Ik mag er wel in, 11 feb!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
Er in, er uit, aanpassingen... Roept u maar! Geen tijdslimiet
Ik wil er graag in we gaan voor een plakker! 7-4quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
Er in, er uit, aanpassingen... Roept u maar! Geen tijdslimiet
gewoon urgentie inbouwenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
Mijn vk stript pas vanaf 41 weken! En mijn volgende afspraak is wel 40+3daarna pas 41+3.
Ik voel me nog steeds niet top maar kan niet goed beoordelen of het erger is geworden. Misschien toch maar weer even bellen voor we het weekend ingaan...
Een week ertussen als je overtijd loopt? Bij mijn praktijk was het om de dag na de 40 weken..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
Mijn vk stript pas vanaf 41 weken! En mijn volgende afspraak is wel 40+3daarna pas 41+3.
Ik voel me nog steeds niet top maar kan niet goed beoordelen of het erger is geworden. Misschien toch maar weer even bellen voor we het weekend ingaan...
Misschien maakt het het verhaal anders omdat je bloeddruk nu te hoog is?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ze is vandaag op de BSO, zij een fijne dag, ik coconnen en even bijtanken. Het is hard nodig.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:
O ja en vwb je bloeddruk en het weekend in aantocht en hoe je je nu voelt zou ik er misschien toch ook even een belletje aan wagenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Fieder het volgende:
Echt?Hier is t vanaf 41 pas vaker en met 42 pas overgedragen aan de gyn. Hoe kan dat nou zo verschillen? Ik zal volgende week vragen of ze kan kijken of ik te strippen ben.
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]!
Toen mijn nichtje geboren was, ik in het ziekenhuis op visite ging en zag hoe ze, amper een paar uur oud een flesje kreeg, ging dat zó tegen mijn gevoel in dat ik vanaf dat moment zeker wist bv te willen geven als ik ooit moeder zou worden. Een jaar of 12 later gebeurde dat, en het voelt voor mij als de enige manier die bij ons past. Mijn man heeft bij kuiken wel regelmatig een nachtfles met afgekolfde melk gegeven, zodat ik kon slapen.
Er is studie gedaan waaruit blijkt dat strippen het meest effectief is als de eerste keer pas met 41 weken gebeurt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Fieder het volgende:
Echt?Hier is t vanaf 41 pas vaker en met 42 pas overgedragen aan de gyn. Hoe kan dat nou zo verschillen? Ik zal volgende week vragen of ze kan kijken of ik te strippen ben.
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?
Fieder wat Burdie aanhaalt is ook weer waar. Maar ik kan me voorstellen (heb ik zelf tenminste) dat als je er helemaal klaar mee bent om wat voor reden dan ook, je dan alle mogelijkheden aangrijpt.. ook al is procentueel gezien de kans klein.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?
dit. En ik zat er eens over na te denken, maar er bestaat niet zoiets als "er volkomen blanco in gaan" en "geen keuze maken". Je móet namelijk een keuze maken en je moet het ook meteen doen. Niet meteen proberen = geen borstvoeding geven en dat is ook een keuze.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.
Was ook een retorische vraag. Dat denk ik dus ookquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.
Nee hoor mijn kind is mentaal niks misquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Was ook een retorische vraag. Dat denk ik dus ookZo'n oergevoel.
Aan de andere kant gaat onze baby heus niet mentaal teleurgesteld zijn als hij ziet dat er poeder in een flesje gaat. Dat is meer een eigen kronkel die we hebben.
En je kunt altijd weer stoppen. Sja.... over het algemeen niet de beste motivatie om aan iets te starten, vind ik.
Afijn, ik ben zoals altijd met alles niet uitgesproken in het een of ander, maar denk er gewoon goed over na en geef alle twijfels/voors/tegens even de ruimte. Heel fijn, zo'n hoofd![]()
Oh ik vond die serie tof vroeger, zat nog op de middelbare school en dit was echt zo'n ideaalbeeld qua studeren.quote:
Felicityquote:
Wel makkelijk, je maakt er gewoon geFelicyteerd vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ik vond die serie tof vroeger, zat nog op de middelbare school en dit was echt zo'n ideaalbeeld qua studeren.
Maar in Nederland... alleen al "gefeliciteerd Felicity!"![]()
+1, vooral die randactiviteitenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:31 schreef Quoi het volgende:
O boy, helemaal gemist dan. Misschien omdat ik het toen te druk kreeg met zelf studeren (en vooral de randactiviteiten).
Thanks. En waarquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:35 schreef BlueEyes het volgende:
Quoi als je in het bv topic meeleest zie je voornamelijk de pijnpuntjes en onzekerheden.
Toen ik dat vooraf had gelezen was ik ook op het ergste voorbereid en ging ik uit van helweken de eerste weken. Of dat het niet lukken zou (want mijn moeder beweerde altijd nooit bv te hebben dus daarom kv)
Maar bij mij ging het flitsend van start ondanks ks.
Tuurlijk onzekerheden maar dat zullen denk ik dezelfde zijn als met kv. (Drinkt hij niet te snel, te weinig, teveel, hoelang laat je er nu tussen.enz.)
Wat ik zeggen wil is er zijn ook succesverhalen alleen die lees je vaak niet hier als dit een van je referentiepunten is.
En dan nog blijft het altijd jouw gevoel en keus die leidend is en hoop ik niet dat je het gevoel hebt je te moeten verantwoorden als je voor kv kiest.
Dit vond ik juist een heerlijke gedachte. Ik begon met frisse tegenzin (quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef Quoi het volgende:
En je kunt altijd weer stoppen. Sja.... over het algemeen niet de beste motivatie om aan iets te starten, vind ik.
Dit vooral, je hoeft mensen niet te vertellen wat de voordelen van borstvoeding zijn, dat weten ze heus wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
Er is informatie genoeg beschikbaar om die keuze te kunnen maken lijkt me
Grappig want ik vond juist mijn eigen ervaring zo veel toevoegen aan alles wat ik verstandelijk gezien wist over borstvoeding. Ik koos er op rationele gronden voor maar merkte later dat het ook een heel emotionele ervaring is op een manier die lastig te vertellen is (zowel positief als negatief, maar voed nu nog steeds en dat had ik me tijdens mijn zwangerschap nooit kunnen voorstellen op grond van wat ik toen wist. Ben niet zo'n lichamelijk typequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit vooral, je hoeft mensen niet te vertellen wat de voordelen van borstvoeding zijn, dat weten ze heus wel.
F*ck de wereld-momentje vanochtend hier: ik ben net uit bed. Echt, het kan mij geen zak schelen na al die vermoeide dagen van afgelopen week. Ja, dat deed ik ook deels zelf maar toch. Ff lekker in bed blijven met YouTube-filmpjes op de tv.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Quoi het volgende:
Intussen wilde ik graag aan den schoonmaak vandaag, maar is 'vandaag' bijna halverwege
Ik snap deze niet helemaal. Als iemand het niet probeert zou dat iemand het gevoel kunnen geven dat ze er niet haar best voor heeft gedaan. Dat is toch ook zo? Als je het niet probeert dan heb je toch een hele persoonlijke en bewuste keuze gemaakt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:34 schreef BlueEyes het volgende:
Toch heb ik persoonlijk (!!!!! Voor iemand zich aangevallen voelt hier met de hormonen) moeite met die opmerking te maken naar iemand die twijfelt. Omdat het ook een gevoel kan geven van áls je het niet doet dan heb je er niet je best voor gedaan.
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:06 schreef Quoi het volgende:
VA, radicalist!Kom maar weer uit je hoekje hoor. Jouw standpunt. Punt.
Burdie, überhaupt nog geen ervaring met navels, behalve mijn eigen. Ik laat wel mijn wenkbrauwen epileren met een touwtje tegenwoordig. Werkt perfect.
Verloskundige toch maar even gebeld voor een nieuw receptje vit D. Slik sinds het begin van mijn zwangerschap een supermegaboostdosis en ik merk dat als ik die weleens per ongeluk oversla, ik erg suffig en moe ben. En nu is 'ie ineens op! Dus al zit het tussen mijn oren, stel nou dat ik ga bevallen komende week: dan ben ik in ieder geval 'fully charged'
2800 IE/om de dag 1 capsule. Ik overdrijf altijd een beetje, dus het zal geen supermegadosis zijn, maar ik heb er baat bijquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:13 schreef Nazil het volgende:
[..]
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.
Het advies is 10 microgram (400 eenheden) per dag tijdens de zwangerschap, méér slikken zou ik alleen doen als je een bewezen tekort aan vitamine D hebt, dus op geleide van een te lage bloedspiegel en op recept.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:13 schreef Nazil het volgende:
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.
Naja dat is dus een beetje achterhaald. En ik heb/had een tekort, weet niet hoe het nu zit. 25 mcg tijdens de zwangerschap is sowieso veilig (in mijn zwangerschapsvitamine zit bijvoorbeeld al 25 mcg).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het advies is 10 microgram (400 eenheden) per dag tijdens de zwangerschap, méér slikken zou ik alleen doen als je een bewezen tekort aan vitamine D hebt, dus op geleide van een te lage bloedspiegel en op recept.
Pardon? Dit is het advies wat je van iedere Nederlandse arts, verloskundige of apotheker zal krijgen als je geen bewezen tekort hebt.quote:
Nee dat is 25 mcg tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Pardon? Dit is het advies wat je van iedere Nederlandse arts, verloskundige of apotheker zal krijgen als je geen bewezen tekort hebt.
Ja ik. Heel erg fijn! Alleen ik heb geen ervaring met een plastic klem, dus ik heb dan geen ervaring met het verschil.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:45 schreef Burdie het volgende:
Wat ik verder nog wilde vragen; heeft iemand hier (ervaring met) een naveltouwtje ipv navelklem?
Ik weet heus waar ik het over heb. Hier dan:quote:
Kijk, dan is het een ander verhaal. Een vastgesteld tekort aanvullen is altijd een goed plan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:48 schreef Quoi het volgende:
Ter aanvulling: ik gebruik die dosis (omgerekend 70 mcg per 2 dgn) omdat er een flink tekort werd vastgesteld.
Ik zou het andersom verwoorden, dat er nadelen zijn aan kunstvoeding en dat het ondergeschikt is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit vooral, je hoeft mensen niet te vertellen wat de voordelen van borstvoeding zijn, dat weten ze heus wel.
Mee eens. Maar kun jij me misschien vertellen waarom er nooit, ook niet als ik erom vraag, wordt getest op de actieve 1,25 di-OH vitamine D niet wordt getest? Met alleen standaard D-testje heb je imho niet genoeg inzicht om diagnose te stellen van tekort.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het advies is 10 microgram (400 eenheden) per dag tijdens de zwangerschap, méér slikken zou ik alleen doen als je een bewezen tekort aan vitamine D hebt, dus op geleide van een te lage bloedspiegel en op recept.
Nee, daar heb ik helaas geen zicht op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:40 schreef Unihipili het volgende:
Mee eens. Maar kun jij me misschien vertellen waarom er nooit, ook niet als ik erom vraag, wordt getest op de actieve 1,25 di-OH vitamine D niet wordt getest? Met alleen standaard D-testje heb je imho niet genoeg inzicht om diagnose te stellen van tekort.
Amerikaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:37 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens is de 25mcg het advies in Amerika volgens mij, daar aviseren ze ook een flikn hogere dosis foliumzuur. Maar in NL is het advies idd 10mcg.
Eerder gek dat jouw verloskundige dat voorschrijft, want daar zijn we niet voor bevoegd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
2800 IE/om de dag 1 capsule. Ik overdrijf altijd een beetje, dus het zal geen supermegadosis zijn, maar ik heb er baat bijWat gek dat je vk daar geen idee van heeft!
Weet je dat zelfs de assistente het deed? Ik vind het bij nader inzien ook gek! En de apotheek gaf het mee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Eerder gek dat jouw verloskundige dat voorschrijft, want daar zijn we niet voor bevoegd.
Burdie, wij hebben een navelveter gebruikt bij de jongste en dat wil ik straks weer. Het knopen is supersimpel. Naveltje was ook heel snel af, dag twee of drie al.
Uit de combinatietest is geen verhoogd risico gekomen
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Beide wel, maar ook fijn! En dat is even nieuw hier, whoah
Dagje zonder F. heeft me goed gedaan denk ik.
Ja, ik heb m online besteld bij Aveta.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:48 schreef pinquit het volgende:
Kan je een navelveter online ergens kopen? En kan elke vk die knopen? Of is 't zo simpel dat iedereen dat kan? Het lijkt mij ook vele malen fijner dan een klem!
http://www.aveta-shop.nl/Navelveterquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:48 schreef pinquit het volgende:
Kan je een navelveter online ergens kopen? En kan elke vk die knopen? Of is 't zo simpel dat iedereen dat kan? Het lijkt mij ook vele malen fijner dan een klem!
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:48 schreef pinquit het volgende:
das voor het authentieke lotusgevoel, wup.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:21 schreef WupWup het volgende:
Het idee is dat je kind geen laat heeft van zo'n plastic geval tussen zn buik en luierrand. Maar als je zo'n haaksel eraan gaat hangen, doe je dat weer een beetje boel teniet lijkt me
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
das voor het authentieke lotusgevoel, wup.
Dat kan je toch met die klem ook gewoon doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:31 schreef Crumpette het volgende:
Wat lief! Nah, voor die korte tijd. Ik denk niet dat mijn baby die ligt bij te komen van een bevalling zich bewust is van veel meer dan warm/mama/melk/zzz. Ik zag wel kei-gezellige plaatjes van moeders die vervolgens het haaksel gebruiken om aan hun voedingsbh te hangen om aan te geven welke aan de beurt is
. Liefst buiten je shirt zodat iedereen het kan zien.
Beetje je uiers ter hand nemen en wegen ken toch ook? Zo deed ik hetquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vergat altijd dat strikje aan mijn bh te verplaatsen
Enige wat hielp was opschrijven
Ik had er een app voorquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Inclusief hoelang enzoquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
ja da's een volgend level. Na een paar wekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:48 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Beetje je uiers ter hand nemen en wegen ken toch ook? Zo deed ik het
Meconium is toch geen lichaamsdeelquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
Ermagherd ja nee ik bewaar geen lichaamsdelen hoor, rrrr.je gaat de meconiumluier toch ook niet bewaren?
Niet?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:49 schreef Crumpette het volgende:
Ermagherd ja nee ik bewaar geen lichaamsdelen hoor, rrrr.je gaat de meconiumluier toch ook niet bewaren?
Is toch grotendeels de lugano-haren en huidschilfers etc?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Meconium is toch geen lichaamsdeel.
Die heeft het ziekenhuis de volgende dag door de dagschotel gegooid denk ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:52 schreef BlueEyes het volgende:
Maar Burd, dan bewaar je dus ook de placenta etc?
Want is van Kuiken geweest en heeft hij in gezwommen
Goulashquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die heeft het ziekenhuis de volgende dag door de dagschotel gegooid denk ik.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:54 schreef AwayTL het volgende:
Alleen al voor deze praat zou ik weer zwanger worden..
Doe esquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:54 schreef AwayTL het volgende:
Alleen al voor deze praat zou ik weer zwanger worden..
Dan wordt het vergist, wordt er compost van gemaakt en kan de placenta weer zorgen voor plantaardig levenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:52 schreef Burdie het volgende:
Net zoals zo'n placenta bij een thuisbevalling... Gewoon in de groene container mikken dat ding.
Of aan de hond voeren ofzo... zelf opeten? (Oja Miezz, was 'ie lekker?)
zouden ze daarom in ziekenhuizen zo vaak schnitzels en worst en dergelijke serveren? Zijn dat gewoon gerecyclede placentas en amputaten?quote:
Brb, wacht..quote:
Afvoeren is duurder dan verwerken door de gehaktmolen tochquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zouden ze daarom in ziekenhuizen zo vaak schnitzels en worst en dergelijke serveren? Zijn dat gewoon gerecyclede placentas en amputaten?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.aveta-shop.nl/Navelveter
Heb je soms wat te vertellen?
quote:
Dat, of een sköttelbraai.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:12 schreef Quoi het volgende:
Dus wat is de bottom line dames? Tupper- en zipware in de vluchttas? (ik wou tikken vruchttas)
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:11 schreef pinquit het volgende:
[..]
[..]Dat weten we volgende week
![]()
*zweet*
[..]
![]()
*zweet*
Ik heb ze ook nog van beide kindjesquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:47 schreef Burdie het volgende:
Maar ja, wat moet je er anders mee... Ik heb dat ding van kuiken ook nog liggen, zo'n harde klem met verschrompeld stukje droge worst er aan. In de kraamweek wilde ik geen "stuk van mijn ki-hi-hiiiiind" weggooien dus heb ik 'm in een ziplockzakje gedaan. En later denk je: wat moet je er mee? maar blijft het dan toch bewaren... (in een doos met allemaal dat soort memorabilia, moet hij later zelf maar weggooien dan)
Dat bbq verhaal kon ook een heeele andere kant op gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:41 schreef Mies_poes het volgende:
Ik moest lachen om jullie
Wij hebben net een barbecue met het werk van mijn vriend gehad. Er was geen wc, wel een dixi waarvan de deur niet op slot kon en er was geen mogelijkheid om je handen te wassenniemand dus. Gadverredamme, ik voel me zo vies, ben een beetje smetvrezerig sinds de zwangerschap dus dit was fantastisch
thuis maar drie uur douchen.
En ik hoop zo dat ik mijn eigen kind wel leuk ga vinden, al die kinderen van een ander...![]()
Verder was het erg gezellig
Welke kant?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:57 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dat bbq verhaal kon ook een heeele andere kant op gaan.
Pinq, spannend!!
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:00 schreef BlueEyes het volgende:
Weet je zeker wat voor vlees je gegeten hebt Mies
Oh jee, past het niet meer? Ik heb daar nog geen last van.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:18 schreef Quoi het volgende:
Net m'n halve pizza gedumpt. Niet vanwege jullie praatjes hoor, maar het past gewoon niet meer!
Mies, ieuw van de bbq.
[..]
![]()
*zweet*
Hij ligt in de vriezerquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:52 schreef Burdie het volgende:
Net zoals zo'n placenta bij een thuisbevalling... Gewoon in de groene container mikken dat ding.
Of aan de hond voeren ofzo... zelf opeten? (Oja Miezz, was 'ie lekker?)
Hoe gaat het jou en de kleine M?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:40 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hij ligt in de vriezer![]()
Betwijfel of man het echt gaat eten
Elke dag een beetje beter, vandaag was de eerste dag dat ze helemaal uit zichzelf voeding ging vragen (nouja "vragen"quote:
Heeft toch niet ín de placenta gezwommenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:52 schreef BlueEyes het volgende:
Maar Burd, dan bewaar je dus ook de placenta etc?
Want is van Kuiken geweest en heeft hij in gezwommen
Wel in de etcquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:13 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Heeft toch niet ín de placenta gezwommen
nou, je verkijkt je misschien op hoeveel er in een maag gaat eer ie vol zit. Dat is minder dan je denkt. En je maag an sich wordt niet kleiner, hij moet alleen een beetje inschikken. Gelukkig maar, weet je hoeveel volume een paar volgezogen longen innemenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:24 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Oh jee, past het niet meer? Ik heb daar nog geen last van.
Ik vind dat toch zo bijzonder he, dat je met een baby in je buik nog evenveel kunt eten als zonder baby. Je zou toch denken dat je een stuk minder ruimte hebt?
27 weken is derde trimester, das soberso serieuze shitquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 07:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Nouwmoe Crump. Daar gaan de geruchten (en mijn hoop) dat nr 2 sneller komt dan nr 1![]()
Ik hang een beetje onder een steen - druk met werk en huis verhuis- en verkoopklaar maken. En spelen met mijn lieve dochter. Maar stiekem valt de zwangerschap me tegen. Elke nacht kramp in mijn benen en 4x plassen. En ik heb het idee dat baby in mijn kruis zit en dat mn bm met de bevalling mee gaat komen. Ik wil slaaaapen![]()
Maar hee, maandag 27 weken al weer! Das al bijna 30, en 30 is bijna 37 en dan ben je hooghooghoogzanger.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:38 schreef snoenk het volgende:
[..]
In mijn droom was je anders al wel bevallen hoor
28 weken toch pas?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
27 weken is derde trimester, das soberso serieuze shit
Quoi met rijpe vrucht
Nee hoor, 27! Derde trimester voor GMquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
28 weken toch pas?
Qoui meldplicht![]()
Marjolijntje
Hier dus vandaag 27 weken.
Zekerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:17 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik heb harde buiken die echt tering veel zeer doen en twijfel of het weeen zijn? Ben 28wk dus dat lijkt me vrij stug. Moet er van zuchten![]()
Ik ga even douchen en als het zo blijft de VK bellen. Ja toch?
Bij pijnlijke harde buiken idd altijd bellen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:17 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik heb harde buiken die echt tering veel zeer doen en twijfel of het weeen zijn? Ben 28wk dus dat lijkt me vrij stug. Moet er van zuchten![]()
Voor of na het douchen, maar ik zou sowieso bellen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:17 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik snap dat je bang bent! Blijf rustig liggen. Hoop dat het mee zal vallenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:29 schreef Veruca_Assault het volgende:
Stond ongeveer twee tellen onder de douche en toen dacht ik; nope. Net Vk gesproken die komt zo langs en ik lig op de bank. Ben heel bang
Niet bang zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:29 schreef Veruca_Assault het volgende:
Stond ongeveer twee tellen onder de douche en toen dacht ik; nope. Net Vk gesproken die komt zo langs en ik lig op de bank. Ben heel bang
Bij Vv hebben we een aerosleep gebruikt. Alleen toen hij een kruik nodig had inderdaad niet. Hier was het verhaal dat het water niet weg zou kunnen als de kruik onverhoopt gaat lekken (onderste laag is niet waterdoorlatend zeiden ze).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:04 schreef Soof-87 het volgende:
(Nog even een vraagje tussendoor)
Ik heb dus een Aerosleep in het ledikantje liggen, maar de vrouw die de intake van de kraamzorg deed, zei dat dat de eerste week niet zo handig was i.v.m. dat het kindje zichzelf waarschijnlijk nog niet zo goed op temperatuur kan houden en als je er een kruik in stopt dan verliest het veel warmte doordat het zo goed ventileert.
Ze zei zelf dat ik de Aerosleep het beste andersom in het ledikantje kan legggen. Nou prima
Maar... ik kan er toch ook een gewoon normaal Hema hoeslaken er op doen? (Want ze zeggen dat bij een Aerosleep je ook een speciaal luchtdoorlatend hoeslaken moet hebben, zo niet dan gaat het effect weg. Maar dat effect wil ik juist dus weg hebben de eerste week)
Zou dat kunnen dus?
Daar kun je toch niks aan doen joh. Je bent nu in ieder geval op de goede plek, laat ze maar goed voor jou zorgen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:06 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik ben heel boos eigenlijk. Ik deed alles goed en toch dit.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:32 schreef Skoap het volgende:
Bah VA wat een schrik!
Praat met de verpleegkundigen en vertel waar je eventueel "bang" voor bent. Ik lag pas met 34 weken in het ziekenhuis (maar dan met gebroken vliezen) - ik maakte mij natuurlijk ook zorgen en het hielp mij echt daar goed over te praten. Ik heb toen ook een rondleiding gekregen over de neonatologie. Al dat soort dingen gaven mij toen toch een soort van duidelijker beeld van wat ik eventueel zou kunnen verwachten. De verpleegkundigen destijds waren toen echt heel begripvol.
Is dat heel anders dan voor je zwangerschap?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:29 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb bijna heel de zwangerschap al geen behoefte aan mensen om me heen.Bij vlagen af en toe maar nu echt niet meer. Op vriend na maar ook die soms niet
.
Idem, ik wil ook altijd alles afzeggenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:29 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb bijna heel de zwangerschap al geen behoefte aan mensen om me heen.Bij vlagen af en toe maar nu echt niet meer. Op vriend na maar ook die soms niet
.
Ik kan mijn moeder niet hebben in de zwangerschapquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:05 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Is dat heel anders dan voor je zwangerschap?
Ik kan mijn schoonmoeder moeilijk hebben deze hele zwangerschapen mensen vond ik sowieso altijd al snel irritant maar nu helemaal. Of andermans kinderen
Is dat zoiets als alsof je uit gaat scheuren van binnenuitquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Alleen nu voelt het down under alsof ik zojuist gestript ben
Rust doet wonderen dus het was gelukkig niet van heel lange duurquote:Op zondag 7 augustus 2016 01:16 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Is dat zoiets als alsof je uit gaat scheuren van binnenuit?
Ik stond een week of drie op 1 bij Otjequote:Op zondag 7 augustus 2016 09:03 schreef Fieder het volgende:
is er een recordtijd op 1 staan eigenlijk?![]()
![]()
Kleding het liefst ook niet. Maarja, overdag kun je daar niet echt aan toegevenquote:Op zondag 7 augustus 2016 07:28 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi fijn hè die laatste loodjes wel vervelend dat je niks op je buik kan verdragen. Kleding gaat wel goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |