SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Quoi het volgende:
Nou Ooi, hopelijk kun je dat dan zaterdag live bewonderen
Wij hadden het bevallingsgesprek en de liggingsecho. Zoals dat altijd gaat bij mij/ons hadden we ons zelfs overmatig voorbereid. We konden haar zinnen bijna aanvullen (wanneer te bellen etc)Zijn er vanmiddag even goed voor gaan zitten en dat was goed
Fijn gesprek gehad en alles was verder in orde. Oja, en een po (als thuis) en een extra kruik zijn niet nodig, mooi! En een krukje voor onder de douche gaan we halen.
Prachtig plaatje nog van de duckface van onze kleine meneerHij ligt nu toch nog bibi, er is nog ruimte.
een negertje met dikke lippenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
ik heb jouw foto weleens gezien ja, daarom moest ik er ook zo om lachenquote:Op maandag 25 juli 2016 21:28 schreef Quoi het volgende:
Je moest eens weten hoe wij eruit zien. Verre van negers met dikke lippen
Zo benieuwd naar hem!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fien10 op 26-07-2016 08:41:44 (Anders klopt het spreekwoord niet volgens sq) ]
Hoeslaken om langwerpig kussen kan ook toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 06:50 schreef Miezziej het volgende:
Leuke foto Quoi!
Geen nachtploeg afgelopen nacht?
Gisteren op kraambezoek geweest bij mijn buren, ohh rammelze hebben daar een Doomoo kussen en daar lag de baby op
![]()
Nu wil ik er ook een![]()
Maar ik heb al een wipper en langwerpig kussen, (maar die kan je niet bij elkaar vouwen zoals die doomoo dus...
) maar het was zo schattig
Veel te praktisch voor hormoonsquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeslaken om langwerpig kussen kan ook toch?
Hey je zit vlakbijquote:Op maandag 25 juli 2016 21:14 schreef Quoi het volgende:
Nou Ooi, hopelijk kun je dat dan zaterdag live bewonderen
Wij hadden het bevallingsgesprek en de liggingsecho. Zoals dat altijd gaat bij mij/ons hadden we ons zelfs overmatig voorbereid. We konden haar zinnen bijna aanvullen (wanneer te bellen etc)Zijn er vanmiddag even goed voor gaan zitten en dat was goed
Fijn gesprek gehad en alles was verder in orde. Oja, en een po (als thuis) en een extra kruik zijn niet nodig, mooi! En een krukje voor onder de douche gaan we halen.
Prachtig plaatje nog van de duckface van onze kleine meneerHij ligt nu toch nog bibi, er is nog ruimte.
Wat leuk! Jij zit dus bij één van de andere 015 praktijken?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hey je zit vlakbijik zit in een van de andere praktijken
![]()
volgens mij wist ik al dat je hier zat maar tis ff weggezakt![]()
yesh. De kleinste. Maar alleen voor nu even om de zomervakanties op te vangenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat leuk! Jij zit dus bij één van de andere 015 praktijken?
Leuk! Denk ik danquote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
yesh. De kleinste. Maar alleen voor nu even om de zomervakanties op te vangen
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Wat een prulleke Fien!![]()
We hebben een hartje zien kloppen! Heel stevig en snel.![]()
Oh! Wat een fijn bericht!!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Jaaaahquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
joepie!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Wat fijn!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Meestal voldoet een voedingskussenhoes of matrashoes ook wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:52 schreef Fieder het volgende:
Cygne wat geweldig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fien wat een knapperd![]()
Quoi duckface![]()
![]()
Miezziej ik heb om mijn voedingskussen een soort ronde hoes, geen idee hoe dat heet (google ronde hoes voedingskussen, en dan afbeeldingen kijken, te lui om llink te zoeken) dan kun je er een poefje van maken.
whoeiiiiiiquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Yes!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
6+2 gerekend vanaf de punctiedatum +2 wk dan. Ze heeft nog niet echt wat opgemeten maar het hartje klopte snel en goed stevig en het beeld was 'zoals ze het wilde zien'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:14 schreef WupWup het volgende:
Cygne wat fantastisch!Weer een hobbel over! Hoe ver ben je nu?
Wat onwijs fijnquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Wat irritant! Al gebeld?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:54 schreef Unihipili het volgende:
Mag ik hier even negatieve reclame maken? Ik wacht al sinds 13 juli op een pakketje van mamaloesbabysjop, kreeg melding dat het product niet meer leverbaar is maar vervolgens beantwoorden ze mijn mails niet en is nog steeds niet geleverd, ook geen geld terug.
het hoeft niet altijd, er zíjn baby's die er inderdaad redelijk als vanzelf uitglijden. Maar in de meeste gevallen moet je wel meepersen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:13 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik kom ook weer aanwaaien. Ik lees trouw jullie berichten maar heb zelf echt niets te melden. Morgen 27wk en alles gaat prima (dankzij de tena tip, lol).
Bezoek aan de vk zijn (gelukkig!) weinig boeiend. Hartje: prima. Buik voelen: prima. Vragen? Nee! Doei!
Zag weer goede echo's hier: yaaaaay! Die onzekerheid is zo kak! Dit is een stuk beter: koter schopt lekker, constant geruststelling!
Heb een vraag over de bevalling. Zal het ook met de vk bespreken maar stel hem ook hier: ik droom steeds dat ik buikpijn heb en zuchtend beval, zonder te persen. Kan dat? Moet je actief mee persen? Waarom moet dat? Volgens mij zwerven hier twee vk's rond....
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwijlen jullie ook als een malle in jullie slaap sinds jullie zwanger zijn?
Ik wil ook mijn baby.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:50 schreef ikke_84 het volgende:
[..]volgens mij niet
Mijn kussen is iig elke ochtend droog
Zo in de laatste weken van je zwangerschap leer je jezelf wel heel goed kennen. Ik wist al dat ik niet heel veel geduld had, maar ik ben nu echt echt echt heel ongeduldigIk wil mijn baby!!
Zul je zien dat hij nog 4 weken blijft zitten
Oooh heerlijke vergelijking! Heel helder en concreet whehe. Als mijn moeilijke poep een indicatie is voor de bevalling dat ben ik screwed, lol.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het hoeft niet altijd, er zíjn baby's die er inderdaad redelijk als vanzelf uitglijden. Maar in de meeste gevallen moet je wel meepersen.
(Net als met poepen eigenlijk. Soms gaat het vanzelf maar meestal niet)
Ik heb ook al tig keer gezocht op google onder het mom misschien staat er iets nieuws op wat echt helptquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik wil ook mijn baby.
Stiekem wil ik "bevalling opwekken" googlen en 100 stuks ananas eten, maar ik hou me nog in...
Het hoefde eigenlijk niet echt van mij, maar dé slinger die je nu overal ziet lag er voor ¤5. Kan meteen fungeren als de "hoera een jongen" (maar dan net anders) en zijn naam op zijn kamerdeur en ik moet zeggen: het staat tof!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:25 schreef Burdie het volgende:
Oooh een naamslinger wil ik ook! Maar dan moeten we het eerst überhaupt eens worden over de naam.
Middagslaapjesquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
En ik ben net naar huis gegaan voor een dutje![]()
![]()
Ik ook! Heel stress reducerend 😇quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:19 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met een 'kamertje'. Ik heb een ladekast die voor commode doorgaat en een co-sleeper op onze slaapkamer. En dat is het dan.
Misschien nog een tapijtje ofzo meer plannen heb ik niet.
Hulde voor de werknaam! 😎quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat Noud rond z'n tweede verjaardag wel een eigen kamer heeft![]()
We hebben inderdaad een hele fijne kraam die de uren evenredig over de dagen wilde verdelen ipv de laatste dagen minder uren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:43 schreef Stormqueen het volgende:
nou het vervelende is, ik wíl wel helpen. Maar tegenwoordig is er altijd eentje die het kind bezig moet houdenSamen klussen is gewoon niet meer wat het geweest is. Ik ben er ook gewoon helemaal uit.
GGirl, dat hij daar de energie voor heeftof grijpt hij zijn kans nu de kraamhulp er nog is?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:44 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga altijd gewoon huilen als het me te lang duurt, en dan vervolgens is het ineens geregeld als ik weer kijk![]()
Mijn hormonen zijn het daar vooral niet mee eensquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:19 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met een 'kamertje'. Ik heb een ladekast die voor commode doorgaat en een co-sleeper op onze slaapkamer. En dat is het dan. Moet nog een badje bij maar die is verplaatsbaar en een pedaalemmer voor de luiers.
Als aankledingspoespas misschien nog een tapijtje ofzo meer plannen heb ik niet.
Oja, dat werkt idd ookquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:44 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga altijd gewoon huilen als het me te lang duurt, en dan vervolgens is het ineens geregeld als ik weer kijk![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:49 schreef snoenk het volgende:
Herkent iemand die zwanger is van 2/3/4e dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
OK. Even mijn ervaring: de vk kon precies zien aan mijn buik wanneer ik een perswee kreeg. Ik voelde ze zelf niet goed aankomen. Dus dan zei zij: er komt er weer eentje, en dan moedigde ze me aan om het maximale uit zo'n perswee te halen. Bij mij duurde de persfase behoorlijk lang en dus was het fijn om daar begeleiding bij te hebben, want nee, het gaat niet altijd zomaar vanzelf.. Bij de eerste persweeën die ik kreeg, voelde het alsof mijn buik me optilde, ik wist niet wat me overkwam, er zat een kracht achter die ik niet goed aan kon. Voor sommige vrouwen voelt dat heel oer en instinctief, maar ik vond het lastig. Naar het einde toe zei de vk een paar keer dat ik bij een volgende wee juist moest proberen te zuchten en niet teveel mee persen. Dit om uitscheuring te voorkomen. Dat lukte me ook en mede daardoor ben ik volgens mij zonder noemenswaardige schade door de bevalling heen gekomen. Die vk's zijn zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:58 schreef Veruca_Assault het volgende:
Mijn zus vertelde mij dat het kloterigste aan haar bevalling was dat 3x moest persen op 1 perswee. Dat lukte niet en voelde als falen. En dan denk ik dus 'waarom moet je überhaupt persen? Kan/moet het niet instinctiever?'
Ik heb niets tegen actief meepersen als ik dat MOET (soms ook met poepen) maar op aanwijzing van de vk? Daar komt die vraag vandaan.
Duidelijk! Ik ben niet anti VK, zeker niet! Maar ik wil vooral mijn eigen lichaam leidend laten zijn en niet wat de vk zegt. En natuurlijk accepteer ik hulp als ik persweeen heb en d'r niets mee kan, graag vraag ik dan om hulp en ontvang diequote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:43 schreef Franny_G het volgende:
[..]
OK. Even mijn ervaring: de vk kon precies zien aan mijn buik wanneer ik een perswee kreeg. Ik voelde ze zelf niet goed aankomen. Dus dan zei zij: er komt er weer eentje, en dan moedigde ze me aan om het maximale uit zo'n perswee te halen. Bij mij duurde de persfase behoorlijk lang en dus was het fijn om daar begeleiding bij te hebben, want nee, het gaat niet altijd zomaar vanzelf.. Bij de eerste persweeën die ik kreeg, voelde het alsof mijn buik me optilde, ik wist niet wat me overkwam, er zat een kracht achter die ik niet goed aan kon. Voor sommige vrouwen voelt dat heel oer en instinctief, maar ik vond het lastig. Naar het einde toe zei de vk een paar keer dat ik bij een volgende wee juist moest proberen te zuchten en niet teveel mee persen. Dit om uitscheuring te voorkomen. Dat lukte me ook en mede daardoor ben ik volgens mij zonder noemenswaardige schade door de bevalling heen gekomen. Die vk's zijn zo gek nog niet..
.
Hier voorlopig hetzelfde idee (maar dan een ledikant in plaats van een co-sleeper), om praktische redenen: we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis pas als ik 30 weken ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:19 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met een 'kamertje'. Ik heb een ladekast die voor commode doorgaat en een co-sleeper op onze slaapkamer. En dat is het dan.
moet je veel grote klussen doen aan je nieuwe huis? Want een babykamertje kun je op zich wel in een weekje af hebben hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn van de goede echo Cygne!
[..]
Hier voorlopig hetzelfde idee (maar dan een ledikant in plaats van een co-sleeper), om praktische redenen: we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis pas als ik 30 weken ben.Er komt wel een kamertje speciaal voor de baby en het inrichten lijkt me heel leuk, maar ik ga het niet eens proberen om dat nog voor de UD te doen, dat zou me alleen maar stress opleveren.
Er is geen verbouwing nodig ofzo, wel alles verven/spachtelputzen (quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
moet je veel grote klussen doen aan je nieuwe huis? Want een babykamertje kun je op zich wel in een weekje af hebben hoor
Vind ik niet, ik vind het eerste trimester (weer) traag gaan. De volgende trimesters gingen vorige zwangerschap wel bizar rap, ik hoop dat het niet nog sneller gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:04 schreef Selvaria het volgende:
Ruim 13 weken alweer hier, tweede trimester jonge.Dit gaat echt zo belachelijk snel de tweede keer. Werkt dat exponentieel en voelt het de derde keer nog idioot sneller?
Uhh wil je een eerlijke mening van iemand die doorgaans niet bepaald als 'geduldig' door het leven gaat? Ik vind het echt voor geen meter opschieten en hoop echt heel heel erg dat deze laatste weekjes voorbij vliegenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:04 schreef Selvaria het volgende:
Ruim 13 weken alweer hier, tweede trimester jonge.Dit gaat echt zo belachelijk snel de tweede keer. Werkt dat exponentieel en voelt het de derde keer nog idioot sneller?
Dat is een klote gevoelquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:04 schreef Selvaria het volgende:
Veruca, ik gun je heel erg dat het zo gaat als je wilt, je hebt in elk geval een mooie instelling.Ik ben na de bevalling het vertrouwen in mijn lichaam best even kwijt geweest ondanks dat ik van tevoren ook goed fit was. Niks traumatisch of zo, maar het viel me toch wel tegen dat het me gewoon niet zelf (zonder pijnstilling en vacuüm / knip) gelukt is. N. lag er verkeerd voor, dus ik kon ook niet meer doen, maar toch. Gelukkig hier ook meerdere succesverhalen gelezen
![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
Wow marjolijntje, bijna zes kilometer! Dat lukt mij momenteel niet eens(niet-zwanger wel, maar nu val ik steeds om
)
Ik heb vandaag mijn angelsounds binnen gekregen. Vorige keer heeft dat ding me echt door heel veel onzekere momenten gesleept. Heb m even voor de gein op mijn buik gezet maar ik heb het hartje gewoon al te pakken gekregen![]()
(Okee, het viel niet mee. Maar het lukte wel)
Oh wat fijnquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Cygne het volgende:
Zo heb ik het na de geboorte van kuiken echt heel erg ervaren, en nog wel eens. Ik vind het zo ontzettend bijzonder dat we eerst met twee waren, en zoveel liefde voor elkaar hadden dat die liefde belichaamd werd in een heel nieuw extra derde persoon erbijquote:Op woensdag 27 juli 2016 08:27 schreef Quoi het volgende:
Oh dat melancholische heb ik ook, maar dan over ons tweetjes. Straks niet meer samendenk ik dan. Mijn vriend zegt dan: tuurlijk zijn we nog wel samen straks, alleen is er een combi van ons samen bij. Heerlijk, zo'n relativerende man
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Zolderbouwput, zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
Hier is momenteel de zolder ook een bouwput.
Ik denk dat Noud rond z'n tweede verjaardag wel een eigen kamer heeft![]()
Ik neem aan dat je meer pijn bedoeld, maar bedenk dat de kleine zo op t einde een spurt gaat maken. Dus er komt steeds meer gewicht op je bekken te hangen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:25 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb dat ook Quoi, hoe dichterbij de bevalling, hoe meer dat soort gedachtes door mijn hoofd spoken. Wij zijn al zo lang samen (elf jaar en ik ben 26) hebben het heel fijn samen, hopelijk maakt een kindje het nóg fijner
Gisteren heeft mijn vader onze tuin helemaal aangepakt en een metamorfose gegeven, het is zo mooi gewordenEn vandaag komt mijn moeder onze keuken van top tot teen schoonmaken
Verder wordt de pijn in mijn bekken met de dag minder, terwijl ik steeds minder doe. Word er af en toe echt enorm gefrustreerd van
Dat ja, of als ie 's nachts O probeert te troosten en haar "klein vriendinnetje" noemt, of wanneer hij haar 's morgens in ons bed legt en zijn armen im haar heen slaat zodat ze verder kan slapen. Soms doe ik alsof ik slaap, en dan kijk ik door een kiertje naar zo'n lief tafereelquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:56 schreef Crumpette het volgende:
Wij zijn nog maar 5 jaar samenen dit is baby 2.
het verandert sowieso alles, ik was er ook bang voor wat het effect op ons relatiegeluk zou zijn, maar dat is niks anders. En als ik hem savonds boekjes hoor lezen met W door de babyfoon, en dat geduldige bedtijd-gekeutel, dan word ik alleen maar verliefder eigenlijk.
Tevens meld! De buik is zwaarpff.
Hier ook 16 jaar, ik ben mijn halve leven al bij hem (ben nu 32).quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:34 schreef Quoi het volgende:
Mies, hier ook zo'n lange relatie: 16 jaar!(ik ben 36)
Het is hier ook wel pittiger in zekere zin. We hebben ineens gesprekken over dingen als het hoe en wat wat betreft opvoeden en ik erger me er ook wel eens aan dat ik het idee heb dat veel van de ideeën van mij komen en hij wel overal op meesurft en in meegaat zonder zelf eens kritisch te zijn. Maar dat weegt absoluut niet op tegen het gevoel dat ik krijg als ik hem rond zie rennen met N. op zijn nek of als ze weer samen aan het kletsen zijn of liedjes zingen of, of, of.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
en ik ben zo te lezen een van de weinigen die haar relatie een stuk pittiger is gaan vinden sinds we kinderen hebben![]()
Vroeger ergerde ik me minder snel aan bepaald gedrag, maar nu we allebei rolmodellen zijn vind ik het veel moeilijker om sommige dingen los te laten
Herkenbaar! En ik vind mijn manier vaak beterquote:Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
en ik ben zo te lezen een van de weinigen die haar relatie een stuk pittiger is gaan vinden sinds we kinderen hebben![]()
Vroeger ergerde ik me minder snel aan bepaald gedrag, maar nu we allebei rolmodellen zijn vind ik het veel moeilijker om sommige dingen los te laten
Ik beken ook!quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:23 schreef Fieder het volgende:
[..]
Herkenbaar! En ik vind mijn manier vaak betereigenlijk alleen maar meer redenen erbij gekregen om ruzie te maken
Ik had ook 3 geloof ik, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad voor, tijdens of na de zwangerschapquote:Op woensdag 27 juli 2016 19:14 schreef Cygne het volgende:
Iemand hier ervaring met zwangerschap en een iets verhoogd tsh? Mijn schildklierwaardes zijn normaal, maar de tsh is of net op het randje of eroverheen. Ziekenhuizen zijn er niet echt eenduidig over. Het ene ziekenhuis zegt dat een waarde van boven de 2.5 niet wenselijk is, de internist in 'mijn' ziekenhuis vind een waarde van 5 nog wel dikke prima. Die van mijn schommelt tussen de 2.9 en de 4.8.
Ik lees ook dat je een verhoogde kans op miskramen hebt met zulke waarden en dat vind ik, gezien mijn voorgeschiedenis best eng.
Ja, gewoon doen! Je bent naast het moederschap ook nog jezelf en als je dacht dat je het toen aan zou kunnen, kan dat nu ookquote:Op woensdag 27 juli 2016 19:32 schreef Fazzoletti het volgende:
ik zit nog even onder m'n steen hoor, maar kom voorzichtig kijken....
Ik wilde deze week solliciteren naar een nieuwe baan (intern). Vacature sluit vrijdag dus veel tijd heb ik niet meer. Maar nu twijfel ik dus of ik wel zal solliciteren
Solliciteren kan altijd, nee zeggen als je 'm hebt (met goede onderbouwing) ook, toch?quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:32 schreef Fazzoletti het volgende:
ik zit nog even onder m'n steen hoor, maar kom voorzichtig kijken....
Ik wilde deze week solliciteren naar een nieuwe baan (intern). Vacature sluit vrijdag dus veel tijd heb ik niet meer. Maar nu twijfel ik dus of ik wel zal solliciteren
Dat denk ik inderdaad. Ik vermoed zo dat niemand denkt dat je je stervende moeder of tweede kind gebruikt als werkontwijking. Soms loopt het leven zo toch? (en als ze dat wel denken:quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
hehehe da's ook wel heel erg selvaria
Over mijn contract maak ik me weinig zorgen. Wel om de reacties van collega's. Ik ben natuurlijk de eerste helft van 2016 veel afwezig geweest ivm mijn stervende moeder, dat heeft toen heel veel van mijn capaciteit "weggezogen". En nu dit weer.
Ik werk hier pas sinds november (op deze functie, mijn vorige baan was weggereorganiseerd) en heb nog niet echt op vol vermogen kunnen presteren. Maar misschien dat ik daar zelf meer van baal dan mijn collega's.
Het alternatief, een jaar langer wachten met kind 2, vond ik ook geen goeie optie. Ik heb vanaf het begin geroepen, ik wil niet in 2016 met zwangerschapsverlof. Dat is precies gelukt
Pas bevallen schildklier patiënt hierquote:Op woensdag 27 juli 2016 19:14 schreef Cygne het volgende:
Iemand hier ervaring met zwangerschap en een iets verhoogd tsh? Mijn schildklierwaardes zijn normaal, maar de tsh is of net op het randje of eroverheen. Ziekenhuizen zijn er niet echt eenduidig over. Het ene ziekenhuis zegt dat een waarde van boven de 2.5 niet wenselijk is, de internist in 'mijn' ziekenhuis vind een waarde van 5 nog wel dikke prima. Die van mijn schommelt tussen de 2.9 en de 4.8.
Ik lees ook dat je een verhoogde kans op miskramen hebt met zulke waarden en dat vind ik, gezien mijn voorgeschiedenis best eng.
Ah dank! Ga ik zometeen even lezen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Pas bevallen schildklier patiënt hier
Ik kan de link niet direct plaatsen, maar als je googlet op 'richtlijn schildklier internisten zwangerschap' is het de eerste hit, pdf bestand.
Pagina 80-122 is hoofdstuk over zwangerschap en geeft je alle informatie.
Ben jij al eerder bekend geweest met schildklierdysfunctie? En heb jij antistoffen?
Nah ja, veel succes met lezen in ieder geval, en je kunt dit gewoon als leidraad gebruiken, als het goed is zijn alle internisten ervan op de hoogte. Ik zou niet op oordeel van alleen huisarts en/of verloskundige af gaan, die hebben net even te vaak verouderde informatie.
Risico van overbehandeling is er dus zo maar iedereen T4 medicatie geven is zeker niet aan te raden, maar onderbehandeling is ook helemaal niet aan te raden.
Behalve dat je jezelf uitput is het ook slecht voor je kind, meer kans op miskraam en in later stadium van de zwangerschap ontwikkelingsachterstanden enzo.
Goed om er meer over te lezen en assertief in te zijn
Wat is zijn je andere waardes? Verhoogde tsh kan problemen geven maar je kunt het eigenlijk niet los zien van andere waardes zoals je ft4. Als die normaal zijn, zoals je zegt dan zou ik me niet te druk maken. 4.8 is wel over het randje (voor mij) mijn internist zegt dat 4 de bovengrens is. Zelf wil hij mij tussen de 0.5 en 1.0 hebben. Maar goed, ik ben een full blown schildklier patiënt en alle waardes staan in relatie met elkaar.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:14 schreef Cygne het volgende:
Volgens mijn internist (was een aio) is 5 de bovengrens.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:47 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Wat is zijn je andere waardes? Verhoogde tsh kan problemen geven maar je kunt het eigenlijk niet los zien van andere waardes zoals je ft4. Als die normaal zijn, zoals je zegt dan zou ik me niet te druk maken. 4.8 is wel over het randje (voor mij) mijn internist zegt dat 4 de bovengrens is. Zelf wil hij mij tussen de 0.5 en 1.0 hebben. Maar goed, ik ben een full blown schildklier patiënt en alle waardes staan in relatie met elkaar.
Het is met voor de rest goede waardes niet zo dat je op basis van je schildklierwaardes nu meer kan hebt op miskramen of ontwikkelingsachterstanden.
Als je zorgen hebt zou ik dit nogmaals met je internist bespreken (of een 2nd opinion regelen). Iig niet, zoals Molo zegt, afgaan op vk en huisarts. Die hebben echt de laatste info niet.
Dat was bij mij ook de aanleiding: een gesprek met de directeur over mijn jaarplan, bij 8 weken zwangerschap. Aangezien ik wel in 2016 met verlof zou gaan, vond ik het te relevant om het niet te vertellen. Voor mijn baanzekerheid maakte het niet uit, want vast contract. En mijn baas is ook tof: ze had het wel verwacht en verwachtte nog wel meer zwangere collega's (bleek later ook zo te zijn). De rest van de collega's heb ik het pas bij 13 weken verteld (na de goede combinatietest), ik deed gewoon lange tijd alsof ik nog moe bleef na een griepje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga toch mijn gevoel maar volgen en het maandag vertellen. Dinsdag is mijn tussentijdse beoordeling / goal setting voor q3/q4 en dan kunnen we iig realistische doelen stellen
Gelukkig is mn baas een toffe peer
Eens.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:47 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Wat is zijn je andere waardes? Verhoogde tsh kan problemen geven maar je kunt het eigenlijk niet los zien van andere waardes zoals je ft4. Als die normaal zijn, zoals je zegt dan zou ik me niet te druk maken. 4.8 is wel over het randje (voor mij) mijn internist zegt dat 4 de bovengrens is. Zelf wil hij mij tussen de 0.5 en 1.0 hebben. Maar goed, ik ben een full blown schildklier patiënt en alle waardes staan in relatie met elkaar.
Het is met voor de rest goede waardes niet zo dat je op basis van je schildklierwaardes nu meer kan hebt op miskramen of ontwikkelingsachterstanden.
Als je zorgen hebt zou ik dit nogmaals met je internist bespreken (of een 2nd opinion regelen). Iig niet, zoals Molo zegt, afgaan op vk en huisarts. Die hebben echt de laatste info niet.
Aio zei je hč, dus wellicht wat minder ervaring nog met schildklierdysfunctie en zwangerschapsquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef Cygne het volgende:
Dank, Mignonne! Ga ik doen.Bizar eigenlijk dat de internist opvolging door ha wel prima vond. Ga het er morgen even over hebben. Huisarts hier staat sowieso wel open voor eigen input.
Dat zou kunnen. Ze snapte eigenlijk sowieso al niet waarom ik doorgestuurd was door de fertiliteitsarts en was ook niet echt geďnteresseerd. Geen klachten en zo. Vandaar dat ik liever doorverwezen wordt naar het streekziekenhuis hier.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Aio zei je hč, dus wellicht wat minder ervaring nog met schildklierdysfunctie en zwangerschaps
Wat nogal stom is, aangezien het helemaal vooraan in hun eigen richtlijn staat.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:06 schreef mignonne het volgende:
Mijn ervaring is dat huisartsen vaak niet helemaal goed op de hoogte zijn van schildklierbeleid in zwangerschap.
https://www.nhg.org/stand(...)ildklieraandoeningenquote:Kernboodschappen
• De huisarts kan patiënten met hypothyreoďdie vrijwel altijd zelf behandelen.
• De dosering levothyroxine wordt bij aanvang van de zwangerschap direct verhoogd met 25%.
• Bij alle zwangere patiënten met een schildklieraandoening (in de voorgeschiedenis) worden bij aanvang van de zwangerschap de TSH-receptorautoantistoffen bepaald.
• De aanbevelingen voor aanvullende diagnostiek en behandeling van hyperthyreoďdie door de huisarts zijn facultatief.
• Patiënten met een solitaire nodus of met een dominante nodus in een multinodulair struma worden verwezen naar een internist-endocrinoloog voor aanvullende diagnostiek.
Het kan goed zijn dat jouw eigen huisarts wel helemaal op de hoogte is hoor, wie weet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef Cygne het volgende:
Dank, Mignonne! Ga ik doen.Bizar eigenlijk dat de internist opvolging door ha wel prima vond. Ga het er morgen even over hebben. Huisarts hier staat sowieso wel open voor eigen input.
Ja ik weet het! Maar echt je wilt niet weten hoe vaak ik zwangeren terug krijg met de mededeling dat lab prima was x weken terug en aanpassen dus onnodigquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat nogal stom is, aangezien het helemaal vooraan in hun eigen richtlijn staat.
[..]
https://www.nhg.org/stand(...)ildklieraandoeningen
Ah zo, daar kan ik wel wat mee. Ik ga t morgen even bespreken nog en ook met de pgd-arts, daar heb ik over drie weken mijn laatste afspraak.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat jouw eigen huisarts wel helemaal op de hoogte is hoor, wie weet.
Maar ik heb zwangeren het liefst minstens 1 keer bij de internist en daarna eventueel met een plan bij de huisarts. Wat ik me herinner stijgt behoefte aan hormoon het snelst rond 12 weken en ergens rond 30 weken. Daartussen sowieso monitoring. Soms wordt eens per trimester geprikt en aangepast, maar ik heb nu ook een zwangere die elke 4 weken moet bijv. Obviously (nog) niet goed ingesteld. Hangt een beetje af van hoe het gaat dus.
Hahahaquote:Op woensdag 27 juli 2016 23:14 schreef mignonne het volgende:
En dit was mijn dag ♡
http://www.ad.nl/delft/po(...)tosleutels~acabc241/![]()
no joke
quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:14 schreef mignonne het volgende:
En dit was mijn dag ♡
no joke
Op dat moment gelukkig niet! (wisten ze en duurde ook een goed uur voor ik mn sleutels weer hadquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:14 schreef mignonne het volgende:
En dit was mijn dag ♡
no joke
Ik ben goed ingesteld, zit al vanaf week 12 steady en moet toch elke 4wk prikken en heb dan meestal een belafspraak met de internist. Ik ben nu 27wk en heb hem 3x gezien en de rest van de keren gesproken over de telefoon.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het kan goed zijn dat jouw eigen huisarts wel helemaal op de hoogte is hoor, wie weet.
Maar ik heb zwangeren het liefst minstens 1 keer bij de internist en daarna eventueel met een plan bij de huisarts. Wat ik me herinner stijgt behoefte aan hormoon het snelst rond 12 weken en ergens rond 30 weken. Daartussen sowieso monitoring. Soms wordt eens per trimester geprikt en aangepast, maar ik heb nu ook een zwangere die elke 4 weken moet bijv. Obviously (nog) niet goed ingesteld. Hangt een beetje af van hoe het gaat dus.
Je verlof schuift mee op hequote:Op donderdag 28 juli 2016 09:29 schreef Miezziej het volgende:.
Ook moet ik toegeven dat ik graag nu al wil bevallen zodat ik wat langer heb met de baby tot ik weer moet werken.
Ja klopt, maar als ik met 39 weken beval heb ik 3 weken voor bevalling en 13 weken na bevalling, toch weer een week langer met de babyquote:Op donderdag 28 juli 2016 09:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je verlof schuift mee op he.
Hier vannacht een uur lang met een koortsige peuter bezig geweest. Hij werd vanmorgen weer kiplekker wakker, apart hoe dat bij die kleintjes werkt
.
En wij gaan vanavond naar de sauna. Zinnin!
Oja, zo bedoel jequote:Op donderdag 28 juli 2016 09:49 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ja klopt, maar als ik met 39 weken beval heb ik 3 weken voor bevalling en 13 weken na bevalling, toch weer een week langer met de babyals ik met bijvoorbeeld met 41 weken beval dan 12 weken met baby, en 5 weken voor, dus in totaal wel iets langer
Of ben ik nu in de war?
Dat heb ik na F nog zo lang gemist.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:49 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat je het al voelt, Blue! Heerlijk gevoel hč, dat getrappel.
Ja dat weet ik dus niet zo goed... Baby krijgt al best veel verschillende mensen die 'oppassen', 1 dag naar kdv, 1 dag mijn moeder of schoonmoeder, 1 dag mijn vriend en voor de rest ben ik thuis. Lijkt me in het kader van de 3 R-en gewoon niet zo'n goed idee of zoquote:Op donderdag 28 juli 2016 09:59 schreef Radyhyn het volgende:
Waarom vind je dat geen fijn idee dan?
Lijkt me juist super leuk als ze beide met de baby bezig kunnen zijn
Papa is papa en past niet op hequote:Op donderdag 28 juli 2016 10:17 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet zo goed... Baby krijgt al best veel verschillende mensen die 'oppassen', 1 dag naar kdv, 1 dag mijn moeder of schoonmoeder, 1 dag mijn vriend en voor de rest ben ik thuis. Lijkt me in het kader van de 3 R-en gewoon niet zo'n goed idee of zomaar misschien moeten we daar gewoon goede afspraken over maken en kijken hoe baby reageert. Als ze nou steeds overprikkeld is na een dagje oppassen door opa en oma dan is het een ander verhaal dan als het een chille baby is
Dat gaat bij onze trap niet. Hij is nogal steil en treden zitten dicht over elkaar (open trap) en treden zijn ook heel kort. Er zaten ook geen leuningen aan, maar vent heeft gelukkig zelf wat gefabriceerd zodat peuter wel zelf de trap op kan. We hebben dan ook een erg oud huis. Ik kan niet wachten tot alles verbouwd is, maar dat gaat nog wel een paar jaar duren.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:58 schreef Crumpette het volgende:
Angelatje kan je peuter nog niet zelf de trap af? Mijn dreumes gaat aan de hand, vooruit, en ik voor hem, achteruit. Het duurt even maar het scheelt wel! Misschien een poging waard?
Daarom zei ik ook 'oppassen'quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Papa is papa en past niet op he
Ik zou het gewoon laten gaan en kijken hoe je kleine er op reageert tzt.
Opa en oma samen zou ik fijn vinden, als de 1 uitvalt kan eventueel altijd de ander nog inspringen.
wanneer heb jij je echo nou? Of heb ik dat gemist?quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:52 schreef marel88 het volgende:
Aardbeienslof van de Appie(sowieso alles met aardbeien)
En verder wisselt het per dag, de ene keer trek in alles, vandaag in niks...
Volgende week, met 12,5 week (en al één gehad met 8,5). Zin in! En vandaag ben ik zo beroerd dat ik er weer alle vertrouwen in hebquote:Op donderdag 28 juli 2016 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wanneer heb jij je echo nou? Of heb ik dat gemist?
ja stom niemandsland blijft het. Al ben ik nu toch wel heel blij met die dopplerquote:Op donderdag 28 juli 2016 14:57 schreef marel88 het volgende:
[..]
Volgende week, met 12,5 week (en al één gehad met 8,5). Zin in! En vandaag ben ik zo beroerd dat ik er weer alle vertrouwen in heb
Ik ben best blij dat ik de afgelopen weken alle mogelijkheid tot koude drankjes benut hebquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
En:zomerfruit
(En chocolade, oatmeal cookies, en waarom heb ik ineens weer zin in koude biertjes?)
12 feb geloof ik (ik heb het nog niet zo goed onthouden, dat komt na volgende week wel).quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja stom niemandsland blijft het. Al ben ik nu toch wel heel blij met die doppler
Ik heb ook eigenlijk nooit kwaaltjes gehad, behalve dan die vermoeidheid, en da's heel irritant als je wat houvast zoekt he?
Wanneer is jouw ud?
ja, redelijk, zaterdagnacht geloof ik voor het laatst. Maar er zitten meestal meerdere dagen tussen dus ik juich nog niet te vroegquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:15 schreef Radyhyn het volgende:
Sinds een week heb ik opeens trek in appels.. van die zure groene![]()
Normaal eet ik nooit appels.
En nesquik (melk met necquik-choco-poeder)![]()
SQ, waren die bloedingen bij jou al wel gestopt?
Wanneer heb je de volgende echo?quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, redelijk, zaterdagnacht geloof ik voor het laatst. Maar er zitten meestal meerdere dagen tussen dus ik juich nog niet te vroeg
11 augustus was de allereerste mogelijkheid voor de termijnecho. Als de meting van vorige week accuraat is ben ik dan 11+3. En dan daarna nog de npm inplannen, zal ook wel onmogelijk worden. Misschien dat ik de praktijk even bel om te vragen of ik die nu al mag inplannen...quote:
De npm? Gewoon bellen, inderdaad.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
11 augustus was de allereerste mogelijkheid voor de termijnecho. Als de meting van vorige week accuraat is ben ik dan 11+3. En dan daarna nog de npm inplannen, zal ook wel onmogelijk worden. Misschien dat ik de praktijk even bel om te vragen of ik die nu al mag inplannen...
Ja doei, gratisch dus opzuipen zul je 'mquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ja die radlers ken ik ja. Zeepsop met prik.
Ha, dank! Scheelt een harde landingquote:Op donderdag 28 juli 2016 15:32 schreef Radyhyn het volgende:
*geeft quoi een opvangnetje voor tussen de benen*
Balen van de bekkenpijn steeds![]()
Weet niet of je er al bekend mee bent, maar is hypnobirthing (of Mama Mucha) niks voor jou? Het boek Vrije geboorte misschien ook welquote:Op donderdag 28 juli 2016 16:10 schreef Veruca_Assault het volgende:
Elamanilo: dank voor je verhaal. Zoals jij het beschrijft kan ik het goed visualiseren en ik geloof oprecht dat dit ook voor mij zou moeten kunnen. Ik kan het op z'n minst proberen
Als je (lees) tips hebt; graag!
Ik moest vanochtend bijna huilen. Omdat man de vaatwasser uit had gepakt en ik dat zo fijn vondquote:Op donderdag 28 juli 2016 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Herkenbaar Nazil, die vermoeidheid zorgt ervoor dat ik mentaal ook gelijk weer een heel stuk wiebeliger ben. Sucks.
quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
Herkenbaar Nazil, die vermoeidheid zorgt ervoor dat ik mentaal ook gelijk weer een heel stuk wiebeliger ben. Sucks.
Hier idemquote:Op donderdag 28 juli 2016 17:42 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik moest vanochtend bijna huilen. Omdat man de vaatwasser uit had gepakt en ik dat zo fijn vondtwee te drukke dagen achter de rug.
Het mechanisme van meconium lozen in de uitgerekende periode is grotendeels nog onbekend. Enkele kinderen doen dat vanwege foetale nood, maar veel vaker blijft het gissen. Als er meconium in het vruchtwater zit, is er een hele kleine kans op aspiratie ervan, wat zorgt voor ademhalingsproblemen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even iets anders:
Bij mij hadden twee van de drie in het vruchtwater gepoept. Dat betekent toch dat de kinderen echt klaar zijn om geboren te worden? Dat ze zelfs al ongemak hebben ervaren?
Ja, die indruk kreeg ik deze keer ook. Maar ik moest daardoor wel de nacht blijven (8uur).quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het mechanisme van meconium lozen in de uitgerekende periode is grotendeels nog onbekend. Enkele kinderen doen dat vanwege foetale nood, maar veel vaker blijft het gissen. Als er meconium in het vruchtwater zit, is er een hele kleine kans op aspiratie ervan, wat zorgt voor ademhalingsproblemen.
Op het moment wordt er druk gekeken naar of klinische zorg wel meerwaarde oplevert bij meconiumhoudemd vruchtwater. Ik vind het meestal geen spannende indicatie. Tenzij dikke erwtensoep (ja, dat kan echt!).
Ik wil nog een keer sorry zeggen, met name ook tegen Ela, die ik geciteerd had. Ik voelde me gisteravond ineens zo geraakt door die post, alsof het aan mijn 'mindset' had gelegen dat het zo anders was gelopen. En toen bedacht ik me erbij dat er nou eenmaal omstandigheden waren die het onmogelijk hebben gemaakt om op eigen 'positieve' kracht te bevallen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:27 schreef Veruca_Assault het volgende:
Dank je voor je tips Marjolijntje; lief dat je dat schrijft ondanks dat je zelf zo 'vol' zit.
Groofsken, is die opmerking voor mij? Ik (en ook Ela niet als ik het goed lees) wil niet bevallen zonder vk. Maar ik wil alleen maar mijn eigen lichaam laten leiden. En zoals ik al schreef, bij nood laat ik alles varen en zal ik zelfs op mijn kop staan als dat moet.
Het is een verschil van mindset: 'ik denk dat ik dit kan' vs 'ik kan het niet alleen en heb hulp nodig'.
En ik geloof zeker niet dat een positieve instelling er 100% voor zorgt dat alles gaat zoals ik wil. Maar ik geloof wel dat als je er in gaat met angst en een 'ik kan het niet' instelling dat dit tegen je werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |