abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164131690
In de komende verkiezingscampagne zullen we het weer vaak horen: De PVV en het populisme bestrijden. Sterker, we hebben het de afgelopen jaren al vaak gehoord. Nooit heb ik gehoord: we meten Groenlinks bestrijden.
Onlangs nog deze opmerking van een hoogleraar: http://www.1limburg.nl/al(...)en-wilders-aanvallen

Ik ben altijd erg verbijsterd als ik deze opmerking hoor.
Ik hoorde hem het de afgelopen twee jaar (de asielzoekerscrisis!) helemaal vaak toen de PVV in de peilingen van pakweg 20 naar 40 zetels steeg. "We moeten aandacht hebben dat Nederland racistisch is" hoorde en las ik, en anderen hadden het over " we moeten het onbegrip over asielzoekers wegnemen bij deze mensen".
De opmerkingen bleven doorgaan, ook na het geweldige oudjaarsfeest in keulen voor vele vrouwen en aanslagen waar asielzoekers bij betrokken waren.

Ik vind het maar vreemde opmerkingen.
Als men de azc's gewoon in wijken had geplaatst vol linkse hoogopgeleide stemmers die zo dol op asielzoekers zijn (dus kunnen ze dan zelf het meeste mee profiteren van die cultuurverrijking!) dan had Wilders nu op 20 zetels gestaan ipv 40.
Dus is men is zelf de oorzaak van Wilders en van hoe groot de pvv is.
JE hoeft de PVV dan dus amper te bestrijden.

Men richt zich nu op / tegen Wilders, maar als men een normaal evenwichtig immigratiebeleid had gevoerd, had de PVV niet eens bestaan.
De haat tegen de PVV gaat toenemen voorspel ik vanaf nu tot de verkiezingen volgend jaar.

Het wordt een heel harde campagne, waarschijnlijk zelfs gewelddadig.
En vol drogredeneringen zoals " De PVV moet bestreden worden".
pi_164131727
Dora en diego.
pi_164131775
De grootste misvatting is dat incidenten zoals in Keulen en Parijs het gelijk van Wilders bewijzen. Ze bewijzen het tegendeel..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 31 juli 2016 @ 15:20:52 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_164131829
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:15 schreef merlijn444 het volgende:
JE hoeft de PVV dan dus amper te bestrijden.
Dat dus, dat doen ze zelf wel door na een tiental minuten zinnige woorden te spuien, elke keer weer een of andere idiote opmerking te maken waardoor de net opgebouwde ietwat ontluikende acceptatie met man en macht de grond in wordt geboord waardoor je hoofdschuddend bedenkt dat je ze toch echt nooit serieus kan nemen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 31 juli 2016 @ 15:28:34 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164132041
Lijkt me vrij onzinnig de PVV te bestrijden. Je moet het idee bestrijden dat het iets helpt in problemen te denken ipv in oplossingen. Als men dat gaat doen, staat er wellicht een conservatief rechtse partij op die wél iets voor elkaar krijgt en moet men niks meer van de PVV hebben
Laffe huichelaar
pi_164132598
Keste, heb je argumenten, ik ben benieuwd.
En verder gaat niemand tot nu toe in op mijn punt is me opgevallen. HEt hoofdpunt: dat de PVV a) niet hoog zou staan in de peiling als alle asielzoekers gewoon bij hoopopgeleide keurige voorstanders in de wijk worden gehuisvest, zodat die alle voordelen - waar ze zo van overtuigd zijn - kunnen genieten

Timmm. hoewel ik denk dat je iets anders bedoelt dan ik, is het idd vrij debiel: een partij bestrijden.
pi_164132721
Yuckfou. Kennelijk helpen die domme uitspraken niet. De populariteit van de pVV is onverminderd hoog. Hoe je ook denkt daarover en over de pvv zelf, jouw stelling is daarmee wel aardig gefalsifieerd. Jouw stelling hanteert ook het woord ' dom' zonder daarvan voorbeelden te noemen. Dat mag, maar dan weten we dus helemaal niets nu.
pi_164132800
Hem massaal aanvallen is juist de slechtste strategie en daarmee wordt Wilders juist in de kaart gespeeld.

Maar wie weet heeft de hoogleraar dit genuanceerder bedoeld dan in het interview is weergeven.
pi_164132848
Hmm, zo groot zijn ze toch niet? Ik bedoel 12 zetels van de 150. Ik begin ze pas groot te noemen bij minimaal 30 zetels. Alles daaronder is voor mij medium tot klein.
pi_164132937
groot in de peilingen, Peter. En daar baseert men ook het verhaal van de ' bestrijden' op. LEes mijn stuk.
" in de kaart spelen" meen je dat Chai, dat dat een argument is?
Ik vind in de kaart spelen het slechtste argument ooit. Dan krijg je dus het verzwijgen van de etnische achtergrond van daders ' omdat dat wilders in de kaart speelt'.

Wat is er in godsnaam voor ergs aan als waarheid Wilders in de kaart speelt?
pi_164132951
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:07 schreef merlijn444 het volgende:
groot in de peilingen, Peter. En daar baseert men ook het verhaal van de ' bestrijden' op. LEes mijn stuk.
Ik vind in de kaart spelen het slechtste argument ooit. Dan krijg je dus het verzwijgen van de etnische achtergrond van daders ' omdat dat wilders in de kaart speelt'.

Peilingen zijn voor mij gebakken lucht. Ik tel alleen de zetels in de Tweede Kamer. Ik heb in mijn peiling ook 2 miljard euro op de bank liggen maar werkelijkheid is het niet eens 1% van dat bedrag.
  zondag 31 juli 2016 @ 16:08:00 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164132956
Inmiddels pakt het immigratiebeleid erg goed uit gezien de sterke daling van het asielzoekers (check www.coa.nl maar). Wat dat betreft hoeven partijen als D66, GL etc. de PVV niet meer te bestrijden op het uitkramen van gezwets, maar gewoon wijzen op de feiten en dat de vermeende tsunami van asielzoekers dus niet gearriveerd is.

Men kan de PVV nu beter bestrijden op hun geraaskal over een Nexit en het uit de Euro stappen. Het is nog even afwachten hoe kut het uitpakt, maar VK lijkt een goed voorbeeld hoe dat gaat en dat is niet al te best.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164133013
quote:

Er zit een hele hoop tussen verzwijgen en het in koeienletters vermelden bij elk nieuwsbericht. De bias in de media neigt meer richting het laatste. En dat speelde al zo zelfs voordat de PVV werd opgericht.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_164133043
quote:

Had het enkel over een politieke strategie in het algemeen? :') niet toegespitst op inhoudelijke onderwerpen. Had het best verder willen toelichten wat ik precies bedoelde, maar denk niet dat dat de moeite waard is als ik zie hoe jij dingen interpreteert.

Als politieke partij moet je strategie niet zijn om een andere partij in de kaart te spelen ten koste van je eigen partij, dat snap je zelf hopelijk ook wel?
pi_164133047
Je kan de PVV alleen maar bestrijden met een koekje van eigendeeg.

Je hebt nu bijvoorbeeld denk, ik zou daar tussen wel een debate willen zien. Wordt lachen. :P
  zondag 31 juli 2016 @ 16:22:30 #16
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164133253
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
Je hebt nu bijvoorbeeld denk, ik zou daar tussen wel een debate willen zien. Wordt lachen.
Met DENK is het sowieso lachen.
  zondag 31 juli 2016 @ 16:25:05 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_164133308
De enige manier om de PVV te bestrijden is door hem gelijk te geven op het probleem dat hij benoemt en vervolgens te vragen naar oplossingen, consequent en doortastend.

Hopelijk is Nederland slim genoeg om te zien dat een probleem benoemen niet hetzelfde is als het oplossen, en anders gaan we allemaal dood (dat is ook weer een interessante ervaring).
  zondag 31 juli 2016 @ 16:25:42 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164133321
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Met DENK is het sowieso lachen.
De ene groep mongolen tegen de andere groep mongolen. Beetje triest dat politiek degradeert tot een kneuzenkermis.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 31 juli 2016 @ 16:28:06 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164133372
Dat krijg je als je meedoet aan verkiezingen. Dan gaan andere politieke partijen je bestrijden.
pi_164133418
Volgens mij richt niemand zich momenteel op Wilders, je hoort die man nauwelijks meer en als je hem hoor raaskalt die alleen maar. Ik zie steeds minder mensen op zijn gedrag reageren.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_164133652
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:25 schreef n00b13 het volgende:
De enige manier om de PVV te bestrijden is door hem gelijk te geven op het probleem dat hij benoemt en vervolgens te vragen naar oplossingen, consequent en doortastend.

Hopelijk is Nederland slim genoeg om te zien dat een probleem benoemen niet hetzelfde is als het oplossen, en anders gaan we allemaal dood (dat is ook weer een interessante ervaring).
Zoals Buma die doorvroeg over 'grenzen dicht'? Wilders wilde geen hek, maar hoe gaan grenzen dan dicht? (Als je het bewuste debat hebt gezien.)
pi_164134462
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:42 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Zoals Buma die doorvroeg over 'grenzen dicht'? Wilders wilde geen hek, maar hoe gaan grenzen dan dicht? (Als je het bewuste debat hebt gezien.)
Klopt, kwam neer op grenscontrole's en drones die bij onze grenzen heen en weer moeten vliegen. Als puntje bij paaltje komt heeft de beste man gewoon geen plannen.. Zal hij tijdens de verkiezingscampagne nog gigantisch hard op aangepakt worden. De vraag is dan of zijn kiezers definitief gaan voor emotie of ratio.
  zondag 31 juli 2016 @ 18:26:44 #23
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_164135786
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:42 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld...
  zondag 31 juli 2016 @ 18:27:51 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_164135806
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:54 schreef merlijn444 het volgende:
Yuckfou. Kennelijk helpen die domme uitspraken niet. De populariteit van de pVV is onverminderd hoog. Hoe je ook denkt daarover en over de pvv zelf, jouw stelling is daarmee wel aardig gefalsifieerd. Jouw stelling hanteert ook het woord ' dom' zonder daarvan voorbeelden te noemen. Dat mag, maar dan weten we dus helemaal niets nu.
Net als bij eerdere peilingen en formaties moet ik nog maar zien wat er van die peilingen overblijft als mensen eenmaal in het hokje staan, het is verleidelijk om PVV als anti-stem te gebruiken om het establishment wakker te schudden maar als je je een keer verdiept in de partijprogramma's, wat helaas veel mensen totaal niet doen, dan zouden velen denk ik wel van hun standpunt terug komen...

En wat ik bedoelde is dat bijvoorbeeld Wilders een heel aardig verhaal hield bij de algemene beschouwingen een paar jaar geleden en toen ineens met z'n kopvoddentaks aan kwam, daarmee z'n hele eerdere betoog onderuit halend en wat kreeg je uiteindelijk te zien in de media, alleen die ene opmerking die zo gekozen was dat het effect maximaal is, maar daarmee de rest van z'n verhaal volledig genegeerd wordt...
Nog een voorbeeld? "Minder, minder! Waarmee alle geloofwaardigheid van de overwinning tijdens de gemeenteraadsverkiezingen teniet gedaan werd door zo'n dom partijtje ophitsen, wederom, effect echt maximaal, maar geloofwaardig, nee....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_164156011
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 17:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Klopt, kwam neer op grenscontrole's en drones die bij onze grenzen heen en weer moeten vliegen. Als puntje bij paaltje komt heeft de beste man gewoon geen plannen.. Zal hij tijdens de verkiezingscampagne nog gigantisch hard op aangepakt worden. De vraag is dan of zijn kiezers definitief gaan voor emotie of ratio.
Boek dat ik op de verlanglijst heb staan: 'Geert Wilders ontmaskerd. Van messias tot politieke klaploper'. Lijkt me erg interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')