abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164182669
Hallo FOK!kers,

Vandaag maakte ik mijn brievenbus open en er lag een mooie enveloppe in van het CJIB.
De bekeuring bedraagt ¤550,00 voor het rijden zonder verzekering.

Alleen de auto waar ik in reed was/is niet van mij en ook nooit geweest. Ik heb die auto desbetreffende dag even geleend en mij is niet verteld dat hij niet verzekerd is.

Kan ik hier uberhaupt wat tegen doen of ben ik fucked?
pi_164182714
Lijkt me sterk wanneer je niet aangehouden bent, gaat dat automatisch op kenteken.
pi_164182740
Vergeten te melden; ik ben wel aangehouden. Maar kreeg toen alleen te horen dat er een achterstand was met de verzekering en niet dat ie helemaal niet verzekerd was.
pi_164182768
Mocht je doorrijden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_164182769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:01 schreef SilentHunterNL het volgende:
Vergeten te melden; ik ben wel aangehouden. Maar kreeg toen alleen te horen dat er een achterstand was met de verzekering en niet dat ie helemaal niet verzekerd was.
Dat is feitelijk hetzelfde.
No Guts, No Glory
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:03:36 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164182788
Nerdslayer komt er zo aan.
The love you take is equal to the love you make.
  Boks-Chick dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:03:37 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_164182789
je zou het kunnen verhalen bij degene van wie de auto is?
lolwut
pi_164182816
Ik mocht doorrijden ja.
pi_164182881
lid 4.
De bestuurder van een motorrijtuig die daarmede op een weg rijdt of staat of buiten een weg met een motorrijtuig deelneemt aan het verkeer op een terrein zonder dat er voor dat motorrijtuig een verzekering overeenkomstig deze wet is gesloten en in stand gehouden, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
“L’intellectuel est quelqu’un dont le cerveau s’absente lui-même.”
pi_164182894
Dus je bent aangehouden. Politie rekent jouw aan omdat je reed. Vandaar dat bon op jouw adres terecht, niet bij de eigenaar van de auto.

Je zult moeten bewijzen dat je niet wist dat auto niet verzekerd was. En wellicht een verhaal halen bij de eigenaar van de auto.

Ik zou even bij de rechtsbijstand contact opnemen voor de advies.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:09:47 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_164182953
maar als die echt niet verzekerd was mogen ze je dan laten doorrijden?

moet je niet je verzekering regelen voor dat je verder gaat rijden of zorgen dat je wordt afgesleept voor je verder rijdt? Lijkt me wel logisch, ik dacht dat altijd :')
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Boks-Chick dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:13:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_164182989
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:12 schreef Baas_bas het volgende:
maar als die echt niet verzekerd was mogen ze je dan laten doorrijden?

moet je niet je verzekering regelen voor dat je verder gaat rijden of zorgen dat je wordt afgesleept voor je verder rijdt? Lijkt me wel logisch, ik dacht dat altijd :')
leek mij ook inderdaad, maar wellicht omdat er wel een verzekering staat op de auto, maar dat er achterstand van betaling is, dat hij toch door mocht rijden?
lolwut
pi_164183009
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

leek mij ook inderdaad, maar wellicht omdat er wel een verzekering staat op de auto, maar dat er achterstand van betaling is, dat hij toch door mocht rijden?
ja lastig idd, dan lijkt het me voor de eigenaar idd als het om betaling gaat zeker als het een huurauto is
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164183014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dus je bent aangehouden. Politie rekent jouw aan omdat je reed. Vandaar dat bon op jouw adres terecht, niet bij de eigenaar van de auto.

Je zult moeten bewijzen dat je niet wist dat auto niet verzekerd was. En wellicht een verhaal halen bij de eigenaar van de auto.

Ik zou even bij de rechtsbijstand contact opnemen voor de advies.
Verhaal wordt nog mooier, eigenaar van de auto krijgt dezelfde boete automatisch.
pi_164183081
Van wie was de auto? Een 'vriend' of een bedrijf?
pi_164183095
De auto was van familie
pi_164183122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:19 schreef SilentHunterNL het volgende:
De auto was van familie
Wel lullig dat ze je laten rijden in een onverzekerde auto. Want zoiets gebeurt toch niet zo snel per ongeluk lijkt mij? Kan je onderling niet wat regelen?
pi_164183126
Maand geen verzekering is automatisch boete in de bus.
pi_164183131
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maand geen verzekering is automatisch boete in de bus.
voor de eigenaar :P
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:25:33 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_164183212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:21 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

voor de eigenaar :P
Maar ook voor de bestuurder die ermee staande wordt gehouden. Bestuurder is verantwoordelijk voor het voertuig waarin hij rijdt, inclusief verzekering, ongeacht wie de eigenaar van het voertuig is.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:27:08 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_164183245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:01 schreef SilentHunterNL het volgende:
Hebben ze ook gezegd hoe groot die betalingsachterstand was? Je kan prima een betalingsachterstand hebben en alsnog verzekerd zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_164183271
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar ook voor de bestuurder die ermee staande wordt gehouden. Bestuurder is verantwoordelijk voor het voertuig waarin hij rijdt, inclusief verzekering, ongeacht wie de eigenaar van het voertuig is.
Dat dus, is dubbel kassa voor CJIB
pi_164183294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hebben ze ook gezegd hoe groot die betalingsachterstand was? Je kan prima een betalingsachterstand hebben en alsnog verzekerd zijn.
Hangt af van je verzekering, wanneer die je afmelden ben je de sjaak en sommige doen dat erg snel.
pi_164183324
Bekeuring onverzekerd rijden van de politie
Behalve de boete die de RDW oplegt, kan de politie je ook nog een bekeuring opleggen als je onverzekerd rijdt. Houdt de politie je staande en blijkt je auto niet verzekerd? Dan krijg je een bekeuring van 550 euro.
“L’intellectuel est quelqu’un dont le cerveau s’absente lui-même.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')