Kun je toch zien hoe slecht die neo-nazi's zich ingelezen hebben in hun eigen geschiedenis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:34 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Zal niet de eerste keer zijn dat een Europese niet-moslim moslims doodt. In Duitsland hebben de neo-nazi's moslims vermoord, laatst in Zweden ook.
Waarom denk je dat ze aanslagen plegen? Ze willen de oorlog naar degenen brengen die de oorlog naar hen bracht. Al-Qaeda had blijkbaar niet dezelfde capaciteiten als IS en kwam eens in de zoveel jaar met een aanslag. Maar zoals een ex-CIA agent zei, IS wil een insurgency starten in West-Europa.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:35 schreef noidey het volgende:
[..]
Daar is het wel oorlog ja, hier in Europa voorlopig nog niet.
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:45:26Een van de twee daders is geïdentificeerd als de 19-jarige Adel Kermiche, bevestigde terrorismeprocureur Molins zojuist. reageer retweet
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:53:33Kermiche had inderdaad een enkelband en had toestemming zijn huis te verlaten tussen 9.30-12.30u doordeweeks en tussen 14h-18u in t weekend. reageer retweet
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:57:29Procureur Molins zei ook dat een van de daders een nepbomgordel droeg. De ander had een "kookwekker in aluminiumfolie" in de hand. reageer retweet
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:54:06Hij heeft in 2015 twee keer vergeefs geprobeerd in Syrië te komen, maar kwam in maart vervroegd vrij. reageer retweet
Ik geloof dat ik er ook mee eens ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
100% mee eens, maar het is tegen de wet om mensen wegens hun persoonlijke voorkeuren er uit te knikkeren.
Fijn om te horen dat er mensen zijn die ook nog zo denken.quote:
klopt inderdaad, eigenlijk ook terecht hé? Maar we kunnen wel binnen de grenzen van de wet opereren natuurlijk. We hoeven niet mensen op te sluiten omdat ze het niet met ons eens zijn maar wel de grens aanggeven en daar ook naar handelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
100% mee eens, maar het is tegen de wet om mensen wegens hun persoonlijke voorkeuren er uit te knikkeren.
Zeker waar!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
100% met je eens, in Europa gelden Westerse regels en culturen dus dat soort dingen horen hier niet plaats te vinden, laat staan te ondersteunen. Weg ermee en zo snel mogelijk, en zijn ze het er niet mee eens, dan gaan ze toch weer naar de moskee in de zandbak. Ramadam ook zoiets, is ons probleem niet.
Hoe laat begon de aanslag?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:45 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:45:26Een van de twee daders is geïdentificeerd als de 19-jarige Adel Kermiche, bevestigde terrorismeprocureur Molins zojuist. reageer retweet
twitter:petervermaas twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 21:53:33Kermiche had inderdaad een enkelband en had toestemming zijn huis te verlaten tussen 9.30-12.30u doordeweeks en tussen 14h-18u in t weekend. reageer retweet
Sweden school killings: Attacker 'had racist motives'quote:
Het wordt gewoon afgehuurd...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:46 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik er ook mee eens ben.
Ik heb niks tegen een ander geloof maar ik zag laatst hier in het dorp Moslim banenzwemmen voor vrouwen.
Zelfs de ramen worden dan afgeplakt![]()
Hoe ver gaan we hier in?
Ik vind dit te ver gaan.
Ik zie ze in een moslimland al een zwembad uur geven voor westerse dames.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:46 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik er ook mee eens ben.
Ik heb niks tegen een ander geloof maar ik zag laatst hier in het dorp Moslim banenzwemmen voor vrouwen.
Zelfs de ramen worden dan afgeplakt![]()
Hoe ver gaan we hier in?
Ik vind dit te ver gaan.
Ik zie ze in een moslimland al een zwembad uur geven voor westerse dames.
In veel Islamitische landen brachten vooral Al-Qaeda en vergelijkbare Islamitische groepen de oorlog?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:45 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze aanslagen plegen? Ze willen de oorlog naar degenen brengen die de oorlog naar hen bracht. Al-Qaeda had blijkbaar niet dezelfde capaciteiten als IS en kwam eens in de zoveel jaar met een aanslag. Maar zoals een ex-CIA agent zei, IS wil een insurgency starten in West-Europa.
quote:Het arrestatieteam heeft dinsdagavond een man in zijn woning aan de Vaerhorst in Rotterdam gearresteerd. De man stond in het Arabisch op zijn balkon te gillen, zwaaide met een wapen en dreigde te schieten.
Verontruste buurtbewoners belden de politie. Een arrestatieteam wist de man te overmeesteren en hebben hem meegenomen naar het politiebureau.
Tijdens het incident had de politie de omgeving afgezet.
Thxquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:47 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Sweden school killings: Attacker 'had racist motives'
http://www.bbc.com/news/world-europe-34612000
Nou, komt hij goed weg.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Prima volgens de regels van de enkelband :p
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:48 schreef Physsic het volgende:
Nou, het is zo ver hoor. Ook Nederland is aan de beurt
[..]
Jongeren afdeling van de pvv?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind de rol van de 'millenniumgeneratie' (waartoe ik zelf ook behoor) ook erg triest. Steeds minder jongeren maakt het uit wat er gebeurd in de wereld, gaan minder stemmen en durven niet te staan voor de Westerse normen en waarden. Ook durven ze geen stelling te nemen over belangrijke onderwerpen; terwijl er steeds meer gebeurd in de wereld. Het is eens tijd dat er een organisatie/partij komt die deze rechtse jongeren een stem geeft en ervoor zorgt dat ze meer gaan nadenken over dit soort vraagstukken.
Edit: en nee, dat gaat de JOVD niet doen.
Als 'we' jongeren niet meekrijgen dan is onze toekomst sowieso verdoemd.
Het laïcisme en secularisatie van de samenleving zoals het in België en Frankrijk wordt toegepast? De landen waar de meeste terroristen vandaan komen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:39 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er gewoon een keiharde grens moet worden getrokken: niet alleen het niet accepteren als mensen terreur steunen maar ook niet als ze onze Westerse waarden verafschuwen. Het is niet dat ik deze mensen veroordeel maar je kan je heil dan beter ergens anders zoeken ipv. jouw middeleeuwse denkbeelden hier opdringen. Ook onmiddelijk kappen met het gescheiden zwemmen, hoofddoeken bij openbare instellingen en islamitisch onderwijs.
Ik zal nooit op bv. Wilders stemmen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:46 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat er mensen zijn die ook nog zo denken.
[..]
klopt inderdaad, eigenlijk ook terecht hé? Maar we kunnen wel binnen de grenzen van de wet opereren natuurlijk. We hoeven niet mensen op te sluiten omdat ze het niet met ons eens zijn maar wel de grens aanggeven en daar ook naar handelen.
[..]
Zeker waar!
Het probleem is dat er volgend jaar (en in dit najaar) referenda en verkiezingen plaatsvinden in Oostenrijk, Hongarije, Nederland, Frankrijk, VS en Duitsland. (vul me vooral aan) Het is gewoon erg duidelijk dat (extreem)-rechts hier erg gaat winnen en ik kan het de mensen niet eens kwalijk nemen. Sterker nog: ik ga het zelf ook stemmen. Er zijn daadwerkelijk geen enkele goede alternatieven maar het probleem is wel dat door deze ruk naar rechts de polarisatie zal toenemen. En dat is niet perse de schuld van rechtse kiezers maar eerder van de kiezers/politici die deze problemen hebben veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |