Alleen al mijn bestaan kan bij sommige/bepaalde mensen al pestgedrag uitlokken.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:10 schreef Droopie het volgende:
Pesten/ Verkrachtingen/ Moordpartijen
Alles is tot in de puntjes verklaarbaar.
Karakter + omstandigheden = gedrag
En jouw posts hier kan bij sommige mensen ook pest gedrag uitlokken.
Bijvoorbeeld om het expres te gaan negeren, of juist om met gestrekt been reacties uit te lokken.
Gaan we niet doen, maar zo werkt het wel.
Nou, zo goed werkt dat ook weer niet hoor (ik snap trouwens wel waar je op doelt).quote:, maar zo werkt het wel.
Kan, ik wou ook altijd iedereen tevreden houden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen al mijn bestaan kan bij sommige/bepaalde mensen al pestgedrag uitlokken.
Wat heeft dit met pesters te maken? Die zijn zo'n beetje per definitie nooit tevreden over alle anderen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan, ik wou ook altijd iedereen tevreden houden.
Ik heb deze les (van dat iedereen tevreden willen houden) godzijdank een tijd terug al geleerd (maar had wat mij betreft nog veel eerder gemogen, maar misschien dat anderen meer geluk zullen krijgen dan ikzelf heb gehad).quote:Maar als je iedereen tevreden wilt houden, stel je op den duur alleen jezelf teleur.
Jij lokt soms bij mij irritatie op, maar meestal ben je een geschikte sparringspartner
Gewoon negeren dus, die pestersquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat heeft dit met pesters te maken? Die zijn zo'n beetje per definitie nooit tevreden over alle anderen.
[..]
Ik heb deze les (van dat iedereen tevreden willen houden) godzijdank een tijd terug al geleerd (maar had wat mij betreft nog veel eerder gemogen, maar misschien dat anderen meer geluk zullen krijgen dan ikzelf heb gehad).
En zie mijn edit boven.
Negeren werkt niet. Wegkijken helpt niet. Doen alsof het niet bestaat lost niks op.quote:
Voor mij werkt het prima.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Negeren werkt niet. Wegkijken helpt niet. Doen alsof het niet bestaat lost niks op.
En ik vind dat we dit sowieso nieteens zouden mogen negeren etc, want ten slotte zijn we niet alleen op deze wereld.
Ik heb zelf nooit iets met m'n eigen pesters gehad, ze kwamen (gewoonlijk) altijd mij opzoeken (probeerden zelfs m'n huis te vinden), dus dat werkt in elk geval dus niet.
Er zijn wel meerdere manieren waarop dit beter aangepakt kan worden of in elk geval zou kunnen worden. Dit negeren en ervoor kiezen om zoveel mogelijk weg te kijken is 1 van de slechtste dingen die je hieraan kunt doen.
Ik zou als ik jou was zulke vrienden zo snel mogelijk weer RMA sturen voordat je aankoopgarantie verlopen is.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:55 schreef frietenstamp het volgende:
Vrienden zijn vervelend. Komen langs als het niet uitkomt, willen "leuke dingen"doen, vertellen je de verhalen uit hun dagboek en ze vreten en zuipen je koelkast leeg.
Jij volgt niet, Pirate volgt niet, jullie kijken voornamelijk weg of glazig voor jullie uit en vinden het wel best zo (biertje bij en lekker op de bank hangen/terrasje zitten en vooral je ogen blijven sluiten voor alles wat akelig is?).quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Voor mij werkt het prima.
De wereld verbeteren begint bij jezelf, en hopelijk volgt de rest.
Zo niet, zal het mij (meestal) een zorg zijn
Ja, ze vinden het wel best. Oftewel, het boeit hun gewoon niet want ze hebben betere/andere dingen te doen. Dat heeft niks te maken met ogen sluiten voor akelige dingen, maar met gewoon focussen op andere dingen die ze wél belangrijk genoeg vinden om aandacht en tijd aan te besteden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij volgt niet, Pirate volgt niet, jullie kijken voornamelijk weg of glazig voor jullie uit en vinden het wel best zo (biertje bij en lekker op de bank hangen/terrasje zitten en vooral je ogen blijven sluiten voor alles wat akelig is?).
Als je dan toch al hierover begint, geef dan zelf het goede voorbeeld en doe je ogen open.
Want als er meer mensen zijn die niet meer wegkijken, zullen meer mensen weer gaan volgen, das logisch.
Inderdaad... ik heb betere dingen te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij volgt niet, Pirate volgt niet, jullie kijken voornamelijk weg of glazig voor jullie uit en vinden het wel best zo (biertje bij en lekker op de bank hangen/terrasje zitten en vooral je ogen blijven sluiten voor alles wat akelig is?).
Als je dan toch al hierover begint, geef dan zelf het goede voorbeeld en doe je ogen open.
Want als er meer mensen zijn die niet meer wegkijken, zullen meer mensen weer gaan volgen, das logisch.
Mooie post.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad... ik heb betere dingen te doen.
Belangerijkere zaken veranderen wat ik wel zelf in de hand heb.
Dus mijn eigen doelen/ dromen/ gedrag tot een hoger niveau tillen.
En als iemand mij probeert te raken met grappen/ pestgedrag, negeer ik het, omdat ik mijzelf op waarde inschat.
Dus glazig op de bank hangen met een biertje doe ik niet, want ik drink niet en ben messcherp op mijzelf..Wat de rest zelf doet hun probleem, vragen ze hulp help ik ze.. Ik probeer mensen te helpen waar ik kan. .En sterker nog er zijn veel mensen in de dm die dit waarderen met bv. verslavingen en die daar problemen mee hebben. (en dat weet jij maar al te goed).
Zo'n opmerking over een biertje zou ik ook op kunnen vatten als pesten overigens (die discussie hebben we eerder gehad, waarbij jij wou gaan slapen en een uur later op het forum zat te posten)
Een user op fok, krijg je echt niet flink aan het nadenken als je zegt dat pesten fout is.
Dat zit in zijn gedrag, behoefte om aansluiting te vinden, naar karakter of weet ik veel.
Pesters spelen niet voor eigen rechter, jij vindt van wel, prima. Dat er willekeur is in personen die gepest worden, betekent niet automatisch dat er voor eigen rechter wordt gespeeld door de personen die pesten. But let's agree to disagree.quote:Op maandag 8 augustus 2016 09:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op de wiki staat o.a. dit:
"Eigenrichting wordt in een rechtsstaat als onwenselijk beschouwd. Men kan bijvoorbeeld bij een heksenjacht op pedofielen ook gemakkelijk de buurman met wie men ruzie heeft beschuldigen. Dit geldt ook bij het eigenhandig corrigeren van civielrechtelijke geschillen: het leidt gemakkelijk tot misbruik, want als je bij de verschuldigde 1000 euro kan pakken, kan je misschien ook wel 10.000 pakken."
en ik had het over willekeur, weet je nog?
Je weet heel goed wat ik bedoel.
[..]
Ik weet niet hoe je leest Samzz, maar ik ben toch echt duidelijk geweest.
Je weet zelf toch ook wel dat duidelijkheid in o.a. taal niet voor niets belangrijk is?
Geef dan zelf het goede voorbeeld en vertel mij nou eindelijk eens waarom je zo je best lijkt te doen om tegen me te denken i.p.v. dat je probeert met me mee te denken.
Ik heb hier nog een heel stuk over geschreven weet je nog?
Ik heb daar trouwens nog NIKS over gehoord, maar de fout die je nu (weer!) maakt, is nota bene 1tje die ik in dat stukje tekst ook al heb uitgelegd.
Als uitleggen bij jou niet werkt, wat dan wel? Want je geeft me echt totaal geen bewegingsvrijheid. Als jij expres en expliciet ervoor kiest zo vaag tegen mij te blijven doen, dan ga ik mijn energie in wat anders steken, want dit is zo een bodemloze energydrain-put voor mij.
Als je het idee hebt dat er weinig liefde van de andere kant uitkomt is het tijd om het uit te maken. Je verdient namelijk iemand die je het gevoel geeft graag een relatie met je te willen hebben. Ik heb zelf in een relatie van 3 jaar gezeten, waarbij ik vaak het gevoel had dat ik niet gewaardeerd werd. Vaak deed ik dat gevoel af als iets dat tussen mijn oren zat en natuurlijk doordat ik blind van de liefde was. Nou dat bleek uiteindelijk niet tussen mijn oren te zitten en had mijn vriend me nog sneller gedumpt dan ik met mijn ogen kon knipperen toen hij klaar was met studeren. Ik snap dat je het niet graag wilt uitmaken, maar je moet je beseffen dat iemand die je weinig liefde geeft, op enig moment kan besluiten de relatie uit te maken en zo weer verder gaat met zijn/haar leven.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:36 schreef matthias24 het volgende:
oke ik probeer het opnieuw.
luister ik heb het gevoel dat ik erg eenzaam ben. dat ben ik ook. ik heb erg veel tijd en moeite gestoken in mijn relatie en helaas lijkt dat gewoon 0,0 procent te werken. ik ben erg verlieft geweest op deze persoon en dat ben ik nog steeds. alleen het gaat zo ongelofelijk moeilijk en moeizaam dat ik soms de hoop verlies. zoals ik daarnet al zei ben ik erg verliefd op deze persoon en uit maken is dan ook geen optie. helaas heb ik ruzie gehad deze avond en ben ik weg gegaan omdat ik het even niet meer wist.
waar het eigenlijk om neer komt is dat ik onzeker ben en ik het gevoel heb dat ik gewoon niks ben. ik denk niet dat mensen van mij houden. ik geloof dat niet......ik zou het bijna hier willen schreewen! niemand houd van mij!!!
mijn vraag is dan ook wat jullie hier van vinden en of jullie meschien tips hebben voor mij.
De discussie over het wel of niet letterlijk opgaan van "voor eigen rechter spelen" is dan ook nogal arbitrair, want het ging me niet om dat spreekwoord. Ik probeerde een punt duidelijk te maken, maar ik merk het nog wel.quote:Op maandag 8 augustus 2016 15:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pesters spelen niet voor eigen rechter, jij vindt van wel, prima. Dat er willekeur is in personen die gepest worden, betekent niet automatisch dat er voor eigen rechter wordt gespeeld door de personen die pesten. But let's agree to disagree.
En mijn reacties op jou zijn absoluut niet persoonlijk, enkel inhoudelijk voor wat betreft de discussie. Jammer dat jij het anders ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |