abonnement Unibet Coolblue
pi_163886126


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

Turks corruptieschandaal

Hier verder.
pi_163886153
Lolwat TT?
I´m back.
pi_163886156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

We hebben ook gehoord dat Erdogan op het nippertje aan een aanslag op z'n hotel ontsnapte. Een aanval die plaatsvond ruim een uur nadat hij in Istanbul was geland.
gelukkig waren de coup plegers stumpers
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Lolwat TT?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 17:19 schreef Bilge het volgende:
esatreis twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 20:32:02 devlet, POKEMON GO'nun yazılımını kopyalayıp ülkedeki haşhaşilerin adresini yüklesin. biz de haritayı açıp sokak sokak arayalım: HAŞHAŞİ GO! reageer retweet
"De Turkse staat moet de software van Pokemon Go kopieren en de adressen van de pokemons vervangen met de adressen van Gulenisten, zodat wij ze straat voor straat kunnen zoeken: Hasjhasji Go!" (Hasjhasji is een bijnaam voor Gulenisten).
pi_163886185
Dit gaat qua niveau een waardige opvolger worden van de Syrië-reeks.
pi_163886193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:22 schreef nixxx het volgende:
Straks gaat turks bezet Cyprus nog smeken of ze zich bij de rest van Cyprus aan mogen sluiten :) Of heeft oom erdo daar niets te vertellen? Vraag het me af omdat ik er eigenlijk niets van hoor...
cyprus zijn weer in gesprek lijkt de goede kant op te gaan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:28 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Lol.
I´m back.
pi_163886195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:28 schreef Toefjes het volgende:
Dit gaat qua niveau een waardige opvolger worden van de Syrië-reeks.
Mijn excuses, ik stop.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:29:02 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163886196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
Lolwat TT?
Zo noemen ze aanhangers van Gulen toch, assassins..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163886201
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kan me best voorstellen dat veel europeanen denken, erdo bevalt me niet dus liever een andere smaakje, ook al is dat het leger of gulen. ik snap dat wel ja.
spreekt van weinig respect voor de wil van het turkse volk, maar das weer een ander verhaal.
En waarom willen veel Europeanen liever iemand anders dan Erdogan? Omdat het een Turk en een moslim is, net als bijvoorbeeld ene Fethullah Gülen overigens, of omdat ie niet zo zuiver bezig is?

De verkiezingen en de uitkomst van de coup zijn geaccepteerd en daar is in die trant ook op gereageerd. De zorgen van de Europeanen zijn nu gericht op het feit dat er nu tienduizenden mensen opgepakt worden op grond van hun politiek-religieuze affiliatie.

Als we na de volgende aanslag in Europa massaal Turken en andere moslims op gaan pakken zouden we fout bezig zijn. Waarom zou het wel mogen op deze manier in Turkije? Geldt daar een andere ethiek?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_163886215
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Zo noemen ze aanhangers van Gulen toch, assassins..
Ja, idd, die middeleeuwse wat was het Syrische secte of zo? Ik heb het wel jaren geleden gelezen. Tentamen nog.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:30:44 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163886227
hoeveel aanhangers kende die dude in pennsylvania eigenlijk?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163886266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:29 schreef Jihawti het volgende:

[..]

En waarom willen veel Europeanen liever iemand anders dan Erdogan? Omdat het een Turk en een moslim is, net als bijvoorbeeld ene Fethullah Gülen overigens, of omdat ie niet zo zuiver bezig is?
de europeanen hebben niks te willen alleen maar te accepteren wat de turkse bevolking bepaalt

quote:
Als we na de volgende aanslag in Europa massaal Turken en andere moslims op gaan pakken zouden we fout bezig zijn. Waarom zou het wel mogen op deze manier in Turkije? Geldt daar een andere ethiek?
ik verwacht van mijn overheidsapparaat te doen dat wat noodzakelijk is.

in TR gelden er sowieso andere ethiek, maar ik zeg niks nieuws wat dat betreft toch?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:30 schreef Onnoman het volgende:
hoeveel aanhangers kende die dude in pennsylvania eigenlijk?
????
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:33:18 #15
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886282
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

minder waardig zeker niet maar dan zou dat je houding verklaren. als ik alevi was was ik ook waarschijnlijk tegen die erdo en zou ik een coup mogelijk niet eens zo erg vinden.
Nee, ben geen Alevi. Vader uit Adana, moeder uit Manisa. Als je me dan ergens in een hokje wil duwen dan ben ik een Kemalist/Secularist.
pi_163886284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:30 schreef Onnoman het volgende:
hoeveel aanhangers kende die dude in pennsylvania eigenlijk?
Veel hoor, hij heeft $ 25 miljard in kas ook.
I´m back.
pi_163886317
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

Zo noemen ze aanhangers van Gulen toch, assassins..
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassins
Blijkbaar kan staatsparanoia een millennium overbruggen. Het zijn sluipmoordenaars!

Mag overigens niet meer van de Turkse rechter (die nu waarschijnlijk vastzit).
http://hizmetnews.com/128(...)hizmet/#.V4-nkLiyOko

Aangezien Ebru Umar vast kwam te zitten op grond van tweets, verwacht ik dus dat die esatreis in de loop van vandaag van zijn bed gelicht wordt. Gelijke monniken gelijke kappen toch, in een rechtsstaat?

Wat is het adres van die kliklijn waar ik hem kan aangeven bij de Turkse regering?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_163886331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel hoor, hij heeft $ 25 miljard in kas ook.
Ik hoop dat ik 1 miljard mag wanneer hij dood is. Moslim heeft toch niet zoveel geld nodig.
pi_163886333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, ben geen Alevi. Vader uit Adana, moeder uit Manisa. Als je me dan ergens in een hokje wil duwen dan ben ik een Kemalist/Secularist.
Ach dan ben je toch bij de volgende ronde pas aan de beurt?
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:35:30 #20
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163886339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel hoor, hij heeft $ 25 miljard in kas ook.
meer dan 50k?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:35:37 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ach dan ben je toch bij de volgende ronde pas aan de beurt?
Probably :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:35:39 #22
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163886344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:28 schreef Toefjes het volgende:
Dit gaat qua niveau een waardige opvolger worden van de Syrië-reeks.
Het is een beetje een turks theehuis geworden ipv informatief topic met relevante betrouwbare actualiteiten.

Zo'n theehuis met een portret van erdopannekoek op de muur. ;(
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:36:11 #23
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_163886355
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

de europeanen hebben niks te willen alleen maar te accepteren wat de turkse bevolking bepaalt

[..]

ik verwacht van mijn overheidsapparaat te doen dat wat noodzakelijk is.

in TR gelden er sowieso andere ethiek, maar ik zeg niks nieuws wat dat betreft toch?
Kim yong il is het met je eens.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:36:15 #24
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886356
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:35 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het is een beetje een turks theehuis geworden ipv informatief topic met relevante betrouwbare actualiteiten.

Zo'n theehuis met een portret van erdopannekoek op de muur. ;(
Ja, eentje waar je hardhandig uitgegooid wordt als je ze niet naar hun mond praat :D
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:36:17 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163886357
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

cyprus zijn weer in gesprek lijkt de goede kant op te gaan
dat is dan nog een beetje positief:D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163886368
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, ben geen Alevi. Vader uit Adana, moeder uit Manisa. Als je me dan ergens in een hokje wil duwen dan ben ik een Kemalist/Secularist.
Hoe komt dat dan, dat jij secularist bent? Ik zie weinig Turken daarvan hier op FOK! nl.
I´m back.
pi_163886369
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:35 schreef Onnoman het volgende:

[..]

meer dan 50k?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163886429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, ben geen Alevi. Vader uit Adana, moeder uit Manisa. Als je me dan ergens in een hokje wil duwen dan ben ik een Kemalist/Secularist.
hoe ben je dan kemalist als de turkse politiek je niet boeit?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886437
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Kim yong il is het met je eens.
un toch?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886445
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

dat is dan nog een beetje positief:D
ja ze hebben een enorme gas bel gevonden daaro, dat maakt de gesprekken een stuk makkelijker ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:41:12 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163886449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

Jij kent de ware aard van de Gulen-sekte niet. Had je die wel gekend, dan had je waarschijnlijk opgeroepen om ook de Gulen-scholen in Nederland op te heffen.
Wanneer de "Gulen-sekte" niet goed is, verbied je hun bestaan eerst op basis van een rechtszaak. Daarbij ben ik sws voorstander dat elke vorm van religie en uiting in het openbaar zou moeten worden verboden.

Wat hier gebeurd is echter manipulatie met o.a. "wijs een zondebok aan" zoals Hitler dat ook deed. Waanzin en verachtelijk dat mensen zich zo vppr de hand laten insturen.
Ze leren het niet.... en je kan mensen kennelijk met praatjes, stront laten vreten.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:46:03 #32
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886529
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan, dat jij secularist bent? Ik zie weinig Turken daarvan hier op FOK! nl.
Geen idee.

Mijn ouders hebben mij nooit streng een kant opgeduwd. Hebben mij gewoon mijn gang laten gaan en mijzelf laten ontwikkelen. Ik ben niet gelovig, helaas denk ik dat dat al heel veel scheelt. Er valt niet te serieus en diepgaand te discussiëren met extreem gelovigen. Dit geldt voor alle godsdiensten, niet alleen voor de Islam. Als ze éénmaal een standpunt hebben, vooral uit geloofsovertuiging is het onmogelijk om daar tussen te komen. Erdogan maakt hier heel, maar dan ook heel slim gebruik van.

Daarnaast is het gewoon heel simpel. Als je om je heen kijkt en een beetje verdiept in alle landen/gebieden waar staat en geloof hand in hand gaan zie je dat het bijna overal een rotzooi is. Er is geen enkel fatsoenlijk en ontwikkeld land waar de Islam en een democratische regering hand in hand gaan. Turkije komt er, ondanks al deze rotzooi, nog het dichts in de buurt.

Ik vind geloof iets wat je voor jezelf moet houden. Doe het lekker achter je eigen deuren, hou het lekker voor jezelf, val er niet anderen mee lastig en probeer al helemaal niet andere mee op te zadelen. Ik erger me in Nederland al kapot over dat gezeik over of winkels op zondag open mogen of niet. Je kan dus nagaan hoe erg ik tegen Erdogan en het mixen van de Islam en de staat ben.

Ik kan geen dingen aannemen omdat persoon X dat beweer of omdat het in boek Y staat. Ik denk er zelf over na, ik beredeneer zelf. Dit kan goed gaan of fout gaan, maar uiteindelijk maak ik de beslissing over wat ik doe, zeg, geloof, wil etc. Simpelweg, ik ben geen schaap.

Edit: Verder heb ik heel veel gelezen over Ataturk. Ik ben het absoluut niet eens met alles wat hij heeft gedaan, maar hij snapte als geen ander hoe de Turken zijn en hij wist heel goed dat de Islam en de staat gewoon niet hand in hand konden gaan. Daarom was hij hier heel streng mee (te streng in sommige opzichten). Al bijna 100 jaar geleden voorspelde hij wat er nu in Turkije speelt .....
pi_163886583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geen idee.

Mijn ouders hebben mij nooit streng een kant opgeduwd. Hebben mij gewoon mijn gang laten gaan en mijzelf laten ontwikkelen. Ik ben niet gelovig, helaas denk ik dat dat al heel veel scheelt. Er valt niet te serieus en diepgaand te discussiëren met extreem gelovigen. Dit geldt voor alle godsdiensten, niet alleen voor de Islam. Als ze éénmaal een standpunt hebben, vooral uit geloofsovertuiging is het onmogelijk om daar tussen te komen. Erdogan maakt hier heel, maar dan ook heel slim gebruik van.

Daarnaast is het gewoon heel simpel. Als je om je heen kijkt en een beetje verdiept in alle landen/gebieden waar staat en geloof hand in hand gaan zie je dat het bijna overal een rotzooi is. Er is geen enkel fatsoenlijk en ontwikkeld land waar de Islam en een democratische regering hand in hand gaan. Turkije komt er, ondanks al deze rotzooi, nog het dichts in de buurt.

Ik vind geloof iets wat je voor jezelf moet houden. Doe het lekker achter je eigen deuren, hou het lekker voor jezelf, val er niet anderen mee lastig en probeer al helemaal niet andere mee op te zadelen. Ik erger me in Nederland al kapot over dat gezeik over of winkels op zondag open mogen of niet. Je kan dus nagaan hoe erg ik tegen Erdogan en het mixen van de Islam en de staat ben.

Ik kan geen dingen aannemen omdat persoon X dat beweer of omdat het in boek Y staat. Ik denk er zelf over na, ik beredeneer zelf. Dit kan goed gaan of fout gaan, maar uiteindelijk maak ik de beslissing over wat ik doe, zeg, geloof, wil etc. Simpelweg, ik ben geen schaap.
helder betoog, maar je bent geen kemalist, houd het bij seculier :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:50:22 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163886613
tyft toch gewoon op met zie subjectieve TTs :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163886639
deze dudes stonden op de doden lijst van de coupplegers

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:52:34 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886651
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe ben je dan kemalist als de turkse politiek je niet boeit?
Ik heb nooit gezegd dat de Turkse politiek mij niet boeit. Het boeit me juist heel erg.

Wat ik zei is dat ik nooit heb gestemd en ook nooit zal stemmen tijdens de Turkse verkiezingen. Dit is vooral een principekwestie. Ik vind niet dat ik hier, duizenden kilometers verderop, mag stemmen over hoe de Turken in Turkije moeten worden geregeerd. Ik ben tegen Erdogan, ik ben tegen AKP, maar als de bevolking daar op wil stemmen, then so be it. Wie ben ik, om veilig achter mijn keyboard in een veilig land als Nederland mijn wil op te leggen of mijn stem te laten gelden in een land duizenden kilometers verderop.

Ik stem altijd netjes in Nederland, van gemeente tot provinciale staten. Als ik ooit zou emigreren naar bijvoorbeeld Scandinavië zou ik ook niet meer stemmen in Nederland.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:53:28 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163886665
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:51 schreef Slayage het volgende:
deze dudes stonden op de doden lijst van de coupplegers

[ afbeelding ]
zijn ze dood dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163886680
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:53 schreef Re het volgende:

[..]

zijn ze dood dan?
wel als de coup gelukt was :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:54:07 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886684
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

helder betoog, maar je bent geen kemalist, houd het bij seculier :*
Hoezo niet? Ik had nog een stukje toegevoegd later trouwens. Waar ligt je grens? Die twee stromingen gaan bijna hand in hand in veel opzichten.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:54:18 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163886690
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:51 schreef Slayage het volgende:
deze dudes stonden op de doden lijst van de coupplegers

[ afbeelding ]
Welke dodenlijst? Waar heb je het over?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163886691
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:51 schreef Slayage het volgende:
deze dudes stonden op de doden lijst van de coupplegers

[ afbeelding ]
Nou en?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163886696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geen idee.

Mijn ouders hebben mij nooit streng een kant opgeduwd. Hebben mij gewoon mijn gang laten gaan en mijzelf laten ontwikkelen. Ik ben niet gelovig, helaas denk ik dat dat al heel veel scheelt. Er valt niet te serieus en diepgaand te discussiëren met extreem gelovigen. Dit geldt voor alle godsdiensten, niet alleen voor de Islam. Als ze éénmaal een standpunt hebben, vooral uit geloofsovertuiging is het onmogelijk om daar tussen te komen. Erdogan maakt hier heel, maar dan ook heel slim gebruik van.

Daarnaast is het gewoon heel simpel. Als je om je heen kijkt en een beetje verdiept in alle landen/gebieden waar staat en geloof hand in hand gaan zie je dat het bijna overal een rotzooi is. Er is geen enkel fatsoenlijk en ontwikkeld land waar de Islam en een democratische regering hand in hand gaan. Turkije komt er, ondanks al deze rotzooi, nog het dichts in de buurt.

Ik vind geloof iets wat je voor jezelf moet houden. Doe het lekker achter je eigen deuren, hou het lekker voor jezelf, val er niet anderen mee lastig en probeer al helemaal niet andere mee op te zadelen. Ik erger me in Nederland al kapot over dat gezeik over of winkels op zondag open mogen of niet. Je kan dus nagaan hoe erg ik tegen Erdogan en het mixen van de Islam en de staat ben.

Ik kan geen dingen aannemen omdat persoon X dat beweer of omdat het in boek Y staat. Ik denk er zelf over na, ik beredeneer zelf. Dit kan goed gaan of fout gaan, maar uiteindelijk maak ik de beslissing over wat ik doe, zeg, geloof, wil etc. Simpelweg, ik ben geen schaap.
Ja, lijkt me idd de beste benadering die je kiest. En best knap dus, ik zie ook jongens hier die best gewoon goed hier in NL zijn opgeleid en toch in die fuik van dat morele absolutisme van de religie en alles wat er mee samenhangt trappen. Ik denk dat het ook met het islamisme te maken heeft nl. (dat wat Slayage de Turkse variant van democratie noemt) en het strikte morele absolutisme dat het oplegt. Idd ook andere religies zijn of iig waren daarmee behept. Het is in feite het uitbannen van pluriformiteit: het besef dat mensen verschillend denken over het goede en hoe het goede bereikt dient te worden. Als je eenmaal beseft dat dat een juiste omschrijving is van de menselijke staat dan weet je dat een liberale democratie met scheiding van machten, scheiding van religie en staat en voldoende overige balances of power plus geschraagd met de nodige fundamentele vrijheden de enige, zij het niet paradijselijke, manier is om een land te besturen.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 18:54:52 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163886699
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

wel als de coup gelukt was :{
zegt wie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163886750
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik had nog een stukje toegevoegd later trouwens. Waar ligt je grens? Die twee stromingen gaan bijna hand in hand in veel opzichten.
ff een vraag wat versta jij precies onder kemalism?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 18:57:50 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886761
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, lijkt me idd de beste benadering die je kiest. En best knap dus, ik zie ook jongens hier die best gewoon goed hier in NL zijn opgeleid en toch in die fuik van dat morele absolutisme van de religie en alles wat er mee samenhangt trappen. Ik denk dat het ook met het islamisme te maken heeft nl. (dat wat Slayage de Turkse variant van democratie noemt) en het strikte morele absolutisme dat het oplegt. Idd ook andere religies zijn of iig waren daarmee behept. Het is in feite het uitbannen van pluriformiteit: het besef dat mensen verschillend denken over het goede en hoe het goede bereikt dient te worden. Als je eenmaal beseft dat dat een juiste omschrijving is van de menselijke staat dan weet je dat een liberale democratie met scheiding van machten, scheiding van religie en staat en voldoende overige balances of power plus geschraagd met de nodige fundamentele vrijheden de enige, zij het niet paradijselijke, manier is om een land te besturen.
Ik denk dat bij mij zeker heeft geholpen dat ik niet in een wijk met alleen maar Turken ben opgegroeid. Ik had misschien 2 Turkse vrienden, rest waren veelal Nederlanders. Ik heb nooit een sociale druk gehad om streng gelovig te zijn of ergens als een schaap achteraan te rennen, omdat het moet of gewenst wordt.
pi_163886783
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:51 schreef Slayage het volgende:
deze dudes stonden op de doden lijst van de coupplegers

[ afbeelding ]
Waar is die lijst dan?

En wat is er mis mee?
pi_163886803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik denk dat bij mij zeker heeft geholpen dat ik niet in een wijk met alleen maar Turken ben opgegroeid. Ik had misschien 2 Turkse vrienden, rest waren veelal Nederlanders. Ik heb nooit een sociale druk gehad om streng gelovig te zijn of ergens als een schaap achteraan te rennen, omdat het moet of gewenst wordt.
Dan heb je nog niet eens veel boeken hoeven te lezen, zoals ik wel gedaan heb, om dat te begrijpen. ;).
I´m back.
pi_163886814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En wat is er mis mee?
_O-

zag het in een tweet, still unfolding
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163886861
In De Standaard wordt de kritiek op de EU reactie van Emre Gonen, professor internationale ­betrekkingen van de Bilgi universiteit in Istanbul, aangehaald. Die zegt daarin ondermeer: "President Erdogan is vrijdagavond aan de dood ontsnapt. Het hotel waarin hij verbleef, werd een kwartier na zijn vertrek beschoten."

Vier uur wordt een kwartier. En dat is een man die beweert Erdogan te haten. Geeft aan hoe goed geïnformeerd de massa ginder is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:03:21 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886862
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

ff een vraag wat versta jij precies onder kemalism?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Secularisme is een onderdeel van het Kemalisme.

Kemalisme berust op de 6 pijlers van nationalisme, secularisme, halkcilik (populisme?), cumhuriyetcilik (republiekisme? is that even a word?), hervorming en devletcilik (geen idee hoe je dit vertaalt).

Ja, Kemalisme is dus veel breder aangezien secularisme maar 1 van de 6 pijlers is waar Kemalisme op berust.
pi_163886865
Coupplegers die een lijstje van doelen hebben, je verwacht het niet :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:03:59 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163886877
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
Coupplegers die een lijstje van doelen hebben, je verwacht het niet :')
dun dun duuuuuuuuuuuuuuuuun :D
pi_163886914
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
Coupplegers die een lijstje van doelen hebben, je verwacht het niet :')
Zouden ze nou hier in de EU ook lijstjes hebben btw?
I´m back.
pi_163886939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zouden ze nou hier in de EU ook lijstjes hebben btw?
Wie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:08:51 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163886979
Kunnen we weer een beetje ontopic? Er is vast wel ergens een SC voor Turken die elkaar willen uithoren over welke stroming ze aanhangen, en anders kom je gezellig naar de NWS SC.

Voor het nieuws is het weinig relevant wie wat vindt
Laffe huichelaar
pi_163886983
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wie?
Ja, dat is de vraag natuurlijk. Veiligheidsdiensten maken wel lijstjes op iig, lijkt me. Zowel van lui die islamitisch kunnen radicaliseren, als lui die extreemrechts kunnen radicaliseren.
I´m back.
pi_163886996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:08 schreef timmmmm het volgende:
Kunnen we weer een beetje ontopic? Er is vast wel ergens een SC voor Turken die elkaar willen uithoren over welke stroming ze aanhangen, en anders kom je gezellig naar de NWS SC.

Voor het nieuws is het weinig relevant wie wat vindt
Ik vind het wel interessant om te horen waarom iemand als Kyrian die ook een Turkse afkomst heeft, zo ontzettend anders reageert hoor.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:10:00 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is de vraag natuurlijk. Veiligheidsdiensten maken wel lijstjes op iig, lijkt me. Zowel van lui die islamitisch kunnen radicaliseren, als lui die extreemrechts kunnen radicaliseren.
Hoe is dit gerelateerd aan de staatsgreep?
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:10:52 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant om te horen waarom iemand als Kyrian die ook een Turkse afkomst heeft, zo ontzettend anders reageert hoor.
Dan mag jij er ook in die SC over komen praten. Stuur me de link en ik kom ook buurten. Wil de focus hier weer even op het NWS hebben
Laffe huichelaar
pi_163887014
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe is dit gerelateerd aan de staatsgreep?
Omdat hij daar zijn commentaar op geeft. Beetje achtergrond, inkleuring, sociologisch interessant.
I´m back.
pi_163887026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Secularisme is een onderdeel van het Kemalisme.

Kemalisme berust op de 6 pijlers van nationalisme, secularisme, halkcilik (populisme?), cumhuriyetcilik (republiekisme? is that even a word?), hervorming en devletcilik (geen idee hoe je dit vertaalt).

Ja, Kemalisme is dus veel breder aangezien secularisme maar 1 van de 6 pijlers is waar Kemalisme op berust.
ja das wiki wijsheid, maar kemalism is gewoon zuiver racistisch omdat het beweert dat alles wat binnen de turkse grenzen woont, ook etnisch turk is, dus dat betekent dat koerden niet bestaan. dit is heel lang de officiele lijn geweest van de staat, koerden zijn berg turken was de officiele leer van de staat.

en devletcilik, staatisme, betekent dat de staat ALLES bepaalt, dus dat alles opgelegd dient te worden aan het publiek en alles georganiseerd dient te worden door de staat

daarom verfoeien heel veel turken/koerden het kemalisme, dat we de pkk hebben vandaag de dag hebben we te danken aan het kemalisme en dat we een staat instituut hebben als diyanet (ministerie van religieuse zaken) hebben we ook te danken aan het kemalisme

tegenwoordig zijn er weinig mensen meer die zich kemalist noemen, omdat bepaalde elementen simpelweg niet meer van deze tijd zijn, dat je het weet ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zouden ze nou hier in de EU ook lijstjes hebben btw?
tuurlijk zijn er lijsten of mensen die in de gaten gehouden worden voor bepaalde dingen waar je juridisch moeilijk iets mee kan mensen die justitie volgt mbt terreur sowieso.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887087
Tayyip Erdogan en zijn islamitisch fascistische leermeester

‘We gaan het land zuiveren’

https://www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land-zuiveren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163887093
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:16:00 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887113
Die zuiveringen beginnen ondertussen belachelijke proporties aan te nemen.

Wil erdolf graag alleen in erdoland in z'n paleis van een half miljard gaan wonen ofzo?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:17:28 #66
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163887136
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja das wiki wijsheid, maar kemalism is gewoon zuiver racistisch omdat het beweert dat alles wat binnen de turkse grenzen woont, ook etnisch turk is, dus dat betekent dat koerden niet bestaan. dit is heel lang de officiele lijn geweest van de staat, koerden zijn berg turken was de officiele leer van de staat.

en devletcilik, staatisme, betekent dat de staat ALLES bepaalt, dus dat alles opgelegd dient te worden aan het publiek en alles georganiseerd dient te worden door de staat

daarom verfoeien heel veel turken/koerden het kemalisme, dat we de pkk hebben vandaag de dag hebben we te danken aan het kemalisme en dat we een staat instituut hebben als diyanet (ministerie van religieuse zaken) hebben we ook te danken aan het kemalisme

tegenwoordig zijn er weinig mensen meer die zich kemalist noemen, omdat bepaalde elementen simpelweg niet meer van deze tijd zijn, dat je het weet ;)
I know, daarom val ik inderdaad eerder onder Secularisme, zoals jij ook al zegt. Misschien moet ik zeggen Atatürkcu :P is net iets milder :D Ik heb niks tegen andere nationaliteiten, leven en laten leven :)

Goed, back on topic! Als iemand meer vragen heeft moet die maar een SC topic aanmaken of een DM sturen! Don't get Timmmmm maddd!
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:18:03 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_163887149
quote:
Geeft niet, dit is de democratisch gekozen regering. Dan mag dat :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:21:44 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887230
quote:
Ik vraag me oprecht af, als ik de erdoaanhangers steeds hoor via de media, of de coupplegers het einde van het jaar wel halen.

Dan zou Turkije voor mij alle aanzien verloren hebben, als ze nu de doodstraf met terugwerkende kracht (een doodzonde in het recht) gaan invoeren.
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:22:36 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887247
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:21 schreef timmmmm het volgende:

Dan zou Turkije voor mij alle aanzien verloren hebben,
Dan pas? :')
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:23:12 #70
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163887260
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af, als ik de erdoaanhangers steeds hoor via de media, of de coupplegers het einde van het jaar wel halen.

Dan zou Turkije voor mij alle aanzien verloren hebben, als ze nu de doodstraf met terugwerkende kracht (een doodzonde in het recht) gaan invoeren.
Ik denk serieus niet dat dat kan of gaat gebeuren. Turkije zal in dat geval alle aanzien (wat er van over is) in Europa en zelfs de wereld kwijt zijn. Erdogan kan veel, Erdogan durft veel, maar dit zou zelfmoord zijn.
pi_163887270
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af, als ik de erdoaanhangers steeds hoor via de media, of de coupplegers het einde van het jaar wel halen.

Dan zou Turkije voor mij alle aanzien verloren hebben, als ze nu de doodstraf met terugwerkende kracht (een doodzonde in het recht) gaan invoeren.
Ik vermoed dat ze niet alle verdachten doodstraf gaan geven, maar wel de hoofd aanstichters en dat kan los van het burgerlijk recht wrs gewoon via een militaire rechtbank.
Dus misschien wat was het 3 generaals en 30 oid kolonels?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:25:21 #72
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163887305
http://www.cumhuriyet.com(...)leri_paylasildi.html

Verder krijgen ze een eerlijk proces en gaat alles prima hoor met de opgepakte soldaten. Democratie ten top, maar hey Erdogan is democratisch gekozen, dus tsja, shit happens.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:25:38 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887310
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan pas? :')
Dan pas ja.Nu staat Turkije nog wel boven landen als Noord-Korea en S-A, dan niet
Laffe huichelaar
pi_163887311
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

de europeanen hebben niks te willen alleen maar te accepteren wat de turkse bevolking bepaalt
Niet als ze bij de EU (willen) komen :P
Why stay small, if you can grow big..
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:26:39 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887332
gewoon de ouwe stasi truc uit de kast halen, neergeschoten bij ontsnappingspoging.

Zet alle top coup pledgers bij elkaar in een gevangenis, laat dan zeg maar een bom bij de muur ontploffen en schiet ze allemaal neer. Bestrooi de lijken met wat wapens en hopsa. Het verhaal voor de pers, een group Gulenci hielp ze ontsnappen en blies de muur op, de bewaking heeft ze echter allemaal kunnen doden _O_
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:26:41 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163887334
goede voedingsbodem voor een grote aanslag van IS...om het wat verwarrender te maken

en het in de schoenen te schuiven van de PKK dan natuurlijk, kunnen ze die lijsten ook gebruiken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:26:57 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze niet alle verdachten doodstraf gaan geven, maar wel de hoofd aanstichters en dat kan los van het burgerlijk recht wrs gewoon via een militaire rechtbank.
Dus misschien wat was het 3 generaals en 30 oid kolonels?
Het is ongekend om mensen te straffen volgens een wet die na het vegrijp begaan is.

Dat past een bananenrepubliek, het zal me echt benieuwen of Erdogan dat aandurft
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:27:39 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887358
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:26 schreef nixxx het volgende:
gewoon de ouwe stasi truc uit de kast halen, neergeschoten bij ontsnappingspoging.

Zet alle top coup pledgers bij elkaar in een gevangenis, laat dan zeg maar een bom bij de muur ontploffen en schiet ze allemaal neer. Bestrooi de lijken met wat wapens en hopsa. Het verhaal voor de pers, een group Gulenci hielp ze ontsnappen en blies de muur op, de bewaking heeft ze echter allemaal kunnen doden _O_
Ziu me ook niks verbazen, als ze ineens allemaal 'verdwijnen'
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 19:27:51 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163887362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:26 schreef nixxx het volgende:
gewoon de ouwe stasi truc uit de kast halen, neergeschoten bij ontsnappingspoging.

Zet alle top coup pledgers bij elkaar in een gevangenis, laat dan zeg maar een bom bij de muur ontploffen en schiet ze allemaal neer. Bestrooi de lijken met wat wapens en hopsa. Het verhaal voor de pers, een group Gulenci hielp ze ontsnappen en blies de muur op, de bewaking heeft ze echter allemaal kunnen doden _O_
Of gewoon in een vliegtuig stoppen voor transport en dan "oops, neergestort".
pi_163887366
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af, als ik de erdoaanhangers steeds hoor via de media, of de coupplegers het einde van het jaar wel halen.

Dan zou Turkije voor mij alle aanzien verloren hebben, als ze nu de doodstraf met terugwerkende kracht (een doodzonde in het recht) gaan invoeren.
niemand verwacht dat het ook daadwerkelijk ingevoerd zal worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:27:57 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_163887368
En dat terwijl de coupplegers gewoon de grondwet aan hun zijde hebben. Maarja, wie gaat de grondwet controleren als de Sultan schijnbaar gewoon het hele Hooggerechtshof eruit kan flikkeren :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163887391
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is ongekend om mensen te straffen volgens een wet die na het vegrijp begaan is.

Dat past een bananenrepubliek, het zal me echt benieuwen of Erdogan dat aandurft
Dat klopt 'Noella poena, sine leges', maar wat als er in het militaire strafrecht wel al al die tijd de doodstraf bestond? Of als je dat gewoon kunt invoeren, omdat dat niets te maken heeft met het burgerlijk recht en daarin die noella poena gewoon niet verbindend verklaart?
I´m back.
pi_163887395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef speknek het volgende:
En dat terwijl de coupplegers gewoon de grondwet aan hun zijde hebben. Maarja, wie gaat de grondwet controleren als de Sultan schijnbaar gewoon het hele Hooggerechtshof eruit kan flikkeren :').
Is allemaal democratie!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:29:17 #84
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163887399
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is ongekend om mensen te straffen volgens een wet die na het vegrijp begaan is.

Dat past een bananenrepubliek, het zal me echt benieuwen of Erdogan dat aandurft
Het zou ook meteen maken dat de EU Erdogan niet meer nodig heeft. Hij heeft dan Turkije tot een onveilig land gemaakt zodat deals over vluchtelingen geen zin meer hebben.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:29:31 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef speknek het volgende:
En dat terwijl de coupplegers gewoon de grondwet aan hun zijde hebben. Maarja, wie gaat de grondwet controleren als de Sultan schijnbaar gewoon het hele Hooggerechtshof eruit kan flikkeren :').
was dat gedeelte niet onder druk van EU uit de grondwet gehaald?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163887416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:25 schreef Kyran het volgende:
http://www.cumhuriyet.com(...)leri_paylasildi.html

Verder krijgen ze een eerlijk proces en gaat alles prima hoor met de opgepakte soldaten. Democratie ten top, maar hey Erdogan is democratisch gekozen, dus tsja, shit happens.
Dictator Tayyip Adolfgeit pakt op dit moment iedereen met een afwijkende mening op. Het is een achterlijk apenland geworden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:29:53 #87
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887418
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

niemand verwacht dat het ook daadwerkelijk ingevoerd zal worden.
Ik vraag het me af. Volgens mij wil ome Erdo wel heel graag van de kopstukken af
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:30:33 #88
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163887440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef speknek het volgende:
En dat terwijl de coupplegers gewoon de grondwet aan hun zijde hebben. Maarja, wie gaat de grondwet controleren als de Sultan schijnbaar gewoon het hele Hooggerechtshof eruit kan flikkeren :').
De Grondwet is al in 2001 gewijzigd. Het constitutionele hof is de instantie die gaat over het al dan niet grondwettig zijn van overheidshandelen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:31:03 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163887456
dood gaan ze toch wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:31:06 #90
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163887457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:29 schreef nixxx het volgende:

[..]

was dat gedeelte niet onder druk van EU uit de grondwet gehaald?
Ja.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:31:52 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887473
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:25 schreef timmmmm het volgende:

Nu staat Turkije nog wel boven landen als Noord-Korea en S-A, dan niet
En het enige wat turkije onderscheid van die landen is de doodstraf?

Doen die ondertussen 50.000 gezuiverde ambtenaren er nog toe?

Die journalisten die in het gevang zitten om niks?

Het wonen in een megalomaan paleis van een half miljard terwijl 2 op de 3 kinderen ruim onder de armoede grens leven?

Ow, en bovenstaande opsomming kan nog veel langer hé, dat weet je.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:31:58 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja.
en bedankt EU!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163887509
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Volgens mij wil ome Erdo wel heel graag van de kopstukken af
Je kunt ze ook gewoon verwaarlozen als ze in de bak zitten. Gaan ze ook dood.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163887510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:25 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Niet als ze bij de EU (willen) komen :P
mbt de keuze van de volksvertegenwoordiging niet ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef speknek het volgende:
En dat terwijl de coupplegers gewoon de grondwet aan hun zijde hebben.
die shit is jaren terug uit de grond wet geschreven...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887544
De generaal Ozturk:

I´m back.
pi_163887558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
De generaal Ozturk:

[ afbeelding ]
Uitgegleden bij zijn arrestatie waarschijnlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_163887561
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Volgens mij wil ome Erdo wel heel graag van de kopstukken af
iedereen wil van de kopstukken af, van mij mogen ze ook hangen, maar daar gaat het niet om, het gaat om landsbelang op de lange termijn en die dien je niet als je met terugwerkende kracht de doodstraf invoert
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887567
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:31 schreef Re het volgende:
dood gaan ze toch wel
jij ook...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:36:18 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887579
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Uitgegleden bij zijn arrestatie waarschijnlijk.
Nou, je hoeft ze ook weer niet te aaien hoor. Hij heeft een blauw oog, het is niet of hij helemaal kapot geslagen is. Gewoon noet zachtzinnig opgepakt. Ach.
Laffe huichelaar
pi_163887581
quote:
8s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

en bedankt EU!
idd, de turken hebben veel baat gehad met dit eu proces, laten we dat zo houden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:36:24 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163887582
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij ook...
ja maar hopelijk niet door gestoorde erdofanatici
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163887589
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

iedereen wil van de kopstukken af, van mij mogen ze ook hangen, maar daar gaat het niet om, het gaat om landsbelang op de lange termijn en die dien je niet als je met terugwerkende kracht de doodstraf invoert
Dat is nou net niet waar het om lijkt te gaan hè.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:36:51 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887594
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

iedereen wil van de kopstukken af, van mij mogen ze ook hangen, maar daar gaat het niet om, het gaat om landsbelang op de lange termijn en die dien je niet als je met terugwerkende kracht de doodstraf invoert
Dat ben ik met je eens. Ik ben dus benieuwd wat er met ze gaat gebeuren
Laffe huichelaar
pi_163887598
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar hopelijk niet door gestoorde erdofanatici
nou....
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:37:12 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
De generaal Ozturk:

[ afbeelding ]
Dat soort dingen maak je de NAVO niet blij mee.. Vast veel mensen die met deze man en zijn collega's hebben samengewerkt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163887612
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is nou net niet waar het om lijkt te gaan hè.
wel als ze gewoon rationeel de beslissingen nemen en niet de emotie laat heersen .
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887621
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

mbt de keuze van de volksvertegenwoordiging niet ;)
De volksvertegenwoordiging zal altijd verenigbaar moeten zijn met de EU politiek. De EU wil met de tijd steeds meer eenheid tussen haar lidstaten (economisch/politiek/militair), heeft de Turk al nagedacht of ze die verstrengeling wil of ziet ze alleen $$$ :P
Why stay small, if you can grow big..
pi_163887623
Zo krijg je we wel een gewenst antwoord uit. Zijn hele gezicht is bewerkt met iets...

Make my day!
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:38:16 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163887628
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

wel als ze gewoon rationeel de beslissingen nemen en niet de emotie laat heersen .
emotie en turken zijn getrouwd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:38:37 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887636
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

En het enige wat turkije onderscheid van die landen is de doodstraf?

Doen die ondertussen 50.000 gezuiverde ambtenaren er nog toe?

Die journalisten die in het gevang zitten om niks?

Het wonen in een megalomaan paleis van een half miljard terwijl 2 op de 3 kinderen ruim onder de armoede grens leven?

Ow, en bovenstaande opsomming kan nog veel langer hé, dat weet je.
Ik denk dat het in N-K/S-A nog veel erger is dan in Turkije. Derhalve staat Turkije toch net hoger. Of minder laag, hoe je wil. Jij denkt daar anders over?
Laffe huichelaar
pi_163887637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat soort dingen maak je de NAVO niet blij mee.. Vast veel mensen die met deze man en zijn collega's hebben samengewerkt.
Ziet eruit of hij gemarteld is.
Bah.
Make my day!
pi_163887640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat soort dingen maak je de NAVO niet blij mee.. Vast veel mensen die met deze man en zijn collega's hebben samengewerkt.
Klopt idd, voormalig chef-staf Luchtmacht. Luchtmacht bestaat vaak uit ook intelligentere mensen. Wrs veel contact gehad met zijn counterparts in andere NAVO-landen ook.
I´m back.
pi_163887650
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

wel als ze gewoon rationeel de beslissingen nemen en niet de emotie laat heersen .
Ja. En daarom verbied je even alle academici het land uit te mogen reizen en laat je mensen die misschien wel andere ideeën en masse ontslaan. Nergens geen emotie te bekennen nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:39:32 #115
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887658
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, je hoeft ze ook weer niet te aaien hoor. Hij heeft een blauw oog, het is niet of hij helemaal kapot geslagen is. Gewoon noet zachtzinnig opgepakt. Ach.
Ow, grapje, hij is toch wat erger toegetakeld zie ik. Hier zat ik ffm is
Laffe huichelaar
pi_163887661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

De volksvertegenwoordiging zal altijd verenigbaar moeten zijn met de EU politiek. De EU wil met de tijd steeds meer eenheid tussen haar lidstaten (economisch/politiek/militair), heeft de Turk al nagedacht of ze die verstrengeling wil of ziet ze alleen $$$ :P
nee het werk dat de volksvertegenwoordiging levert zal verenigbaar moeten zijn. niet wie er in die volksvertegenwoordiging zit. alleen een turuk als ik bepaalt dat :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:39:44 #117
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163887664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, je hoeft ze ook weer niet te aaien hoor. Hij heeft een blauw oog, het is niet of hij helemaal kapot geslagen is. Gewoon noet zachtzinnig opgepakt. Ach.
Als je een beetje kijkt naar alle gearresteerde leiders zie je een patroon dat er op lijkt te wijzen dat ze met harde hand uit hun uniformen zijn gewerkt.
pi_163887681
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef agter het volgende:
Zo krijg je we wel een gewenst antwoord uit. Zijn hele gezicht is bewerkt met iets...

[ afbeelding ]
hij heeft een huidaandoening lan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:40:25 #119
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887684
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, je hoeft ze ook weer niet te aaien hoor. Hij heeft een blauw oog, het is niet of hij helemaal kapot geslagen is. Gewoon noet zachtzinnig opgepakt. Ach.
Ultra laf.

Hij valt onder de krijgstucht, je kan hem gewoon in een militaire gevangenis stoppen.

Dat er blijkbaar met die mensen gezeuld word, geeft al aan dat het een volksgericht gebeuren is.

Bradley Manning word nog beter behandeld, en die word k*t behandeld.
&lt;signature here&gt;.
pi_163887691
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef Re het volgende:

[..]

emotie en turken zijn getrouwd
soms kunnen we die twee wel scheiden. soms.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:41:12 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163887698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat soort dingen maak je de NAVO niet blij mee.. Vast veel mensen die met deze man en zijn collega's hebben samengewerkt.
Dit soort apenstreken moet je ook gewoon niet mee geassocieerd wilken worden. Heel goed van het CDA wat voorstelde dat de regering erop aandringt ze de status kandidaat EU-lid af te nemen en ze zouden ook uit de navo getrapt moeten worden
Laffe huichelaar
pi_163887700
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja. En daarom verbied je even alle academici het land uit te mogen reizen en laat je mensen die misschien wel andere ideeën en masse ontslaan. Nergens geen emotie te bekennen nee.
voorzorgsmaatregelen lan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:41:45 #124
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ultra laf.

Hij valt onder de krijgstucht, je kan hem gewoon in een militaire gevangenis stoppen.

Dat er blijkbaar met die mensen gezeuld word, geeft al aan dat het een volksgericht gebeuren is.

Bradley Manning word nog beter behandeld, en die word k*t behandeld.
Eens... walgelijk.. geeft aan dat de mensen behoorlijk primitief zijn.

en Manning wordt ook mishandeld hoor, die is zijn ballen zelfs kwijtgeraakt :o
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163887711
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef agter het volgende:

[..]

Ziet eruit of hij gemarteld is.
Bah.
Ja, en toch, is misschien omstreden wat ik nu zeg: als je als militair een coup pleegt en die mislukt dan is hoogverraad de doodstraf eigenlijk datgene wat je kunt verwachten. Dat zal hij ook weten. En ja dan word je ook gemarteld, want dat doen mensen nu eenmaal.
Daarom moet je dus een liberale democratie hebben, mensen zijn beesten.
(Dan bedoel ik niet dieren).
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:42:42 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887731
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat het in N-K/S-A nog veel erger is dan in Turkije. Derhalve staat Turkije toch net hoger. Of minder laag, hoe je wil. Jij denkt daar anders over?
Niet een pasklaar antwoord op.

Het regime nu is verbaal net zo brutaal als N-K, waar S-A zeer hypocriet een beschaafd front op houd, maar fysiek nog niet zo geweldadig als N-K.
&lt;signature here&gt;.
pi_163887774
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee het werk dat de volksvertegenwoordiging levert zal verenigbaar moeten zijn. niet wie er in die volksvertegenwoordiging zit. alleen een turuk als ik bepaalt dat :*
Uh ja? Lekker boeiend wat je je bevolking wijs maakt, je daden tellen uiteindelijk. Nogal tegenstrijdig lijkt me, maar dat is jammer voor de Turkse bevolking :P
Why stay small, if you can grow big..
pi_163887776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en toch, is misschien omstreden wat ik nu zeg: als je als militair een coup pleegt en die mislukt dan is hoogverraad de doodstraf eigenlijk datgene wat je kunt verwachten. Dat zal hij ook weten. En ja dan word je ook gemarteld, want dat doen mensen nu eenmaal.
Daarom moet je dus een liberale democratie hebben, mensen zijn beesten.
(Dan bedoel ik niet dieren).
Ja.
Ik weet dat martelen in Turkije gebeurt. Maar het zou niet zo moeten zijn.
Het is een schande voor het land.

Breng die mensen gewoon normaal voor een rechtbank.
Make my day!
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:45:18 #129
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163887796
TT gemodereerd
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:45:52 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_163887818
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

voorzorgsmaatregelen lan
Zit je nou grapjes te maken, of?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163887824
quote:
Dit is zo jammer. :{.
pi_163887839
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:46:46 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887846
Ow, en semi-gerelateerd: is er nog wat over van de toerisme industrie aldaar?

Of is dat ondertussen voltooid verleden tijd?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:47:16 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163887858
Ik heb een paar Turkse collega's (academisch) en die durven nu niet terug naar hun land....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163887859
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:44 schreef agter het volgende:

[..]

Ja.
Ik weet dat martelen in Turkije gebeurt. Maar het zou niet zo moeten zijn.
Het is een schande voor het land.

Breng die mensen gewoon normaal voor een rechtbank.
VS heeft ook gemarteld dat het een lieve lust had, en misschien doen ze dat nog steeds. Ik ben het ermee eens dat dit niet moet kunnen, maar het enige dat je kunt doen is zeggen dat het niet moet kunnen. Het gebeurt toch.
Mensen zijn beesten. Enige redding voor de mensen is een rule of law, die dan ook dit soort dingen strafbaar stelt.
Turkije is daar voorbij.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:47:28 #136
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163887865
zo mensen.. hoe gaat het in turkije momenteel??
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163887887
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:46 schreef ExTec het volgende:
Ow, en semi-gerelateerd: is er nog wat over van de toerisme industrie aldaar?

Of is dat ondertussen voltooid verleden tijd?
mario gomez gaat het land verlaten om politieke redenen :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163887899
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:47 schreef Re het volgende:
Ik heb een paar Turkse collega's (academisch) en die durven nu niet terug naar hun land....
begrijpelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:48:27 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887900
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:47 schreef Re het volgende:
Ik heb een paar Turkse collega's (academisch) en die durven nu niet terug naar hun land....
Kon je op wachten hé?
&lt;signature here&gt;.
pi_163887907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:47 schreef Onnoman het volgende:
zo mensen.. hoe gaat het in turkije momenteel??
bijltjes dag :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:49:55 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887930
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VS heeft ook gemarteld dat het een lieve lust had, en misschien doen ze dat nog steeds
Maar ze pronken niet met de verwondingen die ze aangebracht hebben.

Dat geeft aan hoe diep the rabbit hole echt gaat.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:50:14 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_163887937
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:47 schreef Re het volgende:
Ik heb een paar Turkse collega's (academisch) en die durven nu niet terug naar hun land....
Ik heb een paar collega's die daar nu zitten ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:50:26 #143
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163887943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en toch, is misschien omstreden wat ik nu zeg: als je als militair een coup pleegt en die mislukt dan is hoogverraad de doodstraf eigenlijk datgene wat je kunt verwachten. Dat zal hij ook weten. En ja dan word je ook gemarteld, want dat doen mensen nu eenmaal.
Daarom moet je dus een liberale democratie hebben, mensen zijn beesten.
(Dan bedoel ik niet dieren).
In Nederland dus niet he.. wetboek militair strafrecht:
quote:
Titel I. Misdrijven tegen de veiligheid van de Staat
Artikel 77

1 De militair die in tijd van oorlog opzettelijk de vijand hulp verleent of de Staat tegenover de vijand benadeelt, wordt, als schuldig aan militair verraad, gestraft met, levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2 Met gelijke straf wordt gestraft de militair die in tijd van oorlog tot het plegen van militair verraad samenspant.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:52:29 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163887996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

In Nederland dus niet he.. wetboek militair strafrecht:

[..]

Nou zullen die regels in het heetst van de strijd ook wel gebroken worden, dat is het niet.

Turkije doet geeneens meer moeite om tenminste nog de schijn van beschaafdheid op te houden.
&lt;signature here&gt;.
pi_163888000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

In Nederland dus niet he.. wetboek militair strafrecht:

[..]

Nee, in NL niet, nu misschien ook niet in TR, maar dat zal een manier zijn: doodstraf herinvoeren in militair recht en burgerlijk recht ongemoeid laten voor TR, kunnen ze toch nog fijn lid worden van EU en visum-vrij reizen krijgen op den duur. Op den duur, want nu willen ze vooral mensen binnen de grenzen houden en mensen uitgeleverd krijgen naar TR.


En jongens, zou me verbazen als de EU er niet mee akkoord gaat hoor.
I´m back.
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:53:29 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163888016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, in NL niet, nu misschien ook niet in TR, maar dat zal een manier zijn: doodstraf herinvoeren in militair recht en burgerlijk recht ongemoeid laten voor TR, kunnen ze toch nog fijn lid worden van EU en visum-vrij reizen krijgen op den duur. Op den duur, want nu willen ze vooral mensen binnen de grenzen houden en mensen uitgeleverd krijgen naar TR.
denk dat de EU de doodstraf in militair strafrecht ook niet toestaat...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163888026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ze pronken niet met de verwondingen die ze aangebracht hebben.

Dat geeft aan hoe diep the rabbit hole echt gaat.
Dat klopt idd.
Voor de gemiddelde Turk is dit iets om blij van te worden wrs.
I´m back.
pi_163888052
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

denk dat de EU de doodstraf in militair strafrecht ook niet toestaat...
Kwestie van onderhandelen, of wil je straks overspoeld worden door vluchtelingen uit Afrika via Syrië tot aan Bangladesh?
I´m back.
pi_163888054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, in NL niet, nu misschien ook niet in TR, maar dat zal een manier zijn: doodstraf herinvoeren in militair recht en burgerlijk recht ongemoeid laten voor TR, kunnen ze toch nog fijn lid worden van EU en visum-vrij reizen krijgen op den duur. Op den duur, want nu willen ze vooral mensen binnen de grenzen houden en mensen uitgeleverd krijgen naar TR.
Dan nog zal geen normale staat het okay vinden dat Turkije wetten, laat staan de doodstraf, met terugwerkende kracht invoert.

Ik vind het zo zonde van het land, hoe ze nu reageren.
Make my day!
pi_163888071
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:55 schreef agter het volgende:

[..]

Dan nog zal geen normale staat het okay vinden dat Turkije wetten, laat staan de doodstraf, met terugwerkende kracht invoert.

Ik vind het zo zonde van het land, hoe ze nu reageren.
Ja, klopt dat Noella poena is nog wel een dingetje, gaat ze wel lukken in het meest pessimistische scenario wrs.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')