Angst of planning?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:09 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De enorme angst die zich meester heeft gemaakt van Erdogan.
Tijdens de bouw van concentratiekampen voor de Armeniërs komen wellicht de eerste twijfels.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Wanneer komt de Turkse bevolking erachter dat ze een heuse psychopaat hebben gekozen tot president?
Achja psychopaat? Nee hoor, is een gemiddelde Turk net zoals al die andere Turken. Bij voorgaande militaire coup werden er ook veel mensen opgepakt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Wanneer komt de Turkse bevolking erachter dat ze een heuse psychopaat hebben gekozen tot president?
Doen ze niet aan, gewoon lange marsen houden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Tijdens de bouw van concentratiekampen voor de Armeniërs komen wellicht de eerste twijfels.
Turken mogen het land niet verlaten, moeten een speciaal document halen. Dat is toch wel iets om wakker van te worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:20 schreef Djibril het volgende:
[..]
Achja psychopaat? Nee hoor, is een gemiddelde Turk net zoals al die andere Turken. Bij voorgaande militaire coup werden er ook veel mensen opgepakt.
Niet all Turken mogen het land verlaten, alleen Turken die Turkije als een gevaar ziet. In dit geval mensen die in de academische wereld werken. Is dat rechtvaardig? Nee, maar het is niet rechtvaardig vanuit onze Westerse standpunt. Vanuit de Turkse standpunt is het rechtvaardig.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Turken mogen het land niet verlaten, moeten een speciaal document halen. Dat is toch wel iets om wakker van te worden.
Krijgen ze eigenlijk een uitkering nu?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:29 schreef wackmack het volgende:
Wat zou er met zulke mensen gebeuren? Opnieuw solliciteren? Welke sectoren komen er?
Wikkieleaks schijnt belangrijke informatie te hebben van vlak voor de coupquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Ha ha ha. Omdat ze niet worden afgeslacht ?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Niet all Turken mogen het land verlaten, alleen Turken die Turkije als een gevaar ziet. In dit geval mensen die in de academische wereld werken. Is dat rechtvaardig? Nee, maar het is niet rechtvaardig vanuit onze Westerse standpunt. Vanuit de Turkse standpunt is het rechtvaardig.
Maarja kijk eens wat er met Griekse en Armeense academici gebeurde in Turkije in de jaren twintig. Niks nieuws voor Turkije, ze zijn zelfs beetje zacht tegen de huidige academische mensen.
15.000quote:
Was ook mijn gedachte. Allemaal staatsgevaarlijk natuurlijk.quote:
Ben ik echt blij om. Doet me deugt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:41 schreef nostra het volgende:
Man man man, mijn nichtje van vier schrijft nog beter Nederlands.
Uiteraardquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was ook mijn gedachte. Allemaal staatsgevaarlijk natuurlijk.
Praat ik het goed?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha. Omdat ze niet worden afgeslacht ?
Zelfs dit vergoelijken.
Maar dan niet joods neem ik aan?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:46 schreef Onnoman het volgende:
Het kan nog altijd erger
ik geef het nog.... 6 maanden of de eerste bordjes worden tegen de bomen geslagen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verzin zelf een woordquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:48 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Maar dan niet joods neem ik aan?
Hebben ze vast wel door, interesseert ze alleen niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
dat duurde in de tweede WO ook vrij lang.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien niet. Je relativeert het wel iig.quote:
Zal wel een berufs verbot worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Kunnen die mensen dan nog wel ergens anders solliciteren als docent?
Zag een student in Turkije die moest lachen en zei met een meelijwekkende blik. Ze gaan de straat op als Erdogan zegt dat de democratie gered moet worden. 70 procent weet niet eens wat het woord betekent.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hebben ze vast wel door, interesseert ze alleen niet.
Nee, ik praat het niet goed. Maar ik wilde alleen maar laten zien dat dit niet de eerste keer is dat dit is voorgekomen in Turkije(zal ook niet de laatste keer zijn).quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien niet. Je relativeert het wel iig.
Mam ik heb honger.
Kindjes in Afrika hebben pas honger.
planning, sowiesoquote:
Allang bezig.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:05 schreef Syd het volgende:
Wanneer komt de Turkse kristalnacht? Of is die gezien de moderne tijd allang bezig?
Als je kijkt hoe dom en goedgelovig de gemiddelde Turk is, nooit.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat die lijsten met al die duizenden en duizenden mensen (militairen, leraren, rechters, journalisten, oppositieleiders, etc) allang voor die zogenaamde coupe klaar lag om uitgevoerd te worden. Wat duidelijk maakt dat deze coupe is georkestreerd. De doorzichtigheid hiervan wordt steeds duidelijker.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
Het ministerie van Onderwijs in Turkije heeft 15.200 personeelsleden in het onderwijs op non-actief gesteld. De Turkse regering is bezig met politieke zuiveringen door het hele land. Ook diverse radio en tv-zenders zijn door de regering uit de lucht gehaald.
Misschien zaten er wel buitenlandse wereldmachten achter en is het mislukt?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat die lijsten met al die duizenden en duizenden mensen (militairen, leraren, rechters, journalisten, oppositieleiders, etc) allang voor die zogenaamde coupe klaar lag om uitgevoerd te worden. Wat duidelijk maakt dat deze coupe is georkestreerd. De doorzichtigheid hiervan wordt steeds duidelijker.
Ik snap niet dat de meeste Turken zo naïef zijn dit patroon niet te doorzien. Je kunt niet met ongewapende burgers een militaire coupe verhinderen binnen amper vier uur tijd. Ook de tijd dat Erdogan van Mongolië vloog naar Rome, tussendoor een opstand leidde om vervolgens tegen de ochtend een glorieuze entree te maken op het Turkse vliegveld. Leuk verhaal voor een spannend jongensboek, maar toch totaal ongeloofwaardig?
Het ergste is dat de internationale politiek eerst zijn mond hield (maar stiekem hoopte dat dit regime werd afgezet) om vervolgens de Turkse democratie te gaan bejubelen toen ze zagen dat deze coupe binnen enkele uurtjes was afgewend.
Dat weten ze al sinds dag 1, dit is exact wat de Turk wenst.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Excuses, verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:05 schreef Djibril het volgende:
[..]
Nee, ik praat het niet goed. Maar ik wilde alleen maar laten zien dat dit niet de eerste keer is dat dit is voorgekomen in Turkije(zal ook niet de laatste keer zijn).
Nee, dan had zo'n coupe op een andere manier plaatsgevonden. Ik heb de gebeurtenissen rechtstreeks na mijn avonddienst kunnen volgen. Toen ik naar huis ging werd de coupe door de Turkse premier nog min of meer ontkent. Tegen twaalven kreeg je een vaag facetime bericht van Erdogan die burgers opriep de straat op te gaan. Vlak daarvoor had een Turkse nieuwslezeres de reden en voorwaarden van de coupeplegers voorgelezen waarbij de coupeplegers overigens zelf nooit in beeld zijn geweest. Feitelijk had een ongewapende menigte het vliegveld, de televisiestudio en de bruggen al tegen half drie ingenomen. Er was nauwelijks gevochten of verzet geboden door de militairen. Volgens mij wisten de meesten militairen niet dat ze meewerkte aan een coupe en volgde ze simpelweg de orders op van hun meerderen. Totdat ze werden geconfronteerd met een woedende menigte.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien zaten er wel buitenlandse wereldmachten achter en is het mislukt?
#durftevragen
Ja maar dit had toch allemaal plaats kunnen vinden als bv een buitenlandse macht bepaalde aanstichters aan heeft gesteld.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, dan had zo'n coupe op een andere manier plaatsgevonden. Ik heb de gebeurtenissen rechtstreeks na mijn avonddienst kunnen volgen. Toen ik naar huis ging werd de coupe door de Turkse premier nog min of meer ontkent. Tegen twaalven kreeg je een vaag facetime bericht van Erdogan die burgers opriep de straat op te gaan. Vlak daarvoor had een Turkse nieuwslezeres de reden en voorwaarden van de coupeplegers voorgelezen waarbij de coupeplegers overigens zelf nooit in beeld zijn geweest. Feitelijk had een ongewapende menigte het vliegveld, de televisiestudio en de bruggen al tegen half drie ingenomen. Er was nauwelijks gevochten of verzet geboden door de militairen. Volgens mij wisten de meesten militairen niet dat ze meewerkte aan een coupe en volgde ze simpelweg de orders op van hun meerderen. Totdat ze werden geconfronteerd met een woedende menigte.
Kortom, het zag er mij allemaal te gelikt en te georkestreerd uit. De ontwikkelingen gingen zo snel, een tempo wat ik nog nooit eerder bij een gepleegde coupe heb gezien. Het televisiestation werd heroverd en de presentatrice bood excuses aan en zei dat ze onder dwang die verklaring had moeten uitspreken. Wederom geen enkel beeld van degene die haar gegijzeld zouden hebben.
Ik ben normaal gesproken niet van de complottheorieën maar hier moet toch echt met een onafhankelijke blik naar gekeken worden. Maar goed, geschiedenis zal het uiteindelijk aantonen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:41 schreef Oversight het volgende:
Het is al aan het overwaaien, Erdo is een voorbeeld voor velen:
Kuzu verijdelt machtsgreep Sylvana Simons
Het blijft rommelen in de gelederen van DENK.
In de nacht van dinsdag op woensdag verijdelde partijleider Tunahan Kuzu ternauwernood een coup van Sylvana Simons.
Simons deed haar greep naar de macht in de fractiekamers van DENK in de Tweede Kamer.
Ze bezette een belangrijk bureau en probeerde Kuzu op te sluiten in de toiletten.
Na enkele minuten van onzekerheid en chaos slaagde de top van de partij erin de orde te herstellen.
De coup mislukte uiteindelijk nadat vicefractievoorzitter Selçuk Öztürk de fractiemedewerkers via de deuropening opriep om massaal de gang op te gaan.
De beleidsmedewerker, de persvoorlichter en de twee persoonlijk medewerkers van DENK gaven gehoor aan die oproep en verzamelden zich rond de koffieautomaat.
Daarna bond Simons snel in.Kuzu heeft hard ingegrepen naar aanleiding van de mislukte machtsgreep.
Zo heeft hij maar liefst twee stagiaires ontslagen en heeft hij aangekondigd het wetenschappelijk bureau van DENK ‘schoon te vegen’.
Simons zelf wordt hard gestraft: zij komt één plaats lager op de kandidatenlijst van DENK voor de Tweede Kamer.
En de Turken zullen het allemaal ontkennen, zoals ze al decennia doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar goed, geschiedenis zal het uiteindelijk aantonen.
Aan de andere kant, een nepcoup is natuurlijk een erg riskant plan.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nee, dan had zo'n coupe op een andere manier plaatsgevonden. Ik heb de gebeurtenissen rechtstreeks na mijn avonddienst kunnen volgen. Toen ik naar huis ging werd de coupe door de Turkse premier nog min of meer ontkent. Tegen twaalven kreeg je een vaag facetime bericht van Erdogan die burgers opriep de straat op te gaan. Vlak daarvoor had een Turkse nieuwslezeres de reden en voorwaarden van de coupeplegers voorgelezen waarbij de coupeplegers overigens zelf nooit in beeld zijn geweest. Feitelijk had een ongewapende menigte het vliegveld, de televisiestudio en de bruggen al tegen half drie ingenomen. Er was nauwelijks gevochten of verzet geboden door de militairen. Volgens mij wisten de meesten militairen niet dat ze meewerkte aan een coupe en volgde ze simpelweg de orders op van hun meerderen. Totdat ze werden geconfronteerd met een woedende menigte.
Kortom, het zag er mij allemaal te gelikt en te georkestreerd uit. De ontwikkelingen gingen zo snel, een tempo wat ik nog nooit eerder bij een gepleegde coupe heb gezien. Het televisiestation werd heroverd en de presentatrice bood excuses aan en zei dat ze onder dwang die verklaring had moeten uitspreken. Wederom geen enkel beeld van degene die haar gegijzeld zouden hebben.
Ik ben normaal gesproken niet van de complottheorieën maar hier moet toch echt met een onafhankelijke blik naar gekeken worden. Maar goed, geschiedenis zal het uiteindelijk aantonen.
Ze hebben het de nacht na de coup geprobeerd, maar het is een beetje blijven hangen. Kennelijk zijn het prutsers met een grote bek. Ze hadden voor een goed resultaat beter de turken uit duitsland terug kunnen roepen want dan was het tenminste gründlich gebeurd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:05 schreef Syd het volgende:
Wanneer komt de Turkse kristalnacht? Of is die gezien de moderne tijd allang bezig?
ErdoWie is totaal de regie kwijt en paniekerig aan het handelen. Die knul gaat het niet lang meer volhouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:06 schreef tong80 het volgende:
Het ministerie van Onderwijs in Turkije heeft 15.200 personeelsleden in het onderwijs op non-actief gesteld. De Turkse regering is bezig met politieke zuiveringen door het hele land. Ook diverse radio en tv-zenders zijn door de regering uit de lucht gehaald.
[ afbeelding ]
Ruim 1500 leidinggevenden van openbaren en particuliere onderwijsinstellingen zijn aan de kant gezet, melden Turkse media. de Turkse krant Hürriyet onder anderen ruim 1500 leidinggevenden in openbare en particuliere onderwijsinstellingen aan de kant gezet. De onderwijsautoriteiten van de Raad voor Hoger Onderwijs eist dat ze hun ontslag indienen.
Vandaag zijn ook 24 radio en tv-zenders gesloten. Ze hebben geen vergunning meer om uit te zenden.
Staatsgreep
De Turkse regering is bezig met politieke zuiveringen gericht tegen de liberale, sociale en religieuze beweging van de islamitische geleerde Fethullah Gülen. Ankara stelt dat hij achter de poging zit van een groep militairen om in de nacht van vrijdag op zaterdag de macht te grijpen. De vermeende aanhangers van de invloedrijke 75-jarige Gülen worden sinds het weekeinde met duizenden tegelijk aan de kant geschoven.
http://www.ad.nl/buitenla(...)un-functie~a8fc6d74/
Zo, opgeruimd staat netjes. Volgende. Welke zullen we nu doen ? Kunstenaars ? Ok. Lijst ligt er al, stuur ze maar op pad.
Is er inmiddels een negatief reisadvies voor Turkije? Ik mag het hopen!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Turken mogen het land niet verlaten, moeten een speciaal document halen. Dat is toch wel iets om wakker van te worden.
Ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is er inmiddels een negatief reisadvies voor Turkije? Ik mag het hopen!
Volg je het nieuws wel? Die komen woorden tekort om constant te veroordelen wat er nu in Turkije gebeurt. EU-lidmaatschap kunnen ze op hun buik schrijven (kon eigenlijk al natuurlijk).quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Er wordt aardig gezuiverd.
De EU blijft stil zeker?
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is er inmiddels een negatief reisadvies voor Turkije? Ik mag het hopen!
Nee, niet als ik dit lees:quote:
https://www.rijksoverheid(...)iezen/inhoud/turkijequote:Laatst gewijzigd op: 17-07-2016 | Nog steeds geldig op: 19-07-2016
De rust in Ankara en Istanbul keert terug. Het advies voor Ankara en Istanbul is veranderd van ‘alleen noodzakelijke reizen’ in ‘let op, veiligheidsrisico’s’. Wees in heel Turkije extra alert. Mijd mensenmassa’s en demonstraties.
Wow, veroordelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Volg je het nieuws wel? Die komen woorden tekort om constant te veroordelen wat er nu in Turkije gebeurt. EU-lidmaatschap kunnen ze op hun buik schrijven (kon eigenlijk al natuurlijk).
Ja, het draaiboek lag al lang klaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:19 schreef Elzies het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat die lijsten met al die duizenden en duizenden mensen (militairen, leraren, rechters, journalisten, oppositieleiders, etc) allang voor die zogenaamde coupe klaar lag om uitgevoerd te worden. Wat duidelijk maakt dat deze coupe is georkestreerd. De doorzichtigheid hiervan wordt steeds duidelijker.
Filmpjes van ongewapende burgers die een tank overmeesteren en die soldaten op de tank hun wapens afhandig maken bijvoorbeeld ?quote:Ik snap niet dat de meeste Turken zo naïef zijn dit patroon niet te doorzien. Je kunt niet met ongewapende burgers een militaire coupe verhinderen binnen amper vier uur tijd. Ook de tijd dat Erdogan van Mongolië vloog naar Rome, tussendoor een opstand leidde om vervolgens tegen de ochtend een glorieuze entree te maken op het Turkse vliegveld. Leuk verhaal voor een spannend jongensboek, maar toch totaal ongeloofwaardig?
Het is te hopen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:17 schreef Kaas- het volgende:
EU-lidmaatschap kunnen ze op hun buik schrijven (kon eigenlijk al natuurlijk).
Gelukkig heeft Turkije weinig macht in de wereld. Een economie die kleiner is dan die van Nederland met 4-5 keer zoveel mensen. Dat legertje vegen we ook zo van het toneel als het nodig is. Maar goed, laten we hopen dat Erdogan door het volk wordt afgezet.quote:
Welkom op planeet aarde.quote:Op woensdag 20 juli 2016 00:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch is het een ware prestatie op zich en tegelijk beangstigend dat een persoon zoveel macht naar zich toe kan trekken met steun van het volk
Propaganda werkt nog steeds uitermate effectief, dat is inmiddels wel duidelijk.
In dat soort landen is het bevolking meestal nog erger dan hun dictator.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Loekie1 het volgende:
Reken daar maar op. Stelletje laffe stropdassenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Er wordt aardig gezuiverd.
De EU blijft stil zeker?
De EU heeft ergens geen woorden voor? Nou nou, Erdogan doet het in z'n broek van angst.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Volg je het nieuws wel? Die komen woorden tekort om constant te veroordelen wat er nu in Turkije gebeurt. EU-lidmaatschap kunnen ze op hun buik schrijven (kon eigenlijk al natuurlijk).
Wat dat betreft is het niet te vergelijken met Duitsland, nee. Turkije is een derderangs landje dat geopolitiek nog geen deuk in een pakje boter kan slaan. Het enige voordeel is de strategische ligging voor de NAVO. Dat zag je in de relatie met Rusland: blaffen en uiteindelijk de hielen van Poetin likken.quote:Op woensdag 20 juli 2016 00:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Turkije weinig macht in de wereld. Een economie die kleiner is dan die van Nederland met 4-5 keer zoveel mensen. Dat legertje vegen we ook zo van het toneel als het nodig is. Maar goed, laten we hopen dat Erdogan door het volk wordt afgezet.
In alle eerlijkheid, die ene gek heeft wel in eerste instantie veel stemmen gekregen, mede omdat het voor veel mensen die op hem stemden wat te snel ging met het verwesteren. Uiteindelijk zal het wel goedkomen maar dat gebeurt pas op het moment dat voldoende jonge mensen ouder zijn geworden en voldoende oudere mensen zijn overleden.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het niet te vergelijken met Duitsland, nee. Turkije is een derderangs landje dat geopolitiek nog geen deuk in een pakje boter kan slaan. Het enige voordeel is de strategische ligging voor de NAVO. Dat zag je in de relatie met Rusland: blaffen en uiteindelijk de hielen van Poetin likken.
Het is alleen zo sneu voor al die goedwillende Turken die ook graag een modern land willen, en moeite hebben gedaan om het land vooruit te helpen. Er is maar 1 geitenneukende idioot met grootheidswaanzin voor nodig om Turkije te degraderen tot een typisch Midden-Oosten land: hopeloos achterhaalde patriarchale shitzooi met een ''sterke man'' aan het roer.
LOLquote:Op woensdag 20 juli 2016 19:27 schreef Wespensteek het volgende:
Als je kijkt hoe dom het er in Turkije aan toe gaat is de schorsing van die ambtenaren van onderwijs natuurlijk wel terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |