Dit. Na ons de zondvloed!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:10 schreef Red_85 het volgende:
Moet milieudefensie lekker gaan stemmen op partijen die hun visie en beleid steunen. Of zelf wat gaan oprichten.
Dit is alleen maar trollen om het trollen van een stelletje stinkende tofuvretende nietsnutten.
Heeft weinig met trollen te maken. Als de luchtkwaliteit gevaar voor de volksgezondheid oplevert en de overheid doet niets, dan heeft dat alles met laksheid te maken en kan de overheid daar prima voor verantwoordelijk gesteld worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:10 schreef Red_85 het volgende:
Moet milieudefensie lekker gaan stemmen op partijen die hun visie en beleid steunen. Of zelf wat gaan oprichten.
Dit is alleen maar trollen om het trollen van een stelletje stinkende tofuvretende nietsnutten.
Hij heeft geen auto en woont niet in het centrum en dus is het een 'arme onrendabele sloeber'?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:11 schreef Teydelyk het volgende:
Ts heeft geen auto en woont niet in het centrum.
Wat moet ik dan doen onrendabele arme sloeber, naar huis lopen? Genoeg dingen die ik niet met de fiets kan vervoeren. Honden bijvoorbeeld.
Wat snap je niet aan overheids beleid wat gemaakt is wat men zelf niet nakomt en nu door een organisatie op hun eigen falen worden aangesproken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:10 schreef Red_85 het volgende:
Moet milieudefensie lekker gaan stemmen op partijen die hun visie en beleid steunen. Of zelf wat gaan oprichten.
Dit is alleen maar trollen om het trollen van een stelletje stinkende tofuvretende nietsnutten.
Het is juist populair doen om voor dit soort zaken de bevolking te benadelen. En alles wat die tofuvreters aangrijpen om een overheid te trollen, doen ze. Dat is het soort mens wat er achter zit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Heeft weinig met trollen te maken. Als de luchtkwaliteit gevaar voor de volksgezondheid oplevert en de overheid doet niets, dan heeft dat alles met laksheid te maken en kan de overheid daar prima voor verantwoordelijk gesteld worden.
Voor dit soort zaken is er juist een rechter, om te kijken of de overheid inderdaad in gebreke blijft.
Ik snap dat het populair is om alles wat naar 'milieu' en 'natuur' neigt af te gaan zeiken, maar misschien moet je voorbij de boodschapper kijken en naar de boodschap zelf.
We wonen toch niet in China, of wel dan? Als de overheid hier zegt de luchtkwaliteit te willen verbeteren en ze doen er te weinig aan, dan kan iemand ze via de rechter aan hun belofte houden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is juist populair doen om voor dit soort zaken de bevolking te benadelen. En alles wat die tofuvreters aangrijpen om een overheid te trollen, doen ze. Dat is het soort mens wat er achter zit.
Boodschap zelf is prima, meer voor de rest valt het nog wel mee in NL wat voor luchtvervuiling er is. Ga lekker de chinese of vs overheid aanklagen. Voor elke elektra auto die hier op straat komt, voor elke milieuzone die hier wordt ingesteld, komen in china 50 benzineslurpers en 6 kolencentrales voor terug.
En rekeningrijden is weer zo'n mooie stropop die continu uit de kast getrokken wordt, maar is alleen maar een symboolmaatregel die milieudefensie echt niet in een beter daglicht gaat stellen voor het grote publiek. Moerdijk en de kolencentrale in Eemshaven. Ga daar lekker tegen ageren. Maar laat je idiote symboolpolitiek lekker oprotten.
Valt wel mee ja? Nederland heeft de ergst vervuilde lucht van Europa.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is juist populair doen om voor dit soort zaken de bevolking te benadelen. En alles wat die tofuvreters aangrijpen om een overheid te trollen, doen ze. Dat is het soort mens wat er achter zit.
Boodschap zelf is prima, meer voor de rest valt het nog wel mee in NL wat voor luchtvervuiling er is. Ga lekker de chinese of vs overheid aanklagen. Voor elke elektra auto die hier op straat komt, voor elke milieuzone die hier wordt ingesteld, komen in china 50 benzineslurpers en 6 kolencentrales voor terug.
En rekeningrijden is weer zo'n mooie stropop die continu uit de kast getrokken wordt, maar is alleen maar een symboolmaatregel die milieudefensie echt niet in een beter daglicht gaat stellen voor het grote publiek. Moerdijk en de kolencentrale in Eemshaven. Ga daar lekker tegen ageren. Maar laat je idiote symboolpolitiek lekker oprotten.
Wat wij hier willen doen gaat echt niet de opwarming van de aarde tegenhouden. Sterker nog, het heeft geen enkele flikker zin als je het niet globaal gaat aanpakken. Zodra china nog steeds kolencentrales bouwt en daar het wagenpark groeit.. wat heeft het dan voor zin hier iedereen nog meer 'milieubelasting' te laten betalen. Want dat is waar het weer op neer gaat komen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We wonen toch niet in China, of wel dan? Als de overheid hier zegt de luchtkwaliteit te willen verbeteren en ze doen er te weinig aan, dan kan iemand ze via de rechter aan hun belofte houden.
Ow ow nou zijn het allemaal hele lieve mensjes... milieudefensie, flikker toch op.quote:Ik snap niet waarom je dat aan wilt grijpen om je persoonlijke afkeer van mensen die zich met de kwaliteit van onze leefomgeving bezig houden kenbaar te maken. Dat jij een hekel hebt aan tofuvreters wil helemaal niet zeggen dat ze ongelijk hebben.
Peking wel eens gezien? Of LA op een warme zomerdag zonder wind, of wel in Europa in Parijs bijvoorbeeld? Of Bitterfeld? Ruhrgebied?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Valt wel mee ja? Nederland heeft de ergst vervuilde lucht van Europa.
Het gaat dan ook helemaal niet over de opwarming van de aarde, het gaat over de luchtkwaliteit Voor iedereen in Nederland. Lees je wel waar je op reageert of vind je het gewoon leuk om ongefundeerde meningen uit te spugen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wij hier willen doen gaat echt niet de opwarming van de aarde tegenhouden. Sterker nog, het heeft geen enkele flikker zin als je het niet globaal gaat aanpakken. Zodra china nog steeds kolencentrales bouwt en daar het wagenpark groeit.. wat heeft het dan voor zin hier iedereen nog meer 'milieubelasting' te laten betalen. Want dat is waar het weer op neer gaat komen.
[..]
Ow ow nou zijn het allemaal hele lieve mensjes... milieudefensie, flikker toch op.
Het gaat niet om de opwarming van de Aarde maar om doden die in NL vallen ivm de vervuilde lucht hier en afspraken die daaromtrent zijn gemaaktquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wij hier willen doen gaat echt niet de opwarming van de aarde tegenhouden. Sterker nog, het heeft geen enkele flikker zin als je het niet globaal gaat aanpakken. Zodra china nog steeds kolencentrales bouwt en daar het wagenpark groeit.. wat heeft het dan voor zin hier iedereen nog meer 'milieubelasting' te laten betalen. Want dat is waar het weer op neer gaat komen.
[..]
Ow ow nou zijn het allemaal hele lieve mensjes... milieudefensie, flikker toch op.
Dit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Milieuzones, gratis parkeren aan de rand van de stad i.c.m. goed en goedkoop openbaar vervoer. Te veel mensen die ov links laten liggen omdat ze liever een kwartier in de file staan dan als sardientjes worden vervoerd, kan ze geen ongelijk geven.
Kan mij het schelen wat er in Peking gebeurt, het gaat mij om mijn leefomgeving, wat bazel jij nou allemaal zelf man.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Peking wel eens gezien? Of LA op een warme zomerdag zonder wind, of wel in Europa in Parijs bijvoorbeeld? Of Bitterfeld? Ruhrgebied?
Dat niveau heb je hier in Rotterdam niet eens. Dus wat bazel je?
Het gaat niet om de opwarming. Het gaat er om dat mensen die in de buurt van een snelweg wonen of aan een drukke straat eerder doodgaan door de luchtvervuiling. Blijkbaar vind jij dat niet zo belangrijk, maar er zijn mensen die zich daar wel druk om maken. Bovendien heeft de overheid zich gecommitteerd aan het terugdringen van mensen die eerder doodgaan aan slechte luchtkwaliteit. Als ze dan in gebreke blijven, kan iemand ze gewoon voor de rechter dagen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wij hier willen doen gaat echt niet de opwarming van de aarde tegenhouden. Sterker nog, het heeft geen enkele flikker zin als je het niet globaal gaat aanpakken. Zodra china nog steeds kolencentrales bouwt en daar het wagenpark groeit.. wat heeft het dan voor zin hier iedereen nog meer 'milieubelasting' te laten betalen. Want dat is waar het weer op neer gaat komen.
Ja, nu weten we wel dat jij milieudefensie een stel kneuzen vindt. Maar nogmaals, de boodschapper doet niks af aan de boodschap. Jij probeert hier alleen maar je eigen angst te dat jouw auto onder je kont wordt weggehaald te botvieren op mensen die een belangrijke doodsoorzaak in binnensteden aan de kaak willen stellen. Alsof het hun persoonlijke doel zou zijn om Red_85 een loer te draaien. Je stelt je wel een beetje aan hoor.quote:Ow ow nou zijn het allemaal hele lieve mensjes... milieudefensie, flikker toch op.
Jou leefomgeving? Die is prima. Zelfs met die lucht is hier de levensstandaard en -verwachting 1 van de hoogste wereldwijd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:31 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Kan mij het schelen wat er in Peking gebeurd, het gaat mij om mijn leefomgeving, wat bazel jij nou allemaal zelf man.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou leefomgeving? Die is prima. Zelfs met die lucht is hier de levensstandaard en -verwachting 1 van de hoogste wereldwijd.
Daar wel eens over nagedacht? Dit is echt complete onzin.
Als er in je huurhuis schimmel op de muren zit dan ga je toch ook naar je huisbaas of woningcorporatie? En dan daag je die toch ook voor de rechter als ze zeggen "Ja, hallo, een beetje schimmel? Je moet niet zeiken, in Bolivia hebben ze nog veel meer schimmel op de muren! Fijne dag verder."quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou leefomgeving? Die is prima. Zelfs met die lucht is hier de levensstandaard en -verwachting 1 van de hoogste wereldwijd.
Daar wel eens over nagedacht? Dit is echt complete onzin.
Maar er vallen duizenden onnodige doden per jaar. Met je complete onzinquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou leefomgeving? Die is prima. Zelfs met die lucht is hier de levensstandaard en -verwachting 1 van de hoogste wereldwijd.
Daar wel eens over nagedacht? Dit is echt complete onzin.
http://www.ad.nl/bizar/le(...)het-hoogst~aa374127/quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hoe de luchtvervuiling in Europa er uitziet.
Ga zelf lekker bij je buren aankloppen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/bizar/le(...)het-hoogst~aa374127/
Zat landen waar de lucht schoner is, welke achter ons staan.
Tevens zie ik Dat 2/3 van de rode centra in het gebied rond NL licht, niet eens NL is. Dat is Vlaanderen en het Ruhrgebied. Rotterdam en de haven is ons centrum.
Ga lekker ook bij je buren aankloppen. Hypocrietje.
Jij wil schonere lucht hebben... Succes.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:38 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ga zelf lekker bij je buren aankloppen.
Hebben m'n buren weinig invloed op hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij wil schonere lucht hebben... Succes.
Die vallen ook door keukentrapjes. Of ongelukken tijdens het reizen. Overheid kan daar ook wat aan doen. Door keukentrapjes en reizen te beperken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:35 schreef bamibij het volgende:
[..]
Maar er vallen duizenden onnodige doden per jaar. Met je complete onzin![]()
En los daarvan : de overheid maakt een afspraak en komt deze niet na. Dus worden ze aangeklaagd. Dat is toch alleen maar goed man?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vallen ook door keukentrapjes. Of ongelukken tijdens het reizen. Overheid kan daar ook wat aan doen. Door keukentrapjes en reizen te beperken.
Daar zie ik dan milieudefensie weer niet voor op de bres staan.
Schijnbaar wel dus. Zie Vlaanderen en het Ruhrgebied. Grenzen gelden niet voor de natuur he. Beetje zuidwester of oostenwind en het vliegt zo deze kant op.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:39 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hebben m'n buren weinig invloed op hoor.
Jij ook hequote:
Goh bij alle grote steden (en het rurh gebied) is er vervuiling.. vreemd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hoe de luchtvervuiling in Europa er uitziet.
En daarom doen we er maar niks aan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Goh bij alle grote steden is er vervuiling.. vreemd.
Nee natuurlijk moeten we er wat aan doen maar dat kaartje lijkt gepost om te laten zien dat het in nederland erger is dan elders, maar als ik objectief naar dat kaartje kijk kan ik vooral concluderen dat er nederland wat oppervlakte te kort komt.quote:
Leg nou eens uit wat er raar is aan een overheid die aangeklaagd wordt om dat ze zich niet aan afspraken houden.quote:
Het is ook grappig dat mensen die een groen hart voor het milieu hebben vaak ook voor een volgende generatie zorgen, terwijl het afzien van voortplanting veel beter voor het milieu is aangezien een mens nogsteed een enorme vervuiler is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:47 schreef Toefjes het volgende:
Grappig dat met discussies over de rijksbegroting en overheidsuitgaven er altijd een groep is die "de volgende generaties" naar voren schuift als argument. Tijdens milieu vraagstukken heeft diezelfde groep gewoon schijt aan de volgende generaties.
De Hokjesman had daar een leuke aflevering over, over de groene, milieubewuste mensen. Gingen ze ook langs bij Milieudefensie, en een man die niks meer met hun te maken wilde hebben (vond ze oubollige hippies). Daar werd ook gewezen op een hart voor het milieu hebben, maar toch meer dan twee kinderen op de wereld zetten, en dat dat eigenlijk gewoon hypocriet is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook grappig dat mensen die een groen hart voor het milieu hebben vaak ook voor een volgende generatie zorgen, terwijl het afzien van voortplanting veel beter voor het milieu is aangezien een mens nogsteed een enorme vervuiler is.
Het consequent zijn is ver te zoeken. Ik zorg niet voor voortplanting omdat ik gewoon lui ben aangelegd. Bovendien zie ik vaak om me heen dat voortplanting meestal leidt tot alimentatie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is ook grappig dat mensen die een groen hart voor het milieu hebben vaak ook voor een volgende generatie zorgen, terwijl het afzien van voortplanting veel beter voor het milieu is aangezien een mens nogsteed een enorme vervuiler is.
Geen mobiel hebben omdat dat niet milieuvriendelijk isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook grappig vind is dat vele oplossingen neerkomen op nieuwe dingen maken, om de vervuiling van oude auto's tegen te gaan moeten we nieuwe auto's maken. De productie van nieuwe auto's wordt nooit meegerekend. Voor het isoleren van huizen moeten wel plastic producten geproduceerd worden op niet milieu vriendelijke methodes. Als je een hart hebt voor het milieu stook je gewoon minder in een tochtig huis...Milieuvriendelijkheidapps is ook zo iets.. het is zoveel milieu vriendelijker om gewoon je mobiel uit te laten staan of gewoon geen mobiel te nemen.
Ik ben helemaal voor de milieu beweging maar ik word vaak een beetje kriegel van de ik wil én alle luxe hebben én milieuvriendelijk zijn. Goed voor het milieu zonder concessies. Of nog een stapje verder milieu vriendelijk zijn om geld te besparen.
Er zijn natuurlijk zeker wel technologisch hoogstaande producten te bedenken die netto milieuvriendelijker zijn. Het is geen zero-sum game.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik ook grappig vind is dat vele oplossingen neerkomen op nieuwe dingen maken, om de vervuiling van oude auto's tegen te gaan moeten we nieuwe auto's maken. De productie van nieuwe auto's wordt nooit meegerekend. Voor het isoleren van huizen moeten wel plastic producten geproduceerd worden op niet milieu vriendelijke methodes. Als je een hart hebt voor het milieu stook je gewoon minder in een tochtig huis...Milieuvriendelijkheidapps is ook zo iets.. het is zoveel milieu vriendelijker om gewoon je mobiel uit te laten staan of gewoon geen mobiel te nemen.
Ik ben helemaal voor de milieu beweging maar ik word vaak een beetje kriegel van de ik wil én alle luxe hebben én milieuvriendelijk zijn. Goed voor het milieu zonder concessies.
Na het werk wil ik inderdaad gewoon zonder broek en shirt op de bank zitten en een boek lezen. Niet nog kinderen ophalen van de opvang.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het consequent zijn is ver te zoeken. Ik zorg niet voor voortplanting omdat ik gewoon lui ben aangelegd. Bovendien zie ik vaak om me heen dat voortplanting meestal leidt tot alimentatie.
Nee ik heb dat wel maar ik pretendeer niet milieu vriendelijk te zijn. Het zegt gewoon iets over wat milieu vriendelijk tegenwoordig behelst... Wat ik ook zo'n onbegrijpelijke "hype" vind is dat alles wat electrisch is gelijk voor milieuvriendelijk uitgescholden wordt. Er wordt nooit gekeken naar rendement of efficientie van die apparaten. Zo is een boormachine met een stekker veel milieu vriendelijker dan een accuboormachine omdat je via accus meer verliest. En ook wordt er niet naar gekeken hoe die electrische energie dan weer tot stand komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:58 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Geen mobiel hebben omdat dat niet milieuvriendelijk is
Werkloos? Geen vrienden of familie die je wilt kunnen bellen?
Rij ook een zuinige auto, omdat ik dan meer bespaar. Kan ik lekker met het milieu-onvriendelijke vliegtuig op vakantie naar verre bestemmingen. Vaak zijn ze daar armer dan hier, dus doe ik wel weer aan ontwikkelingshulp. Krijgen ze daar een eerlijke kans er milieu-technisch net zo'n pestbende van te maken als wij hier.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Na het werk wil ik inderdaad gewoon zonder broek en shirt op de bank zitten en een boek lezen. Niet nog kinderen ophalen van de opvang.
Mijn bijdrage aan het milieu is inderdaad puur uit eigen belang.
Maar hoe zit het met de vervuiling die in china ontstaat voor de delving van grondstoffen voor batterijen van die electrische auto's. En hoe zit het met de hoeveelheid van die grondstoffen, hebben we straks een zware metalen tekort als we niet meer naar olie boren?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk zeker wel technologisch hoogstaande producten te bedenken die netto milieuvriendelijker zijn. Het is geen zero-sum game.
We hebben binnenkort meer elektrische auto's en we staan op het punt autobezit tot verleden tijd te maken (over 5 a 10 jaar). Dat is slechts de transportsector. Reken maar dat dat netto fijnstof, CO2 en andere dingen reduceert.
En dan druk zetten met diplomaten. Het gebeurt wel. Daarnaast is recycling erg belangrijk, niet alleen hergebruik, maar ook tweedehands verkoop. Deeleconomie, dat soort zaken. Echt niet alle initiatieven leveren per saldo niks op.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met de vervuiling die in china ontstaat voor de delving van grondstoffen voor batterijen van die electrische auto's. En hoe zit het met de hoeveelheid van die grondstoffen, hebben we straks een zware metalen tekort als we niet meer naar olie boren?
Goed voorbeeld van zo'n kortizichtige kijk is het amerikaanse beleid ze hebben om beter aan hun milieu eisen te voldoen, delving van bepaalde gronstoffen voor chips verplaatst naar china. Zodat er minder vervuiling is in amerika
Dat is wat mij betreft een technologisch/politiek probleem, niet zozeer een resource probleem. De accuindustrie staat niet stil en er zal bij een grotere markt beter worden gerecycled. Daarnaast is het zaak om met China en andere industriele landen goede afspraken te maken over uitstoot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met de vervuiling die in china ontstaat voor de delving van grondstoffen voor batterijen van die electrische auto's. En hoe zit het met de hoeveelheid van die grondstoffen, hebben we straks een zware metalen tekort als we niet meer naar olie boren?
Dat is inderdaad kortzichtig maar wel fijn voor de Amerikaanse burger natuurlijk.quote:Goed voorbeeld van zo'n kortizichtige kijk is het amerikaanse beleid ze hebben om beter aan hun milieu eisen te voldoen, delving van bepaalde gronstoffen voor chips verplaatst naar china. Zodat er minder vervuiling is in amerika
Ik denk dat de politieke wil om ieders milieu netjes te houden gelijk staat aan de waarde en grootte van de middenklasse van elk land. Die waarde is netto omhoog gegaan en de middenklasse is sterk gegroeid de afgelopen 30 jaar dus ik denk dat het wat dat betreft (in golfbewegingen) de schonere kant op zal gaan.quote:We gaan straks gewoon weer dezelfde fouten maken als de laatste 100 jaar met olie maar dan met andere grondstoffen.
Het klopt dat we veel bewuster (en dan bedoel ik niet consumentenbewustzijn alleen maar maar vooral macro-niveau technisch) om moeten gaan met de energie die we kunnen onttrekken uit de planeet of van de zon en dat het geheelplaatje zeker belangrijk is. Ik denk echter dat om op dat punt te komen we eerst modulair dingen efficienter moeten maken. Op dit moment liggen er nl gigantische kansen voor het bedrijfsleven om nieuwe diensten te maken die milieuvriendelijker en goedkoper zijn voor de consument. Waaruit technologie ontstaat die we in de toekomst dus ook kunnen gebruiken voor die holistische aanpak. Maar om op dit moment te springen naar zo'n holistische aanpak zonder die tussenstap is niet praktisch.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon een erg lastig en complex probleem.
Zo is fietsen bijvoorbeeld (met productie van de fiets meegerekend) milieu vriendelijker dan lopen in nederland omdat je met lopen meer energie verbrand en die energie komt weer uit voedsel dat weer niet zo milieuvriendelijk geproduceerd is. Dit soort rare niet makkelijk uit te rekenen dingen (je zou denken lopen is beter) zie je heel veel.
Dus wat gebeurd er in realiteit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We wonen toch niet in China, of wel dan? Als de overheid hier zegt de luchtkwaliteit te willen verbeteren en ze doen er te weinig aan, dan kan iemand ze via de rechter aan hun belofte houden.
Ik snap niet waarom je dat aan wilt grijpen om je persoonlijke afkeer van mensen die zich met de kwaliteit van onze leefomgeving bezig houden kenbaar te maken. Dat jij een hekel hebt aan tofuvreters wil helemaal niet zeggen dat ze ongelijk hebben.
mee eensquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het klopt dat we veel bewuster (en dan bedoel ik niet consumentenbewustzijn alleen maar maar vooral macro-niveau technisch) om moeten gaan met de energie die we kunnen onttrekken uit de planeet of van de zon en dat het geheelplaatje zeker belangrijk is. Ik denk echter dat om op dat punt te komen we eerst modulair dingen efficienter moeten maken. Op dit moment liggen er nl gigantische kansen voor het bedrijfsleven om nieuwe diensten te maken die milieuvriendelijker en goedkoper zijn voor de consument. Waaruit technologie ontstaat die we in de toekomst dus ook kunnen gebruiken voor die holistische aanpak. Maar om op dit moment te springen naar zo'n holistische aanpak zonder die tussenstap is niet praktisch.
Ik hoop dat ik niet te vaag ben hiermee maar ik denk dat je slim bent en snap wat ik bedoel.
In vergelijking met een scooter is het veel milieu vriendelijker, zelfs in vergelijking met korte autoritjes is het nog veel beter, in vergelijking met normaal fietsen idd niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn serieus mensen die een elektrische fiets milieuvriendelijk noemen.. ik zou zeggen neem een gewone fiets!
Maar de vergelijking boeit niet zoveel in dit geval... En dat is wat er dus heel veel gebeurt. Men kiest iets uit om te doen en zoekt daar de meest milieuvriendelijke variant voor. Maar men kiest zelden om het gewoon niet te doen want in de meeste gevallen is dat nog veel milieuvriendelijker.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In vergelijking met een scooter is het veel milieu vriendelijker, zelfs in vergelijking met korte autoritjes is het nog veel beter, in vergelijking met normaal fietsen idd niet.
Dat komt omdat die zogenaamde vrijhandelsverdragen totaal niet bijdragen hieraan, dan moeten bij die verdragen ook de externaliteiten meegenomen gaan worden maar dat komt de grote bedrijven dan niet goed uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:29 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dus wat gebeurd er in realiteit.
Bedrijf produceert een x product in Nederland, Nederland scherpt de regels nog net wat aan om "ons milieu" te beschermen.
Heel leuk bedacht, nu het gevolg: Bedrijf gaat naar China want daar is het goedkoper en zijn er geen regels. Mensen in Nederland zonder baan (maar wel met schonere lucht!) en in china weer een vervuilend bedrijf erbij waardoor het neto resultaat van milieubelasting zwaar achteruit gaat. Nu moet het product ook nog eens verscheept worden (maar ja dat kan natuurlijk weer met zeilvrachtschepen in onze mooie utopia).
Met ons welvaartsdogma waarin we vast zitten is een stap terug om iets niet te doen totaal te verklaren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar de vergelijking boeit niet zoveel in dit geval... En dat is wat er dus heel veel gebeurt. Men kiest iets uit om te doen en zoekt daar de meest milieuvriendelijke variant voor. Maar men kiest zelden om het gewoon niet te doen want in de meeste gevallen is dat nog veel milieuvriendelijker.
In dit geval gaat het om verdragen die relatief straightforward zijn, er wordt bijvoorbeeld een harde grens getrokken in wat wel of niet acceptabele concentraties no2 in de lucht zijn, maar dat is helaas niet altijd het geval. Een hoop verdragen zijn een stuk vager over de zaken die ze regelen en ik weet niet of we er nou zo gelukkig van moeten worden dat iemand met zo'n zwak democratisch mandaat als een rechter dat dan verder gaat interpreteren om de overheid vervolgens tot concreet beleid te dwingen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:20 schreef kipknots het volgende:
Goede actie. Er zijn nu eenmaal afspraken gemaakt en daar heeft de overheid zich ook aan te houden. En dit gebeurt netjes via de officiele weg.
Nederland heeft wel degelijk de slechtste luchtkwaliteit van Europa. Smog is niet de enige 'luchtkwaliteit' die er is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat niveau heb je hier in Rotterdam niet eens. Dus wat bazel je? Peking wel eens gezien? Of LA op een warme zomerdag zonder wind, of wel in Europa in Parijs bijvoorbeeld? Of Bitterfeld? Ruhrgebied?
Dan neem je een skateboard of rollerskates en laat je de hond trekken, net als Cesar Milan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:11 schreef Teydelyk het volgende:
Ts heeft geen auto en woont niet in het centrum.
Wat moet ik dan doen onrendabele arme sloeber, naar huis lopen? Genoeg dingen die ik niet met de fiets kan vervoeren. Honden bijvoorbeeld.
De veestapel is de grootste boosdoener, daar is ons wagenpark niets bij. Symboolpolitiek, die elektrische auto's.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk zeker wel technologisch hoogstaande producten te bedenken die netto milieuvriendelijker zijn. Het is geen zero-sum game.
We hebben binnenkort meer elektrische auto's en we staan op het punt autobezit tot verleden tijd te maken (over 5 a 10 jaar). Dat is slechts de transportsector. Reken maar dat dat netto fijnstof, CO2 en andere dingen reduceert.
Leg eens uit welk aspect van de veestapel de grote boosdoener is dan. CO2?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De veestapel is de grootste boosdoener, daar is ons wagenpark niets bij. Symboolpolitiek, die elektrische auto's.
Ammoniak:quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg eens uit welk aspect van de veestapel de grote boosdoener is dan. CO2?
dit dusquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik heb dat wel maar ik pretendeer niet milieu vriendelijk te zijn. Het zegt gewoon iets over wat milieu vriendelijk tegenwoordig behelst... Wat ik ook zo'n onbegrijpelijke "hype" vind is dat alles wat electrisch is gelijk voor milieuvriendelijk uitgescholden wordt. Er wordt nooit gekeken naar rendement of efficientie van die apparaten. Zo is een boormachine met een stekker veel milieu vriendelijker dan een accuboormachine omdat je via accus meer verliest. En ook wordt er niet naar gekeken hoe die electrische energie dan weer tot stand komt.
Er zijn serieus mensen die een elektrische fiets milieuvriendelijk noemen.. ik zou zeggen neem een gewone fiets!
Er wordt vaak maar naar 1 laag in het proces gekeken en niet veel dieper en daar irriteer ik me soms wel eens aan... Alle beetje helpen gaat niet meer op als alle beetje 2 lagen dieper eigenlijk meer energie kosten.
Die 134 kiloton komt neer op 33 kg ammoniak per hectare (voor de volledige oppervlakte van Nederland). Best veel...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ammoniak:
http://www.rivm.nl/Docume(...)itstoot_fors_gedaald
Jij denkt wel heel lokaal...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:08 schreef ietjefietje het volgende:
De mensen die zich druk maken om het milieu zijn vaak degenen die zonder slag of stoot duizenden immigranten toelaten en zich never nooit niet afvragen, hoeveel vervuiling die weer gaan veroorzaken.
En kijk jij naar de extra energie en de grondstoffen nodig om het extra voedsel te kweken als je een gewone ipv elektrische fiets gebruikt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee ik heb dat wel maar ik pretendeer niet milieu vriendelijk te zijn. Het zegt gewoon iets over wat milieu vriendelijk tegenwoordig behelst... Wat ik ook zo'n onbegrijpelijke "hype" vind is dat alles wat electrisch is gelijk voor milieuvriendelijk uitgescholden wordt. Er wordt nooit gekeken naar rendement of efficientie van die apparaten. Zo is een boormachine met een stekker veel milieu vriendelijker dan een accuboormachine omdat je via accus meer verliest. En ook wordt er niet naar gekeken hoe die electrische energie dan weer tot stand komt.
Er zijn serieus mensen die een elektrische fiets milieuvriendelijk noemen.. ik zou zeggen neem een gewone fiets!
Er wordt vaak maar naar 1 laag in het proces gekeken en niet veel dieper en daar irriteer ik me soms wel eens aan... Alle beetje helpen gaat niet meer op als alle beetje 2 lagen dieper eigenlijk meer energie kosten.
Jup daarom is de fiets zo'n goed voorbeeld omdat je je daar heel efficient mee kunt voortbewegen. Het is efficienter om het voedsel --> mens --> fiets te doen dan voedsel --> mens --> electriciteit + fiets. Vooral omdat er zo veel verloren gaat in het batterij energie en motor departement. Zoals ik al eerder aangaf gewoon zonder motor fietsen is zelfs efficienter dan lopen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:49 schreef crystal_meth het volgende:
En kijk jij naar de extra energie en de grondstoffen nodig om het extra voedsel te kweken als je een gewone ipv elektrische fiets gebruikt?
Een amerikaan eet gemiddeld 2700 kcal per dag, wat neerkomt op 3.14 kWh. Hij betaalt daar ongeveer 8$ voor, of 2.5$ per kWh. De elektriciteitsprijs in de VS is gemiddeld 0.128$ per kWh. Voedsel is dus 20 keer duurder dan elektriciteit voor dezelfde energieinhoud.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jup daarom is de fiets zo'n goed voorbeeld omdat je je daar heel efficient mee kunt voortbewegen. Het is efficienter om het voedsel --> mens --> fiets te doen dan voedsel --> mens --> electriciteit + fiets. Vooral omdat er zo veel verloren gaat in het batterij energie en motor departement. Zoals ik al eerder aangaf gewoon zonder motor fietsen is zelfs efficienter dan lopen.
Nee, methaan (ergste broeikasgas ooit), stikstofdioxiden en ammoniak (verzuring van de grond en oxiderende stoffen in de lucht).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg eens uit welk aspect van de veestapel de grote boosdoener is dan. CO2?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ammoniak:
http://www.rivm.nl/Docume(...)itstoot_fors_gedaald
Een concentratie/opvang probleem. Inherent beter op te lossen bij grote bedrijven dan bij individuele consumenten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, methaan (ergste broeikasgas ooit), stikstofdioxiden en ammoniak (verzuring van de grond en oxiderende stoffen in de lucht).
Ah het zal er om hangen ik denk trouwens dat de hoeveelheid kWh die bij de tour getrapt wordt een beetje van een andere orde is dan wat iemand in nederland trapt. Trouwens ging ik ook uit van nederland in bergachtig gebied zal het wel weer anders liggen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een amerikaan eet gemiddeld 2700 kcal per dag, wat neerkomt op 3.14 kWh. Hij betaalt daar ongeveer 8$ voor, of 2.5$ per kWh. De elektriciteitsprijs in de VS is gemiddeld 0.128$ per kWh. Voedsel is dus 20 keer duurder dan elektriciteit voor dezelfde energieinhoud.
Er zijn inderdaad verliezen bij het laden van de batterij en een motor is niet 100% efficient, maar datzelfde geldt voor het lichaam, als je spieren 100W leveren verbruikt je lichaam een meervoud daarvan aan energie. Kijk bvb naar de Tour de france, gemiddelde output van de renners in de vlakke etappes is 218W. (bron) Een etappe van vijf uur (geen idee wat het gemiddelde is) komt dus neer op zowat 1.1 kWh, of minder dan 1000 kcal. Maar ze eten per dag wel zo'n 3000 kcal meer dan een normale mens, en verliezen meestal gewicht tijdens de Tour, dus het rendement zal niet meer dan 1/3 bedragen. Een batterij + motor haalt dat rendement ook, de prijsverhouding van voedsel/elektriciteit gaat dus niet kleiner worden, gewoon fietsen blijft 20 keer duurder dan elektrisch.
Wanneer je rekening houdt met de kostprijs van de fiets (en vooral de batterij) kan elektrisch rijden wel duurder uitkomen, dat hangt ook af van het gebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |