abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2016 @ 08:47:25 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163707014

Voor de gene die onder een steen hebben geleefd de afgelopen week.
Wat is pokemon go?

Bij Pokémon Go wordt de camera van je smartphone ingeschakeld om Pokémon in de echte wereld te vangen. Je loopt rond, de game ziet waar je bent en op het scherm verschijnt dan een Pokémon die je kunt vangen en trainen. In de stad vind je andere Pokémon dan in het bos of op het strand, en in de nacht verschijnen er andere type Pokémon dan overdag.

Om Pokémon Go op een Android-smartphone te kunnen spelen, moet je eerst een APK-bestand downloaden van de game en vervolgens installeren. Er zijn echter partijen die misbruik maken van de populariteit en APK-bestanden online aanbieden die voorzien van malware. Hierdoor krijgen ze toegang tot jouw persoonlijke informatie op de telefoon.

http://blackbag.gawker.co(...)conspirac-1783461240

Nou klopt in sommige versies zit een mallware bestand in, je kan dit bewerken of verwijderen, zonder gevolgen voor de game.
Voor de duidelijkheid, om de game te kunnen gebruiken, heb je lokatie toegang internet nodig.
Maar wie zit er achter?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 13 juli 2016 @ 08:47:56 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163707024
pi_163707073
Je bent helemaal niet verplicht om een apk bestand te downloaden en dus kans op malware te hebben. Het spel is alleen nog niet uit in Nederland en die apk is een omweg om het toch al te kunnen spelen.

Verder vraagt Android 6.0 per toegang of het gebruikt mag worden. Dus als jij bijvoorbeeld wifi, sms, of wat dan ook niet wil toe staan die je dat niet.

En buiten dat alles komen apk bestanden met malware er in bijzonder weinig voor. Ik download ze zeer regelmatig en heb nog nooit malware of wat dan ook gehad.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 13 juli 2016 @ 08:55:33 #4
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163707121
Gisteren is een persbericht van Nintendo naar buiten gekomen waarin ze melden dat er niet voldoende is nagedacht over de benodigde permissies. Zo hebben ze volledige toegang tot het google profiel gevraagd maar was dat niet nodig en werd het ook niet gebruikt.

Bij de volgende update zou het verholpen moeten zijn.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 09:08:56 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163707272
Tja data mining om manieren te vinden om je meer geld te laten betalen aan bedrijven is ook al zo oud als de weg naar rome , alleen met mobiele telefoons een stuk makkelijker, helemaal als iedereen gewoon netjes aangeeft dat het prima is...

Maar een beetje BNWer draait toch geen android en heeft uberhaupt geen telefoon toch?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:15:17 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163707349
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja data mining om manieren te vinden om je meer geld te laten betalen aan bedrijven is ook al zo oud als de weg naar rome , alleen met mobiele telefoons een stuk makkelijker, helemaal als iedereen gewoon netjes aangeeft dat het prima is...

Maar een beetje BNWer draait toch geen android en heeft uberhaupt geen telefoon toch?

Sommigen hebben dit installatie bestand van verkeerde sites, en daardoor mall ware.
Je kan dit evt zelf verwijderen, ook in de voorwaarden staat het een en ander.
Maar goed klopt helemaal wat je zegt, tenzij hier users zitten die alleen linux gebruiken en alles zelf in beheer hebben, word de meeste info gebruikt voor reclame.
Deze app gaat zo hard en natuurlijk word er van alles achter gezocht.

Ik heb een draaischijf op mijn telefoon, en een drie dubbel gefilterd netwerk zonder wifi, draai alles op uitgeklede versie van linux, zoals iedere BNW-er!
pi_163707878
Als je kwade bedoelingen hebt dan zijn dit bij uitstek de geschikte middelen hiervoor. Altijd via GPS, met data en met camera actief.

Doet me weleens denken aan dat surveillance netwerk dat in een van de nieuwere Batman films (met Harvey Dent) wordt gebruikt.

Je hebt geen eigen externe camerasysteem nodig als men gewoon via smartphone alles als een hive deelt.

En daar komt ook een stuk AI en BigData om de hoek kijken. :{
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 10:02:27 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163707892
Terwijl GPS alleen juist heel veilig is die ontvangt alleen maar
pi_163708036
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Terwijl GPS alleen juist heel veilig is die ontvangt alleen maar
Daarom is het ook in combinatie met.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:52:02 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163708595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:01 schreef ChrisCarter het volgende:
Als je kwade bedoelingen hebt dan zijn dit bij uitstek de geschikte middelen hiervoor. Altijd via GPS, met data en met camera actief.

Doet me weleens denken aan dat surveillance netwerk dat in een van de nieuwere Batman films (met Harvey Dent) wordt gebruikt.

Je hebt geen eigen externe camerasysteem nodig als men gewoon via smartphone alles als een hive deelt.

En daar komt ook een stuk AI en BigData om de hoek kijken. :{

bedoel je dit?
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:53:48 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163708630
Het is wel een beetje alsof de hele wereld opeens geocaching ontdekt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:16:25 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163709932
Het is wel een 'conspiracy' maar ik zie het eigenlijk als één van de weinige 'positieve' conspiracies.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163710329
quote:
Jep.

Klinkt als sci-fi maar zaken als Minority Report achtige data-analyse vindt al plaats. Niet op die extreme manier uiteraard maar er is al heel veel prognose en trendvoorspelling mogelijk met BigData. Combineer dat met een AI en brrr... :{
pi_163710344
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:16 schreef jogy het volgende:
Het is wel een 'conspiracy' maar ik zie het eigenlijk als één van de weinige 'positieve' conspiracies.

[ afbeelding ]
De perfecte decimatie-tool: mensen die onder treinen en autos komen, ongelukken veroorzaken, relaties die stukgaan op verslaafde pokemonners...
  woensdag 13 juli 2016 @ 12:51:09 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163710548
quote:
6s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

De perfecte decimatie-tool: mensen die onder treinen en autos komen, ongelukken veroorzaken, relaties die stukgaan op verslaafde pokemonners...
Herintroductie van de wet van de sterkste/oplettende/slimste. Je moet toch wat nu de mensheid fier aan de bovenkant staat van de voedselketen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 12:53:11 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163710572
quote:

[ afbeelding ]
_O_
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:09:07 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163713107
quote:

[ afbeelding ]
:D die is wel geniaal!
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:41:52 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_163717358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Het is wel een beetje alsof de hele wereld opeens geocaching ontdekt.
ja dat idee heb ik ook.

En items oppakken middels googlemaps is ook niet nieuw.

Overigens wel erg dat pokemon hype.
20 jaar terug was het al een triestigheid. Verbijsterend
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:46:18 #19
52357 Lambiekje
pi_163717417
quote:

[ afbeelding ]
zodat je onder een trein kan komen. Wat denkt de sullige tiener.

http://www.parool.nl/kuns(...)-aangepast~a4338413/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:47:32 #20
52357 Lambiekje
pi_163717440
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jep.

Klinkt als sci-fi maar zaken als Minority Report achtige data-analyse vindt al plaats. Niet op die extreme manier uiteraard maar er is al heel veel prognose en trendvoorspelling mogelijk met BigData. Combineer dat met een AI en brrr... :{
Uhhh denk dat realiteit extremer is dan film
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:11:58 #21
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_163720321
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja dat idee heb ik ook.

Toch nog een punt van overeenkomst! *O* Je kent geocaching :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:50:33 #22
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163721075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja dat idee heb ik ook.

Smaken verschillen, collega van me was begin van de week nog dom aan schreeuwen en ik ga nooit spelen rot op met klote spel, en vanmiddag vroeg hij aan mij hoe je moest installeren _O-
pi_163780116
Wisten jullie al van de echte conspiracy? Het schijnt dat Pokemon Go terug te leiden is naar de CIA. Ontwikkelaar van het spel heeft ook Ingress gemaak, soort gelijk, een iets mindere hype. Eigenaar van Niantec is gelinkt aan verschillende bedrijven, met bijzondere 'doelen'.

Een en ander word hier (op een grappige/sarcastische manier) uit een gezet:
quote:
Now, Hanke also just so happened to help found Keyhole. What does Keyhole do, you ask? I’d tell you to go to Keyhole’s website—but you can’t. It just takes you straight to Google Earth. That’s because Keyhole was acquired by Google back in 2004.

Before that, though, Keyhole received funding from a firm called In-Q-Tel, a government-controlled venture capital firm that invests in companies that will help beef up Big Brother’s tool belt. What’s more, the funds In-Q-Tel gave Keyhole mostly came from the National Geospatial-Intelligence Agency (NGA), whose primary mission is “collecting, analyzing, and distributing geospatial intelligence.”
^^ van een blog genoemd in het filmpje.

Oh, en kudos voor de man's naam: Mr Hanke.. _O-
pi_163784655
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:52 schreef delano.888 het volgende:
Je bent helemaal niet verplicht om een apk bestand te downloaden en dus kans op malware te hebben. Het spel is alleen nog niet uit in Nederland en die apk is een omweg om het toch al te kunnen spelen.

Verder vraagt Android 6.0 per toegang of het gebruikt mag worden. Dus als jij bijvoorbeeld wifi, sms, of wat dan ook niet wil toe staan die je dat niet.

En buiten dat alles komen apk bestanden met malware er in bijzonder weinig voor. Ik download ze zeer regelmatig en heb nog nooit malware of wat dan ook gehad.
Of je hebt er misschien niks van gemerkt en de inhoud van je telefoon en de gegevens zijn al lang verkocht of gebruikt.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:35:03 #25
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163784745
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')