Sorry, maar heb nog nooit het alle moslims zijn engeltjes gehoord hier om eerlijk te zijn. Wel dat dat anderen wordt verweten, niet dat dat ook gedaan wordt.quote:
Leer eerst even quoten...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar.
De éne zegt dat alle moslims terroristen, zijn en de andere zegt dat moslims engeltjes zijn die onbevlekt uit de hemel zijn gedaald.
Er is ook nog een middenweg.
Ik vermoed dat dat komt omdat de hele Islam als geweldadig wordt weg gezet. Tenminste dat probeert men dan toch.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, maar heb nog nooit het alle moslims zijn engeltjes gehoord hier om eerlijk te zijn. Wel dat dat anderen wordt verweten, niet dat dat ook gedaan wordt.
Meer dat als je hier zegt dat niet alle moslims potientele terroristen zijn, je geen maatregelen tegen de gehele islam, maar wel tegen de extremistische kant daarvan wil je je beschuldigd wordt van moslim knuffelen. De middenweg is er juist wel, alleen wordt die door tegenstanders neergezet als "wegkijken", "policor", "linksgezeik" en ga zo maar door.
geeft niet maar was verwarrendquote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had inderdaad verkeerd gequote, ja.
ow... en ja ben ik wel met je eens trouwens, in die bijbel staan ook héle vreemde dingen....quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat komt omdat de hele Islam als geweldadig wordt weg gezet. Tenminste dat probeert men dan toch.
Ik ben zelf Rooms-Katholiek opgevoed, en als je het Oude Testament letterlijk zou nemen, dan heb je ook een groot probleem.
Religies worden gebruikt om de zucht naar macht en geld te verdoezelen, denk ik.
Maar dat weet ik niet zeker, he?
Want eigenlijk staat in de bijbel "Gij zult niet doden, en Heb U naaste lief zoals Uzelve"
Maar jah, dat doet niemand![]()
Ja, net zo goed.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:56 schreef FANN het volgende:
[..]
ow... en ja ben ik wel met je eens trouwens, in die bijbel staan ook héle vreemde dingen....
Sja, dan maar even langs bij de plaatselijke pig-farmquote:Normandy attack: Muslim leaders refuse to bury priest killer Adel Kermiche
Adel Kermiche one of the terrorists who murdered an 85- year-old priest during morning mass in Normandy last Tuesday has been denied a Muslim burial by local religious leaders.
Kermiche, 19, and his accomplice Abdelmalik Petitjean, were shot dead by police after slitting the throat of Father Jacques Hamel and wounding one of the hostages when they stormed the church at Saint-Etienne-du-Rouvray.
One religious leader said granting Kermiche a Muslim burial would “taint Islam”.
Mohammed Karabila, Imam and president of the local Muslim cultural association,told Le Parisien that the local community would not aid Kermiche’s burial, irrespective of the wishes of the killer’s family.
"We won't participate in preparing the body or the burial", he said.
http://www.telegraph.co.u(...)-priest-killer-adel/
Bronquote:Moslims hebben in Frankrijk en Italië in kerken en kathedralen missen bijgewoond, als teken van solidariteit na de moord op de Franse pastoor Jacques Hamel. In de kathedraal van Rouen waren vanochtend tussen de 100 en 200 moslims. Rouen ligt op een paar kilometer afstand van Saint-Etienne-du-Rouvray, waar de pastoor dinsdag door twee tieners de keel werd doorgesneden.
Nog meer verweer van uit de moslimgemeenschap:quote:
quote:
Franse moslimgemeenschap weigert begrafenis terrorist Kermiche
De moslimgemeenschap in het Franse Saint-Etienne-du-Rouvray weigert de begrafenis voor te bereiden van een van de daders van de aanslag in de kerk. Adel Kermiche (19) vermoordde er dinsdag een hoogbejaarde priester en verwondde een kerkbezoeker.
"Wij willen de islam niet bezoedelen met deze persoon", zegt Mohammed Karabila, voorzitter van de lokale moslimorganisatie, in de krant Le Parisien. "We zullen niet meewerken bij het voorbereiden van het lichaam of bij de begrafenis."
Andere moslims steunen hun leiders. "Wat hij heeft gedaan is verschrikkelijk, hij maakt niet langer deel uit van de gemeenschap", zegt Khalid El Amrani, een 25-jarige moslim uit de buurt, in de Franse krant.
Of Kermiche alsnog wordt begraven in het dorp is nu aan de burgemeester. Voor de terreurdaad had hij trouw gezworen aan IS. Tot twee keer toe had hij geprobeerd om zich aan te sluiten bij de strijd in Syrië.
Dit snap ik dan weer niet, de kans dat hij daar een bom kopt is groot, laat toch lekker gaan joh!quote:Op zondag 31 juli 2016 18:00 schreef Physsic het volgende:
Tot twee keer toe had hij geprobeerd om zich aan te sluiten bij de strijd in Syrië.
Ja dan komen ze weer aangezet met onzin als dat die terrorist nu in Europa is, dus is hij een Europees probleem en je kunt hem niet zomaar laten vertrekken om hem zo andermans probleem te laten worden, want hij is van plan daar mensen te vermoorden.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Dit snap ik dan weer niet, de kans dat hij daar een bom kopt is groot, laat toch lekker gaan joh!![]()
Heel netjes!quote:
Wauw... dat is écht een mooi gebaar....quote:
quote:Op zondag 31 juli 2016 19:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Wauw... dat is écht een mooi gebaar....
kunnen we een voorbeeld aan nemen als er een Moskee de hens in gaat![]()
Ga ik hun schoenen poetsen
En dit is dus het bewijs dat Moslims het nooit goed kunnen doen. Hun acties zullen altijd verkeerd worden uitgelegd.quote:Op zondag 31 juli 2016 20:24 schreef frietenstamp het volgende:
Ik vind het helemaal geen mooi gebaar maar ongepast om je als 'familie'/entourage van de dader zo op te dringen bij de slachtoffers.
Omdat frietenstamp iets vindt?quote:Op maandag 1 augustus 2016 05:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit is dus het bewijs dat Moslims het nooit goed kunnen doen. Hun acties zullen altijd verkeerd worden uitgelegd.²
Eens. Niet alleen dat opdringen aan de slachtoffers, maar ook als ongelovige binnendringen bij een heilige mis, waar mensen erg kwetsbaar zijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 20:24 schreef frietenstamp het volgende:
Ik vind het helemaal geen mooi gebaar maar ongepast om je als 'familie'/entourage van de dader zo op te dringen bij de slachtoffers.
Vooral door de moslims zelf, vermoed ik. (Het bijwonen van een rooms-katholieke kerkmis door moslims.)quote:Op maandag 1 augustus 2016 05:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit is dus het bewijs dat Moslims het nooit goed kunnen doen. Hun acties zullen altijd verkeerd worden uitgelegd.²
Ja, dat krijg je van dat volk dat zo vol van zichzelf is dat het zich niet interesseert voor de (ongeschreven) mores van andersgelovigen en dus de eigen "onfeilbare" zin doordramt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 05:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ook de opmerking "Vandaag zijn we allemaal Rooms-Katholiek" zal niet door iedere geloofsgenoot even positief opgevat worden, en daarmee stellen zij zichzelf enorm kwetsbaar op.quote:Op maandag 1 augustus 2016 07:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vooral door de moslims zelf, vermoed ik. (Het bijwonen van een rooms-katholieke kerkmis door moslims.)
Deze point of view kan ik op zich ook wel begrijpen, maar het lijkt alsof moslims het nooit goed kunnen doen na een aanslag: zeggen ze niks, houden ze een demonstratie, zoeken ze toenadering tot de betrokkenen; er is niets wat niet verkeerd uitgelegd kan worden.quote:Op maandag 1 augustus 2016 07:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je van dat volk dat zo vol van zichzelf is dat het zich niet interesseert voor de (ongeschreven) mores van andersgelovigen en dus de eigen "onfeilbare" zin doordramt.
En wéér het bewijs dat de moslim zich onderwerpt in de slachtofferrol en altijd de schuld buiten zichzelf zoekt. Want insh'allah.
Fijn hè, dat je weer over de rug van dode christenen je het nobele slachtoffer kunt voelen!
Het is niet zo ingewikkeld: when in Rome, do as the Romans.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Deze point of view kan ik op zich ook wel begrijpen, maar het lijkt alsof moslims het nooit goed kunnen doen na een aanslag: zeggen ze niks, houden ze een demonstratie, zoeken ze toenadering tot de betrokkenen; er is niets wat niet verkeerd uitgelegd kan worden.
Thuis voor de buis GTST kijken als er weer eens en aanslag gebeurd is dus?quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is niet zo ingewikkeld: when in Rome, do as the Romans.
Kijk om je heen, als groep, kijk hoe andere groepen/zuilen in het westen dit opgelost hebben in soortgelijke situaties.
Of eigenlijk: bedrijf de fijnzinnige vorm van inburgering.
Denk je dat moslims het oké vinden als christenen uit piëteit met moslimslachtoffers zeven rondjes om de ka'aba gaan lopen?quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat niet iedereen in die kerk er op zit te wachten kan ik me iets bij voorstellen, maar ze maken hun intenties duidelijk en kweken daarmee goodwill tegenover het merendeel van de kerk
Geen idee.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Denk je dat moslims het oké vinden als christenen uit piëteit met moslimslachtoffers zeven rondjes om de ka'aba gaan lopen?
En hoeveel overleg kan er in die tijd zijn geweest terwijl degene die daar vermoedelijk het beste een beslissing had kunnen nemen is vermoord door de broeders van die mensen? Terwijl de rest nog zeer geschokt zal zijn?quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar ik neem aan dat deze moslims wel eerst hebben gepolst of het wel wenselijk was of niet. Ze zullen vast niet "Allahu Akhbar"-schreeuwend naar binnen gestormd zijn zonder hun intenties duidelijk te maken.
Tja, ze kunnen bijvoorbeeld naar de pastoor zijn gegaan (die man die vermoord was, schijnt een stand-in geweest te zijn) en met hem overlegd hebben. Deze kan weer contact met de families hebben opgenomen en zal zelf de gemeente wel voldoende kennen om in te kunnen schatten wat die er van vindt. Eventueel her en der een paar telefoontjes naar wat twijfelgevallen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En hoeveel overleg kan er in die tijd zijn geweest terwijl degene die daar vermoedelijk het beste een beslissing had kunnen nemen is vermoord door de broeders van die mensen? Terwijl de rest nog zeer geschokt zal zijn?
Ik vind het echt zo'n walgelijke actie. Typisch voor mensen die volledig in hun eigen bekrompen wereldje leven en nooit eens een keer rekening houden met de gevoelens van anderen.
Juist. Het zoveelste voorbeeld van in het omgekeerde geval zouden we het niet in ons hoofd halen. Respectloos, provocerend, intimiderend.quote:Op maandag 1 augustus 2016 06:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Eens. Niet alleen dat opdringen aan de slachtoffers, maar ook als ongelovige binnendringen bij een heilige mis, waar mensen erg kwetsbaar zijn.
Was lekker buiten gebleven om die mensen (al is het maar symbolisch) te verdedigen.
Begrijpen blijkbaar niet dat een christelijk kerkgebouw geen moskee is.
hey ze luisteren in een van de eerdere topics zei ik is er niet een mogelijkheid om ze retroactief te ontmoslimmen, en die blijkt er te zijnquote:Op zondag 31 juli 2016 12:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, dan maar even langs bij de plaatselijke pig-farm
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:33 schreef frietenstamp het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)sily-secure-job.html
Op de terror-watchlist staan en werken als bagage handler op Franse luchthaven
Hulde voor die 100 moslims die gehoor hebben gegeven en in die kerk zaten maar het is natuurlijk een druppel op een gloeiend plaat in een land waar bijna 7 miljoen moslims wonen. Ik zie geen massale demonstraties van moslims tegen de islamitische terreur. Niet in de islamitische landen en niet in Europa. Of het moet voor een Erdogan ofzo zijn dan zie je wel ineens een massale opkomst.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar serieus; blijven ze thuis, dan loopt iedereen te gillen: "Zie je wel? De hele moslimgemeenschap blijft lekker thuis in plaats van de aanslag publiekelijk te veroordelen!"
Gaan ze demonstreren: "Walgelijk! Net doen alsof ze het zo erg vinden! En lekker een beetje de aandacht op zichzelf vestigen!"
Tonen ze medeleven, en dan krijg je dit.
Ook absoluut weer mee eens!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:18 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hulde voor die 100 moslims die gehoor hebben gegeven en in die kerk zaten maar het is natuurlijk een druppel op een gloeiend plaat in een land waar bijna 7 miljoen moslims wonen. Ik zie geen massale demonstraties van moslims tegen de islamitische terreur. Niet in de islamitische landen en niet in Europa. Of het moet voor een Erdogan ofzo zijn dan zie je wel ineens een massale opkomst.
Ik vond de opmerking "Vandaag zijn wij allemaal Rooms-Katholiek" al absoluut niet stroken met de islam. Beetje zelfde actie als een tijdje geleden die mafklappers hier met "Ook ik ben Marokkaan", vlak voor een Marokkaan iemand vermoorde; toen was die actie met die shirtjes ook ineens afgelopen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:54 schreef frietenstamp het volgende:
Niet te vroeg juichen. Dit sprookje was ook weer van korte duur. Aap. Mouw. Exit.
http://www.breitbart.com/(...)cuted-apostate-sect/
Je vergat je onderbuik te volgen en op je intuïtie te vertrouwen. Je wist wel dat er iets niet klopte maar je hoopte te hard dat het waar was.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vond de opmerking "Vandaag zijn wij allemaal Rooms-Katholiek" al absoluut niet stroken met de islam. Beetje zelfde actie als een tijdje geleden die mafklappers hier met "Ook ik ben Marokkaan", vlak voor een Marokkaan iemand vermoorde; toen was die actie met die shirtjes ook ineens afgelopen.
Maar moslims die zich identificeren met Rooms-Katholieken, ook al maar voor 1 dag? Ik vond het erg moedig, maar ook wel heel erg vreemd.
Maar als deze groep idd als "non-moslims" gezien wordt, verklaart dat wel het één en ander.
Is deze bron trouwens wel een beetje neutraal en betrouwbaar?
Hehehe neuh, ik vind het wel positief om mensen soms het voordeel van de twijfel te geven, en het blijft netjes van deze individuen dat ze dit deden, ook al zijn het blijkbaar geen volwaardige moslims.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:46 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je vergat je onderbuik te volgen en op je intuïtie te vertrouwen. Je wist wel dat er iets niet klopte maar je hoopte te hard dat het waar was.
Slechte gewoonte. En levensgevaarlijk.
Voorbeeld betrouwbare neutrale bron? Niet NOS of BBC neem ik aan.
http://www.infowars.com/b(...)mber-was-the-victim/
Ik ben eens gaan bijhouden hoe vaak dat positief uitpakte. Raad eens?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:48 schreef ToT het volgende:
Hehehe neuh, ik vind het wel positief om mensen soms het voordeel van de twijfel te geven,
Geen 1 keer?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:55 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik ben eens gaan bijhouden hoe vaak dat positief uitpakte. Raad eens?
Dat beeld klopt dus wel want het ontstond obv de misleidende berichtgeving door "neutrale" en "betrouwbare" media dat het allemaal "gewone" moslims waren die eindelijk en voor het oog van de hele wereld zich nadrukkelijk als groep aan de kant van de slachtoffers schaarden. Nu blijkt dat het verhaal heel anders in elkaar steekt en deze mensen al in hetzelfde "infidele" kamp van de slachtoffers zitten en geen geaccepteerde moslims zijn, komt dat idee uiteraard meteen te vervallen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:58 schreef ToT het volgende:
Het beeld wat sommigen hier hadden over dat deze mensen zichzelf opdrongen enzo hoeft ook niet te kloppen. Dit bericht zegt alleen wat over hun religieuze achtergrond.
Nee het feit dat die mensen niet tot de reguliere "echte" moslims behoren, zegt verder niets over hun intenties. Ik denk nog wel steeds dat deze mensen het heus wel goed bedoelden. Dat zij feitelijk absoluut niet relevant zijn doet er niets aan af.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:46 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat beeld klopt dus wel want het ontstond obv de misleidende berichtgeving door "neutrale" en "betrouwbare" media dat het allemaal "gewone" moslims waren die eindelijk en voor het oog van de hele wereld zich nadrukkelijk als groep aan de kant van de slachtoffers schaarden. Nu blijkt dat het verhaal heel anders in elkaar steekt en deze mensen al in hetzelfde "infidele" kamp van de slachtoffers zitten en geen geaccepteerde moslims zijn, komt dat idee uiteraard meteen te vervallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |