abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164196802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoek gauw een andere loodgieter! Als je in de omgeving Arnhem woont, weet ik er wel een die geen $$ in z'n ogen heeft, maar een fatsoenlijke prijs rekent!!!

Voor alg. zinkprijzen: kijk eens hier: http://www.lausberg.nl/zinken-daken/
Ik woon aan de andere kant. Prijzen in de randstad zullen ook iets hoger liggen denk ik.
Het punt is: zoveel tijd had ik niet en deze loodgieter heb ik al toegezegd nu. Maar ik maak me nu vooral druk om de onvoorziene kosten vanwege die opmerking in de offerte.

Ik zie het al gebeuren dat alles open ligt, hij houtrot ziet en dat het keihard regent.
En dat hij dan zegt: voor 4000 meer los ik alles op, mevrouwtje. ;(
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_164196804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Je bent zeker zinkdekker die z'n windhandel bedreigd ziet?
Ik was wel wat meer als een zinkdekker jochie of moet ik zeggen koetjong?

Als je naar die prijs kijkt dat zie je dat ik al jaren niet meer in het vak zit, of werken ze tegenwoordig nog met gulden cent?

En wat betreft zinkdekker?
Ik was wel iets meer hoor, alleen helaas nooit de opleiding tot rietdekker gedaan, dan weet je wat dakbedekking kan kosten jochie.
pi_164196829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ik woon aan de andere kant. Prijzen in de randstad zullen ook iets hoger liggen denk ik.
Het punt is: zoveel tijd had ik niet en deze loodgieter heb ik al toegezegd nu. Maar ik maak me nu vooral druk om de onvoorziene kosten vanwege die opmerking in de offerte.

Ik zie het al gebeuren dat alles open ligt, hij houtrot ziet en dat het keihard regent.
Dan spant die maar een zijltje op de dag!
pi_164196836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou ik moeten schatten dan dus, ik denk tussen de 75 en 125 euro?
Oh, nou daar maar ik me niet druk om dan.Ik dacht even aan honderden euros
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_164196859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:33 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Oh, nou daar maar ik me niet druk om dan.Ik dacht even aan honderden euros
Nou zeg daar hoefde ik geen belasting over te betalen dus dat was fooi!
pi_164196929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan spant die maar een zijltje op de dag!
Ja, maar als er houtrot is moet dat hersteld worden. Dus als ik dat niet gelijk doe moet er of heel lang een zeil komen of alles weer met zink dicht om het vervolgens weer open te maken om de houten vloerdelen te herstellen. Dus het ligt voor de hand dat de loodgieter dan helemaal een hoge prijs kan vragen voor het hout want zink eruit halen en er inleggen is dus ook aardig aan de prijs. En als het regent zullen mijn buren druk uitoefenen om die offerte van hem voor de vloer gelijk te accepteren.
Ik denk dat ik gewoon een heel groot probleem heb. (als er houtrot is)
pi_164196950
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:37 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ja, maar als er houtrot is moet dat hersteld worden. Dus als ik dat niet gelijk doe moet er of heel lang een zeil komen of alles weer met zink dicht om het vervolgens weer open te maken om de houten vloerdelen te herstellen. Dus het ligt voor de hand dat de loodgieter dan helemaal een hoge prijs kan vragen voor het hout want zink eruit halen en er inleggen is dus ook aardig aan de prijs. En als het regent zullen mijn buren druk uitoefenen om die offerte van hem voor de vloer gelijk te accepteren.
Ik denk dat ik gewoon een heel groot probleem heb. (als er houtrot is)
Achter de wolken schijnt de zon.
pi_164196984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou zeg daar hoefde ik geen belasting over te betalen dus dat was fooi!
Ja maar het is dus niet zo dat ik het zink zelf kan confisqueren. Het is best sneu als een klant het zink zelf naar de ijzerboer willen brengen omdat hij er 75 voor krijgt toch?
pi_164197039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:40 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ja maar het is dus niet zo dat ik het zink zelf kan confisqueren. Het is best sneu als een klant het zink zelf naar de ijzerboer willen brengen omdat hij er 75 voor krijgt toch?
Zeker weten dat het sneu is, maar ik ken de prijzen van tegenwoordig niet meer, in mijn tijd mog men nog met een ladder goten of dakbedekking plaatsen.
Tegen woordig mogen dat geloof ik alleen de schilders nog maar?

Tel het je maar eens uit wat een stijger plaatsen kost?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 12:44:36 ]
pi_164197094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zeker weten dat het sneu is, maar ik ken de prijzen van tegenwoordig niet meer, in mijn tijd mog men nog met een ladder goten of dakbedekking plaatsen.
Tegen woordig mogen dat geloof ik alleen de schilders nog maar?
Volgens mij die ook niet. Alles gaat met steigers of zon bakje dat omhoog kan.
Bij mijn balkon is er geen risico op iets he. Want het is gewoon inpandig en ze kunnen overal bij. Neemt niet weg dat ik de loodgieter zn fooitje gun.
pi_164197122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:44 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Volgens mij die ook niet. Alles gaat met steigers of zon bakje dat omhoog kan.
Bij mijn balkon is er geen risico op iets he. Want het is gewoon inpandig en ze kunnen overal bij. Neemt niet weg dat ik de loodgieter zn fooitje gun.
En het oude of nieuwe zink kan die inpandig aan/afvoeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 12:46:07 ]
pi_164197163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

En het oude of nieuwe zink kan die inpandig aan/afvoeren?
Ja tuurlijk. Het zink is 2 bij 3. En ik neem aan dat het niet uit 1 stuk is?
Hij loopt gewoon via de trap naar mijn woning en dan naar het balkon.
pi_164197209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:47 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Tegenwoodig is het mogelijk om het in 1 stuk te laten zetten, op een paar kleinigheidjes naar is er niet veel werk meer dan!

Laatste welke ik gelegd heb was bij mijn zwager gezet tot 2,50 mtr dacht ik, en wat had die genomen dacht 2.25 die man was bijna 80 en dan zink leggen wat meer als 50jr mee kan gaan!
pi_164197324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tegenwoodig is het mogelijk om het in 1 stuk te laten zetten, op een paar kleinigheidjes naar is er niet veel werk meer dan!

Laatste welke ik gelegd heb was bij mijn zwager gezet tot 2,50 mtr dacht ik, en wat had die genomen dacht 2.25 die man was bijna 80 en dan zink leggen wat meer als 50jr mee kan gaan!
Uit 1 stuk wordt lastig met de trap, maar het is achter dus tuin enzovoort. Hij zal geen stellage achter doen. Dus 2 stukken of meer. Zolang de verbindingen niet lekken is dat prima. Hij zal alles wel goed hebben bekeken en rekening hebben gehouden met of dat hij met lood moet verbinden.

Is er niemand die antwoord heeft op mijn eerdere vraag of zink afwerking was of constructie?
pi_164197432
Zink is in dit geval dakbedekking de constructie zit er onder toch?
pi_164198179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:00 schreef john2406 het volgende:
Zink is in dit geval dakbedekking de constructie zit er onder toch?
Ja maar zijn om het zink te plaatsen werkzaamheden nodig aan de constructie? Of maakt dat niks uit? Ik vraag het omdat werkzaamheden aan de constructie wel onder de vve vallen.
pi_164198347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef schaakkipje het volgende:

bel 'm af en begin eens met die vloeibare dakbedekking van hierboven erover te gieten. Proberen kan altijd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_164198377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:32 schreef john2406 het volgende:

Ik was wel iets meer hoor, alleen helaas nooit de opleiding tot rietdekker gedaan,
Opleiding ABN zou ook zinvol zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_164198403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:47 schreef schaakkipje het volgende:
Totaal 6 m²? dan moet je voor 400 a 500 ¤ klaar kunnen zijn.
pi_164201021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Totaal 6 m²? dan moet je voor 400 a 500 ¤ klaar kunnen zijn.
Ik denk niet dat het prijsverschil zo groot is. Die meneer maakt geen 2100 winst.
Nu geloof ik best dat het voor minder had gekund. 1500-1800 euro. zoiets.
pi_164209479
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:31 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ja maar zijn om het zink te plaatsen werkzaamheden nodig aan de constructie? Of maakt dat niks uit? Ik vraag het omdat werkzaamheden aan de constructie wel onder de vve vallen.
Als het niet al te lang gelekt heeft verwacht in niet veel schade

Dat is een ander verhaal als een spaan plaat onder ligt, maar als het al 30jr zo is verwacht ik vloerplanken..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 21:24:50 ]
pi_164209549
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Opleiding ABN zou ook zinvol zijn.
Wat heb ik daaraan kan ik daar mijn brood me verdienen?
Laat het voor mij maar zoals het is, ik schoenmaker houd me bij mijn leest.
ABN en geen nagel in de muur krijgen?
pi_164210091
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het niet al te lang gelekt heeft verwacht in niet veel schade

Dat is een ander verhaal als een spaan plaat onder ligt, maar als het al 30jr zo is verwacht ik vloerplanken..
Ruim 16 jaar volgens de buren. Een paar keer lekkage voor ik er woonde en de laatste paar jaar een paar druppels (kopje vol) geen lekschade. Daar heb ik het plastic voor genomen en dat hielp tot het niet meer hielp en toen tegels. Bij de laatste regenbui was er ernstige lekkage. Ging om enkele liters.
Ik dacht dat het opgelost was maar blijkbaar niet.
Het zijn vloerplanken inderdaad. Jaren 20 huis.
Ik weet niet of die 16 jaar waar is hoor. Ik heb ze 3 keer gehoord over lekkage.
pi_164212533
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:42 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ruim 16 jaar volgens de buren. Een paar keer lekkage voor ik er woonde en de laatste paar jaar een paar druppels (kopje vol) geen lekschade. Daar heb ik het plastic voor genomen en dat hielp tot het niet meer hielp en toen tegels. Bij de laatste regenbui was er ernstige lekkage. Ging om enkele liters.
Ik dacht dat het opgelost was maar blijkbaar niet.
Het zijn vloerplanken inderdaad. Jaren 20 huis.
Ik weet niet of die 16 jaar waar is hoor. Ik heb ze 3 keer gehoord over lekkage.
Nou waar heeft het dan gelekt langs de muur of in het midden, als in het midden en dan al 16 jr dan maak je borst maar nat!

Maar ik vermoed eerder dat het bij de afvoer gelekt heeft of niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2016 22:51:16 ]
pi_164212940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou waar heeft het dan gelekt langs de muur of in het midden, als in het midden en dan al 16 jr dan maak je borst maar nat!

Maar ik vermoed eerder dat het bij de afvoer gelekt heeft of niet?
De laatste keer tot 2 meter van de buitenmuur en 40 cm van de buitenmuur. Ze zeggen dat het vaak lekt op 10 cm van de buitenmuur op een sierlat en die plek zit net aan de andere kant van de afvoer. Op het plaatje wat ik heb gelinked zie je de afvoer rechts. De lekplek is links.
Ik heb de lekkage gezien. Juist omdat het lekt op een sierlat is er vrijwel geen schade. De buren hebben er alleen wat van gezegd bij veel lekkage. Nu blijkt dus dat er al langer lekkage is. Het kan ook lekken zonder dat de buren er last van hebben. Het hout vlakbij de balkondeur kraakt ontzettend.
Ik denk dat het allemaal niet goed is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')