Gelukkig was ie vorige kwali's sneller.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Max wéér achter Ricciardo. Nu weer op bijna 4 tienden.
Max blijft in de kwali's toch structureel ver achter op Ricciardo hoor.
Begint vervelend te worden.
En nu kan het alsnog, Tomatenboer is een beetje voorbarig.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gelukkig was ie vorige kwali's sneller.
Laatste stuk van het oude Hockenheim hèquote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:58 schreef zoem het volgende:
Die bochtige stukken met de onboard, wat gaat dat snel heen en weer zeg
Aardig doorkarren daar jaquote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:58 schreef zoem het volgende:
Die bochtige stukken met de onboard, wat gaat dat snel heen en weer zeg
Maar Q1 en Q2 tellen wat dat betreft niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gelukkig was ie vorige kwali's sneller.
quote:
Zowel Hamilton als Max inderdaad een witte tijd in de laatste sector.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:01 schreef zoem het volgende:
HAM had zn laatste sector verneukt, anders was het zeker een poletijd.
Ja, RIC kwalificeert duidelijk (nog) beter. Maar VES komt steeds dichterbij. We gaan het de 2e seizoenshelft pas goed zien denk ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar Q1 en Q2 tellen wat dat betreft niet.
Qua kwalificaties staat het nu 7-1 voor Ricciardo.
Hij wil de rooie lap op de stier zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:02 schreef zoem het volgende:
Kimi voor Vettel. Kimi lijkt het vuur enigszins teruggevonden te hebben de laatste races.
dat hoop ik ook elke race....quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:03 schreef VitaminWater het volgende:
Spannend einde, kleine verschillen gelukkig. Morgen wordt denk ik een leuke race.
Betwijfel of je hier makkelijk kunt inhalen. De snelle bochtige stukken lenen zich er niet erg voor lijkt me.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:03 schreef VitaminWater het volgende:
Spannend einde, kleine verschillen gelukkig. Morgen wordt denk ik een leuke race.
Dat zijn vaak de leukste races, waar je niet kan inhalen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Betwijfel of je hier makkelijk kunt inhalen. De snelle bochtige stukken lenen zich er niet erg voor lijkt me.
Daar hoeft ie morgen niet over te klagen want er zit een fijne Maxbocht in de baan waar hij prima laat kan uitremmen en inhalen. Hatsekidee.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:01 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Kut! Max moet ric toch eens gaan pakken met kwalificaties! Begint te irriteren. En morgen weer klagen dat ric te langzaam is voor hem.
alleen dat lange rechte stuk voor de hairpin is een inhaalmogelijkheidquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Betwijfel of je hier makkelijk kunt inhalen. De snelle bochtige stukken lenen zich er niet erg voor lijkt me.
De auto ontwikkelt zich niet goed, anders staat Raikkonen gewoon 3 tienden achter Vettel, en staat Vettel achter de Mercedes.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:02 schreef zoem het volgende:
Kimi voor Vettel. Kimi lijkt het vuur enigszins teruggevonden te hebben de laatste races.
Ook het eerste rechte stuk is een mogelijkheid, als je er op startfinish dicht achter kan blijven.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen dat lange rechte stuk voor de hairpin is een inhaalmogelijkheid
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De auto ontwikkelt zich niet goed, anders staat Raikkonen gewoon 3 tienden achter Vettel, en staat Vettel achter de Mercedes.
De Ferrari-coureurs hebben toch allebei dezelfde auto? Of de wagen wel/niet goed doorontwikkeld wordt doet niets af aan de onderlinge vergelijkbaarheid van de coureurs.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De auto ontwikkelt zich niet goed, anders staat Raikkonen gewoon 3 tienden achter Vettel, en staat Vettel achter de Mercedes.
je bedoelt net voor dat lange rechte stuk?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook het eerste rechte stuk is een mogelijkheid, als je er op startfinish dicht achter kan blijven.
Eerste DRS-zonequote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt net voor dat lange rechte stuk?
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat bazel jij nu dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zelfs der meister ging daar redelijk rustig doorheen toen hij er in 2010 reedquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:06 schreef zoem het volgende:
Misschien moeten ze Nordschleife op de kalender zetten
ach, zijn auto heeft genoeg peut om de weging makkelijk te halen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:07 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Moet die rosberg nou nog met die Rolex van 2 kilo op de weegschaal 😂
Volgend seizoen zien we het pas echt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, RIC kwalificeert duidelijk (nog) beter. Maar VES komt steeds dichterbij. We gaan het de 2e seizoenshelft pas goed zien denk ik.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook het eerste rechte stuk is een mogelijkheid, als je er op startfinish dicht achter kan blijven.
4-0 achterstand kost je je plaats bij Red Bull, dus nah.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:10 schreef MakkieR het volgende:
de 7-1 achterstand op Ricciardo in kwalificaties, is dat iets waar Max zich zorgen om moet maken?
Nee, de punten worden morgen verdeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:10 schreef MakkieR het volgende:
de 7-1 achterstand op Ricciardo in kwalificaties, is dat iets waar Max zich zorgen om moet maken?
Zolang de marge qua tijd niet teveel is niet echt... Zeker niet als je ziet dat ie tot nu toe in de races de betere is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:10 schreef MakkieR het volgende:
Dus die 7-1 achterstand heeft geen enkele waarde bij RBR?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:11 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee, de punten worden morgen verdeeld.
Nee. Hij zit er steeds vlakbij, en staat voor de Ferrari's. RB is in gevecht met de Ferrari's voor de 2e plek in constructeurs titel, zo lang RIC en VES elkaar laten leven is er niks aan de hand. Begin dit seizoen dachten ze nog het gevecht met Williams aan te gaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:10 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee hequote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus die 7-1 achterstand heeft geen enkele waarde bij RBR?
Je denkt dat ze Max gaan ontslaan? En wie gaan ze dan nemen die Ricciardo kan verslaan in de kwalificatie?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Da's wel een beetje een faal van RBR.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:12 schreef aesop het volgende:
Ric moet starten op 6 ronden oude supersofts schijnbaar. Tweestopeer wordt kielekiele.
Sainz is een gevaarlijke concurrentquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Je denkt dat ze Max gaan ontslaan? En wie gaan ze dan nemen die Ricciardo kan verslaan in de kwalificatie?
Hoezo dan? Als er nou steeds veel startplekken verloren gingen misschien, maar het gaat steeds op hun eigen plaats. Als je met een of twee tienden achter je teamgenoot staat maar je haalt wel regelmatig het podium (hoogst haalbare nu met de sterke Mercedessen) dan is dat toch geweldig?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat ja en zoals eerder gezegd hier, volgend seizoen is het pas echt aande orde als VES vanaf dag 1 bij de ontwikkeling van de auto betrokken is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:15 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Hoezo dan? Als er nou steeds veel startplekken verloren gingen misschien, maar het gaat steeds op hun eigen plaats. Als je met een of twee tienden achter je teamgenoot staat maar je haalt wel regelmatig het podium (hoogst haalbare nu met de sterke Mercedessen) dan is dat toch geweldig?
Wel hoe die zich ontwikkelt. Als de auto naar Vettels zin is dan staat hij A: voor Raikkonen, en B: ver naar voren. De auto kan ook het rijgedrag hebben dat Vettel niet bevalt en Raikkonen wel, maar het verschil is dat Raikkonen dan niet dicht achter de Mercedessen staat. Wil Ferrari dichter naar Mercedes toe en de RBR's voor zijn/blijven, dan moeten ze een auto hebben die Vettel goed ligt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:05 schreef zoem het volgende:
[..]
De Ferrari-coureurs hebben toch allebei dezelfde auto? Of de wagen wel/niet goed doorontwikkeld wordt doet niets af aan de onderlinge vergelijkbaarheid van de coureurs.
Het is net een klein kind dat geen ijsje krijgtquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Godsallemachtig wat zit Lewis er weer als een chagrijnig stuk vreten bij.
alles of niets mentaliteit hè?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Die heeft Kimi al opgegetenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is net een klein kind dat geen ijsje krijgt
Vreselijk ja. Wat een flapdrol is het toch ook. Goeie racer, maar een flapdrol.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Echt bizar ja. Zelfs een miniem glimlachje kan er gewoon niet af.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is net een klein kind dat geen ijsje krijgt
Max heeft gezegd dat er nog een aantal van de vijf CE's bruikbaar is, dus een gridstraf zal er voorlopig niet zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 11:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij zit op z'n 5e, dus als CE stuk is krijgt hij een gridstraf
Echt iedereen zou super blij zijn met een 2e plek.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt bizar ja. Zelfs een miniem glimlachje kan er gewoon niet af.
Dat Rosberg nog even zegt dat er meer in had gezeten zal ook niet helpen
Behalve dan het seizoen waar Ricciardo wel races wist te winnen, maar Vettel niet. Maar ja, dat lag natuurlijk ook aan de auto.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is altijd zo met 'ons prinsjes op de erwt', dat was bij RBR ook al zo, naarmate het gat tussen Vettel en zijn teamgenoot groter is staat de auto verder vooraan. Webber en Vettel hebben ook wel eens kleine verschillen gehad of dat Webber sneller was, maar dat was vaak in het begin van het seizoen en wanneer de RBR niet de sterkste was.
Ligt er aan wat je bedoelt. Zorgen maken om z'n positie bij RBR of zorgen maken dat hij nog steeds niet snel genoeg is in quali?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:10 schreef MakkieR het volgende:
Is ook gewoon goed, voor Merc zit er niet in en maximale gepakt met het teamquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:22 schreef Nattekat het volgende:
Max tevreden ondanks teleurstellende S3
Joh? Wanneer? waar?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
Even hier op terugkomend:
[..]
Max heeft gezegd dat er nog een aantal van de vijf CE's bruikbaar is, dus een gridstraf zal er voorlopig niet zijn.
Was dat een goede auto dan? Kritiek op Vettel dat het een pietje precies is die de wagen naar zin moet hebben is terecht, maar als Ferrari Raikkonen als snelste coureur heeft hebben ze gewoon een probleem.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Behalve dan het seizoen waar Ricciardo wel races wist te winnen, maar Vettel niet. Maar ja, dat lag natuurlijk ook aan de auto.
paar weken geleden al. Weet niet meer waar en wanneer helaas, maar wel dat de situatie minder nijpend is dan ie lijktquote:
Er is maar ruimte voor 1 auto door bocht 1 hoor ik net, dus laat ze er maar weer lekker voor vechten (en liggen ze weer buiten de baan).quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Wedden dat Hamilton voor het einde van de eerste ronde al weer op kop ligt?
Voor Ricciardo was de auto goed genoeg om mee te winnen, voor Vettel niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat een goede auto dan? Kritiek op Vettel dat het een pietje precies is die de wagen naar zin moet hebben is terecht, maar als Ferrari Raikkonen als snelste coureur heeft hebben ze gewoon een probleem.
Dubbele crash Mercedes bocht 1quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is maar ruimte voor 1 auto door bocht 1 hoor ik net, dus laat ze er maar weer lekker voor vechten (en liggen ze weer buiten de baan).
2 kan ook prima.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is maar ruimte voor 1 auto door bocht 1 hoor ik net, dus laat ze er maar weer lekker voor vechten (en liggen ze weer buiten de baan).
Das mooi, dan ligt VES 2equote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Wedden dat Hamilton voor het einde van de eerste ronde al weer op kop ligt?
HAM geROSt hahahahaquote:
RBR was gewoon niet waar het moest zijn, leuk dat Ricciardo er incidenteel nog wat heeft weten uit te slepen, maar tevreden met de prestaties van de Red Bull van Ricciardo konden ze ook niet zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor Ricciardo was de auto goed genoeg om mee te winnen, voor Vettel niet.
In het geval van Raikkonen slaat het nergens op omdat hij niet ineens heel snel wordt als de auto hem ligt. Gewoon relatief hard gaan met alles wat je in handen krijgt is ook een kwaliteit, Alonso is daar vaak genoeg voor geroemd, maar als je mee wil doen voorin heb je meer aan een coureur die wat extra snelheid brengt als de auto goed en naar zijn zin is. Raikkonen was niet eens sneller dan Massa in een WK-winnende auto.quote:Wat verder opvalt is dat je sinds een tijdje exact hetzelfde zegt als waar je in het verleden mensen voor afbrandde als ze dat over Raikkonen zeiden.
Eerste keer sinds 2002 dat ik Hockenheim weer heb gezien... man wat een gedrocht is dat gewordenquote:
dindu nuffinquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik las trouwens dat Mercedes een boete kreeg voor een unsafe release, ipv een grid penalty of een reprimand voor de coureur. Is dat een nieuwe regel die voor iedereen gaat gelden, of is weer een regel die alleen voor Hamilton geldt?
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik las trouwens dat Mercedes een boete kreeg voor een unsafe release, ipv een grid penalty of een reprimand voor de coureur. Is dat een nieuwe regel die voor iedereen gaat gelden, of is weer een regel die alleen voor Hamilton geldt?
Nee, als je terugkijkt naar de straffen voor unsafe releases, varieert dat tussen geldstraf en tijdstraf/gridstraf, afhankelijk van de ernst van de situatie.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Zelf denk hij meestal dat het een complot is om Hamilton te bevoordelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Het was overigens z'n 2e of 3e reprimand al...
ah, nou ja dan ben ik het dit keer met hem eensquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelf denk hij meestal dat het een complot is om Hamilton te bevoordelen.
Ok.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
F1 maakt zichzelf belachelijk.
Alles om Hamilton maar te laten winnen.
Ondanks Max haak ik voor dit seizoen weer af. De F1 is al jaren een lachertje. Dacht, begin er dit jaar weer aan vanwege Max. Maar laat maar.
kthxbai.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ondanks Max haak ik voor dit seizoen weer af. De F1 is al jaren een lachertje. Dacht, begin er dit jaar weer aan vanwege Max. Maar laat maar.
quote:
Hamilton fans zeker?quote:
Nee.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
[..]
Hamilton fans zeker?___!!
Waarom behoorde deze situatie tot minst ernstigen?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, als je terugkijkt naar de straffen voor unsafe releases, varieert dat tussen geldstraf en tijdstraf/gridstraf, afhankelijk van de ernst van de situatie.
Ik gok omdat Grosjean vrij gemakkelijk kon stoppen, maar ik heb niet de andere situaties paraat.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom behoorde deze situatie tot minst ernstigen?
SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #20: jeugdige nutbags. hierrrrrquote:
Was vroeger ook al, zelfs tijdens een race. Dus niets nieuws.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus het leek toch nog een zware straf?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik gok omdat Grosjean vrij gemakkelijk kon stoppen, maar ik heb niet de andere situaties paraat.
Daarbij was dit tijdens een practicesessie.
Overigens is de boete wel veel hoger dan andere boetes die hiervoor gegeven zijn.
nee. Ga janken om die ene post.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #20: jeugdige nutbags. hierrrrr
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee. Ga janken om die ene post.
twitter:JennieGow twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 16:20:35Sainz gets 3 place grid penalty & 2 penalty points for impeding Massa. Amazing how quickly decision was made as opposed to last
end! #F1 reageer retweet
Ik kan me niet herinneren dat er in de kwalificatie een gridstraf voor werd uitgedeeld. In de race was het de ene keer een geldboete, de andere keer een tijdstraf of DT of zo.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het leek toch nog een zware straf?
Niet alle beslissingen zijn recht toe recht aan, maar bij Hamilton valt het muntje altijd de goede kant op.
De F1 heeft vrijwel altijd een dominerend team gehad, Ferrari, Renault, McLaren, Brawn, Red Bull, Mercedes... Het is gewoon een saaie optocht.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Reprimande is ook normaal toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er in de kwalificatie een gridstraf voor werd uitgedeeld. In de race was het de ene keer een geldboete, de andere keer een tijdstraf of DT of zo.
De unsafe release was in FP3.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er in de kwalificatie een gridstraf voor werd uitgedeeld. In de race was het de ene keer een geldboete, de andere keer een tijdstraf of DT of zo.
In een race. Vorig jaar voor Kvyat. Maar niet voor fp of kwali voor zover ik weet.quote:
Precies dit, eerst dat gedoe met die bandenspanning, nog een hoop ander gezeik en nu dit weer.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus het leek toch nog een zware straf?
Niet alle beslissingen zijn recht toe recht aan, maar bij Hamilton valt het muntje altijd de goede kant op.
Niet gezien. Hoorde tijdens de kwalificatie over de unsafe release en dacht dus dat het toen was gebeurd.quote:
Ik zou maar niet teveel waarde hechten aan de andere / betere / slimmere inbreng van Max tov van RIC, zo je er uberhaupt al waarde aan zou mogen toekennen. Maar het blijft tot op heden natuurlijk een lekker excuus en een dooddoener om de mindere prestaties van Max tov RIC te bagataliserenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:17 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat ja en zoals eerder gezegd hier, volgend seizoen is het pas echt aande orde als VES vanaf dag 1 bij de ontwikkeling van de auto betrokken is.
Wat een onzin. Dat de FIA en Pirelli het niet met elkaar eens zijn over wanneer er gemeten moet worden kun je Hamilton niet aanrekenen. Net zo min als dat er nu alleen een geldboete wordt uitgedeeld, omdat dat normaal is voor een unsafe release tijdens een FP.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies dit, eerst dat gedoe met die bandenspanning, nog een hoop ander gezeik en nu dit weer.
Alsof hij veel minder is. Hij zit er veel dichter op dan Kvyat.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou maar niet teveel waarde hechten aan de andere / betere / slimmere inbreng van Max tov van RIC, zo je er uberhaupt al waarde aan zou mogen toekennen. Maar het blijft tot op heden natuurlijk een lekker excuus en een dooddoener om de mindere prestaties van Max tov RIC te bagataliseren
Zolang zijn race goed is, doet die onderlinge wedstrijd in de kwalificatie er niet toe. En tot nu toe heeft hij in zijn tijd bij Red Bull meer podiumfinishes gehaald dan Ricciardo, dus dat zit wel snor.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou maar niet teveel waarde hechten aan de andere / betere / slimmere inbreng van Max tov van RIC, zo je er uberhaupt al waarde aan zou mogen toekennen. Maar het blijft tot op heden natuurlijk een lekker excuus en een dooddoener om de mindere prestaties van Max tov RIC te bagataliseren
Max met Kvyat vergelijken.....quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alsof hij veel minder is. Hij zit er veel dichter op dan Kvyat.
Sowieso doet Max het in de races tot nog toe veel beter dan Ricciardo sinds hij bij RB zit, dus wat zeur je nou?
Leuk verhaal, lekker kort ook, bedankt!quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Max met Kvyat vergelijken.....Waar je al niet een stijfje van kan krijgen.
De verschillen tussen RIC en VES afmeten naar het aantal gescoorde punten heeft niet zoveel zin, behalve voor de blinde Max adepten dan, want ze rijden niet voor de eerste plek. Waar het wel om gaat is dat RIC nu laat zien eerste RBR rijder te zijn, en dat weegt toch wat zwaarder. En die tweede viool begint een beetje aan Max te kleven. Helaas.
Ik hoop morgen op een touche tussen Rosberg en Hamilton bij de start waardoor Hamilton uitvalt en Verstappen met een slimme actie Ricciardo pakt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is ook gewoon goed, voor Merc zit er niet in en maximale gepakt met het team
Als jij dat vindt. Ik deel die mening niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De verschillen tussen RIC en VES afmeten naar het aantal gescoorde punten heeft niet zoveel zin, behalve voor de blinde Max adepten dan, want ze rijden niet voor de eerste plek. Waar het wel om gaat is dat RIC nu laat zien eerste RBR rijder te zijn, en dat weegt toch wat zwaarder. En die tweede viool begint een beetje aan Max te kleven. Helaas.
Godver wat een dom gelul, krijgt alleen de eerste plek punten ofzo?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De verschillen tussen RIC en VES afmeten naar het aantal gescoorde punten heeft niet zoveel zin, behalve voor de blinde Max adepten dan, want ze rijden niet voor de eerste plek.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:49 schreef buzz1291 het volgende:
Maar het blijft tot op heden natuurlijk een lekker excuus en een dooddoener om de mindere prestaties van Max tov RIC te bagataliseren
Precies, Ricciardo is beter, zolang je het maar niet afmeet naar de resultaten in de race.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:09 schreef buzz1291 het volgende:
De verschillen tussen RIC en VES afmeten naar het aantal gescoorde punten heeft niet zoveel zin
Klopt, Ricciardo heeft dit jaar nog niet gewonnen. Beetje pech gehad in Monaco uiteraard.quote:, behalve voor de blinde Max adepten dan, want ze rijden niet voor de eerste plek.
Zoals ik al zei, de F1 is een lachertje.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:32 schreef Nattekat het volgende:
twitter:JennieGow twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 16:20:35Sainz gets 3 place grid penalty & 2 penalty points for impeding Massa. Amazing how quickly decision was made as opposed to last
end! #F1 reageer retweet
Lezen is blijkbaar moeilijk voor jou.quote:
Wat goed is komt snel. Dat bleek in Barcelona wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Wat een gezeur toch. Ricciardo is 27 jaar met 6 jaar Formule 1-ervaring en zit al 3 jaar bij Red Bull. Verstappen is 18 met 2 jaar Formule 1-ervaring en zit pas een half jaar bij Red Bull.
Jaquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat goed is komt snel. Dat bleek in Barcelona wel.
Maar iedere keer weer dat vergelijk van leeftijd en ervaring lijkt keer op keer het zoeken naar een excuus om een mindere prestatie van Max tov RIC te vergoeilijken.
Ik heb jaren geen F1 gekeken, maar hoe oud was Vettel toen die GP's ging winnen en wereldkampioen werd? En hoeveel ervaring had hij toen tov van de concurrentie.
Vervelend, en beterschap.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Helaas door een ongelukje met de fiets donderdag dit weekend niet op pad, voordeel: wel de race zonder problemen kijken
nee, die heb ik amper. M'n ribben hebben wel een goeie klap gehad. Dank!quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vervelend, en beterschap.
Wilde nog een opmerking maken over airbags en zacht vallen, maar doe dat maar niet.
Staat al sinds 11:00 nonstop aan hierquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
Sky pas is wel ideaal. Gewoon ook GP2 en 3 kijken en toekomstig talent spotten. Tijd voor bierhet is bijna 5 uur, dus dat kan wel.
beterschapquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, die heb ik amper. M'n ribben hebben wel een goeie klap gehad. Dank!
de televisie of de tap?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat al sinds 11:00 nonstop aan hier
Alleen voor de F1 kwali even geschakeld naar Ziggo
Beterschap.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, die heb ik amper. M'n ribben hebben wel een goeie klap gehad. Dank!
Hier ook (Ziggo met Engels commentaar). Alleen tussen FP3 en de kwalificatie even erg geweest ( en te laat terugquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat al sinds 11:00 nonstop aan hier
Alleen voor de F1 kwali even geschakeld naar Ziggo
Dat Engelse bier is drie keer niks of niet? De Ieren kunnen het een stuk beterquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, gewoon even een HJ klappen. Import.
dank, dank. Is ook allemaal niet heel ernstig, maar comfortabel hardlopen of fietsen wordt hem even nietquote:
oh, jawel hoor, goeie alle is dikke prima, maar wel van de tap dan. Thuis hebben we vooral Belgisch of Nederlands bier.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Engelse bier is drie keer niks of niet? De Ieren kunnen het een stuk beter
Ik zou bijna denken dat je het express doet.. maar dat kan niet, of je hebt een akelig gevoel voor timing, 1 race voor de zomerstopquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dank, dank. Is ook allemaal niet heel ernstig, maar comfortabel hardlopen of fietsen wordt hem even nietmaar goed excuus om de race gewoon live te kijken morgen! Elk nadeel....
vettel begon in 2006 als 19 jarige als derde rijder en het verdere verloop: in 2007 zijn eerste punten. in 2008 zijn 1ste overwinning, en een 4de plaats uiteindelijk 8ste in eindstand; in 2009 2de in eindstand, vanaf 2010 de kampioenschappen...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat goed is komt snel. Dat bleek in Barcelona wel.
Maar iedere keer weer dat vergelijk van leeftijd en ervaring lijkt keer op keer het zoeken naar een excuus om een mindere prestatie van Max tov RIC te vergoeilijken.
Ik heb jaren geen F1 gekeken, maar hoe oud was Vettel toen die GP's ging winnen en wereldkampioen werd? En hoeveel ervaring had hij toen tov van de concurrentie.
Beterschapquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dank, dank. Is ook allemaal niet heel ernstig, maar comfortabel hardlopen of fietsen wordt hem even nietmaar goed excuus om de race gewoon live te kijken morgen! Elk nadeel....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Hülkenberg een gridstraf van...
*tromgeroffel*Dat zal hem leren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Ik heb al vaker gezegd dat RIC ook gewoon een goede coureur vind. Zou zo snel helemaal niet eens kunnen zeggen wie er nou echt beter is van de twee. RIC is vooralsnog sneller over 1 lap en Max is beter qua bandenmanagement, wat tegenwoordig vrij essentieel is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Scheelt ook wel dat ze tot nu toe niet meedoen om de winst normaal gesproken. Daarnaast is er nog geen wedstrijd geweest waar ze echt met elkaar tot het eind hebben gestreden om een positie. Meestal zitten ze in het begin bij elkaar tot de 1e pitstop waarna 1 van de 2 een duidelijke voorsprong pakt. Vraag me af of het net zo gezellig blijft als ze in de laatste ronden strijden voor de overwinningquote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
De conclusie kan niet zijn dat RBR het wat betreft coureurs echt uitstekend voor elkaar heeft, veel meer airtime heeft dan Mercedes en ook nog eens geen heibel in de tent?
Niet ieder F1-team werkt als Ferrari ten tijde van Schumacher/Barrichello hè...
En terecht ! Met Ric hebben ze een kwalificatie beest in huis en daarnaast hebben ze Ves het race monsterquote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Maar denk dat RBR best blij is met de huidige rijders, 2 potentiële wereldkampioenen.
Klopt ! Kijk naar de grootste f1 coureurs uit het verleden en heden en dan heb je je antwoord al. Ricardo is enorm toffe vent, maar net als Barrichello of Gerard Berger een te lieve persoonlijkheid.. zonde, want racen kan hij zeker. Kijk, nu vinden we Max nog mooi, leuk en gevat tijdens interviews, maar hij heeft het in zich om net zo'n irritant arrogant en onuitstaanbaar persoon (globaal gezien) te worden als Laura in zijn race jaren, Senna, Schumi of Hamilton het meest recente voorbeeld. Hij heeft maar 1 doel, (meervoudig) wereldkampioen worden, die geeft geen biet om wat anderen van hem vinden..quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:06 schreef Monolith het volgende:
RIC is in mijn ogen de meest sympathieke van het hele veld, maar ergens lijkt het dan ook weer te ontbreken aan die absolute winnaarsmentaliteit die anderen weer vrij onsympathiek maakt.
Ik zie regelmatig al van die trekjes bij hem hoor. Max is gewoon een klootzakje. Maar dat geeft niet want dat heb je inderdaad ook wel nodig om succesvol te zijn in dat wereldje.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt ! Kijk naar de grootste f1 coureurs uit het verleden en heden en dan heb je je antwoord al. Ricardo is enorm toffe vent, maar net als Barrichello of Gerard Berger een te lieve persoonlijkheid.. zonde, want racen kan hij zeker. Kijk, nu vinden we Max nog mooi, leuk en gevat tijdens interviews, maar hij heeft het in zich om net zo'n irritant arrogant en onuitstaanbaar persoon (globaal gezien) te worden als Laura in zijn race jaren, Senna, Schumi of Hamilton het meest recente voorbeeld. Hij heeft maar 1 doel, (meervoudig) wereldkampioen worden, die geeft geen biet om wat anderen van hem vinden..
Klopt ook wel, vind het nooit zo prettig om naar hem te luisteren eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zie regelmatig al van die trekjes bij hem hoor. Max is gewoon een klootzakje. Maar dat geeft niet want dat heb je inderdaad ook wel nodig om succesvol te zijn in dat wereldje.
Ik juist wel. Zero fucks are given. Hij weet precies wat zijn mogelijkheden zijn en wil die altijd optimaal benutten. Op dit moment zie je dat alles onder P4 hem eigenlijk te min is. En ik vind het ook tof dat hij tot het randje gaat om dat te halen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt ook wel, vind het nooit zo prettig om naar hem te luisteren eigenlijk.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik juist wel. Zero fucks are given. Hij weet precies wat zijn mogelijkheden zijn en wil die altijd optimaal benutten. Op dit moment zie je dat alles onder P4 hem eigenlijk te min is. En ik vind het ook tof dat hij tot het randje gaat om dat te halen.
Eensch. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt dat je een lul moet zijn om succesvol te zijn. Het lijkt wel alsof mensen hopen dat Verstappen een klootzak is/wordt zodat hij kampioen wordt. Laat het 'm maar doen zoals ie nu is: lol hebben terwijl hij serieus hard rijdt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik juist wel. Zero fucks are given. Hij weet precies wat zijn mogelijkheden zijn en wil die altijd optimaal benutten. Op dit moment zie je dat alles onder P4 hem eigenlijk te min is. En ik vind het ook tof dat hij tot het randje gaat om dat te halen.
Dit.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind 'm wel sympathiek en hij heeft er duidelijk lol inen heeft geen zin om zich te laten verleiden tot gelazer.
Het is in mijn ogen ook niet zozeer dat je een 'lul moet zijn', maar meer dat alles doen om te winnen en overtuigd zijn van je eigen kunnen / gelijk vaak zo wordt ervaren. Het gaat ook vaak gepaard met een gebrek aan respect / ontzag voor de 'gevestigde orde'. Dat zie je allemaal bij Verstappen natuurlijk ook wel. Ik kan het zelf wel waarderen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eensch. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt dat je een lul moet zijn om succesvol te zijn. Het lijkt wel alsof mensen hopen dat Verstappen een klootzak is/wordt zodat hij kampioen wordt. Laat het 'm maar doen zoals ie nu is: lol hebben terwijl hij serieus hard rijdt.
Of Niki wordt dement of die journalist, want dit heeft hij maanden geleden al geroepen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:35 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpblog.nl/7026(...)-lyrisch-verstappen/
Maar niet in Nederland.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of Niki wordt dement of die journalist, want dit heeft hij maanden geleden al geroepen.
Slechte journalist als hij dat nog niet wistquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar niet in Nederland.
Lijkt me logisch als hij door een Nederlandse krant geinterviewd wordt hij zijn mening gewoon geeft zodat de krantenlezer daar ook kennis van kan nemen.
Als ik 2006 dan even buiten beschouwing laat:quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:17 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
vettel begon in 2006 als 19 jarige als derde rijder en het verdere verloop: in 2007 zijn eerste punten. in 2008 zijn 1ste overwinning, en een 4de plaats uiteindelijk 8ste in eindstand; in 2009 2de in eindstand, vanaf 2010 de kampioenschappen...
En er staan nog wel meer (meervoudig) wereldkampioenen in dat lijstje, maar die waren nog ouder.quote:1 Netherlands Max Verstappen 18 years, 228 days 2016 Spanish Grand Prix
2 Germany Sebastian Vettel 21 years, 73 days 2008 Italian Grand Prix
3 Spain Fernando Alonso 22 years, 26 days 2003 Hungarian Grand Prix
Voor een debuut op Hockenheim niet slecht.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso heeft Max al gezegd dat hij te wijd ging in de laatste bochten en daardoor de derde plek miste. Hij zat er dicht bij.
ik heb met hem te doenquote:
Wel knap trouwens om te stellen dat er slechts eens in de honderd jaar een talent als Verstappen is aangezien de autosport pakweg 130 jaar oud is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:35 schreef Klummie het volgende:
http://www.gpblog.nl/7026(...)-lyrisch-verstappen/
Iemand die zich er bij neer heeft gelegd dat zijn carrière in de F1 er op zit na dit seizoen.quote:
De wetten van de topsport.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Iemand die zich er bij neer heeft gelegd dat zijn carrière in de F1 er op zit na dit seizoen.
Aandoenlijk.
ik ook niet inderdaad en hopelijk weet RBR komend seizoen het gat met Mercedes te dichten, dan komt het met de rest van de "vergelijking" ook wel goed in Verstappens voordeel.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik 2006 dan even buiten beschouwing laat:
Max in 2015 zijn eerste punten in zijn eerste seizoen
Max in 2015 2x 4de in zijn eerste seizoen
Max in 2016 zijn eerste overwinning in zijn 2de seizoen
Max in 2016 2x een 2de plaats in zijn 2de seizoen
Max in 2016 momenteel hoger dan P8 in de stand en dat gaat ie ook wel volhouden
Dus tot hier doet Max het al beter dan Vettel. Dus ik weet niet wat die knaker nou probeerde te zeggen waar jij op reageerde eigenlijk![]()
Ja maar goed dat is ook onderdeel van het psychologische spelletje he. RIC zei ook dat die nog wat foutjes had gemaakt en wel wat sneller had gekund.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso heeft Max al gezegd dat hij te wijd ging in de laatste bochten en daardoor de derde plek miste. Hij zat er dicht bij.
Dat is ook zo, natuurlijk. Vooral niet zeggen dat je het uit je tenen geperst hebt. Net als Rosberg die benadrukt dat hij zijn supersnelle rondje reed terwijl hij ook nog extra brandstof bij zich had. Het is misschien ook wel zo, maar door het te benadrukken lijkt hij extra onoverwinnelijk en dat maakt Hamilton alleen maar chagrijniger.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar goed dat is ook onderdeel van het psychologische spelletje he. RIC zei ook dat die nog wat foutjes had gemaakt en wel wat sneller had gekund.
Ik zie vooral mensen (waaronder ik), die zeggen dat RIC vooralsnog beter is in kwalificatie. Niet dat hij over het algeheel beter isquote:Op zondag 31 juli 2016 10:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Al die mensen die zeggen dat Ricciardo beter is dan Verstappen ivm kwalificatieresultaten vonden Trulli zeker ook beter dan Alonso?
zag ergens iets over dat dee race al zijn laatste is. #twitterquote:Op zondag 31 juli 2016 00:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Iemand die zich er bij neer heeft gelegd dat zijn carrière in de F1 er op zit na dit seizoen.
Aandoenlijk.
en daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zie vooral mensen (waaronder ik), die zeggen dat RIC vooralsnog beter is in kwalificatie. Niet dat hij over het algeheel beter is
Mag Buemi dan het stuur overnemen? Weet niet of hij genoeg punten heeft om te mogen starten? Of zou dat niet nodig zijn door F1 verleden?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
zag ergens iets over dat dee race al zijn laatste is. #twitter
Er riep ergens iemand daar race uitslagen er niet toe doen als je niet om de eerste plek strijd ofzo. Maar ja, als je dat denkt dan snap je er niet zo veel van natuurlijk.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zie vooral mensen (waaronder ik), die zeggen dat RIC vooralsnog beter is in kwalificatie. Niet dat hij over het algeheel beter is
Precies ja. Ik kan daar altijd wel van genieten van zulke opmerkingen. En Max weet zeker wel hoe die dat spelletje moet spelen. Die laat zich echt niet gek maken daardoor. Dat werd vorig jaar al goed duidelijk na Monaco toen die Massa even op zijn plek zette na een opmerking over zijn rijgedrag.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is ook zo, natuurlijk. Vooral niet zeggen dat je het uit je tenen geperst hebt. Net als Rosberg die benadrukt dat hij zijn supersnelle rondje reed terwijl hij ook nog extra brandstof bij zich had. Het is misschien ook wel zo, maar door het te benadrukken lijkt hij extra onoverwinnelijk en dat maakt Hamilton alleen maar chagrijniger.
Net als trouwens al die opmerkingen van coureurs over het verdedigen van Max, afgelopen week. Volgens mij ook gewoon een poging om hem onzeker te maken, zodat hij de volgende keer misschien niet meer durft en je er wat makkelijker langs komt. Gelukkig kent Max het spelletje en laat hij zich er niet door van z'n stuk brengen.
Kan ik me niet voorstellen, hij start al voor hem dus je bent liever flexibel lijkt me. Sowieso zou het wel erg slecht zijn als hij op die manier met Verstappen bezig is en niet zijn eigen prestaties. Volgens mij gaat RIC gewoon van zijn eigen kunnen uit en dat hij zn 3e plek vast kan houden na de start.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:26 schreef Jane het volgende:
Trouwens, her en der vroegen mensen zich gisteren af waarom RIC in Q2 nog een paar extra rondjes reed, terwijl hij in feite al zeker was van Q3. Voor niks z'n racebanden versleten, zo lijkt het.
Maar zou dat niet gewoon kunnen zijn geweest om zeker te weten dat hij de eerste pitstop zou krijgen tijdens de race, zelfs als VES voor hem zou liggen? Lijkt een beetje vergezocht, maar ook niet ondenkbaar, imho.
neuh.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:26 schreef Jane het volgende:
Trouwens, her en der vroegen mensen zich gisteren af waarom RIC in Q2 nog een paar extra rondjes reed, terwijl hij in feite al zeker was van Q3. Voor niks z'n racebanden versleten, zo lijkt het.
Maar zou dat niet gewoon kunnen zijn geweest om zeker te weten dat hij de eerste pitstop zou krijgen tijdens de race, zelfs als VES voor hem zou liggen? Lijkt een beetje vergezocht, maar ook niet ondenkbaar, imho.
Ik vond het eigenlijk een vreemd besluit. Je bent door op zeker, spaar die banden dan uit.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:26 schreef Jane het volgende:
Inderdaad ver gezocht.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:26 schreef Jane het volgende:
Ja, dat heb ik ook gehoord. Waarschijnlijk zijn ze sowieso een vroege eerste pitstop van plan. Denk ik dan.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:35 schreef edraket31 het volgende:
Edit: commentaar van Horner was dat de lengte van de 1e stint niet zo belangrijk is, maar juist de 2 daaropvolgende stints bepalend zijn
Wederom interpreteer je een vraag annex gedachte verkeerd. De vraag was waarom RIC dit in Q2 deed, en toen was nog niet bepaald dat hij vóór VES zou starten, waarbij hij ongetwijfeld toen al wist dat deze met een andere setup reed en nog niet wist hoe dit uit zou pakken. Dus een hele logische vraag, en reken er op dat RIC slim is gezien al zijn afgelopen startopstellingen. Dus zou best kunnen dat dit toch een strategische move was die ze bij RBR nooit zullen toegeven uiteraard.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:30 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Kan ik me niet voorstellen, hij start al voor hem dus je bent liever flexibel lijkt me. Sowieso zou het wel erg slecht zijn als hij op die manier met Verstappen bezig is en niet zijn eigen prestaties. Volgens mij gaat RIC gewoon van zijn eigen kunnen uit en dat hij zn 3e plek vast kan houden na de start.
Had hij daar geen setje voor uit kunnen sparen dan? Voor 1 van die 2 volgende stints?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:35 schreef edraket31 het volgende:
Edit: commentaar van Horner was dat de lengte van de 1e stint niet zo belangrijk is, maar juist de 2 daaropvolgende stints bepalend zijn
Ok, ja dan wel.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wederom interpreteer je een vraag annex gedachte verkeerd. De vraag was waarom RIC dit in Q2 deed, en toen was nog niet bepaald dat hij vóór VES zou starten, waarbij hij ongetwijfeld toen al wist dat deze met een andere setup reed en nog niet wist hoe dit uit zou pakken. Dus een hele logische vraag, en reken er op dat RIC slim is gezien al zijn afgelopen startopstellingen. Dus zou best kunnen dat dit toch een strategische move was die ze bij RBR nooit zullen toegeven uiteraard.
Ja, dat heeft Horner ook gewoon aangegeven achteraf.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:04 schreef Sjemmert het volgende:
RIC zijn eerste run was gewoon te langzaam. Hij moest nog een doen om zeker te zijn dat die niet uit Q3 gedrukt zou worden. Niets meer niets minder. Vettel bleef wel binnen en werd ook nog bijna uit q3 gedrukt was uiteindelijk gezakt naar 9e in q2.
Zijn Q2 tijd was vrij matig, dus misschien was hij buiten om eventueel nog een flyinglap te kunnen doen.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:26 schreef Jane het volgende:
Dat is niet helemaal zoals het ging, kijk nog maar eens terug. RIC ging niet een 2e keer naar buiten, maar bleef na zijn eerste snelle rondje op de baan en deed daarna nog een flying lap, waarbij hij zich maar een heel klein beetje verbeterde (dus niet echt voluit gegaan, mag je constateren, gezien Q3). VET bleef helemaal niet binnen na z'n eerste run, maar ging juist wel een 2e keer de baan op.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:04 schreef Sjemmert het volgende:
RIC zijn eerste run was gewoon te langzaam. Hij moest nog een doen om zeker te zijn dat die niet uit Q3 gedrukt zou worden. Niets meer niets minder. Vettel bleef wel binnen en werd ook nog bijna uit q3 gedrukt was uiteindelijk gezakt naar 9e in q2.
Die hebben wel lol zoquote:Op zondag 31 juli 2016 11:10 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker bezig weer die twee
dat was gisteren mag ik hopen?quote:Op zondag 31 juli 2016 11:10 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, hou op zeg. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dit is gewoon iets waar elders ook over gepraat wordt. Waarom RIC die extra laps deed in Q2. Het is ook niet voor niks dat Horner er naar gevraagd werd.quote:
Uiteraardquote:
Hij kan nog wel deels zijn banden hebben gespaard en gewoon iets sneller zijn gegaan om dan alsnog zeker te zijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zoals het ging, kijk nog maar eens terug. RIC ging niet een 2e keer naar buiten, maar bleef na zijn eerste snelle rondje op de baan en deed daarna nog een flying lap, waarbij hij zich maar een heel klein beetje verbeterde (dus niet echt voluit gegaan, mag je constateren, gezien Q3). VET bleef helemaal niet binnen na z'n eerste run, maar ging juist wel een 2e keer de baan op.
Het is niet voor niets dat mensen zo verbaasd waren over RIC's Q2. Als hij zich echt zorgen maakte of hij het zou halen, zou hij er nóg wel een gedaan hebben. Voluit. Maar dat deed hij dus niet.
Formule E kampioen mag sowieso F1 rijden.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Mag Buemi dan het stuur overnemen? Weet niet of hij genoeg punten heeft om te mogen starten? Of zou dat niet nodig zijn door F1 verleden?
Of is Buemi uberhaupt nog testcoureur daar?
Ook op ZS racingquote:
quote:Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zoals het ging, kijk nog maar eens terug. RIC ging niet een 2e keer naar buiten, maar bleef na zijn eerste snelle rondje op de baan en deed daarna nog een flying lap, waarbij hij zich maar een heel klein beetje verbeterde (dus niet echt voluit gegaan, mag je constateren, gezien Q3). VET bleef helemaal niet binnen na z'n eerste run, maar ging juist wel een 2e keer de baan op.
Het is niet voor niets dat mensen zo verbaasd waren over RIC's Q2. Als hij zich echt zorgen maakte of hij het zou halen, zou hij er nóg wel een gedaan hebben. Voluit. Maar dat deed hij dus niet.
Ja oke volg het vanaf de tribune dus heb het niet zo goed kunnen zien als thuis voor de TV. Feit is wel dat zijn eerste lap gewoon geen zekerheid gaf voor q3.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is toch niks mis met gezonde rivaliteit? Dat is er zeker en moet volgens mij ook. Liever dat ze het zo proberen dan dat ze elkaar van de baan rijden, a la Hamilton en Rosberg.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen jullie alsjeblieft opbokken met die Max vs Ricciardo onzin?
Kwaaiekatquote:Op zondag 31 juli 2016 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen jullie alsjeblieft opbokken met die Max vs Ricciardo onzin?
Omdat er track limits zijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 12:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Waarom krijgen ze bij Porschecup track Limit waarschuwingen? Is toch zelfde racecontrol en regels lijkt me? De een na de ander kreeg net een waarschuwing...
Daar gelden dezelfde regels als in de F1. Kerbs mag, er volledig overheen niet. Dan krijg je ee n waarschuwing.quote:Op zondag 31 juli 2016 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat er track limits zijn.
Bij de GP3/GP2 gebeurde dat helemaal niet vreemd genoeg.
Als ik naar boven kijk denk ik dat het droog blijft.quote:Op zondag 31 juli 2016 12:02 schreef Snowsquall het volgende:
Gaat het nog regenen in Hockenheim, ziet er donker uit daar?
Is afgeschaft ze mogen er vol overheen nu.quote:Op zondag 31 juli 2016 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daar gelden dezelfde regels als in de F1. Kerbs mag, er volledig overheen niet. Dan krijg je ee n waarschuwing.
De 4de keer is een tijdstraf.
Niet eens aan de Red Bullquote:Op zondag 31 juli 2016 11:10 schreef ChatGirl het volgende:
[ afbeelding ]
Ingeleverd na FP3 en kwalificatie.quote:Op zondag 31 juli 2016 12:14 schreef S95Sedan het volgende:
Wat is er met de rest van die setjes gebeurd? Want ze hadden toch 3 sets soft bij RBR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |