Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Heb je de vluchten al gevlogen of nog niet?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
Gewoon proberen dan. Ik wens je veel succes maar denk dat wanneer ze al bij de check-in geen commentaar hebben, die nerds bij de vliegtuigtrap die blijkbaar op commissie of premie basis werken, je er alsnog wel uit zullen pikken gezien de minimale en exceptionele maten die Wizz voor handbagage hanteert. En RyanAir.... Weet je dat RyanAir het op Budapest een hele tijd flikte om een bord bij de ingang van de taxfree shop te hebben met de opmerking dat aangekochte Taxfree artikelen in de handbagage moesten passen en anders alsnog tegen betaling als ruim bagage mee moesten. Achterlijke gekken.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Wanneer je lid van die M&M club bent kun je ook achteraf claimen. Wanneer geen lid én nog niet vertrokken, kun je alsnog lid worden en je nummer bij het inchecken opgeven.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
En Buddy, heeft de Travel Manager alle doorverbindingen en doorlabeling van de bagage in middels al naar volle tevredenheid geregeld?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef Buddy_Vedder het volgende:
ja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.
Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijenquote:Op maandag 25 juli 2016 18:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.
Alleen vraag ik me wel af of je een backpack met frame zo klein kunt maken. Frame buigt niet en te groot is te groot.
Regelmatig iemand tegengekomen met zo,n tas en elke keer verbaas ik me weer dat ze zo mee mogen. Bij Transavia nam dat ding een hele bovenbak voor 3 rijen stoelen in beslag. Bij budget maatschappijen is het trouwens altijd maar gokken, met kleinere bagage kan je daar al gedonder hebben. Beter is om dit van te voren goed te checken en na te vragen bij de maatschappij.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:48 schreef miro86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijen
Bij veel maatschappijen kan dat, maar dan moet je wel een veel duurder ticket kopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Goedkope tickets kunnen doorgaans uitsluitend kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd als er iets wijzigt aan de vlucht, bijvoorbeeld vertrektijd of overstap.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Het mogen omboeken van een ticket uit een goedkope boekingsklasse is natuurlijk een wassen neus. Indien van toepassing zijn er ineens geen goedkope stoelen meer voorradig, en kom je dus in een duurdere boekingsklasse terecht. Nog afgezien van de vaste fee die je moet betalen. Het zou me niets verbazen wanneer dat prijsopdrijven van de laagste boekingsklasse gewoon standaard in de software zit ingebakken. Gewoon de goedkoopste klassen niet aanbieden. Prima verdienmodel dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Hangt van je boekingsklasse af.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:58 schreef Landgeld het volgende:
Tja, sat is betaalbaar. bij Lufthansa, KLM, TA kost het zo 100-150 euro voor een wijziging van vertrek of aankomstdag.
klopt. Goedkoopste boekingsklasse zijn dit soort wijzigingen het duurstquote:
Oh Wizz Air? Hahahahaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.
Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?
Alvast bedankt.
Ik vind business plus sowieso wel een heerlijk ironisch gekozen naam bij budgetmaatschappijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Neem iig aan dat je gewoon een normaal ticket hebt en geen business plus, dan.
Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.
Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?
Alvast bedankt.
Of als het echt heel duur is gewoon lekker met klm naar schiphol (aangenomen dat je daar dichterbij woont dan eindhoven natuurlijk)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.
Dus het is verstandiger om een nieuw ticket te boeken. Dat is overigens niet goedkoop terug in die periode, heen geven ze de vluchten voor een grijpstuiver weg, terug naar Eindhoven is dat niet het geval.
Je zou eventueel iets kunnen met Ryanair naar Charleroi...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |