abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2016 @ 21:30:21 #26
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164008022
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:59 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik heb hem ook niet ontvangen, en per januari verlagen ze mijn uitkering van 75% naar 70%, de bitches
Als je kunt FOK!ken kun je ook werken.
pi_164008411
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:10 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Hij heeft het nog steeds niet, UWV gebeld en die hebben geen idee hoe het kan dat het niet is overgemaakt want ze hebben een storing en kunnen niet bij de gegevens.
Oei, geduldig wachten. Mijn vriendin had het vrijdag al binnen.
Gr.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:20:17 #28
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_164009390
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:10 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Hij heeft het nog steeds niet, UWV gebeld en die hebben geen idee hoe het kan dat het niet is overgemaakt want ze hebben een storing en kunnen niet bij de gegevens.
hopen dat de rekenings niet blijven liggen :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_164014150
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:44 schreef mujentas het volgende:

[..]

En nu?
Boze huisbaas omdat hij normaal altijd de 23e de huur van zijn kamer betaald. Als die binnen 2 dagen niet betaald dan wordt hij eruit gezet, particuliere verhuurder. En wij kunnen helaas niet voorschieten gezien wij zelf werkzoekend zijn en dus helaas ook een uitkering hebben, want anders hadden wij het voor hem betaald.
pi_164014279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 05:31 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Boze huisbaas omdat hij normaal altijd de 23e de huur van zijn kamer betaald. Als die binnen 2 dagen niet betaald dan wordt hij eruit gezet, particuliere verhuurder. En wij kunnen helaas niet voorschieten gezien wij zelf werkzoekend zijn en dus helaas ook een uitkering hebben, want anders hadden wij het voor hem betaald.
Die huisbaas kan hem er helemaal niet uitzetten.
pi_164014904
quote:

[..]

Huisbaas mag hem er echt niet zomaar uitzetten. Je zoon heeft gewoon recht op huurbescherming. Als zijn huisbaas hem eruit wil zetten moet hij toch wel een betalingsachterstand hebben van meerdere maanden en dan nog gaat dat niet zonder slag of stoot.

Overigens is het wel slim om voor dit soort onverwachte dingen potje te sparen.
pi_164015112
quote:

[..]

ik denk dat dit een goed pedagogisch moment is, wat jullie als goede ouders zeker niet voorbij zullen laten gaan, om een gesprek te hebben over het nut van een financiële buffer.
Make my day!
pi_164015358
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:51 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Huisbaas mag hem er echt niet zomaar uitzetten. Je zoon heeft gewoon recht op huurbescherming. Als zijn huisbaas hem eruit wil zetten moet hij toch wel een betalingsachterstand hebben van meerdere maanden en dan nog gaat dat niet zonder slag of stoot.

Je kan over het algemeen niet (echt) sparen met een uitkering, dus dat is wat makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_164015562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je kan over het algemeen niet (echt) sparen met een uitkering, dus dat is wat makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik leef zelf van 800 per maand en heb gewoon een buffer voor dit soort dingen.
pi_164016022
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:51 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Dit.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:14 schreef agter het volgende:

[..]

ik denk dat dit een goed pedagogisch moment is, wat jullie als goede ouders zeker niet voorbij zullen laten gaan, om een gesprek te hebben over het nut van een financiële buffer.
En dit.
pi_164016033
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:50 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Je woont thuis ofwat. Voor 800 kan je geen normaal leven hebben kerel.
pi_164016096
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:50 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Heb je ook veel medische onkosten? Dat kan veel verschil uitmaken, tenzij je enorm veel zelf moet betalen, krijg je vaak ook niets meer terug via de BD bijv., zoals vroeger nog wel makkelijker kon.
pi_164016521
quote:

[..]

En wat als er een keer een tegenvaller is van een paar honderd euro? Dan zou je daar dus nooit meer bovenop kunnen komen. Je financiële situatie is zeer ongezond wanneer je loon/uitkering een paar dagen te laat is je al in de problemen zit.
pi_164017079
quote:

[..]

Het zal ook zeker niet makkelijk zijn, maar zeker als je een uitkering hebt is het extra belangrijk om een goede buffer aan te houden. Als je geen buffer hebt, en er gebeurd opeens iets onvoorziens, dan heeft het al snel grote financiële gevolgen die niet makkelijk op te lossen zijn. Dan kom je vaak in een neerwaartse spiraal.
pi_164019098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:25 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Je woont thuis ofwat. Voor 800 kan je geen normaal leven hebben kerel.
Studentenhuis. 310 euro huur, 60 a 70 aan abonnementen/verzekeringen. Geen kosten zorgverzekering want zorgtoeslag. En iets van 50-60 per week aan boodschappen. Met wat ik overhoud ga ik meestal op vakantie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heb je ook veel medische onkosten? Dat kan veel verschil uitmaken, tenzij je enorm veel zelf moet betalen, krijg je vaak ook niets meer terug via de BD bijv., zoals vroeger nog wel makkelijker kon.
Nee, helemaal geen medische onkosten dus daarmee heb ik het wel getroffen. Maak ook winst op mijn zorgtoeslag.
pi_164019226
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:45 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Studentenhuis. 310 euro huur, 60 a 70 aan abonnementen/verzekeringen. Geen kosten zorgverzekering want zorgtoeslag. En iets van 50-60 per week aan boodschappen. Met wat ik overhoud ga ik meestal op vakantie.

[..]

Nee, helemaal geen medische onkosten dus daarmee heb ik het wel getroffen. Maak ook winst op mijn zorgtoeslag.
De meeste leven niet zo.

Daarmee bedoel ik, dat tenzij je student bent je vaak niet op zulke appartementen mag reageren bij de meeste wooncorps.

Dus ik neem aan dat jij rond de 25 bent en of nog student bent of net niet meer of iets in die geest waardoor je nog zo woont.

Wajongers die nog thuis wonen doen dat vaak ook niet zonder (medische) redenen en houden zelfs in zo'n situatie niet veel over.

Een uitkering is nou eenmaal geen vetpot en is wellicht ook niet als zodanig bedoeld.. hoewel voor gehandicapte.. het was ooit "gewoon" 100% wat uiteindelijk verlaagd werd naar 75% rond de "eigen risico" tijdperk, en nu gaan ze het gewoonweg verlagen naar 70% voor praktisch alle wajongers.

Anyway, ik zie niet in hoe de gemiddelde wajonger met een gemiddelde huur en/of medische onkosten dusdanig iets kan overhouden dat je (echt) kan sparen.
Meer dan 50eu per maand zit er niet in in ieder geval, maar okay iets is beter dan niets..
pi_164019513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De meeste leven niet zo.

Daarmee bedoel ik, dat tenzij je student bent je vaak niet op zulke appartementen mag reageren bij de meeste wooncorps.

Dus ik neem aan dat jij rond de 25 bent en of nog student bent of net niet meer of iets in die geest waardoor je nog zo woont.

Wajongers die nog thuis wonen doen dat vaak ook niet zonder (medische) redenen en houden zelfs in zo'n situatie niet veel over.

Een uitkering is nou eenmaal geen vetpot en is wellicht ook niet als zodanig bedoeld.. hoewel voor gehandicapte.. het was ooit "gewoon" 100% wat uiteindelijk verlaagd werd naar 75% rond de "eigen risico" tijdperk, en nu gaan ze het gewoonweg verlagen naar 70% voor praktisch alle wajongers.

Anyway, ik zie niet in hoe de gemiddelde wajonger met een gemiddelde huur en/of medische onkosten dusdanig iets kan overhouden dat je (echt) kan sparen.
Meer dan 50eu per maand zit er niet in in ieder geval, maar okay iets is beter dan niets..
Ik snap dat niet iedereen zo woont. Maar de gemiddelde wajonger zal ook wel iets meer krijgen per maand. Met huurtoeslag kost een huurwoning echt niet meer dan 500 euro inclusief gwl internet. Ik denk dat als je goed overzicht houdt en geen onnodig dure uitgaven doet je echt wel 100 per maand over kan houden.

Ik vind overigens dat een uitkering voor iemand die vanwege een handicap niet kan werken 100% zou moeten zijn. Het is niet iets waar je voor zelf voor kiest, integendeel lijkt me.
pi_164019752
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:00 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

Ik snap dat niet iedereen zo woont. Maar de gemiddelde wajonger zal ook wel iets meer krijgen per maand. Met huurtoeslag kost een huurwoning echt niet meer dan 500 euro inclusief gwl internet. Ik denk dat als je goed overzicht houdt en geen onnodig dure uitgaven doet je echt wel 100 per maand over kan houden.

Ik vind overigens dat een uitkering voor iemand die vanwege een handicap niet kan werken 100% zou moeten zijn. Het is niet iets waar je voor zelf voor kiest, integendeel lijkt me.
Gemiddeld is de netto huur in Nederland excl. eventuele servicekosten al 500 euro kale huur.
Huurtoeslag om en nabij de 237 euro maakt huur : 263 (servicekosten mag je eigenlijk niet eens meer opgeven tenzij flat)

Zorgverzekering gemiddeld voor wajonger : 140 euro - 83? euro = 57
Eten, kleding, g/w/l : max 250? + 75 en 100 + 11 voor gwl, voor alleenstaande.

Internet/tv is gemiddeld 30 tot 50 euro, laten we 40 ervan maken.
Eventueel mobiel wat toch wel een must is tenzij hulpbehoevend en alleen vaste lijn beschikbaar (maar dan heb je ook duurder pakket) enfin laten we daar 20 euro van maken, goedkoop zonder fratsen.

Dan zit je al op de 816 euro van de max 985 voor een alleenstaande wajonger.

Daarnaast zal er zeer waarschijnlijk iedere maand wel onkosten zijn voor medicatie "eigen risico" hetzij eigen bijdrage (zoals bijv. voor bloedprikken)

100 euro per maand over houden? ik denk het niet.
50 euro was al optimistisch.
pi_164019805
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:45 schreef Baretta00 het volgende:

[..]

[..]

G/W/L?
Gemeentelijke belastingen?
Studiekosten?
En ben vast nog berg vergeten wat je nodig hebt voor een "normaal" leven. Jij mist de helft, dus is dat al niet te vergelijken.
Je zit met de lasten die je noemt al op 550 euro. Blijven er 150 over, daar haal bovenstaande dingen niet mee.
Edit: Zie ook post boven me, no way dat 800 voldoende is voor een normal life.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 13:13:00 ]
pi_164020130
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:59 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik heb hem ook niet ontvangen, en per januari verlagen ze mijn uitkering van 75% naar 70%, de bitches
Zóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó wel 5%.
Dan ga je van 975 per maand naar 940 per maand, zo zo :')
pi_164020134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gemiddeld is de netto huur in Nederland excl. eventuele servicekosten al 500 euro kale huur.
Huurtoeslag om en nabij de 237 euro maakt huur : 263 (servicekosten mag je eigenlijk niet eens meer opgeven tenzij flat)

Zorgverzekering gemiddeld voor wajonger : 140 euro - 83? euro = 57
Eten, kleding, g/w/l : max 250? + 75 en 100 + 11 voor gwl, voor alleenstaande.

Internet/tv is gemiddeld 30 tot 50 euro, laten we 40 ervan maken.
Eventueel mobiel wat toch wel een must is tenzij hulpbehoevend en alleen vaste lijn beschikbaar (maar dan heb je ook duurder pakket) enfin laten we daar 20 euro van maken, goedkoop zonder fratsen.

Dan zit je al op de 816 euro van de max 985 voor een alleenstaande wajonger.

Daarnaast zal er zeer waarschijnlijk iedere maand wel onkosten zijn voor medicatie "eigen risico" hetzij eigen bijdrage (zoals bijv. voor bloedprikken)

100 euro per maand over houden? ik denk het niet.
50 euro was al optimistisch.
Iemand met bijstand of AOW krijgt ook zoiets en kan toch ook (enigszins) rondkomen?
pi_164020568
Edit: doe eens niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Leandra op 26-07-2016 14:03:28 ]
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_164020827
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 18:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat kunnen ze toch niet ruiken? Iemand met een Hernia kan best werkzaamheden doen hoor, alleen aangepast.
Wat een prachtige instelling. Er moet en zal gewerkt worden
pi_164021021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:23 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Zóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó wel 5%.
Dan ga je van 975 per maand naar 940 per maand, zo zo :')
:')_! Hebben ze jouw uitkering afgepakt dat je zo edgy doet?
pi_164021366
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 14:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')_! Hebben ze jouw uitkering afgepakt dat je zo edgy doet?
Ik ga juist binnenkort als het meezit weer fulltime aan het werk, dan krijg ik 2x m`n uitkering als normaal salaris. Ben ik van die Uitkering af.

Het is toch zo?
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent, en dan gaat die flip lopen zeiken dat ze hem +- 40 euro ontnemen elke maand.. booeeehooeee.
Als die Wajong nou van 75% naar 50% zou zijn gegaan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar 5%...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 14:33:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')