Als ze nou een legitieme reden hadden om 5% minder uit te keren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik ga juist binnenkort als het meezit weer fulltime aan het werk, dan krijg ik 2x m`n uitkering als normaal salaris. Ben ik van die Uitkering af.
Het is toch zo?
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent, en dan gaat die flip lopen zeiken dat ze hem +- 40 euro ontnemen elke maand.. booeeehooeee.
Als die Wajong nou van 75% naar 50% zou zijn gegaan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar 5%...
Nogmaals, het is geld wat jij KRIJGT van de overheid. Als ze 5% willen uitkeren doen ze dat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Als ze nou een legitieme reden hadden om 5% minder uit te keren.
een Wajong van 1000 euro?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
Het is toch zo?
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent, en dan gaat die flip lopen zeiken dat ze hem +- 40 euro ontnemen elke maand.. booeeehooeee.
Als die Wajong nou van 75% naar 50% zou zijn gegaan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar 5%...
Hij gaat ieder jaar tot je 23e met 100 euro omhoog.quote:
iemand in mijn familie, 100 % wajong tikt écht niet de 1000 euro aan...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:46 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Hij gaat ieder jaar tot je 23e met 100 euro omhoog.
Althans, toen ik hem kreeg was het zo. En ligt ook aan de mate hoe erg je bent afgekeurd, en waarop.
zeker!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:57 schreef Mainport het volgende:
[..]
Wat een prachtige instelling. Er moet en zal gewerkt worden
Je kunt dan niet werken dus terecht dat je wat krijgt van de overheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent,
978 euro.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:57 schreef sacha het volgende:
[..]
iemand in mijn familie, 100 % wajong tikt écht niet de 1000 euro aan...
Ja IK ga daar over zeiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:59 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je kunt dan niet werken dus terecht dat je wat krijgt van de overheid.
Ga Jij nou zeiken over wajongers?_!
Als jij dat "rondkomen" wil noemen..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:23 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Iemand met bijstand of AOW krijgt ook zoiets en kan toch ook (enigszins) rondkomen?
De lonen zijn te laag of de uitkeringen te hoog, want het loont totaal niet om te gaan werken voor minimumloon.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vind ik dat minimumloon (wereldwijd in dat opzicht) gewoonweg te laag is.
uitkeringen omlaag zou betekenen 800.000 mensen op straat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
De lonen zijn te laag of de uitkeringen te hoog, want het loont totaal niet om te gaan werken voor minimumloon.
Er is geen motivatie.
En dit topic is echt huilen met de pet op.
Je krijgt dus geld omdat je niet kan werken, wat moet de overheid dan? Gehandicapten dood laten gaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:20 schreef Mister-Bradge het volgende:
Want je KRIJGT geld van de overheid VOOR NIKS.
Je kan niet werken
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
uitkeringen omlaag zou betekenen 800.000 mensen op straat.
Je vergeet voor het gemak dat alle prijzen ieder jaar (eigen geleidelijk per jaar) stijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:29 schreef Kreator het volgende:
[..]. Nou, dat lijkt me sterk. Er kan best nog wel wat af hoor. Het is geen vetpot, maar met 9 miljard verschillende subsidie-potjes komen ze nog aardig rond.
En dan heb ik het nog niet eens over de jackpot die Wajong heet.
Maar goed, het minimumloon mag van mij best omhoog, als er daardoor ineens een paar honderdduizend mensen zijn die wel interesse in werk krijgen.
Maar zet geen 800.000 mensen op straat. Het was maar even om te relativeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat omlaag gooien geeft geheid problemen.
IN veel landen heeft men niet eens een minimum.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vind ik dat minimumloon (wereldwijd in dat opzicht) gewoonweg te laag is.
misschien eens je inkomen aanpassen bij je toeslagen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb een wajong, in combinatie met werk. ' omdat ik vaker opdrachten moet worden herhaald , en ik vaker dingen navraag'.
Verder werk ik zelfstandig en vraag ik vrijwel nooit wat ik moet gaan doen. Ineen tuincentrum. Ik doe alle werkzaamheden zoals ieder ander doet - alleen sommige met meer moeite, ik kan dingen verkopen, wat het belangrijkste is-
Ik verdien incl zorgtoeslag 1007. Ik moet ieder jaar terugbetalen omdat ik 'onterecht teveel heb gehad'
Onlangs is het percentage verhoogd van 50 naar 60 %. Dit is echter de loonwaarde; ik merk er zelf dus niks van.
Ik voel mij een slaaf van de maatschappij, ik kan niet uit huis en het lijkt alsof ik oneindig op dit punt zit. Ik hoop bij de herkeuring te horen dat ik van mijn wajong af ben. Waarschijnlijk wordt ik dan ontslagen want ' te duur', maar dan kan ik wel gaan reizen ( ik spaar iedere maand vast bedrag)
Nee, het is een fout door het UWV, als ik een verandering zie meldt ik die, dan duurt het letterlijk een paar weken tot het is doorgevoerd, met alle risico's van dienquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
misschien eens je inkomen aanpassen bij je toeslagen?
welke risico's?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Nee, het is een fout door het UWV, als ik een verandering zie meldt ik die, dan duurt het letterlijk een paar weken tot het is doorgevoerd, met alle risico's van dien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |