Bedoel je het gezeik dat mensen "last" of beter gezegd kotsneigingen krijgen van de drollen van een ander?quote:Op maandag 11 juli 2016 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het daar om gaat, meer meer om het gezeik er over.
Maar wat geven ze dan als reactie?quote:Op maandag 11 juli 2016 16:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedoel je het gezeik dat mensen "last" of beter gezegd kotsneigingen krijgen van de drollen van een ander?
Ik heb het niet over een drolletje, hier schijten zo'n 10 honden dagelijks op hetzelfde stukje op de stoep/berm/tuinen. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoeveel drollen dat dat per week zijn.
Blijkbaar mag men daar niets van zeggen, ik hier in de straat niet. En dat zijn geen paupers maar normale vrouwen.
Van dat je "je bek moet houden", tot aan "Maar dit is gemeentegrond" en "Moet ik hem ff op je afsturen?"quote:Op maandag 11 juli 2016 17:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar wat geven ze dan als reactie?
In mijn directe omgevingen wonen volgens mij niet zo heel veel honden. Op de straat of stoep wordt volgens mijn ook niet gepoept. Meestal in de stuiken/bosjes of in het gras direct naast een sloot. Dat zijn ook van die plaatsen waar normaal gesproken niemand loopt, dus ik denk niet dat er mensen zijn die daar last van hebben. Prullenbakken (eventueel voor alleen hondenpoep) zijn er niet.
Jaren geleden lag op het speel-/grasveldje ook nog wel hondenpoep, maar tegenwoordig liggen daar vooral heeeeeel veel konijnenkeutels.
'moet jij weten'quote:Op maandag 11 juli 2016 16:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat wij direct opbellen en dat de buurman direct dient te komen.
Gelukkig denken de gemeenten er niet zo over. Dan zouden alle speelveldjes en stoepen volledig ondergescheten kunnen worden, en degene die er last van heeft moet het maar opruimen.
Als ik een hond zou hebben die ik de hele dag zonder toezicht door alle tuinen zou (mogen) laten lopen, zou ik het ook niet erg vinden als ik een keer gebeld wordt. Het is dan immers mijn hond, mijn verantwoordelijkheid.
Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen.
Lachen, middelvingertje opsteken en weer verderlopenquote:Op maandag 11 juli 2016 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Van dat je "je bek moet houden", tot aan "Maar dit is gemeentegrond" en "Moet ik hem ff op je afsturen?"
Nu maakt de buurvrouw prachtige natuurfoto's van de baggerde honden en hun eigenaren en deze gaan eens in de zoveel weken in de bijlage van een mail naar de gemeente. Vaak roept ze nog even of ze even willen lachen naar het vogeltje. Dan lopen ze weer een aantal weken de andere kant op om daar de boel onder te schijten.
Bij een andere buurman is de auto bekrast nadat hij een kerel verzocht zijn hond aan te lijnen en de rommel op te ruimen, natuurlijk is daar geen bewijs van.
Soms komen ze van de gemeente kijken en blijft het bij een waarschuwing. Of rijden ze een rondje met de poepscooter.
edit:
ze schijten hier zelfs in een overdekt winkelcentrum...
Bepaalde periode van de maand-alert,quote:Op maandag 11 juli 2016 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Lachen, middelvingertje opsteken en weer verderlopen
quote:Op maandag 11 juli 2016 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar het klinkt zo grappig. Ik zou inderdaad ook niet iemand gaan bellen om een drol op te ruimen. Zo van: he buurman. Er ligt er weer een!
Je zou dan voor de grap bijna in je eigen tuin gaan schijten. Kijken hoe hij dat opruimt...
Betalen jullie hondenbelasting? Ik las laatst dat gemeenten zelf kunnen kiezen of dat geheven wordt, en dat het geld dan gebruikt zou worden om overlast van honden(poep) te verminderen en eventueel voorzieningen te realiseren.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Van dat je "je bek moet houden", tot aan "Maar dit is gemeentegrond" en "Moet ik hem ff op je afsturen?"
Nu maakt de buurvrouw prachtige natuurfoto's van de baggerde honden en hun eigenaren en deze gaan eens in de zoveel weken in de bijlage van een mail naar de gemeente. Vaak roept ze nog even of ze even willen lachen naar het vogeltje. Dan lopen ze weer een aantal weken de andere kant op om daar de boel onder te schijten.
Bij een andere buurman is de auto bekrast nadat hij een kerel verzocht zijn hond aan te lijnen en de rommel op te ruimen, natuurlijk is daar geen bewijs van.
Soms komen ze van de gemeente kijken en blijft het bij een waarschuwing. Of rijden ze een rondje met de poepscooter.
edit:
ze schijten hier zelfs in een overdekt winkelcentrum...
Wie zegt dat ik nooit honden heb gehad?quote:Op maandag 11 juli 2016 17:18 schreef Dven het volgende:
[..]![]()
Ik vind het zo overdreven ook. Ik heb nog nergens in de hele wereld volledig met hondenstront bezaaide straten gezien. Maar uitgerekend in Nederland blijkt dat toch wel voor te komen. Frappant genoeg altijd weer bij mensen die zelf toevallig niets met honden hebben.
Alsof hondenliefhebbers het ervoor doen
Woon hier al jaren en heb hem laatst voor het eerst in actie gezien.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hahahaha. Ik wist niet eens dat dit bestond.
![]()
150kilo per dag..
Ja, met zijn kortpittigkapselvermoeden zat hij er ook al behoorlijk naast.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik nooit honden heb gehad?
Je glazen bolletje is een beetje stuk.
quote:Op maandag 11 juli 2016 17:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, met zijn kortpittigkapselvermoeden zat hij er ook al behoorlijk naast.
Tijd voor een nieuwe.
Ik weet niet of mensen in appartements-/flatgebouwen vaak ook honden mogen hebben, maar als dat wel zo is dan zal in sommige steden de 'hondendichtheid' best hoog kunnen zijn. Als er dan ook niet echt struiken/bermen of uitlaatveldjes in de buurt zijn, zal de hondenpoep vooral op de stoep terecht komen.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Woon hier al jaren en heb hem laatst voor het eerst in actie gezien.
Die 150 kilo halen ze hier in de buurt met gemak.
edit:
Misschien eens vragen of de bestuurder de bagger niet in de brievenbus bij die mensen dan spuiten.
Ik woon in R'dam, tussen de chique blanke medemens, tenminste zo zien zij zichzelf graag.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet of mensen in appartements-/flatgebouwen vaak ook honden mogen hebben, maar als dat wel zo is dan zal in sommige steden de 'hondendichtheid' best hoog kunnen zijn. Als er dan ook niet echt struiken/bermen of uitlaatveldjes in de buurt zijn, zal de hondenpoep vooral op de stoep terecht komen.
Rijden die poepscooters van de video in Amsterdam-West nog steeds (elke dag)? Ik kan alleen berichten vinden van jaren geleden.
Bedoel je zoiets?
http://m.telegraaf.nl/opm(...)ijt-aan-voor-krakers
Begrijpelijk. Misschien aan de gemeente vragen of ze ook een poepscooter willen aanschaffen?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:31 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf een hond en verklaar mezelf steeds weer voor gek als ik hink-stap-sprong tussen de stront van andere honden door de poep van mijn eigen hond ga opruimen. Om de zoveel meter staan er in het park van die hondenpoepbakken waar ook nog zakjes aan hangen die je kunt pakken, maar toch is het voor het gros te veel werk het even op te ruimen. Zelfs midden op de wandelpaden.
Maar een hond daarvoor straffen (met of zonder gebakken spons) is natuurlijk nog veel meer bespottelijk. Pak de baas. Niet de hond.
Hier lopen de dames ook met een zakje aan de riem, voor het geval dat er iemand van de gemeente rondloopt. Wat ook niet erg meewerkt, is dat men de openbare vuilnisbakken allemaal heeft verwijderd. Die mochten wel blijven maar dan moesten de buurtbewoners extra betalen voor het legen van de bakken. De meerderheid hier had daar geen trek in.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:39 schreef Physsic het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Misschien aan de gemeente vragen of ze ook een poepscooter willen aanschaffen?
Volgens mij is dat gebakkenspons-verhaal nooit (of een enkele keer) bewezen, maar ik heb ook wel 'ns gelezen over stukjes worst, waar spijkers doorheen zijn geprikt, die dan door een wijk verspreid liggen.. Sommige mensen zijn gewoon gestoord.![]()
Overigens kwam ik toevallig vanmorgen dit nieuwsbericht over Apeldoorn tegen, ook daar starten ze met een poepzakjesgebod (anders een boete):
http://www.destentor.nl/r(...)sbekeuring-1.6184561
Ik vraag me af of zoiets nou echt nut heeft. Een kennis van me -die ook in zo'n poepzakjesgebodgemeente woont- heeft die zakjes standaard aan de hondenriem hangen, maar gebruikt ze nooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |