Is vandaag ook de PH-KZR uitgefaseerd?quote:PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...
Een zogenoemde "continuous descent approach" (CDA) is inderdaad waar op gericht wordt door de luchthavens en luchtvaartmaatschappijen. Niet alleen vanwege geluidsoverlast, maar ook vanwege de brandstofwinst die het oplevert voor de maatschappijen.quote:Op zondag 4 september 2016 20:45 schreef wiijntje het volgende:
Dus het probleem ligt in de "restricties" die zijn opgelegd.
Dan moeten de restricties weg, of verruimd worden. Dit kan m.i. door veel slimmer gebruik te maken van het feit dat vliegtuigen kunnen zweven door de motoren idle te laten draaien. M.a.w.: van een hogere hoogte aanvliegen met de motoren in de idle stand en pas zo laat mogelijk weer gebruik maken van thrust. Met de hedendaagse technieken zou dit moeten kunnen.
Als ik zie hoe vaak toestellen op geringe hoogte, 2000 ft. bijvoorbeeld, een heel traject afleggen boven NL, dan is het idd niet gek dat er veel geklaagd wordt en er dus restricites worden opgelegd
24 wordt vaak zat gebruikt bij een zuidwester wind. alleen dan is de approach via 27, Alleen dat zou ik deze situatie niet echt ideaal zijn.quote:Op zondag 4 september 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
Nee, de huidige 06-24 wordt eigenlijk maar half gebruikt. Starten naar Zuidwest en landen naar Noordoost. Als je op de 24 zou landen zou je onder normale omstandigheden over Amsterdam aan komen vliegen, net als nu bij de 22 (Oostbaan) het geval is. De voorgestelde baan zou zo maar met een slimme nadering aanzienlijk minder hinder kunnen geven.
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.quote:Op zondag 4 september 2016 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gewoon heel Amsterdam platschuiven. Heb je ook geen last meer van een deel van de klagers
Ik stem voorquote:Op zondag 4 september 2016 22:54 schreef OEM het volgende:
[..]
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.
[ afbeelding ]
Sowieso dit.quote:Op zondag 4 september 2016 22:54 schreef OEM het volgende:
[..]
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.
[ afbeelding ]
Dat lijkt erop.quote:
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-chinaquote:Ukraine's Antonov Design Bureau (Gostomel) is set to resume production of the An-225 "Mriya" ultraheavy transport aircraft after it signed a joint-cooperation agreement with the Aerospace Industry Corporation of China (AICC) earlier this week.
Under the first phase of the agreement, the partially finished hull of the second aircraft of the type will be completed ahead of its handover to the AICC. Under the second phase, full-scale production of the type will then be resumed in China under license from Antonov.
Antonov Airlines (ADB, Gostomel) operates the only operational An-225, UR-82060 (msn 19530503763), on special ultra heavy lift missions across the world. Featuring six ZMKB Ivchenko-Progress D-18 turbofans with a Maximum Take Off Weight of 640,000 kg, the 28 year-old An-225 was originally designed to carry the Soviet Union's Buran Space Shuttle. However, following the collapse of the USSR in 1991, the aircraft was subsequently converted to commercial use
Mooie kist erachter!quote:Op maandag 5 september 2016 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat lijkt erop.
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten. Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.
De 757 die nu vrijkomt wordt gebruikt om een tweede dagelijkse vlucht te maken tussen Parijs en Newark.
De route tussen Luton en Newark werd gestart in april 2015.
[ link | afbeelding ]CDG | B757-200W La Compagnie | F-HTAG by Mickaël CASTAING, on Flickr
Zag het inderdaad langskomen een paar dagen geleden.quote:Op maandag 5 september 2016 17:32 schreef Woods het volgende:
Antonov to resume An-225 Mriya production in China
[..]
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-china
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.avionale.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FAntonov_An-225_Man_Ratio.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Unreal
(Disclaimer: Kan zijn dat ik dit nieuws in dit topic heb gemist het bericht dateert immers van 31 augustus)
Mwah. KLM was ook lang (deels) in handen van de Nederlandse overheid en zowel de Nederlandse als de Franse overheid heeft aandelen in AF/KLM (en die Franse overheid wil/wilde hun stemrecht/invloed onlangs sterk verhogen).quote:Op maandag 5 september 2016 17:52 schreef Woods het volgende:
Ik kan best begrijpen dat de KLM klaagt over o.a Emirates met hun A380. Qater Airways is sinds 2013 volledig in handen van de overheid wat inhoud dat Qater niet op eerlijke manier kan concurreren maar private bedrijven. W.m.d moet je dit soort scum buiten de deur houden.
https://web.archive.org/w(...)-becomes-state-owned
Niet verwacht dat de premiummarkt tussen Parijs en New York ook zo groot is als tussen Londen en New York.quote:Op maandag 5 september 2016 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat lijkt erop.
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten. Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.
De 757 die nu vrijkomt wordt gebruikt om een tweede dagelijkse vlucht te maken tussen Parijs en Newark.
De route tussen Luton en Newark werd gestart in april 2015.
[ link | afbeelding ]CDG | B757-200W La Compagnie | F-HTAG by Mickaël CASTAING, on Flickr
Zeker niet zo groot. Maar ze noemen Brexit als oorzaak maar iedereen weet wel dat ze niet kunnen opboksen tegen American Airlines/British Airways, Delta/Virgin Atlantic en United Airlines die samen tientallen vluchten per dag hebben tussen Londen en New York met doorgaande (code-share) vluchten aan beide kanten en hun eigen programma's.quote:Op maandag 5 september 2016 20:29 schreef zlotka het volgende:
Niet verwacht dat de premiummarkt tussen Parijs en New York ook zo groot is als tussen Londen en New York.
Weliswaar uit 2015 maar het is gezegd. Emirates zal ook wel van de overheid zijn. Geen enkele luchtvaatmaatschappij kan zomaar 150 A380 jumbo aanschaffen/ leasen.quote:Steun van de Nederlandse overheid aan KLM kan mogelijk een gevaar vormen voor luchthaven Schiphol.
Daarvoor waarschuwt Tim Clark, bestuursvoorzitter van vliegmaatschappij Emirates, donderdag in het Financieele Dagblad.
Volgens Clark remt de overheid de groei af van andere luchtvaartmaatschappijen zoals Easyjet, Ryanair en Emirates. Dat kan op den duur de Nederlandse economie schaden.
"De Nederlandse Staat moet zich afvragen of hij voorrang wil geven aan de belangen van de nationale luchthaven, waarvan hij aandeelhouder is, of aan de belangen van een beursgenoteerde luchtvaartmaatschappij in buitenlandse handen", aldus Clark.
"Wat gebeurt er als het slecht blijft gaan met Air-France-KLM? Als je op deze manier KLM blijft bevoordelen, laat je Schiphol ten onder gaan met de Titanic."
Lekker old skool doen!!quote:Op maandag 5 september 2016 17:32 schreef Woods het volgende:
Antonov to resume An-225 Mriya production in China
[..]
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-china
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.avionale.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FAntonov_An-225_Man_Ratio.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Unreal
(Disclaimer: Kan zijn dat ik dit nieuws in dit topic heb gemist het bericht dateert immers van 31 augustus)
quote:'Air France-KLM overweegt inzet Transavia op lange afstand'
DRIEBERGEN - Vliegen in Transavia-groen geschilderde toestellen straks de hele wereld rond? Volgens de Franse krant La Tribune zou het kunnen, want tot de plannen van de strategie 'Trust Together' van Air France-KLM zou de mogelijke inzet van Transavia als long-haul low cost carrier behoren. Een woordvoerster van Air France-KLM wilde maandag hierop tegenover Reismedia geen commentaar geven.
“Begin november wordt de strategie van Trust Together gepresenteerd en tot dat moment brengen wij niets naar buiten over de inhoud”, meldt zij desgevraagd.
Helemaal nieuw is het plan niet; al eerder is de optie ter sprake gekomen. Het zou de mogelijkheid bieden om op een goedkopere manier intercontinentale vluchten te kunnen uitvoeren. Of Air France-KLM ook plannen heeft voor low cost long-haul vluchten onder de Transavia-vlag vanuit Nederland is onduidelijk.
Als het zover komt volgt Air France-KLM het voorbeeld van Lufthansa Group, dat sinds dit jaar low cost dochterbedrijf Eurowings intercontinentale vluchten laat uitvoeren. Dit gebeurt op relatief kleine schaal vanaf de luchthaven van Keulen, overigens geen hub in het Lufthansa routenetwerk. Een ander voorbeeld is Air Canada, dat budgetdochter Rouge inzet op langafstandsvluchten. Hetzelfde geldt voor Qantas met Jetstar en Singapore Airlines met Scoot.
Vertrouwen
De woordvoerster van Air France-KLM benadrukt dat Trust Together een aanvulling is op het eerder gelanceerde besparingsprogramma Perform 2020. Trust Together is vorige week gelanceerd rond gesprekken die de nieuwe topman Jean-Marc Janaillac heeft gevoerd met sociale partners in zowel Frankrijk als Nederland. Bij zijn aantreden in juli zei Janaillac dat "herstel van vertrouwen binnen de groep een belangrijk element is om te komen tot een gezond bedrijf".
KLM en Air France benadrukken in een verklaring dat zij de ingeslagen weg van Perform 2020 voortzetten. De focus ligt op het verlagen van kosten en het behalen van een hogere marge zodat nieuwe investeringen mogelijk zijn. “De eerste positieve resultaten van de ingezette koers zijn inmiddels zichtbaar voor KLM”, meldt de maatschappij.
De laatste take-off van een KLM 747 in Japan, afgelopen zondagmiddag (lokale tijd):quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Over een kleine 3 uur vertrekt vlucht KL861 naar Tokyo Narita Airport. De vlucht wordt uitgevoerd door de Boeing 747-400
PH-BFE. Zoals het er nu op lijkt wordt dit de laatste KLM 747 vlucht naar Tokio en dus ook de laatste 747 vlucht naar Japan.
Vanaf morgen wordt de vlucht overgenomen door de Boeing 777.
KLM vloog sinds 1971/1972 met de 747 naar Tokio.
Toen nog met de gloednieuwe 747-200 via Athene - Beiroet - Delhi - Bangkok - Manilla - Tokyo.
Om nog eens indrukwekkende cijfers te geven; na haar landing zondagavond uit Shanghai had ze er 129.500 vlieguren en 15.417 cycles opzitten.quote:En het hoogseizoen/zomer is voorbij wat betekend dat het nu met de uitfasering van de 747 snel gaat.
PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Momenteel is "City of Karachi" onderweg van Beijing naar Amsterdam met verwachte aankomst om 15:01 uur. Vanavond vertrekt ze om 17:20 uur naar Toronto. Zaterdagavond zal ze haar laatste rotatie maken als KL887 naar Hong Kong. Op zondagavond om 19:04 uur zal ze dan voor de allerlaatste keer op Schiphol landen.
PH-BFK vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht en werd op 21 mei 1991 aan KLM geleverd.
Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...
Inderdaad een druk leven. Al schijnt het dat de -BFD daar nog bovenuit komt.quote:Ze is op 21 mei 1991 aan KLM geleverd. Als je die cijfers even omrekent komt dan neer op 14 vlieguren en 1,6 cycle pér dag. En dan moet je daar nog dagen/weken meerekenen dat ze geen enkele vlucht uitvoert.
"Onderhandelen", je moet ze met een crashtender van de baan afjagen. Idioten.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef Woods het volgende:
Vliegveld London City stilgelegd om Black Lives Matter-protest op landingsbaan http://www.volkskrant.nl/(...)b02d8314a192246cec19 via @volkskrant
Jah joh
Klopt; die heeft bijna 136.000 vlieguren; meer dan de recordhouders PH-BUI en -BUH.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:43 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad een druk leven. Al schijnt het dat de -BFD daar nog bovenuit komt.
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiserenquote:Op dinsdag 6 september 2016 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Onderhandelen", je moet ze met een crashtender van de baan afjagen. Idioten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |