OA voorzitter van DNC is moeten aftreden na allerlei shady emails, wat zeer waarschijnlijk nog maar het topje van de ijsberg isquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarvan akte, Bert. BNW is een paar klikjes omlaag.
Dit.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:17 schreef Maxerazzi het volgende:
De Verenigde Staten heeft echt een kinderlijk electoraat ontwikkeld.
Was een geweldige speech inderdaad. Alles zat er in wat de gemiddelde Amerikaan als ideaalbeeld ziet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 04:23 schreef Tweek het volgende:
Serieus ik zou Michelle als een betere kandidate zien als Clinton na deze speech.
Mja, als je politiek enkel ziet als wat hapklare brokken tekst kunnen oplepelen wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 04:23 schreef Tweek het volgende:
Serieus ik zou Michelle als een betere kandidate zien als Clinton na deze speech.
Inderdaad; de uitvoering was goed, maar dat is bij Obama zelf ook nooit een probleem geweest. Maar inhoudelijk is het vrij oppervlakkig en zit het vol met clichés; boilerplate niveau. Inhoudelijk is het tot dusver niet beter dan wat we bij Trump zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:54 schreef Monolith het volgende:
Mja, als je politiek enkel ziet als wat hapklare brokken tekst kunnen oplepelen wel.
Het takenpakket van en president is wel wat breder dan dat.
Daar ging het natuurlijk helemaal niet om. Speeches zijn leuk voor de soundbites. Een president moet beleid voeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:57 schreef drexciya het volgende:
[..]
Inderdaad; de uitvoering was goed, maar dat is bij Obama zelf ook nooit een probleem geweest. Maar inhoudelijk is het vrij oppervlakkig en zit het vol met clichés; boilerplate niveau. Inhoudelijk is het tot dusver niet beter dan wat we bij Trump zien.
Het witte huis werd wel degelijk (mede) door slaven gebouwd: http://www.politifact.com(...)use-was-built-slave/quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
De melodramatiek en een beetje rappen zal er wel als zoete koek in gaan. Dat het witte huis helemaal niet door slaven is gebouwd is slechts een irrelevant detail. Het gaat om de prodent glimlach, het spontaan rappen en de pathos met drama.
Bovenstaande alinea werd aan u geserveerd met een garnering van accuuzuur.
Echt wel. Niet exclusief, maar er waren we genoeg bij betrokken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Dat het witte huis helemaal niet door slaven is gebouwd is slechts een irrelevant detail.
Ok. Mijn fout. Sorry.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:29 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt wel. Niet exclusief, maar er waren we genoeg bij betrokken.
Maar zelfs dan gaat het natuurlijk om hele andere zaken. Het vergelijk is natuurlijk vooral getrokken op basis van het idee dat in de tijd van de bouw van het Witte Huis negers nog vooral gebruiksvoorwerpen waren, waar vandaag de dag een zwarte man en vrouw het presidentiële echtpaar zijn en kinderen hebben die een goed vooruitzicht voor de toekomst hebben. Natuurlijk kun je er wel weer een vat accuzuur tegenaan gooien over de positie van de gemiddelde zwarte Amerikaan vandaag de dag, maar die is nog steeds stukken beter dan dat het pakweg 220 jaar geleden was.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ok. Mijn fout. Sorry.
Ik las ergens (waarin een prof werd geciteerd) dat het de delving en aanvoer van materialen betrof, en dat de bouwers zelf betaald kregen (alhoewel ze niet helemaal vrij waren, maar in zekere zin geldt dat nog steeds). Ze kregen een vergoeding voor hun werk. De meeste slaven hadden er niet de vaardigheden voor om het daadwerkelijke bouwwerk te doen.
Mja. Hier leer ik ook weer van. Obama had dit ook gezegd in juni en kreeg toen wel wat kritiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |