Adhv van de media/opiniemakers/politici die propaganda over de Islam verspreidenquote:Op zondag 31 juli 2016 16:42 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Jij moet maar eens nadenken over hoe de gemiddelde Nederlander zijn mening over de islam en moslim vormt. Wat draagt de islam en moslims nou bij in europa? Op een enkele zeer gematigde na helemaal 0,0.
Misschien dat jij er iets positiefs uit haalt maar de gemiddelde west Europeaan en onze samenleving heeft er allemaal ellende van. Aanslagen, extremistische, geen respect voor onze cultuur, veel criminelen, veel sympathisanten van IS en andere extremistische. Zo kan ik nog even doorgaan.
De islam en moslims passen gewoon niet bij Europese normen en waarden. Aanpassen komt niet in het woordenboek voor dus ja dan is er maar 1 oplossing.
Een bepaald percentage zal ongetwijfeld zo zijn ja, net zoals dat binnen de katholieke kerk het geval is. De katholieke kerk waarborgt namelijk ook ideeën die niet 'overeenkomen met onze Europese waarden' (wat dat dan ook mag betekenenquote:Op zondag 31 juli 2016 16:56 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Bepaalde karakters kiezen niet voor de islam en bepaalde karakters doen dat wel.
Zij zetten zichzelf neer als niets meer dan een moslim.
Zij volgen blindelings een boek zonder zelf na te denken en zonder een eigen mening te vormen.
Mensen die niet zelf nadenken en geen eigen mening vormen hebben dan ook geen persoonlijkheid maar zijn slechts robots van een bepaalde stroming. Dus logisch zie ik ook niet meer in hen dan dat.
Wil jij dat Nederland een moslimmeerderheid krijgt? Is dat je doel in dit land?quote:
Ja, dat willen alle moslims. Net zoals alle linksen een multi kulti utopia willen.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:32 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wil jij dat Nederland een moslimmeerderheid krijgt? Is dat je doel in dit land?
Je 1ste vraag: Ja en het liefst wereldwijd en je 2de vraag: klinkt dictatoriaal. Alleen in dictaturen stellen ze dergelijke vragen wanneer ze met afwijkende opvattingen geconfronteerd worden. Hoezo zou ik een 'doel' moet hebben in het land waar ik woon? Waarom kan ik er niet gewoon wonen? En wat is mis met het delen van je levensovertuiging met derden die zij op hun beurt kunnen weerleggen wanneer ze het er niet mee eens zijn?quote:Op zondag 31 juli 2016 17:32 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wil jij dat Nederland een moslimmeerderheid krijgt? Is dat je doel in dit land?
quote:Op zondag 31 juli 2016 17:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je 1ste vraag: Ja en het liefst wereldwijd
Waarom eng?quote:Op zondag 31 juli 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Ik vind jou steeds enger worden. In de islamitische staat ben je al de meerderheid, verhuis lekker daar naartoe.
Geeft niks hoor.quote:
In de praktijk werkt dit dus sowieso anders (ongeacht religie). Die scheiding tussen kerk en staat is er niet voor niets.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je 1ste vraag: Ja en het liefst wereldwijd en je 2de vraag: klinkt dictatoriaal. Alleen in dictaturen stellen ze dergelijke vragen wanneer ze met afwijkende opvattingen geconfronteerd worden. Hoezo zou ik een 'doel' moet hebben in het land waar ik woon? Waarom kan ik er niet gewoon wonen? En wat is mis met het delen van je levensovertuiging met derden die zij op hun beurt kunnen weerleggen wanneer ze het er niet mee eens zijn?
Je uitspraken natuurlijk, aangezien die voor de denkbeelden van de gemiddelde moslim staan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een land waar scheiding tussen kerk en staat is, is het verboden om over je geloof te praten met andersdenkenden?quote:Op zondag 31 juli 2016 18:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Geeft niks hoor.
[..]
In de praktijk werkt dit dus sowieso anders (ongeacht religie). Die scheiding tussen kerk en staat is er niet voor niets.
quote:Op zondag 31 juli 2016 18:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je uitspraken natuurlijk, aangezien die voor de denkbeelden van de gemiddelde moslim staan.
Waar komt de wens vandaan om hier het liefst een meerderheid aan moslims in het land te willen hebben. Alle vrijheden die je hier geniet heb je juist te danken aan het ontbreken van dat dominante allesoverheersende geloof van je.
Als hier de moslims de meerderheid krijgen kunnen andersgelovigen en bijvoorbeeld homo's het wel schudden.Alsof die mensen hiernaar gaan luisteren, ze horen alleen maar dat wat ze willen horen en voor de rest == Oostindische doofheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar omgekeerd is in de praktijk een meerderheid gelovigen te dominant over mensen die zelf niet willen geloven. Ze moeten dan of conformeren of ze worden belet zich te ontplooien (kijk maar naar SA).quote:Op zondag 31 juli 2016 18:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
In een land waar scheiding tussen kerk en staat is, is het verboden om over je geloof te praten met andersdenkenden?
quote:Op zondag 31 juli 2016 18:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je uitspraken natuurlijk, aangezien die voor de denkbeelden van de gemiddelde moslim staan.
Waar komt de wens vandaan om hier het liefst een meerderheid aan moslims in het land te willen hebben. Alle vrijheden die je hier geniet heb je juist te danken aan het ontbreken van dat dominante allesoverheersende geloof van je.
Als hier de moslims de meerderheid krijgen kunnen andersgelovigen en bijvoorbeeld homo's het wel schudden.Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat maakt mijn wens eng?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe ben je tot de conclusie gekomen dat mijn denkbeelden voor die van de gemiddelde moslim staan?
Waar de wens vandaan komt? Omdat ik ervan overtuigd ben dat Islam de ware religie is en het beste is voor de mensheid.
Ik betwijfel of ik mijn vrijheden te danken heb aan het ontbreken van de dominantie van Islam hier. De verlichting heeft haar invloeden van de Islam. Back in the day moest iedereen christen zijn in Europa (en vaak van 1 specifieke stroming). Terwijl moslims al rijken hadden gekend waar niet-moslims vrijelijk hun geloof konden uitoefenen (EN bespreken met moslims).
Met je laatste zin ga je er meteen van uit dat als moslims hier een meerderheid zouden vormen, zij bij voorbaat alles conform de Islam (; dus op de juiste manier) zouden doen. Kijk alleen al naar de verschillen tussen moslimlanden (waar trouwens de bevolking weinig te zeggen heeft). Probeer de wereld eens niet zo zwart-wit te zien.
Moslims hebben weinig te zeggen in hun landen, misplaatste vergelijking.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, maar omgekeerd is in de praktijk een meerderheid gelovigen te dominant over mensen die zelf niet willen geloven. Ze moeten dan of conformeren of ze worden belet zich te ontplooien (kijk maar naar SA).
Dus in feite zeg je dat europeanen erop vooruit gaan, en arabieren gaan achter uit. Nou dat klopt, kijk eens naar het oude iran en de iran van nu.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat maakt mijn wens eng?
En hoe ben je tot de conclusie gekomen dat mijn denkbeelden voor die van de gemiddelde moslim staan?
Waar de wens vandaan komt? Omdat ik ervan overtuigd ben dat Islam de ware religie is en het beste is voor de mensheid.
Ik betwijfel of ik mijn vrijheden te danken heb aan het ontbreken van de dominantie van Islam hier. De verlichting heeft haar invloeden van de Islam. Back in the day moest iedereen christen zijn in Europa (en vaak van 1 specifieke stroming). Terwijl moslims al rijken hadden gekend waar niet-moslims vrijelijk hun geloof konden uitoefenen (EN bespreken met moslims).
Met je laatste zin ga je er meteen van uit dat als moslims hier een meerderheid zouden vormen, zij bij voorbaat alles conform de Islam (; dus op de juiste manier) zouden doen. Kijk alleen al naar de verschillen tussen moslimlanden. Probeer de wereld eens niet zo zwart-wit te zien.
De afgelopen eeuw heeft de moslimwereld met kolonisatie en bezetting te maken gehad, daardoor loopt ze achterstand. Zoiets bouw je niet op in een dag.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dus in feite zeg je dat europeanen erop vooruit gaan, en arabieren gaan achter uit. Nou dat klopt, kijk eens naar het oude iran en de iran van nu.
Waarom moet je je kut religie aan iedereen opleggen? Als niemand dat wil. Dit kan je gewoon zien als een groepsverkrachting.
En dan aan een ander vragen de wereld niet zo zwart-wit te zienquote:Op zondag 31 juli 2016 18:13 schreef girlygirl8 het volgende:
Omdat ik ervan overtuigd ben dat Islam de ware religie is en het beste is voor de mensheid.
Vind daar niks zwart-wit's aan. Ik erken het als het laatste woord van God en Hij weet wat het best is voor de mensheid.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan aan een ander vragen de wereld niet zo zwart-wit te zien![]()
Gristenen zeggen exact hetzelfde over hun geloof. Gelukkig worden uit naam van dat geloof (niet zo vaak, en niet zo massaal) meer mensen afgeslacht.
Je noemt de Islam de ware religie, maar je kunt toch niet ontkennen dat zelfs moslims elkaar nog afmaken omdat de ene groep vindt dat de andere groep niet goed genoeg volgens het sprookjesboek leeft.
Het beste voor de wereld zou zijn als alle gelovigen eens in gaan zien dat ze al eeuwen voor de gek worden gehouden.
Door wie?quote:Op zondag 31 juli 2016 18:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De afgelopen eeuw heeft de moslimwereld met kolonisatie en bezetting te maken gehad, daardoor loopt ze achterstand. Zoiets bouw je niet op in een dag.
Ik leg mijn geloof aan niemand op, mensen kiezen natuurlijk zelf wat ze willen geloven.
Nee, je hoeft alleen al te kijken naar de oorlogsdrift van de VS en coalitie om te snappen vanuit welke hoek het komt.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:36 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Door wie?ja door de buurlanden.
Jawel, je wilt Nederland islamieseren, eigenlijk zelfs de wereld. Daar zit niemand op te wachten.
Dus de honderden doden die zijn gevallen door toedoen van moslim extremisten is allemaal propaganda? Dat blijkt uit onderzoeken onder moslims dat sympathie voor organisaties als IS is allemaal onzin? Dat moslims over het algemeen geen respect hebben voor anderen zoals homo's of joden is onzin?quote:Op zondag 31 juli 2016 17:07 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Adhv van de media/opiniemakers/politici die propaganda over de Islam verspreiden
Als het rechtsextremisten echt om een gebrek aan bijdrage van moslims ging, dan ging men ze niet dwarszitten bij het zoeken van stageplekken, werk etc.
Dat zijn gewoon weer van die propagandapraatjes om de haat tegen moslims te rechtvaardigen
Als volgens jou de gemiddelde westerling alleen maar aan ellende denkt wanneer ze aan moslims/Islam denken. Dan ligt het probleem bij hun en niet bij moslims.
Want hoe generaliserend is het om alle moslims over een hoop te gooien. De meesten proberen er zoals ieder ander volk het beste van te maken, studeren, werken, gezinsleven opbouwen.
En alle genoemde punten hebben allemaal redenen die zelden met Islam te maken hebben. Criminaliteit wordt door armoede veroorzaakt, aanslagen etc. zijn van politieke aard, moslims die geen respect hebben voor de nederlandse cultuur heeft vaak psychologische oorzaken (vaak ook omdat ze zich niet geaccepteerd voelen, moeite hebben om een baan te vinden vanwege hun afkomst etc.)
Aanpassen betekend voor rechtsextremisten assimileren. Dus dwingen hun geloof af te staan. Dat hoeft natuurlijk niemand te accepteren en is logisch dat het weerstand krijgt.
Hoe zou jij het vinden als jij ergens mag wonen, je kinderen groeien daar op (of misschien jij zelf ook) en na tientallen jaren te horen krijgt dat je afstand moet nemen van je geloof.![]()
En wat is die oplossing volgens jou?
Niks.quote:Op zondag 31 juli 2016 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als hij zelf ook een robot is, wat meen je dan uit zijn reactie te kunnen gaan halen?
En zou het niet zo kunnen zijn dat juist religies in het leven zijn geroepen voor die verdeel en heers strategie.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:35 schreef girlygirl8 het volgende:
Moslims die elkaar afmaken trappen in de divide and conquer strategie van hun vijanden. Een methode dat al eeuwen wordt gebruikt.
Ligt "iets" hoger jaquote:Op zondag 31 juli 2016 17:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Een bepaald percentage zal ongetwijfeld zo zijn ja, net zoals dat binnen de katholieke kerk het geval is. De katholieke kerk waarborgt namelijk ook ideeën die niet 'overeenkomen met onze Europese waarden' (wat dat dan ook mag betekenen). Bij de islam ligt dat percentage dan iets hoger omdat er nog officiële islamitische staten bestaan. En nu dan? Moet ik mezelf gaan beschijten om iedere getinte man met een baard die ik tegenkom op straat?
Uhm, dat is omdat moslims (en andere minderheden) op de democraten stemmen. Dan krijg oorlogs zuchten zoals hitlary of obama die samen met erdogan de oorlog financeert.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, je hoeft alleen al te kijken naar de oorlogsdrift van de VS en coalitie om te snappen vanuit welke hoek het komt.
Ik wil het liefst dat ieder mens moslim wordt. De foute link (of althans de suggestie die jij wekt) die jij legt is dat het met dwang zou gebeuren. Volgens de Islam kan niemand tot een andere geloof gedwongen worden en mag dat ook zeer zeker niet.
Moslims moeten niet-moslims tot Islam uitnodigen dmv dialogen, al lijken er veel niet bereid om dialogen te voeren en komt het vaak neer op een debat/discussie waarbij moslims van alles worden beticht (zoals dat ik jou en andere niet-moslims tot Islam met dwang zou willen bekeren) en waarbij Islam gelasterd wordt.
Het heeft dan ook niks met islam te maken, maar meer met de mens zelf.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:16 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Moslims hebben weinig te zeggen in hun landen, misplaatste vergelijking.
Dat kan sowieso al niet waar zijn, want dan had je hem ten slotte die vraag ook niet hoeven stellenquote:
We delen alleen ongeveer 90% van de moderne wiskunde en algebraquote:Op zondag 31 juli 2016 18:45 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Ligt "iets" hoger ja
Die mensen zijn nou eenmaal niet ons soort. We stammen af van die christelijken. Zij hebben zich geëvolueerd tot wat wij nu zijn. Met die arabieren delen we helemaal niks. Geen dna geen geschiedenis geen cultuur.
je snapt dat je nu net zo achterlijk doet als moslims die zich beledigd voelen door schaarsgeklede vrouwen op straat? leef en laat leven man. tevens: 'hitlary'quote:Op zondag 31 juli 2016 18:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Uhm, dat is omdat moslims (en andere minderheden) op de democraten stemmen. Dan krijg oorlogs zuchten zoals hitlary of obama die samen met erdogan de oorlog financeert.
Waarom wil je een dialoog aan? Dat is gewoon je geloof opleggen. Ook is het super irritant om steeds overdreven je geloof te delen. Zoals in het zwembad met burka zwemmen, dit is ook gewoon je geloof opleggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |