Ja... Mercedes coureur hequote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:06 schreef JopJuh het volgende:
Op diezelfde site staat dat rosberg dus ook geen straf krijgt?
Geen straf nee en dat is vrij bizar. In feite kunnen ze dubbel geel nu wel gewoon afschaffen, want geen enkele coureur heeft nu nog reden om daadwerkelijk in te houden. Heel even je voet van het gas is genoeg. Echt onbegrijpelijk als ze de veiligheid echt zo hoog in het vaandel hebben als ze zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:06 schreef JopJuh het volgende:
Op diezelfde site staat dat rosberg dus ook geen straf krijgt?
Dat hebben ze dus niet. Ik hoop van harte voor de ouders van Bianchi dat ze die rechtszaak keihard winnen. Dit soort voorbeelden kunnen daarin prima aan bod komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Geen straf nee en dat is vrij bizar. In feite kunnen ze dubbel geel nu wel gewoon afschaffen, want geen enkele coureur heeft nu nog reden om daadwerkelijk in te houden. Heel even je voet van het gas is genoeg. Echt onbegrijpelijk als ze de veiligheid echt zo hoog in het vaandel hebben als ze zeggen.
Zeker omdat de race onder die omstandigheden helemaal niet plaats had moeten vinden. De helicopter kon niet vliegen en per ambulance was het te lang naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus niet. Ik hoop van harte voor de ouders van Bianchi dat ze die rechtszaak keihard winnen. Dit soort voorbeelden kunnen daarin prima aan bod komen.
Zeker als er geen enkel gehoor gegeven wordt aan Lewis zijn roep om verduidelijking van de regels.
Ik gok dat de familie een vrij sterke zaak heeft.
Appendicesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:12 schreef Geralt het volgende:
Ik kan overigens die Appendix H, Article 2.4.5.1b niet zo snel vinden in de regels
quote:b) Yellow flag
This is a signal of danger and should be shown to drivers in two
ways with the following meanings:
- Single waved: Reduce your speed, do not overtake, and be
prepared to change direction. There is a hazard beside or
partly on the track.
- Double waved: Reduce your speed significantly, do not
overtake, and be prepared to change direction or stop.
There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or
marshals working on or beside the track.
Niet het complete regelboek staat online hèquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:12 schreef Geralt het volgende:
Ik kan overigens die Appendix H, Article 2.4.5.1b niet zo snel vinden in de regels
Je zag de andere coureurs wel van het gas gaan, dat zegt eigenlijk al genoegquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeker omdat de race onder die omstandigheden helemaal niet plaats had moeten vinden. De helicopter kon niet vliegen en per ambulance was het te lang naar het ziekenhuis.
De FIA lapt regelmatig haar eigen regels aan hun laars. Nu bij Rosberg schijnt het vertragen slechts 0.1s geweest te zijn. Dat is blijkbaar genoeg bij dubbel geel.
Deze wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet het complete regelboek staat online hè
Mist ook enorm veel van de technische regelementen.
pits inrijden als een afstelling moet gewijzigd wordenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:15 schreef Jane het volgende:
Maar het probleem is eigenlijk gewoon dat de regels die ze maken bij voorbaat al onduidelijk zijn en openstaan voor zeer ruime interpretatie. Net als bij die radiocommunicatie eigenlijk. Dat is zelfs nu nog steeds onduidelijk, want niemand weet welke straf er op staat als je je niet aan de regels houdt.
en dit was double-waved, dus Rosberg zou minimaal zijn tijd ontnomen moeten worden en liefst meer, want 0,1 seconde is niet zodanig trager dat je op tijd kunt stoppenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
http://www.fia.com/file/39261/download/12833?token=RMWBlHTW
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA lapt regelmatig haar eigen regels aan hun laars. Nu bij Rosberg schijnt het vertragen slechts 0.1s geweest te zijn. Dat is blijkbaar genoeg bij dubbel geel.
Duidelijk dat Rosberg niet kon stoppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:16 schreef sasquatsch het volgende:
There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or
marshals working on or beside the track.
Toch geeft de FIA aan van wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:19 schreef Jane het volgende:
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.
quote:Offence Alleged breach of Appendix H, Article 2.4.5.1 b) of the FIA international Sporting Code.
Decision No further action.
Reason The telemetry demonstrated that the driver reduced speed significantly into turn 8.
Olav zei daar vandaag iets over, geen idee meer wat... maar je moet nu te allen tijden de pits in als het om een instructie/handling wijziging gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:15 schreef Jane het volgende:
Maar het probleem is eigenlijk gewoon dat de regels die ze maken bij voorbaat al onduidelijk zijn en openstaan voor zeer ruime interpretatie. Net als bij die radiocommunicatie eigenlijk. Dat is zelfs nu nog steeds onduidelijk, want niemand weet welke straf er op staat als je je niet aan de regels houdt.
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:18 schreef F1gamer het volgende:
[..]
pits inrijden als een afstelling moet gewijzigd worden
10 seconden toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
0,1s op 0,5s is wel significantquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:19 schreef Jane het volgende:
[..]
0.1s is natuurlijk op geen enkele manier 'significant' te noemen.
stop en go penalty of drive trough penalty, dat je als nog de pits in moetquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
Een drive through waarschijnlijk. Want dat is wat er effectief gebeurt als je een critical failure wil melden of wat aan de coureur wilt doorgeven wat niet op de baan mag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat is wat je moet doen, ja. Maar wat nou als je toch gewoon 'illegale' informatie doorgeeft zonder naar de pits te gaan? Wat is dan je straf?
Nobody knows.
Moet die straf wel meteen gegeven worden... en niet 2 uur later zoals in Silverstone.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
stop en go penalty of drive trough penalty, dat je als nog de pits in moet
Dat is met de nieuwe regels alweer achterhaald.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |