En hoe doen ze dat dan bij bijvoorbeeld het boeddhisme? En hoe pakken ze Hare Krishna aan?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Het VSM zet alle religies te kakken. Dat is een hoop meer dan alleen maar een vergiet.
Nee, het stelt ongelijke behandeling aan de orde. Het zet niets of niemand te kakken. als iemand zich te kakken gezet voelt is dat zijn/haar eigen gevoel.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt. Het VSM zet alle religies te kakken. Dat is een hoop meer dan alleen maar een vergiet.
Dat vinden dus echt alleen de vsm fans, hoop dat je dat door hebt...quote:Op maandag 25 juli 2016 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, nee hoor. Alleen maar de religies die claimen dat "ze helemaal geen religie maar wetenschap zijn" - en vervolgens eisen dat ze bij biologie en natuurkunde gedoceerd worden "omdat ze superieur zijn aan alle andere geloven en theorien".quote:Op maandag 25 juli 2016 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Logisch dat de tegenstanders van die kritiek daar moeite mee hebben.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat vinden dus echt alleen de vsm fans, hoop dat je dat door hebt...
Wie zegt dat ik zo'n groot tegenstander van die kritiek ben?quote:Op maandag 25 juli 2016 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Logisch dat de tegenstanders van die kritiek daar moeite mee hebben.
Je hoeft het niet meteen persoonlijk te nemen.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik zo'n groot tegenstander van die kritiek ben?
Het spijt me echt voor je, maar verreweg de meeste mensen halen hun schouders op bij dat vsm gebeuren of vinden het een wat treurige poging die de plank een beetje mis slaat.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hoeft het niet meteen persoonlijk te nemen.
Het zijn de religieuzen die extra rechten eisen vanwege hun religie. Dan moet je ze in hun eigen taal aanspreken. En gezien de beledigde reacties werkt dat juist prima.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het spijt me echt voor je, maar verreweg de meeste mensen halen hun schouders op bij dat vsm gebeuren of vinden het een wat treurige poging die de plank een beetje mis slaat.
Zo blijf ik persoonlijk erbij dat ze een veel sterker verhaal hadden gehad als ze het over die rechten e.d. hadden gehad zonder de noemer religie erop te plakken. Dan hadden ze werkelijk gepraat over gelijkheid, nu testen ze alleen of gelijke gevallen gelijk beoordeeld worden.
Nou ja, de crux is natuurlijk dat een rechter helemaal niet kan toetsen of het een religie is of niet. Dus voor het gelijkheidsbeginsel doet het niet terzake lijkt me. Als juridische test casus werkt het allebei even goed, en het vsm benadrukt alleen maar hoe belachelijk het eigenlijk is dat die rechten uberhaupt bestaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het spijt me echt voor je, maar verreweg de meeste mensen halen hun schouders op bij dat vsm gebeuren of vinden het een wat treurige poging die de plank een beetje mis slaat.
Zo blijf ik persoonlijk erbij dat ze een veel sterker verhaal hadden gehad als ze het over die rechten e.d. hadden gehad zonder de noemer religie erop te plakken. Dan hadden ze werkelijk gepraat over gelijkheid, nu testen ze alleen of gelijke gevallen gelijk beoordeeld worden.
De meeste mensen weten niet eens waar je het over hebt bij 'dat vsm gebeuren', die zijn dan ook niet relevant.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
Maar juridisch werkte het prima. In Kansas dan.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin. Als jij vanuit religieus oogpunt eist dat je een keppeltje of een hoofddoek mag dragen, waarom zou dit voor een vergiet niet opgaan?quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat nu juist om dat vaag-gedefinieerde etiketje van 'religie'.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
Zo blijf ik persoonlijk erbij dat ze een veel sterker verhaal hadden gehad als ze het over die rechten e.d. hadden gehad zonder de noemer religie erop te plakken.
Je begrijpt niet wat ik daarmee bedoel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onzin. Als jij vanuit religieus oogpunt eist dat je een keppeltje of een hoofddoek mag dragen, waarom zou dit voor een vergiet niet opgaan?
Ach, ik moet er ook wel om grinniken, het is absoluut een fijne manier om iets aan de kaak te stellen. Deed iedereen die zaken aan de kaak wilde stellen het maar zo, dan hadden we een mooie wereld.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het gaat nu juist om dat vaag-gedefinieerde etiketje van 'religie'.
Overigens kan ik dit soort ludieke acties wel waarderen. Humor is een krachtig wapen om te relativeren.
Ik heb zo'n bleekblauw vermoeden dat jij dit opzet niet begrepen hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik daarmee bedoel.
Wat ik ermee bedoel is dat ze hetzelfde hadden moeten doen, zonder het een religie te noemen. Kortom, het recht om dat vergiet te dragen zonder een religieuze club te zijn. Zonder onder die uitzondering voor religie te vallen.
Nu testen ze de vrijheid van godsdienst, of een nieuw gevormde "religie" ook gebruik kan maken van de rechten die er zijn voor erkende religie's.
Denk eigenlijk van wel. Maar weet je dat je nu net klinkt als een gelovige waar jij tegen van leer trekt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:27 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik heb zo'n bleekblauw vermoeden dat jij dit opzet niet begrepen hebt.
Daar is toch ook niks mis mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik daarmee bedoel.
Wat ik ermee bedoel is dat ze hetzelfde hadden moeten doen, zonder het een religie te noemen. Kortom, het recht om dat vergiet te dragen zonder een religieuze club te zijn. Zonder onder die uitzondering voor religie te vallen.
Nu testen ze de vrijheid van godsdienst, of een nieuw gevormde "religie" ook gebruik kan maken van de rechten die er zijn voor erkende religie's.
Daar is idd niets mis mee, maar het schiet hun eigen doel voorbij.quote:
Dat is toch helemaal de opzet. Het hele punt is toch dat religieuze groepen een uitzondering positie hebben waar ze moeite mee hebben. Je gaat toch niet serieus voor je lol met een vergiet lopen neem ik aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:23 schreef erodome het volgende:
Kortom, het recht om dat vergiet te dragen zonder een religieuze club te zijn. Zonder onder die uitzondering voor religie te vallen.
Erdome, dāt bedoel ik !quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:40 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal de opzet. Het hele punt is toch dat religieuze groepen een uitzondering positie hebben waar ze moeite mee hebben. Je gaat toch niet serieus voor je lol met een vergiet lopen neem ik aan.
Als je dat godsdienst aspect er uit haalt dan hebben ze geen punt natuurlijk. Dus die religie is de kern waar het om draait.
Nee dan hebben ze juist een reuze goed punt, namelijk dat je zonder religie hetzelfde aan rechten zou moeten hebben. Daarvoor knokken ze, gelijkheid, geen uitzondering voor religie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:40 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal de opzet. Het hele punt is toch dat religieuze groepen een uitzondering positie hebben waar ze moeite mee hebben. Je gaat toch niet serieus voor je lol met een vergiet lopen neem ik aan.
Als je dat godsdienst aspect er uit haalt dan hebben ze geen punt natuurlijk. Dus die religie is de kern waar het om draait.
Nogmaals, het enige wat ze zo doen is bewijzen of die uitzonderingspositie werkt voor iedereen die aan de "voorwaarden" voldoet.quote:
Het hele punt is dat die godsdienstvrijheid en de daardoor verkregen uitzonderingspositie in de wet is opgenomen. Op het moment dat je dus naar het gemeentehuis gaat met een vergiet op je hoofd (op de foto) krijg je geen paspoort. Zet je een keppeltje op dan krijg je dat paspoort wel als je tenminste beroept op religie. De tactiek is dus een religie op te richten om eerst eens gelijke rechten te krijgen. De wetgever kan er nu voor kiezen om foto met hoofddeksel onvoorwaardelijk toe te staan (wat niemand zou moeten willen) of VSM als religie te aanvaarden en een vergiet als hoofddeksel toe te staan (wat ze eigenlijk ook niet willen).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee dan hebben ze juist een reuze goed punt, namelijk dat je zonder religie hetzelfde aan rechten zou moeten hebben. Daarvoor knokken ze, gelijkheid, geen uitzondering voor religie.
Nu testen ze alleen de vrijheid van godsdienst, of zij ook die uitzonderingspositie kunnen krijgen als nieuw gevormde zelfbenoemde religie.
Ze hebben namelijk serieus hun best gedaan om aan de voorwaarden te voldoen, het zou veel interessanter zijn als ze dat niet deden en dan hun rechten op zouden eisen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |