abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2016 @ 22:30:30 #276
436302 Brammess
Fina jou3
pi_164143084
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:28 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Voetballende kwaliteit.
Competente trainer
pi_164143096
quote:
9s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:30 schreef Typisch het volgende:

[..]

Vejinovic en De_Staaf hebben dat dan weer wel, maar missen weer genoeg andere dingen.
Tactische kennis heb ik de hoop al bij opgegeven.
pi_164143107
Gewoon opheffen die club
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_164143133
Wanneer gaat Van Geel Van Bronckhorst de halt toeroepen? Feyenoord vertoont alle verschijnselen van het vorige seizoen die de rekensom heel simpel maken: een en al ellende.
pi_164143135
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Als je met deze selectie voor minder dan het kampioenschap gaat ben je niet serieus te nemen.
Deze selectie is gewoon vrij matig. Kost wel vrij veel, maar het is gewoon op zn meest best of the rest. Hopelijk hebben we een paar leuke potten, overwinteren we in Europa en worden we 3e.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_164143384
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:48 schreef MPC60 het volgende:
Het zag er allemaal niet uit, geen tactisch plan te ontdekken, weer eens lekker kapot zitten ergeren. Ik voorzie dezelfde shit als afgelopen seizoen. Waarom Bilal erin? Waarom?
Zolang Gio hoofdtrainer is zal er weinig veranderen vrees ik.

Het wordt weer een heel seizoen hetzelfde opportunistische toevalsvoetbal als afgelopen seizoen.

Er lijkt totaal geen gedachte of tactiek achter te zitten, spelers spelen veel te behoudend (veel te laag tempo, veel balletjes breed in plaats van naar voren of een goede steekpass) en veel te veel gebaseerd op "hard werken" en fysieke arbeid. Daarnaast veel te veel de lange bal en voorzetten die te lang onderweg zijn of te makkelijk zijn te verdedigen.

Ons middenveld is ook niet dynamisch genoeg, handelingstempo vaak te traag, en een goede pass blijft vaak uit. Zo wordt je nooit gevaarlijk natuurlijk, en krijg je het ook tegen clubs als PEC Zwolle en Heracles Almelo moeilijk.

Alle bovenstaande punten moeten vervolgens worden gecompenseerd door een hoop gedraaf en fysieke kracht, maar dat kost natuurlijk op de lange termijn erg veel kracht. Zeker met 6 extra Europese wedstrijden op het programma.

Bovendien loop je daardoor veel sneller tegen puntverlies aan wanneer het een dagje een keer wat minder loopt of als spelers vermoeid zijn, dan wanneer je kunt terugvallen op een goede basistactiek en gedachte.

De 2de helft vond ik ons vandaag ook niet echt geweldig spelen ofzo. Maar spelers en technische staf zijn schijnbaar snel tevreden want overal lees ik terug dat ze met opgeheven hoofd naar huis kunnen en dat ze voldoende aanknopingspunten hebben gezien.

Kortom, op deze manier wordt het echt niet beter dan vorig seizoen. 3e plaats weer het hoogst haalbare. Maar dat wist ik al vooraf natuurlijk. Maar waar ik eerst de hoop had dat we dit seizoen wellicht mochten hopen op tenminste iets beter voetbal, laat ik die hoop bij deze ook maar vast weer varen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164143447
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het wordt weer een heel seizoen hetzelfde opportunistische toevalsvoetbal als afgelopen seizoen.

Er lijkt totaal geen gedachte of tactiek achter te zitten, spelers spelen veel te behoudend (veel te laag tempo, veel balletjes breed in plaats van naar voren of een goede steekpass) en veel te veel gebaseerd op "hard werken" en fysieke arbeid. Daarnaast veel te veel de lange bal en voorzetten die te lang onderweg zijn of te makkelijk zijn te verdedigen.

Ons middenveld is ook niet dynamisch genoeg, handelingstempo vaak te traag, en een goede pass blijft vaak uit. Zo wordt je nooit gevaarlijk natuurlijk, en krijg je het ook tegen clubs als PEC Zwolle en Heracles Almelo moeilijk.

Alle bovenstaande punten moeten vervolgens worden gecompenseerd door een hoop gedraaf en fysieke kracht, maar dat kost natuurlijk op de lange termijn erg veel kracht. Zeker met 6 extra Europese wedstrijden op het programma.

Bovendien loop je daardoor veel sneller tegen puntverlies aan wanneer het een dagje een keer wat minder loopt of als spelers vermoeid zijn, dan wanneer je kunt terugvallen op een goede basistactiek en gedachte.

De 2de helft vond ik ons vandaag ook niet echt geweldig spelen ofzo. Maar spelers en technische staf zijn schijnbaar snel tevreden want overal lees ik terug dat ze met opgeheven hoofd naar huis kunnen en dat ze voldoende aanknopingspunten hebben gezien.

Kortom, op deze manier wordt het echt niet beter dan vorig seizoen. 3e plaats weer het hoogst haalbare. Maar dat wist ik al vooraf natuurlijk. Maar waar ik eerst de hoop had dat we dit seizoen wellicht mochten hopen op tenminste iets beter voetbal, laat ik die hoop bij deze ook maar vast weer varen.
Eens. Ze hebben ook gewoon geen zelfreflectie. Vorig seizoen vonden de zichzelf vaak ook fantastisch terwijl we maximaal 4 [incl. Beker] aardige potjes hebben gespeeld.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_164143472
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:32 schreef H.FR het volgende:

[..]

Deze selectie is gewoon vrij matig. Kost wel vrij veel, maar het is gewoon op zn meest best of the rest. Hopelijk hebben we een paar leuke potten, overwinteren we in Europa en worden we 3e.
Ik ben van mening dat je met deze selectie - zeker als straks Berghuis en eventueel Flores komen - vrij eenvoudig 3e zou moeten kunnen worden. Minimaal.

Dat bovendien gepaard gaande met fatsoenlijk voetbal en met kop en schouders uistekend boven alle andere clubs dan Ajax en PSV (die gewoon duidelijk beter zijn).

Maar met Gio worden we waarschijnlijk wel 3e maar dan met hangen en wurgen en met minieme krachtsverschillen tov de rest, en waarschijnlijk een heel seizoen in de clinch met AZ en nog een club in de top 5. :')

Terwijl deze selectie echt wel tot meer in staat is dan dat Gio eruit haalt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164143548
En als we volgende week Groningen uit winnen met 0-4 worden we weer kampioen.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:48:18 #285
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_164143565
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Eens. Als je nou met lelijk resultaatvoetbal uitzicht zou hebben op een kampioenschap zou ik daar nog achter kunnen staan, maar dit is gewoon waardeloos en dan eindig je waarschijnlijk ook nog maximaal op een zouteloze 3e plek.

Dan is het gewoon een lange martelgang om je door het seizoen heen te slepen. Ik vond het vorig jaar al moeilijk om iedere week 90 minuten te blijven kijken, maar als het spel dit seizoen zo blijft wordt dat alleen maar erger. Het ligt echt niet (alleen) aan het materiaal, een goede trainer kan het verschil zijn tussen nacht en dag.

We weten alleen niet waar het plafond van deze selectie ligt, omdat er tussen Rutten en Gio redelijk veel spelers zijn vertrokken en bij zijn gekomen.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:48:48 #286
438851 Oldground
El Poderoso
pi_164143580
Met een half geblesseerd elftal moeten we nog derde worden. Mag hopen dat de ambities wat hoger zijn.
Van alles is weer waardeloos.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:50:01 #287
262211 hhh38
pi_164143612
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:47 schreef Scrummie het volgende:
Ten eerste gaat dat natuurlijk niet gebeuren en ten tweede mag ik hopen dat mensen niet zó opportunistisch zijn. Tenzij we ineens wondervoetbal spelen met prachtige combinaties en een goede organisatie ( :') )
pi_164143659
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:47 schreef Scrummie het volgende:
Nee zo opportunistisch ben ik zelf nooit. Ik was ook al redelijk pessimistisch na Feyenoord - Valencia bijvoorbeeld.

Al weet ik dat sommigen wel zo beredeneren. :)

Al wordt ik soms ook over-optimistisch na een reeks van - bijvoorbeeld - 10 overwinningen hoor.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:54:51 #289
262211 hhh38
pi_164143739
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee zo opportunistisch ben ik zelf nooit. Ik was ook al redelijk pessimistisch na Feyenoord - Valencia bijvoorbeeld.

Al weet ik dat sommigen wel zo beredeneren. :)

Al wordt ik soms ook over-optimistisch na een reeks van - bijvoorbeeld - 10 overwinningen hoor.
Wanneer was dat voor het laatst :D
pi_164143750
Even tussendoor:

Van Geel schijnt trouwens op de tribune te zitten in Peru om Edison Flores te bekijken.

http://twitter.com/tuleen(...)?ref_src=twsrc%5Etfw

Edit: als hij trouwens in Peru zit dan lijkt het me sterk dat Berghuis morgen een contract ondertekent, want daar is Van Geel altijd bij aanwezig.
pi_164143778
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wanneer was dat voor het laatst :D
Is het afgelopen seizoen voorgekomen toch dacht ik :?
  zondag 31 juli 2016 @ 22:57:46 #292
438851 Oldground
El Poderoso
pi_164143811
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Even tussendoor:

Van Geel schijnt trouwens op de tribune te zitten in Peru om Edison Flores te bekijken.

:)
  zondag 31 juli 2016 @ 23:01:22 #293
262211 hhh38
pi_164143905
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Is het afgelopen seizoen voorgekomen toch dacht ik :?
Een reeks van 6 wedstrijden in september/oktober en een reeks van 7 na die dramatische reeks van 7 verloren wedstrijden. Dat is nog niet bepaald 10, tenzij je ongeslagen bedoelde natuurlijk.
  zondag 31 juli 2016 @ 23:09:50 #294
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_164144091
quote:
Even tussendoor:

Edit: als hij trouwens in Peru zit dan lijkt het me sterk dat Berghuis morgen een contract ondertekent, want daar is Van Geel altijd bij aanwezig.

Nope, niet altijd. Kan me nog iets herinneren waar alleen Gudde bij aanwezig was.
Niets is sterker dan dat ene woord
  zondag 31 juli 2016 @ 23:10:28 #295
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_164144106
quote:
Even tussendoor:

Dus die geruchten dat Berghuis hier komt ten faveure van Flores kan de prullenbak in. Van Geel zit niet zomaar in Peru. Het is of Flores of allebei.
pi_164144132
Ik hoop dat Berghuis komt omdat hij aanvallend wat brengt, maar als ik het goed heb komt hij op rechts te staan en trekt dus meestal naar binnen. Hoe Jorgensen dan meer voorzetten denkt te krijgen zal mij benieuwen.

Ik ben altijd Kuyt-fan geweest, vorig seizoen was hij ook vaak belangrijk. Maar afgaand op vandaag is hij misschien wel een van de zwakste schakels.. helaas. En een andere zwakke schakel is Botteghin. Verdedigend goed hoor, maar zijn traagheid is een enorme handicap voor het hele team. Feyenoord is geen ploeg die, zoals bijvoorbeeld Atletico Madrid, inzakt en toeslaat op de counter. Maar het spel maken met een verdediger die constant achterin blijft hangen is ook erg lastig. En dan krijg je van dat voetbal wat we al zo vaak hebben gezien.. voetbal dat nergens op lijkt
  zondag 31 juli 2016 @ 23:17:33 #297
262211 hhh38
pi_164144316
Ik denk overigens dat we nog wel een zakcentje aan de transfer van Indi en/of De Vrij gaan verdienen, Stones gaat waarschijnlijk weg bij Everton en Koeman haalt graag oude bekenden. Er zijn al een aantal geruchten over te vinden.

Jammer dat De Vrij afgelopen jaar die slepende knieblessure had, nog zo'n seizoen als z'n eerste en hij was nu 40 miljoen waard geweest.
pi_164144642
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 23:09 schreef PIETR het volgende:

[..]

Nope, niet altijd. Kan me nog iets herinneren waar alleen Gudde bij aanwezig was.
Das waar. Laten we hopen dat Berghuis snel wordt vastgelegd dan.

Ik zit nu op een livestream naar Flores te kijken in de wedstrijd van Universitas (Flores speelt op 10 en loopt ook geregeld naar de positie op de vleugel) maar hij is weinig indrukwekkend tot nu toe. Grossiert in balverlies ook.

Al is het lastig om een oordeel te vellen op basis van 20 minuutjes. :P
  zondag 31 juli 2016 @ 23:37:59 #299
438851 Oldground
El Poderoso
pi_164144719
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Das waar. Laten we hopen dat Berghuis snel wordt vastgelegd dan.

Ik zit nu op een livestream naar Flores te kijken in de wedstrijd van Universitas (Flores speelt op 10 en loopt ook geregeld naar de positie op de vleugel) maar hij is weinig indrukwekkend tot nu toe. Grossiert in balverlies ook.

Al is het lastig om een oordeel te vellen op basis van 20 minuutjes. :P
Misschien doet hij een 'Van Beek'je. ;)
pi_164145273
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 23:09 schreef PIETR het volgende:

[..]

Ja geweldig, die schele laat waarschijnlijk de verkeerde persoon tekenen. :{
BFF met GGMM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')