1 tip, maak niet gelijk te veel als je nog zoekende bent naar wat je lekker vindt, nicotinegehalte en verhoudingen.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:02 schreef misterxvany het volgende:
Zo,inmiddels een week aan het dampen en maar 1 peuk gesmokkeld. Vond hem niet eens lekker, die hele laag rook over m'n wangen en tong.
Nu heb ik een yoghurtmaker aangeschaft omdat de liquids toch wel erg duur worden zo met mijn gebruik,en heb net m'n eerste batch aangezet.
Daar heb ik een vraagje over: kunnen de flesjes direct op de bodem of moeten ze echt in die meegeleverde potjes? In het geval van het tweede kan ik er maar 7 per keer doen.
Geschreven vanaf mijn iStick via een RBA.
Wow, dat moet wel een record zijn. Een week na beginnen met dampen al aan de yoghurtmaker.quote:Op woensdag 7 september 2016 18:02 schreef misterxvany het volgende:
Zo,inmiddels een week aan het dampen en maar 1 peuk gesmokkeld. Vond hem niet eens lekker, die hele laag rook over m'n wangen en tong.
Nu heb ik een yoghurtmaker aangeschaft omdat de liquids toch wel erg duur worden zo met mijn gebruik,en heb net m'n eerste batch aangezet.
Daar heb ik een vraagje over: kunnen de flesjes direct op de bodem of moeten ze echt in die meegeleverde potjes? In het geval van het tweede kan ik er maar 7 per keer doen.
Geschreven vanaf mijn iStick via een RBA.
Ja ik had al wel ervaring met dampen hoor.quote:Op donderdag 8 september 2016 02:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wow, dat moet wel een record zijn. Een week na beginnen met dampen al aan de yoghurtmaker.![]()
Je bent je er van bewust dat yoghurtmaker of ultrasoon niet per se nodig is?
Huh?quote:Op donderdag 8 september 2016 03:14 schreef KNAK het volgende:
Bepaalde sapjes worden wel wat lekkerder op een snellere wijze met de YM, echter zijn dat meer de custards, bakery, tabak smaakjes.
Bachelor is een fijne tank ja, toevallige nu ook aan lurkende.quote:Op donderdag 8 september 2016 06:30 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Ja ik had al wel ervaring met dampen hoor.
Begonnen met een ego-c,daarna kangertech aerotank,kayfun, lemo drop... allemaal niet volgehouden.
Laatst leende ik een setje van een vriend. Bachelor met een iStick. Voor het eerst aan de sub-ohm. Ging ermee dampen met het idee dat dit ook niet zou lukken. Sta nu perplex hoe beter dat wél werkt.
Nu ruik ik ook veel beter. Rook laatst de bakkerij waar ik in de buurt was.
Maar ook stank van poep als ik over straat loop.
Binnenkort die Lemo terug vragen. Als ik me bedenk hoe groot die wolken waren op 1.5ohm hoe moet dat nu zijn op 0.5 en meer vg.
Is het niet algemeen bekend dag genoemde smaken een langere steep periode nodig hebben om op volle kracht te komen? Dat de zoete/fruitige daarentegen vrijwel direct dampbaar zijn ?quote:
Dat is bekend ja maar jouw stelling was dat bepaalde sapjes lekkerder worden met de YM. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.quote:Op donderdag 8 september 2016 14:31 schreef KNAK het volgende:
[..]
Is het niet algemeen bekend dag genoemde smaken een langere steep periode nodig hebben om op volle kracht te komen? Dat de zoete/fruitige daarentegen vrijwel direct dampbaar zijn ?
quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:29 schreef misterxvany het volgende:
Ben nu na een week weer een sigaartje aan het roken en ik vind hem echt lekker!
Begin van het einde.
succes ermee.quote:Op zaterdag 10 september 2016 11:29 schreef misterxvany het volgende:
Ben nu na een week weer een sigaartje aan het roken en ik vind hem echt lekker!
Begin van het einde.
Ik rook nog als ik uit ga. MTL vapen doet me niks en een sub ohm tank in een studentenvereniging/kroeg vind ik iets teveel een circusact. Daarnaast ook lastig mee te nemen en met bijvullen etc.quote:Op zaterdag 10 september 2016 20:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dual users begrijp ik echt niet. Geen verwijt, laat dat duidelijk zijn, maar ik snap het oprecht niet.
Ik kan me voorstellen dat dampen niets voor je kan zijn of dat je terugvalt, maar als het je wel bevalt waarom zou je dan daarnaast nog roken?
Zelf heb ik na mijn allereerste teugje damp nooit weer een peuk aangeraakt. Ik heb zelfs niet bewust een laatste gerookt, het was gewoon toevallig de laatste die ik had gerookt voordat de postbode voor de deur stond.
Ik subohm heerlijk tijdens concerten en in de kroeg. Ik vind het niet lastiger om mee te nemen dan shag en aansteker eigenlijk en 1 a 2 keer per avond bijvullen + een batterijwissel kost minder moeite dan elke drie kwartier een shaggie rollen, vind ik.quote:Op zaterdag 10 september 2016 21:28 schreef focal het volgende:
[..]
Ik rook nog als ik uit ga. MTL vapen doet me niks en een sub ohm tank in een studentenvereniging/kroeg vind ik iets teveel een circusact. Daarnaast ook lastig mee te nemen en met bijvullen etc.
In ander nieuws heb ik een TFV8 besteld. Via FT dus zal hem medio 2090 binnenkrijgen.
Ik wil het juist wel begrijpen, dus hoe je er bij komt dat ik dat niet zou willen?quote:Op zaterdag 10 september 2016 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn starten met dampen ervaring is sort of gelijk aan de jouwe, maar mijn sigaartje zo nu en dan, is gewoon iets heel anders als mijn zo goed als dagelijkse pakje zware van nelle. Er is gewoon niet iets in dampvorm wat dat kan vervangen.
Niet willen begrijpen; niet iedereen denkt zoals jij. Mensen zijn heel aparte dingen; het is net of dat ze allemaal verschillend zijn ofzo
Heb de 4 en de 6.5mlquote:Op zaterdag 10 september 2016 10:20 schreef Bowny het volgende:
Voor 1 keer principes opzij gezet en de Limitless 4ml bij GB besteld en het is warempel same day shipped.....voor 16 euro.
Hebben meer mensen deze RDTA?
3mg kun je echt bijna onbeperkt dampen met jouw apparaat voordat je iets gaat voelen.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:40 schreef Yamahihi het volgende:
Ik heb een just fog e cig aangeschaft, op zich wel blij mee. De smaak is zoveel beter, vooral s'ochtends met n kopje thee en een koekje.
Weet iemand hoeveel hijsjes gelijk staan aan een sigaret?
Ik heb 6ml nicotine dat mix ik voor de helft met 0ml nicotine, Max 30 hijsjes per dag. Ik ben bang dat ik teveel Neem.
Goed nieuws! Tnxquote:Op woensdag 14 september 2016 14:57 schreef focal het volgende:
[..]
3mg kun je echt bijna onbeperkt dampen met jouw apparaat voordat je iets gaat voelen.
lol, 30 hijsjes per dag is echt heeeeuuuul erg weinig.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:40 schreef Yamahihi het volgende:
Ik heb een just fog e cig aangeschaft, op zich wel blij mee. De smaak is zoveel beter, vooral s'ochtends met n kopje thee en een koekje.
Weet iemand hoeveel hijsjes gelijk staan aan een sigaret?
Ik heb 6ml nicotine dat mix ik voor de helft met 0ml nicotine, Max 30 hijsjes per dag. Ik ben bang dat ik teveel Neem.
Of je gaat je coils gewoon zelfmaken dan bespaar je nog veel meer.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:10 schreef misterxvany het volgende:
Fokking hell, na drie diepe hijsjes over m'n longen ben ik uitgerookt.
Note to self: doe dat voortaan met 4.5mg
Heb mijn kosten uitgerekend: bij een gebruik van 20ml en een levensduur van een week van mijn coils ben ik ¤1,82 kwijt.Dat zou een besparing zijn van ongeveer ¤1,20 pd tegenover peuken.
Woehoe
Dat deed ik al maar die Atlantis is simpel gezegd een beest.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Of je gaat je coils gewoon zelfmaken dan bespaar je nog veel meer.
De puff counter van mijn DNA200 nu bijna een jaar in bezit staat op 96000quote:Op donderdag 15 september 2016 13:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
lol, 30 hijsjes per dag is echt heeeeuuuul erg weinig.
Bovendien, waar ben je bang voor qua 'teveel'?
Mijn puffcounter is al zeker drie of vier keer klokje rond geweest (100k max. Weergave) in misschien iets meer dan een jaar.quote:Op donderdag 15 september 2016 17:26 schreef KNAK het volgende:
[..]
De puff counter van mijn DNA200 nu bijna een jaar in bezit staat op 96000
Heb ook de rx200 daarbij in gebruik
Mocht dampen alsnog schadelijk blijken te zijn ben ik flink de lul
Helemaalquote:Op donderdag 15 september 2016 17:26 schreef KNAK het volgende:
Mocht dampen alsnog schadelijk blijken te zijn ben ik flink de lul
Daar valt dan mijn damp gedrag bij in het niets.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn puffcounter is al zeker drie of vier keer klokje rond geweest (100k max. Weergave) in misschien iets meer dan een jaar.
Ja ik haalde er ook niet echt voldoening uit.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
lol, 30 hijsjes per dag is echt heeeeuuuul erg weinig.
Bovendien, waar ben je bang voor qua 'teveel'?
Die rood/zwarte is inderdaad lelijk zeg, dat breng je toch niet op de markt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:50 schreef focal het volgende:
Op Gearbest nu een DNA200 met 1500mAh lipo 3s voor >100.
http://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_275040.html
Eigenlijk alles wat ik zoek, maar god allejezus wat is hij lelijk. Ik denk dat ik oprecht maar +-100 meer ga neerleggen voor een andere DNA.
Dan moet je minder nic in je liquid doen.quote:Op maandag 19 september 2016 19:45 schreef Yamahihi het volgende:
[..]
Ja ik haalde er ook niet echt voldoening uit.
Overdosis nicotine, ik merkte dat ik van de volle 6mg duizelig werd.
Ik vind ze best mooi. Sterker nog; ik zag er eens één op VU voorbij zien komen en meteen gegoogled om te kijken wat het was.quote:Op dinsdag 20 september 2016 00:50 schreef focal het volgende:
Op Gearbest nu een DNA200 met 1500mAh lipo 3s voor >100.
http://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_275040.html
Eigenlijk alles wat ik zoek, maar god allejezus wat is hij lelijk. Ik denk dat ik oprecht maar +-100 meer ga neerleggen voor een andere DNA.
riptide.quote:Op zondag 25 september 2016 12:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben op zoek naar een fruitachtige e-liquid met een menthol ondertoon, iemand nog een tip?
Ik had van de week Cloud Niners Blackcurrant geprobeerd bij Ecigsmart in DH. Dit is niet een echte menthol smaak, het gebruikt 'Koolada' wat wel dat koele en frisse gevoel in je keel geeft zonder de echte menthol ervaring. Vond deze zelf erg lekker. Goede zwarte bessen smaak met een fris randje er aan.quote:Op zondag 25 september 2016 12:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben op zoek naar een fruitachtige e-liquid met een menthol ondertoon, iemand nog een tip?
Thug juice van Mt Bakerquote:Op zondag 25 september 2016 12:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Sapjes van pinkspot zijn de laatste maanden steeds meer in NL te koop. Smokesmarter heeft ze, savevape heeft ze en zo nog wat ander sites. Riptide is het lekkerste pinkspot sapje en zeker het proberen waard. En als je dan toch nog meer wilt proberen zijn die bovengenoemde 3 ook niet verkeerd; heb er van allen +>100ml staanquote:Op zondag 25 september 2016 13:15 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wordt dit ook in Nederland verkocht?
Nee, maar ik heb wel een Serpent Mini binnengekregen.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:39 schreef KNAK het volgende:
Griffin 25 plus is er ook al zag ik
Iemand deze al in bezit?
Maat van me, die vind zijn crius plus chillerquote:Op woensdag 28 september 2016 16:39 schreef KNAK het volgende:
Griffin 25 plus is er ook al zag ik
Iemand deze al in bezit?
quote:Op woensdag 28 september 2016 16:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel een Serpent Mini binnengekregen.
Niet dat jij daar iets aan hebt aangezien jij zo'n tankje in maximaal 5 hijsen droog hebt gedampt.Maar ik ben er blij mee.
Crius plus, Oh ja,... Die heb ik ook nog liggen.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maat van me, die vind zijn crius plus chiller
Ik damp hier gewoon nog met een ouderwetse Crius 22mm.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maat van me, die vind zijn crius plus chiller
ik ook. Wissel afquote:Op woensdag 28 september 2016 18:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik damp hier gewoon nog met een ouderwetse Crius 22mm.
Prehistorisch.
Meer rondkijken. Maar als je het echt goed wil doen zoek je recepten. Dan heb je maar een paar ml per smaak nodig.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:17 schreef no1uknow het volgende:
Ik wil eens beginnen met DIY juice maken, maar waarom zijn al die flavours bij savevape 10 ml voor zover ik kan zien? Als ik 300 ml wil maken kan ik er meteen ongeveer 3 flesjes in donderen als ik 10% flavour wil hebben.
Toch? [ afbeelding ]
Wilde sowieso eerst beginnen met een enkele flavour op 10ml, om het mixen e.d. uit te proberen. Maar heb je nog (kant en klare) aanraders? Zie door de bomen het bos niet meer.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Meer rondkijken. Maar als je het echt goed wil doen zoek je recepten. Dan heb je maar een paar ml per smaak nodig.
Chefs flavours is trouwens ook een aanrader
Als je op de site van savevape zit kan je het Nederlandse vlaggetje bovenaan aanklikken. Dat brengt je naar de Nederlandse taal toe, en dan heb je de 1ml samples (eppies) tot je beschikking om te bestellen ( Dat submenutje staat uitgeschakeld wanneer je de site in de andere talen bekijkt)quote:Op donderdag 29 september 2016 00:48 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wilde sowieso eerst beginnen met een enkele flavour op 10ml, om het mixen e.d. uit te proberen. Maar heb je nog (kant en klare) aanraders? Zie door de bomen het bos niet meer.
Probeer een zooitje eppies, of lees de beschrijving van een flavor en neem de gok en koop umquote:Op donderdag 29 september 2016 00:48 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wilde sowieso eerst beginnen met een enkele flavour op 10ml, om het mixen e.d. uit te proberen. Maar heb je nog (kant en klare) aanraders? Zie door de bomen het bos niet meer.
Heb je in ieder geval je eigen vraag van hierboven beantwoord. Van sommige flavours kun je hier en daar ook 30ml varianten kopen, bv bij Chef's Flavours.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:48 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wilde sowieso eerst beginnen met een enkele flavour op 10ml, om het mixen e.d. uit te proberen.
Moet je per se nicotinevrij zijn dan?quote:Op donderdag 29 september 2016 21:41 schreef misterxvany het volgende:
Echt, wat een heerlijke uitvinding dat dampen. Nu pas merk ik echt wat voor een troep er in tabak zit. Destijds moest ik per direct een peuk als ik aan roken dacht en nu denk ik aan dampen maar tegelijkertijd denk mehh doe toch maar niet. Vandaag maar 5-7ml gedampt tot nu toe, het wordt steeds minder, als ik zo doorga ben ik binnen de korste keren nicotinevrij.
Moet je per se een nicotinejunk zijn dan?quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:52 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Moet je per se nicotinevrij zijn dan?
Het punt van dampen is juist dat je je nicotine en gewoonte verslavingen in stand kunt houden zonder schadelijke stoffen als gevolg van verbranding te inhaleren.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:55 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Moet je per se een nicotinejunk zijn dan?
Natuurlijk nicotinevrij! Nooit meer het moeten maar enkel nog het willen.
Dampen kan bij meerdere zaken helpen maar doelbewust aan een sterk verslavende stof verslaafd blijven vind ik richting het trieste gaan. Als je geen slaaf van de nicotine hoeft te zijn waarom zou je dat dan zijn?quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het punt van dampen is juist dat je je nicotine en gewoonte verslavingen in stand kunt houden zonder schadelijke stoffen als gevolg van verbranding te inhaleren.
Natuurlijk is het prima als jij als streven hebt om geen nicotine meer binnen te krijgen. Ik bouw het ook langzaam af, maar dat is wel een meerjarenplan en als het niet bevalt blijf ik gewoon nicotine gebruiken.
Mijn nummer 1 reden om te stoppen met roken was mijn gezondheid. Of ik verder aan nicotine verslaafd ben of niet en in welke mate vind ik maar heel beperkt interessant aangezien ik daar geen noemenswaardige beperkingen van ondervind.quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:49 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Dampen kan bij meerdere zaken helpen maar doelbewust aan een sterk verslavende stof verslaafd blijven vind ik richting het trieste gaan. Als je geen slaaf van de nicotine hoeft te zijn waarom zou je dat dan zijn?
Geen last van.quote:Zelf weet ik nog meerdere bioscoopbezoeken dat ik halverwege de film een onwijze trek kreeg, of denk aan lange vliegtuigvluchten, dat wil je toch niet? Ergo: als je minder verslaafd kan zijn doe het dan ook.
Fijn voor jou dat je geen beperkingen door de nicotine ondervindt, dat heb ik nl wel.quote:Op vrijdag 30 september 2016 17:45 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Mijn nummer 1 reden om te stoppen met roken was mijn gezondheid. Of ik verder aan nicotine verslaafd ben of niet en in welke mate vind ik maar heel beperkt interessant aangezien ik daar geen noemenswaardige beperkingen van ondervind.
[..]
Geen last van.
Ik denk dat jij het risico loopt om weer te beginnen met roken, dat heb je toch al eerder gedaan? Volgens mij was jij een maand geleden zelfs nog aan het roken, correct? Hier heb je de reden waarom dat zo is. Je wilt veel te snel. Ga gewoon eerst een jaar dampen en zorg dat je daardoor nooit meer rookt. Wil je dan per se je nicotinegebruik afbouwen dan kun je dat rustig doen zonder dat je weer terugvalt.
Wat voor beperkingen dan in hemelsnaam?quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:00 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Fijn voor jou dat je geen beperkingen door de nicotine ondervindt, dat heb ik nl wel.
Ja, sorry hoor, maar dit is echt gewoon onzin. Lees nou eens wat je zelf schrijft. Je bent nog maar twee weken rookvrij en nu al bezig met nicotine afbouwen. Dude..quote:En ik weet wat ik doe, ben nu twee weken rookvrij en ga met zeer kleine stapjes.
Lees nou zelf eens terug wat je schrijft dan!quote:Maar ik merk nu wel dat ik op dit moment enkel nog damp omdat ik bang ben voor ontwenningsverschijnselen daar ik dan para word.
Jij denkt serieus dat een verslaving geen beperkingen met zich meebrengt? Man man man... je moet je eigen verslaving niet op een ander spiegelen, jij hebt zulke oogkleppen op mbt tot nicotine dat je denkt dat het onmogelijk is om ervan af te komen. Volgens jou zijn er dus ook geen mensen die cold turkey stoppen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat voor beperkingen dan in hemelsnaam?
[..]
Ja, sorry hoor, maar dit is echt gewoon onzin. Lees nou eens wat je zelf schrijft. Je bent nog maar twee weken rookvrij en nu al bezig met nicotine afbouwen. Dude..
Ik wens je veel succes hoor, daar niet van, maar jouw manier is gedoemd om te mislukken en in ieder geval volledig afwijkende van wat normaal wordt gedaan.
[..]
Lees nou zelf eens terug wat je schrijft dan!![]()
![]()
![]()
Echt nogmaals; veel succes, meen ik, maar ik zet mijn geld niet in op je.
Ik ben ook verslaafd aan cafeïne, daar ondervind ik geen beperkingen van. Of boeken lezen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 13:26 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat een verslaving geen beperkingen met zich meebrengt?
Hoe kom je hier nou weer bij, dat heb ik helemaal niet gezegd.quote:Man man man... je moet je eigen verslaving niet op een ander spiegelen, jij hebt zulke oogkleppen op mbt tot nicotine dat je denkt dat het onmogelijk is om ervan af te komen. Volgens jou zijn er dus ook geen mensen die cold turkey stoppen?
Ja gast, dat komt omdat je nicotine dampt.quote:Het gáát niet mislukken, ik heb totaal geen zin in roken en dat heb ik al een week niet meer.
Die percentages zeggen natuurlijk niets. Ik damp op 6mg op gemiddeld 0.5 Ohm 25 tot 35 watt. Ik krijg net zoveel of meer nicotine binnen als iemand die aan een ego'tje lurkt met 18mg.quote:Mocht ik te laag gaan dat ik een nicotinebehoefte krijg dan ga ik weer omhoog, klaar. En nu ben ik al van 9mg naar 4,5mg gegaan dus daar gaat je lap tekst.
Caffeïneverslaving heb ik ook last van. Gewoon omdat het te vaak moet dat het m'n strot begint uit te hangen. Dan staat het me tegen en neem je alsnog. Zie hier de nadelen van een verslaving. Daarbij wat is er leuk aan moeten? De hele tijd aan dat ding lurken. Dat ís toch een beperking? Wat nou als je hem een keertje vergeet? Dan ga je stressen. Nou, joepie, wat geweldig...quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik ben ook verslaafd aan cafeïne, daar ondervind ik geen beperkingen van. Of boeken lezen.
Dus nogmaals; welke beperkingen ondervind jij van je nicotineverslaving? Ik ben gewoon erg benieuwd.
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij, dat heb ik helemaal niet gezegd.
Het gaat om jou, niet om mij of andere mensen, jij hebt eerder geprobeerd te stoppen met roken mbv dampen, dat is mislukt. Nu ben je twee weken gestopt met roken en ben je al weer bezig met je plan om nicotinevrij te dampen. Dat gaat toch helemaal nergens over? Twee weken. Wees blij dat je niet meer rookt, waarom zou je die twee weken in gevaar willen brengen?
[..]
Ja gast, dat komt omdat je nicotine dampt.
[..]
Die percentages zeggen natuurlijk niets. Ik damp op 6mg op gemiddeld 0.5 Ohm 25 tot 35 watt. Ik krijg net zoveel of meer nicotine binnen als iemand die aan een ego'tje lurkt met 18mg.
Nouja goed, ik zie dat niet echt als beperkingen verder. Uiteraard is het handiger als je niet verslaafd bent maar in the grand scheme of things zijn er wel andere zaken waar ik me druk over maak. Mijn persoonlijke verslaving zit hem overigens ook meer in het geestelijke dan in het lichamelijke. Dat is in ieder geval mijn oorzaak voor mislukte cold turkey's en pogingen met hulpmiddelen. Ik weet van mezelf dat ik die nicotine wel kan kicken als ik dat per se wil maar vooralsnog zie ik er geen reden toe.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:38 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Caffeïneverslaving heb ik ook last van. Gewoon omdat het te vaak moet dat het m'n strot begint uit te hangen. Dan staat het me tegen en neem je alsnog. Zie hier de nadelen van een verslaving. Daarbij wat is er leuk aan moeten? De hele tijd aan dat ding lurken. Dat ís toch een beperking? Wat nou als je hem een keertje vergeet? Dan ga je stressen. Nou, joepie, wat geweldig...
Maar waarom die haast? Als je dat zo snel wilt doen dan vergroot je toch de kans op mislukken of in ieder geval op onprettige gevoelens?quote:Nee ik breng die twee weken niet in gevaar. Zodra ik tekort kom ga ik weer omhoog. Niets forceren is het devies, gewoon afbouwen met zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen. Met 0,5 tot 0,75 mg per keer doe ik het, nou daar merk je weinig van hoor. Binnen de kortste keren zit ik misschien wel op 0 omdat ik dan gewoon geen behoefte meer heb, geen nicotine = geen nicotine alleen nog de geestelijke verslaving van het lurken en iets in je handen hebben. En laat dat bij mij meevallen.
Dat is inderdaad de juiste weg. Ik doe het ook pas wanneer ik me er klaar voor voel. Helaas vanmorgen per ongeluk op 30w gedampt dus ben nu weer iets verslaafder dus ws wordt het maandag dat ik weer een stapje minder doe, of misschien wel donderdag omdat ik een drukke week heb. Daar houd ik ook rekening mee, met dagen dat het minder kan, als je mindert moet je de eerste dagen volop kunnen dampen anders krijg je idd vervelende gevoelens.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nouja goed, ik zie dat niet echt als beperkingen verder. Uiteraard is het handiger als je niet verslaafd bent maar in the grand scheme of things zijn er wel andere zaken waar ik me druk over maak. Mijn persoonlijke verslaving zit hem overigens ook meer in het geestelijke dan in het lichamelijke. Dat is in ieder geval mijn oorzaak voor mislukte cold turkey's en pogingen met hulpmiddelen. Ik weet van mezelf dat ik die nicotine wel kan kicken als ik dat per se wil maar vooralsnog zie ik er geen reden toe.
Ik ben blij dat ik niet meer rook, het verslaafd zijn, lichamelijk en fysiek, heb ik echter nooit als probleem gezien, alleen de gezondheidsrisico's en in mindere mate de kosten vond ik problematisch.
[..]
Maar waarom die haast? Als je dat zo snel wilt doen dan vergroot je toch de kans op mislukken of in ieder geval op onprettige gevoelens?
Volgens mij is de juiste weg bewandelen pas verlagen wanneer je lichaam aangeeft dat het kan. Zo zit ik nu op 60% verbruik van mijn huidige 800 ml base op 6mg en zit ik te twijfelen of ik mijn volgende fles base ga aanmaken op 5mg. Dit omdat ik bijvoorbeeld 's ochtends merk dat ik mijn throathit te heftig vind. Dit is na een jaar dampen waarvan de laatste 9 maanden vast op 6mg.
keep calm, and vape on.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:20 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de juiste weg. Ik doe het ook pas wanneer ik me er klaar voor voel. Helaas vanmorgen per ongeluk op 30w gedampt dus ben nu weer iets verslaafder dus ws wordt het maandag dat ik weer een stapje minder doe, of misschien wel donderdag omdat ik een drukke week heb. Daar houd ik ook rekening mee, met dagen dat het minder kan, als je mindert moet je de eerste dagen volop kunnen dampen anders krijg je idd vervelende gevoelens.
Edit: eigenlijk maakt het niet uit of ik morgen of donderdag minder, ik zet de wattage gewoon wat hoger die ik langzaamaan weer naar beneden draai.
Ja goede tip maar ik moet wel anders word ik weer lekker psychotisch. Daarom op de centimeter.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
keep calm, and vape on.
Doe es niet zo 'op de centimeter' man, tis niet iets waar je deaud aan gaat ofzo hoor![]()
![]()
Gewoon lekker je dingegie doen, en je niet te druk maken om het hoe of wat
volgens mij is het een beetje kip en ei-verhaal; je moet gewoon dampen als je er zin in hebt, en niet alles analyseren. Je maakt jezelf volgens mij gekker als dat nodig is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:16 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Ja goede tip maar ik moet wel anders word ik weer lekker psychotisch. Daarom op de centimeter.
Het is ook niet zo dat ik hem expres laat staan, ja dan zou ik mezelf wel gek maken. Ik gooi er slechts steeds minder nicotine in.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
volgens mij is het een beetje kip en ei-verhaal; je moet gewoon dampen als je er zin in hebt, en niet alles analyseren. Je maakt jezelf volgens mij gekker als dat nodig is.
Soms loop ik de hele dag met het ding in mijn hoofd, en soms raak ik hem uren achtereen niet aan zonder dag ik erg in heb. Was met shaggies ook zo trouwens. Als je hem een paar uur met rust hebt gelaten is dat eerste hijsje weer des te lekkerder
Dat is ook echt een dingetje ja. Soms zit ik geconcentreerd achter mijn pc aan iets moeilijks te werken terwijl ik de vuurknop bijna constant ingedrukt heb en dan smaakt het op een gegeven moment alleen nog maar naar wc papier met een smaakje. Even wegleggen en een uur later is het weer heerlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
Als je hem een paar uur met rust hebt gelaten is dat eerste hijsje weer des te lekkerder
wil je per se naar nul of wat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:23 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat ik hem expres laat staan, ja dan zou ik mezelf wel gek maken. Ik gooi er slechts steeds minder nicotine in.
Zit nu met succes op de 4mg.
tasteblock idd, dan smaakt alles hetzelfdequote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is ook echt een dingetje ja. Soms zit ik geconcentreerd achter mijn pc aan iets moeilijks te werken terwijl ik de vuurknop bijna constant ingedrukt heb en dan smaakt het op een gegeven moment alleen nog maar naar wc papier met een smaakje. Even wegleggen en een uur later is het weer heerlijk.
ok, check, ik ga lekker tv kijken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:00 schreef misterxvany het volgende:
Waarom moet ik mezelf steeds verantwoorden mbt tot het afbouwen? Met mijn psychotische stoornis merk ik te weinig nicotine wel. Dan ga ik echt gekke dingen denken. En ja, nu damp ik meer maar op een gegeven moment heb ik er weer sneller genoeg van en doe ik weer een stapje naar beneden.
En wat jij zegt is komt erop neer dat de nicotine niet verslavend is maar het lurken. Fijn dat jij 3 dagen zonder kan, maar jij bent niet de graadmeter voor de gehele bevolking. Dat is het gemiddelde van iedereen.
Verder heb geen behoefte meer om hier te posten, jullie zijn gewoon stel nicotinejunks in denial.
In Manila, Filipijnen heb ik een manager en z'n team van 10 man aan de deur gehad, omdat het rookalarm was afgegaan. Ik kwam toen net uit de douche en had m'n handdoek nog om. Was dan ook m'n redding, want anders had ik mooi ¤200 kunnen aftikken. Na kamer controle was het "shower moist" wat ze uiteindelijk als conclusie trokkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
Wie paft zich trouwens, net als ik, gewoon een slag in de rondte in hotels?
Ik hang met heel grote regelmaat in hotels, waar je natuurlijk nooit mag roken binnen, lekker met boven je hoofd die brandmelder. En dan damp ik gewoon lekker relaxed op mijn bedje en ik heb nog nooit een brandmelder een kik horen geven.
Ben wel benieuwd of iemand wel eens een brandmelder over de zeik heeft gekregen dmv een esigDurf er eigenlijk niet direkt in te blazen om te proberen, want dan staat iedereen op de keien als het kreng af gaat, maar ik ben wel benieuwd of het mogelijk is dat hij af gaat
Gruwelijk!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nu ben ik naar standaard 12mg, maar dat kiep ik net zo makkelijk in een dripper die ik dan in een kwartier 5 keer leegtrek
Ik kom niet vaak in hotels, maar toiletten in ziekenhuizen en treinen bezoek ik sinds een jaar een stuk vaker dan voorheen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hang met heel grote regelmaat in hotels, waar je natuurlijk nooit mag roken binnen, lekker met boven je hoofd die brandmelder. En dan damp ik gewoon lekker relaxed op mijn bedje en ik heb nog nooit een brandmelder een kik horen geven.
Ben wel benieuwd of iemand wel eens een brandmelder over de zeik heeft gekregen dmv een esigDurf er eigenlijk niet direkt in te blazen om te proberen, want dan staat iedereen op de keien als het kreng af gaat, maar ik ben wel benieuwd of het mogelijk is dat hij af gaat
Bizarquote:
hmkay, ik gebruik alleen maar een tank binnen, geen drippers, nog nooit problemen gehad eigk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:07 schreef KNAK het volgende:
[..]
In Manila, Filipijnen heb ik een manager en z'n team van 10 man aan de deur gehad, omdat het rookalarm was afgegaan. Ik kwam toen net uit de douche en had m'n handdoek nog om. Was dan ook m'n redding, want anders had ik mooi ¤200 kunnen aftikken. Na kamer controle was het "shower moist" wat ze uiteindelijk als conclusie trokken
En in een Ibis hotel een team van 2 aan de deur. Toen lag m'n ex op bed in Evakostuum en heeft tijdens controle de dekens om zich geslagen en na inspectie was afgerond kreeg ik de nodige vervloekingen over me heen
Ik ben zelf net verhuisd en de woning hier had een rookmelder in de gang. Die ging een keer nogal hard af midden in de nacht, kreeg um niet uitgeschakeld en hem um maar van het plafond getrokken.
Dampen en hotelkamers .... Gaan niet samen bij mij
Yup de rookmelder hier in de woonkamer heb ik wel een paar keer laten afgaan. Gebeurt bijna nooit, alleen als ik de ramen dicht hou en er toevallig een pluim damp dat ding in zweeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
ik op 30 of net daar onder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:30 schreef Zith het volgende:
Damp ook altijd in hotels, nooit last van gehad maar ik damp op 25W.
Goed bezig! Veel succes alvast!quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik kom me hier ook even melden, heb afgelopen maandag een Joyetech ego aio box besteld en die is een uurtje geleden binnengekomenHet ding is nu aan het opladen en zal later op de avond wel eens gaan testen.
Ik denk half om half en dan meer op de vape richten.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Goed bezig! Veel succes alvast!
Wat is je plan? Meteen overstappen van roken op dampen of dual use? Of zie je het wel?
Die AIO schijnt een erg prettige starter te zijn, lees ik zo'n beetje overal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |