Ik mag er wel in, 11 feb!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
Er in, er uit, aanpassingen... Roept u maar! Geen tijdslimiet
Ik wil er graag in we gaan voor een plakker! 7-4quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:25 schreef Stormqueen het volgende:
Er in, er uit, aanpassingen... Roept u maar! Geen tijdslimiet
gewoon urgentie inbouwenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
Mijn vk stript pas vanaf 41 weken! En mijn volgende afspraak is wel 40+3daarna pas 41+3.
Ik voel me nog steeds niet top maar kan niet goed beoordelen of het erger is geworden. Misschien toch maar weer even bellen voor we het weekend ingaan...
Een week ertussen als je overtijd loopt? Bij mijn praktijk was het om de dag na de 40 weken..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
Mijn vk stript pas vanaf 41 weken! En mijn volgende afspraak is wel 40+3daarna pas 41+3.
Ik voel me nog steeds niet top maar kan niet goed beoordelen of het erger is geworden. Misschien toch maar weer even bellen voor we het weekend ingaan...
Misschien maakt het het verhaal anders omdat je bloeddruk nu te hoog is?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:22 schreef Fieder het volgende:
Meld, nog geen baby![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ze is vandaag op de BSO, zij een fijne dag, ik coconnen en even bijtanken. Het is hard nodig.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:
O ja en vwb je bloeddruk en het weekend in aantocht en hoe je je nu voelt zou ik er misschien toch ook even een belletje aan wagenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Fieder het volgende:
Echt?Hier is t vanaf 41 pas vaker en met 42 pas overgedragen aan de gyn. Hoe kan dat nou zo verschillen? Ik zal volgende week vragen of ze kan kijken of ik te strippen ben.
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef Burdie het volgende:
[..]!
Toen mijn nichtje geboren was, ik in het ziekenhuis op visite ging en zag hoe ze, amper een paar uur oud een flesje kreeg, ging dat zó tegen mijn gevoel in dat ik vanaf dat moment zeker wist bv te willen geven als ik ooit moeder zou worden. Een jaar of 12 later gebeurde dat, en het voelt voor mij als de enige manier die bij ons past. Mijn man heeft bij kuiken wel regelmatig een nachtfles met afgekolfde melk gegeven, zodat ik kon slapen.
Er is studie gedaan waaruit blijkt dat strippen het meest effectief is als de eerste keer pas met 41 weken gebeurt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Fieder het volgende:
Echt?Hier is t vanaf 41 pas vaker en met 42 pas overgedragen aan de gyn. Hoe kan dat nou zo verschillen? Ik zal volgende week vragen of ze kan kijken of ik te strippen ben.
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?
Fieder wat Burdie aanhaalt is ook weer waar. Maar ik kan me voorstellen (heb ik zelf tenminste) dat als je er helemaal klaar mee bent om wat voor reden dan ook, je dan alle mogelijkheden aangrijpt.. ook al is procentueel gezien de kans klein.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moment is exact mijn pijnpunt. Dat lijkt me ook lastig en tegennatuurlijk. Daarom in ons plan: laat ons drietjes maar even alleen na de geboorte. Dan kijken we elkaar aan en denk/voel ik waarschijnlijk ja of nee. Alleen ben je dan niet überhaupt zo vol van hormonen dat iedereen voor bv zou gaan?
dit. En ik zat er eens over na te denken, maar er bestaat niet zoiets als "er volkomen blanco in gaan" en "geen keuze maken". Je móet namelijk een keuze maken en je moet het ook meteen doen. Niet meteen proberen = geen borstvoeding geven en dat is ook een keuze.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.
Was ook een retorische vraag. Dat denk ik dus ookquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja en? Dan kies je toch lekker onder invloed van hormonen voor bv? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niet (meer) wilt.
Nee hoor mijn kind is mentaal niks misquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Was ook een retorische vraag. Dat denk ik dus ookZo'n oergevoel.
Aan de andere kant gaat onze baby heus niet mentaal teleurgesteld zijn als hij ziet dat er poeder in een flesje gaat. Dat is meer een eigen kronkel die we hebben.
En je kunt altijd weer stoppen. Sja.... over het algemeen niet de beste motivatie om aan iets te starten, vind ik.
Afijn, ik ben zoals altijd met alles niet uitgesproken in het een of ander, maar denk er gewoon goed over na en geef alle twijfels/voors/tegens even de ruimte. Heel fijn, zo'n hoofd![]()
Oh ik vond die serie tof vroeger, zat nog op de middelbare school en dit was echt zo'n ideaalbeeld qua studeren.quote:
Felicityquote:
Wel makkelijk, je maakt er gewoon geFelicyteerd vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ik vond die serie tof vroeger, zat nog op de middelbare school en dit was echt zo'n ideaalbeeld qua studeren.
Maar in Nederland... alleen al "gefeliciteerd Felicity!"![]()
+1, vooral die randactiviteitenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:31 schreef Quoi het volgende:
O boy, helemaal gemist dan. Misschien omdat ik het toen te druk kreeg met zelf studeren (en vooral de randactiviteiten).
Thanks. En waarquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:35 schreef BlueEyes het volgende:
Quoi als je in het bv topic meeleest zie je voornamelijk de pijnpuntjes en onzekerheden.
Toen ik dat vooraf had gelezen was ik ook op het ergste voorbereid en ging ik uit van helweken de eerste weken. Of dat het niet lukken zou (want mijn moeder beweerde altijd nooit bv te hebben dus daarom kv)
Maar bij mij ging het flitsend van start ondanks ks.
Tuurlijk onzekerheden maar dat zullen denk ik dezelfde zijn als met kv. (Drinkt hij niet te snel, te weinig, teveel, hoelang laat je er nu tussen.enz.)
Wat ik zeggen wil is er zijn ook succesverhalen alleen die lees je vaak niet hier als dit een van je referentiepunten is.
En dan nog blijft het altijd jouw gevoel en keus die leidend is en hoop ik niet dat je het gevoel hebt je te moeten verantwoorden als je voor kv kiest.
Dit vond ik juist een heerlijke gedachte. Ik begon met frisse tegenzin (quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef Quoi het volgende:
En je kunt altijd weer stoppen. Sja.... over het algemeen niet de beste motivatie om aan iets te starten, vind ik.
Dit vooral, je hoeft mensen niet te vertellen wat de voordelen van borstvoeding zijn, dat weten ze heus wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
Er is informatie genoeg beschikbaar om die keuze te kunnen maken lijkt me
Grappig want ik vond juist mijn eigen ervaring zo veel toevoegen aan alles wat ik verstandelijk gezien wist over borstvoeding. Ik koos er op rationele gronden voor maar merkte later dat het ook een heel emotionele ervaring is op een manier die lastig te vertellen is (zowel positief als negatief, maar voed nu nog steeds en dat had ik me tijdens mijn zwangerschap nooit kunnen voorstellen op grond van wat ik toen wist. Ben niet zo'n lichamelijk typequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit vooral, je hoeft mensen niet te vertellen wat de voordelen van borstvoeding zijn, dat weten ze heus wel.
F*ck de wereld-momentje vanochtend hier: ik ben net uit bed. Echt, het kan mij geen zak schelen na al die vermoeide dagen van afgelopen week. Ja, dat deed ik ook deels zelf maar toch. Ff lekker in bed blijven met YouTube-filmpjes op de tv.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Quoi het volgende:
Intussen wilde ik graag aan den schoonmaak vandaag, maar is 'vandaag' bijna halverwege
Ik snap deze niet helemaal. Als iemand het niet probeert zou dat iemand het gevoel kunnen geven dat ze er niet haar best voor heeft gedaan. Dat is toch ook zo? Als je het niet probeert dan heb je toch een hele persoonlijke en bewuste keuze gemaakt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:34 schreef BlueEyes het volgende:
Toch heb ik persoonlijk (!!!!! Voor iemand zich aangevallen voelt hier met de hormonen) moeite met die opmerking te maken naar iemand die twijfelt. Omdat het ook een gevoel kan geven van áls je het niet doet dan heb je er niet je best voor gedaan.
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:06 schreef Quoi het volgende:
VA, radicalist!Kom maar weer uit je hoekje hoor. Jouw standpunt. Punt.
Burdie, überhaupt nog geen ervaring met navels, behalve mijn eigen. Ik laat wel mijn wenkbrauwen epileren met een touwtje tegenwoordig. Werkt perfect.
Verloskundige toch maar even gebeld voor een nieuw receptje vit D. Slik sinds het begin van mijn zwangerschap een supermegaboostdosis en ik merk dat als ik die weleens per ongeluk oversla, ik erg suffig en moe ben. En nu is 'ie ineens op! Dus al zit het tussen mijn oren, stel nou dat ik ga bevallen komende week: dan ben ik in ieder geval 'fully charged'
2800 IE/om de dag 1 capsule. Ik overdrijf altijd een beetje, dus het zal geen supermegadosis zijn, maar ik heb er baat bijquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:13 schreef Nazil het volgende:
[..]
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.
Het advies is 10 microgram (400 eenheden) per dag tijdens de zwangerschap, méér slikken zou ik alleen doen als je een bewezen tekort aan vitamine D hebt, dus op geleide van een te lage bloedspiegel en op recept.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:13 schreef Nazil het volgende:
Welke dosis als ik vragen mag? Mijn vk had geen idee hoeveel ik mocht slikken in de zwangerschap, ik wil ook graag wat meer slikken maar kon nergens vinden wat in de Zwangerschap nou veilig was.
Naja dat is dus een beetje achterhaald. En ik heb/had een tekort, weet niet hoe het nu zit. 25 mcg tijdens de zwangerschap is sowieso veilig (in mijn zwangerschapsvitamine zit bijvoorbeeld al 25 mcg).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het advies is 10 microgram (400 eenheden) per dag tijdens de zwangerschap, méér slikken zou ik alleen doen als je een bewezen tekort aan vitamine D hebt, dus op geleide van een te lage bloedspiegel en op recept.
Pardon? Dit is het advies wat je van iedere Nederlandse arts, verloskundige of apotheker zal krijgen als je geen bewezen tekort hebt.quote:
Nee dat is 25 mcg tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Pardon? Dit is het advies wat je van iedere Nederlandse arts, verloskundige of apotheker zal krijgen als je geen bewezen tekort hebt.
Ja ik. Heel erg fijn! Alleen ik heb geen ervaring met een plastic klem, dus ik heb dan geen ervaring met het verschil.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:45 schreef Burdie het volgende:
Wat ik verder nog wilde vragen; heeft iemand hier (ervaring met) een naveltouwtje ipv navelklem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |