Als ze nou een legitieme reden hadden om 5% minder uit te keren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik ga juist binnenkort als het meezit weer fulltime aan het werk, dan krijg ik 2x m`n uitkering als normaal salaris. Ben ik van die Uitkering af.
Het is toch zo?
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent, en dan gaat die flip lopen zeiken dat ze hem +- 40 euro ontnemen elke maand.. booeeehooeee.
Als die Wajong nou van 75% naar 50% zou zijn gegaan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar 5%...
Nogmaals, het is geld wat jij KRIJGT van de overheid. Als ze 5% willen uitkeren doen ze dat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Als ze nou een legitieme reden hadden om 5% minder uit te keren.
een Wajong van 1000 euro?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
Het is toch zo?
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent, en dan gaat die flip lopen zeiken dat ze hem +- 40 euro ontnemen elke maand.. booeeehooeee.
Als die Wajong nou van 75% naar 50% zou zijn gegaan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen, maar 5%...
Hij gaat ieder jaar tot je 23e met 100 euro omhoog.quote:
iemand in mijn familie, 100 % wajong tikt écht niet de 1000 euro aan...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:46 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Hij gaat ieder jaar tot je 23e met 100 euro omhoog.
Althans, toen ik hem kreeg was het zo. En ligt ook aan de mate hoe erg je bent afgekeurd, en waarop.
zeker!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:57 schreef Mainport het volgende:
[..]
Wat een prachtige instelling. Er moet en zal gewerkt worden
Je kunt dan niet werken dus terecht dat je wat krijgt van de overheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:33 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Je KRIJGT gratis even 1000 euro op je rekening, omdat je afgekeurd bent,
978 euro.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:57 schreef sacha het volgende:
[..]
iemand in mijn familie, 100 % wajong tikt écht niet de 1000 euro aan...
Ja IK ga daar over zeiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:59 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je kunt dan niet werken dus terecht dat je wat krijgt van de overheid.
Ga Jij nou zeiken over wajongers?_!
Als jij dat "rondkomen" wil noemen..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:23 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Iemand met bijstand of AOW krijgt ook zoiets en kan toch ook (enigszins) rondkomen?
De lonen zijn te laag of de uitkeringen te hoog, want het loont totaal niet om te gaan werken voor minimumloon.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel vind ik dat minimumloon (wereldwijd in dat opzicht) gewoonweg te laag is.
uitkeringen omlaag zou betekenen 800.000 mensen op straat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
De lonen zijn te laag of de uitkeringen te hoog, want het loont totaal niet om te gaan werken voor minimumloon.
Er is geen motivatie.
En dit topic is echt huilen met de pet op.
Je krijgt dus geld omdat je niet kan werken, wat moet de overheid dan? Gehandicapten dood laten gaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:20 schreef Mister-Bradge het volgende:
Want je KRIJGT geld van de overheid VOOR NIKS.
Je kan niet werken
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
uitkeringen omlaag zou betekenen 800.000 mensen op straat.
Je vergeet voor het gemak dat alle prijzen ieder jaar (eigen geleidelijk per jaar) stijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:29 schreef Kreator het volgende:
[..]. Nou, dat lijkt me sterk. Er kan best nog wel wat af hoor. Het is geen vetpot, maar met 9 miljard verschillende subsidie-potjes komen ze nog aardig rond.
En dan heb ik het nog niet eens over de jackpot die Wajong heet.
Maar goed, het minimumloon mag van mij best omhoog, als er daardoor ineens een paar honderdduizend mensen zijn die wel interesse in werk krijgen.
Maar zet geen 800.000 mensen op straat. Het was maar even om te relativeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat omlaag gooien geeft geheid problemen.
IN veel landen heeft men niet eens een minimum.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
misschien eens je inkomen aanpassen bij je toeslagen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb een wajong, in combinatie met werk. ' omdat ik vaker opdrachten moet worden herhaald , en ik vaker dingen navraag'.
Verder werk ik zelfstandig en vraag ik vrijwel nooit wat ik moet gaan doen. Ineen tuincentrum. Ik doe alle werkzaamheden zoals ieder ander doet - alleen sommige met meer moeite, ik kan dingen verkopen, wat het belangrijkste is-
Ik verdien incl zorgtoeslag 1007. Ik moet ieder jaar terugbetalen omdat ik 'onterecht teveel heb gehad'
Onlangs is het percentage verhoogd van 50 naar 60 %. Dit is echter de loonwaarde; ik merk er zelf dus niks van.
Ik voel mij een slaaf van de maatschappij, ik kan niet uit huis en het lijkt alsof ik oneindig op dit punt zit. Ik hoop bij de herkeuring te horen dat ik van mijn wajong af ben. Waarschijnlijk wordt ik dan ontslagen want ' te duur', maar dan kan ik wel gaan reizen ( ik spaar iedere maand vast bedrag)
Nee, het is een fout door het UWV, als ik een verandering zie meldt ik die, dan duurt het letterlijk een paar weken tot het is doorgevoerd, met alle risico's van dienquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
misschien eens je inkomen aanpassen bij je toeslagen?
welke risico's?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Nee, het is een fout door het UWV, als ik een verandering zie meldt ik die, dan duurt het letterlijk een paar weken tot het is doorgevoerd, met alle risico's van dien
Gevolgen, sorry.quote:
Dat verlagen gebeurd pas vanaf januari 2018, en zelfs dan blijf je met toegedicht arbeidsvermogen nog in de wajong bij het UWV. Wat politiek Denhaag daarna gaat beslissen is nog niks over bekend bij het UWV. Feit si wel dat de hele participatiewet op voorhand al gedoemd is tot mislukken en er van de beloofde 150,000 banen er slechts minder dan 10,000 gerealiseerd zijn. Daarbij is hier geen sprake ven echte banen maar meer taken verrichten zoals bij de sociale diensten ook al gebeurd.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:59 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik heb hem ook niet ontvangen, en per januari verlagen ze mijn uitkering van 75% naar 70%, de bitches
Ben het gewoon niet met je eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als jij dat "rondkomen" wil noemen..
Ik zal niet zeggen dat een uitkering nog een betere optie moet zijn dan werken.
Anyway, het ging uiteindelijk om kunnen sparen en dat zal voor de meeste niet weggelegd zijn in de wajong of bijstand of aow. (aow stelt ook geen zak voor als je met z'n tweeën bent, dan krijg je heel wat minder plotseling)
Je fout ligt met name bij de zorgverzekering.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:38 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ben het gewoon niet met je eens.
Huur 500
GWL 100
TV/Internet 45
Gemeentelijke belastingen 25 (waarschijnlijk minder vanwege kwijtschelding)
Zorgverzekering 110 (inclusief eigen risico)
GSM 15
Kleding 50
Boodschappen 200
Vrije tijd 75
Totaal = ¤1120 aan uitgaven
Zorg-+ huurtoeslag 320
Uitkering 930 (waarschijnlijk meer zelfs)
Totaal = ¤1250 aan inkomsten
Dan hou je toch nog ruim ¤130 over om te sparen of word ik nou gek? Daarnaast krijg je ook nog vakantiegeld wat feitelijk nog eens ¤75 per maand extra is. Ruim ¤200 per maand hou je dus over en dan heb je zelfs ¤75 per maand voor vrije tijd.
Maar dan hou je toch alsnog minstens ¤100 over om te sparen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je fout ligt met name bij de zorgverzekering.
Die zal sowieso hoger liggen vanwege extra pakketten die je nodig hebt.
Daarom zei ik al minimaal 140 euro + eigen risico en/of eigen bijdrage iedere maand, sowieso als je medicatie hebt.
Dat hebben vrijwel alle wajongers, anders ook geen wajong.
Laten we dan zeggen dat het mogelijk moet zijn in de meeste gevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:41 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Maar dan hou je toch alsnog minstens ¤100 over om te sparen?
10%.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Laten we dan zeggen dat het mogelijk moet zijn in de meeste gevallen.
Maar ja dat is ook niet echt wauw.
Jij vindt de mogelijkheid om op gemeenschapsgeld ruim ¤100 pm te kunnen sparen 'niet echt wauw'? Mag ik vragen wat je hier te weinig aan vindt, waarom je dit te weinig vindt en wat je wel passend zou vinden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Laten we dan zeggen dat het mogelijk moet zijn in de meeste gevallen.
Maar ja dat is ook niet echt wauw.
Overigens ben ik van mening dat men op dit lijstje nog wel wat kan besparen als dit nodig is om rond te komen. TV/internet kan goedkoper, GSM is niet per se noodzakelijk (of een goedkoop sim only abo), kleding kan ook wel wat goedkoper lijkt me (ik gun een uitkeringtrekker merkkleding, maar als het kosten-technisch niet kan, dan is de Zeeman ook een optie), boodschappen kan ook makkelijk minder door slim en efficient te kopen, en te koken voor meerdere dagen. Vrije tijd 75 lijkt me wel redelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:38 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Ben het gewoon niet met je eens.
Huur 500
GWL 100
TV/Internet 45
Gemeentelijke belastingen 25 (waarschijnlijk minder vanwege kwijtschelding)
Zorgverzekering 110 (inclusief eigen risico)
GSM 15
Kleding 50
Boodschappen 200
Vrije tijd 75
Totaal = ¤1120 aan uitgaven
Zorg-+ huurtoeslag 320
Uitkering 930 (waarschijnlijk meer zelfs)
Totaal = ¤1250 aan inkomsten
Dan hou je toch nog ruim ¤130 over om te sparen of word ik nou gek? Daarnaast krijg je ook nog vakantiegeld wat feitelijk nog eens ¤75 per maand extra is. Ruim ¤200 per maand hou je dus over en dan heb je zelfs ¤75 per maand voor vrije tijd.
Een uitkeringstrekker mag geen vrijetijdsbesteding en lol hebben?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:54 schreef Renesite het volgende:
vrije tijd 75? Nee.
175 sparen en af en toe vrije tijd pakken. Waarom zou je daar 75pm van moeten besteden/
Jullie hebben 24 uur per dag lol.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Een uitkeringstrekker mag geen vrijetijdsbesteding en lol hebben?
Ik vind zelf ook dat ik de bedragen redelijk ruim heb genomen voor iemand die niet werkt. Volgens TheoddDutchGuy had ik de zorgkosten te laag ingeschat dus dat trekt de boel weer wat recht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Overigens ben ik van mening dat men op dit lijstje nog wel wat kan besparen als dit nodig is om rond te komen. TV/internet kan goedkoper, GSM is niet per se noodzakelijk (of een goedkoop sim only abo), kleding kan ook wel wat goedkoper lijkt me (ik gun een uitkeringtrekker merkkleding, maar als het kosten-technisch niet kan, dan is de Zeeman ook een optie), boodschappen kan ook makkelijk minder door slim en efficient te kopen, en te koken voor meerdere dagen. Vrije tijd 75 lijkt me wel redelijk.
Ik denk persoonlijk dat de lol van 24 uur per dag thuiszitten wel snel verdwijnt. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, maar ik kan me voorstellen dat je hier na een tijdje flink chagrijnig van wordt. Elke dag hetzelfde, dag in dag uit. En vervolgens een biertje om het verdriet weg te drinken en in een neerwaartse spiraal raken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:56 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Jullie hebben 24 uur per dag lol.
Jullie hoeven niet vroeg op. Jullie hebben nooit gezijk van de baas of gedonder met collega's.
En als wij geen zin hebben, moeten we. Jullie kunnen gewoon lekker in de stoel zitten. Niks doen.
Het moet je liggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:00 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de lol van 24 uur per dag thuiszitten wel snel verdwijnt. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, maar ik kan me voorstellen dat je hier na een tijdje flink chagrijnig van wordt. Elke dag hetzelfde, dag in dag uit. En vervolgens een biertje om het verdriet weg te drinken en in een neerwaartse spiraal raken.
Ik denk persoonlijk dat heel veel wajongers luie flikkers zijn en gewoon geen zin hebben om ook maar iets te doen, behalve pokemonnen en internetten. Niet allemaal natuurlijk, maar met een beetje goede wil kun je best wat doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:00 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de lol van 24 uur per dag thuiszitten wel snel verdwijnt. Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, maar ik kan me voorstellen dat je hier na een tijdje flink chagrijnig van wordt. Elke dag hetzelfde, dag in dag uit. En vervolgens een biertje om het verdriet weg te drinken en in een neerwaartse spiraal raken.
Mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat heel veel wajongers luie flikkers zijn en gewoon geen zin hebben om ook maar iets te doen, behalve pokemonnen en internetten. Niet allemaal natuurlijk, maar met een beetje goede wil kun je best wat doen.
Ik vind het niet terecht dat wajongers vakantiegeld krijgen, om de simpele reden dat een harde werker een stukje erbij moet krijgen. Natuurlijk kan een wajonger er niks aan doen, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik moet werken.
Verschil moet er zijn. Mensen die iets bijdragen bij de maatschappij horen iets extra's te krijgen.
Wajongers kosten alleen maar geld.
Dat hele vakantiegeld mogen ze afschaffen. En bij werkenden gewoon terugstoppen in het bruto maandloon. Achterhaald gedoe.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:08 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik vind dat er bij een uitkering helemaal geen vakantiegeld hoort, of het nu wajong, ww of bijstand is. Een uitkering hoort alleen gebruikt te worden om in levensonderhoud te voorzien, en vakanties hoeven niet van gemeenschapsgeld betaald te worden vind ik.
Helemaal mee eens. En naar mijn mening blijft er dus maandelijks genoeg geld over om opzij te zetten voor die eventuele vakantie. Definitie van vakantie volgens Van Dale:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:08 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik vind dat er bij een uitkering helemaal geen vakantiegeld hoort, of het nu wajong, ww of bijstand is. Een uitkering hoort alleen gebruikt te worden om in levensonderhoud te voorzien, en vakanties hoeven niet van gemeenschapsgeld betaald te worden vind ik.
Anders gaan ze maar niet op vakantie hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:14 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En naar mijn mening blijft er dus maandelijks genoeg geld over om opzij te zetten voor die eventuele vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |