Wat een farce.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 05:40 schreef tong80 het volgende:
Een aantal Russische atleten blijkt ten onrechte voor te komen in het recente WADA-rapport over grootschalig georganiseerd dopingggebruik.
[ afbeelding ]
Dat onthult de Australische krant The Australian. De krant meldt dat binnen het Internationaal Olympisch Comité vraagtekens worden gezet bij het waarheidsgehalte van het zegeheten McLaren-rapport. Anonieme bronnen zeggen dat het Wereld Anti Doping Agentschap de zaak bewust heeft opgeblazen. Op die manier zou worden aangestuurd op een boycot van de Russen voor de Olympische Spelen.
Op het dopinglaboratorium van Moskou werden de urinemonsters van atleten op basis van testresultaten ingedeeld in vier verschillende categorieën. Eén van die categorieën blijkt nu 'onschuldig' te zijn. Op basis van een klassering in die laatste groep zou een aantal atleten onterecht zijn gepasseerd voor Rio 2016.
'Te vroeg geoordeeld'
"We zijn op basis van het McLaren-rapport gevraagd te oordelen over atleten, zonder daadwerkelijk inzicht te hebben gehad in de bevindingen. Nu blijkt er dus te vroeg zijn geoordeeld", citeert de krant een anonieme, hooggeplaatste IOC-official.
Het IOC heeft inmiddels een brandbrief gestuurd naar de internationale sportfederaties om de statussen van de buitengesloten sporters nogmaals grondig tegen het licht te houden. Is er sprake van een onterechte beschuldiging, dan zou het IOC in voorkomende gevallen te elfder ure alsnog proberen de schorsing ongedaan te maken.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_uitgesloten___.html
Ze horen bijna allemaal wel tot de grootste kanshebbers volgens mijquote:
twitter:rwesthead twitterde op donderdag 04-08-2016 om 14:38:55Spoke to Russian journos covering #Rio2016 re doping crisis. “It’s no problem. Those were winter sports. These now are the summer games." reageer retweet
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:56 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/761273528486359041
271 russians cleared for rio
Aldus reuters? Wot???
En nu?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
Officieel nu, 271 inderdaad (hoewel bij CAS nog wat open staat volgens mij).
CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
Ik snap niet helemaal wat nu de bedoeling is, want dat hebben ze dus zo gezegd, maar toch laat CAS het wel aan de sportbonden over om te beslissen wie wel en niet mag. Zo wordt een van de twee Russische roeiers die naar CAS zijn gestapt alsnog toegelaten, maar de andere niet. (door FISA dus)quote:
Als het IOC nu consequent is worden alle Brazilianen aan een Rusland regime onderworpen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:51 schreef marcodej het volgende:
https://twitter.com/suttonnick/status/761313550941954048/photo/1
Braziliaanse atleten zijn de maand voor de Spelen niet gecontroleerd.
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
Officieel nu, 271 inderdaad (hoewel bij CAS nog wat open staat volgens mij).
CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
quote:De Russische minister van Sport Vitali Moutko ziet na het verdict van het TAS kansen om meer Russen aan de start te krijgen. “Onze sportbonden moeten nu snel handelen, dan kan het hele team nog opgevist worden”, verklaarde Moutko.
Denk aan een Zakarin. Als hij nog in beroep gaat is er echt geen kans dat hij dat verliest. Maar ja, geen idee of hij nou nog naar Rio is gevlogen of nietquote:
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
Wat gebeurt met de prestaties van de Russen met de olympische spelen in Sotsji? Niks neem ik aan
en Stepanova ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:57 schreef wimderon het volgende:
Haha, want de Noren zijn zo goed door de interne concurrentie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
Dat Cologna bizar sterk was tijdens die Spelen en op anderhalve kilometer van de finish zijn ski brak terwijl hij me flink geld op kon leveren droeg óók niet bij aan mijn vreugde bij die wedstrijdquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Paralympisch Comité flikkert wél gewoon alle Russen eruit
Wow die durvenquote:Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Paralympisch Comité flikkert wél gewoon alle Russen eruit
Mensen met een verlamming in het onderlijf gebruiken regelmatig boosting. Een niet toegelaten methode om de bloeddruk omhoog te stuwen. En voor de rest zal de pharmaceutische doping er ook wel aanwezig zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.
Maar even serieus. Is er dan onder de paralympiërs ook massaal doping gebruikt? Als de situatie vergelijkbaar is, respect voor het IPC. Moedig!
quote:Zwitserse rechtbank verwerpt beroep van Isinbajeva en Sjoebenkov
Slecht nieuws voor polsstokspringster Jelena Isinbajeva en atleet Sergej Sjoebenkov. Hun beroep tegen hun uitsluiting van de Olympische Spelen is verworpen door een Zwitserse rechtbank. Dat meldt een Russisch nieuwsagentschap.
Isinbajeva en Sjoebenkov kregen eerder van het Internationaal Sporttribunaal TAS te horen dat ze niet mogen deelnemen de Olympische Spelen. De twee tekenden beroep aan tegen die beslissing bij een Zwitserse rechtbank, maar die heeft de zaak verworpen.
Sjoebenkov, de wereldkampioen op de 110 meter horden, liet weten dat het beroep zijn laatste kans was om toch aan te treden in Rio.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |