opdeletternicht:) Zo werkt het toch niet. Je kan niet van een hert verwachten dat die wegvliegt omdat wij er ergens een artikeltje 50 over hem hebben geschreven dat die dat kan onder bepaalde omstandigheden. Het gaat om redelijkheid en billijkheid ofziets toch, in recht.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat werk had men van te voren moeten doen.
Maar dat is niet gedaan. En nu heb je dus de keus. Of je zet artikel 50 in werking en maakt er binnen die 2 jaar het beste van, of je wil het zorgvuldig doen en maakt er een mammoetklus van een decennium van, met het risico dat de politieke elite over 10 jaar en na 2 regeringswissels er helemaal geen zin meer in heeft en zich niet meer aan een referendumuitslag uit de oertijd gebonden voelt.
Of dat goed of slecht is, daarover zullen de meningen verschillen.
Op het moment van dat "daarna" is het misschien al wel 2021 en zit er voor hetzelfde geld een regering van Labour en SNP en gaat het hele Brexit-plan door de WC.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:35 schreef govie het volgende:
[..]
opdeletternicht:) Zo werkt het toch niet. Je kan niet van een hert verwachten dat die wegvliegt omdat wij er ergens een artikeltje 50 over hem hebben geschreven dat die dat kan onder bepaalde omstandigheden. Het gaat om redelijkheid en billijkheid ofziets toch, in recht.
Ten eerste moet de UK bepalen in welke verhoudingen ze met de EU verder willen, dat zal een keuze zijn voor de huidige regering zijn denk ik zo. http://www.z24.nl/economi(...)or-de-britten-645393
Daarna, zullen alle ministeries en dergelijke in kaart moeten brengen hoe ze van shit weer goud gaan maken en hoeveel dat gaat kosten en wat dat gaat opbrengen. Daarna moet er per ministerie weer heel veel keuzes gemaakt worden tot op detail niveau. Dat kost ook tijd.
Daarna zal pas artikel 50 in werking treden denk ik (logisch gedacht), maargoed ik weet het ook niet hoor, net als iedereen.
Wat dacht je waardoor het zo een fijn gebied is geworden, ga eens in de geschiedenis terug, voor de oorlog bv.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat ik in één van de fijnste gebieden op deze aarde leef met zo ongeveer de hoogste vorm van welzijn (let wel, welzijn is veel belangrijker dan welvaart). Voldoende voedsel, medische zorg, vrijheid, veiligheid en zekerheid. Sommige zaken kunnen zeker beter, maar ten opzichte van zo ongeveer elk ander gebied op deze wereld hebben we een heel aardige balans
De vraag is eerder wat haalbaar is denk ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Op het moment van dat "daarna" is het misschien al wel 2021 en zit er voor hetzelfde geld een regering van Labour en SNP en gaat het hele Brexit-plan door de WC.
Wil de echte Brexit-fan dat risico lopen?
Waarom zeg je niet gewoon wat je bedoeld? Ons fijne landje is voor ons, fijne blanke blonde blauwogige Nederlanders bedoel je toch? Geen Polen of Hongaren en al helemaal geen Middellandse Zee bewoners toch? Af en toe een echt Zwarte Piet. Of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dacht je waardoor het zo een fijn gebied is geworden, ga eens in de geschiedenis terug, voor de oorlog bv.
Wie of welke waren dat die er een fijn gebied van gemaakt hebben?
Wil je dat anderen dat op het spel zetten?
Nee dat bedoel ik niet dat is wat jij ervan maakt, de VVD breekt in een paar jaar af wat in 70 jr is opgebouwd dat bedoel ik, en ik mag gewoon doorbetalen alsof alles er nog is ook nog!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zeg je niet gewoon wat je bedoeld? Ons fijne landje is voor ons, fijne blanke blonde blauwogige Nederlanders bedoel je toch? Geen Polen of Hongaren en al helemaal geen Middellandse Zee bewoners toch? Af en toe een echt Zwarte Piet. Of bedoel je dat niet?
Tja, dat is een mening. Zou kunnen. Ten eerste denk ik dat de basis van dat "probleem" nou niet zo samenhangt met de EU. Ten tweede denk ik dat het uiteindelijk reuze mee gaat vallen. Ik geloof niet zo in de toekomstige islamisering van West Europa. Eerder in het seculariseren van tweede en derde generatie moslims in de toekomst. De fanatieke gekken zijn nog altijd ver in de minderheid. Eigenlijk zijn alle migranten die ik ken en dat zijn er best wel wat (o.a. uit Syrië, Turkije, Irak, Afghanistan) hele normale mensen. Niets engs, fanatieks of vreemds aan eigenlijk. En eigenlijk ook niet zo vreselijk religieus meer meestal.
Dat er ook onaangepaste rotzakken tussen zitten begrijp ik ook. Wederom geen EU probleem, handhaving van bestaande regels en wetten is het probleem. Heeft niets met Europa te maken, maar alles met onze eigen politie.
Wat je Europa kunt verwijten is dat ze de interne arbeidsmigratie initieel op een bijzonder onhandige (en vooral nogal neo-liberale) manier hebben neergezet, maar ook dat probleem is inmiddels grotendeels opgelost. Overigens ook weer een situatie waaraan kabinetten ook voor 2014 al heel veel aan hadden kunnen doen. Maar ja, die manier van arbeidsmigratie past eigenlijk best bij een partij als de VVD of grote delen van het CDA.
De VVD is dan ook in veel opzichten veel meer de vijand van de "normale werkende Nederlander", niet de vluchteling, niet de arbeidsmigrant en slechts een deel van het EU bestuur.
En dus ben je boos op de EU.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet dat is wat jij ervan maakt, de VVD breekt in een paar jaar af wat in 70 jr is opgebouwd dat bedoel ik, en ik mag gewoon doorbetalen alsof alles er nog is ook nog!
Dat bedoel ik ik ben geen racist!
Waarom zou ik boos zijn dan maak ik alleen mezelf gek, het komt toch niet zoals ik het zou willen dus waarom zou ik boos zijn?quote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Als de aanvraag is gedaan dan is er max. 2 jaar tijd. Dus het zou betekenen dat ze nog zeker 4 jaar moeten wachten met het indienen van de aanvraag. Dan zijn er tussendoor ook alweer verkiezingen geweest.
Dat zou de EU wel graag willen denk ik, misschien ik ook wel, maar dan veranderd er niks!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vond deze wel treffend voor de huidige situatie met het uitstelgedrag
Als jij een aanslag krijgt betaal je die direct of maak je gebruik van de uiterste betaal datum?quote:
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:40 schreef SeLang het volgende:
Wat nou uitstelgedrag
Dat referendum is nog geen 4 weken geleden en het allereerste moment waarop überhaupt artikel 50 zou kunnen worden geactiveerd is voor zover ik weet in oktober (op één of andere EU meeting)
In Artikel 50 staat dat de Raad geïnformeerd moet worden van het besluit, maar er is geen vormvereiste. Dus ik neem aan dat Theresa May donderdag een mailtje kan sturen en dat het daarmee geregeld is - als ze vaart wil maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:40 schreef SeLang het volgende:
Wat nou uitstelgedrag
Dat referendum is nog geen 4 weken geleden en het allereerste moment waarop überhaupt artikel 50 zou kunnen worden geactiveerd is voor zover ik weet in oktober (op één of andere EU meeting)
Ik begreep dat May lekker kalm aan wil aan doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:40 schreef SeLang het volgende:
Wat nou uitstelgedrag
Wat is er dan aan de hand?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:10 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom de EU zo'n haast heeft met haar eigen zelfvernietiging. Hebben ze nu nog steeds niet door wat er aan de hand is?
Juncker ben jij dat?quote:
Stalin heeft fase 1 van de coup in elk geval overleefdquote:Jeremy Corbyn will be automatically included on the ballot in Labour's leadership contest, the party's National Executive Committee has ruled.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-36778135
Het probleem is dat de EU het nooit goed kan doen. Gunt zij de Britten alle tijd, dan luidt de klacht dat de EU op die wijze de eilandbewoners stiekem in de Unie wil houden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:10 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom de EU zo'n haast heeft met haar eigen zelfvernietiging. Hebben ze nu nog steeds niet door wat er aan de hand is?
Brussel of het EP wat evt daar zit?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is dat de EU het nooit goed kan doen. Gunt zij de Britten alle tijd, dan luidt de klacht dat de EU op die wijze de eilandbewoners stiekem in de Unie wil houden.
Maar als Brussel roept dat de Britten haast moeten maken, dan zeikt men dat de EU G-B bewust kapot wil maken.
De EU heeft zich hier helemaal niet mee te bemoeien. Het referendum is een binnenlandse aangelegenheid. Het is aan de Britten om te bepalen wat ze met de uitslag doen. Het Britse parlement zal toch eerst moeten besluiten of überhaupt artikel 50 wordt geactiveerd want het referendum is niet bindend. En daarna is het aan de Britten om te bepalen of ze dat morgen, volgend jaar of over tien jaar doen. Tot het moment dat artikel 50 daadwerkelijk wordt geactiveerd is er helemaal geen sprake van een Brexit en heeft Brussel zich daar dus gewoon buiten te houden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is dat de EU het nooit goed kan doen. Gunt zij de Britten alle tijd, dan luidt de klacht dat de EU op die wijze de eilandbewoners stiekem in de Unie wil houden.
Maar als Brussel roept dat de Britten haast moeten maken, dan zeikt men dat de EU G-B bewust kapot wil maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |