Rosberg nam de bocht helemaal niet, hij stuurde rechtdoor. Naja, uiteindelijk stuurde hij wel in, maar pas toen hij veel te weinig ruimte had overgelaten.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is elke actie waarbij iemand ruim de bocht neemt met iemand naast zich crowding. Zelfs als je er maar half naast zit.
max reed per ongeluk acheruit ipv vooruitquote:Op zondag 31 juli 2016 16:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus hij heeft bewust Ricciardo er langs gelaten? Teamorders? Wat is racepace trouwens?
racepace is de snelheid die je in de race hebtquote:Op zondag 31 juli 2016 16:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus hij heeft bewust Ricciardo er langs gelaten? Teamorders? Wat is racepace trouwens?
Toen was Max ook daadwerkelijk sneller... nu was Ric gewoon sneller.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:10 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
'goed voor t team'. volgende x weer gewoon NO zeggen
Die mogen niet vanuit het buitenlandquote:Op zondag 31 juli 2016 16:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Gewoon ziggosporttotaal staat hele start op.
Ja je snapt wel wat ik bedoel. Hij kwam niet in de buurt van de race-lijn en apex en deed dat bewust.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
HIj bleef nog steeds op de baan, dus ruim. Niet nemen is niet op de baan blijven.
Ricciardo heeft dat voor gezorgd de eerste rondenquote:Op zondag 31 juli 2016 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
Was gewoon naadloos samenwerken om dubbel podium in welke volgorde dan ook te pakken.
Nog steeds, hij bleef op de baan, zat ervoor dus mag hij zijn eigen lijn door de bocht bepalen. IS altijd al zo geweest en nu ineens niet meer. Dat vind ik vreemd. ALs dit niet mag, hadden we al veel meer straffen moeten zien met Hamilton en Rosberg dit seizoen (en voor beiden).quote:Op zondag 31 juli 2016 16:15 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Full lock beterkent maximaal ingestuurd hè, niet blokkerende wielen. Dat had hij trouwens ook niet. Als hij het niet gehaald zou hebben was het een ordinaire dive bomb, ook niets om trots op te zijn. Maar geen pufje bandenrook, geen stuurbeweging dus bewust naar buiten gedrukt.
Ik was zelfs lichtjes, heel lichtjes, teleurgesteld. Had wel het gevoel dat er ietsjes meer in zat.quote:
Dat is nog niet volledig geaccepteerd, want er golden wel degelijk track limits dit weekend. Alleen zijn die verruimd van de witte lijn naar de voorbij kerbs.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rosberg nam de bocht helemaal niet, hij stuurde rechtdoor. Naja, uiteindelijk stuurde hij wel in, maar pas toen hij veel te weinig ruimte had overgelaten.
Daar staat tegenover dat Verstappen nog even verdedigde in de remzone, wat ook niet de bedoeling is.
Iig mijn belangrijkste punt was eigenlijk: Hoe kun je iemand van de baan afduwen als het volledig wordt geaccepteerd als rijders buiten de baan komen?
Klopt. Austin vorig jaar had Hamilton dan gestraft moeten worden. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds, hij bleef op de baan, zat ervoor dus mag hij zijn eigen lijn door de bocht bepalen. IS altijd al zo geweest en nu ineens niet meer. Dat vind ik vreemd. ALs dit niet mag, hadden we al veel meer straffen moeten zien met Hamilton en Rosberg dit seizoen (en voor beiden).
En Ferrari nu voorbij in het constructeursklassement. Max zit nog op 15pnt afstand van de Ferrari coureursquote:Op zondag 31 juli 2016 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
Was gewoon naadloos samenwerken om dubbel podium in welke volgorde dan ook te pakken.
Ben met je eens dat Rosberg niet gestraft had hoeven worden. Maar het was niet heel netjes.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eens. Maar hij bleef op de baan, dus nog steeds zie ik niets fouts.
Maakt niet uit. Je mag je eigen lijn bepalen. Of dat de geaccepteerde race lijn is of niet doet niet ter zake.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja je snapt wel wat ik bedoel. Hij kwam niet in de buurt van de race-lijn en apex en deed dat bewust.
Yup, perfecte teamrace.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En Ferrari nu voorbij in het constructeursklassement. Max zit nog op 15pnt afstand van de Ferrari coureursDat wordt erop en erover na de zomerstop in Spa
Canada was echt een race incident omdat beiden exact op gelijke hoogte zaten. Moeilijk te bepalen wie recht op de lijn had.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Austin vorig jaar had Hamilton dan gestraft moeten worden. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ook iemand in Canada dit jaar, weet niet meer zeker wie van de twee.
En eigenlijk de helft van de races dit jaar wel één van beiden.
5 en 7 van vettel en raikonen, 18 op ricquote:Op zondag 31 juli 2016 16:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En Ferrari nu voorbij in het constructeursklassement. Max zit nog op 15pnt afstand van de Ferrari coureursDat wordt erop en erover na de zomerstop in Spa
Ja, je mag je eigen lijn bepalen, maar je mag een andere rijder niet van de baan forceren. Dat het kan gebeuren klopt, dat het gebeurt ook, maar wat Ros vandaag deed was een zeer bewuste actie.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds, hij bleef op de baan, zat ervoor dus mag hij zijn eigen lijn door de bocht bepalen. IS altijd al zo geweest en nu ineens niet meer. Dat vind ik vreemd. ALs dit niet mag, hadden we al veel meer straffen moeten zien met Hamilton en Rosberg dit seizoen (en voor beiden).
Dan is elke actie in een bocht waarbij er iemand naast zit en de auto naar buiten laat lopen fout. Die worden nooit bestraft want zijn toegestaan wat diegene die voor ligt mag zijn lijn door de bocht bepalen.quote:Op zondag 31 juli 2016 16:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, je mag je eigen lijn bepalen, maar je mag een andere rijder niet van de baan forceren. Dat het kan gebeuren klopt, dat het gebeurt ook, maar wat Ros vandaag deed was een zeer bewuste actie.
Dat de FIA niet consequent is met straffen klopt overigens helemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |