Wat is er precies ongezond aan?quote:
In het geval van de public shooters/lone gunmen bijvoorbeeld is het vaak een mix van pesterijen en psychische strubbelingen. Ongeacht wat er eerder kwam.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is er precies ongezond aan?
Lijkt mij eerder ongezond om te denken dat de "terroristen" het probleem zijn en niet te kijken naar waarom ze over gaan tot dat soort daden.
Wat een onzin. Er zijn genoeg mensen die vroeger zijn gepest die voorbeeldige burgers zijn. En wie heeft er geen psychische strubbelingen tegenwoordig?quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:59 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
In het geval van de public shooters/lone gunmen bijvoorbeeld is het vaak een mix van pesterijen en psychische strubbelingen. Ongeacht wat er eerder kwam.
Lees je eigenlijk wel wat ik post?quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn genoeg mensen die vroeger zijn gepest die voorbeeldige burgers zijn. En wie heeft er geen psychische strubbelingen tegenwoordig?
Je hoor. Waarom ga je niet in op mijn post?quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:28 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Lees je eigenlijk wel wat ik post?
Omdat het een post is die niets te maken heeft met die van mij. Daarom zeg ik "lees wat ik post".quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je hoor. Waarom ga je niet in op mijn post?
Dus omdat anderen met een andere psychologische opbouw, kracht, opvoeding, omgeving en een miljoen andere factoren niet gaan moorden als ze het moeilijk hebben doet niemand het. Cool. Criminaliteit bestaat ook niet dan.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn genoeg mensen die vroeger zijn gepest die voorbeeldige burgers zijn. En wie heeft er geen psychische strubbelingen tegenwoordig?
Op donderdag 28 juli 2016 22:22 schreef Japie77 het volgende:
Wat je erbij moet betrekken is de rol van politiek en het uit rollen van militaire geweld.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat het een post is die niets te maken heeft met die van mij. Daarom zeg ik "lees wat ik post".
Ik heb het niet over mensen die niks doen qua moorden en schieten dus geen idee waarom jij die erbij betrekt.
Ken je ook één ander woord dan fascisme?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:24 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)buitenland&Itemid=23
En ja wel hoor Franse politiek heeft een valse identiteit gebruikt voor hun militaire ultrafascisme
In die jaren werd lobotomie afgeschaft en ECT minder gebruikt, medicatie werd vaker ingezet. Misschien werd psychiatrie daardoor populairder en werd er dus ook vaker gediagnosticeerd. Of men registreerde na die periode beter, net na WO2 en infra was net weer opgebouwd.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef ChrisCarter het volgende:
1. 65 van de 67 (oftewel 97%) van de schutters heeft aantoonbare mentale problemen
2. Sinds de jaren 60 vinden shootings veelal plaats op publieke plaatsen ipv binnen de familiekring/thuissituatie
Wat zegt dat? En waarom die veranderingen?
Psychiatrie is niet de beste oplossing. Het is weinig wetenschappelijk (meer subjectief), het wekt de indruk een legitieme wetenschap te zijn omdat het naast legitieme wetenschappen bij universiteiten te vinden is. Het doet zich voor als een gezondheidsdienst maar het gaat niet om de gezondheid van de patient maar om de veiligheid van de psychisch gezonde mens.quote:Omdat het kan zijn dat hierdoor ook wat " controversiele theorieen " worden besproken (de psychiatrie kan het allemaal niet meer aan, mensen worden aan de pillen ipv behandeling gezet waardoor ze sneller doordraaien) leek het me verstandig deze discussie in BNW op te zetten zodat we hier vrijuit kunnen discussieren.
Ja, wat mij betreft zijn er teveel slechte ouders en er wordt te weinig geïnvesteerd in educatie. Mensen houden het systeem zelf in stand, men kan moeilijk iemand verbieden zich voort te planten omdat de kinderen waarschijnlijk weinig zullen bijdragen aan de maatschappij en men kan ook niet verwachten dat alle rijke mensen der aarde hun geld gaan gebruiken voor educatie en robotisering. Maar volgens mij komen de meeste problemen door slechte ouders en/of te weinig kansen dwz te veel verwachtingen en te weinig (middelen) om voor/van te leven.quote:Zou het kunnen dat er misschien iets fundamenteel mis is in onze maatschappij?
Wat flauw zeg op het moment dat ik een goed punt heb en je geen antwoord meer heb begin je met dit soort dingen. Net als je punt mbt depopulatie. Ga nou gewoon op de inhoud in en niet van dit soort flauwe trucjes.quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:49 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat het een post is die niets te maken heeft met die van mij. Daarom zeg ik "lees wat ik post".
Ik heb het niet over mensen die niks doen qua moorden en schieten dus geen idee waarom jij die erbij betrekt.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat die hele typering van Carter nergens op slaat aangezien de grootste gekken in onze maatschappij prima geintegreerd zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 00:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus omdat anderen met een andere psychologische opbouw, kracht, opvoeding, omgeving en een miljoen andere factoren niet gaan moorden als ze het moeilijk hebben doet niemand het. Cool. Criminaliteit bestaat ook niet dan.
Dit ook inderdaad.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat je erbij moet betrekken is de rol van politiek en het uit rollen van militaire geweld.
Nee je hebt helemaal geen goed punt. Ik zeg: de meeste lone wolves zijn mensen die een combinatie ervaren hebben van pesterijen en psychische klachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat flauw zeg op het moment dat ik een goed punt heb en je geen antwoord meer heb begin je met dit soort dingen. Net als je punt mbt depopulatie. Ga nou gewoon op de inhoud in en niet van dit soort flauwe trucjes.
Ik denk dat we daarover best op een lijn zitten dan. Goede toevoeging van het stuk over lobotomie.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:46 schreef User8472 het volgende:
[..]
In die jaren werd lobotomie afgeschaft en ECT minder gebruikt, medicatie werd vaker ingezet. Misschien werd psychiatrie daardoor populairder en werd er dus ook vaker gediagnosticeerd. Of men registreerde na die periode beter, net na WO2 en infra was net weer opgebouwd.
[..]
Psychiatrie is niet de beste oplossing. Het is weinig wetenschappelijk (meer subjectief), het wekt de indruk een legitieme wetenschap te zijn omdat het naast legitieme wetenschappen bij universiteiten te vinden is. Het doet zich voor als een gezondheidsdienst maar het gaat niet om de gezondheid van de patient maar om de veiligheid van de psychisch gezonde mens.
Wat ik ook vrijwel nooit als argument tegenkom is dat mensen die in psychiatrie werken toch behoorlijk emotioneel afgestompt moeten zijn. Men zegt wel eens dat men insensitiever wordt naarmate men meer blootgesteld wordt aan iets negatiefs, bv. aanslagen in het MO krijgen minder aandacht dan in het Westen ook al vallen er meer doden. Men went eraan, zo is het in psychiatrie volgens mij ook. Die mensen zien telkens de ergste gevallen, dat moet hun blik haast wel vertroebelen en omdat het een subjectief iets is lijkt het mij onbetrouwbaar. Ook geloof ik dat mensen gedehumaniseerd worden na een diagnose, zij worden als nutteloos weggezet met weinig kans op herstel, iets wat waardeloos is en enkel geld en tijd kost. Gelukkig begint er wel wat beweging te komen met initiatieven als 'het nieuwe ggz'.
Maar het ergste vind ik dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor geestelijke aandoeningen, waardoor er in de maatschappij een positie is gecreëerd die zwaar misbruikt kan worden, zeker in het geval van psychiatrie die hoog aangeschreven staat en door iedereen serieus genomen wordt want het is voor ieders eigen veiligheid. Het is niet zo dat ik niet zeg dat geestelijke aandoeningen niet bestaan, maar een psychiater zou in theorie iedereen kunnen diagnosticeren met een aandoening, waarna die persoon door niemand meer serieus genomen zal worden en waarna sociale uitsluiting dreigt. Zonder enig wetenschappelijk bewijs, of zonder dat die persoon het tegendeel kan bewijzen, wat bij een dictatuur hoort en ook al lijkt er geen misbruik te zijn vind ik het principieel niet passen bij een moderne technologische maatschappij die richting wetenschap gaat en het oude religieuze verlaat.
[..]
Ja, wat mij betreft zijn er teveel slechte ouders en er wordt te weinig geïnvesteerd in educatie. Mensen houden het systeem zelf in stand, men kan moeilijk iemand verbieden zich voort te planten omdat de kinderen waarschijnlijk weinig zullen bijdragen aan de maatschappij en men kan ook niet verwachten dat alle rijke mensen der aarde hun geld gaan gebruiken voor educatie en robotisering. Maar volgens mij komen de meeste problemen door slechte ouders en/of te weinig kansen dwz te veel verwachtingen en te weinig (middelen) om voor/van te leven.
Nee ik zeg ook wie heeft er tegenwoordig geen psychische problemen. Wil je al die mensen in het depopulatie programma van je stoppen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:13 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee je hebt helemaal geen goed punt. Ik zeg: de meeste lone wolves zijn mensen die een combinatie ervaren hebben van pesterijen en psychische klachten.
Jij antwoordt met: er zijn ook mensen die gepest zijn en tot normaal burger opgroeien. Ja allicht maar daar gaat het hier helemaal niet om...
Wat jogy dus ook al zegt eigenlijk.
? Ok misschien even tot 10 tellen voor je post want nu haal je allemaal zaken door elkaar en maak je er iets vreemds van.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee ik zeg ook wie heeft er tegenwoordig geen psychische problemen. Wil je al die mensen in het depopulatie programma van je stoppen?
Jij had toch als oplossing voor de lone shooters om een depopulatie programma te gaan toepassen of heb ik dat mis?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
? Ok misschien even tot 10 tellen voor je post want nu haal je allemaal zaken door elkaar en maak je er iets vreemds van.
De overgrote meerderheid van de bevolking heeft geen psychische problemen sowieso.
Jawel. letterlijk. Een kleine analyse.quote:
Daar zeg je iets anders en ik ben het wel met je eens dat 'lone wolfs' vergelijkbare trekjes hebben als de grootste sociopaten die wél succesvol zijn. 'lone wolfs' missen nou juist de stukjes die ervoor zorgen dat hun 'talenten' economisch rendabel zijn.quote:Ik zeg dat die hele typering van Carter nergens op slaat aangezien de grootste gekken in onze maatschappij prima geintegreerd zijn.
lone wolfs die nog kapot geschoten worden is een uitermate goed middel van politiek om een oorlog te kunnen starten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:13 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee je hebt helemaal geen goed punt. Ik zeg: de meeste lone wolves zijn mensen die een combinatie ervaren hebben van pesterijen en psychische klachten.
Jij antwoordt met: er zijn ook mensen die gepest zijn en tot normaal burger opgroeien. Ja allicht maar daar gaat het hier helemaal niet om...
Wat jogy dus ook al zegt eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |