Maar het kan dus wel? Of blijven de kosten gelijk omdat het solderen zo lastig is. Vraag het me gewoon af omdat hij zei dat het niet kon en ik geen reden kan bedenken waarom niet.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:52 schreef Makrolon het volgende:
Het is wel lastig ja, je zou t ook dicht kunnen Kitten als t niks mag kostrn
Nee helaasquote:
Ik zou mij wel afvragen of ik 30 jaar oud zink zou willen laten zitten als een deel al verrot is.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:42 schreef BTKlus het volgende:
Oud zink en nieuw zink kan je wel aan elkaar solderen als je maar goed schoonmaakt en het juiste vloeimiddel gebruikt.
Voor een beetje oplappen zie je ook wel mensen die bitumenband met aluminium folie gebruiken bijvoorbeeld om een losgeraakte naad dicht te maken.
Zink van 30 jaar oud kan je niet solderen. Vaak is het zo dun, dat de soldeerbout er zo doorgaat.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:42 schreef BTKlus het volgende:
Oud zink en nieuw zink kan je wel aan elkaar solderen als je maar goed schoonmaakt en het juiste vloeimiddel gebruikt.
Voor een beetje oplappen zie je ook wel mensen die bitumenband met aluminium folie gebruiken bijvoorbeeld om een losgeraakte naad dicht te maken.
Dat is zeker waar. Beter helemaal goed dan halfslachtig.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou mij wel afvragen of ik 30 jaar oud zink zou willen laten zitten als een deel al verrot is.
En als de centen belangrijk zijn, kun je in overleg misschien wat dingen besparen door het zelf te doen (oude zooi verwijderen bv, en de ijzerboer houd wel van zink als je één in de buurt hebt.), en vraag gerust 3 of 4 verschillende offertes aan om te vergelijken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:00 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Beter helemaal goed dan halfslachtig.
Dit is denk ik een klusje voor de VVE.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:50 schreef schaakkipje het volgende:
Mijn onderburen hebben lekkage door slecht zinkwerk op mijn balkon. Ik moet dit op korte termijn laten vervangen.
Duidelijk, dank je.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:48 schreef schaakkipje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn balkon, maar het lijkt er precies op.
En het is geen VvE omdat zink een afwerklaag is die onder eigen verantwoordelijkheid valt.
Zo staat dat in onze splitsingsakte in ieder geval.
De loodgieter zegt: bitumen is brandgevaarlijk en dat het onverstandig is, want zacht en het balkon wordt veel gebruikt enzovoort. Het was een heel verhaal. Voor hem is het zink of niets. Hij zei ook dat er gaten en scheuren in het zink zaten. Dat kon hij bij de dorpel zien.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
Hier kun je prima met bitumen werken, is een stuk goedkoper dan zink.
Maar dan zou ik wel kwaliteitsspul kopen en niet dat dunne spul uit de bouwmarkt, dat is al een ramp om mee te werken zo dun is dat.
En aangezien het belast gaat worden is dikker spul echt een must.
Of zoals eerder al gezegd is de naden afplakken met die bitumentape.
Als het zink ook op andere plekken dan de naden lekt is dat uiteraard niet afdoende.
Zink, lood en loodslabben. Alles afvoeren en ook alle tegels enzo weghalen en dan op maat terugplaatsen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:
Als het alleen om een nieuwe zinklaag en eventueel wat lood gaat op zo'n balkon, vind ik 2700,- best wel fors aan de prijs.
Dat geloof ik niet, ik was al dik 500 kwijt voor 18 mtr. Alleen materiaal.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:08 schreef Mute_Me het volgende:
Zo dat is best duur, daarvoor heeft de vve hier 72m dakgoot laten vervangen (zink) en geschilderd.
Dit alles met een hoogwerker (duur dingetje om te huren).
Ben het niet met hem eens.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:03 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
De loodgieter zegt: bitumen is brandgevaarlijk en dat het onverstandig is, want zacht en het balkon wordt veel gebruikt enzovoort. Het was een heel verhaal. Voor hem is het zink of niets. Hij zei ook dat er gaten en scheuren in het zink zaten. Dat kon hij bij de dorpel zien.
Dan zal jij ook wel geen lood kunnen solderen of wel?quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:00 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zink van 30 jaar oud kan je niet solderen. Vaak is het zo dun, dat de soldeerbout er zo doorgaat.
Een beetje vakman weet dit, en zal de klant ook adviseren om het zink te vervangen.
Zo zeg wat komt erop dan goud?quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:
Als het alleen om een nieuwe zinklaag en eventueel wat lood gaat op zo'n balkon, vind ik 2700,- best wel fors aan de prijs.
Geen idee, nooit geprobeerd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zal jij ook wel geen lood kunnen solderen of wel?
En wat ik met moeite deed want dat is knap lastig.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Solderen en vooral zink tegen lood of lood alleen was 1 van de dingen die ik met liefde deed!
Daarom deed ik het met liefde, juist omdat het zo goed als geen hont het kon.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 02:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
En wat ik met moeite deed want dat is knap lastig.
Zink pak ik altijd mijn fijne brander voor, lood is relatief simpel om te lassen (maar met allebei verdomd goed opletten met de temperatuur).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 02:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
En wat ik met moeite deed want dat is knap lastig.
Met de brander nog wel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zink pak ik altijd mijn fijne brander voor, lood is relatief simpel om te lassen (maar met allebei verdomd goed opletten met de temperatuur).
Je kan er eigenlijk alles mee doen. Met een losse vlam kan je alle delen op temperatuur houden en met een staaf bijvullen waar nodig.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Met de brander nog wel?
Dan ben je echt goed zeg, vloeit het dan ook er tussen, of doe je alleen een bouwnaad dan?
Dat kan ik dan weer niet, ik werk met zoiets liever met de bout!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:39 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je kan er eigenlijk alles mee doen. Met een losse vlam kan je alle delen op temperatuur houden en met een staaf bijvullen waar nodig.
Ik werkte ook met een bout maar lood solderen vind ik nog steeds moeilijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat kan ik dan weer niet, ik werk met zoiets liever met de bout!
Die bout verwarm ik dan wel met de vlam daar van af gezien.
Lood, vooral oud lood, kan een crime zijn. 10 graden te warm en je lood vloeit als water weg (wel weer makkelijker te herstellen dan zink).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik werkte ook met een bout maar lood solderen vind ik nog steeds moeilijk.
Zink is wat dat betreft een stuk vergeeflijker qua temperatuur.
Dat lijkt mij ook wel een goed plan, vind deze prijs nogal aan de stevige kant.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:48 schreef mister_white het volgende:
Ik zou wat meer offertes links en rechts gaan opvragen..
Ik weet het. Hierdoor heb ik leren vloeken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lood, vooral oud lood, kan een crime zijn. 10 graden te warm en je lood vloeit als water weg (wel weer makkelijker te herstellen dan zink).
Hoe behandel je het vooraf en wat gebruik je voor vloeimiddel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het. Hierdoor heb ik leren vloeken.
Het is al weer even geleden dus het vloeimiddel ben ik niet helemaal zeker van maar volgens mij gewoon S-39.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe behandel je het vooraf en wat gebruik je voor vloeimiddel?
Heerlijk, zo'n zelfregulerend forum.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:23 schreef vannelle het volgende:
Pasta rood is meer voor koperen leidingen vind ik.
Maar we gaan nogal offtopic, da's niet de bedoeling.
Ik zou normaal ook wel meerdere offertes hebben gevraagd, maar 1 loodgieter kwam al niet opdagen dus was al blij met deze. Het is trouwens niet alleen zink en lood. Hij haalt ook alles weg en plaatst het terug. Ik had begrepen dat de rubberen tegels te strak tegen de muren waren gelegd en de afvoer door die tegels niet goed meer werkte. Hij gaat dat ook allemaal bijsnijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel een goed plan, vind deze prijs nogal aan de stevige kant.
[..]
Ik weet het. Hierdoor heb ik leren vloeken.
Zoek gauw een andere loodgieter! Als je in de omgeving Arnhem woont, weet ik er wel een die geen $$ in z'n ogen heeft, maar een fatsoenlijke prijs rekent!!!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:46 schreef schaakkipje het volgende:
Hij zei ook dat de zinkfabrieken dicht waren en dat het nu lastig was on zink te kopen.
Ik weet het niet meer.![]()
![]()
Vanaf he.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoek gauw een andere loodgieter! Als je in de omgeving Arnhem woont, weet ik er wel een die geen $$ in z'n ogen heeft, maar een fatsoenlijke prijs rekent!!!
Voor alg. zinkprijzen: kijk eens hier: http://www.lausberg.nl/zinken-daken/
Je bent zeker zinkdekker die z'n windhandel bedreigd ziet?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:38 schreef john2406 het volgende:
Vanaf he.
Daar wil je toch geen 0.60 op hebben liggen lijkt mij.
Ik neem een de laatst mij bekende prijs met leggen 1.75 gulden cent, per mtr per cm met plaatsen.
En dan weet ijk nog niet op welke hoogt zich dat balkon zich bevind.
Logisch dst die loodgieter dat oude zink afvoert toch, dat brengt of kan veel geld op brengen bij de ijzerboer!
Dat is eerste winst!
Het is zink stv 14. lood is 15 ponds.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vanaf he.
Daar wil je toch geen 0.60 op hebben liggen lijkt mij.
Ik neem een de laatst mij bekende prijs met leggen 1.75 gulden cent, per mtr per cm met plaatsen.
En dan weet ijk nog niet op welke hoogt zich dat balkon zich bevind.
Logisch dst die loodgieter dat oude zink afvoert toch, dat brengt of kan veel geld op brengen bij de ijzerboer!
Dat is eerste winst!
Zou ik moeten schatten dan dus, ik denk tussen de 75 en 125 euro?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:26 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Het is zink stv 14. lood is 15 ponds.
En ook inclusief een zinken dorpel en steekpijp voor de afvoer.
Wat krijg je voor het oude zink? Ik zie mezelf nog niet leuren met zink bij een ijzerboer hoor, maar toch...
Ik woon aan de andere kant. Prijzen in de randstad zullen ook iets hoger liggen denk ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoek gauw een andere loodgieter! Als je in de omgeving Arnhem woont, weet ik er wel een die geen $$ in z'n ogen heeft, maar een fatsoenlijke prijs rekent!!!
Voor alg. zinkprijzen: kijk eens hier: http://www.lausberg.nl/zinken-daken/
Ik was wel wat meer als een zinkdekker jochie of moet ik zeggen koetjong?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent zeker zinkdekker die z'n windhandel bedreigd ziet?
Dan spant die maar een zijltje op de dag!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik woon aan de andere kant. Prijzen in de randstad zullen ook iets hoger liggen denk ik.
Het punt is: zoveel tijd had ik niet en deze loodgieter heb ik al toegezegd nu. Maar ik maak me nu vooral druk om de onvoorziene kosten vanwege die opmerking in de offerte.
Ik zie het al gebeuren dat alles open ligt, hij houtrot ziet en dat het keihard regent.
En dat hij dan zegt: voor 4000 meer los ik alles op, mevrouwtje.
Oh, nou daar maar ik me niet druk om dan.Ik dacht even aan honderden eurosquote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou ik moeten schatten dan dus, ik denk tussen de 75 en 125 euro?
Nou zeg daar hoefde ik geen belasting over te betalen dus dat was fooi!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:33 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Oh, nou daar maar ik me niet druk om dan.Ik dacht even aan honderden euros
Ja, maar als er houtrot is moet dat hersteld worden. Dus als ik dat niet gelijk doe moet er of heel lang een zeil komen of alles weer met zink dicht om het vervolgens weer open te maken om de houten vloerdelen te herstellen. Dus het ligt voor de hand dat de loodgieter dan helemaal een hoge prijs kan vragen voor het hout want zink eruit halen en er inleggen is dus ook aardig aan de prijs. En als het regent zullen mijn buren druk uitoefenen om die offerte van hem voor de vloer gelijk te accepteren.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan spant die maar een zijltje op de dag!
Achter de wolken schijnt de zon.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:37 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ja, maar als er houtrot is moet dat hersteld worden. Dus als ik dat niet gelijk doe moet er of heel lang een zeil komen of alles weer met zink dicht om het vervolgens weer open te maken om de houten vloerdelen te herstellen. Dus het ligt voor de hand dat de loodgieter dan helemaal een hoge prijs kan vragen voor het hout want zink eruit halen en er inleggen is dus ook aardig aan de prijs. En als het regent zullen mijn buren druk uitoefenen om die offerte van hem voor de vloer gelijk te accepteren.
Ik denk dat ik gewoon een heel groot probleem heb. (als er houtrot is)
Ja maar het is dus niet zo dat ik het zink zelf kan confisqueren. Het is best sneu als een klant het zink zelf naar de ijzerboer willen brengen omdat hij er 75 voor krijgt toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou zeg daar hoefde ik geen belasting over te betalen dus dat was fooi!
Zeker weten dat het sneu is, maar ik ken de prijzen van tegenwoordig niet meer, in mijn tijd mog men nog met een ladder goten of dakbedekking plaatsen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:40 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ja maar het is dus niet zo dat ik het zink zelf kan confisqueren. Het is best sneu als een klant het zink zelf naar de ijzerboer willen brengen omdat hij er 75 voor krijgt toch?
Volgens mij die ook niet. Alles gaat met steigers of zon bakje dat omhoog kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zeker weten dat het sneu is, maar ik ken de prijzen van tegenwoordig niet meer, in mijn tijd mog men nog met een ladder goten of dakbedekking plaatsen.
Tegen woordig mogen dat geloof ik alleen de schilders nog maar?
En het oude of nieuwe zink kan die inpandig aan/afvoeren?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:44 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Volgens mij die ook niet. Alles gaat met steigers of zon bakje dat omhoog kan.
Bij mijn balkon is er geen risico op iets he. Want het is gewoon inpandig en ze kunnen overal bij. Neemt niet weg dat ik de loodgieter zn fooitje gun.
Ja tuurlijk. Het zink is 2 bij 3. En ik neem aan dat het niet uit 1 stuk is?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
En het oude of nieuwe zink kan die inpandig aan/afvoeren?
Tegenwoodig is het mogelijk om het in 1 stuk te laten zetten, op een paar kleinigheidjes naar is er niet veel werk meer dan!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:47 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Het zink is 2 bij 3. En ik neem aan dat het niet uit 1 stuk is?
Hij loopt gewoon via de trap naar mijn woning en dan naar het balkon.
Uit 1 stuk wordt lastig met de trap, maar het is achter dus tuin enzovoort. Hij zal geen stellage achter doen. Dus 2 stukken of meer. Zolang de verbindingen niet lekken is dat prima. Hij zal alles wel goed hebben bekeken en rekening hebben gehouden met of dat hij met lood moet verbinden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tegenwoodig is het mogelijk om het in 1 stuk te laten zetten, op een paar kleinigheidjes naar is er niet veel werk meer dan!
Laatste welke ik gelegd heb was bij mijn zwager gezet tot 2,50 mtr dacht ik, en wat had die genomen dacht 2.25 die man was bijna 80 en dan zink leggen wat meer als 50jr mee kan gaan!
Ja maar zijn om het zink te plaatsen werkzaamheden nodig aan de constructie? Of maakt dat niks uit? Ik vraag het omdat werkzaamheden aan de constructie wel onder de vve vallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:00 schreef john2406 het volgende:
Zink is in dit geval dakbedekking de constructie zit er onder toch?
bel 'm af en begin eens met die vloeibare dakbedekking van hierboven erover te gieten. Proberen kan altijd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef schaakkipje het volgende:
Ik zie het al gebeuren dat alles open ligt, hij houtrot ziet en dat het keihard regent.
En dat hij dan zegt: voor 4000 meer los ik alles op, mevrouwtje.
Opleiding ABN zou ook zinvol zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef john2406 het volgende:
Ik was wel iets meer hoor, alleen helaas nooit de opleiding tot rietdekker gedaan,
Totaal 6 m²? dan moet je voor 400 a 500 ¤ klaar kunnen zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:47 schreef schaakkipje het volgende:
Ja tuurlijk. Het zink is 2 bij 3. En ik neem aan dat het niet uit 1 stuk is?
Hij loopt gewoon via de trap naar mijn woning en dan naar het balkon.
Ik denk niet dat het prijsverschil zo groot is. Die meneer maakt geen 2100 winst.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Totaal 6 m²? dan moet je voor 400 a 500 ¤ klaar kunnen zijn.
Als het niet al te lang gelekt heeft verwacht in niet veel schadequote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ja maar zijn om het zink te plaatsen werkzaamheden nodig aan de constructie? Of maakt dat niks uit? Ik vraag het omdat werkzaamheden aan de constructie wel onder de vve vallen.
Wat heb ik daaraan kan ik daar mijn brood me verdienen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Opleiding ABN zou ook zinvol zijn.
Ruim 16 jaar volgens de buren. Een paar keer lekkage voor ik er woonde en de laatste paar jaar een paar druppels (kopje vol) geen lekschade. Daar heb ik het plastic voor genomen en dat hielp tot het niet meer hielp en toen tegels. Bij de laatste regenbui was er ernstige lekkage. Ging om enkele liters.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het niet al te lang gelekt heeft verwacht in niet veel schade
Dat is een ander verhaal als een spaan plaat onder ligt, maar als het al 30jr zo is verwacht ik vloerplanken..
Nou waar heeft het dan gelekt langs de muur of in het midden, als in het midden en dan al 16 jr dan maak je borst maar nat!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:42 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ruim 16 jaar volgens de buren. Een paar keer lekkage voor ik er woonde en de laatste paar jaar een paar druppels (kopje vol) geen lekschade. Daar heb ik het plastic voor genomen en dat hielp tot het niet meer hielp en toen tegels. Bij de laatste regenbui was er ernstige lekkage. Ging om enkele liters.
Ik dacht dat het opgelost was maar blijkbaar niet.
Het zijn vloerplanken inderdaad. Jaren 20 huis.
Ik weet niet of die 16 jaar waar is hoor. Ik heb ze 3 keer gehoord over lekkage.
De laatste keer tot 2 meter van de buitenmuur en 40 cm van de buitenmuur. Ze zeggen dat het vaak lekt op 10 cm van de buitenmuur op een sierlat en die plek zit net aan de andere kant van de afvoer. Op het plaatje wat ik heb gelinked zie je de afvoer rechts. De lekplek is links.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou waar heeft het dan gelekt langs de muur of in het midden, als in het midden en dan al 16 jr dan maak je borst maar nat!
Maar ik vermoed eerder dat het bij de afvoer gelekt heeft of niet?
Dat is wat je ziet dan is het of heeft het al een hele weg afgelegd dat water dus!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:03 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
De laatste keer tot 2 meter van de buitenmuur en 40 cm van de buitenmuur. Ze zeggen dat het vaak lekt op 10 cm van de buitenmuur op een sierlat en die plek zit net aan de andere kant van de afvoer. Op het plaatje wat ik heb gelinked zie je de afvoer rechts. De lekplek is links.
Ik heb de lekkage gezien. Juist omdat het lekt op een sierlat is er vrijwel geen schade. De buren hebben er alleen wat van gezegd bij veel lekkage. Nu blijkt dus dat er al langer lekkage is. Het kan ook lekken zonder dat de buren er last van hebben. Het hout vlakbij de balkondeur kraakt ontzettend.
Ik denk dat het allemaal niet goed is
Ik weet het niet. De buren zijn boos. Ze willen alles lekvrij. Terecht. Dus nieuw zink en lood. Blijkbaar achterstallig onderhoud. In het bouwkundig rapport stond niets. Ik ben alleen bang voor nog meer kosten juist omdat in de offerte iets stond over constructieschade.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is wat je ziet dan is het of heeft het al een hele weg afgelegd dat water dus!
Men ziet wanneer ik zat ben maar niet wanneer ik dorst heb!
als hout kraakt is het droog hoor!
Dan zal ik eens opzoek gaan naar houtrot want de trap hier kraakt best wel aardig!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:19 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De buren zijn boos. Ze willen alles lekvrij. Terecht. Dus nieuw zink en lood. Blijkbaar achterstallig onderhoud. In het bouwkundig rapport stond niets. Ik ben alleen bang voor nog meer kosten juist omdat in de offerte iets stond over constructieschade.
Buren hebben trouwens een verlaagd plafond. Dat maakt de lekplek zoeken ook lastig. Maar hoe dan ook. Het balkon loopt natuurlijk naar de afvoer. Het lekwater gaat de andere kant op.
Als hout kraakt is het droog? Ik las ergens dat krakende planken wel een teken konden zijn van houtrot.
Je bent er nog of ben je van jou stoel gevallen, door de vloer gezakt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:19 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De buren zijn boos. Ze willen alles lekvrij. Terecht. Dus nieuw zink en lood. Blijkbaar achterstallig onderhoud. In het bouwkundig rapport stond niets. Ik ben alleen bang voor nog meer kosten juist omdat in de offerte iets stond over constructieschade.
Buren hebben trouwens een verlaagd plafond. Dat maakt de lekplek zoeken ook lastig. Maar hoe dan ook. Het balkon loopt natuurlijk naar de afvoer. Het lekwater gaat de andere kant op.
Als hout kraakt is het droog? Ik las ergens dat krakende planken wel een teken konden zijn van houtrot.
Ik ben er nogquote:Op donderdag 4 augustus 2016 00:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je bent er nog of ben je van jou stoel gevallen, door de vloer gezakt?
Aan een foto heb je niet veel van buiten mooi en van binnen zooi zou het zomaar kunnen zijn toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:07 schreef machtpen het volgende:
Zet anders eens wat foto's neer dan kunnen we hier wel zien wat er precies aan gedaan moet worden. Denk dat je nu toch behoorlijk de hoofdprijs gaat betalen.
De uiteindes van de balk moeten dragen er tussen denk je dat die dragen?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 07:51 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik ben er nog![]()
Nee ik denk ook niet dat alles verrot is. Misschien alleen de uiteinden of een plank. Geen idee. Ik wil gewoon rekening houden met onvoorziene zaken. Want als alles open ligt ben ik in een slechte onderhandelingspositie en heb ik ook geen kennis van zaken.
Ja dat vraag ik me ook af. 16 jaar is echt wel een tijd en wie weet lekte het daarvoor ook al. Buren hadden dit ook veel eerder kunnen vertellen. Misschien had ik dit kunnen opvoeren als verborgen gebrek dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
De uiteindes van de balk moeten dragen er tussen denk je dat die dragen?
Laten we hopen dat het meevalt voor jouw, maar in godsnaam hoe kan je zoiets 16 jr laten lekken?
Bewijs maar dat die mensen het wisten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:32 schreef PJ het volgende:
Kan je de mensen die je het huis verkocht hebben niet aansprakelijk stellen voor een verborgen gebrek?
Via de huidige buren die zeggen dat het al 16 jaar lekt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bewijs maar dat die mensen het wisten.
Ja, en... Ik lees nergens dat zij al eerder hebben geklaagd?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:42 schreef PJ het volgende:
[..]
Via de huidige buren die zeggen dat het al 16 jaar lekt.
Nee ... maar ik lees ook niet dat het niet zo is toch? Kortom het is een suggestie aan TS om geld te besparen. En,ja het gaat tot jaren terug na aanschaf van een huis.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja, en... Ik lees nergens dat zij al eerder hebben geklaagd?
Ik vraag mij af hoe ver je terug kan gaan. Als verkoper heb je een meldplicht, maar als koper heb je een onderzoeksplicht.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:54 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee ... maar ik lees ook niet dat het niet zo is toch? Kortom het is een suggestie aan TS om geld te besparen. En,ja het gaat tot jaren terug na aanschaf van een huis.
Met mijn oude VVE zijn we tot 8 jaar terug gegaan en gewonnen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:57 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe ver je terug kan gaan. Als verkoper heb je een meldplicht, maar als koper heb je een onderzoeksplicht.
Mogen we dan ook weten waarover dat ging?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:57 schreef PJ het volgende:
[..]
Met mijn oude VVE zijn we tot 8 jaar terug gegaan en gewonnen.
Dat zal ook per geval bekeken worden door de rechter. Voor de TS is het nu eerst zaak om de lekkage te verhelpen, waar en of ze het geld kan verhalen is van later zorg.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:57 schreef PJ het volgende:
[..]
Met mijn oude VVE zijn we tot 8 jaar terug gegaan en gewonnen.
We dwalen te ver af richting de juridische kant van het verhaal. Ik wou het in dit topic graag laten bij het dak van de TS.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mogen we dan ook weten waarover dat ging?
Wel leuk dat het jouw VVE is en dat we terug gingen tot 8 jr.
Dat is de hoofd zaak inderdaad, maar ik blijf niet graag iemand een antwoord schuldig.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:05 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
We dwalen te ver af richting de juridische kant van het verhaal. Ik wou het in dit topic graag laten bij het dak van de TS.
Balkon. 😀quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:05 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
We dwalen te ver af richting de juridische kant van het verhaal. Ik wou het in dit topic graag laten bij het dak van de TS.
Hoeveel zou een kozijn plaatsen kosten, en wat spaar je evt aan energie eraan mits dat het mag van de hoe heet het (VVE)?quote:
Ik mag glas plaatsen op het balkon. Dat staat al in het reglement. Maar qua energie schiet dat niet op. Ik stook heel weinig. En dan ben ik ook een buitenruimte kwijt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel zou een kozijn plaatsen kosten, en wat spaar je evt aan energie eraan mits dat het mag van de hoe heet het (VVE)?
Niet alleen daarom, je kunt dan een wintertuin creeren met openslaande vensters of zeg maar iets?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:38 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik mag glas plaatsen op het balkon. Dat staat al in het reglement. Maar qua energie schiet dat niet op. Ik stook heel weinig. En dan ben ik ook een buitenruimte kwijt.
Ik denk dat een kozijn minder kost dan zink. 😉
Daarom zeg je het waarschijnlijk.
Nouja die loodgieter komt al he.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet alleen daarom, je kunt dan een wintertuin creeren met openslaande vensters of zeg maar iets?
Waarschijnlijk goedkoper maar ook multifunctioneler.
Natuurlijk komt die al, dat schreef je eerder toch al!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:10 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Nouja die loodgieter komt al he.
Een wintertuin is wel een leuk idee. De ramen moeten dan wel heel wijd open kunnen. In de zomer wordt het misschien weer te warm dan.
Eerst zink en kijken of er houtrot is. Ik heb eens gegoogled en de prijzen gaan richting 2000. Niet een 5 cijferig getal wat ik eerst dacht.
Ja maar het zink is toch al gekocht. Ik kan niet aan de loodgieter vragen of hij ipv zink kozijnen wil plaatsen 😀quote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Natuurlijk komt die al, dat schreef je eerder toch al!
Maar heel wijd open kunnen, er bestaan ook schuif ramen hoor, en dan is het zink overbodig toch?
Tenzij je wilt die ramen dan met de tuinslang wassen!
Had je het zink al gekocht toen je het topic openen deed, als ja, wat wil je dan weten of ik onder het zink voor je kan kijken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:49 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ja maar het zink is toch al gekocht. Ik kan niet aan de loodgieter vragen of hij ipv zink kozijnen wil plaatsen 😀
Ik weet heel zeker dat het een openbare vraag was en niet gericht aan 1 persoon.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Had je het zink al gekocht toen je het topic openen deed, als ja, wat wil je dan weten of ik onder het zink voor je kan kijken?
Wil jij dan even overleggen met de rest of ik gemachtigd ben om voor hun te spreken resp te schrijven!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 02:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik weet heel zeker dat het een openbare vraag was en niet gericht aan 1 persoon.
De rest kan ook voor zichzelf spreken, dat is nou juist de kracht van een forum.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 03:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wil jij dan even overleggen met de rest of ik gemachtigd ben om voor hun te spreken resp te schrijven!
Tot die tijd houdt ik het bij de ik vorm!
Laat ik maar schrijven de wijze houdt op!quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 03:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
De rest kan ook voor zichzelf spreken, dat is nou juist de kracht van een forum.
En ja, jij spreekt ook voor jezelf en dat dat hoort ook zo. Maar je trekt het nogal naar je toe, je lijkt het persoonlijk te maken en dát is dan juist weer niet de bedoeling.
Bovendien is al duidelijk dat het zink gewoon vervangen gaat worden en dat evt. onderliggende schade dan pas bekend wordt dus hou maar op over een glazen schuifpui, dat heeft geen nut meer.
Holland Casino regel 1: Weet wanneer je moet stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |