Over vierdaagsen gesproken: hier was vorige maand de avondvierdaagse, waaraan halve basisscholen meedoen. Delen van het parcours zijn dan echt tijdelijk afgezet omdat het anders te krap en gevaarlijk wordt met ander verkeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Op de rem gaan staan op de snelweg om naar de vierdaagselopers te kunnen toeteren
Ja, ik hoor de verhalen. Hier heeft men blijkbaar wel zinvolle bezigheden, of die beesten zitten niet in dorpen.quote:
Haat aan mensen die niet helemaal voor of helemaal achter in het vak gaan staan bij 2 plaatsen. Maak het de ander lekker extra moeilijk jaquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Alle ouwe verkeersonveilige wijven weer uit de kast gehaald ofzo? De tering.
- Stoppen voor groen, kort toetertje van mijn kant en nog een middelvinger krijgen ook
- Furieus worden op een auto voor je die "rechtdoor afslaat" (weg draait naar rechts) waardoor je er "niet" langs kan, terwijl je rechts nog een meter ruimte hebt
- 35 @ 50 en 45 @ 80
- Bumperkleven en seinen terwijl ik achter een fucking tractor zit, er tegenliggers zijn en er een verhoogde rijbaanscheiding is. Nee, ik ga niet een meter van zijn achterwielen af rijden, die 30 meter afstand maakt dat ik wél kan zien wanneer ik kan inhalen en een aanloopje kan nemen.
- Vrachtwagens op de snelweg zijn zeer eng, dus om die in te halen heb je 5 km nodig. Zo'n snelweg is ook zo smal.![]()
![]()
- Voorsorteervakken voor een stoplicht? Met dwangpijlen? Das toch alleen voor de sier? Als jij toch rechtsaf wilt trap je hem er toch gewoon tussen. Die auto verdwijnt wel spontaan, want die kan ruiken dat jij toch rechtsaf wil.
- Die auto kan ook ruiken dat je wil inhalen als je opeens met 95 naar links komt (waar je 130 mag) zonder je knipper te gebruiken ofzo.
- Streepjes tussen de parkeervakken? Dat is toch waar je met het midden van de auto moet staan?
- Sturen is ook moeilijk, dus zetten we hem maar net iets minder dan een autolengte van het einde van het fileparkeervak. Kan er niemand meer bij.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die een halve tot driekwart autolengte van het einde van een filevak blijven als er geen streepjes staan. Past er dus een auto minder in de rij.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haat aan mensen die niet helemaal voor of helemaal achter in het vak gaan staan bij 2 plaatsen. Maak het de ander lekker extra moeilijk ja.
Ik snap daar ook niets van hoor, dat soort mensen denken echt alleen aan zichzelf: ik sta geparkeerd en hoe de ander erbij komt is niet mijn probleem. Standaard issue in onze straat, zijn al zoveel plaatsen (not).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die een halve tot driekwart autolengte van het einde van een filevak blijven als er geen streepjes staan. Past er dus een auto minder in de rij.
Mensen die vinden dat ik te strak inparkeer (vooral bij dwarsparkeren)...Joh, ik heb huurautos gependeld, ik heb valetparking gedaan, als er iets is dat je daar leert is het wel parkeren.
Bij dwarsparkeren heb je aan mij dan wel eens een slechte. Zet ik hem er achteruit naast, 10 cm van je af. Bij fileparkeren zet ik hem er ook redelijk strak op. Wel dat ze eruit kunnen, maar met 3 of 4 keer steken. Word ik ook even egoïstisch: "Ik sta, dus ik vind het best."quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niets van hoor, dat soort mensen denken echt alleen aan zichzelf: ik sta geparkeerd en hoe de ander erbij komt is niet mijn probleem. Standaard issue in onze straat, zijn al zoveel plaatsen (not).
Helaas denken parkeersensoren er soms ook zo over. *PIEEEEEEEEEP* Uitstappen en kijken: "Ohw, nog 40 cm ruimte". Bij een splinternieuwe BMW, Volvo, Mercedes o.i.d. ben je graag wat voorzichtigerquote:Haha, ja maar heel veel mensen denken dat ze vliegtuigen rijden i.p.v. auto's.
Soms is iemand ook ongelukkig komen te staan doordat ze zich tussen twee andere slecht geparkeerde auto's hebben gewurmd. Alleen als die dan weg zijn lijken ze ineens zelf bar slecht geparkeerd te staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij dwarsparkeren heb je aan mij dan wel eens een slechte. Zet ik hem er achteruit naast, 10 cm van je af. Bij fileparkeren zet ik hem er ook redelijk strak op. Wel dat ze eruit kunnen, maar met 3 of 4 keer steken. Word ik ook even egoïstisch: "Ik sta, dus ik vind het best."
Bij de meeste mensen is het gewoon luiigheid. Hebben ze een hoekparkeerplaats, zitten er 2 tegels tussen hun vak en het volgende vak, maar ook tussen hun vak en de stoep. En nog krijgen ze het voor elkaar om met de wielen van hun fucking Ford KA in het andere vak te staan. Dat is vooruit insturen en totaal geen idee hebben van het formaat van je auto. Vandaag al 5x gezien.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Soms is iemand ook ongelukkig komen te staan doordat ze zich tussen twee andere slecht geparkeerde auto's hebben gewurmd. Alleen als die dan weg zijn lijken ze ineens zelf bar slecht geparkeerd te staan.
Dit is wel heel ernstig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Ik denk dat de eigenaar van die auto/bus ook een FOK!ker is en z'n favo forum in z'n kenteken heeft gekregenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk alleen echt praktisch op grote sedans. Dan is je achterruit niet de achterkant van je auto en met lage paaltjes kan zo'n kofferbak best onoverzichtelijk zijn. Aan de andere kant, ik heb het al jaren en je went er ook wel aan. Gewoon rustig achteruit tot ie *pieeeeeep* doet, dan heb ik nog zo'n 20-25 cm, en hoef ik niet na te denken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:52 schreef Sounddragon het volgende:
In mijn zoektocht naar mijn huidige auto trof ik er ook eentje met PDC, ik probeerde het op de garagedeur van de eigenaar, en ik had idd 40 cm over... kansloos, meteen van het lijstje musthaves geschrapt..niet gekocht ook ; die kerel was maf
Dat is inderdaad best wel matig :")quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik blijf het prachtig vinden als mensen in van die A segmentertjes gaan bumperkleven bij je.
Zit er een pipo in een Twingo achter me te duwen als een malle, terwijl ik gewoon met 110 nota bene aan het inhalen ben waar je 100 mag.
Vervolgens ga ik na mijn inhaalactie naar rechts.... gaat pipo ook strak achter me naar rechts omdat hij me rechts wilde inhalen ofzo? Zie ik hem in mijn binnenspiegel vrijwel direct weer een wilde stuurbeweging naar links maken, mij alsnog inhalen en vervolgens meteen duwen/kleven bij de volgende.
Echt...hoe droevig wil je het hebben.
Oké. En nu?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:18 schreef Ridocar het volgende:
Op minstens twee plaatsen zie ik een verkeerd onderbord staan. het gaat in beide gevallen om een snelheidsbeperking over een bepaalde afstand (onderbord OB411), maar in plaats daarvan hangt een OB401 onderop.
In één specifiek geval staat in een bocht (knooppunt Markiezaat, A4-A58, richting Roosendaal) een setje borden, van boven naar beneden J20, A01-070, OB401-200. 200 meter verderop staat A02-070.
Het maakt nogal verschil of een snelheidsbeperking over een lengte van 200 meter of pas na 200 meter geldt.quote:
Parkeerplaats is gewoon smal, en misschien is de bestuurder heel dik en moet zijn deur helemaal open kunnen om te kunnen uitstappen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Typ dat dan meteen... Hartstikke goed dat jij al die bordcodes uit je hoofd kent, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt nogal verschil of een snelheidsbeperking over een lengte van 200 meter of pas na 200 meter geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |