abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164167683
oke ik probeer het opnieuw.
luister ik heb het gevoel dat ik erg eenzaam ben. dat ben ik ook. ik heb erg veel tijd en moeite gestoken in mijn relatie en helaas lijkt dat gewoon 0,0 procent te werken. ik ben erg verlieft geweest op deze persoon en dat ben ik nog steeds. alleen het gaat zo ongelofelijk moeilijk en moeizaam dat ik soms de hoop verlies. zoals ik daarnet al zei ben ik erg verliefd op deze persoon en uit maken is dan ook geen optie. helaas heb ik ruzie gehad deze avond en ben ik weg gegaan omdat ik het even niet meer wist.

waar het eigenlijk om neer komt is dat ik onzeker ben en ik het gevoel heb dat ik gewoon niks ben. ik denk niet dat mensen van mij houden. ik geloof dat niet......ik zou het bijna hier willen schreewen! niemand houd van mij!!!

mijn vraag is dan ook wat jullie hier van vinden en of jullie meschien tips hebben voor mij.
pi_164167853
Dat is een heel nare kernovertuiging in jezelf. Maar goed dat je het zo helder voor ogen hebt, dan kun je eraan gaan werken. ^O^

Zulke overtuigingen zijn per definitie niet waar, weet dat in ieder geval. Je denkt zo, omdat je niet beter weet. Maar het zijn puur je gedachten, niet de werkelijkheid. In werkelijkheid ben je sowieso van niemand afhankelijk. Ga de waarde in jezelf zoeken ipv dat je het zoekt in wat je (nu) niet hebt.
  maandag 1 augustus 2016 @ 23:45:43 #3
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164167858
Is dat een UI van user vogeltjesdans? :')
Kom eruit, niet liegen vogeltjesdans.

vogeltjesdans

Ontopic: en wat vind je partner ervan? Jij denkt hij/zij houd niet van je? Zitten jullie nog samen? :?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164167871
Minder fokken, meer buiten komen. Interaction is key.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_164167894
Ik hou toch van je. O+
Uitvinder van de biersmiley.
pi_164167901
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:45 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Dat is een heel nare kernovertuiging in jezelf. Maar goed dat je het zo helder voor ogen hebt, dan kun je eraan gaan werken. ^O^

Zulke overtuigingen zijn per definitie niet waar, weet dat in ieder geval. Je denkt zo, omdat je niet beter weet. Maar het zijn puur je gedachten, niet de werkelijkheid. In werkelijkheid ben je sowieso van niemand afhankelijk. Ga de waarde in jezelf zoeken ipv dat je het zoekt in wat je (nu) niet hebt.
ja ik hoor dat vaker....maar ik ben nog maar 24 hoor. en op dit moment heb ik totaal geen gevoel voor eigenwaarde.
pi_164167914
quote:
8s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:45 schreef PandaDrop het volgende:

vogeltjesdans

Ontopic: en wat vind je partner ervan? Jij denkt hij/zij houd niet van je? Zitten jullie nog samen? :?
eerlijk gezegd weet ik het niet. maar dit hele gedoe doet me zoveel pijn dat ik nu maar ff flink gedronken heb. nu 1 hele fles wijn en ik voel me iets minder kut.
pi_164167921
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:48 schreef dimmak het volgende:
Ik hou toch van je. O+
i love you too. O+
pi_164167939
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:48 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja ik hoor dat vaker....maar ik ben nog maar 24 hoor. en op dit moment heb ik totaal geen gevoel voor eigenwaarde.
Je bent niet alleen kerel. Ik zit precies in zo'n situatie. Gek zijn op iemand, al jaren. Al jaren keihard werken om de relatie goed te laten lopen. Bijna niks ervoor terug krijgen. Veel ruzie. Maar nooit opgeven, het is zo'n gewoonte dat je blijft vechten. En je weet niet voor wat precies. Want wat voor goeds brengt diegene je nou echt? Iemand waar je geen houvast aan hebt e.d. Zorg gewoon dat je je vrienden niet vergeet, blijf ook bezig met andere contacten, blijft sporten, blijf iets doen waar je geluk uit kan putten. Want after all, fuck bitches :7
pi_164167945
quote:
8s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:45 schreef PandaDrop het volgende:

vogeltjesdans

nee ik ben echt geen VD. ik ben gewoon maar een zielige zelfmedelijdende matthias.
pi_164167962

[ Bericht 100% gewijzigd door whatdafuck op 01-08-2016 23:53:09 ]
pi_164168001
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:51 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Je bent niet alleen kerel. Ik zit precies in zo'n situatie. Gek zijn op iemand, al jaren. Al jaren keihard werken om de relatie goed te laten lopen. Bijna niks ervoor terug krijgen. Veel ruzie. Maar nooit opgeven, het is zo'n gewoonte dat je blijft vechten. En je weet niet voor wat precies. Want wat voor goeds brengt diegene je nou echt? Iemand waar je geen houvast aan hebt e.d. Zorg gewoon dat je je vrienden niet vergeet, blijf ook bezig met andere contacten, blijft sporten, blijf iets doen waar je geluk uit kan putten.
maar heeft een realtie uberhoud wel zin als je er zoveel moeite in stopt en het gewoon steeds maar weer eindigt in tranen? ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. ik voel nu op dit moment hele enge nare gevoelens die ik gewoon niet wil hebben. ik raak er eigenlijk zelfs van in paniek en ik kan er ook met niemand over praten. dat vooral dat laatste doet mij erg veel pijn.
pi_164168063
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:55 schreef matthias24 het volgende:
maar heeft een realtie uberhoud wel zin als je er zoveel moeite in stopt en het gewoon steeds maar weer eindigt in tranen? ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. ik voel nu op dit moment hele enge nare gevoelens die ik gewoon niet wil hebben. ik raak er eigenlijk zelfs van in paniek en ik kan er ook met niemand over praten. dat vooral dat laatste doet mij erg veel pijn.
Neem gewoon effe een glas water, en laat dat onderwerp ff zitten. Je komt er zo nog wel op terug... Chill man. Het is maar gedoe in je hoofd wat je zelf hebt verzonnen.
pi_164168176
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:58 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Neem gewoon effe een glas water, en laat dat onderwerp ff zitten. Je komt er zo nog wel op terug... Chill man. Het is maar gedoe in je hoofd wat je zelf hebt verzonnen.
dit is niet verzonen. dit is echt waar. ik heb echt een relatie! en ik ben echt bang! en ik weet serieus even niet meer wat ik moet doen.

dit soort topics open ik nooit. echt werkelijk nooit! ik zit hier al een half jaar. en ik heb nog nooit zo'n topic geopend als dit. ik ben echt heel erg bang. en ik meen dit. ik ben nu ook niet aan het trollen. dit alles hier is gewoon serieus.
pi_164168228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:03 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dit is niet verzonen. dit is echt waar. ik heb echt een relatie! en ik ben echt bang! en ik weet serieus even niet meer wat ik moet doen.

dit soort topics open ik nooit. echt werkelijk nooit! ik zit hier al een half jaar. en ik heb nog nooit zo'n topic geopend als dit. ik ben echt heel erg bang. en ik meen dit. ik ben nu ook niet aan het trollen. dit alles hier is gewoon serieus.
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar je bent in paniek, en dan ga je allerlei dingen denken die niet waar zijn. Laat gewoon ff los die shit en chill the fuck out man!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:17:16 #16
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_164168407
Heb je je relatie gevraagd wat zij (of hij) voor jou voelt?
En verder, beter geen relatie als een slechte relatie.
Je kunt misschien beter wat AAN jezelf en VOOR jezelf gaan doen ipv maar energie blijven steken in een relatie die je eigenlijk alleen maar frustreert en ongelukkig maakt.

Je bent nog tamelijk jong, hoe oud is je relatie? Nog (veel?) jonger?

^O^ :W
ps. en blijf van de alcohol af als je je down / verdrietig voelt. DAT is echt fout (dat gaan zuipen).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_164168415
Wat posts verwijderd. Hou persoonlijke negatieve uitspraken voor je graag.

Vervelend dat je je zo voelt, maar je zal toch echt zelf stappen moeten ondernemen als je je beter wil gaan voelen. Wat kunnen wij verder voor je doen?
pi_164168484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

Vervelend dat je je zo voelt, maar je zal toch echt zelf stappen moeten ondernemen als je je beter wil gaan voelen. Wat kunnen wij verder voor je doen?
geef me gewoon wat tips en iets wat mijn misschien kan steunen.
een paar goede woorden doet mij op dit moment al goed. ik wist niet dat ik ....zo ongelofelijk wanhopig kom zijn. maar ik heef het toe!! ik ben wanhopig en ik zou zo graag willen dat het eens goed komt met hem en mij. ik kan er gewoon niet meer tegen! ik weet ff niet meer wat ik moet doen. ik heb nu heel veel gedronken en dat helpt teminste nog een beetje. ik wil dit gevoel niet hebben ik word er letterlijk gek van!.
pi_164168641
Drinken is geen oplossing!
Het zorgt ervoor dat je gevoelens juist versterken, en je gedachten nog meer gaan spinnen.
Je bent niet waardeloos en er zijn heus mensen die wel van je houden.
Wat je nu even voor ogen moet houden is of je gedachte wel kloppen.
Vaak komen je gevoelens vanuit een gedachte.
Als dat niet klopt dan kloppen je emoties ook niet.
Dat niemand van je houd is niet waar dis dat kun je al aan de kant schuiven. ;)
Nu die drank aan de kant schuiven, je roes goed uitslapen en als je weer nuchter bent je hoofd weer bij elkaar rapen.
Life is a highway...let's ride it!
pi_164168663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:34 schreef Luuntje het volgende:
Drinken is geen oplossing!
Het zorgt ervoor dat je gevoelens juist versterken, en je gedachten nog meer gaan spinnen.
Je bent niet waardeloos en er zijn heus mensen die wel van je houden.
Wat je nu even voor ogen moet houden is of je gedachte wel kloppen.
Vaak komen je gevoelens vanuit een gedachte.
Als dat niet klopt dan kloppen je emoties ook niet.
Dat niemand van je houd is niet waar dis dat kun je al aan de kant schuiven. ;)
Nu die drank aan de kant schuiven, je roes goed uitslapen en als je weer nuchter bent je hoofd weer bij elkaar rapen.
is goed ik ga nu ook gewoon slapen want ik ben kapot.
pi_164168679
AH sluit alsjeblieft dit topic nu want ik zet mezelf voor schut. ik heb nu verder niks meer te zegen en veel mensen hier hebben mij al getroost.
het topic mag nu dus dicht.
pi_164168697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:37 schreef matthias24 het volgende:
AH sluit alsjeblieft dit topic nu want ik zet mezelf voor schut. ik heb nu verder niks meer te zegen en veel mensen hier hebben mij al getroost.
het topic mag nu dus dicht.
Niets mis met dit topic toch? Daar is R&P toch voor.
Over succes kan iedereen praten, over 'falen' praten vind ik nog veel knapper van mensen.

En wat Luuntje zegt +1
Hell To The Liars
pi_164168715
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niets mis met dit topic toch? Daar is R&P toch voor.
Over succes kan iedereen praten, over 'falen' praten vind ik nog veel knapper van mensen.

Sluit ik mij bij aan ^O^
pi_164168886
Naja je slaapt nu en dat is waarschijnlijk maar beter ook, een dronken nachtrust is beter dan geen nachtrust. Als je morgen dit topic terugleest schaam je je waarschijnlijk maar je bent niet de enige met dit gevoel, ook al komt dit wellicht alleen naar boven als je wat alcohol op hebt.

Het belangrijkste lijkt me op jezelf momenteel boven anderen te stellen. Wat vind jij leuk om te doen? Waar haal jij plezier uit? Ga dat doen. En wat betreft je relatie, als het alleen maar tranen oplevert dan is het wellicht tijd om eens na te gaan denken of het bijdraagt aan je leven. Als je meer zelfvertrouwen hebt besef je wellicht dat je een dergelijke relatie niet nodig hebt in je leven! Zorg iig dat je op een rijtje hebt wat je momenteel wil veranderen en probeer hier aan te werken, bovendien kan je altijd bij FOK! terecht wanneer je het niet meer ziet zitten eventjes :P
pi_164168971
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Want jij kent hem natuurlijk beter. :')
With a Song in my heart and a smile on my face...
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:11:37 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164169372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:38 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Want jij kent hem natuurlijk beter. :')
Hij bedoelde dus negatieve aanvallen naar TS toe :).

TS, lees als je straks wakker word dit topic nog eens rustig door. Misschien heb je er wat aan :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164169565
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hij bedoelde dus negatieve aanvallen naar TS toe :).

TS, lees als je straks wakker word dit topic nog eens rustig door. Misschien heb je er wat aan :).
Ik weet wat hij bedoelde en wie kaatst kan de bal verwachten, mijn reacties tegen TS waren zodoende juist volledig terecht, daarbij, mijn tips waren zelfs perfect..

Drank laten staan.

Stoppen met zelfmedelijden hebben.

Stevig potje janken als dat is wat je nodig hebt.

Enzovoort..

Zijn zelfbeeld klopt immers volledig met hoe hij zichzelf hier op Fok! meerdere malen in woord en beeld heeft gebracht, daar ga je hem met betutteling dus ook niet vanaf helpen!

Daarbij, neem ik geen blad voor de mond, ik maak van mijn hart geen moordkuil, ik ben erg recht voor de raap in veel opzichten, het is zijn probleem als hij daar niet tegen kan die Matthias, had ie me maar niet uit moeten dagen.

Nou, fijne dag nog.. :{w
pi_164169704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Naja je slaapt nu en dat is waarschijnlijk maar beter ook, een dronken nachtrust is beter dan geen nachtrust. Als je morgen dit topic terugleest schaam je je waarschijnlijk maar je bent niet de enige met dit gevoel, ook al komt dit wellicht alleen naar boven als je wat alcohol op hebt.

Het belangrijkste lijkt me op jezelf momenteel boven anderen te stellen. Wat vind jij leuk om te doen? Waar haal jij plezier uit? Ga dat doen. En wat betreft je relatie, als het alleen maar tranen oplevert dan is het wellicht tijd om eens na te gaan denken of het bijdraagt aan je leven. Als je meer zelfvertrouwen hebt besef je wellicht dat je een dergelijke relatie niet nodig hebt in je leven! Zorg iig dat je op een rijtje hebt wat je momenteel wil veranderen en probeer hier aan te werken, bovendien kan je altijd bij FOK! terecht wanneer je het niet meer ziet zitten eventjes :P
dank je wel.
pi_164171528
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:36 schreef matthias24 het volgende:
luister ik heb het gevoel dat ik erg eenzaam ben. dat ben ik ook. ik heb erg veel tijd en moeite gestoken in mijn relatie en helaas lijkt dat gewoon 0,0 procent te werken. ik ben erg verlieft geweest op deze persoon en dat ben ik nog steeds. alleen het gaat zo ongelofelijk moeilijk en moeizaam dat ik soms de hoop verlies. zoals ik daarnet al zei ben ik erg verliefd op deze persoon en uit maken is dan ook geen optie. helaas heb ik ruzie gehad deze avond en ben ik weg gegaan omdat ik het even niet meer wist.

waar het eigenlijk om neer komt is dat ik onzeker ben en ik het gevoel heb dat ik gewoon niks ben. ik denk niet dat mensen van mij houden. ik geloof dat niet......ik zou het bijna hier willen schreewen! niemand houd van mij!!!

mijn vraag is dan ook wat jullie hier van vinden en of jullie meschien tips hebben voor mij.
Dat klinkt als mijn psychose stem. Hoe is je sociale kring op dit moment?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_164171759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat klinkt als mijn psychose stem. Hoe is je sociale kring op dit moment?
niet zo geweldig. ik heb eigenlijk geen vrienden. alleen dan deze relatie.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:10:16 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164172036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:56 schreef matthias24 het volgende:

[..]

niet zo geweldig. ik heb eigenlijk geen vrienden. alleen dan deze relatie.
Hoe komt het dat je geen vrienden hebt?
pi_164172108
_O- _O-

Ik heb het een aantal weken geleden nog gezegd hé. En maar vervelend doen tegen andere users en uiteindelijk je eigen huiltopic aanmaken. Dit soort mensen zijn toch zo voorspelbaar..

Je hoeft je niet groot te houden t.o.v. de rest. Stel je problemen tentoon, maar ga niet zo vervelend doen tegen anderen en ze de grond intrappen, want blijkbaar heb je je eigen leven ook niet op de rit, dus al helemaal niet het recht de ander nog verder de vernieling in te helpen.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:17:39 #33
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_164172191
Kop op Matthias.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_164172412
Heb me voorgenomen hem niet meer persoonlijk aan te vallen in topics, maar dat ik toevallig dit topic tegenkom zegt mij al genoeg. Met de grootste stroom meelullen om het gevoel te krijgen dat hij 'samen' ergens voor is, en tegelijkertijd mensen, waarvan hij zegt dat ze nog erger zijn dan hemzelf, nog verder de grond in boren. Als je dan echt zo groot ben, dan houd je je problemen voor je en kom je niet met dit eenzaamheidsverhaal aan. Maargoed..

[ Bericht 47% gewijzigd door Samzz op 02-08-2016 11:28:39 ]
pi_164172465
Ja jezus, pleur dan heel die post weg. Wat triest zeg Samzz. :')

Gaan we hier nou echt allemaal als een baby ons verhaal lopen doen om vervolgens de daden die je hiervoor verricht hebt onderbelicht te houden?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:30:26 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164172487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:29 schreef HulkHeld het volgende:
Ja jezus, pleur dan heel die post weg. Wat triest zeg Samzz. :')

Gaan we hier nou echt allemaal als een baby ons verhaal lopen doen om vervolgens de daden die je hiervoor verricht hebt onderbelicht te houden?
Mag best, maar geen persoonlijke aanvallen.
pi_164172516
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is geen persoonlijk aanval, het is slecht een constatering van zijn eerdere gedrag. Dat mensen hem hierop aanspreken is volkomen terecht. Achterlijke verdedigen van zogenaamd kwetsbare personen. Als ze zelf een tik uitdelen zijn ze ineens wel sterk genoeg om dat toetsenbord in te drukken.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:32:24 #38
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164172531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:31 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Het is geen persoonlijk aanval, het is slecht een constatering van zijn eerdere gedrag. Dat mensen hem hierop aanspreken is volkomen terecht. Achterlijke verdedigen van zogenaamd kwetsbare personen. Als ze zelf een tik uitdelen zijn ze ineens wel sterk genoeg om dat toetsenbord in te drukken.
Van jou ja. De post die ik weghaalde was dat niet :).
pi_164173073
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Onze reacties zijn dus geen "aanvallen", dat aanvallen heeft TS namelijk in het verleden zelf al (veel te vaak) gedaan, het zwakzinnige partijtrekken van de modjes is dan dus ook juist erg zwak en volledig onterecht, geen wonder dat Fok! nog maar zo weinig bezoekers over heeft.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:57:25 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164173114
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:55 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Onze reacties zijn dus geen "aanvallen", dat aanvallen heeft TS namelijk in het verleden zelf al (veel te vaak) gedaan, het zwakzinnige partijtrekken van de modjes is dan dus ook juist erg zwak en volledig onterecht, geen wonder dat Fok! nog maar zo weinig bezoekers over heeft.
Jouw reactie was dat wel. Je hoeft niet te name-callen om een punt te maken.

Nu weer terug ontopic :).

[ Bericht 7% gewijzigd door Samzz op 02-08-2016 12:11:37 ]
pi_164174086
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je geen vrienden hebt?
ik weet het niet.... er is misschien toch iets behoorlijk mis met mij.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:34:55 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164174111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:33 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik weet het niet.... er is misschien toch iets behoorlijk mis met mij.
Misschien wel ja. Kijk nog eens goed naar de posts in je topic, misschien leer je er wat van.
pi_164174373
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Kijk nog eens goed naar de posts in je topic, misschien leer je er wat van.
is goed.
pi_164174624
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:48 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Matthias toch
pi_164175093
De eerste persoon die van je moet houden ben je zelf.
pi_164175262
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 11:28 schreef HulkHeld het volgende:

Heb me voorgenomen hem niet meer persoonlijk aan te vallen in topics, maar dat ik toevallig dit topic tegenkom zegt mij al genoeg. Met de grootste stroom meelullen om het gevoel te krijgen dat hij 'samen' ergens voor is, en tegelijkertijd mensen, waarvan hij zegt dat ze nog erger zijn dan hemzelf, nog verder de grond in boren. Als je dan echt zo groot ben, dan houd je je problemen voor je en kom je niet met dit eenzaamheidsverhaal aan. Maargoed..
Lijkt me redelijk 'normaal' gedrag van iemand die niet sterk in zijn schoenen staat en zich eenzaam voelt. Met een groep meelullen en anderen naar beneden halen geeft toch het gevoel ergens bij te horen en 'iemand' te zijn. Natuurlijk is het niet wenselijk dat de TS dat doet, maar ik denk dat dat juist voortkomt uit zijn eigen probleem (deze dus). Hoeven we hem naar mijn mening daar niet op af te rekenen hier, ik denk dat hij meer heeft aan een goed advies.
pi_164175319

[ Bericht 100% gewijzigd door matthias24 op 03-08-2016 15:49:19 ]
pi_164175373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:29 schreef matthias24 het volgende:
ja maar de grote vraag luid.........moet ik naar hem terug gaan ofniet?
Als het je enorm veel moeite kost en je er voor jezelf niet zoveel uithaalt (en het lijkt niet te werken) zou ik zeggen van niet. Maar ja uiteindelijk weten wij hier niet wat jij precies voelt dus kunnen we ook geen perfect antwoord geven.
pi_164175383
quote:
Ben je homo? wist ik niet.
pi_164175532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
De eerste persoon die van je moet houden ben je zelf.
Wat heeft dat voor zin als anderen niet van hem houden?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_164175573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ten eerste wordt het voor anderen al moeilijk van iemand te houden die niet van zichzelf houdt.
Ten tweede, als je van jezelf houdt en tevreden bent over wie je bent dan sta je al een stuk sterker in je schoenen en zullen eventuele tegenslagen ook minder impact op je hebben
pi_164175636
quote:
Als je in een relatie meer huilt dan lacht vraag je dan af of je een relatie hebt met een vent of met een ui ;)
Life is a highway...let's ride it!
pi_164175774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lijkt me redelijk 'normaal' gedrag van iemand die niet sterk in zijn schoenen staat en zich eenzaam voelt. Met een groep meelullen en anderen naar beneden halen geeft toch het gevoel ergens bij te horen en 'iemand' te zijn. Natuurlijk is het niet wenselijk dat de TS dat doet, maar ik denk dat dat juist voortkomt uit zijn eigen probleem (deze dus). Hoeven we hem naar mijn mening daar niet op af te rekenen hier, ik denk dat hij meer heeft aan een goed advies.
Je hoeft niet alleen op goed advies te rekenen in een topic als je eerst zelf meerdere schoppen nageeft aan kwetsbare mensen. Aan je manier van praten lijkt het wel alsof je het goed praat, soort van: hij zit nou eenmaal in die positie, het is niet netjes, maar ach moet kunnen.
pi_164175797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ten eerste wordt het voor anderen al moeilijk van iemand te houden die niet van zichzelf houdt.
Ten tweede, als je van jezelf houdt en tevreden bent over wie je bent dan sta je al een stuk sterker in je schoenen en zullen eventuele tegenslagen ook minder impact op je hebben
True ja.
pi_164175857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:53 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Je hoeft niet alleen op goed advies te rekenen in een topic als je eerst zelf meerdere schoppen nageeft aan kwetsbare mensen. Aan je manier van praten lijkt het wel alsof je het goed praat, soort van: hij zit nou eenmaal in die positie, het is niet netjes, maar ach moet kunnen.
Nee zo bedoel ik het niet helemaal. Beetje een dooddoener maar: Ik keur het niet goed maar ik begrijp het wel. ( :') ). Ik denk dat als TS zelf weer een beetje alles op de rails heeft hij ook niet meer zomaar anderen naar beneden haalt. Overigens begrijp ik je wel hoor, alleen ik denk dat TS eigenlijk al weet dat wat hij doet niet kan en anders hoort hij dat ook wel in die desbetreffende topic waarschijnlijk. En of je het dan hier nog eens benoemd tja, ik zou het niet doen, jij wel, denk dat voor allebei wel wat voor te zeggen is.
pi_164175923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee zo bedoel ik het niet helemaal. Beetje een dooddoener maar: Ik keur het niet goed maar ik begrijp het wel. ( :') ). Ik denk dat als TS zelf weer een beetje alles op de rails heeft hij ook niet meer zomaar anderen naar beneden haalt. Overigens begrijp ik je wel hoor, alleen ik denk dat TS eigenlijk al weet dat wat hij doet niet kan en anders hoort hij dat ook wel in die desbetreffende topic waarschijnlijk. En of je het dan hier nog eens benoemd tja, ik zou het niet doen, jij wel, denk dat voor allebei wel wat voor te zeggen is.
Het wel benoemen in zijn EIGEN topic zal hem waarschijnlijk wel doen denken dat het niet fijn is om, in een serieus door iemand anders geopend topic, niet serieus te worden genomen terwijl diegene misschien kampt met serieuze issues. Dan kan het voor iemand net de druppel zijn om zichzelf wat aan te doen als er nog eens nare dingen worden neergezet zonder dat daar:
1. Iets van waar is.
2. Het nergens op gebaseerd is omdat hij diegene niet kent.

Maar oké, done.
pi_164176226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet gegarandeerd dat anderen van hem gaan houden als hij van zichzelf houdt. Dat heeft bij mij maar een minimaal effect gehad.
pi_164176320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet gegarandeerd dat anderen van hem gaan houden als hij van zichzelf houdt. Dat heeft bij mij maar een minimaal effect gehad.
Je bekijkt het verkeerd. Als je niet van jezelf houdt is het voor anderen heel moeilijk om van jou te houden zoals ik zei. Dat wil niet meteen zeggen dat iedereen automatisch in love op je is als je jezelf accepteert ofzo. Het opent echter de deur naar meer en positiever contact met mensen.

Tevens bespeur ik in je posts enige vorm van pessimisme, op FOK! boeit t niet echt maar in real life is het vaak voor anderen wat leuker als een persoon niet de hele tijd negatief is. Keertje een dipje kan gebeuren natuurlijk, maar chronisch negatieve mensen zijn zeer vaak niet zo leuk om mee om te gaan. Althans zo zie ik het.
pi_164176590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je bekijkt het verkeerd. Als je niet van jezelf houdt is het voor anderen heel moeilijk om van jou te houden zoals ik zei. Dat wil niet meteen zeggen dat iedereen automatisch in love op je is als je jezelf accepteert ofzo. Het opent echter de deur naar meer en positiever contact met mensen.

Tevens bespeur ik in je posts enige vorm van pessimisme, op FOK! boeit t niet echt maar in real life is het vaak voor anderen wat leuker als een persoon niet de hele tijd negatief is. Keertje een dipje kan gebeuren natuurlijk, maar chronisch negatieve mensen zijn zeer vaak niet zo leuk om mee om te gaan. Althans zo zie ik het.
Dit ja. Dit soort mensen klagen alleen maar over hoe zwaar ze het hebben en op een gegeven moment is het vanaf de andere kant gezien op. Je kan niet elke keer ondersteunend blijven reageren, je wordt er doodmoe van.
pi_164178060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat het niet uit hoeft te maken of je positief of negatief doet. Als je kop anderen niet aan staat, dan houdt het gewoon op.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:24:59 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164178130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat het niet uit hoeft te maken of je positief of negatief doet. Als je kop anderen niet aan staat, dan houdt het gewoon op.
Ik denk dat dat weinig met je kop te maken heeft ,maar alles met je houding en uitstraling. Je kop is dan gewoon waar ze het aan ophangen. Als het je kop niet was geweest was het wel je jas geweest, of je fiets, of je broodtrommel, of je schoenen, of of of of.

Waar ze je mee pakken maakt niet uit, dat is gewoon een kapstokje. Waarom ze het doen is echt niet vanwege je schoenen of zulke onzin, maar wel degelijk vanwege je houding/uitstraling.

En laat een uitstraling nou net iets zijn wat je niet kunt faken. Zelfs al heb je alleen maar de beste kleding (ik gebruik voor het vb even kleding aan, alleen maar de juiste merkjes in de juiste prijscategorie, dan zal dát de reden zijn waarom ze je gaan pakken, als ze niks anders weten te bedenken zo gauw.

It's all about uitstraling.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164178202
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat weinig met je kop te maken heeft ,maar alles met je houding en uitstraling. Je kop is dan gewoon waar ze het aan ophangen. Als het je kop niet was geweest was het wel je jas geweest, of je fiets, of je broodtrommel, of je schoenen, of of of of.

Waar ze je mee pakken maakt niet uit, dat is gewoon een kapstokje. Waarom ze het doen is echt niet vanwege je schoenen of zulke onzin, maar wel degelijk vanwege je houding/uitstraling.

En laat een uitstraling nou net iets zijn wat je niet kunt faken. Zelfs al heb je alleen maar de beste kleding (ik gebruik voor het vb even kleding aan, alleen maar de juiste merkjes in de juiste prijscategorie, dan zal dát de reden zijn waarom ze je gaan pakken, als ze niks anders weten te bedenken zo gauw.

It's all about uitstraling.
Dat is de grootste bullshit aller tijden, want als je bijvoorbeeld met narcisten te maken hebt, dan maakt het geen fuck uit wat je uitstraling is. Dan pakken ze je *wel* om de kleur van je onderbroek en ze zullen niet stoppen.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:30:22 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_164178288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is de grootste bullshit aller tijden, want als je bijvoorbeeld met narcisten te maken hebt, dan maakt het geen fuck uit wat je uitstraling is. Dan pakken ze je *wel* om de kleur van je onderbroek en ze zullen niet stoppen.
:D :D :D jji zult altijd het eeuwige slachtoffer zijn. Die kleur van je onderbroek doet er totaal niet toe. Dat jij daar leuk op reageert, DAT doet er wel toe, DAAROM gaan ze er mee door. Of die onderbroek nou wit, zwart, blauw, groen of bruin ( :') ) is, dat boeit totaal niet.
pi_164178444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D :D :D jji zult altijd het eeuwige slachtoffer zijn. Die kleur van je onderbroek doet er totaal niet toe. Dat jij daar leuk op reageert, DAT doet er wel toe, DAAROM gaan ze er mee door. Of die onderbroek nou wit, zwart, blauw, groen of bruin ( :') ) is, dat boeit totaal niet.
Niet weten dat niemand opgewassen is tegen narcisten, ook jij niet cg :')
pi_164178514
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:35 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je gewoon assertief bent kan je ze in ieder geval een toontje lager laten zingen. Je hoeft niet per se vrienden te worden met die narcisten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:38:35 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_164178525
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:35 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Daar weet jij niks van waar ik wel of niet tegen 'opgewassen' ben. :')

Je hoeft niet 'opgewassen' te zijn tegen een narcist. Die zijn zo ongeveer het makkelijkst te negeren, want die zijn vooral bezig met zichzelf, niet met de rest. Maak het nou toch eens allemaal niet zo moeilijk :')
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:39:11 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_164178540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je gewoon assertief bent kan je ze in ieder geval een toontje lager laten zingen. Je hoeft niet per se vrienden te worden met die narcisten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hoeft helemaal niet. Stop giving a fuck. Klaar.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:11:01 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164179356
quote:
n. ik denk niet dat mensen van mij houden
En wat zegt je partner ervan dan? Houdt diegene wel van je? En geloof je je partner daarin?
Of denk je dat hij je liegt en bedriegt?
pi_164180375
quote:

[..]

Dan is er tenminste één iemand die van je houdt.
1 + 1 = blauw
pi_164183771
quote:

[..]

Wat heeft eigenwaarde voor zin? Really?
pi_164293602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je snapt echt helemaal niets van die stoornis. Als je niet reageert, dan proberen ze je het juist harder en net zolang totdat er echt iets heel geks gebeurt, zoals dat de politie ingeschakeld moet worden. Als je van ze weggaat, dan kunnen ze je bijvoorbeeld gaan stalken. Daar heb ik zelf ervaring mee en de enige manier om van ze af te komen is om de autoriteiten in te schakelen.
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 12:52:20 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_164293801
Gaat het inmiddels weer wat beter Matthias?
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 17:31:34 #73
16180 crew  CoolGuy
pi_164301882
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je snapt echt helemaal niets van die stoornis. Als je niet reageert, dan proberen ze je het juist harder en net zolang totdat er echt iets heel geks gebeurt, zoals dat de politie ingeschakeld moet worden. Als je van ze weggaat, dan kunnen ze je bijvoorbeeld gaan stalken. Daar heb ik zelf ervaring mee en de enige manier om van ze af te komen is om de autoriteiten in te schakelen.
Pesten is geen stoornis. Pesten is gewoon zoeken wie er leuk reageert, en dat ben jij. Want ik ben vroeger ook gepest, en niks autoriteiten. Gewoon zelf oplossen en de rest van de middelbare school was geen enkel issue.

Ik word niet meer gepest en heb er ook geen last van. Hoe is dat bij jou, met je ingeschakelde autoriteiten?
pi_164309435
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Pesten is geen stoornis. Pesten is gewoon zoeken wie er leuk reageert, en dat ben jij. Want ik ben vroeger ook gepest, en niks autoriteiten. Gewoon zelf oplossen en de rest van de middelbare school was geen enkel issue.

Ik word niet meer gepest en heb er ook geen last van. Hoe is dat bij jou, met je ingeschakelde autoriteiten?
Ik heb geen last meer van ze. Pesters zijn cluster B. Een psycholoog of een psychiater zal je exact hetzelfde vertellen. Ze zullen je waarschijnlijk vertellen dat je zelf ook cluster B (ook de narcistische persoonlijkheidsstoornis) hebt met je kijk op pesten. Narcisten hebben namelijk geen goede sociale vaardigheden. Ze vinden zaken als pesten doodnormaal en ze doen zelf er net zo hard aan mee. Met een sociale vaardigheidstraining kun je je vaardigheden checken.

Maar TS komt waarschijnlijk niet meer terug. Dit topic is dood en wat je verder nog te melden hebt zal ik niet meer lezen. Bij deze heb je het laatste woord, je hebt gelijk, ik ben het met je eens of whatever je wilt horen. Het interesseert me niet meer. Toedeloe.
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 21:12:27 #75
16180 crew  CoolGuy
pi_164309725
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen last meer van ze. Pesters zijn cluster B. Een psycholoog of een psychiater zal je exact hetzelfde vertellen. Ze zullen je waarschijnlijk vertellen dat je zelf ook cluster B (ook de narcistische persoonlijkheidsstoornis) hebt met je kijk op pesten. Narcisten hebben namelijk geen goede sociale vaardigheden. Ze vinden zaken als pesten doodnormaal en ze doen zelf er net zo hard aan mee. Met een sociale vaardigheidstraining kun je je vaardigheden checken.

Maar TS komt waarschijnlijk niet meer terug. Dit topic is dood en wat je verder nog te melden hebt zal ik niet meer lezen. Bij deze heb je het laatste woord, je hebt gelijk, ik ben het met je eens of whatever je wilt horen. Het interesseert me niet meer. Toedeloe.
:D geinig dan dat sociale vaardigheden een groot deel vanmn werk zijn. Maar hey, ga jij lekker vanaf een forumpje alles en iedereen die t niet met je eens is diagnosticeren. Want de hele wereld is gek, en niet jij. Toedeloe.
pi_164322124
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik zelf nog nooit van vetgedrukte gehoord, maar het zou daar wel op zijn plek zijn (of in elk geval wel -ergens- in de DSM).

Het begint vaak al op een leeftijd dat ze nog maar nauwelijks kunnen schrijven en rekenen, er moet gewoon een bepaalde aanleg voor zijn en het als stoornis omschrijven...totaal niet zo'n gek idee hoor C_L!
Dan kan het tenminste doelmatig behandeld worden.
pi_164322154
Mensen die gepest worden roepen dit vaak een beetje over zichzelf af, het is geen toeval dat juist zij telkens weer gepest worden.
pi_164322158
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen die gepest worden roepen dit vaak een beetje over zichzelf af, het is geen toeval dat juist zij telkens weer gepest worden.
Het is geen toeval dat de pesters steeds uit hetzelfde groepje komen, denk voor de verandering daar maar eens over na.

En er zijn recentelijk al een aantal topics over pesten geweest, anders ga je je daar lekker aangevallen voelen. Overigens heeft TS dacht ik in 1 of meerdere van die topics ook meegepost, dit topic gaat niet over jouw pesters-struggles.
pi_164322194
quote:
No offense magnetronkoffie, maar hij heeft wel een punt.
Het is geen geldige reden, maar bepaald gedrag lokt ander (pest) gedrag uit bij bepaalde personen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 08-08-2016 07:34:58 ]
Hell To The Liars
pi_164322199
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is geen reden, maar bepaald gedrag lokt ander (pest) gedrag uit bij bepaalde personen.
No offense Droopie, maar met dezelfde redenering kan je stellen dat een jonge knappe vrouw haar verkrachting toch ook wel een beetje zelf bij de verkrachter heeft uitgelokt :').

Hooguit kun je stellen dat bepaald gedrag een andere reactie kan uitlokken (door bijvoorbeeld het gedrag van betreffende persoon bij die persoon aan te kaarten), maar dat hoeft toch echt geen pesten te zijn. Pesten is kwaadaardig en het is niet de bedoeling dat mensen (in dit geval de pesters dus) voor eigen rechter gaan spelen.
pi_164322218
quote:
13s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

No offense Droopie, maar met dezelfde redenering kan je stellen dat een jonge knappe vrouw haar verkrachting toch ook wel een beetje zelf bij de verkrachter heeft uitgelokt :').

Hooguit kun je stellen dat bepaald gedrag een andere reactie kan uitlokken (door bijvoorbeeld het gedrag van betreffende persoon bij die persoon aan te kaarten), maar dat hoeft toch echt geen pesten te zijn. Pesten is kwaadaardig en het is niet de bedoeling dat mensen (in dit geval de pesters dus) voor eigen rechter gaan spelen.
Pesten op een forum vergelijken met verkrachting is wel een beetje raar.

De slachting in Srebenicia was natuurlijk ook niet gebeurd als de Albanezen zich een beetje normaal gedraagde tegen de Serviers.
Hell To The Liars
  maandag 8 augustus 2016 @ 07:44:24 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164322219
Voor eigen rechter spelen impliceert dat de gepeste zelf iets verkeerd heeft gedaan.

Verder zeg je in je tweede alinea precies dat wat Droopie ook zegt alleen in meer woorden.
pi_164322242
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

Pesten op een forum vergelijken met verkrachting is wel een beetje raar.

De slachting in Srebenicia was natuurlijk ook niet gebeurd als de Albanezen zich een beetje normaal gedraagde tegen de Serviers.
Ik had het trouwens niet over specifiek pesten op een forum, maar over pesten.

En je ziet m'n vergelijking niet. Ik geef dit specifieke voorbeeld niet om het gewicht met pesten met het gewicht van verkrachting gelijk te trekken, maar om zo duidelijker (voor je) te zijn (en dit heb je blijkbaar gemist/niet goed geïnterpreteerd).
pi_164322254
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:44 schreef Samzz het volgende:
Voor eigen rechter spelen impliceert dat de gepeste zelf iets verkeerd heeft gedaan.

Verder zeg je in je tweede alinea precies dat wat Droopie ook zegt alleen in meer woorden.
Leg eens uit. Ik zie Droopie namelijk juist niet hetzelfde zeggen (ik zal het wel nog een keertje lezen, aangezien je het zo lief vraagt, maar we hebben het al eens eerder over vergelijkbaars gehad).

edit:

Heb 't helemaal herlezen.
quote:

[..]

Hier is Droopie het duidelijk juist -niet- met mij eens, terwijl ikzelf niet van standpunt ben veranderd. Ik zeg -niet- hetzelfde als wat Droopie zegt en zie niet waar ik dit zelf verkeerd geïnterpreteerd zou hebben.
pi_164322338
Ik zeg dat pesten niet goed is.
Ik zeg dat bepaalde mensen dat gevoel triggeren bij anderen..
Punt.
Hell To The Liars
pi_164322353
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het trouwens niet over specifiek pesten op een forum, maar over pesten.

En je ziet m'n vergelijking niet. Ik geef dit specifieke voorbeeld niet om het gewicht met pesten met het gewicht van verkrachting gelijk te trekken, maar om zo duidelijker (voor je) te zijn (en dit heb je blijkbaar gemist/niet goed geïnterpreteerd).
Om hier maar even op in te gaan om mijn visie hierop te poneren: Deze vergelijking kan je op zich wel maken, maar naar mijn mening trek je er de verkeerde conclusies uit.

Stel je dit voor, we stellen jonge, knappe vrouwen in dit voorbeeld gelijk aan mensen met een bril die gepest worden. Mensen met een bril zullen ongetwijfeld meer gepest worden, net zoals jonge, knappe vrouwen vaker verkracht worden. Echter zijn er zoveel mensen met een bril die niet gepest worden (en dus ook knappe vrouwen die niet verkracht worden) dat je hier niet echt de conclusie over mag trekken dat het juist door de knapheid of de bril komt dat het die mensen overkomt.

Echter als je daarna gaat kijken naar bijvoorbeeld foute vriendjes (in het brillen voorbeeld weinig zelfvertrouwen), dan zal het aantal verkrachtingen en pesterijen waarschijnlijk ook toenemen. Met al deze parameters zou je een beeld kunnen vormen van welke vrouwen verkracht worden en welke brillendragers gepest.

Natuurlijk is het dan niet hun eigen schuld wanneer een persoon in kwestie deze eigenschappen heeft, echter zijn die eigenschappen wel de oorzaak van het pestgedrag.

Maar dat is gewoon my two cents
  maandag 8 augustus 2016 @ 08:36:27 #87
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164322513
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Leg eens uit. Ik zie Droopie namelijk juist niet hetzelfde zeggen (ik zal het wel nog een keertje lezen, aangezien je het zo lief vraagt, maar we hebben het al eens eerder over vergelijkbaars gehad).

edit:

Heb 't helemaal herlezen.

[..]

Hier is Droopie het duidelijk juist -niet- met mij eens, terwijl ikzelf niet van standpunt ben veranderd. Ik zeg -niet- hetzelfde als wat Droopie zegt en zie niet waar ik dit zelf verkeerd geïnterpreteerd zou hebben.
Droopie zegt dat sommige mensen bepaald gedrag triggeren. Jij zegt dat sommige mensen bepaald gedrag triggeren.
pi_164322952
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is geen toeval dat de pesters steeds uit hetzelfde groepje komen, denk voor de verandering daar maar eens over na.

En er zijn recentelijk al een aantal topics over pesten geweest, anders ga je je daar lekker aangevallen voelen. Overigens heeft TS dacht ik in 1 of meerdere van die topics ook meegepost, dit topic gaat niet over jouw pesters-struggles.
Hij heeft daar inderdaad meegepost om vervolgens andere users aan te vallen.
pi_164323065
Dit
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:08 schreef Droopie het volgende:
Punt.
is wat anders dan dit
quote:
quote:

[..]

Het is geen geldige reden, maar bepaald gedrag lokt ander (pest) gedrag uit bij bepaalde personen.
Pirate meent dat de gepesten hun gepestgedrag aan zichzelf te wijten hebben (want "uitlokken").

Wat je hier zegt (dat het bepaald gedrag bij een ander uitlokt) heeft de insteek dat de gepesten dit "op de 1 of andere manier" over zichzelf afroepen en -daar- ging mijn voorbeeld over verkrachting over (wat je in 1e instantie ook niet goed zag).

Wat je dan hier weer zegt
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:08 schreef Droopie het volgende:
is (wat) anders dan wat je eerder over pesten zei, dat bepaald gedrag pestgedrag uitlokt, maar uitlokken impliceert dat de gepesten dit zelf te verwijten valt. Uitlokken komt van het ww lokken, maar ze lokken de pesters niet, de pesters zitten actief zelf hun slachtoffers te observeren en het is al lang en breed aangetoond dat pesters zullen pesten om de "uitlokking" die het meest plausibel voor ze is, zelfs al is het omdat de gepeste hogere cijfers haalt of andere arbitraire "uitlokkingen" en dat weet je best Droopie.

Het is ook niet hetzelfde als wat ik eerder zei.

Dan nog dit
quote:
Nee, je zei dat bepaalde mensen dat gevoel UITLOKKEN bij anderen (en anderen zijn hier de pesters toch? Of lees ik de context van het woordje "anderen" hier -weer- 'verkeerd'?)
quote:
Punt.
Ik ben niet de enige die heeft opgemerkt dat de manier waarop jij dingen verwoordt, zacht gezegd "slordig" en "ongenuanceerd" kunnen zijn.
Voor het geval dat iemand hier ook nog eens gaat inbrengen dat alleen ik dit heb en het dus hoe dan ook uitsluitend aan mij zou liggen ( :') ), dat is dus ook niet zo.
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Droopie zegt dat sommige mensen bepaald gedrag triggeren. Jij zegt dat sommige mensen bepaald gedrag triggeren.
Zie bovenste helft van deze post.

Het is toch ook zo fijn als je iemand hebt die vooral bezig is om met je mee te denken ipv iemand die zijn/haar best lijkt te doen om te proberen om op cruciale momenten tegen je te denken :). Heldere communicatie! Yeah _O_

Nu de post van Pirate
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Om hier maar even op in te gaan om mijn visie hierop te poneren: Deze vergelijking kan je op zich wel maken, maar naar mijn mening trek je er de verkeerde conclusies uit.

Stel je dit voor, we stellen jonge, knappe vrouwen in dit voorbeeld gelijk aan mensen met een bril die gepest worden. Mensen met een bril zullen ongetwijfeld meer gepest worden, net zoals jonge, knappe vrouwen vaker verkracht worden. Echter zijn er zoveel mensen met een bril die niet gepest worden (en dus ook knappe vrouwen die niet verkracht worden) dat je hier niet echt de conclusie over mag trekken dat het juist door de knapheid of de bril komt dat het die mensen overkomt.

Echter als je daarna gaat kijken naar bijvoorbeeld foute vriendjes (in het brillen voorbeeld weinig zelfvertrouwen), dan zal het aantal verkrachtingen en pesterijen waarschijnlijk ook toenemen. Met al deze parameters zou je een beeld kunnen vormen van welke vrouwen verkracht worden en welke brillendragers gepest.

Natuurlijk is het dan niet hun eigen schuld wanneer een persoon in kwestie deze eigenschappen heeft, echter zijn die eigenschappen wel de oorzaak van het pestgedrag.

Maar dat is gewoon my two cents
Ik had het over jonge knappe vrouwen die vanwege hun uiterlijk alleen verkracht worden. En that's it.

Je gevolgtrekking is niet logisch, daar niet alle potentiële slachtoffers (zei het verkrachtingen, pesten of een ander kwaadaardig iets) ook daadwerkelijk slachtiffer zullen zijn, en zeker ook niet tegelijkertijd.

En waarom niet? Omdat de factor "pesten" volledig bepaald wordt door de al dan niet aanwezigheid van pesters. Iedereen kan het slachtoffer van pesters zijn.

Zet je die brillendragers bij een groep mensen die geen enkele pester bevat, dan zal het pestgedrag simpelweg ontbreken.

De factor "uitlokking" kun je niet als oorzaak van pesten aangeven, dat is hetzelfde als aangeven dat die ene baal hooi in de fik staat omdat hooi brandbaarder is en niet omdat iemand zijn nog brandende peuk in die berg hooi heeft gegooid.

Wat dat laatste betreft (dit stukje)
quote:
Ik ga het zo stellen:
Je kunt al dan niet stellen dat de schuld van pesters zelf is dat ze pesten, maar je helpt niet door dit te blijven negeren en tegen te blijven werken.

Als er geen pesters zijn, dan zijn er geen gepesten en jij probeert de boel om te draaien.

Je kunt een onwaarheid nog zo lief en genuanceerd proberen te brengen, maar als de kern per definitie al rot zou zijn, dan verandert de genuanceerde en lieve benadering -niks- aan de daadwerkelijke inhoud daarvan (het blijft een even rotte kern).
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:22 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Hij heeft daar inderdaad meegepost om vervolgens andere users aan te vallen.
Eerlijk gezegd ken ik TS verder niet zo goed, kan daar verder niet veel over zeggen.
Ik kan me ook niet herinneren dat hij daar stelselmatig anderen heeft zitten aanvallen, maar wellicht dat die posts weggehaald waren voor ik ze las?

Verder heb ik geen idee waarom je zo op mij reageert, ik ken jullie niet, maar ik heb geen zin iets te maken te hebben met jouw persoonlijke vete.
pi_164323108
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dit

[..]

is wat anders dan dit

[..]

[..]

Pirate meent dat de gepesten hun gepestgedrag aan zichzelf te wijten hebben (want "uitlokken").

Wat je hier zegt (dat het bepaald gedrag bij een ander uitlokt) heeft de insteek dat de gepesten dit "op de 1 of andere manier" over zichzelf afroepen en -daar- ging mijn voorbeeld over verkrachting over (wat je in 1e instantie ook niet goed zag).

Wat je dan hier weer zegt

[..]

is (wat) anders dan wat je eerder over pesten zei, dat bepaald gedrag pestgedrag uitlokt, maar uitlokken impliceert dat de gepesten dit zelf te verwijten valt. Uitlokken komt van het ww lokken, maar ze lokken de pesters niet, de pesters zitten actief zelf hun slachtoffers te observeren en het is al lang en breed aangetoond dat pesters zullen pesten om de "uitlokking" die het meest plausibel voor ze is, zelfs al is het omdat de gepeste hogere cijfers haalt of andere arbitraire "uitlokkingen" en dat weet je best Droopie.

Het is ook niet hetzelfde als wat ik eerder zei.

Dan nog dit

[..]

Nee, je zei dat bepaalde mensen dat gevoel UITLOKKEN bij anderen (en anderen zijn hier de pesters toch? Of lees ik de context van het woordje "anderen" hier -weer- 'verkeerd'?)

[..]

Ik ben niet de enige die heeft opgemerkt dat de manier waarop jij dingen verwoordt, zacht gezegd "slordig" en "ongenuanceerd" kunnen zijn.
Voor het geval dat iemand hier ook nog eens gaat inbrengen dat alleen ik dit heb en het dus hoe dan ook uitsluitend aan mij zou liggen ( :') ), dat is dus ook niet zo.

[..]

Zie bovenste helft van deze post.

Het is toch ook zo fijn als je iemand hebt die vooral bezig is om met je mee te denken ipv iemand die zijn/haar best lijkt te doen om te proberen om op cruciale momenten tegen je te denken :). Heldere communicatie! Yeah _O_

Nu de post van Pirate

[..]

Ik had het over jonge knappe vrouwen die vanwege hun uiterlijk alleen verkracht worden. En that's it.

Je gevolgtrekking is niet logisch, daar niet alle potentiële slachtoffers (zei het verkrachtingen, pesten of een ander kwaadaardig iets) ook daadwerkelijk slachtiffer zullen zijn, en zeker ook niet tegelijkertijd.

En waarom niet? Omdat de factor "pesten" volledig bepaald wordt door de al dan niet aanwezigheid van pesters. Iedereen kan het slachtoffer van pesters zijn.

Zet je die brillendragers bij een groep mensen die geen enkele pester bevat, dan zal het pestgedrag simpelweg ontbreken.

De factor "uitlokking" kun je niet als oorzaak van pesten aangeven, dat is hetzelfde als aangeven dat die ene baal hooi in de fik staat omdat hooi brandbaarder is en niet omdat iemand zijn nog brandende peuk in die berg hooi heeft gegooid.

Wat dat laatste betreft (dit stukje)

[..]

Ik ga het zo stellen:
Je kunt al dan niet stellen dat de schuld van pesters zelf is dat ze pesten, maar je helpt niet door dit te blijven negeren en tegen te blijven werken.

Als er geen pesters zijn, dan zijn er geen gepesten en jij probeert de boel om te draaien.

Je kunt een onwaarheid nog zo lief en genuanceerd proberen te brengen, maar als de kern per definitie al rot zou zijn, dan verandert de genuanceerde en lieve benadering -niks- aan de daadwerkelijke inhoud daarvan (het blijft een even rotte kern).

[..]

Eerlijk gezegd ken ik TS verder niet zo goed, kan daar verder niet veel over zeggen.
Ik kan me ook niet herinneren dat hij daar stelselmatig anderen heeft zitten aanvallen, maar wellicht dat die posts weggehaald waren voor ik ze las?

Verder heb ik geen idee waarom je zo op mij reageert, ik ken jullie niet, maar ik heb geen zin iets te maken te hebben met jouw persoonlijke vete.
Ik haak slechts in op het feit dat er meerdere topics over pesten zijn geweest en hij nu dit topic opent over dat hij het idee heeft dat er niemand van hem houdt. Als je met de meute meeloopt en je valt andere mensen aan, kan je verwachten dat de koek een keer op is.

Je reageert trouwens wel als een gebeten hond zeg, man man man.
pi_164323168
Ik ga hier dit keer echt korte metten mee maken, ben er nu wel zo'n beetje helemaal klaar mee hoe mensen in staat zijn de dingen die ik zeg steeds maar weer opnieuw om te draaien en te tweaken tot iets wat in mijn nadeel werkt, echt ongelooflijk. Lekker onpartijdig ook.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:44 schreef Samzz het volgende:
Voor eigen rechter spelen is fout, omdat de mensen die voor eigen rechter spelen, juist niet iets terecht veroordelen en "het recht" ONTERECHT in eigen hand nemen en dat er dan sprake is van willekeur, net zoals een pesters slachtoffer feitelijk ook "gewoon" willekeur is.

DAAR doelde ik op Samzz -_-

Ik impliceer helemaal niet dat het de gepesten zelf te verwijten valt dat ze gepest worden, ik zeg nota bene zo'n beetje de hele tijd (al jaren eigenlijk!) juist dat de gepesten zelf pestgedrag niet per definitie te verwijten valt en meer van deze strekking.

Context Samzz...
Mee...denken...in...plaats...van....tegendenken?
pi_164323197
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:38 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik haak slechts in op het feit dat er meerdere topics over pesten zijn geweest en hij nu dit topic opent over dat hij het idee heeft dat er niemand van hem houdt.
Nogmaals....niet mijn probleem waarom jij een persoonlijke fittie met TS hebt.
pi_164323211
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nogmaals....niet mijn probleem waarom jij een persoonlijke fittie met TS hebt.
Ik heb helemaal geen ruzie met hem, waar baseer je dat nou op? :')

Nu je post boven deze bekijkende, volgens mij ben je behoorlijk gefrustreerd. Het komt wel goed jochie.
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:52:22 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164323313
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ga hier dit keer echt korte metten mee maken, ben er nu wel zo'n beetje helemaal klaar mee hoe mensen in staat zijn de dingen die ik zeg steeds maar weer opnieuw om te draaien en te tweaken tot iets wat in mijn nadeel werkt, echt ongelooflijk. Lekker onpartijdig ook.

[..]

Voor eigen rechter spelen is fout, omdat de mensen die voor eigen rechter spelen, juist niet iets terecht veroordelen en "het recht" ONTERECHT in eigen hand nemen en dat er dan sprake is van willekeur, net zoals een pesters slachtoffer feitelijk ook "gewoon" willekeur is.

DAAR doelde ik op Samzz -_-

Ik impliceer helemaal niet dat het de gepesten zelf te verwijten valt dat ze gepest worden, ik zeg nota bene zo'n beetje de hele tijd (al jaren eigenlijk!) juist dat de gepesten zelf pestgedrag niet per definitie te verwijten valt en meer van deze strekking.

Context Samzz...
Mee...denken...in...plaats...van....tegendenken?
Mensen die voor eigen rechter spelen nemen de strafgang in eigen hand :). Je gebruikt de definitie in dit geval verkeerd. De gepeste heeft namelijk geen strafbaar feit begaan en er is dus geen sprake van 'rechter spelen'.

Pesters grijpen iedere kans aan om de gepeste een minderwaardig gevoel te geven, de gepeste vraagt daar niet om, maar kan dit door bepaalde gedragingen wel (onbewust) uitlokken. Dat was de strekking van de posts hierboven. Pesten wordt daarmee niet goed gepraat, dat lees ik nergens.
pi_164323333
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:46 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Nu je post boven deze bekijkende, volgens mij ben je behoorlijk gefrustreerd. Het komt wel goed jochie.
Kan ik je wel uitleggen, kijk maar :).
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:46 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik kan er niet veel over zeggen.
ik ken jullie niet, maar ik heb geen zin iets te maken te hebben met jouw persoonlijke vete.
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nogmaals....niet mijn probleem waarom jij een persoonlijke fittie met TS[ hebt.
niet mijn probleem waarom jij...wat voor labeltje je er ook op plakt HulkHeld, het zijn mijn zorgen niet en ik zit niet op jouw < vul dan maar lekker zelf wat in, I don't care! :D > te wachten.

Context :).

Het boeit me gewoon niks, sorry als je je daaraan stoort of whatever.
pi_164323440
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mensen die voor eigen rechter spelen nemen de strafgang in eigen hand :). Je gebruikt de definitie in dit geval verkeerd. De gepeste heeft namelijk geen strafbaar feit begaan en er is dus geen sprake van 'rechter spelen'.
Op de wiki staat o.a. dit:
"Eigenrichting wordt in een rechtsstaat als onwenselijk beschouwd. Men kan bijvoorbeeld bij een heksenjacht op pedofielen ook gemakkelijk de buurman met wie men ruzie heeft beschuldigen. Dit geldt ook bij het eigenhandig corrigeren van civielrechtelijke geschillen: het leidt gemakkelijk tot misbruik, want als je bij de verschuldigde 1000 euro kan pakken, kan je misschien ook wel 10.000 pakken."
en ik had het over willekeur, weet je nog?

Je weet heel goed wat ik bedoel.
quote:
Pesters grijpen iedere kans aan om de gepeste een minderwaardig gevoel te geven, de gepeste vraagt daar niet om, maar kan dit door bepaalde gedragingen wel (onbewust) uitlokken. Dat was de strekking van de posts hierboven. Pesten wordt daarmee niet goed gepraat, dat lees ik nergens.
Ik weet niet hoe je leest Samzz, maar ik ben toch echt duidelijk geweest.

Je weet zelf toch ook wel dat duidelijkheid in o.a. taal niet voor niets belangrijk is?
Geef dan zelf het goede voorbeeld en vertel mij nou eindelijk eens waarom je zo je best lijkt te doen om tegen me te denken i.p.v. dat je probeert met me mee te denken.

Ik heb hier nog een heel stuk over geschreven weet je nog?

Ik heb daar trouwens nog NIKS over gehoord, maar de fout die je nu (weer!) maakt, is nota bene 1tje die ik in dat stukje tekst ook al heb uitgelegd.

Als uitleggen bij jou niet werkt, wat dan wel? Want je geeft me echt totaal geen bewegingsvrijheid. Als jij expres en expliciet ervoor kiest zo vaag tegen mij te blijven doen, dan ga ik mijn energie in wat anders steken, want dit is zo een bodemloze energydrain-put voor mij.
pi_164323466
Sowieso is de manier waarop je denkt over dit probleem afhankelijk van of je ervan uitgaat dat pestgedrag nooit helemaal uitgebannen kan worden of dat je denkt dat dit wel kan.
Bovendien is het niet zo zwart/wit dat pesters in iedere situatie een pester zijn en dat pesten per definitie agressief is. In ieder geval is dit een lastige kwestie waarbij meerdere overtuigingen deels correct zijn lijkt me.
pi_164323554
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Sowieso is de manier waarop je denkt over dit probleem afhankelijk van of je ervan uitgaat dat pestgedrag nooit helemaal uitgebannen kan worden of dat je denkt dat dit wel kan.
Bovendien is het niet zo zwart/wit dat pesters in iedere situatie een pester zijn en dat pesten per definitie agressief is. In ieder geval is dit een lastige kwestie waarbij meerdere overtuigingen deels correct zijn lijkt me.
Op jouw manier van redeneren kan je net zo goed stellen dat we niks tegen verkrachtingen en andere misdaden zouden moeten doen, omdat het nooit helemaal uit te bannen is.

Ik sluit niet uit dat in bepaalde gevallen pesters iemand pesten die bijvoorbeeld zelf een pester is (wellicht dat je o.a. daarop doelt), maar dit sterkt alleen maar mijn interpretatie dat het pesten bestaat, omdat er pesters bestaan, niet omdat er gepesten bestaan.

Iedereen kan slachtoffer worden van pesten.

Dat het nooit compleet uitgebannen kan worden, weet je helemaal niet zeker (ook al is dit natuurlijk wel erg waarschijnlijk), maar dat neemt ook niet weg dat de pesters een hand boven het hoofd gehouden dient te worden en de gepesten het maar lekker zelf mogen uitzoeken.
pi_164323747
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op jouw manier van redeneren kan je net zo goed stellen dat we niks tegen verkrachtingen en andere misdaden zouden moeten doen, omdat het nooit helemaal uit te bannen is.

Ik sluit niet uit dat in bepaalde gevallen pesters iemand pesten die bijvoorbeeld zelf een pester is (wellicht dat je o.a. daarop doelt), maar dit sterkt alleen maar mijn interpretatie dat het pesten bestaat, omdat er pesters bestaan, niet omdat er gepesten bestaan.

Iedereen kan slachtoffer worden van pesten.

Dat het nooit compleet uitgebannen kan worden, weet je helemaal niet zeker (ook al is dit natuurlijk wel erg waarschijnlijk), maar dat neemt ook niet weg dat de pesters een hand boven het hoofd gehouden dient te worden en de gepesten het maar lekker zelf mogen uitzoeken.
Het is niet volstrekt willekeurig wie er slachtoffer wordt van pesten hoor. Ik neem aan dat je dat niet beweert. Sommige mensen worden nu eenmaal sneller gepest dan anderen. Dit vindt jij de schuld van de pesters (en ik ook), maar er is wel 'iets' wat ervoor zorgt dat diegene sneller gepest wordt dan anderen.

En natuurlijk wordt er niet tot nauwelijks meer gepest op het hoger voortgezet onderwijs. Maar wat ik probeer te zeggen is dat de mensen die gepest werden op bijvoorbeeld de basisschool waarschijnlijk nog steeds sneller buiten de boot zullen vallen op het voortgezet onderwijs. Hier hebben ze dan wellicht het fatsoen om hen niet te gaan pesten, maar of het dan de ideale situatie is is maar een vraag...

Ik ben dan ook voor het aanpakken van de pesters hoor, niet de hand boven het hoofd houden, maar ik wil enkel benoemen dat slachtoffers niet willekeurig gekozen worden.

Verder ben ik bang dat we het toch niet eens gaan worden hierover, maar ik heb tijd voor een discussie dus waarom niet.
pi_164324127
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is niet volstrekt willekeurig wie er slachtoffer wordt van pesten hoor.
Mijn stelling is dat het wel volstrekt willekeurig is wie er slachtoffer wordt van pesten, als het op de schuldvraag van gepeste aankomt. In essentie valt de gepeste het pestgedrag niet te verwijten, iets wat jij (al dan niet direct) probeert tegen te spreken.

En dat ga ik dus ook gewoon weer weerleggen, omdat het (jouw stelling) simpelweg niet klopt (afgezien van het feit dat je hiermee maatschappelijke vooruitgang tegenhoudt).
quote:
Ik neem aan dat je dat niet beweert. Sommige mensen worden nu eenmaal sneller gepest dan anderen. Dit vindt jij de schuld van de pesters (en ik ook), maar er is wel 'iets' wat ervoor zorgt dat diegene sneller gepest wordt dan anderen.
Er is -altijd- een "reden" (let hier op die haakjes he? ;) ) waarom een gepeste gepest wordt, maar die reden is in essentie een vorm van willekeur waar de gepeste zelf in essentie niet schuld aan heeft (ten slotte kan gepest worden iedereen overkomen, al zal dat bij de ene sneller gebeuren dan bij de ander maar -dat- bestrijd ik dan ook helemaal niet. Sterker nog, ik weet zelfs -waarom- dit gebeurt (maar das een ander verhaal)).
quote:
En natuurlijk wordt er niet tot nauwelijks meer gepest op het hoger voortgezet onderwijs. Maar wat ik probeer te zeggen is dat de mensen die gepest werden op bijvoorbeeld de basisschool waarschijnlijk nog steeds sneller buiten de boot zullen vallen op het voortgezet onderwijs.
Hier zijn allerlei redenen (of "redenen") voor te bedenken, maar een hele belangrijke oorzaak waarom gepesten het vaak later niet redden in ...hmm...de rest van hun hele leven eigenlijk...is juist door de averij die ze door het pestgedrag jegens henzelf opgelopen hebben.

Simpel oorzaak/gevolg-iets hoor.

Dat ze het (in geval ze niet gepest zouden zijn) sowieso niet of minder goed gered zouden hebben, heeft weer andere oorzaken. En ik vind het sowieso niet goed dit als geldig argument te gebruiken, daar je daarmee gepesten eigenlijk vooraf veroordeelt voor iets waar ze niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden (een beetje net zo onterecht als "straffen voordat betreffende überhaupt ook maar 'iets' fouts heeft gedaan").

Een andere reden waarom die gepesten het ook moeilijker gehad zouden hebben, heeft trouwens sowieso in de basis dezelfde oorzaak als pestgedrag, dus dit kan eventueel ook meteen als extraatje worden meegenomen zodra dit pestgedrag bij de kern van het probleem aangepakt gaat worden (of dit uiteindelijk en/of daadwerkelijk wel of niet zal gebeuren, is verder nog maar de vraag. Maar het is wel heel moeilijk, vooral vanwege onwil).

Het heeft ook veel met (maatschappelijke) uitsluiting/buitensluiting te maken.
quote:
Hier hebben ze dan wellicht het fatsoen om hen niet te gaan pesten, maar of het dan de ideale situatie is is maar een vraag...
Fatsoen is belangrijk, maar met fatsoen alleen kan je ook nooit -alle- verkrachtingen voorkomen, toch? Maar tegen verkrachtingen wordt wel meer gedaan en de gevolgen van verkrachting (of aanranding of kindermisbruik of wat dan ook, tis redelijk arbitrair welke -exacte- belabelling je hier toepast) worden in elk geval een stuk beter erkent...al valt er voor de gevolgen van verkrachting trouwens ook nog wel het 1 en ander te verbeteren wat de erkenning van de verkrachtingsslachtoffers betreft.
quote:
Ik ben dan ook voor het aanpakken van de pesters hoor, niet de hand boven het hoofd houden, maar ik wil enkel benoemen dat slachtoffers niet willekeurig gekozen worden.
Precies. En dit is dan ook 1 van de problemen die ik met je heb. Dit is het enige dat ik je hier in essentie zie doen (de rest is in deze context weinig meer dan oninhoudelijke vlijerij jegens mij).
quote:
Verder ben ik bang dat we het toch niet eens gaan worden hierover, maar ik heb tijd voor een discussie dus waarom niet.
Ik heb die tijd helaas niet, maar in principe ben ik denk ik sowieso wel duidelijk geweest zo (al ben ik blijkbaar niet voor iedereen even duidelijk genoeg (fml)).
pi_164324657
Pesten/ Verkrachtingen/ Moordpartijen
Alles is tot in de puntjes verklaarbaar.
Karakter + omstandigheden = gedrag

En jouw posts hier kan bij sommige mensen ook pest gedrag uitlokken.
Bijvoorbeeld om het expres te gaan negeren, of juist om met gestrekt been reacties uit te lokken.

Gaan we niet doen, maar zo werkt het wel.
Hell To The Liars
pi_164324742
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:10 schreef Droopie het volgende:
Pesten/ Verkrachtingen/ Moordpartijen
Alles is tot in de puntjes verklaarbaar.
Karakter + omstandigheden = gedrag

En jouw posts hier kan bij sommige mensen ook pest gedrag uitlokken.
Bijvoorbeeld om het expres te gaan negeren, of juist om met gestrekt been reacties uit te lokken.

Gaan we niet doen, maar zo werkt het wel.
Alleen al mijn bestaan kan bij sommige/bepaalde mensen al pestgedrag uitlokken.

quote:
, maar zo werkt het wel.
Nou, zo goed werkt dat ook weer niet hoor (ik snap trouwens wel waar je op doelt).
Weet trouwens niet waar je met dat laatste zinnetje heen wilt en wat je ermee wilt zeggen naar mij. Je doet alsof ik niet kan accepteren dat het een soort van universeel natuurkundige vastgelegde wet-achtig iets is ofzo, alsof dit in steen gebeiteld zou staan ofzo en dat ik dit maar gewoon moet accepteren. Een klein beetje zelfs alsof ik maar gewoon moet wegkijken en het negeren.

[ Bericht 26% gewijzigd door magnetronkoffie op 08-08-2016 11:20:22 ]
pi_164324821
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen al mijn bestaan kan bij sommige/bepaalde mensen al pestgedrag uitlokken.
Kan, ik wou ook altijd iedereen tevreden houden.
Maar als je iedereen tevreden wilt houden, stel je op den duur alleen jezelf teleur.

Jij lokt soms bij mij irritatie op, maar meestal ben je een geschikte sparringspartner *;
Hell To The Liars
pi_164324947
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Kan, ik wou ook altijd iedereen tevreden houden.
Wat heeft dit met pesters te maken? Die zijn zo'n beetje per definitie nooit tevreden over alle anderen.
quote:
Maar als je iedereen tevreden wilt houden, stel je op den duur alleen jezelf teleur.

Jij lokt soms bij mij irritatie op, maar meestal ben je een geschikte sparringspartner *;
Ik heb deze les (van dat iedereen tevreden willen houden) godzijdank een tijd terug al geleerd (maar had wat mij betreft nog veel eerder gemogen, maar misschien dat anderen meer geluk zullen krijgen dan ikzelf heb gehad).

En zie mijn edit boven :P.
pi_164325016
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat heeft dit met pesters te maken? Die zijn zo'n beetje per definitie nooit tevreden over alle anderen.

[..]

Ik heb deze les (van dat iedereen tevreden willen houden) godzijdank een tijd terug al geleerd (maar had wat mij betreft nog veel eerder gemogen, maar misschien dat anderen meer geluk zullen krijgen dan ikzelf heb gehad).

En zie mijn edit boven :P.
Gewoon negeren dus, die pesters
Hell To The Liars
pi_164325085
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gewoon negeren dus, die pesters
Negeren werkt niet. Wegkijken helpt niet. Doen alsof het niet bestaat lost niks op.
En ik vind dat we dit sowieso nieteens zouden mogen negeren etc, want ten slotte zijn we niet alleen op deze wereld :P.

Ik heb zelf nooit iets met m'n eigen pesters gehad, ze kwamen (gewoonlijk) altijd mij opzoeken (probeerden zelfs m'n huis te vinden), dus dat werkt in elk geval dus niet.

Er zijn wel meerdere manieren waarop dit beter aangepakt kan worden of in elk geval zou kunnen worden. Dit negeren en ervoor kiezen om zoveel mogelijk weg te kijken is 1 van de slechtste dingen die je hieraan kunt doen.
pi_164325314
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Negeren werkt niet. Wegkijken helpt niet. Doen alsof het niet bestaat lost niks op.
En ik vind dat we dit sowieso nieteens zouden mogen negeren etc, want ten slotte zijn we niet alleen op deze wereld :P.

Ik heb zelf nooit iets met m'n eigen pesters gehad, ze kwamen (gewoonlijk) altijd mij opzoeken (probeerden zelfs m'n huis te vinden), dus dat werkt in elk geval dus niet.

Er zijn wel meerdere manieren waarop dit beter aangepakt kan worden of in elk geval zou kunnen worden. Dit negeren en ervoor kiezen om zoveel mogelijk weg te kijken is 1 van de slechtste dingen die je hieraan kunt doen.
Voor mij werkt het prima.
De wereld verbeteren begint bij jezelf, en hopelijk volgt de rest.
Zo niet, zal het mij (meestal) een zorg zijn
Hell To The Liars
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:55:51 #108
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164325641
Vrienden zijn vervelend. Komen langs als het niet uitkomt, willen "leuke dingen" :') doen, vertellen je de verhalen uit hun dagboek en ze vreten en zuipen je koelkast leeg.
pi_164325954
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:55 schreef frietenstamp het volgende:
Vrienden zijn vervelend. Komen langs als het niet uitkomt, willen "leuke dingen" :') doen, vertellen je de verhalen uit hun dagboek en ze vreten en zuipen je koelkast leeg.
Ik zou als ik jou was zulke vrienden zo snel mogelijk weer RMA sturen voordat je aankoopgarantie verlopen is.
pi_164326064
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Voor mij werkt het prima.
De wereld verbeteren begint bij jezelf, en hopelijk volgt de rest.
Zo niet, zal het mij (meestal) een zorg zijn
Jij volgt niet, Pirate volgt niet, jullie kijken voornamelijk weg of glazig voor jullie uit en vinden het wel best zo (biertje bij en lekker op de bank hangen/terrasje zitten en vooral je ogen blijven sluiten voor alles wat akelig is?).

Als je dan toch al hierover begint, geef dan zelf het goede voorbeeld en doe je ogen open.

Want als er meer mensen zijn die niet meer wegkijken, zullen meer mensen weer gaan volgen, das logisch.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 12:23:50 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_164326335
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij volgt niet, Pirate volgt niet, jullie kijken voornamelijk weg of glazig voor jullie uit en vinden het wel best zo (biertje bij en lekker op de bank hangen/terrasje zitten en vooral je ogen blijven sluiten voor alles wat akelig is?).

Als je dan toch al hierover begint, geef dan zelf het goede voorbeeld en doe je ogen open.

Want als er meer mensen zijn die niet meer wegkijken, zullen meer mensen weer gaan volgen, das logisch.
Ja, ze vinden het wel best. Oftewel, het boeit hun gewoon niet want ze hebben betere/andere dingen te doen. Dat heeft niks te maken met ogen sluiten voor akelige dingen, maar met gewoon focussen op andere dingen die ze wél belangrijk genoeg vinden om aandacht en tijd aan te besteden.

Dat is zo raar niet.
pi_164326500
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Inderdaad... ik heb betere dingen te doen.
Belangerijkere zaken veranderen wat ik wel zelf in de hand heb.
Dus mijn eigen doelen/ dromen/ gedrag tot een hoger niveau tillen.
En als iemand mij probeert te raken met grappen/ pestgedrag, negeer ik het, omdat ik mijzelf op waarde inschat.

Dus glazig op de bank hangen met een biertje doe ik niet, want ik drink niet en ben messcherp op mijzelf..Wat de rest zelf doet hun probleem, vragen ze hulp help ik ze.. Ik probeer mensen te helpen waar ik kan. .En sterker nog er zijn veel mensen in de dm die dit waarderen met bv. verslavingen en die daar problemen mee hebben. (en dat weet jij maar al te goed).
Zo'n opmerking over een biertje zou ik ook op kunnen vatten als pesten overigens (die discussie hebben we eerder gehad, waarbij jij wou gaan slapen en een uur later op het forum zat te posten)

Een user op fok, krijg je echt niet flink aan het nadenken als je zegt dat pesten fout is.
Dat zit in zijn gedrag, behoefte om aansluiting te vinden, naar karakter of weet ik veel.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 12:36:00 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_164326562
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Inderdaad... ik heb betere dingen te doen.
Belangerijkere zaken veranderen wat ik wel zelf in de hand heb.
Dus mijn eigen doelen/ dromen/ gedrag tot een hoger niveau tillen.
En als iemand mij probeert te raken met grappen/ pestgedrag, negeer ik het, omdat ik mijzelf op waarde inschat.

Dus glazig op de bank hangen met een biertje doe ik niet, want ik drink niet en ben messcherp op mijzelf..Wat de rest zelf doet hun probleem, vragen ze hulp help ik ze.. Ik probeer mensen te helpen waar ik kan. .En sterker nog er zijn veel mensen in de dm die dit waarderen met bv. verslavingen en die daar problemen mee hebben. (en dat weet jij maar al te goed).
Zo'n opmerking over een biertje zou ik ook op kunnen vatten als pesten overigens (die discussie hebben we eerder gehad, waarbij jij wou gaan slapen en een uur later op het forum zat te posten)

Een user op fok, krijg je echt niet flink aan het nadenken als je zegt dat pesten fout is.
Dat zit in zijn gedrag, behoefte om aansluiting te vinden, naar karakter of weet ik veel.
Mooie post.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:33:56 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164331357
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op de wiki staat o.a. dit:
"Eigenrichting wordt in een rechtsstaat als onwenselijk beschouwd. Men kan bijvoorbeeld bij een heksenjacht op pedofielen ook gemakkelijk de buurman met wie men ruzie heeft beschuldigen. Dit geldt ook bij het eigenhandig corrigeren van civielrechtelijke geschillen: het leidt gemakkelijk tot misbruik, want als je bij de verschuldigde 1000 euro kan pakken, kan je misschien ook wel 10.000 pakken."
en ik had het over willekeur, weet je nog?

Je weet heel goed wat ik bedoel.

[..]

Ik weet niet hoe je leest Samzz, maar ik ben toch echt duidelijk geweest.

Je weet zelf toch ook wel dat duidelijkheid in o.a. taal niet voor niets belangrijk is?
Geef dan zelf het goede voorbeeld en vertel mij nou eindelijk eens waarom je zo je best lijkt te doen om tegen me te denken i.p.v. dat je probeert met me mee te denken.

Ik heb hier nog een heel stuk over geschreven weet je nog?

Ik heb daar trouwens nog NIKS over gehoord, maar de fout die je nu (weer!) maakt, is nota bene 1tje die ik in dat stukje tekst ook al heb uitgelegd.

Als uitleggen bij jou niet werkt, wat dan wel? Want je geeft me echt totaal geen bewegingsvrijheid. Als jij expres en expliciet ervoor kiest zo vaag tegen mij te blijven doen, dan ga ik mijn energie in wat anders steken, want dit is zo een bodemloze energydrain-put voor mij.
Pesters spelen niet voor eigen rechter, jij vindt van wel, prima. Dat er willekeur is in personen die gepest worden, betekent niet automatisch dat er voor eigen rechter wordt gespeeld door de personen die pesten. But let's agree to disagree.

En mijn reacties op jou zijn absoluut niet persoonlijk, enkel inhoudelijk voor wat betreft de discussie. Jammer dat jij het anders ziet :).
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:45:39 #115
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164337712
Ik reageer alleen op de OP en niet op de discussie die nu ontstaan is.

quote:

Als je het idee hebt dat er weinig liefde van de andere kant uitkomt is het tijd om het uit te maken. Je verdient namelijk iemand die je het gevoel geeft graag een relatie met je te willen hebben. Ik heb zelf in een relatie van 3 jaar gezeten, waarbij ik vaak het gevoel had dat ik niet gewaardeerd werd. Vaak deed ik dat gevoel af als iets dat tussen mijn oren zat en natuurlijk doordat ik blind van de liefde was. Nou dat bleek uiteindelijk niet tussen mijn oren te zitten en had mijn vriend me nog sneller gedumpt dan ik met mijn ogen kon knipperen toen hij klaar was met studeren. Ik snap dat je het niet graag wilt uitmaken, maar je moet je beseffen dat iemand die je weinig liefde geeft, op enig moment kan besluiten de relatie uit te maken en zo weer verder gaat met zijn/haar leven.

Ik meen ergens eens in een ander topic gelezen te hebben dat je een vorm van autisme had. Dat maakt communiceren, aansluiting bij mensen en relaties natuurlijk wat lastiger. Ik denk dan ook dat dat een rol speelt in je onzekerheid wat betreft vriendschappen en relaties. Het kost je meer moeite dan de gemiddelde persoon om relaties aan te gaan en logischerwijs wil je dan ook een slecht lopende relatie niet zo snel loslaten, omdat je bang bent dat je eenzaam zal eindigen. Ik geloof graag dat je nog van haar houdt, maar is dat niet meer omdat je jezelf vastgeklampt hebt aan het idee dat je niks beters kan krijgen dan deze relatie ? Wel of geen autisme, je moet beseffen dat ieder mensen zijn zwaktepunten heeft en dat de ernst van dat zwaktepunt niet een leuke relatie in de weg hoeft te staan. Ik ga niet liegen dat psychische problemen en/of lichamelijke problemen het lastiger maken om vervolg dates te krijgen, maar uiteindelijk kan ook in een kleinere visvijver iemand bijlopen die een relatie met je ziet zitten.
pi_164346731
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Pesters spelen niet voor eigen rechter, jij vindt van wel, prima. Dat er willekeur is in personen die gepest worden, betekent niet automatisch dat er voor eigen rechter wordt gespeeld door de personen die pesten. But let's agree to disagree.

En mijn reacties op jou zijn absoluut niet persoonlijk, enkel inhoudelijk voor wat betreft de discussie. Jammer dat jij het anders ziet :).
De discussie over het wel of niet letterlijk opgaan van "voor eigen rechter spelen" is dan ook nogal arbitrair, want het ging me niet om dat spreekwoord. Ik probeerde een punt duidelijk te maken, maar ik merk het nog wel.

Pesters bepalen arbitrair wie het verdienen om gepest te worden en daar zit hem de denkfout hier in. Je kunt niet iemands leven ruïneren op basis van een gevoel van onverschilligheid alleen maar omdat een ander niet in je eigen hokje past. Dat is gewoon aso en maatschappelijk nutteloos.

Je zegt dat ze niet persoonlijk zijn, maar dat oordeel vel ik later nog wel.

De rest heb ik je al uitgelegd.

@Droopie, natuurlijk kan niemand je verplichten iets te vinden, dat leek me wel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')