abonnement Unibet Coolblue
pi_163967993
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat moslims het zelf door krijgen, anders krijg je wel een backlash hoor.
pogroms? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968004
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waarom kunnen wij in Europa niet zeggen: islam wordt voortaan net zo onzichtbaar als de katholieken en protestanten?

Ik doe ook een voorspelling hoor: islam moet net zo onzichtbaar worden als de katholieken en protestanten, anders gaat het niet werken in Europa.

Ga er nog wel een topic aan wijden in POL.
Secularisme en christendom gaat heel goed samen terwijl secularisme en islam niet goed samengaat. Turkije is het perfecte voorbeeld dat islam en secularisme niet samengaat. Je kunt wel secularisme invoeren maar er zal dan een islamitische idioot komen die het simpele volk voor de gek houdt met simpele islamitische leuzen en met geld. Uiteindelijk zal Turkije net als alle andere moslimlanden zichzelf opblazen en gewoon een doorsnee moslimland worden. Erdogan zit nu nog te surfen op de prestaties van Ataturk. Alles wat Erdogan voor plan had is al mislukt. Het laatste wat nog te wachten staat om te mislukken is de Turkse economie. Helaas denk ik dat er dan een burgeroorlog gaat komen. Als het brood op is dan gaan de islamistische honden elkaar te lijf. Dat is altijd zo geweest.
pi_163968005
koeders doet stoer, maar ik denk dat de turken atm niet echt luisteren naar wie dan ook

quote:
Koenders: Turkije korten als het zo doorgaat

Het kabinet vindt dat Turkije gekort moet worden als 'de zorgelijke situatie' daar voortduurt. Dat heeft minister Koenders vanavond aan de Tweede Kamer geschreven.

Turkije krijgt Europese steun om het land klaar te maken voor toetreding tot de Europese Unie. Maar Nederland zal zich hard maken om die subsidie te korten als het land zich niet gedraagt zoals een rechtsstaat behoort te doen. Overigens kan dat niet direct, meldt Koenders (Buitenlandse Zaken), vanwege 'contractuele verplichtingen'.

Het kabinet wil ook dat er geen nieuwe stap wordt gezet in de toetredingsgesprekken met Turkije. De Duitse regering heeft zich daar al eerder tegen uitgesproken.

Grote zorgen
Het kabinet maakt zich grote zorgen over de duizenden Turken die worden opgepakt vanwege vermeende banden met de Gülenbeweging, die gezien wordt als aanjager van de mislukte coup vorige week. Zeker omdat de onrust overslaat naar ons land en vermeende Gülenaanhangers worden bedreigd.

Komende week komen zo'n vijftien gemeenten bijeen om te spreken over de gerezen spanningen en over de vraag hoe die beteugeld kan worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968022
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Secularisme en christendom gaat heel goed samen terwijl secularisme en islam niet goed samengaat. Turkije is het perfecte voorbeeld dat islam en secularisme niet samengaat. Je kunt wel secularisme invoeren maar er zal dan een islamitische idioot komen die het simpele volk voor de gek houdt met simpele islamitische leuzen en met geld. Uiteindelijk zal Turkije net als alle andere moslimlanden zichzelf opblazen en gewoon een doorsnee moslimland worden. Erdogan zit nu nog te surfen op de prestaties van Ataturk. Alles wat Erdogan voor plan had is al mislukt. Het laatste wat nog te wachten staat om te mislukken is de Turkse economie. Helaas denk ik dat er dan een burgeroorlog gaat komen. Als het brood op is dan gaan de islamistische honden elkaar te lijf. Dat is altijd zo geweest.
jij bent ergens keihard met je hoofd tegenaan geknald heh :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968030
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

pogroms? :')
Ik weet niet wat er gaat gebeuren.
Geen pogroms, want dat was gericht tegen joden.
Maar ergens denk ik idd dat de vlam in de pan vliegt op gegeven moment.
Is mijn onderbuik nu.
I´m back.
pi_163968049
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er gaat gebeuren.
Geen pogroms, want dat was gericht tegen joden.
Maar ergens denk ik idd dat de vlam in de pa vliegt op gegeven moment.
Is mijn onderbuik nu.
het is je ontgaan dat de moslims de nieuwe joden zijn?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968057
Ik lees wel een geopolitieke journals. Vroeger was Turkije een land dat serieus werd genomen. In de laatste 5 jaar wordt Turkije nergens meer serieus genomen. Als ik een geopolitieke analyse lees van een of ander thinktank is Turkije een nul-factor. Thuis weet Erdogan zijn eigen volk voor gek te houden maar de realiteit is anders. Eigenlijk kan je ook niet anders verwachten van een leider met een neppe diploma. Erdogan had gehoopt dat "allah" hem zou compenseren door hem te helpen. Zo te zien is allah niet thuis.
pi_163968062
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Secularisme en christendom gaat heel goed samen terwijl secularisme en islam niet goed samengaat. Turkije is het perfecte voorbeeld dat islam en secularisme niet samengaat. Je kunt wel secularisme invoeren maar er zal dan een islamitische idioot komen die het simpele volk voor de gek houdt met simpele islamitische leuzen en met geld. Uiteindelijk zal Turkije net als alle andere moslimlanden zichzelf opblazen en gewoon een doorsnee moslimland worden. Erdogan zit nu nog te surfen op de prestaties van Ataturk. Alles wat Erdogan voor plan had is al mislukt. Het laatste wat nog te wachten staat om te mislukken is de Turkse economie. Helaas denk ik dat er dan een burgeroorlog gaat komen. Als het brood op is dan gaan de islamistische honden elkaar te lijf. Dat is altijd zo geweest.
Ja, wat ik lees, dat eigenlijk de hele economische groei op de pof is, dan gaat dat een keer down, en zeker nu wellicht buitenlandse investeerders niet meer zo makkelijk over te halen zijn en dan...
Maar goed, wordt nog afgegeven dat alles toppie toppie is economisch gezien.
I´m back.
pi_163968068
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is je ontgaan dat de moslims de nieuwe joden zijn?
Dat is onzin sws.
I´m back.
pi_163968072
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij bent ergens keihard met je hoofd tegenaan geknald heh :')
Ik zeg gewoon de waarheid. Weerleg het maar dan.
pi_163968075
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is onzin sws.
wat maakt deze vergelijking onzin?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968080
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:30 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon de waarheid. Weerleg het maar dan.
"de waarheid"

uhu
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 01:31:08 #213
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163968085
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Secularisme en christendom gaat heel goed samen terwijl secularisme en islam niet goed samengaat. Turkije is het perfecte voorbeeld dat islam en secularisme niet samengaat. Je kunt wel secularisme invoeren maar er zal dan een islamitische idioot komen die het simpele volk voor de gek houdt met simpele islamitische leuzen en met geld. Uiteindelijk zal Turkije net als alle andere moslimlanden zichzelf opblazen en gewoon een doorsnee moslimland worden. Erdogan zit nu nog te surfen op de prestaties van Ataturk. Alles wat Erdogan voor plan had is al mislukt. Het laatste wat nog te wachten staat om te mislukken is de Turkse economie. Helaas denk ik dat er dan een burgeroorlog gaat komen. Als het brood op is dan gaan de islamistische honden elkaar te lijf. Dat is altijd zo geweest.
En weer ben ik het helemaal met je eens, helaas is dit hoe het is.
pi_163968104
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat maakt deze vergelijking onzin?
Je kunt de joden niet met moslims vergelijken en zeker niet parallellen trekken met interbellum en daarvoor. Slaat echt nergens op.
I´m back.
pi_163968112
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt de joden niet met moslims vergelijken en zeker niet parallellen trekken met interbellum en daarvoor. Slaat echt nergens op.
wat maakt deze vergelijking onzin?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163968137
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat ik lees, dat eigenlijk de hele economische groei op de pof is, dan gaat dat een keer down, en zeker nu wellicht buitenlandse investeerders niet meer zo makkelijk over te halen zijn en dan...
Maar goed, wordt nog afgegeven dat alles toppie toppie is economisch gezien.
Klopt. Daarom neemt Erdogan ook zulke radicale beslissingen. Hij weet zelf ook dat het economisch heel slecht gaat en dat er binnenkort een economische recessie aanbreekt. Hij stelt zijn eigen positie veilig. Wat zijn volk overkomt zal hem wel een worst wezen zolang hij zelf maar aan de macht blijft. Het slechte nieuws voor Erdogan is dat heel veel van zijn aanhang hem niet meer als een grote leider gaan zien als ze geen brood meer op tafel hebben. De andere kant opkijken terwijl Erdogan corrupt bezig is zal dan niet meer gebeuren. Ik moet zeggen dat Turken het over zichzelf hebben afgeroepen. Voor je eigen profijt de andere kant opkijken heeft een prijs en die prijs zal de Turkse economie binnenkort betalen. Als het brood op is dan zal de broederschap ook heel snel voorbij zijn ben ik bang.
pi_163968148
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat maakt deze vergelijking onzin?
Joh, joden waren armoedzaaiers, en numeriek echt miniem. Het stelde geen reet voor gewoon.
Kwam bij dat toen grootste gedeelte van de bevolking christelijk gelovig was en al dat antisemitisme mee gekregen had in hun geloof, zeker in Dld, maar ook in NL.
Kritiek op islam ligt wat anders dan theologisch hoor.
Het is gewoon niet te vergelijken zelfs.
I´m back.
pi_163968204
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Klopt. Daarom neemt Erdogan ook zulke radicale beslissingen. Hij weet zelf ook dat het economisch heel slecht gaat en dat er binnenkort een economische recessie aanbreekt. Hij stelt zijn eigen positie veilig. Wat zijn volk overkomt zal hem wel een worst wezen zolang hij zelf maar aan de macht blijft. Het slechte nieuws voor Erdogan is dat heel veel van zijn aanhang hem niet meer als een grote leider gaan zien als ze geen brood meer op tafel hebben. De andere kant opkijken terwijl Erdogan corrupt bezig is zal dan niet meer gebeuren. Ik moet zeggen dat Turken het over zichzelf hebben afgeroepen. Voor je eigen profijt de andere kant opkijken heeft een prijs en die prijs zal de Turkse economie binnenkort betalen. Als het brood op is dan zal de broederschap ook heel snel voorbij zijn ben ik bang.
Maar ja, ik begrijp de oudere Turken dus wel, wat ik eerder uitlegde aan Triggershot. Het ging een tijd crescendo toch.
I´m back.
pi_163968205
Kunnen de AKP- en Erdoganfanaten mij eens vertellen wat de hoofdinkomsten van Turkije zijn? Ja er zijn (met geleend geld) ziekenhuizen en wegen gebouwd, ja de IMF-schuld is afbetaald (met geleend geld), maar wat heeft Turkije nou feitelijk aan inkomsten? Immers betaalt bijna niemand belasting en degenen die betalen, betalen een habbekrats.
pi_163968251
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, joden waren armoedzaaiers, en numeriek echt miniem. Het stelde geen reet voor gewoon.
Kwam bij dat oen grootste gedeelte van de bevolking christelijk gelovig was en al dat antisemitisme mee gekregen had in hun geloof, zeker in Dld, maar ook in NL.
Kritiek op islam ligt wat anders dan theologisch hoor.
Het is gewoon niet te vergelijken zelfs.
heel veel moslims zijn armoedzaaiers. tegenwoordig wordt haat jegens de moslim/islam erin gepeperd, misschien niet via de kerk maar via media (Fok! is daar een goed voorbeeld van) en politieke partijen.
het is weer crisis in europa net als tijdens het interbellum. nog niet zo erg, maar europa rammelt aan alle kanten. dus wie weet! het populisme viert hoogtij. pegida in duitsland, le pen in frankrijk, de engelse populisten hebben GB de eu uitgestemd. en wij hebben zelfs onze eigen fascist die jaren zijn volk klaarstoomt voor de endlosung. ik zie jou zelfs voorstellen maken in de juiste richting, met je "onzichtbaar maken van de islam" als er in de toekomst de gaskamers weer worden ingericht, zijn het de moslims die een douche nemen. mark my words. waarom denk je dat zihni ozdil, die een turk in hart en nieren is doodleuk zegt, "ik ben geen turk ik ben nederlander" hij is zich aan het indekken. daarom houd ik mijn TR paspoort in mijn broekzak. je weet maar nooit!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 01:51:56 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163968295
Carsi komt ook een week later om de hoek kijken ....

pi_163968301
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

heel veel moslims zijn armoedzaaiers. tegenwoordig wordt haat jegens de moslim/islam erin gepeperd, misschien niet via de kerk maar via media (Fok! is daar een goed voorbeeld van) en politieke partijen.
het is weer crisis in europa net als tijdens het interbellum. nog niet zo erg, maar europa rammelt aan alle kanten. dus wie weet! het populisme viert hoogtij. pegida in duitsland, le pen in frankrijk, de engelse populisten hebben GB de eu uitgestemd. en wij hebben zelfs onze eigen fascist die jaren zijn volk klaarstoomt voor de endlosung. ik zie jou zelfs voorstellen maken in de juiste richting, met je "onzichtbaar maken van de islam" als er in de toekomst de gaskamers weer worden ingericht, zijn het de moslims die een douche nemen. mark my words. waarom denk je dat zihni ozdil, die een turk in hart en nieren is doodleuk zegt, "ik ben geen turk ik ben nederlander" hij is zich aan het indekken. daarom houd ik mijn TR paspoort in mijn broekzak. je weet maar nooit!
Zijn gek genoeg nog steeds de joden die de douche nemen, vrees ik.
Maar in de eerste plaats gaat niemand meer een douche nemen in die trant in Europa.
Wat ik bedoel met "onzichtbaar maken van de islam" is dat de islam niet moet gaan emanciperen in Europa, maar net als alle andere religies zich moet ingraven en aanpassen. Niet Europa gaat sousmise aan islam, andersom islam moet sousmise gaan aan het Europa van de Verlichting. Indien niet zo, juist dan zie ik gekke dingen gebeuren.
I´m back.
pi_163968331
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:51 schreef Kyran het volgende:
Carsi komt ook een week later om de hoek kijken ....

indrukwekkende opkomst, maar beter laat dan nooit :P

maar misschien doen individuele leden al een week incognito mee ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 01:58:06 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163968354
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

indrukwekkende opkomst, maar beter laat dan nooit :P

maar misschien doen individuele leden al een week incognito mee ;)
Ik vond het al raar, normaal staan ze als eerste vooraan als er ergens te protesteren valt :P

Als rivaal (Fenerbahce - Besiktas) vind ik ze irritant, maar ze zijn vaak best grappig met hun protesten. Heb vaak hard gelachten tijdens Gezi protesten.

Zoals deze


Biber gazi oleeey

Ok, back on-topic :)
pi_163968399
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn gek genoeg nog steeds de joden die de douche nemen, vrees ik.
Maar in de eerste plaats gaat niemand meer een douche nemen in die trant in Europa.
Wat ik bedoel met "onzichtbaar maken van de islam" is dat de islam niet moet gaan emanciperen in Europa, maar net als alle andere religies zich moet ingraven en aanpassen. Niet Europa gaat sousmise aan islam, andersom islam moet sousmise gaan aan het Europa van de Verlichting. Indien niet zo, juist dan zie ik gekke dingen gebeuren.
waarom zouden de joden geen douche nemen? ik hoor nergens iets over anti semitisme muv een aantal debiele moslims en een aantal extreem rechtse figuren. aan de andere kant islam/moslim haat, kan je niet omheen lijkt het wel.

wat moet ik me daarbij voorstellen, dat onzichtbaar maken? geen baarden/geen hoofddoeken/ramadan verbieden/moskeeen sluiten / je kind geen mohammed meer mogen noemen dat soort dingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 24-07-2016 02:08:29 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')