abonnement Unibet Coolblue
pi_163791587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel nee, alleen de generaal, kolonels en nog wat andere officieren (maar ook minder wrs), zo werkt dat in het leger.
Het zijn de soldaten die op burgers hebben geschoten.
pi_163791597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niemand is schuldig tot er een veroordeling van een rechter is, dat is dus de rechtsstaat die in Turkije mist.
Nee, dat is wat deze situatie met zich meebrengt.
pi_163791599
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ja. Categorische imperatief van Kant.

Zou je ook eens moeten proberen. De goedkeuring zou niets meer zijn dan een terugval in een primitieve vergeldingsdrang die geen plaats kent in een moderne maatschappij.

Het is bizar dat je een van de belangrijkste morele punten uit de Verlichting zo makkelijk verwerpt.
Buitengewone omstandigheden vragen om buitengewone maatregelen. Als een soldaat word ingesloten die zonder reden 5 onschuldige burgers heeft doodgeschoten resteert er niets anders dan ter plekke het vonnis uit te spreken en uit te voeren. Dat heeft niets met barbarisme te maken.

De rechtsstaat is in tijden van staatsnood totaal ongeschikt om recht en orde te herstellen.
pi_163791607
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:38 schreef Fer het volgende:
Die "terroristen" zijn gewoon je dienstplichtige broeders/landgenoten, die hun opdracht gekregen hebben en uitvoeren als goede soldaten.
Yildrim roept, Cerebrut draait. _O_ Want hij is geen Nederlands staatsburger maar een Turk.
pi_163791613
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat zegt ze?
De nationale slogan van de patriottische Turken

"Blij is hij die zegt ik ben een Turk"
pi_163791616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Het zijn de soldaten die op burgers hebben geschoten.
In die helicopters, bedoel je?
I´m back.
pi_163791623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat ze verliefd zijn heimelijk.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niks met Erdogan. Ik vind zijn houding in de laatste jaren totaal de verkeerde kant op gaan, maar dat doet niets af aan de steun die hij geniet onder de bevolking.
pi_163791631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De nationale slogan van de patriottische Turken

"Blij is hij die zegt ik ben een Turk"
_O- .

Echt?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 19:41:38 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163791632
Denk je nou echt dat de militairen die de straat op gaan (de laagste rangen) zelf even bedenken "laten we een coup plegen". Die lui krijgen opdracht en die moeten ze opvolgen.

De meeste wisten niet eens wat ze aan het doen waren. Als je dan je hogere rangen in twijfel trekt en vragen stelt krijg je een pak slaag en ben je een paria voor de komende paar weken, dus dat doe je niet.

De soldaten die zich hebben overgegeven hebben dit gedaan toen ze pas doorhadden wat er aan de hand was.
pi_163791633
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In die helicopters, bedoel je?
Nee, er zijn nog meer filmpjes.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:42:08 #261
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_163791648
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:39 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zie ook verschillende gradaties van verwijtbaarheid. Van de planning van het geheel tot uiteindelijk op een brug het verkeer stoppen zonder te weten waar je mee bezig bent.

Die lui die media-studio's hebben overgenomen en (vanuit helicopters) hebben geschoten op groepen mensen staan hoog in de lijst van verwijtbaarheid. Je kan niet zeggen "ik heb een bom gedropt op het parlementsgebouw, maar ik wist niet waar ik mee bezig was".
Dat zijn ook geen jochies van 18 geweest, maar de jochies op de grond moesten wel het bokje zijn zodat de haatbaarden hun agressie kwijt konden om tot rust te komen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_163791651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel nee, alleen de generaal, kolonels en nog wat andere officieren (maar ook minder wrs), zo werkt dat in het leger.
Mwah, als je raketten afvuurt op het parlementsgebouw of burgers neermaait kan je je niet disculperen imo.
pi_163791654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

_O- .

Echt?
Acht je mij zo leugenachtig dat ik je verkeerd ga informeren wanneer je er om vraagt?
pi_163791656
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik heb niks met Erdogan. Ik vind zijn houding in de laatste jaren totaal de verkeerde kant op gaan, maar dat doet niets af aan de steun die hij geniet onder de bevolking.
Dat vinden de meeste mensen hier, krullebol, hij heeft ook goeie dingen gedaan, maar dat hebben Hitler, Stalin en Mao ook gedaan.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:42:40 #265
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163791660
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef Confetti het volgende:
Buitengewone omstandigheden vragen om buitengewone maatregelen. Als een soldaat word ingesloten die zonder reden 5 onschuldige burgers heeft doodgeschoten resteert er niets anders dan ter plekke het vonnis uit te spreken en uit te voeren. Dat heeft niets met barbarisme te maken.
Wel als ie zich al heeft overgegeven he?
pi_163791666
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef Ceberut het volgende:
Het gaat mij om verdediging en niet vergelding. Leer lezen.
Dan begrijp je het verschil tussen die twee niet. Lynchen is op geen enkele manier een vorm van zelfverdediging. Dat kan namelijk pas als de dreiging is geneutraliseerd. Alles wat na neutralisatie volgt is vergelding.
pi_163791671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke standpunt van mij is allang ontkracht, zeg eens?
Cereberut: eerst waren er geen martelingen, oh en toen was het zelfverdediging. Lynchen is heel gewoon.

Jij: volk komt op voor de democratie :')
Ondanks ontslag rechters en wetten tegen journalistieke vrijheid de regering nog democratisch noemen :')

Je punt dat de oppositie achter de premier staat heb je wel gewonnen, de oprechtheid hiervan kunnen we beiden niet aan tonen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163791673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Nee, dat is wat deze situatie met zich meebrengt.
Nee dat is wat er mis is met Turkije onder Erdogan en zijn premier die ook meteen schuldigen aanwees. Dat is ook wat mis is met veel Turken waaronder de coup plegers, in het hele land is het een chaos door een stel idioten die allemaal op de macht uit zijn en geen respect hebben voor een andere mening en andere opvattingen. Dat land krijgt wat het verdiend een chaos en een dictator als president.
pi_163791702
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is wat er mis is met Turkije onder Erdogan en zijn premier die ook meteen schuldigen aanwees. Dat is ook wat mis is met veel Turken waaronder de coup plegers, in het hele land is het een chaos door een stel idioten die allemaal op de macht uit zijn en geen respect hebben voor een ander mening en andere opvattingen. Dat land krijgt wat het verdiend een chaos en een dictator als president.
Wat is dan het probleem?
pi_163791704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:40 schreef Confetti het volgende:
Buitengewone omstandigheden vragen om buitengewone maatregelen. Als een soldaat word ingesloten die zonder reden 5 onschuldige burgers heeft doodgeschoten resteert er niets anders dan ter plekke het vonnis uit te spreken en uit te voeren. Dat heeft niets met barbarisme te maken.

De rechtsstaat is in tijden van staatsnood totaal ongeschikt om recht en orde te herstellen.
Ik begrijp dat jij van deze taferelen echt een knoepert van een harde plasser krijgt als uitgesproken neo-fascist, maar het is barbaarse onzin.
pi_163791713
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wel als ie zich al heeft overgegeven he?
Dat hangt van de omstandigheden af. Het is eigenlijk een noodweersituatie waarin extreme terughoudendheid( dat is het als een soldaat net 5 mensen heeft doodgeschoten) redelijkerwijs niet verwacht mag worden.
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 19:44:29 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163791717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

het ontbreken van coup leiders of woordvoerders, het niet aanhouden van de twee topfiguren van de regering (premier en president), die nog steeds toegang tot de media hadden. Het eerder symbolische "geplande" geweld (een raket op het parlementsgebouw waarbij enkel gewonden vielen, wat kogels in de gevels van politie en geheime dienst HQ's, sonic booms boven Ankara airport)...
naja het zal vrij duidelijk zijn of de boel gaat slagen of niet, dan ga je niet nog een persconferentie geven met naam en toenaam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163791724
Het handelen van Erdogan na de afgeslagen coupe bewijst de rechtvaardigheid van de intentie van de coupe.
pi_163791730
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Acht je mij zo leugenachtig dat ik je verkeerd ga informeren wanneer je er om vraagt?
Nee, maar dat is toch gek, als je dat naar NL vertaalt bijv. :D.
I´m back.
pi_163791756
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:42 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dan begrijp je het verschil tussen die twee niet. Lynchen is op geen enkele manier een vorm van zelfverdediging. Dat kan namelijk pas als de dreiging is geneutraliseerd. Alles wat na neutralisatie volgt is vergelding.
Dat laatste wat je zegt klopt niet. Daarom kennen we ook zoiets als noodwerexces in onze rechtstaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')