quote:De jongen kreeg een waarschuwing van de politie. De ouders van een 12-jarig meisje die hij zou hebben lastiggevallen gaan aangifte doen. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar laat weten dat Soldiers of Odin binnen de grenzen van de wet handelde.
technisch gezien is Odin niet germaans. Dan zou het Wodan moeten zijnquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:45 schreef Harvest89 het volgende:
Soldiers of Odin.![]()
Een echte Germaanse naam.![]()
Germaanse cultuur.![]()
Dit is wat we nodig hebben nu.
Jaja dat weet ik, maar veel verschillen zijn er niet tussen de twee.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:47 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
technisch gezien is Odin niet germaans. Dan zou het Wodan moeten zijn
Hij is ook sarcastisch, lijkt mij..quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:47 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
technisch gezien is Odin niet germaans. Dan zou het Wodan moeten zijn
Leden die met Duitse helmen uit WO2 poserenquote:Op donderdag 21 juli 2016 11:45 schreef Harvest89 het volgende:
Soldiers of Odin.![]()
Een echte Germaanse naam.![]()
Germaanse cultuur.![]()
Dit is wat we nodig hebben nu.
Not sure, gelet op bovenstaandequote:Op donderdag 21 juli 2016 11:48 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hij is ook sarcastisch, lijkt mij..
Nee ik ben bloedserieus.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:48 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hij is ook sarcastisch, lijkt mij..
Asielzoekers die schijt hebben aan onze cultuur, ons als ongelovige klootzakken zien, vrouwen en kinderen aanranden, verkrachten, stelen en moorden nee dat is goed.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leden die met Duitse helmen uit WO2 poseren![]()
Zich voordoen als hoeders van de Nederlandse cultuur maar nog geen fatsoenlijke zinnen kunnen typen
Ik ben geen fan van asielzoekers, maar ik heb geen 'hoeder van de cultuur' nodig, dankjewel. Zeker niet deze gasten.quote:
quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik ben bloedserieus.
Er moeten veel meer van dit soort bewegingen komen.
Hoelang moeten we al die problemen met immigranten nog pikken?
Als de overheid niets doet, dan krijg je dit soort bewegingen. En terecht.
Maar dit soort opmerkingen geven nou precies aan dat je het probleem niet snapt. "Ze moeten gewoon de gasten aanpakken die wat gedaan hebben". Een schuldvraag wordt beantwoord door een rechter. Natuurlijk mogen burgers iemand staande houden op verdenking van een een misdrijf, maar tot dusver hebben de heren enkel een keer de politie gebeld dat er ergens een in elkaar gemepte asielzoeker kon worden gevonden die zogenaamd iets gedaan zou hebben waarbij de heren zelf in geen velden of wegen te bekennen waren. Dat is geen staande houden natuurlijk.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat keur ik ook niet goed, ze moeten alleen de gasten aanpakken die ook echt iets gedaan hebben, er is gewoon een aanpak nodig anders blijven, ik noem ze dan maar de ontspoorte asielzoekers, problemen geven.
En dus?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:51 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb het al eerder benoemd, maar clubs als deze zijn een glijdende schaal. Daarom moet je dit soort initiatieven zo snel mogelijk een halt toeroepen.
Dit wordt nu goed gevonden omdat mensen vinden dat het wel lekker uitkomt. Verkrachters en criminelen moeten sowieso het gevang in, dus handig dat een ander ze vast van straat plukt. Echter, deze mensen interpreteren de wet zelf. Doen geen onderzoek, plukken gewoon iemand van straat en leveren deze af op het politiebureau. Hoe meer applaus ze hier voor krijgen, hoe meer ze zich gerechtvaardigd voelen het recht meer in eigen hand te nemen. Ik kan je alvast op een briefje geven dat er eentje buiten zijn boekje zal gaan en een paar tikken uit gaat delen.
Zoals bij elke andere burgerwacht in de geschiedenis zul je ook bij deze club gaan zien dat ze worden gedreven vanuit een moralistische overtuiging. Dat betekent dat ze nu misschien criminele asielzoekers op gaan pakken, maar dat dergelijke straatpatrouilles zich, hoe meer applaus ze krijgen, ook ineens gaan bemoeien met andere aspecten dan islamitische asielzoekers. Dan gaan ze ineens iets vinden van zwerfvuil, kledingvoorschriften e.d.
Uiteraard is het niet gezegd dat deze club zich zo gaat gedragen. Ik geef alleen maar aan hoe het normaliter gaat met burgerwachten, en gezien hun naamvoering en manier van organisatie heb ik het idee dat dit niet alleen maar om 'veiligheid op straat' gaat, maar nog meer over een bepaalde visie op hoe de wereld moet zijn en dat elk compliment die deze lieden krijgen zal leiden tot een rechtvaardiging van toekomstig gedrag wat misschien wel de grenzen van het toelaatbare overschrijdt.
Zoals ik al heb gezegd: allemaal prima dit, tot ze ineens iets gaan vinden van iets anders dan asielzoekers, en Nederlanders zelf tegen een paar tikken aanlopen omdat ze iets doen wat deze club niet bevalt. Zo werkt dat met burgerwachten/knokploegen. Die interpreteren de wet niet. De handelen vanuit persoonlijke overtuiging van wat goed is en wat slecht is.
Weet je wat ik zo mooi vind is dat je alleen het ``haatgroepje`` als fout ziet, en de probleemAzoekers dan, daar hoor ik je niet over, moeten wij die gewoon hun gang laten gaan? Want justitie doet hier niks aan, die hebben het te druk met andere dingen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dit soort opmerkingen geven nou precies aan dat je het probleem niet snapt. "Ze moeten gewoon de gasten aanpakken die wat gedaan hebben". Een schuldvraag wordt beantwoord door een rechter. Natuurlijk mogen burgers iemand staande houden op verdenking van een een misdrijf, maar tot dusver hebben de heren enkel een keer de politie gebeld dat er ergens een in elkaar gemepte asielzoeker kon worden gevonden die zogenaamd iets gedaan zou hebben waarbij de heren zelf in geen velden of wegen te bekennen waren. Dat is geen staande houden natuurlijk.
Dit is gewoon een haatgroepje, geen verzameling bezorgde burgers die een buurtwacht opricht of iets dergelijks.
Draai hem eens om: hoe lang zouden we dit soort sympathieën zoals die van jou nog moeten pikken? Wat zou je er van vinden als er een auto door de straat zou rijden, iemand uit zou stappen en jou eens even aan zou spreken op jouw gedrag omdat het hun niet bevalt?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik ben bloedserieus.
Er moeten veel meer van dit soort bewegingen komen.
Hoelang moeten we al die problemen met immigranten nog pikken?
Als de overheid niets doet, dan krijg je dit soort bewegingen. En terecht.
Mijn oma kon vroeger gewoon over straat lopen zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.quote:
Mijn oma kan dat nog steeds. En hetzelfde geldt voor mijn moeder, en de moeders van iedereen die ik ken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn oma kon vroeger gewoon over straat lopen zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.
Vreemd. Dat lukt de mijne nog steeds namelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn oma kon vroeger gewoon over straat lopen zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.
Zijn mening. Respecteer dat. Zodra ze de grens overstappen met een bepaalde mening tot uiting brengen, is andere koek. Maar waarom laten jij en je vriendjes jezelf zo laag uit richting een andere mening? Omdat jullie pretenderen de waarheid in pacht te hebben?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke inhoud? Meneer ziet deze gasten als beschermers van de Nederlandse cultuur. Dat is geen argument, maar een bepaalde kijk op zaken.
Hoe kan ik weten dat dit van de oprichter is?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dit trouwens al voorbij gekomen:
[ afbeelding ]
Nee hoor, is echt geen neo-nazi groepje. Zijn gewoon bezorgde hardwerkende burgers.
Dus de Nederlandse cultuur houdt in dat je over straat kunt lopen zonder uitgescholden te worden? Of is schelden überhaupt geen onderdeel van de Nederlandse cultuur? Weet je zeker dat je een onveilig gevoel niet verwart met cultuur?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jihadisten zijn net zo vriendelijk, soort zoekt soortquote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dit trouwens al voorbij gekomen:
[ afbeelding ]
Nee hoor, is echt geen neo-nazi groepje. Zijn gewoon bezorgde hardwerkende burgers.
Bel hem op om te vragen of 'ie ze aan je wil laten zien?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:05 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hoe kan ik weten dat dit van de oprichter is?
Kom je wel eens in de omgeving randstad? Bepaalde wijken is het echt niet meer leuk om als blondine over straat te lopen met tuig wat er rondloopt. Gesis, gescheld, intimidatie in allerlei vormen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn oma kan dat nog steeds. En hetzelfde geldt voor mijn moeder, en de moeders van iedereen die ik ken.
Met dergelijke persoonlijke ervaringen kunnen we vrij weinig.
Dit slaat echt als een tang op een varken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jihadisten zijn net zo vriendelijk, soort zoekt soort
Zou fijn zijn als de soldatenkneusjes van Odin inderdaad zouden vertrekken naar een bananenland, daar houden ze wel van wettentredende knokploegen met een gemiddeld leden-IQ van 65.quote:
Kijk maar eens naar cijfers over de criminaliteit en sociale zekerheid. Bepaalde bevolkingsgroepen halen daar een schitterende hoge score.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn oma kan dat nog steeds. En hetzelfde geldt voor mijn moeder, en de moeders van iedereen die ik ken.
Met dergelijke persoonlijke ervaringen kunnen we vrij weinig.
Ik ben het zwaar oneens met de handelswijze van die zogenaamde 'Soldiers van Odin'. Er is in deze niet 'een waarheid', alleen een op kijk op zaken. Als de mening van een mede-user in strijd is met die van mij, dan kan er dus een clash volgen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn mening. Respecteer dat. Zodra ze de grens overstappen met een bepaalde mening tot uiting brengen, is andere koek. Maar waarom laten jij en je vriendjes jezelf zo laag uit richting een andere mening? Omdat jullie pretenderen de waarheid in pacht te hebben?
Kerel, bijna 15 procent van de inwoners van mijn woonplaats is Turks of Marokkaans.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom je wel eens in de omgeving randstad? Bepaalde wijken is het echt niet meer leuk om als blondine over straat te lopen met tuig wat er rondloopt. Gesis, gescheld, intimidatie in allerlei vormen.
Dus omdat Marokkaan relatief vaker crimineel zijn, kan jij oma niet meer normaal over straat?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar cijfers over de criminaliteit en sociale zekerheid. Bepaalde bevolkingsgroepen halen daar een schitterende hoge score.
Je weet het dus zelf ook niet.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bel hem op om te vragen of 'ie ze aan je wil laten zien?
ik ben voor!quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als de soldatenkneusjes van Odin inderdaad zouden vertrekken naar een bananenland, daar houden ze wel van wettentredende knokploegen met een gemiddeld leden-IQ van 65.
Wat weet ik zelf niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:11 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Je weet het dus zelf ook niet.
Exact. Ik ook niet. En als je de argumenten leest van de rest, zie je dat ze het ook eigenlijk niet eens zijn met deze burgerwachtvorm. Maar als noodzakelijk zien om toch de veiligheid van normale NL'ers te garanderen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het zwaar oneens met de handelswijze van die zogenaamde 'Soldiers van Odin'.
Klopt. Stop alleen eens met je zelf geachte verhevenheid boven de ander. Het is stuitend zo langzamerhand.quote:Er is in deze niet 'een waarheid', alleen een op kijk op zaken. Als de mening van een mede-user in strijd is met die van mij, dan kan er dus een clash volgen.
Toon maakt de muziek. Breng het anders. Minder uit de hoogte. Geldt voor jou, geldt ook voor je vriendjes. Wedden dat je minder mensen tegen je in het harnas jaagt en er gewoon een discussie gevoerd kan worden?quote:Je doet alsof wij er niets tegenin mogen brengen als iemand verklaart die Odin-gasten helemaal geweldig te vinden. Dat lijkt mij toch niet.
Ik ben geen oma maar kan prima over straat zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Het gaat over het 'hoeden' van de cultuur, maar als ik dan een voorbeeld vraag komt er een anekdote over een oma die niet meer over straat kan zonder uitgescholden te worden. Dat heeft weinig met cultuur te maken verder, tenzij je blijkbaar stelt dat mensen (of oude vrouwtjes specifiek) uitschelden geen onderdeel uitmaakt van De Nederlandse Cultuur.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoeken naar spijkers op laag water. Geneuzel in de marge.
Dat is wat je doet. Omdat je er zelf niet meer uit komt ga je je verlagen.
Je gelooft het niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:15 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Of die armen daadwerkelijk de armen zijn van de oprichter.
Dus als het in jouw dorpje kan dan kan het overal? Ik kan hier gewoon over straat lopen dus kan het in Bagdad ook. Waarom dan vluchtelingen opvangen?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ben geen oma maar kan prima over straat zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.
Dus omdat jij dat kunt, kan iedereen dat, en wordt niemand voor kankerhoer uitgemaakt door kansenparels?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik ben geen oma maar kan prima over straat zonder voor kankerhoer uitgemaakt te worden.
Ik sta niet perse positief tegenover deze groep, maar valse beschuldigingen zijn nooit goed.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:16 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je gelooft het niet?![]()
Kijk pipo, als jij graag je kop in het zand wilt steken en niet wilt geloven dat deze Odin rukkers gewoon een groepje neo-nazi's is dan moet je dat lekker zelf weten.
Dan zal er ook wel een stukje waarheid in zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus omdat jij dat kunt, kan iedereen dat, en wordt niemand voor kankerhoer uitgemaakt door kansenparels?
Hier gebeurt het regelmatig helaas.
Dan moeten we gewoon 14 miljoen Nederlanders het land uitgooien en 14 miljoen Afghanen importeren. Dan wordt dit land nog mooier.quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:20 schreef Ludachrist het volgende:
Ik woon overigens gewoon in Amsterdam en mijn vriendin is hier nog nooit voor kankerhoer uitgemaakt. Ze is wel regelmatig in haar billen geknepen door autochtone schooiers, als we dan toch met anekdotisch bewijsmateriaal bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |