.
- de metagame. Wat voor beestjes zie je veel in gyms? Momenteel is dat voornamelijk water types.
Zie voor wat goed werkt ook:
http://www.pokemongodb.net/2016/04/pokemon-go-types.html
De chart daar laat precies zien wat type X tegen type Y doet.
Dat is relatief.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:08 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
[..]
Mee eens, hoge cp is heel belangrijk. Blastoise met 23,3% IV is nog altijd Mega sterk
Uitloggen en opnieuw inloggen hielp van de week toen ik een dergelijk probleem hadquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:59 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ik krijg poké advisor niet meer aan de praat, ik kan inloggen maar als ik op Manager klik krijg ik een error.
CTRL+F5 fixed it.
Ik ben ze juist nog steeds aan het verzamelenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:28 schreef DJKoster het volgende:
Dood aan alle weedles, gewoon onvangbaar.
Jij hebt tenminste een magmarquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:53 schreef Afhaalchinees het volgende:
Godsammemn sterke magmar is dus gewoon IV 28%
Ik zoek ze juistquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:47 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik ben ze juist nog steeds aan het verzamelen
0 te veel?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:14 schreef wdn het volgende:
Net op het Belgische journaal:
De dierentuin van Antwerpen waren vandaag 15000 jongeren met pokemon go bezig
Zijn toch belgen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mooi dat ze nog steeds 'deze belangstelling niet hadden verwacht'. De app is al een hele maand Hot als sambal.
Echte Nederlander, zelfs met een Lapras klagen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:32 schreef Azpilicueta het volgende:
1600 Lapras uit het ei, jammer dat het niet wat hoger was. Maar goed, beter dan de pinsirs, eevees, dratini's en jynx'en die ik voorheen altijd kreeg
Niet echt?quote:
Oh na 15x herstarten deed hij het.quote:
Nicequote:
Ja dat voelt echt schraalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:23 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nice
Ik had een Weedle uit een 5km ei
Met die catchrate af en toe zou je er bijna blij mee zijn...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 20:23 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nice
Ik had een Weedle uit een 5km ei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ik een Charizard wil misschien?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:50 schreef Ang3l het volgende:
Waarom zou je in godsnaam meer starter pokemon willen?
Doe je verder toch na een dag helemaal niks mee?
Daar had je dan toch mee kunnen starten?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:55 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Omdat ik een Charizard wil misschien?
Je start met een charmander. Die moet je twee keer evolueren voor het een charizard wordt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar had je dan toch mee kunnen starten?Dan had je 'm.
Je kan maar 1 keer startenDus waarom zou je meer keuze willen?
....quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dus ik zou ook maar eens naar Kijkduin moeten gaan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:30 schreef Myraela het volgende:
Ik ben even naar Kijkduin geweest.Absurd hoeveel mensen, geniaal om te zien hoe de hele groep verplaatst als er ergens iets tofs lijkt te zitten. Wel leuk om daar even Pokemon te vangen, want er zit tenminste eens wat anders dan Weedle en Pidgeys.
Vandaag nieuw:
[ afbeelding ]
Ook zoveel Voltorbs en Magnemites dat ik ze zou kunnen evolven. Maar de evoluties zelf al gevangen, dus daar wacht ik wel mee tot een lucky egg.
Speel jij het spel?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 21:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is leuk om eens te zien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus ik zou ook maar eens naar Kijkduin moeten gaan?
Damn ik wil ook een Gengar, mijn favoriet en ik vind maar geen Gastly'squote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:30 schreef Myraela het volgende:
Ik ben even naar Kijkduin geweest.Absurd hoeveel mensen, geniaal om te zien hoe de hele groep verplaatst als er ergens iets tofs lijkt te zitten. Wel leuk om daar even Pokemon te vangen, want er zit tenminste eens wat anders dan Weedle en Pidgeys.
Vandaag nieuw:
[ afbeelding ]
Ook zoveel Voltorbs en Magnemites dat ik ze zou kunnen evolven. Maar de evoluties zelf al gevangen, dus daar wacht ik wel mee tot een lucky egg.
Bij mij thuis komen ze soms.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:37 schreef esv7 het volgende:
[..]
Damn ik wil ook een Gengar, mijn favoriet en ik vind maar geen Gastly's
Deze spawnde zo. Dat was dus zo'n moment waarop de hele groep ineens een kant opliep. En het kostte me flink wat ballen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:37 schreef esv7 het volgende:
[..]
Damn ik wil ook een Gengar, mijn favoriet en ik vind maar geen Gastly's
Dat heb ik gedaan voor een Megmar spawn, die kwam ik een paar dagen op rij tegen om dezelfde tijd op dezelfde plaats(stukje waar ik altijd loop met mijn hond) tot die ineens definitief verdween.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij mij thuis komen ze soms.
Zou eens moeten noteren wanneer wordt spwaned. Kijken of er een logica in zit.
Alleen jammer dat het niet echt naast de deur ligt.quote:
Voor mij ook niet hoor.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Alleen jammer dat het niet echt naast de deur ligt.
Ja, maar dat kan ik hier ook, daar hoef ik niet voor naar Kijkduin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor mij ook niet hoor.Maar het was lekker weer, dus op het strand chillen was ook gewoon wel even fijn.
Duh. Level 21.quote:
Gewoon uitbroeden joh. Je krijgt op later moment vast ook wel weer 10k eieren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:02 schreef DJKoster het volgende:
Vijf 10 km eitjes maar ik ben nog maar level 16.. Zal ik nog even wachten met uitbroeden?
Uitbroeden, want ze houden t level dat je was toen je 'm kreeg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:02 schreef DJKoster het volgende:
Vijf 10 km eitjes maar ik ben nog maar level 16.. Zal ik nog even wachten met uitbroeden?
Ik gok die volgorde idd, zo open ik ze iig wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:13 schreef Flippiee het volgende:
Staan die eitjes nog in een bepaalde volgorde? Als in linksbovenin de oude en rechtsonderaan de nieuwe.
Vijf al?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:02 schreef DJKoster het volgende:
Sinds ik lvl 20 ben heb ik alleen nog 2 km eieren gekregen en heb er daar nu 9 van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:23 schreef KaBuf het volgende:
Vijf al?
Ik ben level 20 en nog maar één 10km ei gehad.
Ah, okee. Dan maar hopen op veel 10km eitjes als ik level 20+ ben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uitbroeden, want ze houden t level dat je was toen je 'm kreeg.
Geen nut dus te wachten. Beter kun je plaatsmaken voor hogere level eieren straks.
Hier ook, level 19 en vandaag 5x 2km eitjes gehad, gelukkig ook nog wel 1x 5km en 1x 10km... Aangezien ik de 2km alleen in mn onbeperkte incubator stop duurt dat wel verdomd lang...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sinds ik lvl 20 ben heb ik alleen nog 2 km eieren gekregen en heb er daar nu 9 van.
Daarvoor had ik zat 5 en 10 km
Ik heb van level 13 tm 19 alleen maar 2 en 5 eieren gehad. Een 10km ei is echt lang geleden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:47 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Hier ook, level 19 en vandaag 5x 2km eitjes gehad, gelukkig ook nog wel 1x 5km en 1x 10km... Aangezien ik de 2km alleen in mn onbeperkte incubator stop duurt dat wel verdomd lang...
Woon jij vlak bij water? Ik wel en ik krijg hier voornamelijk poliwag, magikarp, goldeen, staryu, psyduck en slowpoke, ik wil ook wel wat variatie...quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:55 schreef Amarantha het volgende:
Er mag wel wat variatie komen in mijn sterkste Pokémons.
[ afbeelding ]
En blij met deze Raticate, zat in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel meevallen met het bij water wonen. Maar ik vang het meeste in de oude dierentuin hier.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:10 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Woon jij vlak bij water? Ik wel en ik krijg hier voornamelijk poliwag, magikarp, goldeen, staryu, psyduck en slowpoke, ik wil ook wel wat variatie...
Hier in Amsterdam kom je die ook zoveel tegen. UIteraard heel veel water hier. Maar het is fijn dat er ook genoeg plekken zijn waar andere Pokemon zitten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:10 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Woon jij vlak bij water? Ik wel en ik krijg hier voornamelijk poliwag, magikarp, goldeen, staryu, psyduck en slowpoke, ik wil ook wel wat variatie...
Pidget > Pidgeotto. Wanneer je nog geen Pidgey hebt zou je kunnen overwegen om de hoogstmogelijke pidget > pidgeot te maken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:13 schreef GwaiLow het volgende:
Goed, even een update. Vandaag weer een uur of 3 gespeeld, en redelijk effectief ook. Ben nu binnen een week level 19 geworden en heb zo rond de 45 mogelijke evaluaties denk ik. Binnenkort is het dus tijd voor een mooie sessie.
Pidgey zou ik echt meerdere keren kunnen evalueren (bijvoorbeeld), maar hoe doen jullie dat dan? Gelijk door naar een Pidgeot Of gewoon alleen zoveel mogelijk Pidgeotto maken? Heb geen idee wat in die sessies belangrijk is en waar je op moet letten. Mensen tips om zo'n sessie zo optimaal mogelijk te laten verlopen?
Verder heb ik nu 25 candy's van de Evee bij elkaar. Ik geloof dat ik las dat je zelf kan kiezen waar je Evee in wil laten evalueren? Hoe doe je dat? En wie van de 3 is het verstandigst om te kiezen?
Ik zou van Pidgey naar Pidgeotto doen = 12 candyquote:Op zondag 7 augustus 2016 00:13 schreef GwaiLow het volgende:
Goed, even een update. Vandaag weer een uur of 3 gespeeld, en redelijk effectief ook. Ben nu binnen een week level 19 geworden en heb zo rond de 45 mogelijke evaluaties denk ik. Binnenkort is het dus tijd voor een mooie sessie.
Pidgey zou ik echt meerdere keren kunnen evalueren (bijvoorbeeld), maar hoe doen jullie dat dan? Gelijk door naar een Pidgeot Of gewoon alleen zoveel mogelijk Pidgeotto maken? Heb geen idee wat in die sessies belangrijk is en waar je op moet letten. Mensen tips om zo'n sessie zo optimaal mogelijk te laten verlopen?
Verder heb ik nu 25 candy's van de Evee bij elkaar. Ik geloof dat ik las dat je zelf kan kiezen waar je Evee in wil laten evalueren? Hoe doe je dat? En wie van de 3 is het verstandigst om te kiezen?
Que? Pidgey -> Pidgeotto -> Pidgeot.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Pidget > Pidgeotto. Wanneer je nog geen Pidgey hebt zou je kunnen overwegen om de hoogstmogelijke pidget > pidgeot te maken.
XP technisch schiet je er niet zoveel mee op.
Ja. Klopt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:21 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Que? Pidgey -> Pidgeotto -> Pidgeot.
Nja als je hem niet hebt is het die 500xp new entry ook keer 2. Dat plus het feit dat je (in geval van caterpie oid) niet te veel candies hebt, maakt het de moeite waard.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Pidget > Pidgeotto. Wanneer je nog geen Pidgey hebt zou je kunnen overwegen om de hoogstmogelijke pidget > pidgeot te maken.
XP technisch schiet je er niet zoveel mee op.
En wat als een je Eevee geen naam geeft? Die van mij werd een Flaroen, maar is dat ook de standaard of gaat dat willekeurig.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ik zou van Pidgey naar Pidgeotto doen = 12 candy
Van Pidgeotto naar Pidgeot zou je 50 candy kosten (zou je 4 pidgeys voor kunnen laten evolueren.)
Om een Eevolutie te kiezen kun je je Eevee een bepaalde naam geven:
Sparky = Jolteon
Rainer = Vaporeon
Pyro= Flareon
Vaporeon is nu het sterkst maar als je al veel watertypes hebt is wat afwisseling misschien handig voor in een gym ( = mijn mening)
Willekeurigquote:Op zondag 7 augustus 2016 00:27 schreef Morrigan het volgende:
en Flaroen, maar is dat ook de standaard of gaat dat willekeur
Hey, dat zijn al mijn standaard 'speciale' Pokémon naast al het ongedierte. Voor de rest dus vrijwel niets anders.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:10 schreef Rijpie het volgende:
Thnx!quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Ik zou van Pidgey naar Pidgeotto doen = 12 candy
Van Pidgeotto naar Pidgeot zou je 50 candy kosten (zou je 4 pidgeys voor kunnen laten evolueren.)
Om een Eevolutie te kiezen kun je je Eevee een bepaalde naam geven:
Sparky = Jolteon
Rainer = Vaporeon
Pyro= Flareon
Vaporeon is nu het sterkst maar als je al veel watertypes hebt is wat afwisseling misschien handig voor in een gym ( = mijn mening)
Die 23CP Dragonair kost je veel te veel candy/dust om ooit op een goede CP te krijgen. Kan je in principe weggooien zodra je een nieuwe hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:06 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb ook 43 candys voor Dratini. (25 voor evolotie), maar ik heb ook al een Dragonair. Is het in dit geval wel verstandig om te sparen voor een Dragonnite (100 candys), of gewoon voor 1 (of miss 2) evoluties van de Dratini gaan?
Mijn Dragonair is : 23 CP / 73% IV
En dit zijn oa mijn Dratini's :
CP 450 / IV 73%
CP 161 / IV 95.6%
Ben benieuwd wat in zo'n situatie nou wijsheid is.
Bedankt voor het advies. Denk dat ik nog even wacht met mn sessie. Beetje door verzamelen nog.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:13 schreef picodealion het volgende:
[..]
Die 23CP Dragonair kost je veel te veel candy/dust om ooit op een goede CP te krijgen. Kan je in principe weggooien zodra je een nieuwe hebt.
Eigenlijk geldt hetzelfde voor die 161 Dratini. Mooie IV, maar nog steeds enorm duur. Dan is je 450CP Dratini de enige die de moeite waard is, ookal is zijn IV onder de 80%.
Ik zou gewoon nog even door verzamelen, als je echt een Dragonite wil zou ik die van CP450 pakken.
Wachten tot je een fatsoenlijke Dragonair vangt en die naar Dragonite evolueren. Of een Dragonite vangen en poweren. Ik zou niets met je huidige Dratini's en Dragonair doen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:06 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb ook 43 candys voor Dratini. (25 voor evolotie), maar ik heb ook al een Dragonair. Is het in dit geval wel verstandig om te sparen voor een Dragonnite (100 candys), of gewoon voor 1 (of miss 2) evoluties van de Dratini gaan?
CP 450 / IV 73%
CP 161 / IV 95.6%
Absoluut.quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies. Denk dat ik nog even wacht met mn sessie. Beetje door verzamelen nog.
Heb trouwens wel een Poliwhirl van 418 CP en 97.8% IV. Dat is er wel eentje om heel sterk te laten evolueren he?
Ty, ga ik doenquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:22 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Wachten tot je een fatsoenlijke Dragonair vangt en die naar Dragonite evolueren. Of een Dragonite vangen en poweren. Ik zou niets met je huidige Dratini's en Dragonair doen.
Ik ben net level 19 na 1 weekje spelen. Dratini kom ik niet heel veel tegen maar toch wel af en toe. Kwam trouwens net mijn eerste Abra tegen. Die komen hier dus waarschijnlijk niet zoveel voorquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik ben trouwens jaloers, ik heb gisteren mijn eerste en enige Dratini gevondenna bijna 4 weken spelen.
Ik heb een 425cp Dratini die ik kan evolueren maar heeft maar 48.9 IVquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik ben trouwens jaloers, ik heb gisteren mijn eerste en enige Dratini gevondenna bijna 4 weken spelen.
Ik ben net level 20 en ik speel al bijna een maandquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:27 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik ben net level 19 na 1 weekje spelen. Dratini kom ik niet heel veel tegen maar toch wel af en toe. Kwam trouwens net mijn eerste Abra tegen. Die komen hier dus waarschijnlijk niet zoveel voor.
Als je doel het verzamelen is dan maakt het niet zoveel uit. Wil je een goede Dragonite krijgen dan moet je nog even wachten tot je betere Dratini's vindt. Als je ze rond 600 vangt dan worden ze 2.000+ Dragonitesquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:06 schreef GwaiLow het volgende:
CP 450 / IV 73%
CP 161 / IV 95.6%
+1quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:10 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Bij mij zit er af en toe een Pidgey in de kamerquote:Op zondag 7 augustus 2016 08:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
+1
Hoewel hier opeens ook af en toe een dratini in de kamer zit.
Heb jij stiekem een Pikachu-kwekerij of zo?quote:Op zondag 7 augustus 2016 08:53 schreef Renesite het volgende:
Net een tweede Pikachu in huis gevonden.
Begin er steeds meer handigheid in te krijgen. Maar probeer het spel zo optimaal te spelen, vandaar dat ik voor de zekerheid toch nog regelmatig wat vraagjes heb voor de eckte pro's hierquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:27 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Ik heb een 425cp Dratini die ik kan evolueren maar heeft maar 48.9 IVnog nooit een Dragonair tegengekomen trouwens, laat staan een Dragonite
Niet slecht, en ik heb ook nog meer dan 100k stardust, dus daar kan ik waarschijnlijk ook nog wel wat mee!quote:Op zondag 7 augustus 2016 01:56 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Als je doel het verzamelen is dan maakt het niet zoveel uit. Wil je een goede Dragonite krijgen dan moet je nog even wachten tot je betere Dratini's vindt. Als je ze rond 600 vangt dan worden ze 2.000+ Dragonites
welk park ging je kijken?quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
Rij je 30 minuten naar een park omdat er veel Pokémon zijn... Is er niks... Zucht
geen idee. Wel awesom.quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Heb jij stiekem een Pikachu-kwekerij of zo?
https://pokeadvisor.comquote:Op zondag 7 augustus 2016 10:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Iemand hier die online IV calc? Ik had een link, maar kwijt :/
Enige wat je hoefde te doen was je google account eraan te hangen en hij pakte alle pokemans in je inventory en gaf een %
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |