Ja... Mercedes coureur hequote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:06 schreef JopJuh het volgende:
Op diezelfde site staat dat rosberg dus ook geen straf krijgt?
Geen straf nee en dat is vrij bizar. In feite kunnen ze dubbel geel nu wel gewoon afschaffen, want geen enkele coureur heeft nu nog reden om daadwerkelijk in te houden. Heel even je voet van het gas is genoeg. Echt onbegrijpelijk als ze de veiligheid echt zo hoog in het vaandel hebben als ze zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:06 schreef JopJuh het volgende:
Op diezelfde site staat dat rosberg dus ook geen straf krijgt?
Dat hebben ze dus niet. Ik hoop van harte voor de ouders van Bianchi dat ze die rechtszaak keihard winnen. Dit soort voorbeelden kunnen daarin prima aan bod komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Geen straf nee en dat is vrij bizar. In feite kunnen ze dubbel geel nu wel gewoon afschaffen, want geen enkele coureur heeft nu nog reden om daadwerkelijk in te houden. Heel even je voet van het gas is genoeg. Echt onbegrijpelijk als ze de veiligheid echt zo hoog in het vaandel hebben als ze zeggen.
Zeker omdat de race onder die omstandigheden helemaal niet plaats had moeten vinden. De helicopter kon niet vliegen en per ambulance was het te lang naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus niet. Ik hoop van harte voor de ouders van Bianchi dat ze die rechtszaak keihard winnen. Dit soort voorbeelden kunnen daarin prima aan bod komen.
Zeker als er geen enkel gehoor gegeven wordt aan Lewis zijn roep om verduidelijking van de regels.
Ik gok dat de familie een vrij sterke zaak heeft.
Appendicesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:12 schreef Geralt het volgende:
Ik kan overigens die Appendix H, Article 2.4.5.1b niet zo snel vinden in de regels
quote:b) Yellow flag
This is a signal of danger and should be shown to drivers in two
ways with the following meanings:
- Single waved: Reduce your speed, do not overtake, and be
prepared to change direction. There is a hazard beside or
partly on the track.
- Double waved: Reduce your speed significantly, do not
overtake, and be prepared to change direction or stop.
There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or
marshals working on or beside the track.
Niet het complete regelboek staat online hèquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:12 schreef Geralt het volgende:
Ik kan overigens die Appendix H, Article 2.4.5.1b niet zo snel vinden in de regels
Je zag de andere coureurs wel van het gas gaan, dat zegt eigenlijk al genoegquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeker omdat de race onder die omstandigheden helemaal niet plaats had moeten vinden. De helicopter kon niet vliegen en per ambulance was het te lang naar het ziekenhuis.
De FIA lapt regelmatig haar eigen regels aan hun laars. Nu bij Rosberg schijnt het vertragen slechts 0.1s geweest te zijn. Dat is blijkbaar genoeg bij dubbel geel.
Deze wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet het complete regelboek staat online hè
Mist ook enorm veel van de technische regelementen.
pits inrijden als een afstelling moet gewijzigd wordenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:15 schreef Jane het volgende:
Maar het probleem is eigenlijk gewoon dat de regels die ze maken bij voorbaat al onduidelijk zijn en openstaan voor zeer ruime interpretatie. Net als bij die radiocommunicatie eigenlijk. Dat is zelfs nu nog steeds onduidelijk, want niemand weet welke straf er op staat als je je niet aan de regels houdt.
en dit was double-waved, dus Rosberg zou minimaal zijn tijd ontnomen moeten worden en liefst meer, want 0,1 seconde is niet zodanig trager dat je op tijd kunt stoppenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
http://www.fia.com/file/39261/download/12833?token=RMWBlHTW
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA lapt regelmatig haar eigen regels aan hun laars. Nu bij Rosberg schijnt het vertragen slechts 0.1s geweest te zijn. Dat is blijkbaar genoeg bij dubbel geel.
Duidelijk dat Rosberg niet kon stoppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:16 schreef sasquatsch het volgende:
There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or
marshals working on or beside the track.
Toch geeft de FIA aan van wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:19 schreef Jane het volgende:
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.
quote:Offence Alleged breach of Appendix H, Article 2.4.5.1 b) of the FIA international Sporting Code.
Decision No further action.
Reason The telemetry demonstrated that the driver reduced speed significantly into turn 8.
Olav zei daar vandaag iets over, geen idee meer wat... maar je moet nu te allen tijden de pits in als het om een instructie/handling wijziging gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:15 schreef Jane het volgende:
Maar het probleem is eigenlijk gewoon dat de regels die ze maken bij voorbaat al onduidelijk zijn en openstaan voor zeer ruime interpretatie. Net als bij die radiocommunicatie eigenlijk. Dat is zelfs nu nog steeds onduidelijk, want niemand weet welke straf er op staat als je je niet aan de regels houdt.
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:18 schreef F1gamer het volgende:
[..]
pits inrijden als een afstelling moet gewijzigd worden
10 seconden toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
0,1s op 0,5s is wel significantquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:19 schreef Jane het volgende:
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.
stop en go penalty of drive trough penalty, dat je als nog de pits in moetquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
Een drive through waarschijnlijk. Want dat is wat er effectief gebeurt als je een critical failure wil melden of wat aan de coureur wilt doorgeven wat niet op de baan mag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
Moet die straf wel meteen gegeven worden... en niet 2 uur later zoals in Silverstone.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
stop en go penalty of drive trough penalty, dat je als nog de pits in moet
Dat is met de nieuwe regels alweer achterhaald.quote:
Hmm, maar zijn ze deze al aan het bouwen en testen dan? Of gaan ze wederom opnieuw beginnen vanaf het einde van het seizoen? Ik bedoel, vorig jaar moesten ze vervroegd de F1 in, maar waarom konden ze toen niet binnen een paar maanden voor aanvang van het seizoen een motor klaar hebben, en nu wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Honda wil volgens jaar met een volledig nieuw design komen. Blijkbaar is de plaatsing van de compressor en turbo in de motor toch niet zo'n goed idee geweest. Nu de tokens zijn afgeschaft kan dat.
http://www.motorsport.com(...)-2017-engine-738518/
Ow de straffen zijn ook aangepast dan? Ik dacht dat alleen gezegd werd je moet de pit in wil je instructie geven.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is met de nieuwe regels alweer achterhaald.
je kunt het nooit helemaal afdekken met regelsquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:24 schreef Jane het volgende:
Mijn punt was dus dat het slecht is dat het niet van te voren bekend is welke straf er op staat. Dat zorgt ervoor dat er gesjoemeld kan worden. Maar goed, dat is natuurlijk ook precies wat ze willen.
Nee, want de regels zijn veranderd. De eerder gegeven straf telt dan niet meer als preceden, want was een andere regel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow de straffen zijn ook aangepast dan? Ik dacht dat alleen gezegd werd je moet de pit in wil je instructie geven.
Dan blijft de straf toch staan als je op illegale wijze instructies geeft die niet mogen?
Ik denk dat ze die auto's vooral rondom huis rijden en niet in Hongarijequote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:28 schreef ondeugend het volgende:
Met als laatste de auto's waarin de coureurs prive rijden in Hongarije....
Ow er staan dus opnieuw geen vastgestelde sancties op?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want de regels zijn veranderd. De eerder gegeven straf telt dan niet meer als preceden, want was een andere regel.
Nee, gele vlaggen waren wel duidelijk. De stewards vonden dat hij voldoende vaart had geminderd bij het ingaan van bocht 8.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Jammer, gele vlaggen systeem is stuk in de LT. Misschien ook de reden dat Rosberg vrijuit ging.
Die Austin Martins van RBRquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:28 schreef ondeugend het volgende:
Met als laatste de auto's waarin de coureurs prive rijden in Hongarije....
Dat zijn huur auto'squote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die auto's vooral rondom huis rijden en niet in Hongarije
In andere sporten lukt het toch aardig. Als je scoort vanuit buitenspelpositie, telt het doelpunt niet. Zuur, maar vrij simpel en dat weet je van te voren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het nooit helemaal afdekken met regels
Sainz rijdt in een Golf diesel??quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:30 schreef Geralt het volgende:
Aahh ok, had het filmpje nog niet gekeken en dacht dat het gewoon een opsomming was van watde heren tijdens de donderdag zeiden wat voor auto ze reden.
Sainz reed een sjoemelgolf
mja, voetbal is een heel stuk simpeler dan Formule 1quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:31 schreef Jane het volgende:
[..]
In andere sporten lukt het toch aardig. Als je scoort vanuit buitenspelpositie, telt het doelpunt niet. Zuur, maar vrij simpel en dat weet je van te voren.
Wat is er onduidelijk aan dubbel geel?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voetbal is een heel stuk simpeler dan Formule 1
Die plek waar de coureurs interviews moeten gevenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:28 schreef ondeugend het volgende:
Met als laatste de auto's waarin de coureurs prive rijden in Hongarije....
En dan ook nog een Octavia en geen Superbquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:34 schreef ondeugend het volgende:
Kvyat in een Skoda... die jongen heeft echt een kutjaar,
Ik heb vroeger een Skoda Fabia Combi geredenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En dan ook nog een Octavia en geen Superb
Hij haalt ook nog in, maar wrs was dat dan pas buiten de sector.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan dubbel geel?
Niks mis met Skoda hoor, maar ze geven Kvyat een Octavia...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb vroeger een Skoda Fabia Combi gereden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |