Nee, en dit is niet echt wat ik zoek.quote:
Dit dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 04:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, en dit is niet echt wat ik zoek.
Ik wacht wel op de serieuzere bijdrages als de nacht voorbij is.quote:
Het probleem is niet dat het nummer niet klopt, het probleem is dat jij gewoon niet weet wat depressieve alcoholistenmuziek is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 04:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, en dit is niet echt wat ik zoek.
quote:
Die van Nirvana is leuk!quote:
Hoe zou jij de lijst in de OP bestempelen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:52 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het nummer niet klopt, het probleem is dat jij gewoon niet weet wat depressieve alcoholistenmuziek is.
Maar je vroeg ditquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Godsamme, jullie snappen niet wat ik bedoel.Luister de eerste paar voorbeelden. Die vibe zoek ik.
Gewoon waar we zelf aan denken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 04:29 schreef Gary_Oak het volgende:
Maar waar denken jullie aan bij alcohol en aangeschoten zijn?
Alleen die? Grappenmaker ben je.quote:
Dit idd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar je vroeg dit
[..]
Gewoon waar we zelf aan denken.
Ja, maar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar je vroeg dit
[..]
Gewoon waar we zelf aan denken.
Hey, handige site!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit idd.
Gary_Oak, als je muziek zoekt die lijkt op muziek die je al kent, dan kan je dat beter via een music-map website doen http://www.music-map.com/
Als je anderen vraagt naar hun ehm.. "alcohol-muziek", dan is de kans groot dat je antwoorden krijgt die zeg maar niet bij je in de smaak zullen vallen, logisch ook wel.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
volgensmij het prototype depresieve alcoholisten nummer...
Wat is dit nu voor een trieste reactie. De (oude) Tom Waits en the Pogues zijn perfecte voorbeelden die passen bij de topic titel.quote:
Ken die hele vent niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:56 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor een trieste reactie. De (oude) Tom Waits en the Pogues zijn perfecte voorbeelden die passen bij de topic titel.
Foeiquote:
quote:
Ok, meneertje dat zich verheven voelt om z'n muzieksmaak.quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:30 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Open dan geen topic als het je niet kan schelen.
Heeft niks met verheven voelen of smaak te maken. Tom Waits is gewoon een algemeen erkende grootheid in hetgeen waar jij om vraagt: depressieve alcoholistenmuziek.quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:11 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok, meneertje dat zich verheven voelt om z'n muzieksmaak.
Ja!quote:
Zo algemeen bekend is ie dus niet als ik 'm niet ken. Maar lees zo even snel dat ie vooral van de rock is, en ik ben daar dus niet van. Maar belangrijker is dat zijn geposte nummer niet samenvalt met het soort vibe van de voorbeelden die ik noemde in de OP. Niet zo ambient en 'duister' (in sommige gevallen zelfs film noir): associaties die ik heb als ik de TT zou lezen. Bovenstaand nummer is in tegenstelling tot Waits wel een goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Heeft niks met verheven voelen of smaak te maken. Tom Waits is gewoon een algemeen erkende grootheid in hetgeen waar jij om vraagt: depressieve alcoholistenmuziek.
Als het antwoord je niet bevalt, heb je misschien de verkeerde vraag gesteld...
Oef.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef Gary_Oak het volgende:
Zo algemeen bekend is ie dus niet als ik 'm niet ken.
Probeer deze dan eensquote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja!
[..]
Zo algemeen bekend is ie dus niet als ik 'm niet ken. Maar lees zo even snel dat ie vooral van de rock is, en ik ben daar dus niet van. Maar belangrijker is dat zijn geposte nummer niet samenvalt met het soort vibe van de voorbeelden die ik noemde in de OP. Niet zo ambient en 'duister' (in sommige gevallen zelfs film noir): associaties die ik heb als ik de TT zou lezen. Bovenstaand nummer is in tegenstelling tot Waits wel een goed voorbeeld.
Ik snap heus wel waarom je hem post als je alleen de TT leest, maar zijn stijl spreekt me totaal niet aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Probeer deze dan eens
Echt serieus er gaat een wereld voor je open als je tom waits leert kennen.
Hoezo selectief?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Kom op, zeg. Selectief reageren. Had beter verwacht van een mod.
Omdat puur op de TT afgaan kort door de bocht is. Heb het ook over een bepaalde vibe die ik heb met mijn voorbeelden in de OP. En zeg nou zelf, vind jij Tom Waits passen naast Miles Davis of Mr. Probz? Heb ook nog niet alles in dit topic beluisterd hè. En met Nirvana ben ik ook net bekend (ken die naam natuurlijk wel).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo selectief?
Ik vind het een beetje jammer dat je iemand die door velen wordt aangedragen niet eens een kans wilt geven. En als er mensen zijn die iemand een grootheid noemen en algemeen bekend dan kun je ook dat gat in je kennis opvullen in plaats van te zeggen hij is niet bekend want ik ken hem niet.
Je omschrijft een gevoel waar velen tom waits bij vinden passen, een albumpje van de man luisteren is dan misschien een goed ideeZie het als tips, want daar vroeg je om. Om nou gelijk alle tips af te branden als niet goed vind ik overdreven. Je hebt in dit topic nu 2 nummers als waardevolle tip bestempeld Bohren een nummer dat je al kende en een liedje van nirvana wat je waarschijnlijk ook al kende.
Ik denk dat het voornamelijk komt door de associatie die je hebt jij hebt blijkbaar een associatie tussen alcoholistisch en trage jazz en hip-hop en die associatie zal niet bij iedereen hetzelfde zijn. Dat wil niet zeggen dat die associatie er niet is en daarom hoef je mensen met andere associaties niet af te kappen....quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik snap heus wel waarom je hem post als je alleen de TT leest, maar zijn stijl spreekt me totaal niet aan.Dit is iets wat ze zouden draaien in een Irish pub (iets waar ik nog niet dood in gevonden wil worden
) in plaats van een kroeg in Chicago/New Orleans. Snap je een beetje wat ik bedoel?
tom waits past perfect in de omschrijvingquote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Omdat puur op de TT afgaan kort door de bocht is. Heb het ook over een bepaalde vibe die ik heb met mijn voorbeelden in de OP. En zeg nou zelf, vind jij Tom Waits passen naast Miles Davis of Mr. Probz? Heb ook nog niet alles in dit topic beluisterd hè. En met Nirvana ben ik ook net bekend (ken die naam natuurlijk wel).
En ja tom waits past ook heel erg thuis in chicago/new orleans... en veel minder in een ierse pub. In een ierse pub verwacht ik ierse folk muziek en geen amerikaanse singer/songwriterquote:Wat zou je bijvoorbeeld het liefst horen als je in een aftandse, schemerige, lege nachtkroeg in New Orleans of Chicago zit met een halve fles whiskey aan de bar, en je door je vrouwtje uit huis bent geschopt, nadat ze met de loodgieter vreemd is gegaan, omdat jij vorige maand ontslagen bent?Je hebt je laatste centen aan die fles uitgegeven en zelfs de verveelde heroïnehoertjes om je heen kan je niet meer betalen: het enige wat je wil, is de bodem van je glas zien.
Oh, nou die associatie is er bij mij juist heel sterk.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk komt door de associatie die je hebt jij hebt blijkbaar een associatie tussen alcoholistisch en trage jazz en hip-hop en die associatie zal niet bij iedereen hetzelfde zijn. Dat wil niet zeggen dat die associatie er niet is en daarom hoef je mensen met andere associaties niet af te kappen....
ik associeer het totaal niet met alcohol maar here we go
Nee, ik kan het daar niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tom waits past perfect in de omschrijving
[..]
En ja tom waits past ook heel erg thuis in chicago/new orleans... en veel minder in een ierse pub. In een ierse pub verwacht ik ierse folk muziek en geen amerikaanse singer/songwriter
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, ik kan het daar niet mee eens zijn.
Ik heb er ook nog even new orleans bij gezet...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar die vibe van hem is niet wat ik dus zoek. Hij klinkt als een piraat.
Nogmaals: ik snap jouw associatie, maar ík voel het gewoon niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog even new orleans bij gezet...
Jij vindt Beautiful en Mockingbird opgepompt?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Eminem is eerder opgepompte agressie muziek dan ik ben verzopen in mijn depresiviteit muziek...
Kun je net zo goed dit gaan luisteren
Nee sing for the moment..quote:
Kan het me voorstellen, maar zijn flow is daar best langzaam en het is een nummer met meer inhoud.quote:
En beautifull geluisterd ja.. dat vind ik opgepomt zoveel woorden kan ik niet bijhouden als ik depresief en dronken ben..quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:28 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen, maar zijn flow is daar best langzaam en het is een nummer met meer inhoud.
Oh, ik ben een ervaren hiphopluisteraar dat ik het eigenlijk onder alle omstandigheden kan volgen. En dan vind ik dat nummer nog relatief langzaam.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En beautifull geluisterd ja.. dat vind ik opgepomt zoveel woorden kan ik niet bijhouden als ik depresief en dronken ben..
Ik ben ook wel een hip-hop luisteraar maar ik associeer het eigenlijk nooit met depressiviteit.. kan aan mij liggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Oh, ik ben een ervaren hiphopluisteraar dat ik het eigenlijk onder alle omstandigheden kan volgen. En dan vind ik dat nummer nog relatief langzaam.
Nee, past niet, maar wél een mooi nummer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:32 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde eigenlijk het nummer "Drink" van Fiction Plane posten, maar ik vermoed dat 'ie dan ook niet echt in het rijtje van de OP past...
Tja, dat heb ik met Waits. Maar hiphop is ontstaan met het rappen over de problemen uit de hood. Veelal agressie en woede, maar ook somberheid hoor. Zelfs 50 heeft zo'n kant.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een hip-hop luisteraar maar ik associeer het eigenlijk nooit met depressiviteit.. kan aan mij liggen.
Maarja ik heb ook wel eens iemand horen zeggen dat ze mumford & sons depresief vonden en dat vind ik dan weer happy de peppy banjo muziek.
En de meeste black metal vind ik ook blij-ig.. dus...
Ik kan alleen maar de tip geven kies je TT beter uit een volgende keer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |