abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:07:49 #76
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_164254727
Na die 777 en die 737 nu een kleintje (Metroliner) op Sint-Maarten met een alternatieve landing:

http://www.soualigapost.c(...)ssage-%C3%A0-juliana

pi_164257582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:52 schreef firecow het volgende:
Iemand enig idee waarom de PH-BHH nog een wit jasje heeft tijdens de testvluchten?? Krijgen we weer een special die in Nederland gespoten gaat worden of zijn de spuit hangars daar gewoon overvol nu?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:31 schreef Mikey92 het volgende:
Dat gebeurd wel vaker dat deze na een testvlucht pas wordt gespoten.;)
Of in dit geval; dat ze elders wordt gespoten (Portland). :P
pi_164262712
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me :')
Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:51:14 #79
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164264250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 05:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzen :)
Wat denk je van: oh paspoort en portemonee heb ik onderweg toch niet nodig, doe maar in rolkoffer, op slot en in overheadlocker. Die wil je er kost wat kost bij een evacuatie toch wel ff uit hebben.

Note to self: laptop tas(je) met alle essentiele zaken toch voortaan maar onder de seat in front of you
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164282502
Ook dat mag je formeel niet meenemen ('leave everything behind'). Het grijpt wel beter weg dan wanneer je eerst de overhead bin moet openen, terwijl veel anderen in paniek met hetzelfde bezig zijn.
--
  Moderator zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:46:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164283195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 05:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzen :)
Precies een je zult maar in Dubai staan, zonder paspoort of portemonnee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164304621
Als je dood bent heb je daar natuurlijk ook niets meer aan.

Wat een ongelooflijke schijt vlieg zomer is het zeg.
pi_164325290
quote:
US airline company Delta says all its departing flights have been suspended due to a nationwide system outage.

"Customers should check the status of their flight before heading to the airport while the issue is being addressed," the company tweeted.

It said it was working to resolve the problem as soon as possible. Inbound flights en route are not affected.

Delta serves nearly 180 million customers a year, employing over 80,000 people, according to its website.

It has its headquarters in Atlanta, Georgia and began in the 1920s as a crop-dusting company.
bron

Misschien is dit voor een ingewijde in de luchtvaartwereld (wat ik niet ben) logisch, maar ik ben toch wel verbaasd dat een softwaresysteem die "nationwide" plat ligt, ook impact heeft op de vluchten naar/van buiten de VS. Ik zou eerder verwachten dat (bijvoorbeeld) alleen de VS vluchten uitvallen, maar dat de vluchten naar buiten de VS gewoon door kunnen gaan (of andersom) en dat die systemen niet of in mindere mate gekoppeld zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gitarist op 08-08-2016 12:09:10 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_164325642
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:41 schreef Gitarist het volgende:

[..]

bron

Misschien is dit voor een ingewijde in de luchtvaartwereld (wat ik niet ben) logisch, maar ik ben toch wel verbaasd dat een softwaresysteem die "nationwide" plat ligt, ook impact heeft op de vluchten naar/van buiten de VS. Ik zou eerder verwachten dat (bijvoorbeeld) alleen de US vluchten uitvallen, maar dat de vluchten naar buiten de VS gewoon door kunnen gaan (of andersom) en dat die systemen niet of in mindere mate gekoppeld zijn.
Nu is het niet helemaal duidelijk welke systemen niet meer werken, maar als dat onder andere de boekings- of beladingssystemen zijn dan heb je toch een probleem. Ook voor vluchten naar het buitenland.
Ook zal je op de outstations zekere koppelingen hebben met het systeem in Amerika.
pi_164341398
Passagiers vervoerd juli 2016 (bron NOS):
Transavia 1,63 M
KLM 2,9 M

NL 4,53
AirFrance 4,64 M

Dat is een interessante verhouding!
--
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:57:21 #86
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164342102
quote:
Transavia en KLM redden deze zomer Air France-KLM

Air France-KLM heeft in de belangrijke vakantiemaand juli meer passagiers vervoerd, vooral dankzij groei bij KLM dochterbedrijf Transavia. Bij Air France zorgde een staking van het cabinepersoneel juist mede voor een daling van het aantal vervoerde passagiers, blijkt uit maandag gepubliceerde vervoerscijfers.

In totaal steeg het aantal vervoerde passagiers bij de gehele luchtvaartgroep met 2,9 procent in vergelijking met een jaar eerder, tot 9,2 miljoen. Bij prijsvechter Transavia was sprake van een toename met ruim 23 procent tot 1,6 miljoen reizigers. Exclusief Transavia daalde het aantal vervoerde passagiers echter met 0,6 procent tot 7,5 miljoen. Opgeteld zijn KLM en Transavia nu bijna net zo groot als Air France als het gaat om het vervoer van reizigers.

Protest
Een deel van het cabinepersoneel van Air France legde eind juli het werk neer uit protest tegen de kostenbesparingen die het Franse bedrijf wil doorvoeren. De staking kostte de maatschappij 90 miljoen euro.
Bij KLM stapten vorige maand 2,9 miljoen passagiers in. Dat was 6 procent meer dan in juli 2015. Daarbij waren de vliegtuigen van de Nederlandse maatschappij voor 90,5 procent gevuld, wat een fractie beter was dan een jaar eerder.

Air France
Air France verwelkomde 4,6 miljoen passagiers, waarmee die stroom met ruim 4 procent slonk. In de Franse vliegtuigen was 87,2 procent van de stoelen bezet, tegen ruim 88 procent in juli vorig jaar. Het vrachtvervoer bij Air France-KLM nam met bijna 7 procent af. Het vrachtruim werd daarbij in doorsnee slechts voor 55,5 procent gebruikt.

Beloning
Het is geen toeval dat KLM en Transavia het relatief goed doen. De vorige topman van het concern, Alexandre de Juniac, hanteerde een strenge lijn: bedrijfsonderdelen die hun bezuinigingsdoelstellingen haalden, kregen daarna ook de ruimte om te investeren. Vandaar dat KLM, dat in 2015 met alle vakbonden een akkoord bereikte over een versoberde cao, de ruimte kreeg om nieuwe toestellen en bestemmingen toe te voegen. Onder meer Ibiza en Genua werden aan het assortiment toegevoegd. Dat is terug te zien in de passagierscijfers.

Transavia
Het sterkst groeiende onderdeel van het hele concern is Transavia. Ook dat is geen toeval. De voormalige vakantievlieger moet uitgroeien tot een volwaardige concurrent van budgetmaatschappijen als EasyJet en RyanAir en krijgt daartoe volop de ruimte. Dit voorjaar werd de eerste buitenlandse basis geopend, in München. Daar moeten er de komende jaren nog een aantal bijkomen. Omdat Transavia officieel onder KLM valt, wordt het groeiende passagiersaantal van Transavia aan de Nederlandse tak van het bedrijf toegeschreven.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:03:56 #87
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164342372
Vandaag gevlogen naar Münster-Osnabrück, zal later deze week even een filmpje erop zetten
pi_164359454
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:03 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag gevlogen naar Münster-Osnabrück, zal later deze week even een filmpje erop zetten
Leuk man, met de 172?
pi_164383550
:+



Weinig van overgebleven:
(naast de eerste hull-loss van Emirates ook de eerste hull-loss van een 777-300
.





De China Southern A380 van vandaag is vanmorgen uitgeweken naar Parijs wegens onweer.
Ook KLM's 777-200ER PH-BQM uit Lagos moest uitweken; deze ging naar Köln-Bonn.
Beiden vlogen later door naar Amsterdam.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 16:30:59 #90
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_164399457
Het filmpje is allang viraal gegaan maar dat neemt mijn verbazing niet weg: hoe is het mogelijk dat hij door de gate is gekomen?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_164400629
Straks met KL612 naar huis <3
Bier.
pi_164401663
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:30 schreef G-Pier het volgende:
Het filmpje is allang viraal gegaan maar dat neemt mijn verbazing niet weg: hoe is het mogelijk dat hij door de gate is gekomen?
Vrij vreemd dat hem dat gelukt is ja. Maar wellicht nog vreemder is dat de piloot hem ook nog aan boord heeft genomen....
  woensdag 10 augustus 2016 @ 17:55:44 #93
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_164402855
Wanhopige Ryanair-passagier gearresteerd

MADRID - De man die uit een aviobrug sprong en het platform op rende om een Ryanair-vlucht te halen is door de Spaanse politie gearresteerd. Dat gebeurde volgens Associated Press echter pas na de landing van zijn vlucht op de Canarische Eilanden. Hoe de man alsnog aan boord heeft weten te komen is niet bekend.

Naar nu blijkt had de man zijn instapkaart op zak en was door de veiligheidscontrole gegaan, maar hij was te laat voor de boardingprocedure van de vlucht naar Las Palmas. Daarop wist hij via een nooduitgang toegang te krijgen tot een aviobrug, waar geen vliegtuig aan geparkeerd stond.

Aan het uiteinde van de aviobrug sprong hij met zijn bagage ruim drie meter omlaag en rende over het platform richting het weg taxiënde vliegtuig. Uiteindelijk houden platformmedewerkers hem tegen. De identiteit van de man is niet bekend, maar het zou gaan om een Boliviaan.

Het is vooralsnog een raadsel hoe de man na zij opvallende actie alsnog aan boord van zijn vlucht naar Las Palmas heeft weten te komen. Na aankomst op Gran Canaria werd hij gearresteerd voor het overtreden van de regels rond luchthavenbeveiliging.

Er zou hem een boete van 45.000 euro boven het hoofd hangen. De beelden van het incident zijn gemaakt door een luchthavenmedewerker.

http://www.luchtvaartnieu(...)ssagier-gearresteerd
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_164403067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Straks met KL612 naar huis <3
Oeps, de PH-BFP is net als KL611 pas om 17:47 vertrokken van de 36L. Normale vluchtduur is bijna acht uur.
--
pi_164403959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:02 schreef inkjet het volgende:

[..]

Oeps, de PH-BFP is net als KL611 pas om 17:47 vertrokken van de 36L. Normale vluchtduur is bijna acht uur.
Kreeg net een mail. 4,5 uur vertraging.
Bier.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:13:47 #96
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164408673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:10 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Leuk man, met de 172?
Piper dit keer!
pi_164416627
Het moet niet gekker worden, achter de bus aanrennen kan nog net....
pi_164418144
Boarden is nog niet begonnen. Geen probleem. Liever vijf uur vertraging dan 4,5. Veel liever zelfs.ik wil wel gewoon graag naar huis nu.
Bier.
pi_164426904
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:13 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Piper dit keer!
Ahh ook niets mis mee. Filmpje al online?

Ik heb deze zomer echt veel te weinig gevlogen, was het goed weer had ik geen tijd. Heb ik wel tijd is het kut weer. :')
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:23:33 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164436050
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kreeg net een mail. 4,5 uur vertraging.
Volgens FlightAware is deze vlucht vandaag GECANCELLED!! Nachtje hotel en 600 euro cashen, niet verkeerd toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')