En al wisten ze het wel, wat moeten ze doen? Stilletjes in het hotel blijven zitten?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Twee mensen. Goeie kans dat die nog niet wisten wat er gebeurd is.
Enige optie is een "checkpoint" neerzetten met betonblokken op de weg.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met een extreme variant op spijkermatten ben je al een heel eind, al verzinnen ze dan vast wat nieuws. En kunnen eventuele hulpdiensten er niet in.
Het AD heeft wel een aardig overzicht met updates.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, weinig inhoudelijke info.
Weer dezelfde discussie´s
Dat lijkt me ook niet zo heel handig nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Burgers in paniek die de bestuurder van een rijdende wagen dood schieten. Ja hoor.
Voordeel is dat Frankrijk zich kan beroepen op de hoge kosten van de terreurbestrijding en zo een structureel begrotingstekort >3% BNP kan blijven handhaven. Dit ondermijnt op termijn het gehele financieel stelsel en dus is deze aanslag zeer effectief.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben benieuwd of ze dat financieel kunnen dragen.
Dus dat ja, er is op zo'n moment ook weinig anders dat je zou kunnen doen, het kwaad is al geschied.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En al wisten ze het wel, wat moeten ze doen? Stilletjes in het hotel blijven zitten?
En door gewoon door te gaan zend je misschien ook een bepaald signaal uit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dus dat ja, er is op zo'n moment ook weinig anders dat je zou kunnen doen, het kwaad is al geschied.
Dat kan wel, maar dat heeft wat vervelende bijwerkingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kunnen ze ook niet een hele wijk afzetten voor een evenement
quote:Gemeenten en veiligheidsdiensten zullen na de aanslag met een vrachtwagen in Nice opnieuw kijken naar de beveiliging van evenementen in Nederland. Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie heeft dat vrijdag gezegd.
Dat zal onder meer gebeuren bij de Nijmeegse Vierdaagse die volgende week wordt gehouden. "Alles is tegenwoordig een wapen", zei Akerboom op NPO Radio 1 over het inzetten van een voertuig voor een aanslag.
Onder leiding van Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof zullen alle betrokken diensten opnieuw kijken of de beveiligingsmaatregelen afdoende zijn.
"Je ziet nu toch iets anders", aldus Akerboom over het gebruik van de vrachtwagen. Hij laat weten dat het de bedoeling is dat evenementen "in principe" niet worden afgezegd. "We willen dat het leven weer normaal wordt."
Het was spottend bedoeld! Geen verklaring. Als ik varkens als dat kan vernederen en natrappen, laat ik dat niet na.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]x 10.000 deze post....
Gia verklaart het allemaal wel even hoop op basis van een naam...
Zie het stuk hierboven, hij was gecontroleerd, maar kon blijven staan omdat hij ijs leverde.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Enige optie is een "checkpoint" neerzetten met betonblokken op de weg.
Dat is wel vaak duur en wordt als "niet-publieksvriendelijk" ervaren. De vraag is natuurlijk ook in hoeverre het haalbaar is om overal waar een groot publiek samenkomt zullen checkpoints in te richten.
De suggestie dat er tientallen mensen gedood worden om zo een noodtoestand te kunnen handhaven, vind ik een klein beetje verwerpelijk, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Zoals ik al zei; heel toevallig meldt Hollande dat de noodtoestand zou worden stop gezet en poef; 3 maanden verlengd.
Raak het grote plaatje niet uit het oog mensen.
Ik snap niet zo goed waarom er in Nederland ook gelijk zo hysterisch moet worden beveiligd, ik zeg niet dat er niks zou kunnen gebeuren, maar echt logisch zou een aanslag niet zijn hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat heeft wat vervelende bijwerkingen.
Gelukkig wordt hier snel gereageerd en gaat men de beveiliging van evenementen aanscherpen. Niet meer dan logisch.
[..]
Aanslagen zijn steeds om en nabij de 4 maanden geweest. Wordt over 3 maanden de noodtoestand stopgezet en gebeurt er weer wat, dan ligt het natuurlijk aan het feit dat de noodtoestand is stopgezet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Zoals ik al zei; heel toevallig meldt Hollande dat de noodtoestand zou worden stop gezet en poef; 3 maanden verlengd.
Raak het grote plaatje niet uit het oog mensen.
Beveiliging wordt al tijden lang aangescherpt, maar er zullen toch altijd creatieve idioten zijn die erdoorheen komen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dat heeft wat vervelende bijwerkingen.
Gelukkig wordt hier snel gereageerd en gaat men de beveiliging van evenementen aanscherpen. Niet meer dan logisch.
[..]
Slechte photoshop. En gewoon plaatjes van google afbeeldingen geplukt die vervolgens geshopt zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:11 schreef Slayage het volgende:
"frankrijk onder vuur"
aldus isis tweeps
[ afbeelding ]
Lijkt op Assassins Creedquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:11 schreef Slayage het volgende:
"frankrijk onder vuur"
aldus isis tweeps
[ afbeelding ]
Jij vindt niet dat we er alles aan moeten doen om het te voorkomen, voor als het toch zou gebeuren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom er in Nederland ook gelijk zo hysterisch moet worden beveiligd, ik zeg niet dat er niks zou kunnen gebeuren, maar echt logisch zou een aanslag niet zijn hier.
Tour gaat door.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:13 schreef Vallon het volgende:
Bizar allemaal. 12 uur later.....
Etat Urgence (noodtoestand) voor 66 miljoen Fransen toch weer verlengd met 3 maanden... als te verwachten.
Franse vlag halfstok, Hollande die bezig is om vergelding te zoeken en de Charles-de-Gaulle laat opstomen om nog meer bommen te werpen.... ik snap dat niet.
Ondertussen zoeken kortzichtige denkers oplossingen hoe je mafgedraaide gekken kunt tegenhouden door hekjes of nog meer Rambo's mensen te laten controleren.
Ook politici doen een holfrasige duit in het zakje dat we moeten vechten voor onze vrijheid en wij niet opgeven deze te verdedigen.
Welke vrijheid voor wie ondertussen... de vrijheid om je als makke schapen te laten controleren en indoctrineren door media waarbij "we" worden verdeeld in twee kampen....?
Kern is dat je de oorzaak voor destructief denken moet wegnemen..... de werkelijk oorzaak voor aanslagen is niet de mens die het doet maar de aanleiding die dat veroorzaakt.
Kortom wanneer je mensen sociaal laat afglijden of hun manier van leven afpakt, zal er voeding komen om zich te vergelden. Je lost een probleem niet op door de wond af te plakken of de rand weg te snijden.
Nu 84 mensen dood met 18 in kritiek waaronder de nodige kinderen wat dus wel's > 100 doden worden.... onbekend is het aantal gewonden, laat staan getraumatiseerde betrokkenen.
Die (gehuurde) vrachtwagen door een 31 jarige bestuurder met explosieven achterin zigzaggend (relatief wat langzaam reed) is doorzeefd door kogels en desondanks (alle aanwezige "beveiliging") weet dat ding ruim 2 km door te razen.
Saillant is natuurlijk dat dit juist op de 14e, de Franse Bevrijdingsdag, gebeurde vlak voor het afsluitende vuurwerk. Een sginaal wat je (ik iig) niet mis kunt verstaan.
Ga benieuwd zijn of TDF (250km naar het noordwesten) doorgaat cq. in of op het zwart gaat rijden.
Welja. Het is de schuld van het Westen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:13 schreef Vallon het volgende:
Kern is dat je de oorzaak voor destructief denken moet wegnemen..... de werkelijk oorzaak voor aanslagen is niet de mens die het doet maar de aanleiding die dat veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |