quote:Als het aan de Belgische advocaat Pol Vandemeulebroucke ligt wordt de doodstraf opnieuw ingevoerd voor terroristen. Hij deed die opmerkelijke uitspraak in een interview in de Belgische krant De Standaard: „Wie de samenleving definitief kapot wil maken, verdient de doodstraf. Ik vind daar weinig barbaars aan.”
http://www.metronieuws.nl(...)-in-voor-terroristenquote:Daarom is het volgens de advocaat tijd voor een debat over wat er dan wel moet gebeuren: „Je kunt discussiëren of het moreel verantwoord is, maar wat is de andere optie? Moet je hen onder de grond stoppen en in een betonnen bunker, waarbij ze één keer per dag gelucht worden? Zonder bezoek, tot ze sterven op hun 75ste? Ik heb er moreel geen enkel probleem mee om de doodstraf in te voeren voor terroristen die als enige doel hebben de samenleving te ontwrichten.”
Of dit ja.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef grimselman het volgende:
Nee, geen martelaren van maken. Lekker laten wegschimmelen.
Wat vind je er zelf van?
Echt he. Elke mongool toch tegenwoordig jurist, econoom, advocaat, wetenschapper, etc.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Boeiend wat een of andere random advocaat vind?
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef xpompompomx het volgende:
Belachelijk natuurlijk. Want waarom jezelf af laten glijden naar het primitieve terroristenniveau?
quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Het gaat natuurlijk om zijn argumenten en niet zozeer om zijn functie.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
Het belangrijkste bezwaar tegen de doodstraf vind ik het gevaar dat iemand die onschuldig is tot die straf wordt veroordeeld. Er zijn legio voorbeelden van onschuldige mensen die een straf uitzitten. In het geval van doodstraf is er geen mogelijkheid meer om enige genoegdoening te geven.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:51 schreef grimselman het volgende:
Nee, geen martelaren van maken. Lekker laten wegschimmelen.
Wat vind je er zelf van?
.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om zijn argumenten en niet zozeer om zijn functie.
Mee eens.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:18 schreef Confetti het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom het recht op leven zo absoluut is in Europa. Een absurd en naïeve idee in een wereld vol gekken.
Op de ''Nederland mijn vaderland'' Facebook pagina kun je vast soortgelijke argumenten vinden. Een mening met argumenten vormen kan iedereen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om zijn argumenten en niet zozeer om zijn functie.
Dit soort levenslang?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:55 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, geen doodstraf invoeren, gewoon levenslang.
quote:De man die eind vorig jaar drie mensen verwondde bij een steekpartij in het Londense metrostation Leytonstone is maandag veroordeeld tot een levenslange celstraf, waarvan hij minimaal 8,5 jaar moet uitzitten
Klopt, maar jihadisten omarmen de dood. Er is weinig straf aan. Je maakt martelaars van ze die dan weer op handen worden gedragen door andere jihadisten.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het is niet zo'n rare gedachte om jihadisten onder het oorlogsrecht te laten vallen.
beidenquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)-in-voor-terroristen
Belachelijk of begrijpelijk?
Dit is wat mij betreft ook het grootste bezwaar tegen de doodstraf. Wanneer er enige vorm van twijfel of onduidelijkheid is zou deze dan ook niet toegepast moeten mogen worden.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:28 schreef Ceberut het volgende:
Het belangrijkste bezwaar tegen de doodstraf vind ik het gevaar dat iemand die onschuldig is tot die straf wordt veroordeeld. Er zijn legio voorbeelden van onschuldige mensen die een straf uitzitten. In het geval van doodstraf is er geen mogelijkheid meer om enige genoegdoening te geven.
Verder kan ik er me iets bij voorstellen dat de doodstraf onder omstandigheden humaner is dan bijvoorbeeld levenslang in isolatie. Maar vooralsnog ben ik een tegenstander.
Daar kan ik best mee leven hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar jihadisten omarmen de dood. Er is weinig straf aan. Je maakt martelaars van ze die dan weer op handen worden gedragen door andere jihadisten.
Nee, levenslang, dus totdat je dood gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit soort levenslang?
www.nu.nl/buitenland/4300(...)eeld-levenslang.html
[..]
Ik niet, eigenlijk. Je geeft ze namelijk wat ze willen.quote:
schiet jij dan?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:50 schreef EggsTC het volgende:
Gelijk afschieten ter plekke, scheelt kosten.
Je bent er dan wel van af.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik niet, eigenlijk. Je geeft ze namelijk wat ze willen.
Levenslang de regels van de kuffar moeten volgen vind ik een veel zwaardere straf voor zulke tumoren.
Het kan juist een aanzuigende werking hebben. Ik zie ze het liefste ook liever gisteren dan vandaag door de vleesmolen gaan maar je moet verder kijken dan dat.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je bent er dan wel van af.
Iedereen blij dus, zou je zeggen.
ik weet niet hoe de Belgen dat doen maar in Nederland heb je onder het oorlogsrecht ook geen doodstraf meer dus het zou eigenlijk niet zo heel veel uitmakenquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het is niet zo'n rare gedachte om jihadisten onder het oorlogsrecht te laten vallen.
Wegens de traumatische impact die het kan hebben op de beul. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:
Als het genoeg zou betalen, en ik zou 100% zeker weten dat diegene terrorist is. Ik denk dat ik het zou doen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:47 schreef topdeck het volgende:
[..]
Wegens de traumatische impact die het kan hebben op de beul. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Zelfs nazi's hadden er last van en dat is een van de redenen geweest om eerst gastrucks en kater kamers in te zettenquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als het genoeg zou betalen, en ik zou 100% zeker weten dat diegene terrorist is. Ik denk dat ik het zou doen.
Dit dus ja!quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik niet, eigenlijk. Je geeft ze namelijk wat ze willen.
Levenslang de regels van de kuffar moeten volgen vind ik een veel zwaardere straf voor zulke tumoren.
Nazi's schoten dan ook onschuldige mensen af, ik denk dat je je leven de blik in de ogen niet meer vergeet. Bij terroristen, die geen angsten meer hebben en kosten wat het kost meer slachtoffers willen maken, iemand waar geen grijntje respect meer in zit tegenover andere mensen... ik denk dat dat best een groot verschil is. Maargoed, ik heb nog nooit iemand doodgeschoten, dus zeker weten doe ik het niet.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfs nazi's hadden er last van en dat is een van de redenen geweest om eerst gastrucks en kater kamers in te zetten
Ik denk dat er ook genoeg nabestaanden zich aan zouden melden om een terrorist af te knallen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:00 schreef ToT het volgende:
Iedere beul of soldaat die iemand moet executeren heeft er in principe moeilijk mee, behalve bij Chauchesku bijvoorbeeld; er waren geloof ik 40 mannen die zich hadden aangemeld hem overhoop te blaffen!
De Standaard blijkbaar, besteedt er twee bladzijden en de halve voorpagina aan.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Zolder het volgende:
quote:vermoordde op 11 mei 2006 in Antwerpen op straat twee personen: de zwangere Malinese vrouw Oulematou Niangadou en het tweejarig Belgisch meisje Luna Drowart dat bij haar was. Eerder verwondde hij ook Songül Koç, die op een bankje in de buurt een boek zat te lezen.
[..]
Aan zijn schoolkameraden had Van Themsche op de dag voorafgaand aan de moorden meegedeeld dat hij een geweer wilde kopen, een twintigtal 'makakken' afschieten en vervolgens 'eervol' sterven in een vuurgevecht met de politie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |