SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil je ook in de OP komen te staan?
Stuur even een DM naar een van de POK-moderators: 'Unites' en 'picodealion'. Vermeld ook in welk team je zit.
Zo voorkomen we dat we je verzoek niet zien staan in de SC.
Team Valor (rood/Moltres)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team Mystic (blauw/Articuno)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Team Instinct (geel/Zapdos)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pokémon GO Plus
Te koop voor ¤39,99 bij de officiële Nintendo webwinkel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veelgestelde vragen in dit topic
Wat doet item X en hoe krijg ik deze?
Hier staat een volledige lijst met items in het spel inclusief vanaf welk level je ze kan krijgen, waar je ze kan krijgen en wat je er mee kunt. In de spoiler staat een Nederlandse incomplete lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke Pokémon kan ik niet krijgen?
Je kan elke generatie 1 Pokémon in het spel tot nu toe verkrijgen behalve Ditto, Farfetch'd (alleen nog gezien in Zuid-Korea) en legendarische/mythische Pokémon (Articuno, Zapdos, Moltres, Mew en Mewtwo). Andere generaties zullen later toegevoegd worden.
Hoe kan ik een team kiezen?
Hiervoor moet je eerst level 5 zijn. Dan klik je op een willekeurige gym (hij hoeft alleen zichtbaar te zijn op je kaart) en krijg je een verhaaltje van professor Willow. Hij geeft je de mogelijkheid om een team te kiezen.
Waarvoor krijg ik Experience (XP) en hoeveel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik beďnvloeden welke Eeveelution ik krijg?
Als je de Evee de volgende nickname geeft dan kan je dat bepalen, de nickname komen van de Eevee brothers uit de Pokémon anime. Sparky voor Jolteon, Rainer voor Vaporeon en Pyro voor Flareon.
Wat betekenen die pootjes rechts onderin mijn scherm?
De pootjes geven de afstand aan tot de pokemon die erbij staat. 3 pootjes betekent dat je in de buurt bent maar nog even moet wandelen, 2 betekent dat je er bijna bent, bij 1 ben je heel warm en als er geen pootjes meer onder staan moet de pokémon in je cirkel te vinden zijn.
Wat zijn Pokémon eieren en wat kan ik ermee?
Pokémon eieren zijn te vinden door PokéStops te doen. De eieren zijn te verkrijgen in 3 verschillende soorten: 2km, 5km en 10km. Dat betekend dat je 2, 5 óf 10 kilometers moet lopen (of sloom fietsen, in de auto/bus/trein werkt het niet) voor ze uitkomen. Een '2km Pokémon' kan ook in een 10km ei zitten maar niet andersom. Houd er rekening mee dat de teller pas begint wanneer je ze in een incubator stopt. De 2km eieren kun je het beste in de oneindig houdbare incubator doen en de 10km eieren kun je het beste in de gelimiteerde incubator stoppen. Des te hoger het km aantal, des te zeldzamer de pokémon, zie de lijst ter indicatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke type Pokémon zijn sterk en zwak tegen elkaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe zeldzaam is Pokémon X?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe lang duurt het tot ik level X bereik en wat krijg ik dan?
Een lijst: http://bulbapedia.bulbaga(...)mon_GO#Player_levels
Als die in Nederland uitkomt kan ik dan gewoon verder waar ik was gebleven?/Kan ik switchen tussen Android en iOS of andersom?
Ja, dat kan gewoon zodra je inlogt met je Google/Pokemon Trainer Club account.
Zitten er voordelen aan een Pokémon Trainer Club account tegenover een Google account?
Nee.
[ Bericht 0% gewijzigd door picodealion op 17-07-2016 12:27:01 ]Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Hahaha!quote:Op zondag 17 juli 2016 00:57 schreef Max23 het volgende:
Ik speel sinds vanavond, schrok net ineens op.
Zat een Venonat op mijn bed![]()
Zoiets had ik met gastly. Dat ik dacht: wat is die vlek in mn beeld?
Ik gooi hier ook mn n00bvraag maar ff neer: hoe voorkom je dat je gevangen pokemon weer uit je bal ontsnapt?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
1 manier is geloof ik om de bal met effect te gooien. Je moet dan met je vinger rondjes maken zodat de bal ronddraait en 'm dan gooien. Hij gaat met een boog dus je moet een beetje oefenen om goed te mikken.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik gooi hier ook mn n00bvraag maar ff neer: hoe voorkom je dat je gevangen pokemon weer uit je bal ontsnapt?![]()
Dat is wel knap. Aangezien je hem eerst aan moet klikken.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hahaha!
Zoiets had ik met gastly. Dat ik dacht: wat is die vlek in mn beeld?
Ik gooi hier ook mn n00bvraag maar ff neer: hoe voorkom je dat je gevangen pokemon weer uit je bal ontsnapt?
Hahaha!![]()
Dat was jij natuurlijk niet gewend, anderen in je bed.quote:Op zondag 17 juli 2016 00:57 schreef Max23 het volgende:
Ik speel sinds vanavond, schrok net ineens op.
Zat een Venonat op mijn bed![]()
Hahahaha!![]()
![]()
Oh ok. Volgens mij doe ik dat soms per ongeluk. En dan eindigt de bal meestal ergens ver wegquote:Op zondag 17 juli 2016 01:03 schreef Igen het volgende:
[..]
1 manier is geloof ik om de bal met effect te gooien. Je moet dan met je vinger rondjes maken zodat de bal ronddraait en 'm dan gooien. Hij gaat met een boog dus je moet een beetje oefenen om goed te mikken.Ik hoorde ook iets over op de sluiting vd bal blijven tikken maar klopt dat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zo, net nog ff alleen een level 3 Gym overgenomen, zat 1 pokemon van 800 in en 2 van 1000+ maar mijn Vaporeon van 821 en Hypno van 688 waren voldoende om 'm over te nemen.
Knappe jongen die deze nu weer kan terugveroveren.![]()
![]()
![]()
![]()
Nu je het zegt, dit was voor het eerst sinds je moederquote:Op zondag 17 juli 2016 01:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat was jij natuurlijk niet gewend, anderen in je bed.
Hahahaha!
Hahahaha![]()
![]()
Haha toen speelde ik net 5 minuten ofzo. Zat maar wat op het scherm te tikkenquote:Op zondag 17 juli 2016 01:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat is wel knap. Aangezien je hem eerst aan moet klikken.
Hahaha!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dijenkletser hoor, potverdikkie zegquote:Op zondag 17 juli 2016 01:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat was jij natuurlijk niet gewend, anderen in je bed.
Hahahaha!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
(lol)quote:Op zondag 17 juli 2016 01:10 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha toen speelde ik net 5 minuten ofzo. Zat maar wat op het scherm te tikken![]()
Er zat hier net een Ponyta ergens in de buurt. Maar die in beschonken staat gaan zoeken is geen succes.![]()
quote:Op zondag 17 juli 2016 01:15 schreef Helsinki het volgende:
Er zat hier net een Ponyta ergens in de buurt. Maar die in beschonken staat gaan zoeken is geen succes.Drunk Hunting
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742![]()
Ja, áls ik een grapje maak dan doe ik het goed.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dijenkletser hoor, potverdikkie zeg![]()
![]()
CP13quote:Op zondag 17 juli 2016 01:09 schreef Tourniquet het volgende:
Zo, net nog ff alleen een level 3 Gym overgenomen, zat 1 pokemon van 800 in en 2 van 1000+ maar mijn Vaporeon van 821 en Hypno van 688 waren voldoende om 'm over te nemen.
Knappe jongen die deze nu weer kan terugveroveren.![]()
![]()
[ afbeelding ]is nieteens 15min werk om al die 3000 prestige weg te werken.
![]()
Dansjes doen midden op straat en dan uitgelachen worden door een stel tieners die zich ergens achter een auto hadden verstopt. Tuig.quote:![]()
Lekker boeiend - als het maar leuk isquote:Op zondag 17 juli 2016 01:17 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Dansjes doen midden op straat en dan uitgelachen worden door een stel tieners die zich ergens achter een auto hadden verstopt. Tuig.
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742![]()
Wat is er mis met CP13.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:17 schreef redboyke het volgende:
[..]
CP13is nieteens 15min werk om al die 3000 prestige weg te werken.
![]()
Hij is er nu net al uitgekickt door team rood. Kunnen ze wel tegen zo'n zeehondje.![]()
![]()
![]()
Zeker. Maar was dit testen:quote:Op zondag 17 juli 2016 01:18 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Lekker boeiend - als het maar leuk is
Was me nog niet opgevallen.![]()
Ik doe het met een razz berry en een great ballquote:Op zondag 17 juli 2016 01:03 schreef Igen het volgende:
[..]
1 manier is geloof ik om de bal met effect te gooien. Je moet dan met je vinger rondjes maken zodat de bal ronddraait en 'm dan gooien. Hij gaat met een boog dus je moet een beetje oefenen om goed te mikken.![]()
extreem lage pokemon om een gym staande te houden. worst veel te snel gedood door eender welke pokemon.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat is er mis met CP13.![]()
Hij is er nu net al uitgekickt door team rood. Kunnen ze wel tegen zo'n zeehondje.![]()
![]()
En klopt het?quote:Op zondag 17 juli 2016 01:20 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Zeker. Maar was dit testen:
[ afbeelding ]
Was me nog niet opgevallen.Zoon van goldfinger1963 O+
Ja, maar geen idee welke kleur ik nou heb gezien. Heb alleen onthouden dat er een soort rondje omheen verschijnt. Het ging allemaal zo snelquote:.
![]()
Ik heb er toch een beetje hoax gevoel bij. Ik wacht wel tot er 100% zekerheid is voordat ik dat trackding ga volgen, genoeg pokemon normaal gesproken waar ik over struikelquote:Op zondag 17 juli 2016 01:22 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ja, maar geen idee welke kleur ik nou heb gezien. Heb alleen onthouden dat er een soort rondje omheen verschijnt. Het ging allemaal zo snel.
Jamaar jamaar zo'n schattige Seel!!quote:Op zondag 17 juli 2016 01:20 schreef redboyke het volgende:
[..]
extreem lage pokemon om een gym staande te houden. worst veel te snel gedood door eender welke pokemon.![]()
Het ging mij even om de muntjes, dus hebben anderen nog wat te lachen gehad.![]()
![]()
Die wil ik ooooooooooooook!quote:Op zondag 17 juli 2016 01:28 schreef FrauMilena het volgende:
Deze kwam net (eindelijk) uit mn 10km ei, vind hem alleen niet leuk/eng.
[ afbeelding ]Zoon van goldfinger1963 O+
Net speciaal de deur uit gegaan om naar een gym te lopen 400m hier vandaan met een vrije plek, zijn twee gastjes me net voor, godver٩๏̯͡๏)۶![]()
Tof juistquote:Op zondag 17 juli 2016 01:28 schreef FrauMilena het volgende:
[ afbeelding ].
![]()
Ik ga als ik zie dat een gym nog maar een paar 100 nodig heeft voor een volgende plek. Sta ik in ieder geval vooraan als het vrijkomt nadat ik er een paar laat oefenenquote:Op zondag 17 juli 2016 01:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Net speciaal de deur uit gegaan om naar een gym te lopen 400m hier vandaan met een vrije plek, zijn twee gastjes me net voor, godver
Incense aan en lopen!quote:Op zondag 17 juli 2016 01:32 schreef Jules123 het volgende:
Iemand nog tips een Pokemon goed te lokaliseren nu die ''three steps glitch'' gaande is?Zoon van goldfinger1963 O+
Hier worden massaal pidgeys geneukt. 30 op een rij![]()
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Voor je je pokeball aanraakt zie je rechtsonderin je rugzak als wit logo. Daarop klikken en dan kiezen. Berries gooi je altijd raakquote:Op zondag 17 juli 2016 01:46 schreef liesje1979 het volgende:
Hoe gooi ik die bessen, ik bedoel waar kan ik dat kiezen in vangmodus?
Nice!quote:Op zondag 17 juli 2016 01:28 schreef FrauMilena het volgende:
[ afbeelding ]Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Ah top, dank je.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:50 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Voor je je pokeball aanraakt zie je rechtsonderin je rugzak als wit logo. Daarop klikken en dan kiezen. Berries gooi je altijd raak![]()
Wat is eigenlijk de beste evee evolution?Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Umbreonquote:Op zondag 17 juli 2016 01:57 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Wat is eigenlijk de beste evee evolution?![]()
Toch een vreemd gezicht als er in het donker in het park een lure aan staat en er is niemand in de buurt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Nice 2 verschillende antwoorden.
Maar vaporeon hogere cp en jolteon qua attack beter..
kut keuze.Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Ze bekijken je vanuit de bosjesquote:Op zondag 17 juli 2016 02:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Toch een vreemd gezicht als er in het donker in het park een lure aan staat en er is niemand in de buurt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Hoeveel evoluaties in 30 minuten mogelijk?De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Vaporeon lijkt mij het beste, omdat die meer CP per power up krijgt (40) dan Jolteon (30) en Flareon (37). Al kun je ook denken dat wanneer dit common knowledge wordt, iedereen voor de Vaporeon gaat en je zelf daardoor beter af bent met een Jolteon.![]()
![]()
Klopt dit niet?quote:Op zondag 17 juli 2016 02:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vaporeon -> Flareon
Jolteon -> Vaporeon
Dus een Jolteon
http://www.pokemongo.nl/b(...)erdedigende-pokemon/
Reddit: https://www.reddit.com/r/(...)iqpuqn0s&sh=f531a13c![]()
Dat moet een grappig gezicht zijn geweest. Tablet in mn hand, mobiel met flash light aan in de ander en dan ook nog de hondenriem vast en een springende hond die er niets van snapt endenkt dat ik een bal ga gooienquote:Op zondag 17 juli 2016 02:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ze bekijken je vanuit de bosjes
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Geen ideequote:Op zondag 17 juli 2016 02:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt dit niet?
http://www.pokemongo.nl/b(...)erdedigende-pokemon/
Reddit: https://www.reddit.com/r/(...)iqpuqn0s&sh=f531a13c
Maar Water verslaat vuur
Elektriciteit verslaat water
Of is dit te gameboy pokemon gedacht?![]()
Ja denk het wel.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen idee
Maar Water verslaat vuur
Of is dit te gameboy pokemon gedacht?In die Reddit staat een hele analyse over hoe hij aan deze indeling komt. Het ligt er natuurlijk ook aan wie tegen wie vecht.
![]()
In een wereld met alleen Eevee's + evoluties zou je wellicht gelijk hebben.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen idee
Maar Water verslaat vuur
Of is dit te gameboy pokemon gedacht?![]()
![]()
Een 1200 jolteon zonder dust
Eindelijk een goed antwoord op pidgeots en alle waterpokemon. Nu nog wat eevees om hem beter te maken
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 02:26:58 ]![]()
Duidelijk wel dat de zeldzaamheid van een Pokémon afhangt van waar je bent. In Groningen kom ik om van de Ekans en Drowzee en hier in Den Bosch zie ik die helemaal niet (Ekans) of amper (Drowzee) en juist superveel Slowpoke en Dratini, die ik in Groningen helemaal niet (Slowpoke) of amper (Dratini) zie.Your opinion of me is none of my business.![]()
Denk wel dat locatie iets te maken heeft was vanmiddag op het stand (maasvlakte 2) en kwam daar hee kabutos tegen. Iets verder bij de duinen en industrie alleen maar rhynos.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:31 schreef Sarasi het volgende:
Duidelijk wel dat de zeldzaamheid van een Pokémon afhangt van waar je bent. In Groningen kom ik om van de Ekans en Drowzee en hier in Den Bosch zie ik die helemaal niet (Ekans) of amper (Drowzee) en juist superveel Slowpoke en Dratini, die ik in Groningen helemaal niet (Slowpoke) of amper (Dratini) zie.Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Zuiderpark Den Haag spawnen Squirtle, Charmander en Pikachu. Bulba nog niet gevonden, behalve uit een 2km ei.quote:![]()
We houden het weer voor gezien. Bedtijd
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Geen ekans gezien in Groningen. Wel meerdere dratinis en slowpokes.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:31 schreef Sarasi het volgende:
Duidelijk wel dat de zeldzaamheid van een Pokémon afhangt van waar je bent. In Groningen kom ik om van de Ekans en Drowzee en hier in Den Bosch zie ik die helemaal niet (Ekans) of amper (Drowzee) en juist superveel Slowpoke en Dratini, die ik in Groningen helemaal niet (Slowpoke) of amper (Dratini) zie.![]()
Boven level 12 ook niet meer, het verhoogt alleen de kans om ze te vangen.quote:"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Slowpoke ben ik 2 tegengekomen de afgelopen anderhalve week hier in Den Bosch.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:31 schreef Sarasi het volgende:
Duidelijk wel dat de zeldzaamheid van een Pokémon afhangt van waar je bent. In Groningen kom ik om van de Ekans en Drowzee en hier in Den Bosch zie ik die helemaal niet (Ekans) of amper (Drowzee) en juist superveel Slowpoke en Dratini, die ik in Groningen helemaal niet (Slowpoke) of amper (Dratini) zie.
Dratini pas 1 keer."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Je moet dus echt reizen om ze allemaal te vangen.quote:Op zondag 17 juli 2016 02:31 schreef Sarasi het volgende:
Duidelijk wel dat de zeldzaamheid van een Pokémon afhangt van waar je bent. In Groningen kom ik om van de Ekans en Drowzee en hier in Den Bosch zie ik die helemaal niet (Ekans) of amper (Drowzee) en juist superveel Slowpoke en Dratini, die ik in Groningen helemaal niet (Slowpoke) of amper (Dratini) zie.![]()
![]()
Kom er nu nog niet in. Had verwacht dat het wel wat rustiger zou zijn om dit tijdstip, maar blijkbaar nog niet.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
quote:Op zondag 17 juli 2016 08:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kom er nu nog niet in. Had verwacht dat het wel wat rustiger zou zijn om dit tijdstip, maar blijkbaar nog niet.quote:Our servers are experiencing issues. Please come back later.![]()
![]()
![]()
Van die roze confetti rond een pokestop.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:26 schreef KingRadler het volgende:
hoe herken je of een lure ergens aanstaat. Welk symbool op de map"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Ik heb wel een idee hoe het Algoritme van het voorkomen van pokemons in elkaar zit, ik ben zelf software engineer, en vanuit die achtergrond zal ik omschrijven hoe ik denk dat het ongeveer zit.
Voor het voorkomen en verschijnen van Pokemons wil je idealiter zo min mogelijk server calls doen, je wilt dus niet de hele tijd hoeven pollen hoe en waar pokemons verschijnen, daarvoor gebruik je het liefst data die je toch al in je applicatie hebt. En dat zijn bijvoorbeeld:
-Is er water in de buurt
-Hoe dichtbevolkt is het gebied
-Is het een stedelijke, of juist een landelijke omgeving.
-De dichtheid van pokestops
Maar ook, de geografische parameters, ofwel long en latitude.
Daar kun je uiteraard slimme berekeningen mee doen, neem nu het volgende voorbeeld, stel je hebt deze geopositie:
52.524268 | 13.406290
Je zou bijvoorbeeld 52 kunnen gebruiken om te zien welke pokemon daar bij hoort, dat is nummer 52 Meowth. Uiteraard werkt het niet zo simplistisch, in het echt is het Algoritme slimmer.
Daarnaast past men ook nog een bepaalde vorm van Randomness toe, anders zouden bepaalde Pokemons NOOIT in bepaalde gebieden voorkomen, en dat is volgens mij nooit het geval.
Just my thoughts.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
In Ingress was de energie die je nodig had om acties uit te voeren (XM) gebaseerd op de hoeveelheid mensen in een bepaalde locatie. Drukbevolkte gebieden hadden meer XM dan landelijke. Wat ik nu zie is dat op de plekken waar in Ingress veel XM aanwezig is de spawn-rate van Pokemon ook hoger ligt.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:33 schreef raptorix het volgende:
-Is er water in de buurt
-Hoe dichtbevolkt is het gebied
-Is het een stedelijke, of juist een landelijke omgeving.
-De dichtheid van pokestops
Dat zijn overigens ook de plekken met veel Pokestops en/of Gyms in de buurt.
'In de buurt' lijkt een redelijke marge te hebben, ik krijg waterpokemon op mijn plein terwijl het dichtsbijzijnde vijvertje 0.5Km verderop ligt bijv."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Klopt ik woon zelf in de drukbevolkste buurt van Nederland, daar is spawnrate gigantisch, als ik naar mijn werk ga met de tram, heb ik meestal in 10 minuten 10-15 pokemons gevangen, en in zaandam waar mijn ouders wonen maar een stuk of 2.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
In Ingress was de energie die je nodig had om acties uit te voeren (XM) gebaseerd op de hoeveelheid mensen in een bepaalde locatie. Drukbevolkte gebieden hadden meer XM dan landelijke. Wat ik nu zie is dat op de plekken waar in Ingress veel XM aanwezig is de spawn-rate van Pokemon ook hoger ligt.
Dat zijn overigens ook de plekken met veel Pokestops en/of Gyms in de buurt.
'In de buurt' lijkt een redelijke marge te hebben, ik krijg waterpokemon op mijn plein terwijl het dichtsbijzijnde vijvertje 0.5Km verderop ligt bijv.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
En gestart! Charmander in de koffiekamer en een kunstwerk op het werk er naast levert pokéballs en eieren.
Edit: ha zelfs een gym met een dikke snorlax erop.![]()
Houdt ook direct in dat het praktisch geen nut heeft om de bossen of woestijn in te gaan voor zeldzame pokemon want de kans dat daar iets spawned is praktisch 0.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt ik woon zelf in de drukbevolkste buurt van Nederland, daar is spawnrate gigantisch, als ik naar mijn werk ga met de tram, heb ik meestal in 10 minuten 10-15 pokemons gevangen, en in zaandam waar mijn ouders wonen maar een stuk of 2.
Collega (ook software developer) had dit ook al getest ;-)"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Ik vermoed dat dit niet helemaal het geval is, de randomness zal er wel voor zorgen dat daar ook af en toe wat spawned, kortom de omgevingsfactoren zullen eerder als multiplier werken.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Houdt ook direct in dat het praktisch geen nut heeft om de bossen of woestijn in te gaan voor zeldzame pokemon want de kans dat daar iets spawned is praktisch 0.
Collega (ook software developer) had dit ook al getest ;-)
Tenminse ik kan me goed voorstellen dat iemand bij het developpen van het spel een taak heeft aangemaakt die er voor zorgt dat er overal wel pokemons zitten, maar dat dat op drukke plekken ook meer pokemons zitten lijkt me duidelijk.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Dit artikel legt het wat meer global uit, http://www.bbc.co.uk/news(...)ations-work-probably
Als aanvulling op mijn verhaal zou ik inderdaad nog willen aangeven dat het aantal actieve spelers in de buurt (semi realtime) ook van belang is, kortom op tijdelijk drukke plekken zoals festivals zal de de de spawnrate ook hoog zijn.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Meteen een ticket geboekt naar New York.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:08 schreef raptorix het volgende:
http://www.ad.nl/digitaal(...)ntral-park~a574a7cd/![]()
Gisteravond nog ff 20 km wezen mountainbiken, toch af en toe even pokemon go app opgestart.
Wel grappig om te zien dat je dan om 11 uur 's avonds bij pokegyms in totaal verlaten dorpen bijna midden in de nacht dan een groepje 15 jarigen op een muurtje voor een kerktoren ziet zitten druk tikkend op hun mobiel en een kilometer verderop nog weer een groepje pubers met hun telefoon in de hand over een bospaadje wandelt![]()
Moet zelf eerlijk bekennen dat ik 2 dagen erg fanatiek was, maar dat de lol er wel weer vanaf is nu. Iets meer variëteit aan pokemons had niet verkeerd geweest.![]()
Ik moet zeggen dat het hier door de dichtheid van Pokestops niet zo opvalt dat er mensen spelen, je hebt zoveel keuze dat veel pokestops nauwelijks gebruikt worden vermoed ik zo.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Dat ligt er maar net aan waar je woont.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:23 schreef raptorix het volgende:
Ik moet zeggen dat het hier door de dichtheid van Pokestops niet zo opvalt dat er mensen spelen, je hebt zoveel keuze dat veel pokestops nauwelijks gebruikt worden vermoed ik zo.
Genoeg plekken waar het nogal minimaal is.
En daar zullen dus weinig mensen verder gaan met het spel.
Persoonlijk vind ik de distributie van Pokemon en pokestops een minpunt.
In de stad word ik er mee doodgegooid, in het buitengebied is het nogal dun bezaaid.Make my day!![]()
Is er ergens een lijst van Pokemon Go events (zoals bij Media Markt, dat ze lure modules aanzetten)I wander in my time...![]()
En daar is ook aan gedacht:quote:Op zondag 17 juli 2016 09:37 schreef agter het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je woont.
Genoeg plekken waar het nogal minimaal is.
En daar zullen dus weinig mensen verder gaan met het spel.
Persoonlijk vind ik de distributie van Pokemon en pokestops een minpunt.
In de stad word ik er mee doodgegooid, in het buitengebied is het nogal dun bezaaid.
http://www.gamespot.com/a(...)s-and-/1100-6441822/"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
In de grote steden zijn er dichtbij het station altijd wel plekken waar lure modules aan staan.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:37 schreef TheTraveler het volgende:
Is er ergens een lijst van Pokemon Go events (zoals bij Media Markt, dat ze lure modules aanzetten)![]()
Waren in ieder geval acties bij diverse dierenparken, overigens weet ik niet waar je woont, maar bij Amsterdam Sloterdijk staan er altijd wel een paar lure modules aan.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:37 schreef TheTraveler het volgende:
Is er ergens een lijst van Pokemon Go events (zoals bij Media Markt, dat ze lure modules aanzetten)🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Utrecht centrum. Oude gracht: 4 pokestops naast elkaar met lures aan.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:37 schreef TheTraveler het volgende:
Is er ergens een lijst van Pokemon Go events (zoals bij Media Markt, dat ze lure modules aanzetten)Make my day!![]()
gefeliciteerdquote:Op zondag 17 juli 2016 09:44 schreef Oberkullie het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste gym veroverd![]()
Muntjes geclaimd?quote:Op zondag 17 juli 2016 09:44 schreef Oberkullie het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste gym veroverdPlease consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.![]()
Naar de shop gaan en dan het schildje rechtsboven aantikken, 500 dust en 10 muntjes elke 21 uur dat je een gym bezit.quote:Please consider the environment before printing this post.
Magmar was de derde Pokemon die ik vond in een parkje in de buurt, na m'n startbeest en een Rattata.quote:Op zondag 17 juli 2016 01:31 schreef Igen het volgende:
Mijn 10km-ei is ook uitgekomen. Zat een Magmar in. Is toch niet onaardig!?![]()
Is bij jullie het tracken ook gebugd? M'n Nearby Pokemon List geeft continu 3 stappen aan. Wilde vandaag graag op pad gaan, maar het heeft niet zoveel zin nu / het is minder leuk nu. Alleen maar random encounters.
Ze moeten dit wel snel patchen vind ik. Het tracken is toch wel de hele essentie van Pokemon GO.
Android systeem btw.![]()
klopt, is al een paar dagen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:02 schreef Donderjagers het volgende:
Is bij jullie het tracken ook gebugd? M'n Nearby Pokemon List geeft continu 3 stappen aan. Wilde vandaag graag op pad gaan, maar het heeft niet zoveel zin nu / het is minder leuk nu. Alleen maar random encounters.
Ze moeten dit wel snel patchen vind ik. Het tracken is toch wel de hele essentie van Pokemon GO.
Android systeem btw."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Blijkbaar heb je 2gb ram nodig om het te spelen.
Daarom crasht pokemon go bij mij na de nieuwe update.
Pokemon go![]()
![]()
![]()
Het valt me wel op, dat als de app in background modus gaat, en ik later weer terug ga, de app opnieuw opstart
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het valt mij op dat bij het draaien van de app ik op random momenten het Google Play Music icoontje bovenin mijn taskbar zie...
(maar o wee als ik die tegelijkertijd wil draaien, dan crashed alles)"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Dat lijkt me nogal overdreven, volgens de memory manager net iets meer dan 100MB.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Blijkbaar heb je 2gb ram nodig om het te spelen.
Daarom crasht pokemon go bij mij na de nieuwe update.
Pokemon go
Ja. Hij draait maar heel kort door op de achtergrond.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:10 schreef raptorix het volgende:
Het valt me wel op, dat als de app in background modus gaat, en ik later weer terug ga, de app opnieuw opstartMake my day!![]()
Het staat bij de productomschrijving op de play store. eergisteren kon ik hem nog uit de playstore installeren op mijn Moto G 2015... nu niet meerquote:Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal overdreven, volgens de memory manager net iets meer dan 100MB.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Dan even los als APK downloadenquote:Op zondag 17 juli 2016 10:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het staat bij de productomschrijving op de play store. eergisteren kon ik hem nog uit de playstore installeren op mijn Moto G 2015... nu niet meer
dat heb ik anderhalve week geleden al gedaanquote:
ben alleen benieuwd wat hij gaat zeggen bij een eventuele update."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Windows Phone is toch dood, kan je beter een nieuwe telefoon halen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Mijn main telefoon is een Windows phone
Maar daar is geen pokemon app voor![]()
Wat krijg ik als ik een gym aanval, maar ik verlies?Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Dode Pokemonquote:Op zondag 17 juli 2016 10:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat krijg ik als ik een gym aanval, maar ik verlies?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Dat is niet waar. Ze raken bewusteloos.quote:
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Als die van je eigen team is gaat de prestige wel omhoog.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat krijg ik als ik een gym aanval, maar ik verlies?![]()
Ik deed dat om wat zooi uit m'n rugzak te krijgen![]()
En ik heb eigenlijk wel zin om even Pokemon te gaan zoeken nu, maar ik wéét gewoon dat m'n vriend dat stom vindt
compact en kleverig.![]()
o, dat wist ik niet eens!quote:Op zondag 17 juli 2016 10:34 schreef Delibird het volgende:
[..]
Als die van je eigen team is gaat de prestige wel omhoog.
Ik hoopte op meer cp
Tijd voor een andere vriend.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik heb eigenlijk wel zin om even Pokemon te gaan zoeken nu, maar ik wéét gewoon dat m'n vriend dat stom vindtThe hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Nieuwe vriend zoeken dusquote:Op zondag 17 juli 2016 10:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
En ik heb eigenlijk wel zin om even Pokemon te gaan zoeken nu, maar ik wéét gewoon dat m'n vriend dat stom vindt
Please consider the environment before printing this post.
GMTAquote:
Please consider the environment before printing this post.
En anders heb je er zelf niets aan? Want dan heeft het voor mij dus voorlopig nog geen nut om gyms aan te vallen met mijn zwakke Pokémon.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:34 schreef Delibird het volgende:
[..]
Als die van je eigen team is gaat de prestige wel omhoog.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ik lig wel ver achter bij de meesten volgens mij, mijn hoogste cp is in de 300, met fearow, ik heb nog geen echt spannende Pokemon
o, jij bent mij dus.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En anders heb je er zelf niets aan? Want dan heeft het voor mij dus voorlopig nog geen nut om gyms aan te vallen met mijn zwakke Pokémon.
Doe t om je rugzak leger te krijgen![]()
mijn hoogste is 188.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik lig wel ver achter bij de meesten volgens mij, mijn hoogste cp is in de 300, met fearow, ik heb nog geen echt spannende Pokemon
Fuck the EBU.![]()
Nee joh, zo zijn er wel meer (ik bijvoorbeeldquote:Op zondag 17 juli 2016 10:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik lig wel ver achter bij de meesten volgens mij, mijn hoogste cp is in de 300, met fearow, ik heb nog geen echt spannende Pokemon)
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Ik nog geen één. Ik wacht daarmee tot ik een wat hogere zeldzamere Pokémon gevonden heb.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb fearow gewoon 800x gepower uptAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Je kunt ook gewoon items verwijderen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o, jij bent mij dus.
![]()
Klopt, maar nummering zegt ook weer niet alles, het hangt er sterk vanaf welke versioning strategy men toepast.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:41 schreef Avox het volgende:
Mensen jullie weten toch dat het spel nog in versie 0.29.2 zit? Ze moeten nog van alles fixen.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Zoals het feit dat op het moment dat ik inlog hier, dat er hier echt 0,0 Pokémon zitten.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:41 schreef Avox het volgende:
Mensen jullie weten toch dat het spel nog in versie 0.29.2 zit? Ze moeten nog van alles fixen.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
daar zat ik over te twijfelen, maar ik bind Fearow leukquote:Op zondag 17 juli 2016 10:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik nog geen één. Ik wacht daarmee tot ik een wat hogere zeldzamere Pokémon gevonden heb.![]()
Zo wil ik eigenlijk ook n Abra en m'n Nidoran doen, maar die moet ik eerst nieuwe vinden die om te beginnen al wat hoger zijn![]()
Ik weet dat t logischer is om te wachten, maar ik vind sommige Pokemon gewoon zo leuk dat ik t ze gun ofzo
Uh, gefeliciteerd dan maar, denk ik?quote:Op zondag 17 juli 2016 09:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Magmar was de derde Pokemon die ik vond in een parkje in de buurt, na m'n startbeest en een Rattata.![]()
![]()
o, dat wist ik niet eens. Ik heb echt veel te veel van dat betermaak spulquote:
quote:Op zondag 17 juli 2016 10:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o, jij bent mij dus.
Samen op Pokémon jacht gaan dan?
Fuck the EBU.![]()
Ik begin die pigeys en rattatas wel een beetje zat te worden. Haalt de lol uit het spel voor mij
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone![]()
Ik hou juist van die dingenquote:Op zondag 17 juli 2016 10:47 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Ik begin die pigeys en rattatas wel een beetje zat te worden. Haalt de lol uit het spel voor mijErg goed om snel mee te lvlen!
![]()
![]()
De enige die ik wel heb en m'n dochter die t echt veel meer speelt dan ik niet zijn Pidgeot, Lickitong en Abra.compact en kleverig.![]()
Hier ook veel Pigeys en Ratata's denk dat deze erg veel voorkomen in stedelijke gebieden.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
als je in t bos wandelt, kom je helemaal niks tegen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:48 schreef raptorix het volgende:
Hier ook veel Pigeys en Ratata's denk dat deze erg veel voorkomen in stedelijke gebieden.
Eigenlijk vind ik alles beter dan de Huidige die ik vind: Pigley, Weedle en Rattata.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar zat ik over te twijfelen, maar ik bind Fearow leuk![]()
Zo wil ik eigenlijk ook n Abra en m'n Nidoran doen, maar die moet ik eerst nieuwe vinden die om te beginnen al wat hoger zijn![]()
Ik weet dat t logischer is om te wachten, maar ik vind sommige Pokemon gewoon zo leuk dat ik t ze gun ofzoAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Lickitong had ik in het vizier in het Stadswandelpark, maar toen liep de app vast.
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Nou niets.quote:Geen tijd gehad en gisteren geen zin. Ik wil een tijdje naast een lure zitten maar de mensen waarmee ik speelde/wandelde zijn weer gestopt. Wil niet in m'n eentje gaan.
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: