Waarom lach je nep?Ik was vroeger ook enorm verlegen, en ik heb een paar assertiviteits cursussen gedaan, en dat heeft mij enorm geholpen dus zou daar eens naar gaan kijken. En verder probeer gewoon eens een praatje met iemand te maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:30 schreef Avox het volgende:
Ik ben vaak stilletjes, verlegen en nep aan het lachen. Ik wil graag veel praten, niet verlegen zijn en veel lachen. Hoe verander ik mezelf?
Ik zeg dit als een 15 jarige tiener. Kom niet met die hoogbeschaafde antwoorden
dank.
stoppen met dat neplachtje en opgroeien, komt vast goedquote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:30 schreef Avox het volgende:
Ik ben vaak stilletjes, verlegen en nep aan het lachen. Ik wil graag veel praten, niet verlegen zijn en veel lachen. Hoe verander ik mezelf?
Ik zeg dit als een 15 jarige tiener. Kom niet met die hoogbeschaafde antwoorden
dank.
Ik lach nep omdat ik een depressie heb. Ik heb dit schooljaar verpest nou eigenlijk heeft school mijn schooljaar verpest omdat ik naar een ander klas moest, waardoor er veel gebeurt was en ik nu eenzaam ben. Tijdens dit schooljaar ging ik vaak verzuimen en had temaken gehad met MST, jeugdzorg en zelfs de rechter. Ik heb ook een pyscholoog gehad maar dat was gewoon een oen die niks aan mij veranderde. Ook ben ik 16 kilo aangekomen en vindt mezelf heel dik. Ik doe altijd mijn t-shirt omlaag om mijn vet te verbergen. En laat staan dat ik alleen maar (koreaanse) drama ging kijken met een slecht einde dat mij nog een beetje goed maakte. Alhoewel ik bij mijn familie altijd al stil was, wil ik nu dit veranderen. Ik wil meer praten, een gesprek beginnen en lachen. Hoe doe ik dit? !!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Waarom lach je nep?Ik was vroeger ook enorm verlegen, en ik heb een paar assertiviteits cursussen gedaan, en dat heeft mij enorm geholpen dus zou daar eens naar gaan kijken. En verder probeer gewoon eens een praatje met iemand te maken.
Ga naar een andere psycholoog bij wie je wel een klik hebt. Je hebt professionele hulp nodig.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:45 schreef Avox het volgende:
[..]
Ik lach nep omdat ik een depressie heb. Ik heb dit schooljaar verpest nou eigenlijk heeft school mijn schooljaar verpest omdat ik naar een ander klas moest, waardoor er veel gebeurt was en ik nu eenzaam ben. Tijdens dit schooljaar ging ik vaak verzuimen en had temaken gehad met MST, jeugdzorg en zelfs de rechter. Ik heb ook een pyscholoog gehad maar dat was gewoon een oen die niks aan mij veranderde. Ook ben ik 16 kilo aangekomen en vindt mezelf heel dik. Ik doe altijd mijn t-shirt omlaag om mijn vet te verbergen. En laat staan dat ik alleen maar (koreaanse) drama ging kijken met een slecht einde dat mij nog een beetje goed maakte. Alhoewel ik bij mijn familie altijd al stil was, wil ik nu dit veranderen. Ik wil meer praten, een gesprek beginnen en lachen. Hoe doe ik dit? !!
gewoon heel simpel....zoals je het vroeger ook altijd deed.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:45 schreef Avox het volgende:
[..]
Ik lach nep omdat ik een depressie heb. Ik heb dit schooljaar verpest nou eigenlijk heeft school mijn schooljaar verpest omdat ik naar een ander klas moest, waardoor er veel gebeurt was en ik nu eenzaam ben. Tijdens dit schooljaar ging ik vaak verzuimen en had temaken gehad met MST, jeugdzorg en zelfs de rechter. Ik heb ook een pyscholoog gehad maar dat was gewoon een oen die niks aan mij veranderde. Ook ben ik 16 kilo aangekomen en vindt mezelf heel dik. Ik doe altijd mijn t-shirt omlaag om mijn vet te verbergen. En laat staan dat ik alleen maar (koreaanse) drama ging kijken met een slecht einde dat mij nog een beetje goed maakte. Alhoewel ik bij mijn familie altijd al stil was, wil ik nu dit veranderen. Ik wil meer praten, een gesprek beginnen en lachen. Hoe doe ik dit? !!
met welke psycholoog kun je uberhoud een klik krijgen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:47 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ga naar een andere psycholoog bij wie je wel een klik hebt. Je hebt professionele hulp nodig.
Ik kon heel goed op schieten met die van mij.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
met welke psycholoog kun je uberhoud een klik krijgen?
ik kon vroeger met geen 1 psycholoog opschieten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:50 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik kon heel goed op schieten met die van mij.
Dat is jammer ja. Dan heb je er ook niks aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik kon vroeger met geen 1 psycholoog opschieten.
Genoeg hoor, het zijn net mensen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
met welke psycholoog kun je uberhoud een klik krijgen?
nee! ik heb er nog nooit wat aan gehad.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:52 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Dat is jammer ja. Dan heb je er ook niks aan.
dat zal dan kantje boord zijn.quote:
Zeker vervelend. Ik heb nooit een slechte gehad.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dat zal dan kantje boord zijn.
sorry hoor ik heb me nog nooit begrepen gevoeld door een psyscholoog.
Geloof ik ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nee! ik heb er nog nooit wat aan gehad.echt om te janken (letterlijk en figuurlijk)
ja..maar sommige mensen hebben geluk en andere hebben nou eenmaal pech.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeker vervelend. Ik heb nooit een slechte gehad.
Jup.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja..maar sommige mensen hebben geluk en andere hebben nou eenmaal pech.
Helaas wel ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja..maar sommige mensen hebben geluk en andere hebben nou eenmaal pech.
Een psycholoog veranderd jou ook niet, dat moet je zelf doen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:45 schreef Avox het volgende:
[..]
Ik heb ook een pyscholoog gehad maar dat was gewoon een oen die niks aan mij veranderde.
waarschijnlijk gewoon slechte tips. luister ik weet hoe dat gaat. je hebt nou eenmaal niks aan een psycholoog.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een psycholoog veranderd jou ook niet, dat moet je zelf doen?
Wat voor tips gaf hij jou dan bijvoorbeeld?
is dit een ONZ topic ofzo.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:32 schreef matthias24 het volgende:
[..]
gewoon slechte tips. luister ik weet hoe dat gaat. je hebt nou eenmaal niks aan een psycholoog.
ik weet dat toch uit ervaring.
Nee oke, tip voor TS..quote:
Als mijn familie weg is ga ik een gevolg schrijven. Wat jij nu zegt klopt niet. Blijkbaar had ik zelf het een beetje misquote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat gaat je niet lukken.
Dit is hoe je bent en daar verander je niets aan.
Wat een enorme onzin.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat gaat je niet lukken.
Tuurlijk kan een mens wel veranderen dacht jij dat je op je 15e jaar nog precies hetzelfde bentquote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat gaat je niet lukken.
Karakter verander je niet veel aan, gedrag wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Tuurlijk kan een mens wel veranderen dacht jij dat je op je 15e jaar nog precies hetzelfde bent
als op je 45ste jaar?![]()
Tuurlijk niet...
Nou ja je kan wel minder verlegen worden natuurlijk, maar omgekeerd kan ook, een drukke tienerquote:Op zaterdag 30 juli 2016 00:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Karakter verander je niet veel aan, gedrag wel.
Misschien heeft TS straks een baan die heel enerverend is en vind ie een leuke vriendin die die verhalen helemaal prachtig vind..zo ga je vanzelf meer praten bv.
Ik was super rustig tot mijn 17e..daarna tot mijn 34e superdruk en nu weer rustigquote:Op zaterdag 30 juli 2016 00:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja je kan wel minder verlegen worden natuurlijk, maar omgekeerd kan ook, een drukke tiener
kan een rustige 40er worden, álles kan... je wézen vander je niet, maar door ervaringen e.d. wordt je natuurlijk wel een beetje ''gevormd'' als je begrijpt wat ik bedoel....
Ja kan ook nogquote:Op zaterdag 30 juli 2016 00:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik was super rustig tot mijn 17e..daarna tot mijn 34e superdruk en nu weer rustig
Ik kreeg 4 jaar geleden een ADHD test, iedereen verbaasd dat ie negatief uitpakte behalve mijn ouders
jee joh, hij is nog in de groeiquote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:45 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Ga afvallen en 4x per week naar de sportschool.
Je kan gewoon krachttraining doen als je in de groei bent hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:47 schreef FANN het volgende:
[..]
jee joh, hij is nog in de groeihij hoeft niet meteen een Hulk te worden
oh ja, zal best, maar het valt me op dat er wél heel vaak wordt geroepen, ga naar de sportschoolquote:Op zaterdag 30 juli 2016 13:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Je kan gewoon krachttraining doen als je in de groei bent hoor.
Onzin. TS beschrijft gedrag. Zijn persoonlijkheid en omstandigheden spelen hier wel een rol in, maar gedrag is zeker wel te veranderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat gaat je niet lukken.
Nouja, ts verteld dat hij te dik is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:02 schreef FANN het volgende:
[..]
oh ja, zal best, maar het valt me op dat er wél heel vaak wordt geroepen, ga naar de sportschool
al iemand een probleem heeft![]()
Ben je nerveus, ga naar de sportschool
Ben je depressief, ga naar de sportschool
Ben je bang voor spinnen, ga naar de sportschool
Problemen me je vriendin, ga naar de sportschool
etc, etc. etc.dat is FOK
Jawel... 16 kg aanomen wordt je vast ook niet vrolijker van, dus een beetje beweging en beterquote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:48 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Nouja, ts verteld dat hij te dik is.
Afvallen en wat body krijgen kan goed zijn voor je zelfvertrouwen, wat hij ook mist.
Buiten het psychische aspect kan je iig het lichamelijke aspect aanpakken. Is ook een stuk tastbaarder en beter meetbaar.
eh.... effe kijken...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:26 schreef Avox het volgende:
TS was heel blij met zijn lichaamTS ging fulltime naar de sportschool toen die was aangekomen, maar door stress,jeugdzorg, MST enzovoort.. ging het niet meer zo soepel en langzaam had ik geen motivatie/zin meer. Zoals velen dat doen, FOOD is de oplossing van alles dat voor een goed uitslag zorgt maarnietheus. Sommigen gaan hardlopen als ze stressen en anderen zoeken thuis rond voor lekker eten. En ja het klopt ; 16 kilo is keiveel. Ik durf het zelfs niet te typen maar ik had LETTERLIJK MANNENBORSTEN. ECHT GEWOON MANNENBORSTEN. Nu ben ik op vakantie en zit ik vaak buiten, winkelen enzovoort en ze zijn bijna verdwenen. Kan ik eindelijk weer BIJNA een normale t-shirt aantrekken. Alhoewel ik zei dat ik een update ging typen, nou hier komt die dan :
Gisterenavond zei mijn moeder dat ik in de woonkamer moet zitten wanneer ze arriveren. Nou ik dacht echt van.. JA DAG.. dat is een grote stap. Straks val ik weer in stilletjes en pak ik mijn telefoon erbij voor afleiding. Voor ik het wist zat ik in de woonkamer. Als gewoonlijk groeten en dan babbelen. Ze hadden het weer over voetbal. Nou geweldig.. maanden niet gekeken en wist niks van nieuwe updates (makkelijk gezegt) Dus werd ik door een stofzuiger gezogen en later weer eruit gehaalt toen ze het over auto's hadden. Mijn oom liet foto's zien van auto's en ik dacht " oke.. nu moet het gebeuren " dus ik ging iets zeggen wat ik ondertussen ben vergeten en lachen. Ik zat letterlijk gewoon in hun gesprekjes. Daarna had mijn moeder, tante, neef over dat grappige programma schoonmaakfobie programma op TLC en zat ik ook met hun te babbelen echt van "oh dit.. dat hahaha.. ja echt hahahaha..". Mijn oom die naast mij zat pakte zijn telefoon en wou een selfie maken. Hij is echt zo'n alles-op-facebook-poster. Ik rushde naar de overkant en zat naast mijn moeder. Ik pakte mijn telefoon en ging appen. Ik dacht toen echt van " waar heeft die het over " en ging alleen maar neplachen. Beter neplachen dan met een domme blik aankijken, toch? Later gingen ze weg en ik zat achter in 'mijn' kamer tv te kijken. Het ging soepeler dan ik dacht. Ik ging zelfs grapjes over mijn gewicht niet serieus nemen... nou wat een overwinning. Mag ik nu niet 1 maar 2 stickers?. Het ergste moet natuurlijk nog komen : school! Nou dat wordt een grote update in mijn nieuwe topic
Gedrag kun je wel enigzins veranderen, maar je karakter dus niet. Je kan niet ineens een compleet ander persoon worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Onzin. TS beschrijft gedrag. Zijn persoonlijkheid en omstandigheden spelen hier wel een rol in, maar gedrag is zeker wel te veranderen.
Dat is niet makkelijk, maar als onzekerheid een grote rol speelt kan daar wel degelijk aan gewerkt worden.
Is geen onzin. Je karakter kun je niet veranderen.quote:
Good for you. Kun je me de sleutel tot dat geven, want het is mij nog nooit gelukt om zo te worden...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:03 schreef LPFAN het volgende:
Jah, wat ik al eerder zei, ik was vroeger ook enorm gesloten en verlegen en zei nooit een woord, en nu ben ik een enorme kletser en heel open, dus ja het kan wel.
Karakter kan je niet veranderen, gedrag wel.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Is geen onzin. Je karakter kun je niet veranderen.
[..]
Good for you. Kun je me de sleutel tot dat geven, want het is mij nog nooit gelukt om zo te worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |