abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164300993
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 16:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het mis gaat heeft GvE een probleem denk ik.

Voor nu is spreiding de beste zekerheid de we ons zelf kunnen bieden. Een paar honderd euro durf ik hier wel in te stoppen. Ik denk dat er bij ieder project wel wat gelogen c.q. verbloemd weergegeven wordt. Mét hypothecaire zekerheid hadden we in ieder geval een lager rente % gekregen dan nu.
Volledig mee eens. Spreiden, spreiden en nog eens spreiden. Maar ook proberen de beste eruit te kiezen.

Overgens heb ik wel de indruk dat jij een goed zicht hebt op wat de goede projecten zijn.👍
pi_164302247
Mooi om te zien dat we het hier over heel veel projecten eens zijn. Gelukkig heeft onder aan de streep iedereen een eigen mening en criteria zodat we niet klakkeloos altijd de zelfde projecten in springen. :)
pi_164302981
Is het mogelijk om op Fok! mini-enquetes te plaatsen? Het lijkt me interessant om te kunnen zien bij een project hoeveel mensen meedoen, of dat juist bewust niet gedaan hebben. Ik heb eens zitten kijken maar kan het niet vinden. Of je zou een externe website daarvoor moeten inschakelen?
Pecunia non olet
pi_164305922
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 18:13 schreef obligataire het volgende:
Is het mogelijk om op Fok! mini-enquetes te plaatsen? Het lijkt me interessant om te kunnen zien bij een project hoeveel mensen meedoen, of dat juist bewust niet gedaan hebben. Ik heb eens zitten kijken maar kan het niet vinden. Of je zou een externe website daarvoor moeten inschakelen?
Poll: Bedoel je een poll?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_164306835
Ja! Ik wist dat ik ooit zoiets gezien had ;) ;)
Pecunia non olet
pi_164307074
Testje dan maar: :)

Poll: Wat vond men van het project 'Vastgoed in Groningen'?
Goed! Ik heb meegedaan.
Goed! Helaas was ik net te laat.
Iets te risicovol voor mij.
Absolute no go!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Pecunia non olet
pi_164323572
Ik heb al een fietsenwinkel (rini), twijfel om er nog 1 bij te nemen :)

Wel erg lage inbreng, veel van de omzet naar aflossing en rente en nog vrije jonge gast (weinig te halen bij HA), denk dat ik pas.
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:07:01 #109
459255 Bloem0180
Hard Work Pays Off
pi_164323579
Nieuw project op GVE.

Project: Fietsen van Freek
Product: Annuïteit
Leendoel: Overname
Bedrag: ¤ 155.000,-
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
G-PD %: 0,06%
Creditsafe: 16.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_164323585
quote:
ik pas, weinig inbreng eigen middelen en het is een starter die een zaak overneemt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164323656
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:07 schreef Bloem0180 het volgende:
Nieuw project op GVE.

Product: Annuïteit
Leendoel: Overname
Bedrag: ¤ 155.000,-
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
G-PD %: 0,06%
Creditsafe: 16.

GVE heeft mijn inziens terecht deze lening gelabeld als classificatie 5 . Alles moet wel goed gaan. 79% van de vrije cashflow gaat op aan rente en aflossing. Ook pas 3 jaar ervaring in de branch. Ik doe niet mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door FINONAF op 08-08-2016 10:22:53 ]
pi_164323691
Ik vind de eigen inbreng ook te mager.
De bestaande ondernemer had ook achtergesteld mee moeten doen om mij te overtuigen.
Geen pandrecht op de voorraad via GVE, dan is voor mij de slotsom ook duidelijk: nee.
pi_164323762
Ik doe ook niet mee. 79% van de vrije cashflow aan rente en aflossing vind ik erg veel. "Persoonlijke redenen" waarom de vorige eigenaar ervan af wil maar die blijft wel werken in de zaak. Vind ik een curieuze zaak, de persoonlijke redenen worden verder niet gegeven.
pi_164323843
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:17 schreef tiara1977 het volgende:
Ik doe ook niet mee. 79% van de vrije cashflow aan rente en aflossing vind ik erg veel. "Persoonlijke redenen" waarom de vorige eigenaar ervan af wil maar die blijft wel werken in de zaak. Vind ik een curieuze zaak, de persoonlijke redenen worden verder niet gegeven.
Ja ik vraag me ook af wat zijn motivatie is. En gewoon veel te weinig eigen inbreng.

En als je bij lening over 60 maanden nog steeds zo'n groot gedeelte van de cashflow kwijt bent aan aflossing dan hoeft er maar iets te gebeuren en je ziet niets meer terug van je geld.

I.c.m. met verpanding en een achtergestelde lening van de vorige eigenaar zou dit project veel meer kans maken.
pi_164324243
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:07 schreef Bloem0180 het volgende:
Nieuw project op GVE.

...

Een hele dikke no go voor mij. Nauwelijks eigen inbreng, onduidelijke reden stoppen van de huidige eigenaar en de loeiend zware concurrentie van Internet. Wie koopt er over 2 jaar nog een nieuwe fiets in een fysieke winkel? Hij zal het van reparaties moeten hebben en dat lijkt mij een hele magere omzet om ongeveer 3k per maand alleen al aan lening af te lossen.
pi_164324256
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:17 schreef tiara1977 het volgende:
Met een EBITDA https://www.rabobankcijfe(...)ewielerspeciaalzaken van 11,5 % kun je zo uitrekenen dat bij een tegenvallende omzet er te weinig middelen zijn om af te lossen en om van te leven...
Ik pas ook.
pi_164324325
De projecten van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op KoM betalen steeds later uit (huidige betaling nog steeds niet binnen). Als ik kijk naar een andere onderneming van hem dan vermoed ik dat ik het project wel kan afschrijven (we gaan vermoedelijk zien wat de ¤2.000.000 vermogen waard is).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Update vinovat:

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Baklapper op 08-08-2016 10:57:52 ]
pi_164324362
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:22 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ja ik vraag me ook af wat zijn motivatie is. En gewoon veel te weinig eigen inbreng.

En als je bij lening over 60 maanden nog steeds zo'n groot gedeelte van de cashflow kwijt bent aan aflossing dan hoeft er maar iets te gebeuren en je ziet niets meer terug van je geld.

I.c.m. met verpanding en een achtergestelde lening van de vorige eigenaar zou dit project veel meer kans maken.
Dat is nu het verschil tussen Collin en GvE. Bij Collin denken ze daar wel over na.
Pecunia non olet
pi_164324396
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:10 schreef FINONAF het volgende:

[..]

GVE heeft mijn inziens terecht deze lening gelabeld als classificatie 5 . Alles moet wel goed gaan. 79% van de vrije cashflow gaat op aan rente en aflossing. Ook pas 3 jaar ervaring in de branch. Ik doe niet mee.
Ik ben van mening dat dit een 5S classificatie is. GvE komt met een verhaal dat de eigenaar al veel ervaring heeft. Als dat een criterium wordt dan is er nooit meer een 5S.
pi_164324481
Collin:
IT-University
Werkkapitaal
¤ 75.000
7,5% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/it-university/
pi_164324618
goedenmorgen.
FNC dashboard nog steeds een zooitje
KOM 2 betalingen te laat.

na 4 weken vakantie niks nieuws onder de zon dus
pi_164324646
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
Collin:
IT-University
Werkkapitaal
¤ 75.000
7,5% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/it-university/
Volgeschreven in 10 minuten...
pi_164324661
Van Oneplanetcrowd heb ik zojuist van 2 projecten een keurige update ontvangen met de ontwikkelingen bij de projecten. Erg prettig zo'n tussentijdse update, daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen. Ook goed van de bedrijven om aan te geven wat de crowd eventueel kan doen om het bedrijf verder te helpen. Op die manier gebruik je de meerwaarde van crowdfunding echt.
Gelukkig hebben beide bedrijven waar ik in zat een acceptabel beginjaar achter de rug. Weliswaar een klein verlies (niet vreemd voor een eerste jaar), maar wel een stuk groei en ik heb wel vertrouwen dat het 2e jaar winstgevend zal worden.
pi_164324811
Op FNC word je nu op de chat in het Duits aangesproken.
????
pi_164324890
Een fiets app om een afspraak te maken. Ook ik ben helaas niet overtuigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')