abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 07:38:50 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164082234
Zie ook
FBI verwacht honderden jihadisten in Westen

quote:
FBI-directeur James Comey verwacht veel meer aanslagen in westerse landen zodra Islamitische Staat is verslagen. Op een conferentie over internetveiligheid zei hij dat er op een bepaald moment een uittocht van terroristen uit Syrië komt, die we nooit eerder hebben gezien.

"Niet alle Islamitische Staat-moordenaars zullen in Syrië omkomen", zei Comey. Hij waarschuwt dat die terroristen naar Europa en de VS vluchten als het kalifaat uiteen is gevallen.

Comey vergeleek de situatie met al-Qaida in Afghanistan. "Veel terroristen zijn gevlucht uit Afghanistan. Met IS moeten we dat aantal met tien of meer vermenigvuldigen." De aanslagen in Parijs en Brussel zijn volgens hem dan nog maar het begin.
Bron

Helemaal zelf verzonnen die man _O_

Zeg het maar jongens

:P

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 29-07-2016 10:19:32 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:50:21 #2
457189 Iknietweten
ik weet het allemaal niet
pi_164082328
Iedereen zich bewapenen en Charles Bronson op die shit
pi_164082337
Ik heb geen zin om hier over na te denken.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:51:49 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164082339
Lijkt me vrij logisch inderdaad.

Veel strijders zullen de komende tijd de benen nemen, als blijkt dat ze bijna verslagen zijn. Een deel daarvan zal natuurlijk alsnog 'eervol' aan hun eind willen komen (en ik kan me voorstellen dat ze verder ook niks hebben in hun leven om 'trots' op te zijn) dus dan is een zelfmoord aanslag de enige weg eigenlijk die ze kunnen nemen.

In Europa zullen er vast meer aanslagen komen maar denk dat het vooral heftig gaat worden in Syrie als de oorlog voorbij is. Er komt dan een tijd zoals in Irak vlak na de oorlog, met 2 a 3 aanslagen per dag.

Eigenlijk is het inderdaad beter om IS een eigen gebied te laten hebben zodat ze lekker daar in de zandbak kunnen spelen. Probleem voor IS is natuurlijk dat zo'n gebied niet kan bestaan zonder een grote groep mensen (lees vrouwen) die daar gedwongen moeten leven. Krijg je waarschijnlijk een soort Mad Max taferelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_164082441
Is hysterie.
pi_164082504
Dankzij Merkel kunnen ze probleemloos Europa inlopen.
pi_164082664
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 07:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me vrij logisch inderdaad.

Veel strijders zullen de komende tijd de benen nemen, als blijkt dat ze bijna verslagen zijn. Een deel daarvan zal natuurlijk alsnog 'eervol' aan hun eind willen komen (en ik kan me voorstellen dat ze verder ook niks hebben in hun leven om 'trots' op te zijn) dus dan is een zelfmoord aanslag de enige weg eigenlijk die ze kunnen nemen.

In Europa zullen er vast meer aanslagen komen maar denk dat het vooral heftig gaat worden in Syrie als de oorlog voorbij is. Er komt dan een tijd zoals in Irak vlak na de oorlog, met 2 a 3 aanslagen per dag.

Eigenlijk is het inderdaad beter om IS een eigen gebied te laten hebben zodat ze lekker daar in de zandbak kunnen spelen. Probleem voor IS is natuurlijk dat zo'n gebied niet kan bestaan zonder een grote groep mensen (lees vrouwen) die daar gedwongen moeten leven. Krijg je waarschijnlijk een soort Mad Max taferelen.
Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggen :')

En dat terwijl een land als Noord-Korea krampachtig in de huidige staat wordt gehouden omdat men bang is voor 20 miljoen economische vluchtelingen. Ik ben daarin vast heel naïef, maar waarom zou je het kalifaat niet zo'n schurkenstaat maken die je gewoon in het zadel houdt?

Blijkbaar moeten we het risico maar accepteren dat die idiote ideologie zich overal heen gaat verspreiden. Ik pas daar liever voor.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 08:28:59 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164082685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggen :')

En dat terwijl een land als Noord-Korea krampachtig in de huidige staat wordt gehouden omdat men bang is voor 20 miljoen economische vluchtelingen. Ik ben daarin vast heel naïef, maar waarom zou je het kalifaat niet zo'n schurkenstaat maken die je gewoon in het zadel houdt?

Blijkbaar moeten we het risico maar accepteren dat die idiote ideologie zich overal heen gaat verspreiden. Ik pas daar liever voor.
Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?
Gek genoeg probeert het Westen dat natuurlijk ook als ze ergens weer freedom & democracy gaan brengen :Y)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_164082792
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?
Gek genoeg probeert het Westen dat natuurlijk ook als ze ergens weer freedom & democracy gaan brengen :Y)
Met die expansiedrift valt het wel mee. Stoere verhalen over dat ze naar Rome gaan die je in filmpjes ziet zijn vooral grootspraak van terrorristjes die de ideologie niet zo goed kennen.

Dat ze het ook altijd over Rome hebben is te herleiden naar de teksten die ze als uitgangspunt nemen. IS is een soort apocalyptische sekte die toeleeft naar de eindtijd en die zelf tot stand wil brengen. In de Koran wordt geloof ik gesproken over het verslaan van Rome op een slagveld ergens in Syrië. Dat vereist wel dat die Romeinen (het Westen) naar je toe komen. Daarvoor moet je ze pissig maken, dus blaas je dingen in hun achtertuin op om ze uit hun tent te lokken.

De theologen van IS zijn niet uit op wereldheerschappij. Ze zijn uit op een allesvernietigende confrontatie met het Westen. Echter, dat allesvernietigend is nogal metaforisch, want wat betreft vuurkracht schiet IS nog geen deuk in een pakje boter als het Westen zich echt boos zou maken. Maar goed, heilige teksten en sprookjes enzo, die overdrijven wel vaker.

Bovendien kun je ze aan de grenzen van hun kalifaat gewoon stoppen. Instabiel blijft de regio altijd, en ze zullen altijd aanslagen blijven plegen. Maar als het kalifaat blijft bestaan, kun je het controleren. Wordt het vernietigd, dan gaan ze all over the place en is het gevaar groter.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:10:46 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083143
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Goed filmpje ^O^
Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen. 8)7

With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
http://www.bbc.com/news/world-36888201
pi_164083216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen. 8)7

With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.
pi_164083286
Je kan ook een analyse doen en concluderen dat door het wegvallen van het kalifaat van IS de directe motivatie voor aanslagen voor IS wegvalt...Dit is gewoon koffiedik kijken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164083319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.
Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",

Ik snap dat het verleidelijk is om ze zeggen "Ja, dat komt door de islam". Dat is tot op zekere hoogte ook waar. De islam is de motivator voor deze aanslagen. Echter, zonder islam worden deze aanslagen nog steeds gepleegd. Daarom wordt er ook naar de VS gewezen, waar dit soort zaken al decennia aan de orde van de dag lijken te zijn, en waar islam vaak niet de motivator is.

Wat juist naïef is, is om te denken dat, als je islam maar uitbant, mensen geen aanslagen meer gaan plegen. Dat wil niet zeggen dat we islam niet moeten bestrijden (vind ik namelijk ook).

Dat is waar het stuk over gaat. Het is geen propaganda om te ontkennen dat de islam een probleem is. Het stelt alleen maar de vraag wat mensen beweegt deze aanslagen te plegen. Het is niet zo dat iemand de Koran leest en dan maar besluit zoveel mogelijk mensen af te slachten. Er moet een voedingsbodem zijn voordat de islam de haat kan oogsten. Zonder islam is die voedingsbodem er nog steeds, en zullen aanslagen om andere redenen gepleegd worden. Zoals bijvoorbeeld in de VS.

De vraag die het artikel stelt, is een hele valide vraag. Het is utopisch om te denken dat je islam maar weg moet snijden uit de maatschappij, en dat alle problemen dan magisch opgelost worden.
pi_164083355
Zet facebook en andere sociale media op zwart en het opnaaien van geestelijk zwakkeren zal alleen nog lokaal kunnen gebeuren waardoor veel minder mensen zich laten meeslepen in het extremisme. :P
pi_164083479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zet facebook en andere sociale media op zwart en het opnaaien van geestelijk zwakkeren zal alleen nog lokaal kunnen gebeuren waardoor veel minder mensen zich laten meeslepen in het extremisme. :P
Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.

De New York Times heeft daar een prima (lang) stuk over geschreven;

http://www.nytimes.com/20(...)g-american.html?_r=1 .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:38:32 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",

Ik snap dat het verleidelijk is om ze zeggen "Ja, dat komt door de islam". Dat is tot op zekere hoogte ook waar. De islam is de motivator voor deze aanslagen. Echter, zonder islam worden deze aanslagen nog steeds gepleegd. Daarom wordt er ook naar de VS gewezen, waar dit soort zaken al decennia aan de orde van de dag lijken te zijn, en waar islam vaak niet de motivator is.

Wat juist naïef is, is om te denken dat, als je islam maar uitbant, mensen geen aanslagen meer gaan plegen. Dat wil niet zeggen dat we islam niet moeten bestrijden (vind ik namelijk ook).

Dat is waar het stuk over gaat. Het is geen propaganda om te ontkennen dat de islam een probleem is. Het stelt alleen maar de vraag wat mensen beweegt deze aanslagen te plegen. Het is niet zo dat iemand de Koran leest en dan maar besluit zoveel mogelijk mensen af te slachten. Er moet een voedingsbodem zijn voordat de islam de haat kan oogsten. Zonder islam is die voedingsbodem er nog steeds, en zullen aanslagen om andere redenen gepleegd worden. Zoals bijvoorbeeld in de VS.

De vraag die het artikel stelt, is een hele valide vraag. Het is utopisch om te denken dat je islam maar weg moet snijden uit de maatschappij, en dat alle problemen dan magisch opgelost worden.
Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.
pi_164083580
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.

Die heb ik laatst ook gelezen. Het internet is een zegen, maar ook pure kanker waar het verspreiding van haatideologieën als de islam betreft. Dat geldt ook voor het conservatieve tegengeluid.

Waar we nu zijn beland met het internet is dat iedereen een bubbel rond zich optrekt waarin alleen nog maar informatie doorsijpelt die ze zelf willen horen. Door de overdaad aan informatie, propaganda en leugens wordt de rest gewoon weggefilterd, maar mensen raken daardoor ook hun vaardigheid kwijt om die info nog op juistheid te controleren.

Daarom kan iemand op het platteland in de VS, of in de Achterhoek in Nederland binnen een paar maanden radicaliseren. Als je nog maar één soort informatie toe laat, dan wordt die opvatting jouw hele belevingswereld.

Je ziet het ook aan de andere kant gebeuren. Op Fok ook genoeg mensen die geloven dat de hele wereld naar de klote gaat en zeer radicale uitspraken doen. Ik weet bijna zeker dat dat terug te voeren is op welk nieuws ze tot zich nemen en uit welke bronnen.

Ik maak me grote zorgen over die polarisatie doordat mensen hun nieuws alleen nog maar uit bepaalde bronnen betrekken. Een soort ideologische ramkoers die door gaat werken in de normale maatschappij en daar echt schade gaat berokkenen, voor zover het dat al niet doet.
pi_164083627
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Knopje om en klaar, net zoals men een knopje om zet bommen af te schieten richting isis. :D

Maar goed het zal wel nooit gaan gebeuren. Misschien dat er meer (semi) automatische monitoren komen op die sociale media waardoor radicalisatie eerder opgemerkt kan worden. Alhoewel dat dan wel ernstig op de film minority report begint te lijken. :')
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:43:14 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164083635
dat is mooi.. zolang ISIS weg is uit Syrie.. kunnen de vluchtelingen weer terug gestuurd worden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164083636
Ze kunnen IS toch ook gewoon wegnuken?
pi_164083664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.
Ik ben het helemaal met je eens dat islam een gevaar is en dat ik het ook liever kwijt dan rijk ben. Maar het probleem is niet zo binair als jij het stelt. Het is niet alleen de grote moslimminderheid die voor aanslagen zorgt in Frankrijk, het is ook de volkomen kansloosheid van de moslimjongeren, de ghetto's die de overheid heeft laten ontstaan en de 'bendevorming' van groepjes jongeren in die wijken.

Als je islam weghaalt uit die ghetto's zijn er nog steeds kansloze jongeren, worden de leefomstandigheden niet beter en die bendes blijven ook bestaan. Er is dus nog steeds een voedingsbodem om je tegen de maatschappij te keren waarin je leeft.

De enige manier om dit helemaal op te lossen is om alle immigranten over de grens te kieperen. Alleen ontstaat er dan een nieuwe onderklasse die weer een andere reden aangrijpt om hun omgeving te vernietigen. Kijk ook naar de VS waar kansloze zwarte jeugd de buurten terroriseren. Dat komt echt niet omdat ze zwart zijn. Dat is voornamelijk omdat zwarten maatschappelijk kansloos zijn. Die raken gefrustreerd en keren zich tegen hun omgeving.

Islam is slechts een stok om mee te slaan. Die stok moeten we nog steeds verwijderen, maar je moet niet in de illusie leven dat zonder islam er geen aanslagen meer gepleegd worden, of dat er geen ghetto's meer zijn met onaangepaste jeugd die jou op straat dood zal willen schieten.
pi_164083695
Assad heeft meerdere malen gevraagd of de coalitie waar wij ook onder vallen te staken.

Laat het Rusland oplossen die er voor gevraagd is, en Assad zelf.
En natuurlijk de koerden, maar stop met bombarderen, als wij niets met het conflict te maken hebben zoals Zweden zich bv. ook niet bemoeid, dan krijgen wij ook 90% minder aanslagen in de EU dat weet ik zeker.

De aanslagen in New York Madrid, Londen e.d 15 /10 jaar geleden waren ook vergeldingen met de oorlogen in Afghanistan en Irak..
pi_164083760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:43 schreef byah het volgende:
Ze kunnen IS toch ook gewoon wegnuken?
Mensen zoals jouw zijn net zo gevaarlijk als IS terroristen of misschien nog wel erger.
In het IS gebied leven 100 duizenden mensen, die dan ook allemaal tegelijk de dood vinden.

Snap je echt niet, als Europa 100.000 moslims vermoord met een bom, dat je daarmee nog veel en veel meer boze mensen kweekt die vergeldingen willen plegen in Europa?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:50:37 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die heb ik laatst ook gelezen. Het internet is een zegen, maar ook pure kanker waar het verspreiding van haatideologieën als de islam betreft. Dat geldt ook voor het conservatieve tegengeluid.

Waar we nu zijn beland met het internet is dat iedereen een bubbel rond zich optrekt waarin alleen nog maar informatie doorsijpelt die ze zelf willen horen. Door de overdaad aan informatie, propaganda en leugens wordt de rest gewoon weggefilterd, maar mensen raken daardoor ook hun vaardigheid kwijt om die info nog op juistheid te controleren.

Daarom kan iemand op het platteland in de VS, of in de Achterhoek in Nederland binnen een paar maanden radicaliseren. Als je nog maar één soort informatie toe laat, dan wordt die opvatting jouw hele belevingswereld.

Je ziet het ook aan de andere kant gebeuren. Op Fok ook genoeg mensen die geloven dat de hele wereld naar de klote gaat en zeer radicale uitspraken doen. Ik weet bijna zeker dat dat terug te voeren is op welk nieuws ze tot zich nemen en uit welke bronnen.

Ik maak me grote zorgen over die polarisatie doordat mensen hun nieuws alleen nog maar uit bepaalde bronnen betrekken. Een soort ideologische ramkoers die door gaat werken in de normale maatschappij en daar echt schade gaat berokkenen, voor zover het dat al niet doet.
Je gaat al de fout in door haatideologieën als de islam gelijk te stellen met het conservatieve tegengeluid. Waren de jaren '60 zo verschrikkelijk? In dat decennium hadden we voor het grootste gedeelte een conservatieve regering.
pi_164083850
Je moet af en toe toch wat roepen in de media om je budget voor de toekomst vast te stellen
pi_164083878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je gaat al de fout in door haatideologieën als de islam gelijk te stellen met het conservatieve tegengeluid. Waren de jaren '60 zo verschrikkelijk? In dat decennium hadden we voor het grootste gedeelte een conservatieve regering.
Het conservatieve tegengeluid waar ik het over heb gaat wel iets verder dan gewoon conservatief gedachtengoed. Genoeg mensen die oproepen tot gewelddadige actie tegen mensen met "linkse" sympathieën. Laatst was er hier op Fok ook nog eentje die vond dat enkele medefokkers met links gedachtegoed maar gelyched moesten worden.

Dat soort ideeën ontstaan op dezelfde manier als ze bij radicale moslims ontstaan. Specifieke oerconservatieve en extremistische propaganda is het enige wat ze nog tot zich nemen, waardoor een soort vijandbeeld ontstaat tegenover mensen die wat hun betreft de dreiging niet serieus genoeg nemen, waardoor ze ook als dreiging worden gezien.

Dat is een heel toxische sfeer, en dat moet je net zo min onderschatten als het islamitische gevaar.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:00:42 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat islam een gevaar is en dat ik het ook liever kwijt dan rijk ben. Maar het probleem is niet zo binair als jij het stelt. Het is niet alleen de grote moslimminderheid die voor aanslagen zorgt in Frankrijk, het is ook de volkomen kansloosheid van de moslimjongeren, de ghetto's die de overheid heeft laten ontstaan en de 'bendevorming' van groepjes jongeren in die wijken.

Als je islam weghaalt uit die ghetto's zijn er nog steeds kansloze jongeren, worden de leefomstandigheden niet beter en die bendes blijven ook bestaan. Er is dus nog steeds een voedingsbodem om je tegen de maatschappij te keren waarin je leeft.

De enige manier om dit helemaal op te lossen is om alle immigranten over de grens te kieperen. Alleen ontstaat er dan een nieuwe onderklasse die weer een andere reden aangrijpt om hun omgeving te vernietigen. Kijk ook naar de VS waar kansloze zwarte jeugd de buurten terroriseren. Dat komt echt niet omdat ze zwart zijn. Dat is voornamelijk omdat zwarten maatschappelijk kansloos zijn. Die raken gefrustreerd en keren zich tegen hun omgeving.

Islam is slechts een stok om mee te slaan. Die stok moeten we nog steeds verwijderen, maar je moet niet in de illusie leven dat zonder islam er geen aanslagen meer gepleegd worden, of dat er geen ghetto's meer zijn met onaangepaste jeugd die jou op straat dood zal willen schieten.
Zelfs als islam er niks mee te maken heeft dan importeer je nog steeds massa's kansloze, laagopgeleide immigranten met een cultuur die 180 graden verschilt met de onze en die nog generaties kansloos blijft. Rutte, Samsom en de hele reutemeteut hebben bloed aan hun handen door niet de welvaart en welzijn van de Nederlander op de eerste plaats te stellen maar hun verachtelijke ideologie of persoonlijke ambities op de eerste plaats te stellen. Ontelbaar leed zal weer aangericht worden door de nieuwe groep die het afgelopen jaar (en komen jaren) ons land binnengekomen is.
pi_164084095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zelfs als islam er niks mee te maken heeft dan importeer je nog steeds massa's kansloze, laagopgeleide immigranten met een cultuur die 180 graden verschilt met de onze en die nog generaties kansloos blijft. Rutte, Samsom en de hele reutemeteut hebben bloed aan hun handen door niet de welvaart en welzijn van de Nederlander op de eerste plaats te stellen maar hun verachtelijke ideologie of persoonlijke ambities op de eerste plaats te stellen. Ontelbaar leed zal weer aangericht worden door de nieuwe groep die het afgelopen jaar (en komen jaren) ons land binnengekomen is.
Ik vind dat je daar overdrijft. Ik heb het heel goed. Ik zwem in het geld, spreekwoordelijkerwijs dan. Zelfs Nederlanders aan de onderkant hebben het relatief goed.

Natuurlijk is de geïmporteerde cultuur achterlijk, maar ik zie niet zo goed hoe dit ten koste gaat van mijn welvaart. 'Bloed aan hun handen' is ook nogal overdreven gesteld, gezien we de afgelopen tien jaar geen immigrant hebben gezien die iemand anders heeft vermoord. We hebben twee aanslagen door Nederlanders gezien, dat wel. Maar ik weet niet zo goed waar jij dat bloed vandaan denkt te halen. Ik snap ook niet hoe je dat op Rutte af kunt wimpelen. Elke premier in de afgelopen 50 jaar heeft met immigratie te maken gehad. Die zouden dan allemaal schuldig zijn. Sterker nog, volgens jouw redenatie is iedereen die ooit op een partij heeft gestemd die regeringsverantwoordelijkheid heeft genomen dus verantwoordelijk voor de huidige situatie. Die zouden dan allemaal 'bloed aan hun handen' moeten hebben.
pi_164084144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Word je nooit moe van die apocalyptische voorspellingen? Ik heb jou werkelijk nog nooit iets opbeurends zien posten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164084326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word je nooit moe van die apocalyptische voorspellingen? Ik heb jou werkelijk nog nooit iets opbeurends zien posten.
En het meest cynische eraan is dat hij door dit te herhalen eigenlijk mooi illustreert hoe ernstig het gesteld is met de zelfreflectie aan de kant van het spectrum waar hij zich bij voelt horen, dat is net zo gestoord als die extremistische moslims. :D
pi_164084360
Het is trouwens 'onvoorstelbaar leed', in plaats van 'ontelbaar leed'.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:28:22 #34
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe zie jij de komende 10/20/30 jaar dan? De EU is een nivellerende organisatie waardoor we er pas weer op vooruit gaan als het armste land van de EU dezelfde welvaart als ons heeft (En de EU niet inmiddels zijn oog op de rest van de wereld gericht heeft). De islam en de mate waarin moslims hun geloof beleven (en daarmee de haat tegen het westen) neemt toe. Denk jij dat binnen een paar jaar vanuit het niets alles opeens beter wordt?
pi_164084617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe zie jij de komende 10/20/30 jaar dan? De EU is een nivellerende organisatie waardoor we er pas weer op vooruit gaan als het armste land van de EU dezelfde welvaart als ons heeft (En de EU niet inmiddels zijn oog op de rest van de wereld gericht heeft). De islam en de mate waarin moslims hun geloof beleven (en daarmee de haat tegen het westen) neemt toe. Denk jij dat binnen een paar jaar vanuit het niets alles opeens beter wordt?
Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst. Heb een leuke baan en woon plezierig in een gezellig stadje. Ik geniet altijd met volle teugen van leven in ons land. En natuurlijk zal niet alles over rozen gaan, en krijgt Europa ongetwijfeld nog enkele aanslagen en andere ellende te verduren. Dat is zwaar kut, maar schijt gebeurt. Nee, ik zie niet veel reden om negatief te zijn over de jaren die komen gaan,
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:37:32 #36
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het meest cynische eraan is dat hij door dit te herhalen eigenlijk mooi illustreert hoe ernstig het gesteld is met de zelfreflectie aan de kant van het spectrum waar hij zich bij voelt horen, dat is net zo gestoord als die extremistische moslims. :D
Of ik het me nou inbeeld of niet; die kant van het spectrum is er en wordt steeds groter. Zo groot zelfs dat in heel Europa de middenpartijen weggevaagd worden. Blijf maar lekker laagdunkend doen over al die mensen die in jou ogen onterecht klagen maar wees niet verbaasd als in de toekomst zelfs 5 middenpartijen geen meerderheid meer kunnen vormen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:41:07 #37
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_164084760
Kunnen dat stelletje mongolen niet gewoon mensen NIET opblazen, en hun eigen leventje leiden?!
#hippie
Simpel toch :? :r
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:46:23 #38
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst. Heb een leuke baan en woon plezierig in een gezellig stadje. Ik geniet altijd met volle teugen van leven in ons land. En natuurlijk zal niet alles over rozen gaan, en krijgt Europa ongetwijfeld nog enkele aanslagen en andere ellende te verduren. Dat is zwaar kut, maar schijt gebeurt. Nee, ik zie niet veel reden om negatief te zijn over de jaren die komen gaan,
Dankzij dit beleid of ondanks dit beleid?
pi_164084982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dankzij dit beleid of ondanks dit beleid?
Ik geloof sowieso niet in de zaligmakendheid van overheidsbeleid. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt, daar heeft de overheid niets mee van doen.
pi_164084988
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:55 schreef Chewie het volgende:
Je moet af en toe toch wat roepen in de media om je budget voor de toekomst vast te stellen
Nou ja, geheel onlogisch is het niet. Compleet uitroeien is een illusie en dan is het vanuit verloren positie aantrekkelijk om een andere koers te kiezen. Het zou me verbazen als het heel anders zou lopen.
pi_164085003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je moet oppassen om feiten en verzinseltjes niet teveel door elkaar te halen...
pi_164085042
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, geheel onlogisch is het niet. Compleet uitroeien is een illusie en dan is het vanuit verloren positie aantrekkelijk om een andere koers te kiezen. Het zou me verbazen als het heel anders zou lopen.
Dat klopt maar dit soort instanties zijn natuurlijk wel er bij gebaat om het zo spannend mogelijk te houden.
pi_164085190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat klopt maar dit soort instanties zijn natuurlijk wel er bij gebaat om het zo spannend mogelijk te houden.
Uiteraard.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:09:28 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164085365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik geloof sowieso niet in de zaligmakendheid van overheidsbeleid. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt, daar heeft de overheid niets mee van doen.
Dat dachten je geloofsgenoten in o.a. Griekenland en Venezuela ook.
pi_164085395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat dachten je geloofsgenoten in o.a. Griekenland en Venezuela ook.
Maar ik geloof dus niet in de doembeelden die jij schetst. Ik heb, nogmaals, vertrouwen in de toekomst.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:17:29 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164085565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik geloof dus niet in de doembeelden die jij schetst. Ik heb, nogmaals, vertrouwen in de toekomst.
En komen die toekomstverwachtingen vaak uit? Had je 5 of 10 jaar geleden ook vertrouwen in de toekomst en vind je dat Nederland nu een leuker en mooier land is geworden vergeleken met toen?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:21:53 #47
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164085663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En komen die toekomstverwachtingen vaak uit? Had je 5 of 10 jaar geleden ook vertrouwen in de toekomst en vind je dat Nederland nu een leuker en mooier land is geworden vergeleken met toen?
Jij had vast 15 jaar geleden al geen vertrouwen meer in de toekomst, maar we zijn er nog steeds.
wooblabalurg
pi_164085669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik sta er nu beter voor dan ik tien jaar geleden had gedacht. De praktijk heeft dus mijn verwachtingen overtroffen.

Verder vind ik niet dat Nederland erop achteruit is gegaan. Natuurlijk word ik ook wel eens moe van dat negatieve gezever van figuren zoals jij, maar als ik daaraan wil ontsnappen hoef ik alleen mijn laptop dicht te klappen.
pi_164085826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik sta er nu beter voor dan ik tien jaar geleden had gedacht. De praktijk heeft dus mijn verwachtingen overtroffen.

Verder vind ik niet dat Nederland erop achteruit is gegaan. Natuurlijk word ik ook wel eens moe van dat negatieve gezever van figuren zoals jij, maar als ik daaraan wil ontsnappen hoef ik alleen mijn laptop dicht te klappen.
Toch is dat bijzonder, je wordt moe van dat negatieve gezever van braindead2000 terwijl er net diverse aanslagen zijn geweest, met honderden doden in bagdad en kabul, en dan hebben we het nog maar niet over frankrijk en duitsland. Maar wat jij uitkiest om moe van te worden is braindead2000.... !
pi_164085909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch is dat bijzonder, je wordt moe van dat negatieve gezever van braindead2000 terwijl er net diverse aanslagen zijn geweest, met honderden doden in bagdad en kabul, en dan hebben we het nog maar niet over frankrijk en duitsland. Maar wat jij uitkiest om moe van te worden is braindead2000.... !
Tsja, heel vervelend, al die doden. Er zijn vorig jaar ook weer honderden Nederlanders omgekomen in het verkeer. En nu?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:18:35 #51
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164086819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, heel vervelend, al die doden. Er zijn vorig jaar ook weer honderden Nederlanders omgekomen in het verkeer. En nu?
Waarom redeneer je niet zo over het aantal doden in Syrië? (of het onheil voor een vluchteling als hij Nederland niet binnengelaten wordt).
pi_164086894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom redeneer je niet zo over het aantal doden in Syrië? (of het onheil voor een vluchteling als hij Nederland niet binnengelaten wordt).
Oh, ik lig ook zeker niet wakker van omgekomen Syriërs.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:22:33 #53
3542 Gia
User under construction
pi_164086915
Maareh, het is weer vrijdag. Hoe laat en waar zal vandaag de aanslag zijn?
pi_164086940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:22 schreef Gia het volgende:
Je zit je alweer te verkneukelen?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:27:35 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_164087018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Je kan ook een analyse doen en concluderen dat door het wegvallen van het kalifaat van IS de directe motivatie voor aanslagen voor IS wegvalt...Dit is gewoon koffiedik kijken.
Ach, dan kun je altijd nog je motivatie halen uit al qaeda, nusra, boko haram, hamas, of noem al die carnavalsverenigingen maar op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164087039
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel vervelend is niet hoe ik het zou uitdrukken....
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:29:18 #57
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:22 schreef Gia het volgende:
Morgen zomercarnaval in Rotterdam. Meestal ga ik wel ff kijken maar nu weet ik het niet. ;( Het lijkt me een ideale gelegenheid voor een aanslag: Mensen hebben plezier, het speelt zich af over een groot gebied.
pi_164087126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Morgen zomercarnaval in Rotterdam. Meestal ga ik wel ff kijken maar nu weet ik het niet. ;( Het lijkt me een ideale gelegenheid voor een aanslag: Mensen hebben plezier, het speelt zich af over een groot gebied.
Watje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:35:09 #59
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087165
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Watje.
Ik ben gehecht aan mijn ledematen, figuurlijk. Letterlijk ook en dat wil ik zo houden.
pi_164087181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Goed bezig, kerel. Lekker je leven door angst laten bepalen. Ga zo door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')