abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2016 @ 08:57:50 #176
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165640812
Ah, druggies paniekzaaitopic van de week :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165641079
Als Deutsche Bank valt, maak je borst dan maar nat, dan hoef je niet meer naar je werk te gaan morgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 29 september 2016 @ 09:25:59 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165641088
Wat heeft die euro ons toch veel moois gebracht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 september 2016 @ 09:26:07 #179
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165641090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:24 schreef raptorix het volgende:
Als Deutsche Bank valt, maak je borst dan maar nat, dan hoef je niet meer naar je werk te gaan morgen.
Daarom zal dat ook niet gebeuren.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165641112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat derivaten zijn is me ook niet altijd duidelijk maar in globale lijnen schat ik het volgende.
Derivaten kun je grotendeels tegen elkaar afstrepen. Als je net zoveel derivaten hebt dat iets gaat dalen of iets gaat stijgen hoeft er niks aan de hand te zijn (is eigenlijk een soort van verzekering). Maar de onderliggende garanties zijn wel pijnlijk. Die moeten bij het omvallen weer opnieuw herverzekerd worden. En dat kan wel eens kostbaar zijn. Het kan namelijk niet zo zijn dat die derivaten opeens niks meer waard zijn. Maar goed zoek maar eens een bank of partij die 42 T aan derivaten wil onderbrengen. Dat gaat niet makkelijk worden.
Heel simpel, stel ik ben een luchtvaartmaatschappij, en ben bang dat de olieprijs gaat stijgen, kortom ik wil er van uit kunnen gaan dat een vat olie 40 dollar kost. Kortom hier wil ik mij tegen verzekeren, dan kan ik met jou een deal aan gaan dat als de prijs 50 dollar word, dat je mij die 10 dollar compenseert. In ruil betaal je mij daar bijvoorbeeld 2 dollar voor. Mocht de prijs dan onder de 50 dollar blijven, dan pak ik die 2 dollar. Zoniet compenseer ik jou het bedrag wat je meer kwijt bent.
pi_165641132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:05 schreef Nintex het volgende:
Timmerfrans en andere droeftoeters zitten altijd in dat Euro parlement te mekkeren, "Als we niet divers zijn komt er oorlog!" "Als de UK uit de EU gaat komt er oorlog!"...

Als Deutsche omvalt en de hele EU meeneemt zou dat nog wel eens een moment kunnen zijn dat er écht een oorlog uitbreekt.
Oorlog zie ik niet direct uitbreken, maar dat er enorme chaos ontstaat is wel duidelijk. Elke Euro land zal weer op korte termijn zijn eigen munt uitbrengen, een beetje zoals na de 2e wereldoorlog, daarnaast zal iedereen zijn spaargeld kwijt zijn.
pi_165641141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heeft die euro ons toch veel moois gebracht
Nooit meer muntjes wisselen bij de grens!
  donderdag 29 september 2016 @ 09:32:56 #183
45206 Pietverdriet
pi_165641167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nooit meer muntjes wisselen bij de grens!
Creditcard is handiger
pi_165641179
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Creditcard is handiger
Het is helaas het verhaal wat Zalm vertelde, man man man.
  donderdag 29 september 2016 @ 09:37:19 #185
45206 Pietverdriet
pi_165641218
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is helaas het verhaal wat Zalm vertelde, man man man.
Denk dat hij het ook oprecht meende, mensen aan de top zijn niet noodzakelijker wijze erg slim.
pi_165641275
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat hij het ook oprecht meende, mensen aan de top zijn niet noodzakelijker wijze erg slim.
Een zoon van een kolenhandelaar vertrouw ik normaal mijn centjes wel toe.
pi_165641926
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Daarom zal dat ook niet gebeuren.
Klopt, het zal ook niet gebeuren. Met dank aan de Europese belastingbetaler.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:46:39 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_165642081
'Dat het een grote Duitse bank is, is al reden voor stress'

Het is een bank. Een heel grote bank. Een heel grote Duitse bank. Die woorden zijn op zichzelf al genoeg verklaring voor de stress bij beleidsmakers en beleggers over het lot van Deutsche Bank. Sinds de kredietcrisis zijn banken die zoals 'Deutsche' op de beurzen speelbal zijn van emotie, al snel reden voor zorg. En grote banken — Deutsche heeft een balans van ¤1600.000.000.000, bijna de helft van het Duitse bruto nationaal product — roepen al snel nare herinneringen op aan too big to fail en staatssteun.

Collega-banken in Duitsland geraakt

Dat het om een Duitse bank gaat die acht jaar na de kredietcrisis in de problemen zit, en niet een Italiaanse of Griekse bank helpt al helemaal niet. Made in Germany is nog altijd synoniem voor degelijkheid en Duitsland is de locomotief van de Europese economie. De zorgen over Deutsche raken ook collega-banken. Nord LB, een regionale bank, trok onlangs een zevenjarige obligatielening op het allerlaatste moment terug vanwege de onrust rond de illustere landgenoot.

Nederland maakt zich niet druk

Nederlandse banken maken zich niet direct druk over hun blootstelling op Deutsche Bank. Hun leningen hebben stuk voor stuk kwalitatief goed onderpand en het financiële risico op het daggeld-krediet is behapbaar. De zorg zit bij de bijzondere positie die Deutsche heeft in Europa. Ze is de smeerolie voor de Europese financiële markten. Wie een risico wil afdekken of juist wil lopen, vond en vindt in Deutsche Bank een gewillige partner. De bank schrikt er niet voor terug ook ingewikkelde derivaten waarvoor nauwelijks een markt is, op zijn balans te nemen. 'Deutsche draagt eraan bij dat er voldoende liquiditeit op de markten is. Als die wegvalt of krimpt, ontstaan er grote prijsschommelingen. Dat is niet in het belang van de economie', zegt een analist op voorwaarde van anonimiteit.

Toezichthouders worden er nerveus van

Uitgerekend die bijzondere financiële producten die niet dagelijks worden verhandeld en waar geen prijskaartje aan hangt — in jargon Level 3 — vormen nu het hoofdpijndossier van Deutsche. De bank heeft er erg veel van, om precies te zijn 47% van het eigen vermogen bestaat uit Level 3-bezittingen. Bij ING is dat 5,4%, bij BNP Paribas 17%. Toezichthouders worden nerveus van bezittingen die moeilijk te waarderen zijn en waarbij de bank grote vrijheid heeft er zelf een prijskaartje aan te hangen. Zij vragen om die reden extra kapitaalbuffers aan te houden, of die portefeuille af te bouwen. Maar hoe bouw je zoiets snel af als jij zelf tot de belangrijkste marktmeesters behoort?

Amerikaanse complot?

Bankiers in Europa spreken intussen sussende woorden over de situatie bij Deutsche. De bank heeft sinds de kredietcrisis de dijken flink opgehoogd en heeft voldoende opties om de buffers verder op te hogen. De acute onrust wordt vooral veroorzaakt door de Amerikaanse justitie. Die eist naar verluidt $14 mrd van Deutsche vanwege diens rol in het Amerikaanse hypothekenschandaal. Als dat bedrag klopt, zou het kernvermogen van de bank zakken naar circa 8%, ver beneden de ondergrens van 12%. Het brengt Europese bankiers tot de gedachte van een Amerikaans complot. Zij geloven dat justitie een dergelijk hoog boetebedrag noemt om Duitsland en Europa tot een uitruil te bewegen. 'Wij matigen ons richting Deutsche en jullie laten onze techbedrijven Google en Apple met rust.'

'Nederlandse' oplossing

Intussen zien aandeelhouders de waarde van hun bezit verdampen. De hamvraag is nu of Duitsland bereid zou zijn obligatiehouders te laten bloeden voor de bankproblemen, zoals de EU heeft afgesproken. Hoogleraar banking & finance Dirk Schoenmaker van de Rotterdam School of Management heeft zijn twijfels. 'Je moet dan eerst de vraag beantwoorden of het financieel systeem die tik kan verwerken. Je wilt niet dat beleggers van al hun bank-coco's (meest riskante obligaties -red.) af willen.'
Hij denkt zelf meer aan oplossingen zoals Nederland die bij ING toepaste, met overheidsgaranties op riskante beleggingen en met schuldpapier zonder stemrecht.
----------------------
Ziehier een ander probleem van de Duitse Bank. Er staan zoveel complexe dingen op hun balans die nauwelijks verkoopbaar/overdraagbaar zijn en waarbij je bij de werkelijke waardering wellicht vraagtekens kunt zetten. Value to myth ? En dat is 47 % van hun eigen vermogen. Do the math.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:51:17 #189
89730 Drugshond
pi_165642146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt, het zal ook niet gebeuren. Met dank aan de Europese belastingbetaler.
Denk dat dan politiek gezien de EU snel afgelopen is.
  donderdag 29 september 2016 @ 10:54:27 #190
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165642204
Eu mpoet gewoon een paar nieuwe banken. Geld is toch maar een verzonnen iets voor de bodem van de samenleving.
Ingewikkeld verhaaltje ophangen over inflatie en deflatie en probleem opgelost.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
pi_165642421
Menig rijk is ten onder gegaan aan grootheidswaanzin en de EU gaat onvermijdelijk hetzelfde overkomen. Het ego van eurofielen is grenzeloos. Als je ziet wat ze doen en hoe ze zich uitdrukken. :|W Rutte had het bijvoorbeeld onlangs over het klimaat redden ivm met een milieumaatregel. Alsof een premiertje op dit stipje van de planeet invloed heeft op het wereldwijde klimaat. |:( Ze willen de vluchtelingencrisis oplossen door heel de wereld oorlogvrij te maken. In alles wat eurofielen zeggen merk je dat ze denken dat de EU het beste is wat de wereld ooit overkomen is, "de EU is groter dan Jezus, groter dan God, groter dan het universum". Bijna heel Europa hebben ze al aan het infuus gelegd, 2/3 van de EU-landen is netto-ontvanger en nu willen ze de hele wereld opnieuw inrichten. Gaat vast lukken. :')
pi_165642547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Menig rijk is ten onder gegaan aan grootheidswaanzin en de EU gaat onvermijdelijk hetzelfde overkomen. Het ego van eurofielen is grenzeloos. Als je ziet wat ze doen en hoe ze zich uitdrukken. :|W Rutte had het bijvoorbeeld onlangs over het klimaat redden ivm met een milieumaatregel. Alsof een premiertje op dit stipje van de planeet invloed heeft op het wereldwijde klimaat. |:( Ze willen de vluchtelingencrisis oplossen door heel de wereld oorlogvrij te maken. In alles wat eurofielen zeggen merk je dat ze denken dat de EU het beste is wat de wereld ooit overkomen is, "de EU is groter dan Jezus, groter dan God, groter dan het universum". Bijna heel Europa hebben ze al aan het infuus gelegd, 2/3 van de EU-landen is netto-ontvanger en nu willen ze de hele wereld opnieuw inrichten. Gaat vast lukken. :')
Jij bent toch ook netto-ontvanger?
  donderdag 29 september 2016 @ 11:24:20 #193
89730 Drugshond
pi_165642695
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jij bent toch ook netto-ontvanger?
Gezien de hoeveelheid naïviteit die jij dagelijks uitbraakt vermoed ik dat je nogal jong bent en de samenleving, door o.a. je pretstudies, meer gekost hebt dan opgeleverd hebt. Kom er nog maar eens op terug als je die kosten goedgemaakt hebt.
pi_165642729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gezien de hoeveelheid naïviteit die jij dagelijks uitbraakt vermoed ik dat je nogal jong bent en de samenleving, door o.a. je pretstudies, meer gekost hebt dan opgeleverd hebt. Kom er nog maar eens op terug als je die kosten goedgemaakt hebt.
Oeps, gevoelig puntje. Dit beschouw ik als een ja, netto-ontvanger.
pi_165645004
http://www.nu.nl/economie(...)-schiet-niet-op.html

'Vertrouwensherstel in financiële sector schiet niet op'

Joris heeft de oplossing, maar dat zullen de bankiers wel niet willen een Malus regeling als ze het verkloten helemaal geplukt worden door het bedrijf wat ook hun doorgeschoten bonussen betaalde. ;)

pi_165648516
quote:
laatste quote uit dat artikel:
quote:
De NVB-voorzitter benadrukt dat banken zich wel erg inspannen om het grote publiek ervan te overtuigen dat ze hun leven gebeterd hebben. Dan gebeurt volgens hem door het leveren van ''excellente dienstverlening''.
Ik vraag me serieus af wat er zo excellent is aan die dienstverlening als nagenoeg al het baliepersoneel al verdwenen is, je veel zelf op lamme internetpagina's moet uitzoeken en je nagenoeg overal apart voor moet betalen. In het verleden was de service goed, maar om deze op het moment excellent te noemen is echt :X
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 september 2016 @ 16:28:01 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_165648801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

laatste quote uit dat artikel:

[..]

Ik vraag me serieus af wat er zo excellent is aan die dienstverlening als nagenoeg al het baliepersoneel al verdwenen is, je veel zelf op lamme internetpagina's moet uitzoeken en je nagenoeg overal apart voor moet betalen. In het verleden was de service goed, maar om deze op het moment excellent te noemen is echt :X
Tja, wij van WC-eend.
Bedankt Hans.
pi_165650335
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:24 schreef Drugshond het volgende:
Erdogan Adviser Says Turkey Should Consider Buying Deutsche Bank
Whut ?! _O-
Best wel leuk wisselgeld voor het visumvrij wandelen door Europa. Dat is dan zo rond.
Lekkere adviseur ben je dan.... hoe zouden zijn andere adviseurs op andere gebieden zijn, denk je meteen.
I´m back.
pi_165650401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:46 schreef Drugshond het volgende:
'Dat het een grote Duitse bank is, is al reden voor stress'

Het is een bank. Een heel grote bank. Een heel grote Duitse bank. Die woorden zijn op zichzelf al genoeg verklaring voor de stress bij beleidsmakers en beleggers over het lot van Deutsche Bank. Sinds de kredietcrisis zijn banken die zoals 'Deutsche' op de beurzen speelbal zijn van emotie, al snel reden voor zorg. En grote banken — Deutsche heeft een balans van ¤1600.000.000.000, bijna de helft van het Duitse bruto nationaal product — roepen al snel nare herinneringen op aan too big to fail en staatssteun.

Collega-banken in Duitsland geraakt

Dat het om een Duitse bank gaat die acht jaar na de kredietcrisis in de problemen zit, en niet een Italiaanse of Griekse bank helpt al helemaal niet. Made in Germany is nog altijd synoniem voor degelijkheid en Duitsland is de locomotief van de Europese economie. De zorgen over Deutsche raken ook collega-banken. Nord LB, een regionale bank, trok onlangs een zevenjarige obligatielening op het allerlaatste moment terug vanwege de onrust rond de illustere landgenoot.

[ afbeelding ]

Nederland maakt zich niet druk

Nederlandse banken maken zich niet direct druk over hun blootstelling op Deutsche Bank. Hun leningen hebben stuk voor stuk kwalitatief goed onderpand en het financiële risico op het daggeld-krediet is behapbaar. De zorg zit bij de bijzondere positie die Deutsche heeft in Europa. Ze is de smeerolie voor de Europese financiële markten. Wie een risico wil afdekken of juist wil lopen, vond en vindt in Deutsche Bank een gewillige partner. De bank schrikt er niet voor terug ook ingewikkelde derivaten waarvoor nauwelijks een markt is, op zijn balans te nemen. 'Deutsche draagt eraan bij dat er voldoende liquiditeit op de markten is. Als die wegvalt of krimpt, ontstaan er grote prijsschommelingen. Dat is niet in het belang van de economie', zegt een analist op voorwaarde van anonimiteit.

Toezichthouders worden er nerveus van

Uitgerekend die bijzondere financiële producten die niet dagelijks worden verhandeld en waar geen prijskaartje aan hangt — in jargon Level 3 — vormen nu het hoofdpijndossier van Deutsche. De bank heeft er erg veel van, om precies te zijn 47% van het eigen vermogen bestaat uit Level 3-bezittingen. Bij ING is dat 5,4%, bij BNP Paribas 17%. Toezichthouders worden nerveus van bezittingen die moeilijk te waarderen zijn en waarbij de bank grote vrijheid heeft er zelf een prijskaartje aan te hangen. Zij vragen om die reden extra kapitaalbuffers aan te houden, of die portefeuille af te bouwen. Maar hoe bouw je zoiets snel af als jij zelf tot de belangrijkste marktmeesters behoort?

Amerikaanse complot?

Bankiers in Europa spreken intussen sussende woorden over de situatie bij Deutsche. De bank heeft sinds de kredietcrisis de dijken flink opgehoogd en heeft voldoende opties om de buffers verder op te hogen. De acute onrust wordt vooral veroorzaakt door de Amerikaanse justitie. Die eist naar verluidt $14 mrd van Deutsche vanwege diens rol in het Amerikaanse hypothekenschandaal. Als dat bedrag klopt, zou het kernvermogen van de bank zakken naar circa 8%, ver beneden de ondergrens van 12%. Het brengt Europese bankiers tot de gedachte van een Amerikaans complot. Zij geloven dat justitie een dergelijk hoog boetebedrag noemt om Duitsland en Europa tot een uitruil te bewegen. 'Wij matigen ons richting Deutsche en jullie laten onze techbedrijven Google en Apple met rust.'

'Nederlandse' oplossing

Intussen zien aandeelhouders de waarde van hun bezit verdampen. De hamvraag is nu of Duitsland bereid zou zijn obligatiehouders te laten bloeden voor de bankproblemen, zoals de EU heeft afgesproken. Hoogleraar banking & finance Dirk Schoenmaker van de Rotterdam School of Management heeft zijn twijfels. 'Je moet dan eerst de vraag beantwoorden of het financieel systeem die tik kan verwerken. Je wilt niet dat beleggers van al hun bank-coco's (meest riskante obligaties -red.) af willen.'
Hij denkt zelf meer aan oplossingen zoals Nederland die bij ING toepaste, met overheidsgaranties op riskante beleggingen en met schuldpapier zonder stemrecht.
----------------------
Ziehier een ander probleem van de Duitse Bank. Er staan zoveel complexe dingen op hun balans die nauwelijks verkoopbaar/overdraagbaar zijn en waarbij je bij de werkelijke waardering wellicht vraagtekens kunt zetten. Value to myth ? En dat is 47 % van hun eigen vermogen. Do the math.
Dus zeg maar 47% swaps waaronder dus vooral synthetische producten...
Als je nu een hedgefondsje had, had je dit al kunnen voorzien wrs en dan lekker swapjes met ze doen, ze pakken alles. Dan is het bijna payday nu. Wrs kun je dan nu al incasseren ook, door gunstig af te kopen.
Dat is toch wel een aardig verdienmodel, die swaps iig.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')