Jigzoz plzquote:Op maandag 25 juli 2016 14:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat vind jij een minimum aantal dwergvinvissen om te spreken van 'wordt niet bedreigd'? En deel die superieure ecologiekennis dan ook met de instanties die over dit soort zaken gaan. Die zitten te springen om internetforumwijsheden.
Orang Oetang op Borneo door de boskap.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gorilla's, olifanten, tijgers, etc.
Te veel om op te noemen.
Op walvissen jagen is gewoon ziek, ze moeten er mee ophouden.
Het varken staat fysiologisch van alle dierenj het dichts bij de mens. Die proppen we van harte gulzig naar binnen. De hond is een veredeld roofdier, vorige week nog zo'n monster die losbrak en een meisje zwaar verwonde. Het eten van honden wordt hier verafschuwd. Terwijl het varken de knorrende goedheid zelfe is in z'n knusse modderbadje.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geweldig niet. Wel vind ik het erg lastig om dan een lijn te trekken met welke dieren we dan wél mogen eten.
Limburgers ?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien dieren die niet met uitsterven bedreigt worden?
In de tussentijd is de walvis al uitgestorven.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:01 schreef George_Zina het volgende:
Het zal wel minderen. Een kleine 25% van de Japanners is ouders dan 65 jaar. Japan gaat 1/3 van haar bevolking verliezen de komende 25 a 30 jaar. Momenteel 126 miljoen Japanners en dat gaat vrijwel zeker zakken naar 80 a 90 miljoen in 2060.
Ik vrees inderdaad ook het ergste. De mens is onverbeterlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
In de tussentijd is de walvis al uitgestorven.
'Walvis' is geen soort. Er zijn genoeg soorten die niet bedreigd zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
In de tussentijd is de walvis al uitgestorven.
Dit is niet gewoon 'pijnlijk', dit is marteling. Met harpoenen stukje voor stukje opgeblazen worden en uit elkaar getrokken worden door weerhakenquote:Op maandag 25 juli 2016 17:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
'Walvis' is geen soort. Er zijn genoeg soorten die niet bedreigd zijn.
De manier waarop ze aan hun einde komen is inderdaad pijnlijk. Maar zo'n groot dier krijgt zelden een pijnloze dood, ook niet in de natuur.
Dieren lijden ook onnodig in de veehouderij. Dat terwijl walvissen dat pas aan het einde van hun leven doen. Een diervriendelijker methode om ze te doden is er volgens mij ook niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 17:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit is niet gewoon 'pijnlijk', dit is marteling. Met harpoenen stukje voor stukje opgeblazen worden en uit elkaar getrokken worden door weerhaken![]()
Ik zal niet zeggen dat 'de natuur' niet wreed kan zijn, maar dat betekent nog niet dat wij dieren die we doden onnodig moeten laten lijden.
Dat is nu eenmaal hoe we het hebben afgesproken. Als het ging om (zelf)bewustzijn en intelligentie was een menselijke baby bijvoorbeeld minder waard geweest dan een varken. Maar dat we onze eigen soort meer waarde toekennen is evolutionair voordelig, en dus doen we dat van nature.quote:(Of anders moeten we eens ophouden met te roepen dat wij mensen anders/beter zijn dan 'dieren', en gewoon erkennen dat er geen wezenlijk verschil is..)
Inuit jagen op walvissen vanuit culturele redenen. Japanners ook. Het een is mijns inziens niet per se beter dan het ander.quote:Zeker niet als er geen enkele reden toe is of er gewoon betere alternatieven zijn. Dat de inuit wellicht wat moeilijk aan ander voedsel komen, vind ik een prima reden waarom zij wel op walvissen mogen jagen. Ook al gaat het dan wrs wat primitief en zeker niet pijnloos. Dat Japanners graag geld verdienen en ze zich op hun pik getrapt voelen en daarom allerlei verdragen schenden, vind ik geen goede reden.
Dan stop je toch ook met walvis eten? Maar hoeveel varkens moet je wel niet afmaken om de voedingswaarde van één walvis te benaderen. Als het om dierenleed gaat....quote:
Misschien wel ja. Ze eten immers heel veel plankton, en dat is de basis van de voedselketen.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja 150.000 dwergvinvissen zijn veel te veel.
Fytoplankton leeft wel deels waar veel walvispoep is in zeequote:Op maandag 25 juli 2016 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan stop je toch ook met walvis eten? Maar hoeveel varkens moet je wel niet afmaken om de voedingswaarde van één walvis te benaderen. Als het om dierenleed gaat....
[..]
Misschien wel ja. Ze eten immers heel veel plankton, en dat is de basis van de voedselketen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |